Jouluvauvat maaliskuussa

Ekaks :hug: Kaikille vaikeuksien kanssa taisteleville!

hippula: Mun kaverin lapsella on maitoallergia, sille lääkäri oli sanonu, et kotipikatestinä voi tehdä niin, että laittaa maitoa lapsen iholle, ja katsoo, alkaako siihen kohtaan tulemaan nokkosihottumaa. Varsinkin jos ihottumaa on, mut sitähän teillä ei tainnu olla. Ja jos kakka näyttää ihan räältä, se on kans kuulemma yks merkkki. Ihan virallisestihan se testataan sairaalassa maitoaltistuksessa, se pitänee sit suorittaa siellä, muuten ei saa kela korvauksia jos joutuu ihan apteekin maidolle... Toivottavasti ees vähän osasin auttaa!

Mä oon kans oikeesti miettiny sitä, miten ihmiset on tullu aiemmin toimeen ennen tälläsiä palstoja... Miten kivaa (en tiiä nyt onko ihan oikea termi tähän väliin, mut ) on huomata, et muillakin äideillä on samanlaisia ajatuksia ja ongelmia kun itsellään! Miten monta kertaa huonoäiti-fiilis onkaan mennyt ohi, kun on huomannut etten olekkaan ainut...

Pitänee palata paremmalla ajalla, nyt sitteristä kuuluu niin pelottava pörinä, että taidetaan lähteä vaipanvaihtoon enneku sitä on taas niskassakin asti... :snotty: :LOL:

 
Riikkuli: Meillä isäntä ei välttämättä ees vastaa enää puhelimeen kesken työpäivän, ku tietää mitä on tulossa... Pari kertaa on menny hermot, ku oikeesti on ollu jotain tärkeetä... Mut oon sitä mieltä et se on niitten velvollisuus ottaa se pa... niskaansa! Sitä vartenhan ne on olemassa! :kieh:
 
Riikkuli: Se ei kyllä oo kivaa, eli toivottavsti ei ikinä! Mut onneks tekstiviestit on keksitty... Saapahan ainakin avautua, eihän se oo tietenkään niitä pakko lukea saatika vastata mut kuitenkin! Ja onhan sen joskus kotii tultava, viimestään sitten pääsen vauhtiin... :LOL:
 
enter: Mä olen tänään avautunut jo kolme kertaa puhelimessa ja sitten leikittiin miehen kanssa en vastaa-lyön luurin heti korvaan leikkiä mun puolelta... Se menee näin... mies soittaa sata kertaa peräkkäin ja mä isken aina luurin korvaan... :LOL: Mukava leikki, vai mitä? Eikä edes yhtään lapsellinen.....
 
Riikkuli: Tuo kuulostaa niin kovin tutulta! Onneks myö ei oltukaan ainuita jotka tuota harrastaa! Ja senhän voi miedän puolelta laittaa ihan kokonaan hormoonien piikkiin... Miehet ne siis lapsellisia on! no joo... Taidampa lähteä siivoamaan ku sisko tulee illalla ja kämppä on ku pommin jäliltä ja siihen vielä koirankarvat päälle! :ashamed:
 
taas täs yhel kädel kirjoittelen, hankalaa..

justlaitoin viestii et poju ei kannattele päätä enää niin hyvin, se huoli meni ohi ja hän kai vaan keräsi voimia sillä hän kierähtelee nyt tosi paljon ja oikee tykkää siitä:)
ja pääin pysyy taas, mikä lie vaihe ollut:)

äsh, nyt vaipan vaihtoo...
 
Jos tuo laps ei nyt nuku niin minä pakkaan se laatikkoon ja lähetän Kiinaan :headwall: :kieh: .
Meillä on tänään se kitinä päivä.

Kait mulla on hermot niin kireellä kun en jaksais odottaa huomista että pääsen vihdoinkin tästä mörskästä ulos. Malttamaton kakara minäkin. Ja kun sain vielä naisseuraa matkalle.Varmaan valvon ens yön kun odotan niin huomista :headwall: .

