Moi tulee tällaine oanapainen viesti :ashamed: kun olen aikalailla ottanut välimatkaa nettiin ja olen niin ihmeissäni, että mitä kenellekin kuuluu :ashamed:
Kaikki tuntuu menevän hurjasti eteenpäin :snotty:
Kävimme siis tänään tytön kanssa (ja isäntä mukana ) 4 kk neuvolassa ja siellä oli sitten seuraavaa :saint:
Pituus: 65 cm
Paino: 7385 g
(painon ja pituuden suhde keskikäyrällä
)
PY: 40,5 cm
Kasvaa ja kehittyy normaalisti ja kaikki tuntui olevan ok lukuunottamatta toista korvaa (missä tulehdus oli ) liikkuminen on siinöä huonoa, joten samalle lääkärille tilaan ajan sitten toukokuulle
onneksi on omalääkäri myös neuvolalääkärinä niin on tosi mukava juttu! Ja tykkään muutenkin tästä lääkäristä, kun on sellainen rauhallinen ja kuuntelee ja tulee toimeen =)
Eilen tyttö kääntyi sit ensimmäisen kerran selältä masulle ja nyt pitäis olla sit koko ajan menossa
Kiva, kun oppii hiljalleen niin jotenkin on sillai rauhallisemman oloinen :heart: vaikka ei kai siinä nopeassa oppimisessakaan vikaa ole
Kovasti on kyllä jo erilainen, kuin ihan syntyessä :saint:
Mä en ota kantaa noihin seisotteluihin tai muihinkaan juttuihin, kun sanon ihan suoraan että esikon äitinä EN TIEDÄ ja annan tytön itsensä oppia... niin se menee luonnostaankin :wave: Kyllä ne lapset oppii ja mulla ei ole kiire mihinkään :ashamed: itsekin kävelin vasta 10-11 kk iässä, että en oletakaan tytön oppivan sitä vielä
Olen mä tosin tyttöä kainaloista kiinnipitäen "seisottanut" niin että jalat ottaa maahan, mutta ne ajat on siis ihan "mitättömiä" :snotty: ja hetken saatan pitää sylissä istuvassa asennossa, mutta hyvin "pönkää" kyllä istumaan sylissä ihan itsekseen :heart:
Noista soseistakin on täällä ollut puhetta.. Mä annan siis nyt 3 kertaa päivässä sosetta ja sitä menee nyt noin 1,5 prk päivässä
ja syö niin kiltisti ja nätisti, että ei tarvii sotkuja pelätä..., mut sit kun itse alkaa syömään niin on varmaan hiukan eri juttu
Neuvolassa sanoin, että olen ostanut riisipuuroa ja annan sitä hiljalleen muutamia maistiaisia, kun totuttelen siihen, että sit vois kuukauden pästä luopua velleistä kokonaan, vaikka en tosin anna niitä enään kovinkaan paljoa...josko ollenkaan :snotty:
Nää kaikki kehyttymis, ruoka ja muut yksilölliset jutut on kyllä niin hankalia tavallaan, kun jokainen menee omia polkujaan (siis lapset ) ja omat vanhemmat tietää parhaiten mikä on oikein omalle lapselle :heart: Siksi en juurikaan itse perusta siitä, että tyttömme on joihinkin verrattuna "myöhässä" (vaikka ei siis olekaan ) kun tiedän, että yksilöitä ollaan ja mikään ei oikeastaan ole verrattavissa keskenään vaan ne on lähinnä noita keskiarvoihin verrattavissa olevia juttuja, mutta ne poikkeukset pitää ottaa huomioon ym.. niin en sillai ole edes moisia ajatellut. Ihmeissäni kyllä olen lukenut nopeaa kehitystä
!
