E
ei
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja nyt häpeästä harmaa:Nyt olen kolmekymppinen neljän lapsen äiti, omat lapseni eivät ole koskaan nähneet minua humalassa (voin lasten kotona ollessa, vaikka sitten nukkuisivatkin, juoda max pari siideriä tai kaksi lasia viiniä... Niistä en ole humalassa) eivätkä toivottavasti tule näkemäänkään.quote]
Millaisen mallin heille oikein annat näyttäytymättä humalassa? Ajattele kuinka karmeaa on joskus kun he näkevät humalaiset tuttavan tai vieraan ihmisen, kenties sinutkin joskus vahingossa humalassa? Eikö olisi järkevämpää käyttää alkoholia normaalisti, jos se kerran lasten ollessa poissa silmistä maistuu kuitenkin. Kotona juomalla ja asian arkipäiväistämällä lapset ymmärtävät että heidänkin vanhempansa ottavat joskus. Jos joskus on huppelissa, tuskin se ketään haittaa? Koomat on sitten jo toinen asia. Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä että lasten tulee nähdä normaali alkoholinkäyttöä kotona.
No esim lapsihan ei voi eikä lapsen kuulu ymmärtää miksi aikuinen käyttäytyy eri tavalla humalassa kuin selvinpäin. Ja näinhän se on monen aikuisen kohdalla...harva pysyy samanlaisena.
Kyllä meillä ainakin esikoinen tietää, että alkoholia aikuiset juovat, mutta tietävät myös että koti on se paikka jossa ei olla humalassa.
Mun mielestä taas just koti on se paikka missä ollaan humalassa! Niin aikuiset kuin lapsetkin, kun heidän alkoholikokeilut alkaa teini-iässä. Kotona he saavat maistaa ensi kerran alkoholia, ettei tarvitse mennä rajojaan kokeilemaan ulos vieraisiin paikkoihin. MInkä kuvan annat lapsillesikin kun he haluavat kokeilla? Pullo viinaa ja metsään juomaan?