...
Jeesus oli aikansa profeetta, joka osasi elää niinkuin opetti. Viisas mies. Ei sen kummempaa.
Tiede on uskomus muiden joukossa. Voit uskoa tieteellisiin kokeisiin ja havaintoihin, mutta vain jos luotat silmittömästi ihmisen aisteihin ja havaintokykyyn.Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:Sitten voit varmasti antaa tieteellistä todistusaineistoa?
No en todellakaan, sen verran kirjaa on tutkittu jne... pikkuisen eri kaliiberia.Alkuperäinen kirjoittaja ...:Oletko ajatellut, että raamattukin voi tälläperusteella olla pelkkää huuhaata.Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Josta ei sitten löydy mitään dokumenttia? Oletko ajatellut, että tuolla periaatteella kuka tahansa voi väittää mitä tahansa? Esim. että viime viikolla piti tapahtua suuri ydinräjähdys, mutta kun me ihmiset muutuimme hetkessä viisaammiksi, siltä vältyttiin?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Ei se ole minun ajatukseni. Se on kanavoitua asiaa, kirjaksi saneltu.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Noh tuota ... perustat siis tämän lausunnon johonkin jota sinun mielestäsi tapahtui mutta jota kukaan ei nähnyt? Okei...Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kukako... Ihmiskunta itse, ja kenties luonnonvoimat mukana. Sotia... Ei voi kukaan muistaakaan mitään semmosia, koska me (ihmiskunta) muutimme sen asian ennen kuin se pääsi tapahtumaan.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Jos sinun uskosi keskittyy tietoisuuden nostamiseen yms. niin kuka silloin olisi pyyhkäissyt pois vuosituhannen vaihteessa? En ainakaan muista sieltä mitään historiallisesti ihmiskunta veitsenterällä-tapahtumaa
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:Tiede on uskomus muiden joukossa. Voit uskoa tieteellisiin kokeisiin ja havaintoihin, mutta vain jos luotat silmittömästi ihmisen aisteihin ja havaintokykyyn.Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:Sitten voit varmasti antaa tieteellistä todistusaineistoa?
Tieteen keinoin ei (valitettavasti) voida todistaa edes omaa olemassaoloa.
Näin sanoo kristitty, joka on ainoa oikeassa oleva olento maailmassa. Hän tietää totuuden ja joka ei usko tai kyseenalaistaa, hänet isketään miekalla maahan tai madot syövät hänen aivonsa. Näin toimii rakastava Jumala. Joopajoo.....Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:No en todellakaan, sen verran kirjaa on tutkittu jne... pikkuisen eri kaliiberia.Alkuperäinen kirjoittaja ...:Oletko ajatellut, että raamattukin voi tälläperusteella olla pelkkää huuhaata.Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Josta ei sitten löydy mitään dokumenttia? Oletko ajatellut, että tuolla periaatteella kuka tahansa voi väittää mitä tahansa? Esim. että viime viikolla piti tapahtua suuri ydinräjähdys, mutta kun me ihmiset muutuimme hetkessä viisaammiksi, siltä vältyttiin?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Ei se ole minun ajatukseni. Se on kanavoitua asiaa, kirjaksi saneltu.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Noh tuota ... perustat siis tämän lausunnon johonkin jota sinun mielestäsi tapahtui mutta jota kukaan ei nähnyt? Okei...Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kukako... Ihmiskunta itse, ja kenties luonnonvoimat mukana. Sotia... Ei voi kukaan muistaakaan mitään semmosia, koska me (ihmiskunta) muutimme sen asian ennen kuin se pääsi tapahtumaan.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Jos sinun uskosi keskittyy tietoisuuden nostamiseen yms. niin kuka silloin olisi pyyhkäissyt pois vuosituhannen vaihteessa? En ainakaan muista sieltä mitään historiallisesti ihmiskunta veitsenterällä-tapahtumaa
Jopa mahdollista että ollaan sama ambeeba. Olisi ihan virkistävää jos joku voisi kiistattomasti todistaa että näin ei ole B)Alkuperäinen kirjoittaja twd:Taidankin olla ameeba.
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Jaskalle seuraava:
Ensinnäkin, mistä sinä tiedät, mikä suhteeni on aiemmin ollut new ageen? Olen literalisti joka tarvitsee uskoa...kyllä, tämä on totta. Se usko vaan ei tullut minusta ja en itse asiassa tiennyt tarvitsevani mitään uskoa, vaan se usko tuli minuun kun etsin Jumalaa ja päätin heittää haasteen "korkeammalle voimalle" ja pyysin Häntä ilmaisemaan itsensä.
