Jouluvauvat maaliskuussa

Kiitos MM-, reissu sinänsä kyllä piristi kun meni kivasti eikä ollut juuri yhtään kiukuttelua havaittavissa. :)

Kiva kun Maukkis kävi välillä moikkaamassa. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Riikkuli:
Ja tää oma olo on kurja. Mä en tiedä, ett onko tää ahdistusta, alakuloisuutta tai jotain ihme tuskaa. Mut olo on koko ajan tosi ahdistunut ja kurja.

Musta tuntuu, ett mä olen väsynyt koko ajan eikä mua huvita tehdä mitään ja poden todella huonoa omaatuntoa, kun en jaksa touhuta ton esikoisen kanssa juuri mitään... :(

On tää vähän jännä selittää, kun kaiken pitäisi olla todella hyvin. Ei ole mitään miksi mun pitäis olla ahdistunut, mutta mulla oli silloin esikoisen aikaan sama juttu. Kun ne ensimmäiset kuukaudet oli mennyt, kun oli kulkenut kuin sumussa ja alkoi helpottamaan, niin sitten iski semmoinen ahdistus...
Just tolta mustakin tuntuu pääasiassa, nyt on parempi ollu tää viikko kun isäntä lomalla mut aikasemmin musta tuntu just samalta. Itellä sekava fiilis kun ei oikeen tiiä mikä itellä on, mut joku vaivaa, vaikka minkään ei pitäs vaivata... Inhottava tunne. :kieh:


Aries: Me asutaan 79 neliön kerrostalo kolmiossa, muutettiin reilu kk ennen tytön syntymää. :) Muutenkin oltiin asuntoa jo etitty kun oltiin vuokralla ennen niin nyt tuli sit hyvään saumaan tää. :)

Turkulaiset: Eli siis LÄNSIKESKUS mut kumpi pv ja mikä aika? Mulla ei väliä... :)

Tervetuloa Gleo. :wave:

Kiiuska kehui saaneensa päälleen vanhat farkkunsa... Pitänee mun nyt sit tässä kohtaa sillä kehua, et sairaalasta kotiuduttua sain vanhat fakut jalkaan, mutta nyt saan ne jalkaan avaamatta nappia ja vetoketjua. :D :LOL: :saint:

Gleo: Meidän tytöllä on mahtavat poimut ja leukojakin kaksin kappalein, joten helpolla alkaa punoittaa. Meillä on Basibackt puuteria (tai miten se kirjoitetaan?) ja se auttaa nopeasti. :)

Kuolaamisesta: Täällä vaihdetaan paitaa muutaman kerran päivässä kun on napaan saakka märkänä kuolasta. :LOL: Esikoinen oli kans kova kuolaamaan ja se väheni kun hampaat puhkes yli 8kk iässä (ja aloitti kans n. 2kk iässä, että tässä on muutama kk varmasti kuolaamista vielä edessä. :LOL: )

Seksistä kans ollu puhetta, vähän jännitti tuon kierukan laiton jälkeen, mut en sitä ite tuntenut, eikä kai isäntäkään kun mitään ei puhunut. :D

Juu, tässä kai nää tärkeimmät. :D Ja koittakaas turkulaiset nyt päättä kumpi pv mennään treffeille. :D Tää lähtee nyt lämmittään esikoiselle ruokaa et ehtii syödä ennen kuin lähdetään jumppaan taas. :) :heart:
 
Sofi, eiköhän jokainen vauva kehity omassa tahdissaan. Ei varmasti tarvitse olla huolissaan. Minun mieheni oli ruvennut todella myöhään puhumaan, (3 vuotiaana?) mutta olikin sitten yllättänyt äitinsä hampaanpesureissulla pyytämällä "Annatko tuon hammastahnan hyllyltä"
Minä veikkaan että anopilla on ollut liian hyvä palvelu, niin ei ole ollut tarvetta puhua aiemmin :)

Hyvä että oli mukava reissu Shamandalie, teitkö paljon ostoksia?

Poimuja on vauvalla täälläkin, eivät ole vielä tulehtuneet kuitenkaa. Reisiin varsinkin on kertynyt tavaraa reilusti.
 
