Just oli lehdessä lastenhoitajan kirjoitus kuinka kotiäidit vievät työäitien lastenhoitopaikat koska on " Ihana saada aikaa itsell

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
tuplat


Mulla on 5 vuotta täyttävä sekä kohta 2,5-vuotiaat kaksoset, kotiäitinä ollut viime lokakuuhun saakka.

Itse olisin kokenut todella hankalaksi ja stressaavaksi lähteä viemään vanhinta lasta hoitoon aamulla, tulla kaksosten kanssa kotiin ja muutaman tunnin kuluttua pukea TAAS ne kaksoset ja hakea se esikoinen sieltä hoidosta.. Ja kun lähin hoitopaikka on 8km päässä niin autolla kulkea edestakaisin...
Se kuuluisa oma rauha tulee siinä kun kaksoset nukkuu päiväunia ja saa esikoisen kanssa vaikka vaan jutella päivän asioista tai hän katsoo televisiota minun tehdessä jotain muuta.

En todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat ensimmäisen lapsen hoitoon vauvan syntyessä. Kyllä lapsi tulee mustasukkaiseksi kun äiti ei vietäkään aikaa hänen vaan vauvan kanssa.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuntalisä n.220? ja lapsen pkmaksu n.230?. Eli periaatteessa pk maksaa n500?/kk jos haluaa lasta siellä pitää.
Joo, mutta kun päiväkodissa on kaksoset, niin jaettuna /lapsi, se maksaisi jatkossa 230 + 110 = 340 euroa. Ei enää kuulosta kovin pahalta siitä ilosta joka siitä on lapsille ja vanhemmille.
 
yhäippä
Meillä oli isompi kotona kun vauvan syntymästä siihen kun vauva täytti 10kk. Silti oli mustasukkainen, vaati huomiota, vauvalla oli omat erityistarpeensa. Kadun etten laittanut isompaa jo silloin päiväkotiin. Meille kaikille on helpompaa näin, lapsella on seuraa päiväkodissa ja illalla jaksaa vaan olla tylsästi mun ja pikkusisaruksen kaa. Mä saan 1v:n menot järkättyä pk-päiville ilman sitä järjentöntä stressiä että kuka hoitaa ja missä. 1v saa äidin huomiota ihan yksin välillä ja äiti ehtii jopa siivota ja levätä joskus.

Mä oikeasti hoidan lapsiani yksin 24/7, vähennettynä noin 15h viikossa ku esikoinen on pk:ssa. Meillä ei ota isovanhemmat hoitoon, kyläillään kyllä, mutta eivät jaksa hoitaa. Isä tapaa lapsiaan joskus. Mua vaan ärsyttää nää kommentit että lapsia voisi itsekin hoitaa. Rakastan lapsiani ja hoidan, ja juuri siksi esikoinen on 15h viikko päiväkodissa.
 
nyt harmaana
itselläni on pvkoti paikat vaikka nyt työttömänä eikä ole edes ehdotettu että otta lapset kotiin. Itse niin loppu että tekee tiukkaa jaksaa viedä lapset pvkotiin, puhumattakaan että olisin lasten kanssa ihan kokoajan. pelkät viikonloput ovat yhtä helvettiä kun haluaisin vaan nukkua
 
mmfy
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuntalisä n.220? ja lapsen pkmaksu n.230?. Eli periaatteessa pk maksaa n500?/kk jos haluaa lasta siellä pitää.
Joo, mutta kun päiväkodissa on kaksoset, niin jaettuna /lapsi, se maksaisi jatkossa 230 + 110 = 340 euroa. Ei enää kuulosta kovin pahalta siitä ilosta joka siitä on lapsille ja vanhemmille.
En ainakaan minä saa kuntalisää enää kun lapset kerran on hoidossa..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuntalisä n.220? ja lapsen pkmaksu n.230?. Eli periaatteessa pk maksaa n500?/kk jos haluaa lasta siellä pitää.
Eli hyllä homma on hoidettu niin että jos ei ole huipputulot niin KYLLÄ ÄITI JAKSAA. Eli otettiin taas oikeesta pussista nämäkin rahat...
 
