Jumala tuntee ihmisen ajatukset, pyrkiikö teknologia ja AI samaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Viisaus ei asu meissä. Järjettömyys on pimeyttä, elämän valon eli totuuden = ymmärryksen puutetta, jota Logos ei ohjaa, vaan tietämättömyys. Kirjaviisaus tai älykkyys voi olla hyvin vajavaista.

"Profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset."

"Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
 
vierailija
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Sillä nyt me ymmärrämme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä ymmärrän vajavaisesti, mutta silloin minä olen ymmärtävä täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti ymmärretään.
 
vierailija
Mitäs palstan uskova ajattelee evoluutiosta ja Raamatun ristiriidoista?
Mitä ristiriitoja mahdat tarkoittaa? Raamattu on kokoelma useita kirjoituksia ja osa niistä on periytynyt suullisesti sukupolvelta toiselle ennen kirjoittamista. Ei ole ihmekään, jos jossain niissä on pieniä epätarkkuuksia.

Mitä evoluutioon tulee, siinä ei ole mitään ristiriitaista. Jumala loi maailman kokonaisuudessaan maailmankaikkeuden alusta sen loppuun.
 
vierailija
»Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: ’Me olemme myös hänen sukuaan.’ Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.

Apostolien teot 17
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija: Näytä alkuperäinen viesti
Yksi oleva särkee itsensä kuin peilin kokeakseen moneuden

Yksi oleva absoluutti Logos, Sana, Jumala, Luoja kokee moneuden särkemällä itsensä kuin peilin.
Peilin lukemattomat palaset heijastavat Yhtä vääristyneinä kuvina, Jumalan kuvina.
Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

Matteus 25
 
vierailija
"Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi."

Matteus 10


"Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan."

Luukas 12
 
vierailija
”Älkää valehdelko, äläkä tee sellaista mitä inhoat, sillä kaikki asiat paljastetaan taivaan edessä. Kaiken jälkeen, ei ole mitään salattua mitä ei paljastettaisi, eikä mitään ole peitetty siten, että se jäisi salatuksi.”
 
vierailija
Viisaus ei asu meissä. Järjettömyys on pimeyttä, elämän valon eli totuuden = ymmärryksen puutetta, jota Logos ei ohjaa, vaan tietämättömyys. Kirjaviisaus tai älykkyys voi olla hyvin vajavaista.

"Profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset."

"Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"
Tuo tarkoittaa rytmiä - elokuvassa Blue. Sininen
 

Yhteistyössä