Nyt alkaa ahistaa..
Olen nyt kolmatta päivää täällä kotona ilman miestä, kahdestaan vauvan kanssa.
Nyt on sellanen tunne että seinät alkaa kaatua.
Ei herranjestas tää vauvan hoitaminen on rankkaa, kun ei saa sitä enää päikkäreille, korviin alkaa käydä toi ininä. Sylissäkin vinkuu väsyneenä, maito ei kelpaa, tutti ei kelpaa. |O
Schätzenin tarinan pelkään kohta toistuvan meilläkin.
Yötä odotan sentäs vielä kun se on ainoa aika kun saa olla hievahtamatta vauvan takia minuutin välein,
nytkin mä olen käynyt kokoajan sen luona kun kutsuu mua tuolla sängyssään.
Imee tuttia hetken ja taas itkee.
Miten nämä PÄIVÄUNET menee näin perseelleen!

Niin ja kun otan syliin huutaa väsyneenä siinäkin, rintarepusta ei mitään apua.
 
:hug: Porschelle!! Oisko sulla mahista saada ketään kaveria piipahtaan ja viihdyttään sua?? Ainaki itsee helpottaa kummasti jonkun AIKUISEN näkeminen jos vauvan kanssa menee kehnommin... :whistle: :ashamed: Ite mietin just tänään kun mies oli töissä, että tuunkohan hulluks, kun suurimmaksi osin vietän vauvan kanssa päivät kahestaan... puhunki kohta varmaan vaan vauvojen kieltä :LOL:

Asumisesta... täällä asustellaan luhtitalo kaksiossa, tokassa kerroksessa. Tarkoitus olis keväämmällä vaihtaa paikkakuntaa ja etsiä samalla kolmiota. Pikkasen kun kaipais lisää tilaa!!

Jokeltelun lisäksi täällä löyty pojalta tänään uus "taito". Kilju ja kiemurteli lattialla ja sinkkuroi! En sitten tiedä mikä oli hullusti, selvästi ei ollut hyvä olla, muttei silti itkenytkään... tiiä sitten aina noitten pienten kouhotuksista :eek:
 
Porche: Huomenna näet aikuisen (?) ja pitänee meikata ettei tyttösi säikähdä...

Ja Ellakin on vinkunut koko päivän, onneksi sentäs nukkunut, mut vinkuu silti.
Piinaavaa, yritä siinä jotain tehdä kun ei missään viihdy. kele.
 
Porche: Joskus kun pojalla menee ihan yli yli tuo väsymys ja omassa sängyssään vaan kiljuu ja karjuu. Otan syliin ja istun meidän sängylla ja siinä "hyppelen", samalla omalla nenällä hieron pojan nenän vartta. Olipas vaikeasti sanottu, mutta toimii.. Ainakin tuo hytkytys. Pelkkä syli on ihan peestä..

Kävin kaupassa yksin ja tahallani venytin aikaa, etten ihan heti kotiin rynni. Ajelin hiukka kylää ympäri ja kuuntalin musiikkia. Ajattelin että kotona varmaan kaaos kun poika ei mennyt nukkuu silloin kun lähdin.. Mutta kotona odottikin täys hiljaisuus.. Poika koisas pinna sängyssään ja isä oli nukuttanut poikansa sinne. Yleensä jos se nukuttaa niin kantelee pitkin kämppää kun ei jaksa nähdä vaivaa.. Mutta ilmeisesti mun saarna menny perille. Olipas ihana tulla kotiin..

Jussi alkanut vasta nyt kuolaamaan, ei kuolaa kyllä paljoakaan, mutta kuolaa kuitenkin.. Puheistanne päätellen tämä kuolaus kuitenkin lisääntyy :x ..

No nyt se heräs ja alko syömään etusormeaan koko sielullaan.

 
Vaunuihin ei tyttö nukahda edes ulos, kavereita mulla ei ole ;) ,
ainakaan tähän hätään, ja olen vähän liian ylpee keltään pyytämään apua, tyhmä siis.
Pompottelu ei tuottanut tulosta.. Mirsu, kiekura ja rillukka :hug:
Mutta, laitoin Voicen musat soimaan niin johan alkoi tyttö rauhottuu, sitten iskäkin jo tuli ja mami tietenkin heittäytyi heti hankalaks sille, hyvä ettei perheriitaa saatu aikaiseksi..
Tässä keittiössä uhkasin heittäytyä kohta selälleni lattialle makaamaan jos se nyt ymmärrä mua, niin johan sieltä sitten alko sympatiaa herumaan. Huh.

