justiinsa.. nyt sitten selvisi, ettei mies ole tyytyväinen esikoisemme nimeen

odotan toista lasta & meillä on melkoista kädenvääntöä lasten nimistä.. olen kuitenkin kuvitellut, että mies on tyytyväinen esikoisemme nimeen kunnes nyt selvisi, ettei niin olekkaan :mad: kun muistutin tyrmistyneenä herraa siitä, että minä tahdoin vaihtaa nimen tytön synnyttyä kun tämä ei ollut yhtään sovitun nimen näköinen mutta mies piti siitä tiukasti kiinni, vastaukseksi tuli vaivaantunut nauru ja mutinaa . siis jumalauta..! :headwall: |O
eli meistä ei sitten kumpikaan ole tyytyväinen lapsemme nimeen.. hieno homma.
mitenhän tämän toisen kanssa nyt sitten käy.. mies valittaa, ettei saa yhtään osallistua päätökseen vaikka enhän mie huvikseni noita nimiä listaa & kysele, että mites tämä? meillä on ihan erillaiset nimimaut, esim. pojasta pitäisi tulla Juhani mihin en todellakaan suostu.. meinasin kyllä Juhania kolmanneksi nimeksi, mutta tälläinen kompromissi ei miehelle käy. ja tyttöjen nimistä tilanne on vielä pahempi.. Minttu on maailman rumin nimi, Miona liian outo, Tinka vinkaisee, Taika on yli-imelä ja kummallinen, Henni on ruma...jne jne. kun miehen kriteerinä on 70/80-luvun "kunnon nimi" joka ei ole liian imelä tai outo, ja omina kriteereinä taas ettei nimi ole top kympissä eikä siinä ole ärrää tai ässää niin miten helkatissa saamme ikinä valittua molempia miellyttävän nimen?! tässä käy vielä niin, että jompikumpi joutuu antamaan periksi & olemaan loppuikänsä tyytymätön toisenkin lapsensa nimeen..!

Viimeksi muokattu:
"tessa"
No onpa vaikeaa :) Meillä on kolme lasta ja sulassa sovussa on nimet aina päätetty. Esikoistytön etunimen päätti mies,koska minulla oli jo selvä visio toisesta nimestä,joka ei käynyt etunimeksi. :D Keskimmäisen nimi oli selviö kanssa heti,kun miehen suvussa on pojalle nimi jota on annettu jo 1800 luvulta eli sillä mentiin. Kelpasi kiukuttelematta minullekin :) Kuopuksen etunimen päätti isosisko ja toisen nimen isä :D Ja hyvin on kelvanneet myös minulle. :)

"hah"
anteeks mut vaan rupes naurattamaan toi aloitus.sori. kuvittelen teijät keittiön pöydän ääreen nimilistat edessä ja kumpikaan ei suostu mihinkään.No,antakaa nimi kyllä se lapsi sitten vaihtaa sen jos ei itekään siitä pidä.tai sitten vaan lempinimellä kutsutte tai annatte nimen "nimetön".

[QUOTE="Mörri";25700670]Laittakaa kumpikin paperille omia suosikkeja ja käykää läpi jokaikinen eri pinoon, ei ikinä,mahdollista ja kaunis. Lopulta joku alkaa jo maistumaan.[/QUOTE]

kun mies ei jousta, vaan jankkaa jostain Juhanista tai Ainosta ... olen tehnyt useita listoja ja mies tyrmää kaikki :'(

"vieras"
Ymmärrän miestäsi, koska itsekään en tykkäisi noista mainitsemistasi nimistä. Jatkakaa etsimistä, kunnes löydätte nimen, jonka kumpikin voi hyväksyä. Meilläkään lasten nimiksi löytyi ne nimet, jotka molemmat pystyivät hyväksymään. Minä ehdottelin paljon nimiä, mutta niistä mies tyrmäsi lähes kaikki. Jäljelle jäävistä oli helppo valita, kun niitä oli suurin piirtein yksi.