Itse asiassa Raamatun sana harvoin sopii normaalin ihmisen arvomaailman kanssa yksiin. Siellä mm kehotetaan antamaan anteeksi vihamiehelle, ja mulla ainakin tämä on hyvin hyvin vaikea läksy...Ystäväsi teologi ei ole minulle korkein auktoriteetti, sitä ei ole myöskään minun mieheni, teologi hänkin, vaan korkein auktoriteetti minulle on Jumala.
Puhut totta, että aina kun IHMINEN koittaa tehdä järjestelmän uskonnosta menee pieleen ja pahasti, MUTTA kun onkin kyse suhteesta elävään Jumalaan, PERSOONAAN: Kyse ei ole uskomusjärjestelmästä vaan suhteesta.
Kerrotko niistä yksityiskohdista tarkemmin? Olen kanssasi eri mieltä. Jeesuksen opetukset ovat erittäin suuressa arvossa ja merkityksessä srk:ssa. Ja Jeesus kuollessaan ja noustuaan ylös taivaaseen, sanoi lähettävänsä meille Pyhän Hengen joka toimii keskellämme, kun Jeesuksen nimessä olemme koolla. PH on se, joka uskon synnyttää elävään Jumalaan. "Joku lukee heille lakia", olen aika paljon kanssasi eri mieltä. Ajattelen- siis olen...minusta ajattelu kuuluu olennaisena osana ihmisen olemusta ja elämää. Ja uskovana elämiseni ei tätä ajattelua kyllä vähennä.
Se, mitä tarkoittaa kun Jumala naulitaan ristiin. Minusta se tarkoittaa ääretöntä ja ehdotonta rakkautta. Kun kerran perisynnistä yms ei saa puhua, niin vastaus on siinä. Se on käsittämätön ajatus ihmismielelle, ja siksi niin suuri mysteeri, kunnes Pyhä Henki sen avaa.
- Petra
Tarkennusta? Mistä tämä väite?Alkuperäinen kirjoittaja ...:Näin sanoo kristitty, joka on ainoa oikeassa oleva olento maailmassa. Hän tietää totuuden ja joka ei usko tai kyseenalaistaa, hänet isketään miekalla maahan tai madot syövät hänen aivonsa. Näin toimii rakastava Jumala. Joopajoo.....
Mitä on voima, mitä valta? Sitäkö, että ratsastat ympäri tunnettua maailmaa ja valloitat sen? Jumala olisi toki voinut säätää toisenlaisen maailman, sellaisen, jossa syntien sovittamiseen ei tarvita uhria. Tämä teko oli niin ihmisjärjelle käsittämätön, että se ravistelee arvojärjestyksiä. Onko suurin se, joka pullistelee eniten, näyttää parhaimmalta, vai onko se jotain muuta? Halusiko Jumala tällä nimenomaisella teolla osoittaa, että ihmisen arvojärjestelmä syvältä?Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Jumalan ristiinaulitsemisesta: niin mitä se tarkoittaa (oli totta tai ei) kun kaikista voimakkain olento naulitaan ristiin ilman että hän tekee elettäkään estääkseen sitä, hän olisi voinut antaa synnit anteeksi vaikkapa sormia napsauttamalla jne. Ei siihen itsessään tarvittu uhrausta.
Joten miksi näin piti tehdä, ja mitä se kertoo Jumalasta.?
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Niin, uskossa on kyse todella elämää jopa mullistavista asioista...olisi lapsellista väittää kyse olevan uskomuksista. Mutta toki ihminen joka elää elämää ilman Jumalaa voi väittää mitä tahansa. Nyt sitten laitan ihan suoraan Raamatusta, niin voitte itse lukea.
Room. 1:18 eteenpäin.
Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. 19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. 20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. 21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin. 24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin
Ensinnäkin, väitteesi kaipaa perusteluja, ja toiseksikin, sinähän uskot Jumalaan, joka ei pysty edes siihen mihin sinä (oletettavasti) pystyt. Tai moni ihminen ainakin. Oletko väsännyt itsellesi puusta jumalan?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Jumala ei pysty kaikkeen. Jumala ei pysty tuntemaan vihaa.