Nyt olen käyny saunassa, kuorinut naaman, hieronut öljyt iholle ja rasvat naamaan, ja yks kaks tukka pystyssä oleva mutsi muuttui taas onnelliseksi :heart:

Huomenna iskukunnossa Tuitsua tapaamaan! Öitä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MM-:
Hyvä että oli mukava reissu Shamandalie, teitkö paljon ostoksia?
No itelle ei tullut ostettua muuta kuin mitä nyt pari karkkia ostettiin koko perheelle... Tytöille ois tehny mieli ostella vaikka mitä, mut sain hillittyä itteni. :D Mut esikoiselle oli pakko antaa periksi kun näki tuollaisen reppu/vetolaukku jutun jossa on pikky myyn kuva... :ashamed: Mutta kyllä sillä on nyt touhuttukin. :D Ja tuliaisia piti tietty kummipojalle tuoda, mut ois sinne onneks enemmänkin saanu rahaa menemään. ;)

Porsche: Meillä kun neidillä menee yliväsyn puolelle, huutoon ei auta sit just mikään. Ei syli, ei tutti, ei tissi ei kelpaa. Mut kun ottaa syliin tiukkaan ja edestakaisin heiluttaa voimakkaasti niin neiti rauhoittuu. En osaa oikeen selittää, mut siis silleen et vauva on tiukasti käsien ja rinnan välissä ettei oo ravistelua ja sitten ite veivaan puolelta toiselle niin et jalat ei liiku. Niin, et siis lantiosta pyörittelen. :LOL: Ja kukaan ei taas ymmärrä yhtään mitä koitan selittä. :LOL: :saint: Mut joka tapauksessa se auttaa... :whistle: Niin paljon, et sit sylissä kelpaa tutti ja rätti ja siinä kun hetken rauhoittuu niin sitten voi siirtää jo sänkyyn nukkumaan... :)

Oltiin jumpassa esikoisen kanssa, ja tuo oli ihan innoissaan. :heart: Voi kun on se jo ihan liian iso tyttö... :heart: :ashamed: :heart: Siellä aikuinen-lapsi jumpassa on yks mun vanha koulukaveri, ja kun siellä jumpassa sit musiikit soi (lastenlaulut) niin kun tuli vähän rokkaavampi kappale niin ohjaaja sanoi et "nyt kaikki rokkaa" tarkoittaen et tanssitaan. No, muut lapset alkoi tanssia, niin meidän neiti seisoi tiukassa haara-asennossa ja nosti nyrkin ylös ja alkoi sitä heilutella. :LOL: Koulukaveri naureskeli et taitaa tytöllä olla sama musiikkimaku kuin äidillä... :D (Ei oo neiti oppinu laittaan sormia \,,/ vaik oon pikkasen koittanu opettaa... :D

Jospa nyt päivittäis profiilia ja sitten menis nukkumaan kun lapset on jo hyvän aikaa nukkuneet... :)

Öitä. :wave:

Shamandalie ja Noora :heart:
 
Illan niksipirkkavinkki :D

Neiti makoili mahallaan sohvalla ja mä istuin vieressä lattialla ja yhtäkkiä huomasin kaks mustaa viivaa kaulassa kun neiti niin kurkotteli päätä ylös :x Neidiltä tosi vaikea pestä kaulaa vaikka ei kunnon poimuja olekaan ja nyt hoksasin että siinähän ne on hyvä pyyhkästä puhtaaksi ilman tappelua kun toinen mahallaan kurkottelee :D Ja kun laitoin vielä korkean lelun nenän eteen niin sitähän piti katsoa ihan ylös saakka ja samalla nousi leuka... hiukka kätsää :)

Muuten meillä onkin sitten ollut päivä ihan persiistä... neiti kiukkuinen ja itkuinen, nukkunut tosi huonosti ja illalla äitikin väsähti yhtäkkiä. Tuntu että voimat loppu siihen paikkaan. Mies jatko iltatouhuja ja mä menin pitkälleen parkumaan.. no se helpotti ja nyt elämä hymyilee taas :) neiti tosin huusi illan koko ajan ja kun vihdoin nukahti torkuille ja heräsi niin oli taas oma aurinkoinen itsensä. Tosin otti ne torkut niin myöhään että yöunille vasta nyt puoli kahdentoista aikaan... Pitäkää peukkuja että nukkuu sitten pidempään kuin seitsemään |O

Ei kait siinä, me lähdemme tästä saunaan kun tuo neiti nyt tuntui oikeasti nukahtavan.. ollaan monesti naurettu että jos et halua että lapsi nukkuu, väännä ihmeessä sauna päälle... monet kerrat meillä odoteltu tuntikausia saunaanpääsyä :d

Asumisesta sen verran että asutaan nyt ok-talossa, pienessä sellaisessa jossa kaatuu kohta seinät niskaan... kaksi makuuhuonetta ja muut normihuoneet, aivan liian vähän tilaa. Nyt ollaankin tosissaan suunnittelemassa isomman talon rakennusta... ja tämä mamma ei sitten hyväksy mitään yhden lisähuoneen rakentamista vaan niitä makkareita saa olla sitten ainakin viisi :D

Hyvää yötä muorit ja parempaa huomispäivää!
 
