Mikä hitto siel baarissa kiehtoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KiitosEi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mun mielestä ei ole mitenkään käsittämätöntä, että jotkut käyvät baarissa kun taas jotkut ei käy. Mutta se on mielestäni käsittämätöntä, että on ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että on erilaisia tapoja viettää vapaa-aikaansa. Ei kaikkien tarvitse tehdä samalla tavalla, johan siinä tulisi maailmasta h**vetin tylsä.

Mietippä miten olis joo tylsä paikka tää maailma jos ei olis alkoholia?

Alkuperäinen kirjoittaja a.p:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Okei. sun mielestä siis baarissa käynti on normaalia. Työssä käynti ei?

Mikä baarissa käymisestä tekee epänormaalia?

Ihmisen (jos nyt ei ole siskun elätti) täytyy tehdä työtä elättääkseen perheensä. Se nyt vaan on niin että aikojen alusta on täytynyt työtäkin tehdä selviytyäkseen hengissä. Ei ole toimeentulo tullut kuin Manulle illallinen -ilmaiseksi.

No, mikä siinä baarissa käymisessä on ihmisen selviytymiselle välttämätöntä?

Ei kai se välttämätöntä ole, mutta elämässä tehdään paljon muutakin ei-välttämätöntä. Ihan vaan siksi, että se on kivaa. Ja se, mikä on kivaa, vaihtelee sen mukaan kuka on kyseessä. Toinen tykkää nyplätä pitsiä, toinen tykkää käydä baarissa laulamassa karaokea tms. Hyvin yksinkertaista.

Ihmisen (jos nyt ei ole siskun elätti) täytyy tehdä työtä elättääkseen perheensä. Se nyt vaan on niin että aikojen alusta on täytynyt työtäkin tehdä selviytyäkseen hengissä. Ei ole toimeentulo tullut kuin Manulle illallinen -ilmaiseksi.

Kuka/mikä toi sisku on? Onks se joku soskun rinnakkaisvirasto? Saisko sieltä apua ihan ok toimeentulevat? Meni nimittäin viimeks baariin 8,40e eli nyt on sit sen varran vähemmän rahaa lapsille. :snotty:

(OLI PAKKO, anteeksi :ashamed: )

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Okei. sun mielestä siis baarissa käynti on normaalia. Työssä käynti ei?

Mikä baarissa käymisestä tekee epänormaalia?

Siis nyt meni tämä poitti ohi ja kovaa...

näin siin sitte kävi--- se olenkin MINÄ joka olen epänormaali kun käyn työssä enkä käy baareissa tai juo.

tällanen tää maailma vaan nykyään on. Kaikki asiat ihan päälaellaan.

Onhan se totta, että useimmat baarissa kävijät voisivat käyttää senkin ajan että rahan paremminkin. Viettää aikaa perheen kesken tai rentoutumalla jollain muulla tavoin... Monien tulee noilla baarireissuilla otettua niin paljon kuppia, että siitä on seuraavina päivinä rentoutuminen kaukana. Krapula painaa päälle ja kännissä on tapeltu ja törttöilty... Mitä positiivista alkoholin käyttäminen loppujen lopuksi tuo tullessaan? Onko positiiviisia vaikutuksia yleisesti ottaen huonompia seurauksia enemmän?

näin siin sitte kävi--- se olenkin MINÄ joka olen epänormaali kun käyn työssä enkä käy baareissa tai juo.

Sä et nyt tajua.
Sä olet "epänormaali", koska mietit niin kovasti sitä muiden baarissakäyntiä, etkä suostu tajuamaan, että siellä voi tehdä muutakin kuin vetää lärvät. Et suostu tajuamaan sitäkään, että ihmiset rentoutuu eri tavalla, ja tykkää eri asioista. Kaikki me ollaan erilaisia, silti ihan yhtä hyviä ihmisiä.
Sä et ole epänormaali siksi, että käyt töissä etkä juo.