Hippula: Minä olin kuukausi taaksepäin maidottomalla dietillä. Itkut loppuivat, mutta eivät myöskään alkaneet kut aloin taas syömään maitoa. Kakka pojalla on edelleen sellaista lirua ja haiskahtaa. Mutta kokeile ihmeessä diettiä. On ainakin oman pään sisältä tuo allergia asia pois alta. Rankkaa kyllä teki mulla noudattaa, mutta yksi hyvä puoli siinä oli. Kilot karisi nopeampaa kun ei saanut mättää suklaata..

 
Niin, nyt vaippa tuli vaihettua ja poitsu leikkii lattialla tyytyväisenä=)

Tiheän imun kausi: Juu, meillä on noita öitä ollut myös joskus että oikeesti 1,5 tunnin välein on oltu tisulla, sit on jo tisut niin tyhjän tuntusetki et epätoivo iskee et eihän tuolta tuu mitään, mutta kas, kai sieltä sit tuleekin=)
Noita öitä ei montaa ole mutta kuiteki ja nyt on poika nukkunu jo kolme yötä yhellä syötöllä, huijui=)

Meillä on poitsun maha alkanut "käymään" eli pulputtaa aikalailalkin....mä olen tässä juonut sitä mammateetä ja ajattelin että ku tee vissii muuteki laittaa vatsaa sekasin et jos se on sitä ja nyt lopetin sen, saa nähä....alotan myös syömään noita gefilus-tuotteita, en siis tabuja vaan jogurttia ja piimää jos niistä ois apua. Eipä tuo niin valita mutta pierua tulee ja pulputusta ja ite ihmettelee tietty..

Meillä oli jossain vaiheessa tosi vihreeetä kakkaa ja iteli aattelin jotai ellergiaa mutta sitä kesti 2-3 viikoa ja sne jälkee taas on normi kakkaa,keltasta ja haisee, hihih=)

Köytii tänää taas pitkällä kävelyllä, poika viihtyy ulkona mitä märempää on, lienee meillä sis hiukan kuiva huoneilma kotona., täytyy alkaa kostuttaa.......

Mutta nyt meen tekee miehelle ruokaa ku tuleepi kotiin tuossa hetken kuluttua!

Viettäkäähän mukavaa aikaa!
 
Rillukka:Niin, kyllähän tuota suklaata voi dieetinkin aikana syönä, nimimerkki, just vetäsin kaksi mignon munaa, ne kun ovat maidottomia (ja nyt on kauhee morkkis :p )...eli se siitä laihtumisesta. Ei vaan, nyt on otettava itteään niskasta kiinni ja lopetettava karkin syönti kokonaan. Täälläkin on tullut herkuteltua luvattoman paljon...pitää mättää suuhun kokoajan jotakin, kun poika on päikkäreillä...niin katsokaas, kun pitää tankata silloin, kun muulloin ei ehdi :LOL:
Sitä vielä Rillukka, että mitä sä mahdoit syödä dieetin aikana? Ja millä korvasit minkäkin ruoka-aineen ruuanlaitossa?
 
''Eilen minua nauratti tiskikonetta täyttäessä kun muistelin, sitä että joku soittelee vihjailevia puheluita miehelleen ja mikä karu vastaanotto onkaan sitten luvassa innostuneelle isännälle. Tuostahan saisi jo melkein sketsin :)"


MM: minähän se B)
miesparka.. :snotty:

Täällä kanssa levotonta kitinää ollu enemmän tai vähemmän pari päivää,taitaa olla tarttuvaa sorttia. Tarttuuko sen palstan kautta :kieh:
Illalla kitistään ja syödään ihan hulluna..onneks yöt menee parilla syötöllä mutta silti väsyttää.

