Juonko paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoks

Vieras
Join eilen (keskiviikkona) kaksi saunasiideriä (0,33l kpl).

Tänään olen menossa ystävien kanssa ulos syömään ja aion ottaa pari lasia viiniä tai pari siideriä ruoan kanssa. Ehkä jopa kolme, riippuu kuinka kauan istutaan.

Perjantaisin olen usein ottanut ainakin lasin viiniä viikonlopun alkamisen kunniaksi, usein kaksi.

Lauantaina tulee vieraita joille teemme kotona ruokaa ja avaamme punaviinipullon ja todennäköisesti toisenkin. Juomaani määrää en osaa sanoa, varmuudella kuitenkin useampi lasi menee (3 vähintään hyvin tn enemmän).

Juonko siis mielestänne paljon? Juoko joku yhtä paljon? Enemmän?

Mietin vain, kun on ollut julkisuudessa paljon juttua pienten lasten vanhempien alkon käytöstä... Mutta miten sitä sitten rentoutuu iltaisin, kun rauhallista aikaa lasten nukkumaanmentyä on ehkä se tunti jonka sitten yrittää intopiukeana rentoutua.

No jos tuo ei o joka viikkosta, niin ihan kohtuullista. Ite en yleensä juo viikolla ollenkaan ja viikonloppusinkin harvemmin humalaan asti. Rentoutua voi vaikka hyvää tv-sarjaa tai leffaa kattomalla, lukemalla tms... Siihen ei alkoholia tarvita. Jos tarvii, niin sillon on ongelma.

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/juomatapatesti

Tässä hyvä testi. Jos todella tarvitset alkoholia rentoutuaksesi ja juot alkoholia viikottain, on sinulla ongelma. Mutta ei niin iso, ettei sille voisi jotain tehdä!

Naisilla suurkulutuksen raja on 16 annosta/vko ja viisi annosta/vrk. Yksi annos on lasi viiniä, 4cl väkevää viinaa tai sitten 0,33 olut, siideri tai lonkero. Laske itse. Mutta ei se ongelma pelkästään ne annokset ole. Noi on siis sellaiset rajat, joiden ylittäminen tuo terveydellisiä ongelmia. Eli tosiaan jos et muuten osaa rentoutua kuin alkoholin voimalla, niin sitten kannattaa miettiä oikein tosissaan omia juomatapojaan. Toisaalta taas pitää katsoa kokonaiskuvaa..toki kaikilla on kausia, jolloin on enemmän tapahtumia ja sen myötä alkoholia kuluu enemmän. Jos taas joka viikko sitä menee useana päivänä, niin sitten on huonompi juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Ap, oikeastikko alkoholi on sinulle ainoa keino rentoutua? Sitten sinulla todellakin on ongelma...

No aika tympeäähän tää elämä on. Lasten passaamista ja kitinän kuuntelua aamusta iltaan. Liikkumassa käyn usein vaikken siitä suuresti nautikaan, mutta terveyden vuoksi käyn. Muihin harrastuksiin ei juurikaan jää aikaa, mitä edes voi harrastaa illalla puoli kymmenen ja yhdentoista välillä- umpiväsyneenä. Mies tekee pitkiä työpäiviä, joten ei häneltäkään itään harrasteaikoja heru. Mitäs siinä, kaikilla ystävillä on pieniä lapsia ja vaativat työpaikat, eli aika harvoin onnistutaan järjestämään yhteistä aikaa jonkin mukavan merkeissä. Ja minulla, kotihoidontuella elävällä ei rahaakaan juuri ihmeellisyyksiin ole. Elokuviakaan ei jaksa montaa iltaa viikossa. Vaikka joskus niitä vuokraillaan. Kyllä se punkkulasi sohvalla on niitä harvoja elämän ylellisyyksiä, josta olen vielä tämän lapsiperhe-elämän karusellin keskellä päättänyt pitää kiinni.