Jumalaton pelko toisesta lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Mä oon huomannu, et tuun tosi surulliseksi kun mietin pojan jäävän ainoaksi lapseksi. Varmaan vähän yksinäistä ilman sisaruksia ja näin.
Me puhuttiin äljäkkeen kans, et joskus muutaman vuoden päästä jos ottais laspsentekohommat uusiksi.. mä myötäilin, kun en saanut sanotuksi että mä oon ihan tajuttoman kusi sukassa sen synnytyksen kokemisesta uudelleen.
Mä tiedän, että se oli se kätilö joka ei auttanut mua.. ja mä tiedän senkin, että jos ois joku toinen kätilö sattunut kohdalle niin koko homma ois menny ihan erilain. Mä TIEDÄN sen, mutta.. en mä tiedä. Moon ihan kauhuissani ajatuksesta, että joskus saisin/tekisin toisen lapsen :o

Pitihän purkaista.

No mä tässä aika raadollisen synnytyskokemuksen jälkeen vartoan nyt toista lasta... Rv vasta 16+2 ja nyt jo kelaan että entä jos se kaikki toistuu :ashamed: Todella tuskallinen avautumisvaihe ja pitkittynyt ponnistusvaihe (yli tunnin ahkeroin ja lopulta tyttö avitettiin imukupilla maailmaan). Verta meni reilun litran verran ja pyörtyilin salissa moneen otteeseen... Kokemus oli aika hirvittävä. Ja välillä sitä saa kuulla että jonkun synnytys on ollut suorastaan eteerinen, mitä pirua se sellainen on? :xmas:
Mutta niin vaan sitä uskaltautui siihen leikkiin uudelleen, ehkä tuudittaudun siihen todennäköisyyteen, että toinen synnytys on yleensä helpompi.

Alkuperäinen kirjoittaja nea:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
kätilö ei auttanut sua??Sunhan se pitää synnyttää,ei kätilön?

No miksi kätilö sitten on synnytyksessä mukana ellei auttamassa? |O
hän on ottamassa lasta vastaan..

No jos noin olisi niin me oltaisiin vieläkin, neljättä vuotta, laitoksella ja kätilö odottelis vastaanotettavaa... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
kätilö ei auttanut sua??Sunhan se pitää synnyttää,ei kätilön?

No miksi kätilö sitten on synnytyksessä mukana ellei auttamassa? |O
hän on ottamassa lasta vastaan..

Jaa. Mun synnytyksissä AUTTANEET kätilöt ei vissiin sitten tienneet sitä, kun ramppasivat paikalla koko ajan, tuntikausia ennen kun aloin edes ponnistaa :saint: . Kysyivät millainen olo, haluaisinko kivunlievitystä, tarvitsenko jotain, jne. Ja olivat ihania.

Suosittelen pelkopolia ja saat toivottavasti hyvin toteutetun alatiesynnytksen, joka kuitenkin paljon helpompi kuin sektio. Itselläni oli vastaava tilanne kuin sinulla. Toisessa synnytyksessä sain erittäin tehokkaan kivunlievityksen (en tuntenut kipuja missään vaiheessa synnytysä ihan alkua lukuunottamatta kun synnytys käynnistyi) ja erittäin myötätuntoista ja ystävällistä kohtelua. Tämän toki pitäisi toteutua ilmankin, että on pelkopolin asiakas, mutta minulla ei valitettavasti eka kerralla niin käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla kaksi synnytystä takana. Ei auttanut kätilö kummassakaan. Pelkopolilla kävin ennen ensimmäistä. Ei mitään apua.
minäkin ihmettelen tuota kätilön auttamisjuttua....Itse menin viime tipassa synnyttämään,kipulääkkeitä en saanut,ponnistin kun kätilö käski...hän nimenomaan otti lapsen vain vastaan.Ei jäänyt pelkoja.

