juoppo äiti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alk

Vieras
mitä mieltä ootte..juon itteni lievään humalaan joka ikinen perjantai ja lauantai ilta sen jälkeen kun lapset on menny nukkumaan..mut aamulla oon tikkana pystyssä ja lasten kanssa ulos menossa vaikka pien krapulakin ois..

Ihan pakko kommentoida, ett onhan lapsilla kuitenkin aina selvä vanhempi lähellä? Jos nyt sattuis joku vahinko (vaikka lapsella ihan sänkyyn oksentaminen), niin lapselle on tärkeää epävarmassa tilanteessa, ett lähellä on joku selvä--> turvallinen vanhempi.

Muuten en tuomitsisi, hiprakassa on kiva olla :)

Vähän liikaa juot minusta oman terveytesi kannalta. Pystyt kuitenkin hoitamaan lapset vastuullisesti, joten se on tärkeintä. Yritä vähentää ensin toinen noista päivistä, pe tai la pois tai vaikka silleen, että juot toisena päivänä vain yhden. Itsekin juon usein viikonloppuna jonkin verran lasten mentyä nukkumaan.

samaa olen pohtinut itsekkin...mut tullu siihen tulokseeen et jos juon kun lapset nukkuu he eivät kärsi siitä ja eivät näe tilannetta...aamulla mamma nousee ja ruokkii lapset niinku joka muukin arki aamu ja homma hoituu..what`s the problem??Nou hätä äiditkin tarvii tilaisuuden nollata

[QUOTE="rouva";23725775]samaa olen pohtinut itsekkin...mut tullu siihen tulokseeen et jos juon kun lapset nukkuu he eivät kärsi siitä ja eivät näe tilannetta...aamulla mamma nousee ja ruokkii lapset niinku joka muukin arki aamu ja homma hoituu..what`s the problem??Nou hätä äiditkin tarvii tilaisuuden nollata[/QUOTE]

Mistä voit olla varma ettei lapsesi kuitenkin nää juomistasi? Itse ollessani pieni kun äiti oli minut nukkumaan pistänyt alkoi äidin ryyppääminen. Äiti tietysti luuli että nukun vaikka valvoin yö myöhään kun oli niin turvaton olo.

Minä olen sitä mieltä lasten ollessa kotona ei koskaan oteta yhtään alkoholia.. Mitä vaan voi sattua.

jaa-a kyllä näin on...yöllähän voi vaikka syttyä tulipalo!Haloo eikait sitä nyt niin oteta et fikkarit sammuu vaan sellanen kevyt rentoutus...nousu huppelit...ihan ku olisit juonu nopeesti lasin kuohuviiniä.Lapsista pitää aina huolehtia mutta alkoholi on "normaalia" elämää jos sen tekeee pahaksi niin teini vuosina se kostautuu kyllä kaksin verroin

Mistä voit olla varma ettei lapsesi kuitenkin nää juomistasi? Itse ollessani pieni kun äiti oli minut nukkumaan pistänyt alkoi äidin ryyppääminen. Äiti tietysti luuli että nukun vaikka valvoin yö myöhään kun oli niin turvaton olo.

No mistä sä tiedät että se joi? Mä harvoin otan ja sillonkin muutaman sidukan,silleen että tuun hiprakkaan. Ekan avaan sillon kun lastenhuoneessa on hipihiljasta ja ovi on kiinni. En usko että lapset mistään tajuaa että mulla on olkkarissa sidutölkki kädessä.

[QUOTE="vieras";23725824]No mistä sä tiedät että se joi? Mä harvoin otan ja sillonkin muutaman sidukan,silleen että tuun hiprakkaan. Ekan avaan sillon kun lastenhuoneessa on hipihiljasta ja ovi on kiinni. En usko että lapset mistään tajuaa että mulla on olkkarissa sidutölkki kädessä.[/QUOTE]

No ei ole vaikea arvata kun kuului kaljapullon avaamisen ääni ja äidin puheen sorina selvästi juoneena,,

'Äidinkin tavii joskus nollata'

Jep jep.

Jokaviikkoinen nollaus on jo - aika nollaa mun mielestäni.

Nollaus- sehän on pirulauta sitä että menee muisti ja pääsee oksu.... nollaus, deletointi- miten ikinä sitä tahtoo kutsua.

Ap tapausta ITSE kutsuisin ennemminkin jokaviikonloppuiseksi tissutteluksi, joka sekään ei ole hyvä juttu. Siitä jää niin helposti tapa ja määrät kasvaa, on 'pakko' ottaa.