Jos kaipaat todisteita, sinun tulee lukea kyseiset kirjat. Kaikki ei tietenkään ole todistettavissa tieteellisesti, aivan niinkuin ei raamatun teksteistäkään ole todistettavissa kuin lähinnä että Jeesus eli silloin joskus.Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Josta ei sitten löydy mitään dokumenttia? Oletko ajatellut, että tuolla periaatteella kuka tahansa voi väittää mitä tahansa? Esim. että viime viikolla piti tapahtua suuri ydinräjähdys, mutta kun me ihmiset muutuimme hetkessä viisaammiksi, siltä vältyttiin?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Ei se ole minun ajatukseni. Se on kanavoitua asiaa, kirjaksi saneltu.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Noh tuota ... perustat siis tämän lausunnon johonkin jota sinun mielestäsi tapahtui mutta jota kukaan ei nähnyt? Okei...Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kukako... Ihmiskunta itse, ja kenties luonnonvoimat mukana. Sotia... Ei voi kukaan muistaakaan mitään semmosia, koska me (ihmiskunta) muutimme sen asian ennen kuin se pääsi tapahtumaan.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Jos sinun uskosi keskittyy tietoisuuden nostamiseen yms. niin kuka silloin olisi pyyhkäissyt pois vuosituhannen vaihteessa? En ainakaan muista sieltä mitään historiallisesti ihmiskunta veitsenterällä-tapahtumaa
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Mitä on voima, mitä valta? Sitäkö, että ratsastat ympäri tunnettua maailmaa ja valloitat sen? Jumala olisi toki voinut säätää toisenlaisen maailman, sellaisen, jossa syntien sovittamiseen ei tarvita uhria. Tämä teko oli niin ihmisjärjelle käsittämätön, että se ravistelee arvojärjestyksiä. Onko suurin se, joka pullistelee eniten, näyttää parhaimmalta, vai onko se jotain muuta? Halusiko Jumala tällä nimenomaisella teolla osoittaa, että ihmisen arvojärjestelmä syvältä?Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Jumalan ristiinaulitsemisesta: niin mitä se tarkoittaa (oli totta tai ei) kun kaikista voimakkain olento naulitaan ristiin ilman että hän tekee elettäkään estääkseen sitä, hän olisi voinut antaa synnit anteeksi vaikkapa sormia napsauttamalla jne. Ei siihen itsessään tarvittu uhrausta.
Joten miksi näin piti tehdä, ja mitä se kertoo Jumalasta.?
Mitä tulee rakkauteen. Jos käsitellään Jumalaa sellaisena kuin Raamattu sen ilmoittaa, niin rakkaus ei ole ainoa ulottuvuus, vaan on myös viha, oikeudenmukaisuus yms. Eikä kaikkia ulottuvuuksia ole varmaankaan ihmisten tietoon edes tuotu. Nämä ovat eri näkökulmia, kaikki pelkistettyjä, Jumalan tarkastelemiseen, eikä yksi niistä, esim. rakkaus, kävele muiden ylitse.
Noh, rehellisesti sanottuna tuo vaikuttaa kyllä aikas epäluotettavalta. Raamatun historia ja alkuperä tunnetaan kuitenkin paremmin, ja mukana on historiallisestikin tapahtunutta, sen sijaan, että pitäydyttäisiin vaan henkimaailman jutuissa.Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Jos kaipaat todisteita, sinun tulee lukea kyseiset kirjat. Kaikki ei tietenkään ole todistettavissa tieteellisesti, aivan niinkuin ei raamatun teksteistäkään ole todistettavissa kuin lähinnä että Jeesus eli silloin joskus.Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Josta ei sitten löydy mitään dokumenttia? Oletko ajatellut, että tuolla periaatteella kuka tahansa voi väittää mitä tahansa? Esim. että viime viikolla piti tapahtua suuri ydinräjähdys, mutta kun me ihmiset muutuimme hetkessä viisaammiksi, siltä vältyttiin?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Ei se ole minun ajatukseni. Se on kanavoitua asiaa, kirjaksi saneltu.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Noh tuota ... perustat siis tämän lausunnon johonkin jota sinun mielestäsi tapahtui mutta jota kukaan ei nähnyt? Okei...Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kukako... Ihmiskunta itse, ja kenties luonnonvoimat mukana. Sotia... Ei voi kukaan muistaakaan mitään semmosia, koska me (ihmiskunta) muutimme sen asian ennen kuin se pääsi tapahtumaan.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Jos sinun uskosi keskittyy tietoisuuden nostamiseen yms. niin kuka silloin olisi pyyhkäissyt pois vuosituhannen vaihteessa? En ainakaan muista sieltä mitään historiallisesti ihmiskunta veitsenterällä-tapahtumaa
Löytyykö raamatun ennustuksista dokumenttia?
Jumala jos kuka PYSTYY tuntemaan vihaa. Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen!! Me pystymme vihaamaan, niin kuinka Jumala EI pystyisi vihaamaan?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Jumala ei pysty kaikkeen. Jumala ei pysty tuntemaan vihaa.