Mä en kanssa keksi mitään järkiperästä syytä miksi viedä lapsi hoitoon jos vanhempi kotona. ihan erikseen on toki kuntoutus tai sosiaaliset syyt. Hirveen kuulosta että jotkut puhuu että vauva valvottaa tai isommalla ei riitä muuten tekemistä. Jos lapsen hankkii se on itkua ja hampaan kiristystä. Se ei ole päiväkotien tehtävä hoitaa. Työttömät perustelee että onpahan paikka valmiina jos/kun saa töitä. Kunnat/kaupungit on velvollisia järjestämään hoidon 2 viikon sisään ilmoituksesta. Baikea kuvitella työ joka alkaa päätöksstä 2 viikon sisällä ja jos tarve on noin akuutti niin kunta voi varmasti nopeammin hoitaa asian. Toinen peruste on pantata paikaa että pääsee äityisloman jälkeen takas samaan tarhaan. HIeno ajatus pantata itsellään vuoden paikkaa ja joku muu jää ilman, käsittämättömän itsekästä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mmfy:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuntalisä n.220? ja lapsen pkmaksu n.230?. Eli periaatteessa pk maksaa n500?/kk jos haluaa lasta siellä pitää.
Joo, mutta kun päiväkodissa on kaksoset, niin jaettuna /lapsi, se maksaisi jatkossa 230 + 110 = 340 euroa. Ei enää kuulosta kovin pahalta siitä ilosta joka siitä on lapsille ja vanhemmille.
En ainakaan minä saa kuntalisää enää kun lapset kerran on hoidossa..
No et varmaan ole tällöin muullakaan tuolla toimeentuleva? Töissä? Tarkoitin että jos 1 tai useampi on pkssa ja 1 tai useampi samaan aikaan kotona. Juu ja toi kaksosjuttu on ihan totta! En mä ketään moiti päätöksistään. Jokaisella on varmasti syynsä! Niin oli minullakin vaikkei kukaan sitä näyttänyt ymmärtävänkään. Tuli hyvä mieli kun siinä voimiensa rajoilla sai vielä potea järkyttävän huonoa omatuntoa ja muut vielä kritisoi... Lyödään lyötyä, se on nykyään päivän sana.
 
Näin meillä
Aion hakea 5-vuotiaalle esikoiselle syksyllä osapäivähoitopaikkaa, koska uudella kotipaikkakunnalla ei ole kerhoja. Nyt kerho on riittänyt hyvin, mutta jos ajattelen, että edes sitä ei ole, niin johan tulee lapselle tylsää! Varsinkin kun tiedän, että uuden kodin naapurustossa ei ole päiväsaikaan leikkikavereita.

Olen itse ollut myös subjektiivista päivähoito-oikeutta vastaan, enkä olisi esikoista aiemmin hoitoon laittanutkaan (otin pois pk:sta kun kuopus syntyi ja ollut nyt kohta 2 v kotona), niin kyllä sen toiminnan ja kavereiden tarpeen kasvun on tässä viimeisen vuoden sisällä huomannut selvästi. Näköjään - ainakin meillä - eka kotivuosi meni hyvin, kun esikoinen oli 3-4 -vuotias, ja nyt kun ikää alkaa olla 5, niin aletaan puhua jo kouluun menosta ym. Minä en enää vain riitä virikkeeksi, enkä jaksa niitä keksiäkään sitä mukaa kuin tarve olisi. Pienempi kuitenkin sanelee omia ehtojaan myös. Ehkä jos olisivat enemmän saman ikäsiä, leikit olisivat samalla tasolla, niin leikkien keksiminenkin olisi helpompaa.
 