Jaa-a, eipä baarissa tuu käytyä ku pari kertaa vuodessa. Edellisen kerran jälkeen meneekin varmaan vuosi ennen ku baariin lähden...sen verran kauas kantoiset seuraukset edellisellä kerralla on edelleen.
Mut totta, voihan siellä käydä muuten vaan tuttuja ja ystäviä moikkaamassa, vaikkei viinaksia joiskaan....tiskin takaa löytyy varmaan holittomiakin vaihtoehtoja.

on se jännä että nykyään saa selitellä miksi EI juo. Ihan kun se olis jo äidinmaidosta opittu tapa... joillekin se varmaan ihan kirjaimellisestikin on sitä, valitettavasti.

Eihan tassa niin kaynyt ollenkaan - jos vaan voisit sen ymmartaa etta kaikki ei ole juuri vain normaalia tai epanormaalia. Kun ihmiset elaa elamaansa eri lailla eika mikaan ole normaalimpaa tai epanormaalimpaa kuin joku muu. Se, mika saa minun karvani pystyyn on se, etta lahdetaan sille linjalle etta 'jos et tee niin kuin mina, niin sitten olet epanormaali'. Tai kuten sina asian ilmaiset, martyyrimaisesti, etta 'jos en tee asoita niin kuin muut, niin sitten olen epanormaali'. Loysenna vahan, niin ei tartte kantaa huolta kaikesta niin kauheesti,,,,,

:)

Mun mielestä ei ole mitenkään käsittämätöntä, että jotkut käyvät baarissa kun taas jotkut ei käy. Mutta se on mielestäni käsittämätöntä, että on ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että on erilaisia tapoja viettää vapaa-aikaansa. Ei kaikkien tarvitse tehdä samalla tavalla, johan siinä tulisi maailmasta h**vetin tylsä.

Joo. Ei alkoholismia. Ei viinan aiheuttamia välirikkoja. Ei viinan aiheuttamia tappeluita. Ei juoppoja pitkin. Ei rikottuja pulloja siellä sun täällä. Ei viinan aiheuttamaa perheväkivaltaa. Ei humalassa ajettuja kolareita. Ei humalassa tehtyjä tappoja ja murhia ja muita rikoksia. Ei sellaista törppöä käytöstä, jota selvin päin katuu. Ei viinan aiheuttamia sairauksia, jotka muu yhteiskunta joutuu maksamaan.

Oliskin vissiin tosi tylsää...

on se jännä että nykyään saa selitellä miksi EI juo. Ihan kun se olis jo äidinmaidosta opittu tapa... joillekin se varmaan ihan kirjaimellisestikin on sitä, valitettavasti.

Näinhän se on. Täytyy olla joko uskossa tai raskaana... :saint: Muuta selitystähän ei juomattomuuudelle voi olla...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Onhan se totta, että useimmat baarissa kävijät voisivat käyttää senkin ajan että rahan paremminkin. Viettää aikaa perheen kesken tai rentoutumalla jollain muulla tavoin... Monien tulee noilla baarireissuilla otettua niin paljon kuppia, että siitä on seuraavina päivinä rentoutuminen kaukana. Krapula painaa päälle ja kännissä on tapeltu ja törttöilty... Mitä positiivista alkoholin käyttäminen loppujen lopuksi tuo tullessaan? Onko positiiviisia vaikutuksia yleisesti ottaen huonompia seurauksia enemmän?

Mutta hei. Aikuinen ihminen saa aivan itse päättää, miten viettää vapaa-aikansa, miten rentoutuu, ja mihin rahansa pistää.
Ja baarissa voi edelleenkin käydä selvinpäinkin, tai jos juo niin voi juoda kohtuudella. Siten, että ei tule känniä eikä krapulaa, ei tarvitse katua törttöilyjään, jne. Viina on viisasten juoma. Jos tulee vedettyä liikaa ja mokailtua niin, että on kamala krapula sekä henkisesti että ruumiillisesti, niin ei ehkä kannattaisi baareissa käydä. Mutta siltikin saa käydä, jos haluaa. Se on tää valinnanvapaus...
On sitäpaitsi aika lailla mahdottomuus määritellä, mikä on sitä PAREMPAA tapaa viettää aikaa. Jos äiti menee baariin, koska haluaa, rentoutuu siellä, ja jaksaa sitten taas olla parempi äiti ja vaimo kun on saanut pitää hetken hauskaa ystäviensä kanssa, niin eikö se ole oikein hyvin vietettyä vapaa-aikaa? Jokin retriitti tai vaikkapa virkkaaminen voisi olla toisen mielestä fiksumpi tapa relata, mutta jos ihminen ei siitä tykkää, niin hän tulee siitä vain vihaiseksi, jolloin koko homma on hukkaan heitettyä aikaa, eli huonosti käytettyä vapaa-aikaa.

