En ole ap, mutta mulla vähän sama tilanne kuin hänellä tuon alkoholin suhteen. Vastaan nyt yleisesti tässä ketjussa kysyttyihin kysymyksiin , vaikka nyt tähän sinun viestiisi juuri tartuinkin.
Meillä nukutetaan lapset joka yö vieressä maaten sänkyyn iltasatujen kera, joten tiedän, että he oikeasti nukkuvat kun käyvät nukkumaan. lapset meillä käyvät nukkumaan viimeistään yhdeksään mennessä aina.
Kun tätä kysyttiin, että msitä voi tietää varmaksi sen, että lapsi nukkuu. Jos meillä lapset ei nukkuisi, he eivät esimerkiksi jäisi huoneeseen, vaan jos ovatkin puolinukuksissa ja yritän kömpiä huoneesta pois, he kyllä tekevät selväksi että ovat vielä hereillä

. Tai jos heräävät kesken unien niin kyllä meillä aina huudetaan sänkyyn äitiä tai isää, eikä jäädä valvomaan yksin. olipa arki tai viikonloppu ja joka päivä esikoinen herääkin kesken unien

Tähän on ihan varauduttu.
Otan perjantaisin ja ehkä lauantaikin iltana siiderin, kaksi, kolme tai joskus jopa neljä

Se vähän vaihtelee miten jaksaa valvoa tai miten maistuu. Olen melko ääneti kotona, saatan kuunnella kuulokkeilla musiikkia tai kirjoitella messengerillä jollekin, lukea kirjoja tai lehtiä, katsoa ohjelmia ja käydä saunassa, tai laittaa miehen kanssa ruokaa. En pidä mitään älämölöä ja kälätä humalassa pitäen koko taloa pystyssä. Mies ei ota edes sitä yhtä kaljaa, joten meillä on aina selvä aikuinen paikalla, ihan aina.
Nyt on kello puolessa yössä, juon toista siideriä ja koko muu perhe nukkuu. Olen hiljaa ja nakuttelen kaksplussalle viestejä. Kertookohan tämä tarpeeksi hyvin tästä tilanteesta.
ja sitä en tiedä voisinko olla ilman tätä? Ehkä. mutta eräs viisas henkilö sanoi, että samanlainen tapa se on karkkipäiväkin toisille. Voisiko olla ilman sitä? Jos ei tosiaan kyse ole tämän enemmästä määrästä tai mistään häiriökäyttäytymisestä, ei mielestäni myöskään puhuta tuon kummemmasta asiasta. Toki alkoholi ja karkki on täysin eriasia, mutta mielestäni alkoholiakin voi käyttää kohtuudella vaikka säännöllisesti, ja siitä voi tulla tapa vaikkei siitä tule ongelmaa. Mulla ei ainakaan viimeiseen 8 vuoteen ole alkoholin määrä kasvanut yhtään, vaikka viikonloppuihin kuuluukin kohtuudella.
Syy miski otan , on se , että rentoudun ja nautin tästä.