Ja lapset ei näe, ok, mutta entä jos sattuu jotain? Lapsi sairastuu, tulee tilanne että pitää poistua kotoa- mitä ikinä nyt kukaan keksiikään.

kyllähän mulla on korvat päässä ja kuulen sen tuhinan kun se nukkuu...ja tässä ei ole puhe mistään ryyppäämisestä vaan muutaman viinilasillisen ottamisesta...nou örvellys,nou vieraita vain ja ainostaan äiti yksin muun perheen nukkuessa

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23725838:

Jep jep.

Nollaus- sehän on pirulauta sitä että menee muisti ja pääsee oksu.... nollaus, deletointi- miten ikinä sitä tahtoo kutsua.

Ap tapausta ITSE kutsuisin ennemminkin jokaviikonloppuiseksi tissutteluksi, joka sekään ei ole hyvä juttu. Siitä jää niin helposti tapa ja määrät kasvaa, on 'pakko' ottaa.

Ja lapset ei näe, ok, mutta entä jos sattuu jotain? Lapsi sairastuu, tulee tilanne että pitää poistua kotoa- mitä ikinä nyt kukaan keksiikään.

mulle tissuttelu on nollausta

voi herran jumala että teillä pienet murheet...äiti ottaa illan tullen muutaman!Joillain on asiat vielä huonommin...erotaan,tavataan uusi rakas ja ... tadaa...annetaan omat lapset huostaan kun he eivät mahdu uusio perheeseen.V___________U VEHKEET IRTI TOLLASILTA IHMISILTÄ...jotku haluavat saada omia lapsia mut ei voi ja toiset pistää lapsnsa pihalle omaa etua tavoitellessaan..hei haloo

[QUOTE="rouva";23725886]voi herran jumala että teillä pienet murheet...äiti ottaa illan tullen muutaman!Joillain on asiat vielä huonommin...erotaan,tavataan uusi rakas ja ... tadaa...annetaan omat lapset huostaan kun he eivät mahdu uusio perheeseen.V___________U VEHKEET IRTI TOLLASILTA IHMISILTÄ...jotku haluavat saada omia lapsia mut ei voi ja toiset pistää lapsnsa pihalle omaa etua tavoitellessaan..hei haloo[/QUOTE]

No huh huh.. No jos tuolle ajattelu tyylille ruetaan niin on normaalia lyödä lasta kun jossain perheessä asiat on vielä pahemmin.. Huh huh....

Ap kuiitenkin puhui joka viikonloppuisesta pe-la lievästä humalasta ja aamun kankkusesta.
Jos mä juon muutaman lasin viiniä tai pari kaljaa / siideriä niin en voi sanoa olevani edes lievässä humalassa saatika kankkusta aamulla.
Ja noi pari voin ottaa ihan lasten ollessa hereilläkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23725838:

Jep jep.

En ole ap, mutta mulla vähän sama tilanne kuin hänellä tuon alkoholin suhteen. Vastaan nyt yleisesti tässä ketjussa kysyttyihin kysymyksiin , vaikka nyt tähän sinun viestiisi juuri tartuinkin. :)

Meillä nukutetaan lapset joka yö vieressä maaten sänkyyn iltasatujen kera, joten tiedän, että he oikeasti nukkuvat kun käyvät nukkumaan. lapset meillä käyvät nukkumaan viimeistään yhdeksään mennessä aina.

Kun tätä kysyttiin, että msitä voi tietää varmaksi sen, että lapsi nukkuu. Jos meillä lapset ei nukkuisi, he eivät esimerkiksi jäisi huoneeseen, vaan jos ovatkin puolinukuksissa ja yritän kömpiä huoneesta pois, he kyllä tekevät selväksi että ovat vielä hereillä :D. Tai jos heräävät kesken unien niin kyllä meillä aina huudetaan sänkyyn äitiä tai isää, eikä jäädä valvomaan yksin. olipa arki tai viikonloppu ja joka päivä esikoinen herääkin kesken unien :) Tähän on ihan varauduttu.

Otan perjantaisin ja ehkä lauantaikin iltana siiderin, kaksi, kolme tai joskus jopa neljä :) Se vähän vaihtelee miten jaksaa valvoa tai miten maistuu. Olen melko ääneti kotona, saatan kuunnella kuulokkeilla musiikkia tai kirjoitella messengerillä jollekin, lukea kirjoja tai lehtiä, katsoa ohjelmia ja käydä saunassa, tai laittaa miehen kanssa ruokaa. En pidä mitään älämölöä ja kälätä humalassa pitäen koko taloa pystyssä. Mies ei ota edes sitä yhtä kaljaa, joten meillä on aina selvä aikuinen paikalla, ihan aina.

