Just oli lehdessä lastenhoitajan kirjoitus kuinka kotiäidit vievät työäitien lastenhoitopaikat koska on " Ihana saada aikaa itsell

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
elämä on
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
ööö, ei ne kotiäidit vie työssäkäyvien hoitopaikkoja!!!!!!!!!!!
Hoitopaikkopja on vaan liian vähän!! ja miks sit menee töihin, voihan nekin lapsensa hoitaa kotona? ja on myös yksityisiä päiväkoteja, myöskin voi kotiin palkata hoitajan jos on töissä ja saa liksaa!!!
yhtähyvin vois todeta, että hoitopaikka pois työssäkäyviltä, maksakoon kotiin hoitajan, jos on pakko niitä lapsia tehdä ja sitte lähtee töihin kun ei oo muuten varaa elää...
ei jessus mikä &#(/#&=? säki olet.

Hoitopaikkoja vapautuisi jos subjektiivinen oikeus poistettaisiin. Määrä ei ole valtaisa on on kuitenki. Lapsia on jonossa odottamassa hoitopaikkaa ja paikoista on pulaa. Monelta saattaa jäädä koulupaikka/ duunipaikka välistä jos ei hoitopaikkaa saa tai et se paikka on jossain hevonkankkulan kuusessa, ja matkat on mahdottomat.

Miks menee töihin!? Ei helkkari noin urpoa kysymystä voi täysjärkinen kysyä edes!!!!!! |O Töihin mennään et saa sapuskaa pöytään, laskut maksettua jne..
Vaikka ei mun pitäs edes noin idioottimaiseen kysymykseen edes vastata.

Nyky-yhteiskunta kun on sellanen et kaikki haluaa maksuja palveluistaan :xmas:


eeiiiih.. pakko lopettaa tähän etten mä sano jotain niin rumasti et saan bannia :headwall:
Ootpa sä reppana herkkis... provoihin tartut ja pilaat päiväs siellä!! :)
rauhoitu hyvä ihminen, ettet saa hermoromahdusta toisten päiväkotijärjestelyjen takia!
tosiaan tiiän, et kaikki haluu rahaa palveluistaan, niin myös ne kotona olevat maksavat päivähoidosta.
mä teen osa-aikasta työtä, mulla 3 lasta, vanhinmman pk 10 km päässä ja kaks pienempää 4km päässä pph.lla, mut so, olen valmis viemään ja maksamaan jos töissä käyn.
en silti ymmärrä näitä keskusteluja, seuraatteko politiikkaa ollenkaan? jos kaikki kotona olevat ottaisivat lapsensa pois päivähoidosta, niin tästäkin säästettäisiin ja niitä paikkoja taas vähennettäisiin,
et silleeee
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämä on:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
ööö, ei ne kotiäidit vie työssäkäyvien hoitopaikkoja!!!!!!!!!!!
Hoitopaikkopja on vaan liian vähän!! ja miks sit menee töihin, voihan nekin lapsensa hoitaa kotona? ja on myös yksityisiä päiväkoteja, myöskin voi kotiin palkata hoitajan jos on töissä ja saa liksaa!!!
yhtähyvin vois todeta, että hoitopaikka pois työssäkäyviltä, maksakoon kotiin hoitajan, jos on pakko niitä lapsia tehdä ja sitte lähtee töihin kun ei oo muuten varaa elää...
ei jessus mikä &#(/#&=? säki olet.

Hoitopaikkoja vapautuisi jos subjektiivinen oikeus poistettaisiin. Määrä ei ole valtaisa on on kuitenki. Lapsia on jonossa odottamassa hoitopaikkaa ja paikoista on pulaa. Monelta saattaa jäädä koulupaikka/ duunipaikka välistä jos ei hoitopaikkaa saa tai et se paikka on jossain hevonkankkulan kuusessa, ja matkat on mahdottomat.

Miks menee töihin!? Ei helkkari noin urpoa kysymystä voi täysjärkinen kysyä edes!!!!!! |O Töihin mennään et saa sapuskaa pöytään, laskut maksettua jne..
Vaikka ei mun pitäs edes noin idioottimaiseen kysymykseen edes vastata.

