*Jouluvauvat 2014 * <3

Nioliina paras kysyä varmaan. Mä itse testasin taas ja plussa tärähti testipuikkoon et kai se uskottava on. Muutenkin etova olo alkaa heti jos ruokailuvälit jää liian pitkiksi, ja närästys on aina läsnä kun oon syönny..

Miltsu76 ja helmi 5+0
 
Nioliina itse sain verikokeen kun on tuota km-taustaa, mutta jos sulla on mitään epäilyttävää, kipuja, vuotoja tms. niin luulisi että saat verikokeen. Aina kannattaa kysyä ;) ja 6+ viikollahan voisit jo mennä ar-ultraan, siitä saa todellisen mielenrauhan :heart:
 
Miltsu76 > Jestas mikä ikäero niin ettei ole muita välissä. Klassista on että lapsi muuttaa pois kotoa ja aikuisilla alkaa elämä ilman lapsia kotona. Nyt olette lähtöpisteessä. Teitkö kaiken ekakierroksella kuten aiot tulevan lapsen kanssa tehdä? Vai kokeiletko uutta kasvatustapaa? Jännittävä tilanne miehellesikin. Miten hän on asian ottanut? On varmaan tohkeissaan :D eka oma lapsi kuiteskin.

Tervetuloa uudet minunkin puolestani!

Nimetön ( toistaiseksi ) n. rv 5+4
 
Nyt on testi jälleen tehty ja viiva pamahti 2 sekunnissa ja oli 30 sekunnin jälk vahvempi kuin kontrolliviiva joten eiköhän tässä raskaana olla :D. Tosin pyyhkiessäni tuli aivan haaleanhaaleanvaaleanpunasta, mutta siis niin haalea että ei voi oikein miksikään vuodoksi sanoa... Oon kyllä juossut tänään asioilla ja töissä kuin pieni aropupu, saattaa johtua ehkä siitä tai olla ihan vaan jotain... Nyt loppu stressaaminen ( ja testaaminen :LOL:)!!!!
 
Olen todella pahoillani Chokomom, rosma ja Hippu. Nuo ovat rankkoja juttuja. Jos teitä yhtään lohduttaa, niin kuulemma uudelleen tulee helpommin raskaaksi ja itsellänikään ei ollut keskenmenon jälkeen kuukautisia välissä (vain tyhjennysvuoto), kun tämä raskaus alkoi. Voimia! :hug:

Murunen87 toivottavasti kaikki on hyvin vuodosta huolimatta.

Onnittelut ultrakuulumisista LilyAlice ja Esteri76 :heart:

Liikunta
Neuvolasta sanoivat tosiaan sykerajaksi 140. Nyt olen lueskellut "Liikkuvan äidin käsikirja" -kirjaa, siellä sanotaan rajan olevan 150. Eikä haittaa, jos satunnaisesti hetkellisesti menee tuon yli, mutta pitkäkestoisempi korkea syke aiheuttaa sen, että sikiö ei saa tarpeeksi happea (jos nyt oikein muistan). Itse menin jo yhden ryhmäliikunnan 140 sykkeillä, mutta tuntui ettei tullut edes lämmin. Neuvolassa aion tästä jutella kyllä lisää.


).( Tänään oli varhaisultra ja siellä oli yksi pieni oikeassa paikassa ja sydän sykki :heart: ja 10 mm kokoinen. Koko vastaa rv 6+6. Jatkan nyt kuitenkin vanhalla lasketulla ajalla, tuosta se poikkeaa vain kaksi päivää. Oireet on ollut aika vähäisiä, mutta kuitenkin niitä on. Siksi pelottikin löytyykö mitään vai ei. Olen tänään niin onnellinen, tähän asti en koskaan ole raskaudessa päässyt.

rv 7+1
 
Toothie ihanaa että ultrassa kaikki hyvin :heart: eikö oo aika uskomaton juttu nähdä se syke ja tajuta että omassa masussa kasvaa pikkuinen :heart: vaikka vielä km:n pelko on takaraivossa, niin silti on jotenkin niin hyvä olo että pikkuinen on nähty ja oma kroppa toimiikin kaikkien takaiskujen jälkeen!