Nyt on kello puolessa yössä, juon toista siideriä ja koko muu perhe nukkuu. Olen hiljaa ja nakuttelen kaksplussalle viestejä. Kertookohan tämä tarpeeksi hyvin tästä tilanteesta. :)

ja sitä en tiedä voisinko olla ilman tätä? Ehkä. mutta eräs viisas henkilö sanoi, että samanlainen tapa se on karkkipäiväkin toisille. Voisiko olla ilman sitä? Jos ei tosiaan kyse ole tämän enemmästä määrästä tai mistään häiriökäyttäytymisestä, ei mielestäni myöskään puhuta tuon kummemmasta asiasta. Toki alkoholi ja karkki on täysin eriasia, mutta mielestäni alkoholiakin voi käyttää kohtuudella vaikka säännöllisesti, ja siitä voi tulla tapa vaikkei siitä tule ongelmaa. Mulla ei ainakaan viimeiseen 8 vuoteen ole alkoholin määrä kasvanut yhtään, vaikka viikonloppuihin kuuluukin kohtuudella.

Syy miski otan , on se , että rentoudun ja nautin tästä.

En ole ap, mutta mulla vähän sama tilanne kuin hänellä tuon alkoholin suhteen. Vastaan nyt yleisesti tässä ketjussa kysyttyihin kysymyksiin , vaikka nyt tähän sinun viestiisi juuri tartuinkin. :)

Meillä nukutetaan lapset joka yö vieressä maaten sänkyyn iltasatujen kera, joten tiedän, että he oikeasti nukkuvat kun käyvät nukkumaan. lapset meillä käyvät nukkumaan viimeistään yhdeksään mennessä aina.

Kun tätä kysyttiin, että msitä voi tietää varmaksi sen, että lapsi nukkuu. Jos meillä lapset ei nukkuisi, he eivät esimerkiksi jäisi huoneeseen, vaan jos ovatkin puolinukuksissa ja yritän kömpiä huoneesta pois, he kyllä tekevät selväksi että ovat vielä hereillä :D. Tai jos heräävät kesken unien niin kyllä meillä aina huudetaan sänkyyn äitiä tai isää, eikä jäädä valvomaan yksin. olipa arki tai viikonloppu ja joka päivä esikoinen herääkin kesken unien :) Tähän on ihan varauduttu.

Otan perjantaisin ja ehkä lauantaikin iltana siiderin, kaksi, kolme tai joskus jopa neljä :) Se vähän vaihtelee miten jaksaa valvoa tai miten maistuu. Olen melko ääneti kotona, saatan kuunnella kuulokkeilla musiikkia tai kirjoitella messengerillä jollekin, lukea kirjoja tai lehtiä, katsoa ohjelmia ja käydä saunassa, tai laittaa miehen kanssa ruokaa. En pidä mitään älämölöä ja kälätä humalassa pitäen koko taloa pystyssä. Mies ei ota edes sitä yhtä kaljaa, joten meillä on aina selvä aikuinen paikalla, ihan aina.

Nyt on kello puolessa yössä, juon toista siideriä ja koko muu perhe nukkuu. Olen hiljaa ja nakuttelen kaksplussalle viestejä. Kertookohan tämä tarpeeksi hyvin tästä tilanteesta. :)

ja sitä en tiedä voisinko olla ilman tätä? Ehkä. mutta eräs viisas henkilö sanoi, että samanlainen tapa se on karkkipäiväkin toisille. Voisiko olla ilman sitä? Jos ei tosiaan kyse ole tämän enemmästä määrästä tai mistään häiriökäyttäytymisestä, ei mielestäni myöskään puhuta tuon kummemmasta asiasta. Toki alkoholi ja karkki on täysin eriasia, mutta mielestäni alkoholiakin voi käyttää kohtuudella vaikka säännöllisesti, ja siitä voi tulla tapa vaikkei siitä tule ongelmaa. Mulla ei ainakaan viimeiseen 8 vuoteen ole alkoholin määrä kasvanut yhtään, vaikka viikonloppuihin kuuluukin kohtuudella.

Syy miski otan , on se , että rentoudun ja nautin tästä.

näimpä...mut toiset luulevat olevansa "parempia" kun eivät"juo"

Ei tuosta ole haittaa. Toki palstapyhimykset eivät voi käsittää pikkuhiprakkaakaan vaan superäidin täytyy olla iskussa joka hetki. No, he varmaan ovatkin, mutta mitäs siitä.

[QUOTE="rouva";23725941]näimpä...mut toiset luulevat olevansa "parempia" kun eivät"juo"[/QUOTE]

Minusta on aika ihmeellistä kun jotkut jaksavat jankuttaa toisten juomisesta. Jotku syö kauhean määrän karkkia ja epäterveellistä ruokaa mutta ovat ns absolutisteja, koska alkoholi on epäterveellistä. Kaikkein pahimpia paasaajia ovat ne joilla on itsellään ongelma alkoholin kanssa.

Yhteistyössä