Joulumami:
Ei kait siinä, me lähdemme tästä saunaan kun tuo neiti nyt tuntui oikeasti nukahtavan.. ollaan monesti naurettu että jos et halua että lapsi nukkuu, väännä ihmeessä sauna päälle... monet kerrat meillä odoteltu tuntikausia saunaanpääsyä :d
Sama juttu täällä. Mutta viime aikoina me ollaan alettu käymään saunassa niin, että laitetaan sauna jo hyvissä ajoin päälle. Poika sitteriin ja mukaan kylppäriin. Mamma ja pappa saunaan. Meillä nuo sauna reissut ei kauaa kestä, niin se joka eka pesee itsensä ottaa pojan sitten mukaan. Eihän tuo nyt ihan rentouttavin sauna ole, mutta ei tarvi tunti tolkulla porata saunan kiukaan. Niin tai sitten käydään eriaikaan.

Meillä sitten herättiin jo 6:30 pojan pierutus itkuun, illallakin oli nukkumaan meno tavallista vaikeampaa. Uskompa että rotateq:lla on asiansa. No onneksi ei huudeta tuntitolkulla niin kuin viimeksi :whistle: .. Aika kultaa muistot, ei edes muista kunnolla kuinka hirveetä ja väsyttävää se oli.. No nyt kun pääsin sanomasta, niin tietty tänään pojalla alkaa elämänsä huudot :x

Shama oli käynyt reissussa ja onnistuneesti vielä :D .. Minäkin lähden lauantaina reissuus.. YKSIN!! Poika jää päiväksi isänsä kanssa. Mulla alkaa pikku hiljaa inkkarit putoilla kanootista jos en pääse johonkin. Entisessä elämässäni olin kotona päivän aikana muutaman tunnin ja nyt se on toisin päin. Hyvä jos viikon aikana käyn muualla kuin vaunuttelemassa. Niin alkaa tämä koti elämä nyppiä liiankin pahasti. Jospa se taas maistuisi kaikkine itkuineen ja kitinöineen lauantain jälkeen.

Outoa olla hereillä tähän aikaan. Taidan mennä takaisin nukkumaan |O
 
Morgen :)

Ei pitäis hehkuttaa ettei tahti muutu... mutta meillä ollaan vihdoin opittu mitä yöllä tehdään: NUKUTAAN :D Ruhtinaaliset kolme yötä on mennyt parilla syötöllä. Tai nyt on rytmi vakiintunut sellaiseksi että syötän tytön n.20.30 jonka jälkeen hän nukahtaa omaan sänkyyn. Seuraava syöttö on n. 23-24, syötän hänet ja laitan taas omaan sänkyynsä ja menen itse nukkuun. Sitten syödään n.03.00 ja tyttö jää nukkuun vierelle. Kuudelta syödään seuraavan kerran jonka seurauksena neiti saattaa torkahtaa vartiksi mutta viimeistään 06.30 alkaa huitominen, potkiminen, pään pyörittely ja kiljahtelu/jokeltelu! Yritä siinä sitten nukkua :D Meillä noustaan sängystä viimeistään 07.00. Alkuun tuntui rajulta herätykseltä mutta nyt olen päässyt jo tuohon rytmiin itsekin: meillä on pesty koneellinen pyykkiä ja imuroitu aina ennen yhdeksää :D Sitä saa uskomattomasti aikaan päivän aikana kun herää ajoissa.

Oon alkanut vähentään cuplattomien antamista, katsotaan mitä Jennyn maha sanoo! Josko vihdoin mahavaivat olis helpottamaan päin :)

Kiitos kaikille teille jotka olette piristäneet useana päivänä mieltäni
! Oon tällä viikolla nauranut ihan katketakseni teidän hupaisille jutuille :LOL:

Tamperelaiset: Toivottavasti teillä on innostusta järjestää treffit vielä pääsiäisen jälkeenkin; me kun ei päästä ens torstaina paikalle! Lähdemme viikoksi Tahkolle lomaileen ja ehkä hiihtään ja lasketteleen :)

Jeps, ja ei kun pyykkejä ripusteleen! Talvista perjantaita kaikille tasapuolisesti!