Kerrol
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mä en kanssa keksi mitään järkiperästä syytä miksi viedä lapsi hoitoon jos vanhempi kotona. ihan erikseen on toki kuntoutus tai sosiaaliset syyt. Hirveen kuulosta että jotkut puhuu että vauva valvottaa tai isommalla ei riitä muuten tekemistä. Jos lapsen hankkii se on itkua ja hampaan kiristystä. Se ei ole päiväkotien tehtävä hoitaa. Työttömät perustelee että onpahan paikka valmiina jos/kun saa töitä. Kunnat/kaupungit on velvollisia järjestämään hoidon 2 viikon sisään ilmoituksesta. Baikea kuvitella työ joka alkaa päätöksstä 2 viikon sisällä ja jos tarve on noin akuutti niin kunta voi varmasti nopeammin hoitaa asian. Toinen peruste on pantata paikaa että pääsee äityisloman jälkeen takas samaan tarhaan. HIeno ajatus pantata itsellään vuoden paikkaa ja joku muu jää ilman, käsittämättömän itsekästä.
Minunkin mielestä jos lapsia tekee niin jos kotiin jää on ihan päivänselvää että ne hoitaa itse... Tai siis niin... Oli päivänselvää :( väsymys ei ole leikin asia. Paha univaje ja väsymys voi johtaa moniin sairauksiin. Masennus, sydänsairaudet ja on ihme jos totaalisen väsynyt ihminen ei ole ylistressaantunut. Kroppa ei vaan kaikilla ole moista terästä. Ja kukaan tuskin tekisi lapsia jos tietäisi että sitten tulee valvomaan 24/7 . Toki sen mahdollisuuden tiedostaa mutta tajuaa vasta kun on keskellä tilannetta. Mielestäni ne ihmiset on viisaita jotka tähän hakee apua. Oli se sitten päiväkoti tms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Meillä on 3 v 6 kk ikäiset kaksoset, jotka hoidettu kotona 3 v synttäriehin saakka. Siitä eteenpäin ovat olleet lähipäiväkodissa.

Kolmas lapsi syntyy kohta enkä todellakaan ota kaksosiamme kotiin päiväkodista (lyhyempiä päiviä ja 4 päivää/viikossa on suunnitelmissa heille päiväkotiputkea)!

Meillä lapset hyötyvät oikeasti ryhmästä, jossa on muitakin lapsia joita nähdään joka päivä. Heille on vaikeaa leikkiä muiden kanssa, ovat kuin majakka ja perävaunu. Ihan turha teidän on minulle urputtaa, että kerhoja on, vie sinne. Meillä Helsingissä lähiseudullamme EI ole päivällä kerhotoimintaa kuin seurakunnalla. (Emme kuulu kirkkoon emmekä liity) Ei ole myöskään yhtään puistotätiä, jonka huomaan voisi jättää lapsia. Eli puistossa puistoillaan vanhempien kanssa, kerhoja ei ole. Revi siitä huumoria kun olet jo ollut sen 3 vuotta tässä tilanteessa tuplien kanssa kotona.

Kun kaupunki hoitaa näin p****sti kerhojen järjestämisen, eikä voi myöskään taata päiväkodista kotiin otettavalle lapselle paikkaa omassa tutussa päiväkodissa esim. vuoden kuluttua, on turha kuvitella että kukaan pitemmälle ajatteleva ottaisi minun tilanteessani 3 v. tuplat pois päikkäristä vauvan syntymän jälkeen.

-Ja lisänä vielä tuo jaksaminen: äiti on hyvin väsynyt kun valvoo kaikki yöt ja klo 7 pitää ruveta viihdyttämään ja "aktivoimaan" seinille kiipeäviä uhmiksia (tuplana).

Tilanteita on erilaisia. Kukaan perhettämme tunteva ei ole ihmetellyt tätä päätöstäni. Ehkä sekin jo kertoo siitä, että vain tuntematta muiden tilanteita on niitä helppo arvostella.
Minkähän takia se kolmonen on pitänyt saada, kun on näin kauheita kokemuksia omista lapsista takana? Jos et halua entisiäkään hoitaa, niin oisit ottanu vaikka kissan... Tai hankkinut muuta elämää. Surullista.
 
Jalat on keksitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen aivan samaa mieltä. oikeus päivähoitoon pois heiltä, jotka kotona makaavat. meilläkin työssä käyvä yh joutuu lapsensa viemään parin kilometrin päähän päiväkotiin ja työttömien lapsia lähitarhassa vaikka kuinka monta! Silloin saattaa päivälle tulla reilusti lisää pituutta, jos tarha ei ole esim. työmatkan varrella. Voit joutua palaamaan melkein kotiin saakka, jotta pääset junaan tai bussiin. käsittämätöntä.