LilyAlice 7+1
 
POKS 6+0 :) ( oletettavasti). Taas on ihan pakko pähkäillä tuota laskettua aikaa, viikkoja yms.. Tänään siis 6+0, olettaen että kierto olisi tuolloinkin ollut se 25pv kuten norm. Aloin juuri katsomaan kaenteria ja mietin mahd hedelmöittymistä. Raskauskalenterin antama tulos hedelmöitysajankohdan mukaan olisi 8.12, mikäli kierto olsi tuo 25pv. Pidemmän kaavan mukaan laskettuna LA ois 15.12 ( kiva kiva kun itsellä synttärit 16.12). Tyhmäähän tämä on pohtia, kaikkihan selviää ultrassa aikanaan. Haluaisin käydä varhaisultassa, mutta on niin järkyn kallista touhua etten tiedä onko tässä juuri nyt varaa..Toisaalta silloin sais varmuuden että kaikki on hyvin :). Se täytyisi melkein kuitenkin ajoittaa vasta parin viikon päähän, että olisi varmasti jo niin pitkällä että sykkeet ja muut näkyisi... Odottavan aika on pitkä...
Ihanaa, aurinkoista päivää kaikille!!!:heart:
 
Metsäläinen / LA 15.12. / 34v / 1.lapsi

Laitoin tuohon nuo omat tietoni, vaikka tätä ei taida kukaan nyt päivittää ennen ensi kuuta.

Täällä aamu valjennut aurinkoisena. Viime yön nukuin vähän paremmin, tosin pyörin taas tunteroisen hereillä yhden jälkeen. Mutta kuten näkyy kuuden jälkeen jo pirteänä hereillä, vaikka lomalla ollaan! =) Aamukahvi maistuu hyvin, tosin yritän nyt tosissaan pitäytyä parissa kupillisessa, kun ruokaohjeissa kehotetaan niin... Huonoa oloa ei ole yhtään... Täytyy silti jotain kohta syödä, että uskaltaa aamulenkille lähteä.

Nivusia on nyt "repinyt" eilisestä lähtien ja yölläkin, ja menkkamaisia juilahduksia ollut. Nuo menkkaoireet kerkesi jo jäädä pois muutamiksi päiviksi, mutta nyt tulleet näköjään takaisin. Käyn edelleen vessareissuillani ihailemassa plussatikkua, kun ei tätä muuten ota uskoakseen! :D Taidan investoida vielä siihen viikkonäyttöiseen CB digitestiin ensiviikolla. . .

Mukavaa päivää kaikille!:heart:
 
Huomenia kaikille!

Täällä ei ole mitään vuotanut sen eilisen jälkeen, mutta oli silti pakko käydä ostaan lisää raskaustestejä. Heti kun tässä alkaisi hätä oleen, niin menen testaan :kieh: olen aiemmin kirjoittanut raskauspäiväkirjaan ensimmäisestä mikä meni kesken, niin siinä oli voimakasta paineen tuntua alavatsalla ja vuoto runsasta ensimmäisenä päivänä ja sen jälkeen harveni ja muuttui rusehtavaksi ja tuota kait kesti sen kolme päivää. Silloin kaikki kolme raskaustestiä näyttivät negaa.

Eli toivoa yhä edelleen on! :) alkanut myös pelottaan, että jos oiski kaksoraskaus? Silloinhan ns. toinen voi tulla ulos, mun äidillä nimittäin viiminen raskaus oli sellanen, että sillä oli alkanut se kaksosraskautena, mutta toinen oli tullut varhasessa vaiheessa ulos. Apua!! Ensi viikolla neuvola..iik!

