Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
On tämä pallo ennenkin ihmisten kehityksen myötä "pelastunut" tuholta. Esimerkiksi tossa vuosituhannen vaihteessa olis pyhkästy pois jos ei ihmiset olis viisastuneet. Kuka sen voi tulkita, että millaista pelastumista se just tarkoittaa? Varsinkin kun tuo on yksittäinen jae, asiayhteydestään irrotettu.
Ei sun kannata olla mun puolesta surullinen.
Ei se auta yhtään ketään, päinvastoin ennemmin. Mä olen edelleen avoimella mielellä, en mä sulje mitään pois. Minä vielä haen tarkennuksia, ja lisää tietoa, mutta tiedän, että eksyksissä en ole.
Kunnioitatko sinä minun uskoani?
Tätä kysyn minäkin? Kuinka niin ihmisen kehitykseksen myötä pelastunut?
Miten perustelet ton ja jos vaikka sinä valossa tutkitaan esim. A. Hitlerin tekoja?
Siinä mielessä suruni kyllä kannattaa, että muistan sua rukouksissa.
Kunnioitan sun uskoasi, mutta siitä huolimatta toivon, että tulet tuntemaan Totuuden. Ja pyydän anteeksi eilistä hyökkäävyyttäni, hyvin nukutun yön jälkeen jaksaa aina paremmin
. Kivaa päivää kaikille!
Tämä on ongelma näillä ihmisillä jotka eivät ymmärrä "new age" juttuja
"Kunnioitan sinun uskoasi mutta olet väärässä, toivottavasti joskus tajuat sen"
Ei Petra...ei näin.
Kyseisen henkilön tulkinta raamatusta ja "maallisesta pelastumisesta" ei ole mitään sellaista mitä, sinä Petra, voit kuitata jollain " new age" kommentilla.
Sinä olet literalisti jonka ilmeisesti tarvitsee uskoa "Kuninkaiden kuninkaaseen" ja "tuomareiden tuomariin". ?
Ystäväni, ulkomaalainen Teologi, sanoi kerran että "raamattu on varmasti eniten väärin ymmärretty ja käytetty kirja" ja hän tarkoitti nimenomaan omaan kristittyjä.
Isoin väärin käsitys tulee alkumetreillä, sen sijaan että ymmärtäisi henkilö raamatun olevan sanaa Jumalasta hän käsittäkin sen olevan ´Jumalan sanaa´
Kristitty sanoo ymmärtävänsä että Raamattu on vertauskuvallinen kirja (allegoria tai jotain) , mutta kuitenkin hän tulkitsee sitä kirjaimellisesti, ainakin silloin kuin se sattuu sopimaan oman arvomaailman kanssa.
Joka kerta kun ihminen yrittää tehdä järjestelmän uskonnosta tai vastaavasta , asiat menee pieleen.
(K)ristinusko, Buddhismi jopa.. jne.
Ne asiat mitkä oikeasti oli tärkeitä Raamatussa ja kenties Jeesuksen opetuksessa jäävätkin taka-alalle ja ne yksityiskohdat jotka olivat merkityksettömiä, niistä tuleekin dogma ja pää periaate.
Ihmiset pitäävät siitä että joku lukee heille lakia, ettei heidän tarvitse ajatella
Mitä ristiinnaulitseminen tarkoittaa Petra? ja säästä minua perinteisiltä höpinöiltä perisynnistä ja synnin sovituksesta =)
Mitä se tarkoittaa kun _Jumala_ naulitaan ristiin.
Moni ihminen tuntuu aina jotenkin kuvittelevan että se oli "Jeesus persoona, Jeesus ihmisenä" joka naulittiin ristiin.
Mutta vasta silloin kuin ajattelet että se on Jumala joka naulittiin ristiin asia saa uudet mittasuhteet mielestäni.
Ja jos olen oikein käsittänyt niin Juutalaisessa perinteessä (VT esim) Olet sitä mitä isäsikin on, Kuningas Daavidin poika on Kuningas Salomon tai jotain.
Jumalan poika on Jumala .
Jaska