Jouluvauvat maaliskuussa

Sätsis: Siis tarkotitko, että ens torstai kävis tapaamiselle?

Meillä meni eilinen ilta rokotuksista huolimatta hyvin. Poika nukku tavallista enemmän. Illalla oli vähän lämpösen tuntunen, ja mittasin että lämpöö oli 37,7. Yli 38 on vasta kuumetta, mutta mä annoin sit yöks panadolia ja yö menikin ihan hyvin. Poika vaan söi yöllä yhen kerran enemmän kun yleensä, mutta toisaalta hyvä jos oli vähän lämpöö niin tuli ainakin nestettä. Nyt nukkunut jo puoltoista tuntia ulkona.

Hula: Kuulostipa hassulta toi kalsiumin puute.. :) Meillä kans runsas suklaan syönti aiheuttaa pojalle ilmavaivoja, joten pakko välttää. Me oltiin kolme viikkoo sitten Rukalla, eli ajomatkaa tuli noin 9h. Me pidettiin poikaa ihan turvakaukalossa, tosin siinä ei kyllä osannut nukkua kun ihan lyhyitä pätkiä. Sit molempien matkojen lopuks mun oli ihan pakko ottaa viimeseks 100km syliin, kun alko järjetön huuto. Varmaan kopassa on ihan hyvä nukuttaa.

Mitähän vielä piti sanoo.. Ei muista.

Muoks. Kuola valuu meilläkin.. Ihan tajutonta. Monta bodya kastuu päivässä.
 
Hurjasti tekstiä, ihanaa......

Meillä oltiin eilen lekurissa... Tytöllä toi nuha jatkuu ja on muuttunut vihreeksi. Ei ollut korvatulehdusta, onneksi, mutta lääkekuurille loppuviikosta, jos ei nuha parane... :( Neiti huuti kuin syötävä, kun korviin katsottiin ja tämä äiti nieleskeli itkua ihan oikeesti. Esikoisen kanssa olen jo tähän rumbaan tottunut, mutta aina se pahalle tuntuu silti... Mun pikkuinen... Yölllä niistettiin ja syötiin kahden tunnin välein ja valvottiin 6-7.30 ja taas nukuttiin 9.30 asti... Esikoinen itki koko illan ja yön taas jalkojaan ja mies oli hänen vieressä. Kyllä lääkäriin täytyy varmaan hänenkin kanssa mennä. Niin pitkään noi kasvukivut tms jatkuneet... :(

Myrskynmerkki: Mulla on kanssa tää luonne tulta ja tappuraa ja aika ailahtelevainenkin olen. Siis ainakin miehen mielestä... Ja luulenpa, ett noi tytön on perineet isänsä ulkonäön ja äitinsä luonteen... Että näin meillä...

Hula: Mäkin olen koittanut, ett onks hampaita, mutta eipä ole... Mut toi kuolaaminen on jotain järkkyä. Ostin jo viilentävän purulelun kaupasta tolle neidille, niin saa jynssätä ikeniään. Koska voipi olla, ett hampaita tulossa, kun esikollakin tuli 3 ja puolkuukautisena.

Seksistä puhetta: Mies haluis vaikka joka päivä, mut kuten olen täällä jo maonta kertaa sanonut, niin mulle ei vaan maistu. Oltaisko synnytyksen jälkeen 5 kertaa sekstattu. Ei se kyllä hirveeltä ole tunutunut... :heart: Sitten kun vauhtiin pääsee ;)

Mitäs muuta mun piti kommentoida... En taaskaan muista. Fiilis hiukan parempi. Tänään meen esikoisen kanssa askartelemaan pääsiäisjuttuja, kun jumppa on peruttu, niin sitten on askartelua. Mennään ihan kahdestaan. Tyttö jo aamulla vauvalle innoissaan ilmoitti, ett me mennäänkin äipän kanssa kahdestaan ja sä et pääse mukaan.... Niin ja mies pyyti, ett pyydä jotain kaverias leffaan, niin pääset vähän tuulettumaan, kun koko ajan olen melkein kotona. Eli ensi viiikolla meen leffaan ja sidukalle yhden hyvän ystäväni kanssa... ihanaa, pääsee hiukan johonkin. Ja tosi ihana toi mun mies, kun itse ehdotti. Tietty potee jo nyt huonoa omaatuntoa varpajaisistaan, jotka on lauantaina, kun joutuu meidät ajamaan anoppilaan yökylään...

Tämmöistä tänne tänään...

Riikkuli ja pikkuinen 12 viikkoa ja 1 päivää... :heart:
 
Enkulilla on jännät paikat sitten! :)

Tuitsu: Harmi kun en nähnyt itse uutisia,ois ollu kiva kattoo kun just samankaltaisia ajtuksia itelläkin...