Nora
 
No niin tampastiin 1½ tirsat. Poika tempas tisusta maidot ja jatkoi uniaan. Ilmeisesti aamupesut puol 7 hiukka rankkaa pienelle miehelle :LOL: ..

Kiva kuulla Nora että teilläkin on opittu mitä yöllä hommataan. Hieno juttu! :D
Miten päivät menee, joko unta riittää silloinkin?

Aha.. Peukalon lussutus kuuluu viltin alta..
 
Heips

Meidän neiti täyttää tänään jo 3 kuukautta :whistle: :heart: Miksi tämä aika juoksee näin hurjaa vauhtia :eek: eilen käytiin neuvolassa ja rokotukset saatiin. Illalla sitten nousi pikkuisellemme hieman kuumetta ja aina niin touhukas tyttö olikin hieman vaisumpi, mutta tänä aamuna juttua on taas alkanut tulla.. nyt kylläkin taas nukutaan. Tänään pakataankin auto ja suunnataan kohti Savon muata :D Mies viipyy siellä viikonlopun, mutta minä ja neiti jäämme ensi viikoksi sinne minun vanhempien luokse :D :heart: Tänään kyllä joudutaan menee anopin ja appiukon luo, mutta koetan kestää yhden yön :headwall:

Nora: teidän yörytmi kuulostaa hyvin paljon samalta kuin meidän rytmi :)

Ja kyllä täälläkin on naurettu teidän kirjoituksille :LOL: Ihania piristyksiä :hug:

Nyt on pakko lähteä kasaamaan viimeiset tavarat kasaan ennen kuin neiti heräilee unilta...

mukavaa perjantaita kaikille :D

-Veeruska & prinsessa 3 kk-
 
Hei vaan taas. Väsyttää. Meille ei onneks noussut kuumetta eilisestä rokotteesta :) ja tyttö oli oma ittensä.

Täälläpäin olis nyt viikonloppuna ne rakennusmessut ja tämä äiti sinne kovin tahtois mut mies taitaa taas kerran olla koko viikonlopun töissä :kieh: tukkirekkaa ajaa, on yrittäjä ja aina töissä. Saunaremottia olen yrittänyt läpipuhua mut, ei oikein ota vastakaikua :/ mikä siinä onkin ettei noita miehiä kiinnosta mitkään sisustus jutskat perskatti sentään :headwall:

Sitä pitikin kysymäni, että onko kellään ideaa millä ton meidän pikkuisen michelin tyttösen sais juomaan maitoa tuttipullosta? Olen nyt kokeillut sen sata eri tutipulloo ja neiti vaan mukeltaa sitä suussaan :headwall: alkaa nimittäin höyry nousemaan kohta korvista ja valkotakkiset sedät tulee pian tämän tädin noutamaan jos en mihinkään pääsee ilman omaa mussukkaa :LOL: Neuvolassakin sanottiin eilen että ei ole mitään kiirettä aloittaa kiinteitä kun on noin hyvin kasvanut, juu ei varmaan niiden mielestä, mut kait ne on kohta aloitettava että edes sit pääsis pariks tunniks pois täältä, ilman kauheaa kiirettä kotiin.
 
Hola, pitkästä aikaa taas huvittaa ite kirjoitella jotakin, kukaan ei varmaan edes muista mua, kun niin harvoin tänne mitään kommentoin.

Mutta nyt on ihan pakko hehkuttaa. Meidän poika nuhkahti eilen yöunille ihan ite, tutti suussa. Nooh, sitä ennen oli tosin valvonut monta tuntia, oli kanniskeltu ja sylitelty ja kokeiltu tissitainnutusta, mutta lopulta isi meni pojan kanssa sänkyyn pötkölleen ja poika piti isiä kädestä ja lutkutti tuttia ja katteli isiä, joka välillä kommentoi pojan hymistelyä samalla viisiin. Ja lopulta nukahti. HIPHURRAA :D

Ja arvatkaapa mitä. Just nyt koisaa aamutorkkuja OMASSA sängyssä. Laitoin sinne ja tutin suuhun ja mobilen pyörimään ja lopulta laitoin vielä harson naamalle hypisteltäväksi ja sitten tapahtui se ihme, jota en ois ikinä uskonut toteen käyvän. Poika nukahti sinne ihan ite. Voi jösses mikä juttu tää onkaan!!! :D

Muutoinkin yöt on alkaneet mennä tosi kivasti, 24-06 välillä yksi tai kaksi tissittelyä ja itketä ei oikeestaan ollenkaan, ainoastaan jos äiteellä kestää liian kauan tissibaarin avaaminen. Yöllä myöskin saatetaan harrastaa liikuntaa, eli selältä vatsalleen kääntyilyä. Ja höpöttelyä ja hymyilyä...mikä siis äiteestä ei välttämättä aamuyön tunteina ole kovin kivaa...mut, pääasia että pojalla on hauskaa.