Nyky-yhteiskunta kun on sellanen et kaikki haluaa maksuja palveluistaan :xmas:


eeiiiih.. pakko lopettaa tähän etten mä sano jotain niin rumasti et saan bannia :headwall:
Ootpa sä reppana herkkis... provoihin tartut ja pilaat päiväs siellä!! :)
rauhoitu hyvä ihminen, ettet saa hermoromahdusta toisten päiväkotijärjestelyjen takia!
tosiaan tiiän, et kaikki haluu rahaa palveluistaan, niin myös ne kotona olevat maksavat päivähoidosta.
mä teen osa-aikasta työtä, mulla 3 lasta, vanhinmman pk 10 km päässä ja kaks pienempää 4km päässä pph.lla, mut so, olen valmis viemään ja maksamaan jos töissä käyn.
en silti ymmärrä näitä keskusteluja, seuraatteko politiikkaa ollenkaan? jos kaikki kotona olevat ottaisivat lapsensa pois päivähoidosta, niin tästäkin säästettäisiin ja niitä paikkoja taas vähennettäisiin,
et silleeee
en mä oo pilannu päivääni! :D

hyvä päivä tää on! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä teksti oli aamulehdessä toissapäivänä ja hyvä kirjoitus olikin ja olen samaa mieltä.
No meillä oli sellanen tilanne että itse jäin pitkälle sairaslomalle ja miehen määräaikanen työsuhde päättyi ja ei haluttu antaa tarhapaikkaa pois kun ei ollut tietoa kuin nopeasti tilanne muuttuu ja oltiin just saatu mieluinen tarhapaikka.
Itse kyselin tarhan johtajalta mielipidettä että kuin tyttö olis lyhennetysti siellä ja itse suunniteltiin sopimuspäiviä minimi määrä niin meille johtaja tokas että kyllä 4 vuotias tarvii kavereita ym joka päivä ja hänen suosituksestaan tyttö sitten oli päiväkodissa joka päivä,tosin lyhennetysti.Eli noin 6 tuntia.Tyttö tosi sosiaalinen ja tosissaan kyllä kaipaa niitä ihmisiä ja tohinaa ympärilleen,kerkee joskus jo viikonlopun aikana tylsistyä.Meillä tämä tilanne kesti reilun kuukauden kun mies sai taas töitä ja itse palasin myös töihin.
 
vieras
Luin myös kyseisen kirjoituksen ja lastenhoitaja kritisoi juuri näitä tapauksia joissa lapset ovat pitkiä päiviä hoidossa kun äiti on vauvan kanssa kotona.
Kun lapsen saa ja voi hakea vaikka puolenpäivän jälkeen hoidosta ja on sopimuspäivät myös mahdollisa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja työäiti jolla oma elämä:
onko se jotenkin teiltä pois jos joku vie lapsensa virikehoitoon ja on vauvan kanssa kotona?
onko se teiltä pois jos joku on tyttömänä kotona ja lapsi on hoidossa?
Itse asiassa on. Päivähoitomaksu kattaa vain osan kustannuksista. Me kaikki maksamme siitä veroina.
 
Plättä
Ihmettelen kyllä samaa asiaa. Asumme ison kaupungin vuokrataloyhtiössä, ja täällä näyttävät olevan melkein kaikki naiset kotona kuka mistäkin syystä. Silti pihalla ei ole aamupäivisin yhtään lasta. Oma 3-vuotiaani käy leikkipuistossa, ja se on minusta sopivan kevyt ratkaisu: lapsi saa kaverinsa ja itse saa pikkuisen omaa aikaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Kuinka monen lapsi on todistettavasti jäänyt ilman päivähoitopaikkaa koska joku joka vain makaa kotona vie lapsensa hoitoon? Mistä tämä viha, katkeruus, syyllistäminen ja ymmärtämättömyys kumpuaa?
No, minä kävelen joka aamu ja iltapäivä parin kilometrin tarhamatkan kolme- ja neljävuotiaiden lasten kanssa, aamuisin seitsemältä ja iltapäivisin viideltä.
ei ole herkkua kaatosateessa, lumisateessa, lumisilla auraamattomilla jalkakäytävillä tai parinkymmenen asteen pakkasessa. Bussilla ei voi mennä, tai voi mutta se on yksi ja sama koska matka bussipysäkille ja toiselta bussipysäkiltä tarhalle on suunnilleen sama kuin kävellä koko matka.

kyllä se suoraan sanottuna ottaa päähän raahata pieniä lapsia tuollaisiakin matkoja vaikka mulle se ei pitkä matka olekaan. etenkin iltapäivällä oikeasti molempia lapsia väsyttää.


varsinkin kun toinen päiväkoti on meidän kodin vieressä ja toinen viidenkymmenen metrin päässä kodista mutta kumpaankaan ei mahdu koska niissä on naapurin "kotiäitien" isommat lapset, se todellakin ottaa päähän ja rajusti. :|


 
hoidan itse lapseni
Mua taas kotiäitinä ottaa päähän se, että puistoissa ei ole kavereita, koska kaikki kotiäitien lapset käyvät tarhassa. Puistot ovat tyhjiä, kerhoissa on onneksi lapsia, mutta ei niissäkään kaikissa aina isoja lapsia ole. En kyllä ymmärrä, että tarhaan viedään, paitsi tietty virikepaikoille.
 

Yhteistyössä