Pieni tarkennus tahan - baarissa kaynti ja juominen eivat ole synonyymeja. Kaksi aivan eri asiaa. voihan sita juoda kotonakin paivat pitkat jos niikseen on - ei siihen mitaan baaria tartte. Ettei nyt vaan menis mandariinit ja saksanpahkinat sekaisin tassa,,,,

Kukaan ei ole sanonut sinua epänormaaliksi! Ja miksi hoet tota työssäkäyntiä? Meinaatko, että ne jotka käy baarissa ei tee töitä?? Sulle on yritetty selittää, että siellä baarissa voi tanssia, jutella kavereiden kanssa, laulaa jne. Ei siellä ole pakko vetää päätä täyteen, niittää väkeä tanssilattialla, itkeä, tapella, vampata varattu mies/nainen... Eikä siellä ole pakko olla aamuun asti, kotiin saa lähteä kun haluaa. Jos sä et juo ollenkaan tai käy baareissa, niin okei, ei siinä mitään. =)

Näinhän se on. Täytyy olla joko uskossa tai raskaana... :saint: Muuta selitystähän ei juomattomuuudelle voi olla...

Eihän kukaan kysynyt tässäkään ketjussa, miksi ap (tai joku muu) ei juo :headwall:.
Mä tiedän, miksi mä en juo: siksi, kun ei tee mieli. Jos tekee mieli, niin sitten juon.
En tiedä millaisissa porukoissa te liikutte, mutta mä tunnen monia, jotka ei juo. He eivät ole uskossa tai raskaana, he vaan eivät halua juoda. Kukaan ei sitä ihmettele, eikä tuputa heille alkoholia. Mutta kas kummaa, eivät hekään ihmettele ja arvostele muiden juomista, seiso sormi pystyssä vieressä sanomassa soo soo, ja kuvittele olevansa jotenkin erityisiä ja muita parempia...

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Mutta hei. Aikuinen ihminen saa aivan itse päättää, miten viettää vapaa-aikansa, miten rentoutuu, ja mihin rahansa pistää.
Ja baarissa voi edelleenkin käydä selvinpäinkin, tai jos juo niin voi juoda kohtuudella. Siten, että ei tule känniä eikä krapulaa, ei tarvitse katua törttöilyjään, jne. Viina on viisasten juoma. Jos tulee vedettyä liikaa ja mokailtua niin, että on kamala krapula sekä henkisesti että ruumiillisesti, niin ei ehkä kannattaisi baareissa käydä. Mutta siltikin saa käydä, jos haluaa. Se on tää valinnanvapaus...
On sitäpaitsi aika lailla mahdottomuus määritellä, mikä on sitä PAREMPAA tapaa viettää aikaa. Jos äiti menee baariin, koska haluaa, rentoutuu siellä, ja jaksaa sitten taas olla parempi äiti ja vaimo kun on saanut pitää hetken hauskaa ystäviensä kanssa, niin eikö se ole oikein hyvin vietettyä vapaa-aikaa? Jokin retriitti tai vaikkapa virkkaaminen voisi olla toisen mielestä fiksumpi tapa relata, mutta jos ihminen ei siitä tykkää, niin hän tulee siitä vain vihaiseksi, jolloin koko homma on hukkaan heitettyä aikaa, eli huonosti käytettyä vapaa-aikaa.

Aivan. Olen myös sitä mieltä, että jokainen päättäköön omalta osaltaan ajankäyttönsä, mutta tuon paremman tavan määrittelisin siten... Että jos baarissa käynnistä on negatiivisia seurauksia, voisi ajan käyttää paremminkin. Ja kyllä , tiedän että kaikki eivät käy baarissa vetämässä päätä täyteen...

Miksi sä ajattelet koko ajan noin mustavalkoisesti? Ei nyt ollut kyse siitä alkoholista vaan siitä, että ihmiset viettävät eri tavoin vapaa-aikaansa. Jos kaikki tekisivät kaikki elämänsä asiat aivan samalla tavalla, niin kyllä maailma oikeasti olisi tylsä paikka.