Oliko täällä ketään sellasta, joka epäilee maitoallergiaa lapsellansa? Täällä epäillään kovasti moista. Kakka on välillä sellasta vihreetä kuravelliä, ja haju kuin mädäntyneelä kananmunalla...
Nyt yritän noudattaa pari viikkoa täysin maidotonta imetysdieettiä, niin näkee onko sillä mitään vaikutusta asiaan.

Muutes, huomasin tuossa yhden seikan, kun pikkuherran vaippaa vaihtaa. Pikkuherralla on nyt muutaman kerran ollut pippeli niin terhakasti pysytyssä. Ihan alkaa aina naurattamaan. Pienestä pitäen pystyssä :LOL:
Ootteko muut huomanneet moista. Se on sitten tosi kiva sitä vaippaa vaihtaa, ku pippeli sojottaa kohti kattoa :LOL:

Täällä on tälläviikolla pikkumies alkanut hekotteleen ääneen oikein urakalla. Millo millekin asialle. Tosi hellyttävää kuunneltavaa :)

Eli kovasti on kaikkea uutta opittu jo...mitähän seuraavaksi!!!

Tällaisia kuulumisia siis täältäpäin tälläkertaa.

Hyvää viikonloppua naiset!!!
 
Huomenta...

Joo o, eipä nukuttu yli seitsemään tänäänkään, vaan neiti päätti sitten herätä jo kuudelta |O Tosin söi vasta ensimmäisen kerran silloin kuudelta, kolmen maissa kävin laittamassa tutin suuhun niin jatkoi unia... meinasin jo hehkuttaa että tuli ennätys syöttöväliin, 8 tuntia mutta sitten muistin että neitihän tosiaan meni nukkumaan vasta puol kakstoista normaalin kymmenen sijaan :) Ei jaksettu nousta sängystä niin neiti siinä touhotti ja jossain vaiheessa nostin omaan sänkyynsä sätkimään ja laitoin mobilen soimaan... en tiiä nukahtiko ees hetkeksi mutta ite ainakin nukahdin...

Nyt neiti nukkuu, äiskä kittaa kaljaa ja pitäs ehkä vähän siivoilla... sitten kun neiti herää niin lähdemme käväsemään tuolla Nuorgamissa, vaipattimia hakemassa :) Siellä ikävä lumipyry, toivottavasti tie on aurattu hyvin, tuo Utsjoki-Nuorgam välinen tie kun tahtoo olla liukas ja kovin kapea talvella kun lumivallit kaventavat tietä.. no varovasti mennään...

Rillukka Joo voisha sitä tehdä niinkuin te teette sen saunan kanssa mutta meillä se pointti siinä saunan lämmittämisessä on just se että päästään rauhassa kahdestaan... jos näyttää siltä ettei pääse niin viiti mokomaa ees lämmittää, suihkussa voi käydä yksin jos huvittaa :) Mä en yhtään jaksa saunoa yksin niin ei maksa vaivaa sitä lämmittääkään...

Gleo Juuri luin jostain että alkoholi haihtuu maidosta samassa tahdissa kuin verestäkin eli jos pidät viinin jälkeen taukoa imetyksessä jonkin aikaa niin se poistuu se alkoholi sieltä maidosta... Eli jos juot kolme lasillista viiniä niin laske kauanko sen kestää poistua verestä, yhtä kauan menee että se poistuu maidosta ja pitäs pitää taukoa imetyksessä...

Itse oon yhden normaalin kaljan juonut ilman omantunnontuskia ja taukoja, yhden annoksen alkoholi ei vaikuta vielä sitä vertaa että siitä haittaa tulisi. Viini on tosin vahvempaa että mä kyllä miettisin montako lasillista otan, varsinkin jos lapsi on sellainen että tahtoo kovin usein tissille.... tai sitten antaisin välillä pullosta.. tosin sulla tais olla sitä ongelmaa ettei pulloa huoli...
 
