Juotteko alkoholia, jos lapset ovat kotona?

  • Viestiketjun aloittaja Johanna
  • Ensimmäinen viesti
No, meillä on enemmänkin ns. eurooppalainen tapa ( avaa sontikan ihan varuiksi)
Hyvän juhlaruoan yhteydessä nautitaan viiniä.
Sillointällöin saunakaljat, juhlien yhteydessä maljat jne.

Kännissä ei örvelletä, mutta meillä ei olla kuitenkaan liian kireitäkään... :whistle: :)
 
tissipapu
Niin tosiaan, eihän kaikilla ole edes autoa, joten se ajokunto voi sitten olla vähän toisarvoinen asia. Toki pitää olla toimintakunnossa, ja sitä ei pari lasia viiniä pääse romuttamaan.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
kuinka aljon te naiset pystytte juomaan. Moni sanoi että muutama kalja tai pullollinen sampanjaa puliksi mutta humalassa ette ole..mä olisin ainakin hiprakassa :eek:


riippuu varmaan kauan niitä juo. Jos sen pari kaljaa vetää nopsaan huiviin niin varmaan nousee päähän. Sen sijaa jos nautiskelen vaikka miehen kaa sen viini pullon puoliksi, niin lipitän sitä koko illan (esim 6h) niin eipä siitä hiprakkaa saa.

Mutta ap:lle: mä juon silloin tällöin muutaman kun lapset nukkumassa, koskaan en ole humalassa kun lapset paikalla.
 
Kyllä meillä otetaan saunaolutta tai pari lasia viiniä joskus viikonloppuisin kun poika on mennyt nukkumaan. Humalassa ei olla koskaan jos poika on kotona. Nyt kun olen raskaana niin meillä ei juo kumpikaan mitään. Miehenkään ei tee mieli saunaolutta lainkaan :)
 
vieras
Yksin lasten kanssa asustelen ja silloin tällöin saatan 1-2 olutta tai siideriä juoda ku lapset nukkumassa. Ajamaan en kyllä lähde jos olen vähänkin ottanut eli taksilla sitten mentäis jos tarve olisi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna:
Meillä on tänään hääpäivä ja lasten piti mennä hoitoon. No, hoito peruuntui, mutta mies on ostanut aitoa skumppaa ja hyvää punkkua, joita tekis mieli maistella kun lapset ovat nukahtaneet. Siis mitään kännejä ei olis tarkoitus juoda, mutta ajattelen että JOS jotain tapahtuu, eikä sitten olla ajokunnossa.

Lapset ovat 8 kk ja 3 vuotta, ja molemmat nukkuvat yleensä yöt hyvin. En kysele täältä "lupaa", vaan että onko teillä joskus molemmat vanhemmat samaan aikaan juoneet/hiprakassa?
Ollaan tissuteltu just tolleen, muutama lasi viiniä. Taksilla pääsee, jos jotain nyt sattuisi - onhan olemassa myös autottomia ihmisiä, jotka eivät ole ikinä "ajokunnossa" ;)
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Johanna:
Meillä on tänään hääpäivä ja lasten piti mennä hoitoon. No, hoito peruuntui, mutta mies on ostanut aitoa skumppaa ja hyvää punkkua, joita tekis mieli maistella kun lapset ovat nukahtaneet. Siis mitään kännejä ei olis tarkoitus juoda, mutta ajattelen että JOS jotain tapahtuu, eikä sitten olla ajokunnossa.

Lapset ovat 8 kk ja 3 vuotta, ja molemmat nukkuvat yleensä yöt hyvin. En kysele täältä "lupaa", vaan että onko teillä joskus molemmat vanhemmat samaan aikaan juoneet/hiprakassa?
Ollaan tissuteltu just tolleen, muutama lasi viiniä. Taksilla pääsee, jos jotain nyt sattuisi - onhan olemassa myös autottomia ihmisiä, jotka eivät ole ikinä "ajokunnossa" ;)
No niinpä!
Meillä ei ole autoa ollenkaan...
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
Niin tosiaan, eihän kaikilla ole edes autoa, joten se ajokunto voi sitten olla vähän toisarvoinen asia. Toki pitää olla toimintakunnossa, ja sitä ei pari lasia viiniä pääse romuttamaan.
Toimintakunto on sitä, että lapsi pitää pystyä hoitamaan. Ja se pitää pitää mielessä. Meilläkin otetaan pari viikonloppuiltaisin, kuten juuri äsken saunasiideri, mutta ei koskaan niin paljon, että ei lapsista pystytä huolehtimaan. Taksilla tai ambulanssilla pääsee sairaalaan, jos tarve on. Aja en koskaan edes yhden jälkeen.
 
Kyllä juodaan. Nytkin punkkulasi kädessä, 1-vuotias meni just nukkumaan. Kohta menen saunaan ja siellä juon siiderin. Saunan jälkeen ehkä vielä juon kaljan. Eli 3 annosta yhteensä.

Mies juo yleensä enemmänkin. Minusta on ihan kiva ottaa pari juomaa perjantai (ja lauantainakin joskus) illan kunniaksi, en näe siinä mitään pahaa. Kännejä en juo ikinä.
 
kinuski
Pari saatetaan juoda kun lapset nukkuu, paitsi nyt olen juonut yhden ja esikoinen vielä hereillä. Mun hiprakkaan menee ainakin 6 kaljaa jos pikkuhiljaa tissuttelen, eli tästä kahdesta saunakaljasta ei ole mitään haittaa, autolla en aja vaikka olisin juonut vaan yhden. Mun mielestä raja menee siinä, että tietää heräävänsä yöllä jos lapsilla tulee hätä ja alkaa itkemään (paitsi mä en herää kyllä siihen muutenkaan, mutta mies...)
 
Mää
Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Kyllä meillä otetaan saunaolutta tai pari lasia viiniä joskus viikonloppuisin kun poika on mennyt nukkumaan. Humalassa ei olla koskaan jos poika on kotona. Nyt kun olen raskaana niin meillä ei juo kumpikaan mitään. Miehenkään ei tee mieli saunaolutta lainkaan :)
Voi kun olette hyviä ihmisiä.

 
Kyllä me juodaan viiniä usein vapaapäivien iltoina yhdessä.
Yleensä lasilliset ruuan kanssa ja sitten loput kun lapset on menny´nukkuun ja katsellaan telkkaria tms.

Jos jotain sattuis niin ei musta välttämättä ajajaksi oo vaikken mitään ois juonutkaan. Tarkoitan sitä et jos esim. säikähdän tapahtunutta tai oon kamalan hädissäni niin taksi on siinä tapauksessa kumminkin turvallisempi menopeli.
 

Yhteistyössä