Työttömät vois viedä lapsensa sellaisiin kauempanakin oleviin päiväkoteihin ja työssä käyvillä olisi oikeus lähitarhaan!
Öh, meidän lähin tarha on melkein 3 km päässä, kävelyteitä pitkin mitattuna. Kuinka helvatan uusavuton voi olla jos PARI KM on liian pitkä matka????
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jalat on keksitty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen aivan samaa mieltä. oikeus päivähoitoon pois heiltä, jotka kotona makaavat. meilläkin työssä käyvä yh joutuu lapsensa viemään parin kilometrin päähän päiväkotiin ja työttömien lapsia lähitarhassa vaikka kuinka monta! Silloin saattaa päivälle tulla reilusti lisää pituutta, jos tarha ei ole esim. työmatkan varrella. Voit joutua palaamaan melkein kotiin saakka, jotta pääset junaan tai bussiin. käsittämätöntä.

Työttömät vois viedä lapsensa sellaisiin kauempanakin oleviin päiväkoteihin ja työssä käyvillä olisi oikeus lähitarhaan!
Öh, meidän lähin tarha on melkein 3 km päässä, kävelyteitä pitkin mitattuna. Kuinka helvatan uusavuton voi olla jos PARI KM on liian pitkä matka????
ja meidän autoton perhe sai lapselle hoitopaikan 4,5km päästä!
 
surullista, elämä on
ööö, ei ne kotiäidit vie työssäkäyvien hoitopaikkoja!!!!!!!!!!!
Hoitopaikkopja on vaan liian vähän!! ja miks sit menee töihin, voihan nekin lapsensa hoitaa kotona? ja on myös yksityisiä päiväkoteja, myöskin voi kotiin palkata hoitajan jos on töissä ja saa liksaa!!!
yhtähyvin vois todeta, että hoitopaikka pois työssäkäyviltä, maksakoon kotiin hoitajan, jos on pakko niitä lapsia tehdä ja sitte lähtee töihin kun ei oo muuten varaa elää...
 
vieras
hoitopaikkoja on tosiaan liian vähän. meidän kaupungissa oli 2 vuorohoitopk:ta(toinen 24h, toinen 06-22). Kahden vkon varotusajalla ilmotettiin että tuon 06-22 pk:n iltahoito alkaa loppua klo.20.00. Että todella, täällä 45 000 ihmisen kaupungissa on näinkin paljon tällaseenkin mahiksia. Ja tosiaan, jatkuvasti 150-200 lasta jonossa ilman hoitopaikkaa. Ja sitten pienennettiin kuntalisää eli kannustimet minimissä kotihoitoon.

veikkaan että myös hoitopaikkatilanne kiristää työssäkäyvien ja kotiäitien välejä tässä asiassa, tällaisissa asioissa säästetään yleensäkin liikaa.
 
vieras
Tässä taas huomataan tuo naisten välinen solidaarisuus. Itkua ja hammasten kiristystä se lasten kanssa oleminen on, miksi loiset ette itse hoida kakroitanne, kyllä mäkin olen jaksanut ja plaaplaaplaa. Kun minäkin jaksan niin muutkin jaksaa! Sama se vaikka toiselta järki lähtisi univajeen tai muun takia, kun kerran lapsen olet saanut niin siinäpähän olet. Samaan hengenvetoon voidaankin kivittää ne jotka tekevät abortin, tai ne joilla napsahtaa eivätkä ymmärrä hakea apua (kuten vaikka hoitoapua...) Voi jestas teitä akat.

Koska olette miesten kuulleet käyvän tällaista keskustelua?
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Meillä on 3 v 6 kk ikäiset kaksoset, jotka hoidettu kotona 3 v synttäriehin saakka. Siitä eteenpäin ovat olleet lähipäiväkodissa.

Kolmas lapsi syntyy kohta enkä todellakaan ota kaksosiamme kotiin päiväkodista (lyhyempiä päiviä ja 4 päivää/viikossa on suunnitelmissa heille päiväkotiputkea)!

Meillä lapset hyötyvät oikeasti ryhmästä, jossa on muitakin lapsia joita nähdään joka päivä. Heille on vaikeaa leikkiä muiden kanssa, ovat kuin majakka ja perävaunu. Ihan turha teidän on minulle urputtaa, että kerhoja on, vie sinne. Meillä Helsingissä lähiseudullamme EI ole päivällä kerhotoimintaa kuin seurakunnalla. (Emme kuulu kirkkoon emmekä liity) Ei ole myöskään yhtään puistotätiä, jonka huomaan voisi jättää lapsia. Eli puistossa puistoillaan vanhempien kanssa, kerhoja ei ole. Revi siitä huumoria kun olet jo ollut sen 3 vuotta tässä tilanteessa tuplien kanssa kotona.