Huomenia!
mirsu:Cine Atlas ens to klo 13, ihan ookoo!Meillä kyllä pojan aamupäiväunet on juuri klo 9-13 aikoihin, joten varmaan heräilee kun päästään perille. Tulen varmaan jo aikaisemmin kaupungille shoppailemaan!...
Me sitten oltiin eilen illalla leffassa miehen kanssa. Oli kyllä ihanaa päästä ulos vaikka tultiinkin suorinta tietä kotiin heti leffan jälkeen! Hyvin oli mummu pärjännyt lasten kanssa. Poikakin oli huolinut tuttipullon ilman mitään ongelmia, vähän oli silmät ollu suurina ja ihmetellyt sitä pulloa mutta alas meni kaikki maidot! Sain kuin sainkin pumpattua sellasen 70 ml tissimaitoo. Ja ilmeisesti just sopiva määrä kun ei ollut lisää vaatinut!
Mä vähän arastelin tota lypsämistä kun sitä en ole paljon tehnyt mutta kätevästi kävi pumpulla ja kyllä ihan kunnolla tuli! Uskalletaan siis toistekin lähteä ulos...
Yö meni hyvin, klo 21 oli nukahtanut ja puoli yksi heräili syömään ja seuraavan kerran kuuden jäljestä. Torkahdettiin vielä puolen tunnin ajaksi, seitsemältä noustiin ylös kun esikoinen ja mummu heräsivät ja poika itsekin alkoi kiekumaan =) . Nyt se nukkuu vaunuissa ja esikoinen on mummun kanssa ulkona. Rauhaisaa!
Jokeltelusta; se on enemmän tosiaan tuollasta ihme kiekumista tai rääkymistä kuin jokeltelua. Kovasti yrittää "puhua"!Välillä saa äänensä ihan käheäksi :eek:
Tänään ollaankin sitten kolmistaan ilta (ja yö) kun isäntä lähtee kaveriporukalla johonkin, ja on tulossa vasta huomenna. Jäisköhän tuo anoppi vielä yhdeksi yöksi? |O Me siis tullaan ihan hyvin juttuun. Tekis minunkin mieli juoda viiniä vähäsen...
 
Palstailuaikaa saa helpolla lisää, kun imettää samalla :wave: Meillä viihdytään tissillä ainakin tunnin kerrallaan, niin siinä ehtii vaikka mitä.

Asumisesta: omakotitalossa asutaan ja huoneita on 6+k.

Meillä opittiin kierähtäminen eilen kunnolla. Ennen on päässyt selältään mahalleen pari kertaa päivässä, mutta nyt pyörii koko ajan.

Mitkäs ne Turun tapaamisen ajat olivat? On päässyt menemään ohi. :ashamed:

Käytiin eilen ottamassa pikkumiehelle passikuva. Siitä saatiin monet hyvät naurut... on niin tosissaan kuvassa. Ihan hullua, kun pienelläkin pitää olla oma passi. Ei varmaan tunnista kuvasta viiden vuoden päästä.
 
Gleo: Minä olen juonut joka perjantai saunasiiderin huoletta, mut yksi kerta otin just ton kolme lasia viiniä ja yhden oluen, kun oltiin ulkona, niin imetin vasta seuraavana aamuna. Pumppasin rintapumpulla noi maidot vaan pois, ettei rinnat liikaa täyttyis ja maidontulo vähenis... Ja silloinkin join jo eka lasillisen viinä puol seiska illalla... Mut kuten tuolla edelläkin oli, niin viinit ja muut alkoholit poistuu samalla tavalla maidosta kuin verestä. Tosin jossain julkaisussa oli just, ett imettävä äiti voi juoda pari lasia viiniä ihan hyvällä omallatunnolla ja imettää päälle... Enpä muista julkaisun nimeä... Kaverini vaan eilen siitä kertoi...

Niin, mites turun tapaajien juttu?

Meillä esikoisella kuume, yskä ja nuha ja ääni pois. :( Toivottavasti ei ole rs-virusta... Mä olen täällä taas sukat rullalla paniikista. Pelkään, ett pikkuinenkin saa sen, kun muutenkin on jo nuhainen... Ja noi esikoisen jalat. Siis hän ontuen käveli aamulla meidän makkariin. Sit ajattelin, ett nyt saa riittää ja tilasin hänelle lääkärin. Mua ihan tosissaan pelottaa, ett onko tuo normaalia, tuo tuommoinen jalkasärky enää? Ja ukolla huomenna varpajaiset ja mä pääsen taas sairaitten lasten kanssa anoppilaan... :kieh: No, onneksi saan varmaan lastenhoidossa apua...