Tuttu tunne toisesta synnytyksestä :( Kävin pelkopolilla ja papereihin kirjattiin kaksi kohtaa : EN halua kyseistä kätilöä hoitamaan itseäni ja haluan epiduraalin, jos se vain on mahdollista. Auttoi minua tämä tieto ja kolmas synnytys oli IHANA =)

Joo siis se kätilö ei tuntenut yhtään armoa kun itkin lievitystä kipuun ja oksensin itseni tyhjäksi kivusta, ja kiitos kätilön mä en saanut synnytyksen jälkeen poikaa, mä sain pojan rinnalle vasta ennen osastolle siirtymistä (kun mies oli ensin syöttänyt pullosta) ja sitten poika olikin viikon verran lastenosastolla kun kätilö ei välittänyt vihreästä lapsivedestä. Mutta siis se pointti on siinä, että men saanut mitään apua kipuun, molin todella väsynyt ja kipeä ja yäk yäk yäk.. hitto mua ottaa päähän sellaset kätilöt :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Joo siis se kätilö ei tuntenut yhtään armoa kun itkin lievitystä kipuun ja oksensin itseni tyhjäksi kivusta, ja kiitos kätilön mä en saanut synnytyksen jälkeen poikaa, mä sain pojan rinnalle vasta ennen osastolle siirtymistä (kun mies oli ensin syöttänyt pullosta) ja sitten poika olikin viikon verran lastenosastolla kun kätilö ei välittänyt vihreästä lapsivedestä. Mutta siis se pointti on siinä, että men saanut mitään apua kipuun, molin todella väsynyt ja kipeä ja yäk yäk yäk.. hitto mua ottaa päähän sellaset kätilöt :headwall:

Kuin omastani :( Suosittelen pelkopolia..

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:

Jos oot menossa samaan sairaalaan, sit kun / jos saatte toisen, nii laita esitietolomakkeeseen, että sen tätin ei tartte sit tulla lähimaillekaan sun synnytyksessä. Mulla oli kans eka synnytyksessä ihan täys persreikä kätilönä. Toisessa oli tosi mukava :)

missä te oikein synnytätte kun ei muka saa epiduraalia? Tyksissä saa kun vähän vihjaa siihen suuntaan. Tai siis itse marssin sisään ja ilmoitin, että alkakaa piipata nukkumattia, minä en synnytä ilman lääkitystä. Ja hyvä niin, koko homma kesti 28 tuntia, ponnistus 1h40 min ja sitten imukuppi. Repesin pahasti mutta onneksi en suoleen päin.
EIkä jäänyt traumoja. Kakkosen tekoon läksin ihan turvallisin mielin, taas sain epiduraalin, joka tehosi jopa paremmin kuin ekalla kereralla, synnytys 14h ja ponnistus 14 min. Nelikiloisia jötkäleita molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
No jos noin olisi niin me oltaisiin vieläkin, neljättä vuotta, laitoksella ja kätilö odottelis vastaanotettavaa... :xmas:

Salissa mäkin sitten olisin vielä. Ei riittänyt kätilön apu vaan tarvittiin lääkärikin, paikalla oli muistaakseni ainakin neljä henkilökunnan jäsentä lopuksi.

missä te oikein synnytätte kun ei muka saa epiduraalia? Tyksissä saa kun vähän vihjaa siihen suuntaan. Tai siis itse marssin sisään ja ilmoitin, että alkakaa piipata nukkumattia, minä en synnytä ilman lääkitystä. Ja hyvä niin, koko homma kesti 28 tuntia, ponnistus 1h40 min ja sitten imukuppi. Repesin pahasti mutta onneksi en suoleen päin.
EIkä jäänyt traumoja. Kakkosen tekoon läksin ihan turvallisin mielin, taas sain epiduraalin, joka tehosi jopa paremmin kuin ekalla kereralla, synnytys 14h ja ponnistus 14 min. Nelikiloisia jötkäleita molemmat.
juu kyl epiduraalin saa jos menee synnyttämään tuntikausia ennen..

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Salissa mäkin sitten olisin vielä. Ei riittänyt kätilön apu vaan tarvittiin lääkärikin, paikalla oli muistaakseni ainakin neljä henkilökunnan jäsentä lopuksi.
sektio on asia eriksensä.

Alkuperäinen kirjoittaja tytti:
juu kyl epiduraalin saa jos menee synnyttämään tuntikausia ennen..

Saako vai ei on todellakin aika paljon siitä synnytystä hoitavasta kätilöstä kiinni :(

Alkuperäinen kirjoittaja tytti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

sektio on asia eriksensä.

Kuulepa, ku ei se sektiota vaadi, että on puoli synnäriä paikalla...

Yhteistyössä