Murunen ja pöntsykkä rv 7+1
 
Niin ja uusille tervetuloa ja onnittelut :D

Nuista sykkeistä..jostain taas luin, että jos 15min yli menee sykkeet korkealla voi aiheuttaa tuota hapen puutetta vauvalla, koska se vaikuttaa siihen napanuoraan puristamalla sitä. Eli juostessakin kannattaa välillä tasata sykettä kävelemällä ja sitten taas juosta uudelleen. Mutta nämä on näitä. Kaikilla on niin oma henkilökohtainen taso, miten on tottunut liikkumaan, mutta teen myös selvitystä tästä aiheesta, kun itselläkin kiinnostaa juurikin tuon juoksemisen kannalta :)
 
Huomentaa :)

Murunen87: Toivottavasti oli joku harmiton vuoto :hug:

Omanapandeero: Eilen oli fiilikset ihan maassa vaikka hienon haamusen sain :) Tänään aamulla oli hyvin vahvistunut!!! Ja nyt olen ihan raskaana :D Mut silti... ajatus pyörii aika synkissä tunnelmissa, voisko näin hyvä tuuri käydä heti... Mies piti eilen mulle "puhuttelua" Me ollaan kuuulemma jo konkareita tässä hommassa ja aikasempien raskauksien ressaaminen ja varhaisultrassa pomppiminen on nyt kiellettyä kun lopputulos on kuitenkin terve vauva!! Miten noi äijät on välillä niin perseestä et oikeen kiehuu!!! No enhän mä pääse asioiden edelle vaikka kuinka yrittäisin mut jos nyt mielenrauhan vuoks käyn ultrassa aikasemmilla viikoilla mitä pitäis ni onko se hältä pois??!?! No hän ymmärsi munkin näkökulman asiaan... loppupeleis se on mun kroppa ko kantaa kaiken vastuun uudesta tulokkaasta ei hänen :LOL::LOL::LOL:

Näihin tunnelmiin... yritetään nyt vaan rauhottua ja odottaa joulukuuta :D :D :D
 
:hug: kaikille vaikeuksia kohdanneille!

Täällä on alkanut kunnon pahoinvointi, tuntuu ettei pysty mitään tekemään ja aamut on yhtä nieleskelyä, ja tekis mieli vain nukkua mutta eihän se sovi noille lapsukaisille :D

Pakko mennä tänään hakemaan apteekista ne pahoinvointirannekkeet, josko ne jotain auttais, oon muuten ihan pois pelistä. Iltaisinkin on ällötystä, mutta aamut tosiaan pahimpia. Vähän väliä on syötävä.

Ensi viikolla olis sitten se kauan odotettu varhaisultra, toivon vain että kaikki olis hyvin!

Itse en töiden ja kahden pienen lapsen kanssa oikein mitään ehdi ja jaksa harrastella tällä hetkellä. Lapsia vien harrastukseen ja joskus yritän vähän käydä kävelyillä. Odotan kyllä aikaa kun on taas itselle enemmän aikaa. Mieskin tekee niin pitkiä päiviä että käytännössä olen yksin lapsien kanssa ja ketään sukulaisiakaan ei ole paikkakunnalla joten onhan tämä hieman haastavaa :D

Mä lopetin testien tekemiset olikohan viime viikkoon, toisaalta tekis mieli digi tehdä vielä kun aina kuitenkin miettii että onko kaikki hyvin ja mitä jos ja mitä jos... Mut onhan toisaalta se ultra ens viikolla.

Murunen: mulla tuli viime raskaudessa aika alussa yhden päivän vähän vuotoa ja loppui siihen ja ihan terve poika syntyi :)

Nyt pitäis jaksaa raahautua apteekkiin ostamaan ne rannekkeet, ei tästä muuten mitään tule... :wave:
 
Toothie Onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart:

EliELi tais sanoo et on nuppi ihan jumissa, sama juttu! Se minkä sinne tallettaa et pitäis muistaa ni tasan katoaa muistista melkee heti! Ei oikee kykene ajattelee selkeesti! :D ...kumma juttu! :LOL:

ON: Kävin tänään siel veritestissä, mut saan sen tuloksen vasta joskus 16:30 paikkeilla, mut vähä helpotti kyl ku digi anto tänää tuloksen Raskaana 2-3! :heart: On ainaki hormoni noussu! :D


Ansku & Itu 4+4
 
Viimeksi muokattu:
LunarB/21v/LA 3.12/Esikoinen tulossa/TYKS

Täältä myös ilmoittautuisi uusi! Rv 7+0 tuli tänään täyteen, tasan viikko sitten plussasin (aivan puskista, vaikka toisaalta sen jollakin tavalla tiesi) ja tasan viikon päästä on ensimmäinen neuvolakäynti. Ja oiretta löytyy kyllä jokaista sorttia, kiusallisin tällä hetkellä on jäätävä turvotus joka ilmenee vauvamasun näköisenä pömppiksenä.....yritäppä siinä sitten normaalisti hoikkana tyttönä pitää asiaa salassa :D
 
