Voi itku, että on tutun kuuloista tekstiä...

Tiedän todella, mitä tuo häpeä asian suhteen on! Ja siihen saakka, kun itse sain ensimäisen lapseni, olen todellakin luullut olevani sinut menneisyyteni kanssa ja aina ajatellut, miten vahva minusta on juuri niiden asioiden vuoksi tullut... Ja paskanmarjat! Lisäksi en ollut aiemmin juurikaan ajatellut, että lapsuuteni olisi ollut erityisen traumaattinen, vaikkakin ehkä normaalista poikkava...
nyt oman lapsen myötä nuo ajatukset pyörivät enemmän ja enemmän mielessä, mikä on ilmeiseti ihan luonnollista. Olen käynyt terapiassa ja uskonkin, että lapsuuteni on yksi osasyy synnytyksen jälkeisen masennuksen sairastumiseen... Silti, en edelleenkään osaa/uskalla/kehtaa edelleenkään kertoa terapiassa kaikkea, mitä olen kokenut. Hävettää ihan hitosti, vaikka tiedän ettei mikään tapahtumista johdu itsestäni. Ja yksi syy on varmasti se, etten edelleenkaan tiedosta kaikkia "epänormaaleita" asioita lapsuudestani. Kun tietyt asiat toistuu tarpeeksi usein, niitä pitää asiaan kuuluvana. En edes osaa pukea kaikkia ajatuksiani sanoiksi.
Monesti jo lapsena silti toivoin, että olisin syntynyt eri perheeseen tai isona paljastuisi, että isäni olisikin joku toinen tai isä joutuisi vankilaan tai jopa kuolisi ajaessaan humalassa autolla.
Minäkin olen katkera ja vihainen vanhemmilleni, molemmille eri syistä. Huoh. Toivottavasti me kaikki alkoholistien lapset saataisiin asiat käsiteltyä ja unohtamaan ikävät asiat, vaikka vaikeaa se on...