Kun kaupunki hoitaa näin p****sti kerhojen järjestämisen, eikä voi myöskään taata päiväkodista kotiin otettavalle lapselle paikkaa omassa tutussa päiväkodissa esim. vuoden kuluttua, on turha kuvitella että kukaan pitemmälle ajatteleva ottaisi minun tilanteessani 3 v. tuplat pois päikkäristä vauvan syntymän jälkeen.

-Ja lisänä vielä tuo jaksaminen: äiti on hyvin väsynyt kun valvoo kaikki yöt ja klo 7 pitää ruveta viihdyttämään ja "aktivoimaan" seinille kiipeäviä uhmiksia (tuplana).

Tilanteita on erilaisia. Kukaan perhettämme tunteva ei ole ihmetellyt tätä päätöstäni. Ehkä sekin jo kertoo siitä, että vain tuntematta muiden tilanteita on niitä helppo arvostella.
Minkähän takia se kolmonen on pitänyt saada, kun on näin kauheita kokemuksia omista lapsista takana? Jos et halua entisiäkään hoitaa, niin oisit ottanu vaikka kissan... Tai hankkinut muuta elämää. Surullista.

Hah, en anna kaupungin palveluiden puuttumiosen vaikuttaa lapsilukuumme. Hankimme 3. lapsen, koska haluamme. Ihan niin kuin muutkin, jotka asuvat hiukan lapsiystävällisemmissä kaupungeissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mä en kanssa keksi mitään järkiperästä syytä miksi viedä lapsi hoitoon jos vanhempi kotona. ihan erikseen on toki kuntoutus tai sosiaaliset syyt. Hirveen kuulosta että jotkut puhuu että vauva valvottaa tai isommalla ei riitä muuten tekemistä. Jos lapsen hankkii se on itkua ja hampaan kiristystä. Se ei ole päiväkotien tehtävä hoitaa. Työttömät perustelee että onpahan paikka valmiina jos/kun saa töitä. Kunnat/kaupungit on velvollisia järjestämään hoidon 2 viikon sisään ilmoituksesta. Baikea kuvitella työ joka alkaa päätöksstä 2 viikon sisällä ja jos tarve on noin akuutti niin kunta voi varmasti nopeammin hoitaa asian. Toinen peruste on pantata paikaa että pääsee äityisloman jälkeen takas samaan tarhaan. HIeno ajatus pantata itsellään vuoden paikkaa ja joku muu jää ilman, käsittämättömän itsekästä.
Elämän on tarkoitus olla ihanaa. Ja fiksu tekee siitä mahdollisimman helppoa ja käytännöllistä. Sellaista, mikä omalle perheelle sopii. Ja lapset yleensä viihtyvät tarhassa. Ei päiväkodit ole ollenkaan niin kidutuskammioita kuin mitä täällä annetaan ymmärtää. Vauva saa sitten tarvitsemaansa täyttä huomiota edes muutaman tunnin päivässä. Ei ole reilua, jos äiti ehtii hoitamaan vauvaa vain sivusilmällä, kun esikoinen vaatii jatkuvasti virikkeitä, kaveria ja toimintaa itselleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
ööö, ei ne kotiäidit vie työssäkäyvien hoitopaikkoja!!!!!!!!!!!
Hoitopaikkopja on vaan liian vähän!! ja miks sit menee töihin, voihan nekin lapsensa hoitaa kotona? ja on myös yksityisiä päiväkoteja, myöskin voi kotiin palkata hoitajan jos on töissä ja saa liksaa!!!
yhtähyvin vois todeta, että hoitopaikka pois työssäkäyviltä, maksakoon kotiin hoitajan, jos on pakko niitä lapsia tehdä ja sitte lähtee töihin kun ei oo muuten varaa elää...
ei jessus mikä &#(/#&=? säki olet.

Hoitopaikkoja vapautuisi jos subjektiivinen oikeus poistettaisiin. Määrä ei ole valtaisa on on kuitenki. Lapsia on jonossa odottamassa hoitopaikkaa ja paikoista on pulaa. Monelta saattaa jäädä koulupaikka/ duunipaikka välistä jos ei hoitopaikkaa saa tai et se paikka on jossain hevonkankkulan kuusessa, ja matkat on mahdottomat.