Riikkuli: koita piristyä!! Tota samaa meilläkin on miehen kaa ollu..tuiskitaan ja isketään luuria korvaan. Sillon muutama viikko sitten mäkin avauduin usein sille kun oli töissä ja se veti herneet nenään aina. Onhan se niin että se mies on se ainoo kelle kaikesta pitäs saada avautua ja sitten kun ei heti ymmärrystä tule niin alkaa vi..uttaa. Nyt kun meillä on taas rauha maassa niin oon tajunnu että on se miehellekkin rankkaa kuulla että kotona on paha olla ja ite pitäs töitä yrittää tehdä.
Hyvä että sulla on vapaahetki,ota siitä kaikki irti! Mä yritän kanssa ottaa itelleni omaa aikaa,et jaksais taas. Nytkin suunnitellaan kavereiden kanssa tyttöjen iltaa tossa kk päästä..ootan sitä ku kuuta nousevaa enkä tunne yhtään omantunnon tuskia siitä ;)
Kannattaa neuvolassa (ja tietty täällä) puhua jos olo vaan jatkuu ja pahenee.. :hug:

Tällä hetkellä tyyni Myrskynmerkki
 
Moikka kaikki! :) Osaankohan tänne kirjoittaa.. aika sujuvasti olen ainakin lukenut juttujanne aina silloin tällöin jo useemman kuukauden ajan... :) Eli vielä olis yks tunkemassa mukaan keskusteluihin jos mahtuu..
Mulla on 2,5 kk ikäinen poikavauva, ihka ensimmäinen. Syntyessään 4 kg, 54 cm ja 2kk neuvolassa 5,5 kg ja 60 cm. Poitsu on kai suhteellisen helppo tapaus vaikka mun mies (joka ei lapsista tiiä mitään ;)) on sitä mieltä että vaikee lapsi ku herättää vanhempansa öisin ;)
En muista kuka on mitäkin kirjottanu (onko lie ikuinen imetysdementia) mutta joku oli huolissaan vauvansa puhumattomuudesta. Meilläkin tulee vasta "hööö" ja "mmm" äänteitä ja joskus saattaa vähän kiljahtaa nauraessaan. Ja eilen kerran kesken imetyksen!? Jospa siitä pikkuhiljaa alkaa tulla enempikin "sanoja".

Ja täällä on myös pojalla pää vinossa. Omaa vikaa varmaan kun aluksi pidin hoitopöydällä niin että kaikki kuvat oli vasemmalla. Nyt kääntyy pää aina vasemmalle oli missä vaan.. :( Joskus laitan pojan lattialle ja kaikki sen omistamat lelut ja katselujutut oikeelle, niin mitä tekee vauva.. katsoo vasemmalle vaikka siellä olis pelkkä tyhjä valkoinen seinä!! :D

Mä asustelen Oulussa. Muutin tänne vasta hetkee ennen vauvan syntymää, enkä tunne täältä muita kuin tuon mieheni ja lisäksi pari muuta joilla näyttää olevan aina niin kiire ettei ehdi mua tapailemaan. Eli neljän seinän sisällä pääasiassa mennään... varsinkin nyt kun flunssa otti vallan. Ja nyt heräsi poika partsilla.... menoksi siis :)
 
Ai niin tosta Kiinaan lähettämisestä: Afrikkaan pääsee nopeempaa ja halvemmaks tulee ;)
Mä oon lähettämässä mun lapsia ainakin kerran viikossa Afrikkaan,esikoinenkin tietää jo vuosien kokemuksella että äiti lähtee lipun ostoon jos ei totella =)
Toinen vitsi meillä on se että mä laitan ne perunakellariin..(nyt joku soittaa sossuun heti). Mutta on se vaan hyvä kun se huuto ei kuulu sieltä ;)
 
Hippula:No kyllähän se ruokavalio vähän supistuu, mutta ihan lihaa, kalaa mm söin. Alussa tuntui että ei saa mitään syödä,mutta nykyään en syö aamulla muuta kuin maidotonta ananas jugurttia, kun silloin siihen tykästyin. Muista syödä kalkkitabletteja 500mgx2/pvä. Aika paljonhan noita täysin maidottomia tuotteita on kuten margariinit, ruokakermat. Gogreen tuotteet on ihan maidottomia. Kyllä se tulee makaronilaatikko kasvisrasvakermastakin.. Ristiäisiin saatiin jopa maidoton täytekakku kun miehen täti on kokkinero, niin se jopa maistui kakulle.. Tarkka vaan saa olla, että missä ei ole maitoproteiinia.. Osasinkohan vastata edes kysymykseesi. Ei oikein muista, että mitä sitä suuhunsa laittoi, kun aikaa on jo kotvasen kulunut tuosta dietistä..
Voihan venäjä kun en ite hokannut noita munia :headwall:
 