[QUOTE="vieras";25700689]En oo koskaan tajunnu miks pitää nimet valita erikoisuuden mukaan. Jos tykkäät Iidasta niin miksi se ei käy?[/QUOTE]

en tiedä.. jokin sisälläni vain haraa noita top kymppi-nimiä vastaan :D tulee olo, ettei yhtään käytä mielikuvitusta & menee vain massan mukana. ja ehkä sekin vaikuttaa, kun itselläni on niin tylsä & mitäänsanomaton kasarinimi.. ja miehelläkin yksi suomen yleisimmistä miehen nimistä!

foodia
No ei auta kun sanoa ettet tykkää Ainosta ja Juhanista ja et nyt on miehen vuoro sitten keksiä lisää vaihtoehtoja.

Meillä ei muuten ole sen helpompaa nimen valinta ja mieshän ei voi miettiä kunnon ehdotuksia. Nyt se sitten sai miettiä ihan tosissaan ja kappas meillä on kun onkin jotain josta pidetään molemmat, mut vielä uupuu se just passeli etunimi.

välillä kyllä mietin miksi hitossa lisäännyn miehen kanssa joka kutsuu lempimusiikkiani meteliksi, jonka kanssa ei voi pitää leffailtoja koska meillä on ihan erillainen elokuvamaku.. ja joka pitää maailman kauneimpia nimiä rumina :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;25700862:
välillä kyllä mietin miksi hitossa lisäännyn miehen kanssa joka kutsuu lempimusiikkiani meteliksi, jonka kanssa ei voi pitää leffailtoja koska meillä on ihan erillainen elokuvamaku.. ja joka pitää maailman kauneimpia nimiä rumina :headwall:
Nii-i...mikä teitä sitten yhdistää? Niitäkin asioita varmaan on.

Me aiotaan antaa tällekin pojalle kompromissinimi. Minä päätän ekan nimen, mies tokan, ja lapsella on sitten kaksi kutsumanimeä. Meillä siihen on pääasiassa syynä kaksikulttuurisuus mutta mikä jottei sitä voisi ihan yhden kulttuurin perheessäkin harrastaa, niin ei turhaan tarvitsisi tapella ja kiistellä ja stressata.

Voihan se olla, että miehen mielipide on muuttunut. Siis että esikoisen ollessa vauva vielä tykkäsi siitä nimestä. Mulla ainakin on mielessä nimiä, joista jossain vaiheessa tykkäsin kovasti, mutta enää en pidä.

Mun mielestä kyllä, jos joku nimi on yhteisymmärryksessä annettu, niin turha siitä on enää jälkeenpäin rutista. Pitäis olla ylpeä lapsensa nimestä ja elää valintansa kanssa löytäen sen hyvät puolet. Vähän asennetta miehellesi!

Me tehtiin miehen kanssa niin, että molemmat listas nimiä joista tykkäs. Sitten vuorotellen vedettiin yli niitä nimiä joista ei pidetä ja lopulta jäljelle jäi sitten ne molempien mielestä kelvolliset nimet.

Mun mies kans tuntuu tykkäävän oman ikäluokkamme nimistä, jotka ei mulle niin nappaa. Minä taas tykkään enemmän niistä, jotka tällä hetkellä on paljon annettuja, mutta miehen mielestä ne on monet outoja.

Onneksi kuitenkin löydettiin lapsille molemmille hyvät molemmille käyvät nimet ja kun lapset on isompia niin ei niitä enää sillain pohdi. Niiden nimet on ne mitkä on eikä voisi kuvitellakaan enää muita nimiä :)

Tsempit, kohta se on päätetty teilläkin! Harva lapsi kokonaan ilman nimeä jää.

en ymmärrä, miksi miehen on niin vaikea hyväksyä sitä, että Juhani olisi kolmas nimi :O miksi se pitää väenvängällä saada etunimeksi ? yksi listan nimistä oli
Anton Erik Juhani, mikä miusta on komea nimi mutta ei mennyt läpi sekään :(
tosin meille on ultrassa veikattu tyttöä, mikä poistaa tuon ongelman.. pappi kun ei taitaisi sitä nimeä neidille hyväksyä :D

Yhteistyössä