Omaa napaa: Nyt on kyllä vähän parempi olo jo, mutta kovin tuntuu sili yksinäiseltä välillä. Neuvolassa täti lupas antaa mun numeron joillekkin äideille, että vois sitten mennä porukalla muskariin tms... Se vois kyllä olla ihan kivaa! Nyt mieltä sitten viä askarruttaa että meniskö syyskuussa töihin vai ei...toisaalta ei huvittais ja sitten kun ollaan viä muuttamassa niin ois kivempi kun oisin kotona sit sillon ja kun en tiedä minne päivähoitoon sit hakisin,kun ei tarkkaan tie minne edes muuttaa! Et siinämielessä vois olla kotona tammikuuhun asti...kun ei oikeen ees raaskis viedä hoitoon ja sais sitten muuton alta ym... Mutta sitten taas toisaalta haluis töihin,kun sais enempi rahaa ja jos sais kivan työpaikan tai pääsis oppisopimuksella jonnekkin...Hitto kun ei tiedä,eikä jaksais miettiä! Neuvolassa käytiin ja tyttö kasvaa kivasti: 7340g ja 62cm ja ikää himpun yli 3kk. :)
 
Riikkuli: pakko vastata tähän,koska oon ollu ite tosi kasvukipunen lapsi. Eli kasvukivut on pääasiassa rasitusvammoja, jo pelkkä jalkojen säännöllinen venyttely auttaa kovasti. varsinkin kasvuikäisen säärensivut, nilkat jne. "alajalat" on alttiita rasitusvammoille ja nilkkojen venyttely, säären ulkosyrjän ja pohkeen venyttely auttaa. kannattaa kokeilla lämmintä kylpyä/suihkua ja sitten venyttelette ne jalat. että auttasko.
Itellä oli vuosien kipukierre ja lääkärit ei tehny mitään kunnes lekuri jolla oli jotain fysiotaustaa otti todesta.
 
Ai niin, hellimisestä piti kommentoida... Lapseton ystäväni mulle esikoisesta totesi, ett teen vauvastani sylivauvan, kun kanniskelen häntä koko ajan.. Minä pidin esikoista tosi paljon kantoliinassa ja sylissä. no meillä ainakin halitaan ja pusitaan paljon ja eipä tuo hänen kehitystään tms ole haitannut. Välillä poden todella huonoa omaatuntoa, kun ei tätä kuopusta kerkee yhtä paljon sylittelemään... Hän kyllä viihtyy tosi hyvin lattialla ja nukutaanhan me yöt pääasiassa vierekkäin ja kovasti pusittelen häntäkin. Ja mies on kyll ätälle vauvalle ollut ihan myyty. Koko ajan pussailemassa...

Lapselle ja vauvalle ei voi liikaa antaa syliä.... :heart: Tätä mieltä minä ainakin olen, sanoo muut mitä hyvänsä.
 
Ihan oikeesti, täytyypä heti kokeilla. Ne kivut alkaa tosi usein päiväkotipäivän jälkeen ja illat on välillä aika tuskaa. Eilen annoin yötä vasten ihan kipulääkettäkin, mutta silti heräs jalkojaan itkemään. Meillä tuo tyttö oppi vielä niin pienenä kävelemään, ett neuvolassa kiinnitettiin huomiota, kun hän sipsutteli jo pienenä paljon varpaillaan ja sama meininki jatkuu välillä vieläkin. Sekin varmaan rasittaa jalkoja. täytyy kokeilla noita sun vinkkejä, meinaa keinot loppuu, kun tuntuu, ett mikään ei auta... :eek:
 
Joo täytyy myöntää että meni jutut eilen vähän vallattomiksi. Hyi mua.. :saint:
Mutta hauskaa oli, mä nauroin illallakin vielä kun menin nukkumaan, älkää kysykö kyllä mitä. :whistle:

Saparo, vierastaa. Meillä ei edes anna ottaa syliin kun se jo heti hiffaa ettei ole tutussa sylissä.
Eilenkin se alko itkemään omaa peilikuvaansa.. :headwall:
Saas kattoo miten huomenna menee kun nähdään Tuitsu& Ella! Varmaan tosi pelottavaa. :D

Munkin pitää myöntää että kaipaan SEURAA!! Mä olen tänä aikana kun olen ollut vauvan syntymän jälkeen kotona nähnyt tasan yhden toisen äipän, joka sekin sai vauvan helmikuussa, eikä sen jälkeen olla vielä nähty. Pikkasen alkaa kohta tulla hulluksi.
Mitä elämä oliskaan ilman tätä palstaa? Tässä iässä on saakutin vaikee ystävystyy,
ja kaikki ystävät on jäny jonnekin vuosien myötä, ja työkavereiden kanssa en periaatteesta, jaa yksityiselämääni.