...jatkanpa vielä vähän kun poika sai kupunsa täyteen. Eli olette tosiaan juttujen kanssa piristäneet tietämättänne myös minun monia päiviä, kiitokset siitä :) Etenki tää viikko on ollu ankee ku mies on keksiny joka päivä työpäivän päälle jotain muuta tähellistä kuin kotona olemista ja soitteli vielä tänä aamu ilmoittaakseen että huominen päivä menee myös töissä + ilta illanvietossa työkavereiden kanssa. Argh, kannatti siis oottaa viikonloppua ja lapsenhoitoapua.. valivali, mutta kiva siis kun olette täällä, kai ootte viikonloppuisinkin? ;)

Meillä ei poika vielä pääse kääntymään selältään mahalleen, teillä muilla ilmeisesti jo kääntyillään? Tällä on vissiin niin iso pää että ei jaksa sitä nostaa :D Muuten kyllä ollaan kyljellään jo kovasti... Ootteko muut saaneet 2kk neuvolasta niitä vauvan ns. tanssiohjeita vai mikshän niitä sanottiin? Että otetaan vauvaa käsistä ja liikutellaan ylös ja alas... Me on niitä tehty joka päivä ja vauva tykkää kovasti! :heart:
 
Tervetuloa Janiela :D

Ei täälläkään vielä käännytä, kyljellään ollaan muutaman kerran käyty ja mahaltaan selälleen menty.. Monesko päivä poikaksi syntyi?
Meillä samanlaiset miehet. Tässä tuumasi, että eihän hänen kannata kohta maksaa puolta vuokrasta, kun ei ole kotonakaan :headwall:
 
Heippa!

Mä näinkin meidän seksi-ikonin tänään! :D ( on ihan nimensä veroinen! ;) )
Eli oltiin Porschen kanssa kahvilla ja kyttäämässä kauppoja. Säälis oli kyllä säälittävä. Yksi helistin lelu...
tytöt kyttäili ja naureskeli toisilleen ja sit me nähtiin julkisuuden henkilöitä!
Kaiken kaikkiaan antoisa reissu, Ellakaan ei mölynnyt yhtään bussissa vaikka kauhuskenaarioita kehittelin koko yön pienessä mielessäni...

vinkulelu vinkuu taas niin saakelisti.
palaan kun saan sen taas taintumaan!

nih.
 
Rillukka: poika on syntynyt 27.12 (sanoin kaikille että aion eka juhlii joulunpyhät rauhassa, sit tulikin 27.12 aamuyöstä heti lähtö...;))
Katohan ku mun mies ei oo tuota huomannu vielä ehottaa :D On muuten niin pihi mies että kyllä se varmaan tuonkin kohta huomaa. Mulla alkoi sen "pihistelyt" sen verran ärsyttämään naistenpäivänä ku ei tuona ees ruusua mulle tänä vuonna että vein itse sen syömään :D:D

Lattialta kuuluu kauhee ähellys ja huutelu kun ei pääse kääntymään :)
 
Palstan virallinen kilipääkin oli oikeen mukava ja fiksu nainen!! Ja oli sillä isommat tissit kun mulla! ;)

Kotimatka meni meilläkin ihan putkeen, nukkui koko matkan ja vielä kotipihassa kokonaista 5minuuttia, jesss. Kerkesin just riisua farkut jalasta, että ei sen enempää antanut äireen palautua reissusta. :)

Janiela, tervetuloo! Tietty ollaan täällä viikonloppuisin, eihän tässä nyt muutakaan tekemistä ole.. Vauvakin aina kiltisti istuu sitterissä kun äiti keskittyy teihin rakkaat toverit. ;) (ei todellakaan!) :D
 
Nyt ehin lueskeleen teinkin kuulumisia!