Täällä eka ultra 7+0 saatu sairaalaan. En malta odottaa et näkis Hippulan ekaa kertaa. On jotenkin neuroottinen olo kun valkkaria vuotaa niin juoksen jatkuvasti vessassa kun pelkään et alkaa muutenkin vuotaa :/ helpottaa varmaan ultran jälkeen jos kaikki ok. Väsyttää, oksettaa, kauhee paineen tunne alavatsalla :) nälkä on koko ajan ja kauhee makeanhimo!
Hassua kun koko ajan ollu sellainen fiilis et ois kaksi asukkia vatsassa :D meil on suvussa kaksosia :) nyt tuli omaanapaa reippaasti!
Tuntuu että muilla jo viikot paljon pidemmällä, mutta perästä tullaan!
Henttu & hippula 3+5
 
Täälläkin neuvola varattu, on 7.5 :) Myös ensimmäinen ultra varattu lääkärille ja se ois näillä näkymin 12.5. Tuolloin omien laskujen mukaan viikkoja 8+2. Täällä on nyt eilisen ja tämän päivän ollut aika oireeton olo, toivottavasti ei enteile mitään huonoa!

Väsymys on oikeastaan tällä hetkellä ainoa oire, mutta sekin voi johtua täysin muista syistä. Kävin eilen ostamassa apteekista multivitan raskausvitamiineja ja tänään kaupasta lähti mukaan omega3 kapseleita. Vielä kun muistais nuo joka päivä ottaa..

Tervetuloa kaikille uusille joukkoon :wave:
 
Hentuntenttu... samoilla fiiliksillä!!!! Määä en kestä tätä pelkopersiis olemist! :LOL::LOL: no mennään pääsiäiseks reissuun ni menee ainakin yks viikko vähän nopiammin ja ehkä sitten uskaltaudun soittamaan sinne neuvolaan... :kieh:

Kauhee nälkä jatkuvasti ja jano... pahaolo kesti sen yhden aamun... tänään taas ei mitään...

Mul on niin ristiin menevät ajatukset. Välillä olen ihan huumassa ja toisaalta taas ihan maani myyny ettei tästä tule yhtään mitään kamalaa vuoristorataa ollu nää kaks päivää.

Nyt mä rupeen syöpöttelee:LOL::popcorn:

Niisku & pikkuvitonen 3+6
 
Tääl on tissit, varsinkin nännit alkaneet olla tosi kipeet/hellät ja etova olo jos ruokailuvälit jää liian pitkiksi.
Mulla varhaisultra 28.4 ja viikkoja silloin päivää vaille 7 kasassa silloin, eka neuvolakin on 13.5 :). Ei malttais odottaa :p

Miltsu76 ja Helmi 5+2
 
Oireettomuutta jälleen täälläkin!:O. Eilen aamupvllä ihan vähän eto-olo, mutta syömällä pari leipää meni ohi heti. Turvotusta ei, tissitkin katos taas johonkin :(. Eilinen meni aivan päin mäntyä joka tavalla ja olin koko pvn niin pahalla päällä etten edes pms oireissani ole tuollainen ollut :ashamed:. Ihmettelen nyt vähän tätä oireettomuutta, kun tuo toissapäiväinen testi oli kuitenkin vahvistunut jo niin vahvaksi kuin olla ja voi.. Toisaalta aika kultaa muistot, vaikea muistaa tarkalleen oireiden alkamisia ja muuta kun raskauksiasta on niin paljon aikaa ja kaikki on erilaisia kuitenkin..Täytyy vain toivoa ettei enteilisi mitään huonoa. Toisaalta täytyy edelleen muistaa että viikkoja saattaa olla vasta 5+3 joka selittäisi vähäiset ja aaltoilevat oireet ja nuo aiemmat heikot testit...
On se vaikeaa olla raskaana kun pitää kokoajan jotain pohtia :D.

Kirppa 6+1 ( tai 5+3)
 

Yhteistyössä