Miks menee töihin!? Ei helkkari noin urpoa kysymystä voi täysjärkinen kysyä edes!!!!!! |O Töihin mennään et saa sapuskaa pöytään, laskut maksettua jne..
Vaikka ei mun pitäs edes noin idioottimaiseen kysymykseen edes vastata.

Nyky-yhteiskunta kun on sellanen et kaikki haluaa maksuja palveluistaan :xmas:


eeiiiih.. pakko lopettaa tähän etten mä sano jotain niin rumasti et saan bannia :headwall:
 
em
Kannattaa myös puhua kaveriäitien kanssa, josko saisi hoitolasta kun on kotihoidontuella.

Mulla oli 1-v oma lapsi kun aloin odottaa toista. En mennyt omiin töihin lasten välissä, enkä itse olisi kyllä 1-vuotiasta vienyt hoitoon, mutta ymmärrän että on erilaisia tilanteita joissa näin täytyy tehdä. Mutta otin kaveri 2-vuotiaan hoitoon. Hänkin oli raskaana ja mulla oli sitten hoitolapsi 7 kk, josta oli paljon iloa omalle lapselle. Leikkivät paljon yhdessä ja me nukuttiin kolmistaan päikkäreitä :)

Ei se pelkästään helppoa ollut, mutta saipa lisää rahaa ja kokemusta kahdesta lapsesta. Ja tuli jo silloin todella hyvät rutiinit, että sitten ku mun kuopus syntyi, niin rytmitin sen aika pian "päiväkoti"-rytmiin. Ja helposti tottuivat molemmat sitten aikanaan päiväkotiin, kun kotonakin oli aina herätty n. klo 7. ulkoiltu 9-11. Sitten syöty, sitten nukuttu, sitten syöty välipala, sitten taas ulkoitu.

Ja kyllä sekin oli hyvä juttu, kun syntyi se oma toinen lapsi, niin se oli oma ja kyllä oli helpompi hoitaa kahta omaa :)
 
kk
Meillä on reilu kolmevuotias yksityisessä päiväkodissa 3 pv viikossa 9-15 ja olen vauvan kanssa kotona. Ja ratkaisu on ollut meille ainakin aivan oikea. Päiväkoti on ihana, pieni paikka jossa lapsi viihtyy ja on saanut paljon kavereita. Lähellä ei ole kuin kirkon kerho ja kirkkoon emme kuulu. Alueella tuntuu myös olevan tapana että vanhemmat lapset ovat päiväkodissa, eipä päivisin puistoissa ketään näy. Maksan täyden hoitomaksun 319 eur vaikka lapsi on vain kolme päivää viikossa hoidossa. koska osa-aikaisuus ei onnistu kyseisessä päiväkodissa. En koe olevani huono äiti, päinvastoin jaksan paljon paremmin tuon vilkkaan esikoisen kanssa kun ollaan välillä erossa. Hänelle on myös tehnyt hyvää toimia ryhmässä.
 
vieras
meillä lapsi yksityisessä päiväkodissa kokopäivähoidossa vaikka olen työtön, en omasta tahdostani ja koko aika haen töitä. tällä hetkellä vain huonolta näyttää tuo työtilanne.
maksamme kiintenä summan kuussa, koska osa-aikaisuus ei edes hinnan puolesta kannata; kokopäivä hoito on myös edullista ja voin päättä itse kuinka monta tuntia lapseni on päivisin siellä. en myöskään ole varma olisiko osa-aikainen mahdollista mutta mielestäni tuolla hinnalla mitä lapseni siellä nyt on niin ei kannta edes kysyä osa-aikaisuutta. päiväkoti päivät vaihtelee, yleensä on ns. pitkän päivän ja lapsi itse jo tiedostaa sen (herää itse aikaisin ja osaa toimia niin että pitäisi tarhaan lähteä) valitettavasti herää myös siis viikonlopppuisin ajoissa mutta toisaalta hyvä että rytmi säilyy. lapsi tykkää olla päiväkodissa ja itse tykkään tosi paljon paikastA; ihanan pieni ja mukavat hoitajat. ei ole pahaa sanottavaa.
 

Yhteistyössä