Meillä on nyt siis kämppä "pimpattu" ja on niin IHANA :heart: Tilavampi ja enemmän kummankin makuun :saint: mutta kyllä tuota työtä on vieläkin, vaikka kuinka :ashamed: kaikkea ei kuitenkaan saa ihan heti..kirjahylly on sitten seuraava vuorossa, kun nyt on vielä opiskeluaikainen (12 v vanha ) lastulevykirjahylly niin olis ihana saada massiivipuinen :heart: Nyt tosin 2000? sisustuksen jälkeen ei ole hetkeen laittaa rahaa mihinkään :/ mutta pikkuhiljaa! :saint:
Tuosta lasten hoitoon laittamisesta. Mulle aihe ei ole arka ja meillä tyttö menee hoitoon heti kun mun äitiysloma loppuu (ellei lama vie mun työtä! ) Tämä siksi, että mulla on se exän laina mitä maksan takaisin enkä todellakaan voi jäädä millään kodinhoidotuella kotiin 3 vuodeksi ja toisaalta haluan, että lapsi saa seuraa tarhassa ja oppii myös jakamaan asioita tuttujen ja tuntemattomien kanssa (vaikka onnistuuhan tuo kotosallakin
) Olemme tmän asian kanssa sinuja enkä halua haastaa tällä siis mitään riitaa, sillä ihmisillä on niin erilaiset tilanteet ja mietteet, että sanoisinpa ihmisten tietävän heille parhaan ratkaisun. Täytyy kyllä myöntää, että en ole kotiäiti tyyppinen, joten ehkä se osaltaa selittää... etten jää 3 vuodeksi kotiin.. ? Haluan kuitenkin muistuttaa, että hoitoon laittaminen ei siis vähennä rakkautta, hellyyttä tai huolenpitoa lasta kohtaan :heart: On vain niin monia tapoja :wave: ja kaikki on IHAN YHTÄ OIKEITA :hug:
Meillä tuli soseista hiukan alussa mahavaivoja ja yöheräämiset palasi, mutta nyt alotettuani taas tuon rakkaan Idoform-kuurin tytt nukkui KOKO YÖN ja jouduin herättämään neuvolaan aamusella
Tyttö nukkuu suht selkeät päiväunet pari kertaa vain pituus hiukan muuttuu (jopa )päivittäin, mutta nukkuu kuitenkin. Hyvin on kyllä jo oppinut, että mikä itku on mihinkin =) ja osaa jo vähän paremmin äitinä nää jutut
Olihan se alussa varsinkin sellaista sähellystä ...varmaan kaikilla esikon äideillä :snotty: ? Tai sit mä olen ainoa laatuani
Kissa meiltä lähtee uuteen kotiin ensi viikolla...joten täytyy nyt sit halitella ja helliä ihan kunnolla! Ikävä tulee rakasta :'( onneksi saan kuvia jatkossa ja pääsen vaikka käymään kylässä, kun jää samaan kaupunkiin asumaan
ja luotettavaan kotiin!
Ei täällä siis mitään ihmeitä, tasaista elämää kahden rakkaan kanssa :heart: ja kesää odotellesa menee tämä aika
vaikka en mä kyllä mikään ihan kamalan lämpimän ystävä olekaan :ashamed:
Naapurin kanssa täytyy mennä vielä juttelemaan, kun sytyttää tupakan rappukäytävässä ja kiva mennä sit työn kanssa perässä :headwall: :headwall: |O Vois V****U vähän ajatella, kun kerrostalossa eletään kuitenkin :attn: Josko jaksais odotella tupakkinsa sytyttämistä ulko-ovelle :x Entisenä tupakoitsijana voin sanoa, että tuon verran voi kyllä kanssaeläjiä kunnioittaa!!! Mokomakin... :/ (anteeksi tulisuuteni! )
Olihan tuosta säikähtämisestä muutama sana sanottava ja meillä ei kyllä juurikaan mihinkään asiaan säikähdetä :saint: kunhan on jotain minkä kanssa leikkiä sen aikaa, ettei ala keskittymään siihen ääneen.... sit ei tykkää :snotty: mut ei säikähdä :saint: ja antaa kyllä tehdä ihan kaikki rauhassa just imuroimiset, nauklojen hakkaamiset ym.. ei paljoa vaikutusta... varmaan tottunut, kun raksalla olin töissä, että ei siellä kyllä hiljaista hetkeä ollutkaan.. edes ruokatunnilla
ja en ole koskaan ollut mikäään hiljaisuuden kannattaja
joten ääniä kuuluu ja pitää kuulua. Ollaan kuitenkin sen verran menevää sakkia, että ei kyllä ainakaan toivota koskaan mitään äänisäikkyjä...tosin voihan se olla mahdollista, että joskus tulee sellaisia "kausia" :headwall:
Nyt ei tule enää mieleen mitään muuta, joten soon moro :wave:
Kaikille oikeen ihanaa jatkoa ja palailenpa taas... kun on siihen aikaa =)
Nimra ja Anni 4 kk 3 päivää