 
Just sain kyyneleet pyyhittyä silmänurkasta...ei, ne ei ole surun kyyneleitä vaan olen nauranut niin makeasti teidän jutuille :LOL:
Hillitöntä porukkaa täytyy sanoa!
Ja vielä seksistä... no mä sitten tein sen, siis "hyppäsin satulaan" niinkuin MM osuvasti sanoi. |O Kuulun myös tähän joukkoon, halut-on-hukassa-ja-seksiä-viimeksi-ollut-kuukausia-sitten! En tiedä löytyikö sitä intoa sen paremmin toissailtanakaan mutta tulipahan tehtyä! En mä mitään "ihmeparantumista" kokenut ja nyt se miesraukka sitten on ihan into piukassa joka ilta. Voi ei! :eek:
Eilen olin muuten jumpalla ja poika oli taas huutanut kolme varttia eikä mikään ollut auttanut! Siis se tajuaa todella että tissit on poissa!? Ja tämä vesseli ei siis pahemmin itkeskele muuten.
Kukas kääntyilystä kyselikään.. no meillä poika ei kyllä vielä anna mitään merkkejä siitä. Nyt siis ikää 3kk ja viikko päälle. Esikko oli 3,5 kk kun kääntyili ekan kerran.
Nyrkit on suussa täälläkin koko ajan! Ei aina tuttikaan auta. Voisko jo tosiaan olla hampaita tulossa?

Anoppi tulee tänään lapsia hoitaan ja päästään miehen kanssa leffaan! Jos raaskin lähteä...
Se on moro!


 
Tuitsu: Oon huomannu saman,monesti sun kirjotukset on ihan kun mun omasta suustani! :) Ollaan varmaan aika samanlaisia,ainakin nyt tällähetkellä ajatukset on aika samankaltaiset. Kiva kun on joku joka ainakin ymmärtää,kun tuntuu että ei kukaan kaveri ymmärrä ja niille saa selittää kaiken juurtajaksaen,kun taas täällä ei tarvi kun vähän vihjasta niin jo löytyy kohtalontovereita! :)
 
Hoi mirsu ja Schätzchen, minäkin olen tamperelainen, joten olis kiva nähdä! Torstai kuulostaisi hyvältä. Yleensäkin to ja pe on parhaita päiviä ainakin mulle, koska silloin esikoinen on hoidossa. Niin, missä siis nähtäisiin?
 
Aries: Mahtavaa :) Mikä ois sellanen hyvä paikka? Joku mihin vaihtuu vaunuja ja pääsee vaihtana helposti vaippaa ja voi imettääkin. Cine atlaksesta saa jätskiä, sit on tietty Siperia ja siellähän on Waynes Coffee. Ne on ainakin isoja paikkoja. Käviskö teille vaikka klo. 13? Vai mielummin aiemmin?
 
Sofi: Eikö vauva puhu sitten mitään vielä? Kysäise neuvolasta mitä ovat mieltä. Imun saa käyntiin kun kääntää tuttia kitalakea vasten. Kannattaa varmaan kokeilla kovia tutteja ja pehmeitä tutteja ja testata mikä on mieluinen.
Riipaisi kun kerroit, että vauva niiskutteli vielä unissaan rokotuksen takia :hug:

Meilläkin vierastetaan, ei halua katsoa peilistä itseään vaan kääntyy poispäin ja vähän näyttää hätääntyneeltä jos on vieraiden kanssa tekemisissä. Tuijottaa koko ajan minua jos vain mahdollista.

Tekin olette minun ainoita mamma-kavereita. IRL en tunne ketään. Ystävissä sentään muutama vauvakuumeinen. Ja piti muuttaa vielä tänne vtun korpeen ja täältä en tunne yhtään ketään. Olen vähän erakko luonteeltani niin sopeudun liiankin hyvin sitten yksinäisyyteen ja tämä palstailu tuntuu melkein riittävän sosiaaliseksi elämäksi.. Olo on turhautunut ja ahdistunut jos en pääse lenkille koirien kanssa. Heti sellaisina päivinä kun ei ole kunnolla hikoillut niin on pinna kireämpi.