Tutsu:musta on ekaksiki ihana huomata että oot päässy masiksen yli ja oot kunnossa ja nautit nyt elostasi, hienoa =)

Janiela: Meillä ei siis käännyta jos ollaan selällään mutta vatsalta kääntyy selälleen..eli ihan koko kieppiä ei heitä vielä, odotellaan=)
Oisha se kauheeta jo jos kaikki temput osaisi jo;)

Meillä poika juttelee paljon mutta eipä niissä mitäänsanoja sinällään ole...ja edelleen kun laulan hänelle, hän alkaa vähän sellaista laulua musituttavaa ujellusta pitämään :D

Oltii tänää eka kertaa ulkona rintarepun kanssa, siis tietysti vauva oli myös :LOL:
Eka siivottiin ja inuoritiin ja hän oli tyytyväisenä mukana, sitte laitin takin päälleni, pojalle hanskta ja pipon ja sitte vielä semset isommat housut siitä päälle ja mentii viemää roskia ja jäätiin naapurin naisen kanssa juttusille ja kas, hänpä nukahti siihen , naapuriki ihmetteli että kumma juttu, mutta hän toistaiseksi ainaki viihtyy siinä..ei vissii vaa saa vielä kovin kauan pitää putkeen tossa ku on sillai istuma-asennossa...

Onko teillä kellään mulla vauvan maha pupluttanut, niinkuin joku kiljukanisteri ois käymässä siellä..??
Kakka on aivan normaalia ja sitä tuleekin ihan normaalisti mutta tuo pulputus....tosiaan jo hain noita gefilustuotteita itelleni, pojalle aloitin eilen relat ja mammateetä en enää juo, jos kuitnkin joku siinä aiheuttaa senmutta jos jollain ois ollu ni tietäs mikä vois auttaa...

Meillä tosiaan nukutaan aikalailla hyvin.
Kun laitoin puolikapaloon, hän on nukkunut yöt läpeensä, siis yhdellä syötöllä 10-12 tuntia...en mä tiä oliko tolla kaplaolla mitää tekoo mut sattu just siihe aikaa..ja tää veitikka kun potkii peittonsa aina pois ni nyt ei ainakaan viluun heräile=)

Tanssimisesta: Meillä saatiin jo mll:än kerhosa noi, kun poika oli pari viikkoa vanha=)
Kaikki muut voi tehä jo sillo paitti sitä viimsestä...me tehtii sitä aikapaljon, nyt "tanssitaan" vähän omilla liikkeillä mutta liikutaan kuiteki=)
Ja must on ihanaa ku vauva alkaa jo tarraamaan muhun kiinni sylissä ollessaan, ja painaa päänsä hallitusti rinnalle, ihana tunne. Me monesti tanssitaan ihan oikeen musiikin tahdissa siinä sitten, keinutaan ja sillee
:D

KAKSPLUSSAN KIRPPIS: onko kukaan koskaan lisänny sinne kuvaa...? ku halusin laittaa pari paitaa myyntiin mutta en tajuu mistä sen kuvan sinne saisi..... :kieh:

Kuinka kauan teistäon kauan imettää...?
Siis tällähän on moni ku imettää ja moni ku on jo lopettanu, mut siis noin ajatuksena ni mitä aikaa te pidätte niinku pitkänä...?
täysimetyksestä nyt muuten siis puhun...
Ku monesti toitoetaa että pitäs imettää 6kk, tai AINAKI 4 kk...mutta kyllä mun mielestä jo 4 kk pystyy täysimettään, ni se on jo pitkä aika...

Miten ootte sitte alkanu antaa lisää, ensin siis ihan vaan äidinmaidonvastiketta vai heti velliä vai miten.......
Mun on pakko myöntää, mä annoin pojan maistaa banaania edellispäivän...mä ite söin banaania ja sit ku olin haukannu siihen sen pinnan rikki, annoin hänen maistaa siitä..hän siis nuoli sitä ei tietty saanu mitään mahaan mutta.....oonko nyt kauhee äiti :eek:
Ja lasketaanko mua enää ees täysimettäjäksi :LOL:

Jos menis lukee tota perhe-lehteä, ostin tänään kaupasta ku maksoi vaan euron ku on joku juhlavuosi tmv :D
 
kotilomalla jälleen :wave: tervetuloa uusille!!!!!
mulla tuli sitten pms-oireet takas :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: meni alkuvkosta jo rytmit päälaelleen.nukahin kunnolla aamuyöstä ja nukuin päivä 3:meen :eek: vko meni huonoilla unilla ja oli ERITTÄIN vaikia nukahtaa...no alotetaan hormoonilääke ni sen pitäs auttaa niin ku ennenki.isosisko on mua aina "lohutellu" että jospa vaihevuojet ois sitte helpot....toivossa hyvä ellää mutta on nuo VIHELIÄISET nyt kun lapset vielä pieniä....enkä mää ollu ku vasta 22v kun alko "vaihevuosi oireet" :eek: :headwall: :headwall: muuten mua kyllä luullaan nuoreksi kun kysyivät papereitaki kun kävin kessua ostaan :whistle: enhän tuota ookkaa kun 10v vanhempi :whistle: eilen lopetin savuttelun :wave: :p hyvin on menny.klaus reakoi niin voimakkaasti tupakan hajjuun että lopetettiin miehen kans kärryyttely.tekkiin äskön riisimaijosta maitokiisseliä ja laitetaan siihen mansikkahillua sit päälle :p ja mansikka-banaani-rahkaa.ai että tuli hyvvää :p :p :p uskokaa tai älkää ;) meillä oli sitte klaussilla 1. korvatulehus :( eile aamulla loppu kuuri.tännää piti semmosen huutokonsertin että passitin miehen käyttään sen uuestaan tarkistuttaan et puriko kuuri.ei lääkäri ollu osannu sannoo onko varsinaista tulehusta vielä.käski seurata vkolopu yli ja käyttää jos tarve vaatii...nyt nukkuu tyytyväisenä pinniksessä.söi sitä enne kuvun täyteen maitoo.
meilläkkää ei kääntyillä vielä.ei sinne päinkään....mutta poristaan ja paljon.oikia aurinko.heti kun näkkee jonku lähellä heittää kultasella hymyllä :heart: koitin viimevkolla että klaus oli mahalteen lattialla.viihty ehkä 3min mahalteen.ei raasu jaksanu päätä paljoo kannatella.pitäs lattialla varmaan pittää mahalteen että niskalihakset treenantuis paremmi.ei taho vaa aina kaikkee muistaa :ashamed: mut nyt meen kattoon mitä mies puuhailee ulkona isompie kans...
jollaki oli tullu vissii maitoallerkia tms ettei saa maitoo käyttää nyt imetysaikana.täytyy sannoo että minä oon konkari/allerkiaexpertti aikamonessa ruoka-allerkiassa etttä multa voi kysästä neuvoo joka sitä tarvi!!!meillä lapsilla ollu paljo allerkioita....
 
ja sainpas luettua,

riikkuli, mäkin olen puhelin terroristi. Jos mulle ei mies vastaa ja on riitaa päällänsä, otan sen vittuiluna, ihan sama onko kokous tai jotain tai ei kuule ja toitan maanisesti kuusisataa kertaa putkeen, tai niin kauan kun akkua riittää. ja sit se soittaa takas, että miksi helvetissä oot soitellu kun hullu. ja sillä aikaa mä oon jo ettinyt lukkoliikettä lukot vaihtamaan ja pakannu ukon kuteet putkikassiin. kerään oikeen kierroksia kun kuuntelen sitä hälyytys ääntä.

Kiitti vesseli, mä oon jo ihan fine. tai mulla on vaan palstan paras lääkitys. ja se että elämä on ruvennut rullaileen ja on päärryt "ulos" ihmisiä näkeen ja muualle kun neljän seinän sisään niin korvien välikin mukavasti tuulettuu. ja kuvan saat aijaa.com kautta, kopioimalla linkin sinne sivuille, vaikka?

nii, ja Porsche, unohdit mainita kuinka kaunis ja älykäs mä olen. :D

Myrskynmerkki, mä oon tän palstan juttujeni mukaan ihan kelvoton äidiksi, onneksi kukaan ei tiiä missä mä asun tai kuka mä olen, että ei pysty lastensuojeluun ilmottamaan! hi.
 

Yhteistyössä