Meillä tyttö kiljahtelee ja jokeltelee aika paljon. Se on vaan niin ihanan kuulosta... :heart: Ja eilen neiti päätti 2 kertaa kääntyä selältä mahalleen, ett varmaan pikkuhiljaa oppii senkin taidon. Jos vielä oppis noi yöt nukkumaan paremmin... :kieh: Viime yönäkin tissitin parhaimmillaan 30 minuutin välein. |O Alkaa oikeesti väsy painaa ja sitä mukaa tää olo alkaa olemaan kamala. Just kun mä eilen illalla ajattelin, ett kyllähän tää tästä iloksi muuttuu... Niin sitten esikoinen sairastuu, pienempi muutenkin räkäinen ja valvottaa koko ajan. Ei nuku kunnolla päivisin, ei öisin... :( Mä luulen, ett mä olen niin niin väsynyt, ett siksi mulla on osittain tällainen olo... :eek: Ja sitten tällä paniikkiluonteella kuvitellaan ja ajatellaan aina pahinta... Näitä lapsia rakastaa niin paljon, ett ihan sattuu ja sit varsinkin, kun ne sairastuu, niin se on ihan hirveetä tää oma pelko ja tuska....

Mä todella sanon, ett te olette mun henkireikä olleet... :hug: Ihanaa, ett mä olen saanut aina tänne purkaa tän olon ja saanut neuvoja ja apua näin virtuaalisesti. Mut olis jo varmasti piipaa-autolla kuljetettu johonkin hyvään talteen aikoja sitten, ainakin siltä välillä tuntuu....

Ja nyt täällä on ollut niin huumorimeininki, ett on itsekin saanut nauraa, kun on ollut muuten huono olla... kiitos äidit teille siitä.... :hug:

Riikkuli ja pikkuinen 12 vkoa ja 2 päivää... :heart:
 
Jaahas, tissiloinen roikkui taas rinnalla koko yön, tai siltä se ainakin tuntui. Klo 7 aamulla minusta tuntui, että en ole nukkunut yhtään ja kaivoin vellit kaapista. Annoin 40ml velliä ja tissiä päälle ja ruvettiin takaisin nukkumaan. 10.30 herättiin ja siinäkin välissä neiti ehti tissillä olememaan 2-3 kertaa!

Eilen minua nauratti tiskikonetta täyttäessä kun muistelin, sitä että joku soittelee vihjailevia puheluita miehelleen ja mikä karu vastaanotto onkaan sitten lopulta luvassa innostuneelle isännälle. Tuostahan saisi jo melkein sketsin :)
 
MM: Sympatiat sun puolella... :hug: Meillä toi tissiruljanssi samanlaista ja tänään ajattelin kyllä kokeilla velliä. Tuleehan neiti keskiviikkona jo kolme kuukautta. Mä en yksinkertaisesti itsekään tiedä mitä tehdä. Tosin 3-kuukautisena tulee tiheän imun kausi useimmilla vauvoilla, mutta kuitenkin... Musta tuntuu, ett mun elämä koostuu tällä hetkellä tissittelystä vain pääasiassa. Mä en itsekään ajattele mitään muuta kuin imettämistä, maidon riittävyyttä, maidon koostumusta, maidon väriä, maidon hajua... :D Alkaa olemaan maitoa koko elämä tällä hetkellä. Mut pääasia, ett vauva on tyytyväinen ja terve... :heart: Terve lapsihan syö hyvin,,, Eikös se sanonta niin mene....

MIssä luuraa asrai? Olis kiva kuulla sun kuulumisia...... :wave: Muutkin aktiiviset on ihmeellisesti hiljentyneet.... Missäs ootte? Jajepoosta haluisin kanssa kovasti kuulla... Onkohan arki alkanut jo helpottaa teillä?
 
Shamandalie: Kiva huomata, etten ole synkkine ajatuksineni kanssa yksin... Tosiaan tota olotilaa vois jollain tavalla kohentaa. Ja mulla kun ei oikeesti ole ketään läheistä muuta kuin oma mies johon turvata. Hän saakin sitten aina työpäivän päätteeksi, joskus jopa työpäivän aikana saavillisen pas.... niskaansa, kun mä soittelen... :| Nalkuttava akka varmaan olen ja oikeesti olen alkanut pelkäämään, ett koskahan mahtaa vieraisiin mennä, kun kotona ei saa mitään muuta kuin naama norsunpyllyllä olevan naisen... Mut tää mun olo on vaan tämmöinen enkä sille mitään voi... Mä oikeesti mietin, ett pitää neuvolassa jutella tästä olosta. sain jo 2-kuukatisneuvolassa kyllä psykologin numeron, jos haluun mennä juttelemaan... Eihän siitä haittaakaan olis....
 

Yhteistyössä