Etkö parempaan pysty? Kuin pilkkaamaan? Mitä se kertoo sinun omasta uskostasi?Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Ensinnäkin, väitteesi kaipaa perusteluja, ja toiseksikin, sinähän uskot Jumalaan, joka ei pysty edes siihen mihin sinä (oletettavasti) pystyt. Tai moni ihminen ainakin. Oletko väsännyt itsellesi puusta jumalan?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Se on Raamatun lause, että loi omaksi kuvakseen. Mekään emme pysty vihaamaan "taivaassa" mutta täällä, alemmassa energiassa pystymme. Me kuvastamme Jumalaa, mutta emme ole suora kopio Jumalasta. Minusta on suorastaan Jumalan pilkkaa ja vähättelyä edes väittää että me oltais Jumalan kuva. Jo pelkästään sen takia, että Jumalalla ei ole ihmismäistä ruumista, me emme voi mitenkään piirtää Jumalaa. Jumala on ääretön, kaikkialla.Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Jumala jos kuka PYSTYY tuntemaan vihaa. Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen!! Me pystymme vihaamaan, niin kuinka Jumala EI pystyisi vihaamaan?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Jumala ei pysty kaikkeen. Jumala ei pysty tuntemaan vihaa.
No mitä tarkoittaa toisen uskon hyväksyminen mielestäsi? Se ei voi olla samaa mieltä olemista, koska muutenhan olisit samaa mieltä kanssani Jumalan kyvystä vihata? Sitäkö, ettei tuo omia mielipiteitään julki? Sinä tuot mielipiteitäsi myös julki? Mitä se hyväksyminen tarkoittaa?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Etkö parempaan pysty? Kuin pilkkaamaan? Mitä se kertoo sinun omasta uskostasi?Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Ensinnäkin, väitteesi kaipaa perusteluja, ja toiseksikin, sinähän uskot Jumalaan, joka ei pysty edes siihen mihin sinä (oletettavasti) pystyt. Tai moni ihminen ainakin. Oletko väsännyt itsellesi puusta jumalan?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Jumala pystyy mihin tahansa, paitsi vihaamaan. Jumala on Rakkaus.
Minä USKON Jumalaan niin kuin uskon. Sinäkin uskot omalla tavallasi. Meidän välillä iso ero on se, että minä hyväksyn sinun tapasi uskoa, mutta sinulle taitaa olla liian iso pala purtavaksi hyväksyä minun tapani...
Jumala on kaikkivaltias, suuri ja peljättäväkin! Joten Hän pystyy kyllä vihaamaan. Hän vihaa kaikkea syntiä!Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Etkö parempaan pysty? Kuin pilkkaamaan? Mitä se kertoo sinun omasta uskostasi?Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Ensinnäkin, väitteesi kaipaa perusteluja, ja toiseksikin, sinähän uskot Jumalaan, joka ei pysty edes siihen mihin sinä (oletettavasti) pystyt. Tai moni ihminen ainakin. Oletko väsännyt itsellesi puusta jumalan?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Jumala pystyy mihin tahansa, paitsi vihaamaan. Jumala on Rakkaus.
Minä USKON Jumalaan niin kuin uskon. Sinäkin uskot omalla tavallasi. Meidän välillä iso ero on se, että minä hyväksyn sinun tapasi uskoa, mutta sinulle taitaa olla liian iso pala purtavaksi hyväksyä minun tapani...
Sä siis nostat sinun omat kirjasi yli Raamatun?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Se on Raamatun lause, että loi omaksi kuvakseen. Mekään emme pysty vihaamaan "taivaassa" mutta täällä, alemmassa energiassa pystymme. Me kuvastamme Jumalaa, mutta emme ole suora kopio Jumalasta. Minusta on suorastaan Jumalan pilkkaa ja vähättelyä edes väittää että me oltais Jumalan kuva. Jo pelkästään sen takia, että Jumalalla ei ole ihmismäistä ruumista, me emme voi mitenkään piirtää Jumalaa. Jumala on ääretön, kaikkialla.Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Jumala jos kuka PYSTYY tuntemaan vihaa. Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen!! Me pystymme vihaamaan, niin kuinka Jumala EI pystyisi vihaamaan?Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Jumala ei pysty kaikkeen. Jumala ei pysty tuntemaan vihaa.
Uskotko, että Jeesus on Jumalan Poika? Joka sovitti sinunkin syntisi?Alkuperäinen kirjoittaja mä:Uskon Jumalaan ja hyvään ja pahaan.
Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan (Isä, Poika ja Pyhä Henki), joka on hyvä, oikeudenmukainen ja että on olemassa persoonallinen paha, saatana, lucifer, miksi häntä halutaan kutsua. Kerro sinä Jumalastasi?Alkuperäinen kirjoittaja mä:kaunis elämä, uskotko hyvään ja pahaan?