Tyttö nukkuu kolmansia päikkäreitä vaunuissa. "Normaalisti" olisi nyt hereillä, mutta heräsi kakkimaan kesken aiempia päikkäreitään ja unet jäivät nysiksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mirsu:
Aries: Mahtavaa :) Mikä ois sellanen hyvä paikka? Joku mihin vaihtuu vaunuja ja pääsee vaihtana helposti vaippaa ja voi imettääkin. Cine atlaksesta saa jätskiä, sit on tietty Siperia ja siellähän on Waynes Coffee. Ne on ainakin isoja paikkoja. Käviskö teille vaikka klo. 13? Vai mielummin aiemmin?
13 on hyvä ja jätskinhimoisena kannatan atlasta. Mut kumpi vaan käyp.
Jos tyttö jatkaa ilman nukkumista yöaikaan, niin mut tunnistaa silmäpusseista... B)
 
en ole vielä ehtinyt farkkuja kokeilemaan.

tuitsu, en myöskään kerro miten yö meni: eka neljän tunnin pätkä, sen jälkeen sammuin pojan viereen olkkarin sohvalle kun syötin sitä, erittäin huono diili, poju nukkuu paljaan tissin vieressä tarkoittaa sitä että aina kun havahtuukin nappaa tissistä kiinni eli noin puolentunnin tunnin välein ja minä herään siihen kun joku otus nyppii tissiä. puoli kymmeneltä poika söi taas, sitten appiukko heräsi ja sanoin sille että menen nyt nukkumaan. nukuin pari tuntia korvatulppien kanssa ja sitten herättyäni minulle kerrottiin että 2 isoa kakkavaippaa olivat vaihtaneet ja poika halusi taas syödä.

enkuli jännään teitin puolesta jospa napsahtaisi plussatesti. minä en varmaankaan tule raskaaksi kun on aina yhdynnässä paita päällä. täytyy varmaan mennä hakemaan niitä marjoja.

sofianna ei kande stressata tuosta jokeltelun puutteesta, meille se tuli ihan yhtäkkiä ja eilen alkoi messuamaan itsekseen sitterissä vauvavauväyväyououououmnmnmnsssläälää, puhui pitkiä lauseita, kuulosti lähinnä itsesääliltä kun kukaan ei ruoki ja ei ymmärretä vaihtaa vaippaa ja kaikki vaan nauroivat sitä.

porsche, oot palstan seksi-ikoni, ehdottomasti kirkkain sellainen :D kiitos päivän parhaasta :D :D :D
 
Hula ja Mirsu: täällä kanssa ihan hillitön makeanhimo :ashamed: Tuntuu, että joka päivä ois pakko saada jotain herkkua... Paino ei oo laskenu kuukauteen yhtään (ja vielä 10kg on ylimäärästä!). Nyt vasta tajusin, etteihän tuo ihmekkään näillä herkkumäärillä oo! Oon vaan aatellu, että kyllähän tuon imetyksen pitäs painoon vaikuttaa, mutta eipä ainakaan mulla vaikuta :whistle: Täytynee yrittää jotenki vähentää.... siis herkkuja ei imetystä ;)
 
kiekura nytkun mainitsit tuon harkitsen menenkö sittenkän hakemaan jäätelöä jota suunnittelin tässä kohta syöväni :LOL:
no menen iliman muuta!

vakavasti puhuttuna :attn: :/ :p jos valvoo paljon ihminen tarttee energiaa ja piristystä niin mistä muualta sitä saisi ku mättöpussista.
HÄ?
(kuntosali on myös hyvä piristäjä mut lähikauppaan ehtii nopeemmin)
 
Tää on kyllä niin hyvä porukka :D .. Kiitos teille, muuten tää munkin arki täällä rivari kolmiossa ois aika harmaata. katsoin joskus vuosi kaks taaksepäin ohjelman,jossa kerrottiin äideistä, jotka kuluttaa aikaansa internetissä keskustelupalstoilla. Ajattelin silloin, että minä en ainakaan jos joskus lapsia saan, niin nuoku missään palstoilla.. Olen lapseni kanssa ja sitä rataa..
Kröhöm.. Miten kävi. Koukussa ollaan ja pahan kerran :whistle: .

On se vaan pojat ja tytöt villiä, että te jo saatatte jotkut odottaa lasta ;)
 
Eli siis torstaina 20.3 klo. 13 Cine Atlaksessa. Meillä ruskeet Gessleinin vaunut, ja mulla varmaan ruskee nahkatakki päällä. Sätseen, vai silmäpusseista. Sehän voi kuule siihen mennessä kenellä tahansa meistä olla rytmit persiilllään ja pussit silmissä :D Kaikki tamperelaiset mukaan :)
 
Seksi- ikoni Mitä.. Tä? :D

Syön muuten tässä kolmetuntia väsäämääni kaalipataa. ja painiskelen saman ongelman kanssa kun Túitsu eilen että miten sais ton pikkasen viihtymään mun kanssa tässä koneella.

Sofi, ei meilläkään olla kauaa päästelty juttua, ihan vasta viikon verran, sitä ennen sellaista hentoa ääntelyä.
 
Neuvola takana päin mitat olivat 6880g ja 60 cm ei taidettu tehdäkään pohjia, vaikka tosta poimumäärästä niin vois luulla :LOL: Äippä pääs käymään myös hierojalla joten eiköhän sitä taas jaksa.
 

Yhteistyössä