Olis aika hemmetin ärsyttävää jos esim. kaikilla olisi juuri samanlaiset takit. :whistle: B)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:

Pieni tarkennus tahan - baarissa kaynti ja juominen eivat ole synonyymeja. Kaksi aivan eri asiaa. voihan sita juoda kotonakin paivat pitkat jos niikseen on - ei siihen mitaan baaria tartte. Ettei nyt vaan menis mandariinit ja saksanpahkinat sekaisin tassa,,,,

Kuinkahan paljon on kaappijuoppoja jotka moralisoivat muita? :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

Aivan. Olen myös sitä mieltä, että jokainen päättäköön omalta osaltaan ajankäyttönsä, mutta tuon paremman tavan määrittelisin siten... Että jos baarissa käynnistä on negatiivisia seurauksia, voisi ajan käyttää paremminkin. Ja kyllä , tiedän että kaikki eivät käy baarissa vetämässä päätä täyteen...

Ja jos baarissa käymättömyydestä, tai vaikka kuntosalilla käymisestä, on negatiivisia seurauksia, niin aikansa voisi käyttää paremminkin =)
Eiköhän jokainen meistä osaa ihan itse määrittää, mikä on kannattava tapa viettää vapaa-aikaa ja mikä ei.

osittain samaa miletä, Me miehen kanssa ei muuten käydä gbaareissa mutta isommissa hotelleissa, ravintoloissa käydään tanssimassa. Olemme kovia tanssimaan. täälä käydään talvisin haapamäensuojalla( joka on tanssipaikka, käenkoskella,hotellikeurusselällä jne...) tuo tanssi on meille harrstus ja ihan selvinpäin omalla autolla mennään, mutta mihinkään kapakkaan meitä ei kyllä iltaa saa istumaan... me olemme kyllä viini ihmisiä mutta se on vaan kaksi, kolme lasia silloin tällöin.

Ei, vaan sinä olet ummikko.

Et tajua, että jotkut muut rentoutuvat erilailla kuin SINÄ.
Joillekin baari on paikka mennä jorailemaan, tapaamaan ystäviä, löytää uusia tuttavuuksia, ja nauttia jopa siitä.
Jotkut ihmiset tykkää siitä yöelämästä, kaikki ei vaan aina jaksa nysvätä kotona jos on mahdollisuus päästä käymään jossain.
Ole ymmärtämättä jos et halua, ja kyllä, silloin sinä olet epänormaali.

No nyt pitää jo munkin osallistua.
AP: onko sinun elämässä tapahtunut jotakin kauheeta liittyen alkoholiin?
Tunnut näkevän vain sen yhden ääripään...
On ihmisiä jotka vetää paljon viinaa ja pilaa sillä muiden elämiä. On ihmisiä, jotka eivät juo koskaan. Ja on ihmisiä paljon näiden ääripäiden välissä.
Ei täällä olla kaivattu selitystä sille miksi sinä et juo. Kaikkien mielestä se on varmasti ihan ok.
Miksi sinä tuomitset ihmiset sen perusteella, miten kukakin tykkää vapaa-aikaansa viettää? (Tosiaan: Baarissa voi olla myös selvinpäin)
Ja mitä sitten jos joskus muutaman oluen ottaa? Mitä sitten?
Kukaan ei täällä voi olla toisten moraalin vartijoita. Kaikki ihmiset ovat erilaisia. Luojan kiitos.
Nostan hattua sinulle juomattomuutesi takia. Mutta en suostu pitämään itseäni huonona ihmisenä jos joskus alkoholia juon tai jos joskus baarissa käyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:

Tämä on aika hyvin sanottu, etenkin tuo mandariini ja saksanpähkinät -osio. :)

Tämä alkoholikeskustelu on tällä palstalla niin kuin yleensäkin Suomessa niin yksioikoista ja putkiaivoista puuhaa, että kohta pitää varmaan ottaa masennuslääkkeitä, kun keskustelun taso on niin masentava.

Asioissa on aina vain kaksi ääripäätä: raivoraitis/täysi alkkis ja kotona aina nyhjäävä mamma/baarissa kännissä aina heiluva mutsi. Säälittävää ja niiiiin suomalaista... :xmas:

Yhteistyössä