Hei
Kiva että
Sintzi jaksoitte ristiäiset ym. tässä, ja voimia hautajaisiin! :hug:
Mussupussu: mulla on 10 päivää aikaisemmin, oikein kansainvälisenä naistenpäivänä
Ronjaneiti: mulla on vaikka mitä kestoja, olen innostunut kokeilemaan erilaisia. En jaksa nostaa pyllyä ja kävellä kaapille (
:ashamed: ) joten ulkomuistista jotakin. NB-kokoiset olivat pääasiassa näitä 2006 ja 2007 ä-pakkausten Popolineja ja Imse Vimsejä (eikös 2008 pakkauksessakin ollut Imse Vimset? mä en nyt nimittäin ottanut pakkausta). S-kokoa (tai koko 0 joillakin valmistajilla, mutta sama asia) mulla on esim. Totbotsin Bamboozleja, Little Lambia, P'tit Toudou -veluurivaippoja, Disanan ja Sckoon luomupuuvillavaippoja, mitähän vielä... Myllymuksuilta on niin sisävaippaa kuin taskuakin, mutta ne ovat vielä liian isoja (vaipassa lukeekin koko S-M). Ja sitten on joitakin Huutiksesta osteltuja TSI-vaippoja.
Minä siis käytän sisä-kuorivaippayhdistelmiä, en ole vielä löytänyt sellaista taskuvaippaa joka näille meidän rimppakinttuisille lapsukaisillemme istuisi. Meillä on pakko olla vuotosuojat, muuten tulee heti reisiaukosta pissat pihalle. Kuorivaippoina mulla onkin Totsbotsin Tots Wrapeja ja Popolinin Popo Wrapeja, ne pitävät hyvin. Sisävaipoista suosin eniten noita Bamboozleja ja Little Lambeja, bambufrotee on vain imukyvyltään niin ylivoimainen materiaali. Ja ehdottomat suosikkini kuorivaipoista ovat Disanan villavaippahousut, todella pitävät! Ruskovillankin villikset on, mutta ne ovat niin ohuet että paksulti lanoliinitettunakaan eivät pidä kovin kauan.
Hyvä kuulla
Tara että muillakin on vielä liitoskipuja! Mä en ollut koskaan kuullut että ne voisivat vielä raskauden jälkeenkin vaivata joten ihmettelin kovasti.
Vaunu-/kaukalogallup: Meillä on Emmaljungan
yhdistelmät, se City Cerox 360 (kääntyvillä etupyörillä ), ja tykkään niistä NIIN kympillä... Ne ovat tehneet musta niin nirson, etten enää suostu edes vilkaisemaan vaunuja/rattaita joissa ei ole kääntyvät pyörät
Ovat keveät työntää, melko pienet mitoiltaan, kääntyvät vaikka markan ympäri, on heittoaisa jne. Niillä siis esikoinen on kulkenut, nyt vaunukoppa on varastossa ja rattaat majailevat parvekkeella esikoisen päikkärirattaina kun matkarattaisiin ei mahdu oikein nukkumaan.
Matkikset meillä ovat Gracon, olisiko merkki ollut joku Autosport jotakin, tai jotain sinne päin... ihan ok pelit, käytän niitä nyt esikoisen puistoulkoiluun silloin kun mennään kahdestaan, ettei tarvitse pyöriä pestä, eli nuo Emmaljungat ovat tällä hetkellä tosiaan ihan vain partsirattaina ja matkikset säilytän taloyhtiön vaunuvarastossa kellarissa. Mutta ennen tätä loskakautta kuljin kaikkialle noilla Emmaljungilla vaikka matkarattaatkin oli olemassa, ne ovat vain niin näppärät (ja ei, en ole mikään Emmaljungan jälleenmyyjä
, ne vaan kerta kaikkiaan on olleet mun makuun ne pelit).
Molempien lasten kanssa liikutaan sitten Carenan
tuplilla. Tuplien hankinta osoittautui hyvin haastavaksi koska mainitun taloyhtiön vaunuvaraston ovi on vain 76 cm leveä. Tätä kapeampia malleja ei löytynyt monia, koska halusin kuitenkin vierekkäin istuttavat (peräkkäin istuttavilla ei mitään asiaa bussiin, koska käytävä olisi sitten tukossa). Jovi Orasta tykkäsin hirveästi, niissä oli kaikki muut ominaisuudet joita halusin paitsi ne kääntyvät pyörät, joten kauppaan jäivät. Tykkäsin Babyweltin Montreal-merkkisistä tuplista, vaikka niissä ei ollut säädettävää työntöaisaa ja työntökorkeus 108 cm, mutta kokeilussa havaittiin, että esikoisen pää ottaa kuomuun kiinni jo nyt, ja niiden pitäisi mennä vielä ainakin vuosi, joten nekin jäivät kauppaan. Saman valmistajan Ohio-merkkinen olisi ollut ihan unelma säädettävine aisoineen, isoine käännettävine pyörineen, lapsillekin enemmän tilaa jne. - mutta just muutaman sentin liian leveät! Päädyttiin siis lopulta noihin Carenoihin, vaikka niissäkään ei ole säädettävä aisa (ja korkeus 110 cm - suunnilleen mun tissien korkeudella...) mutta muuten kelvolliset, oli isot pyörät, kummallakin lapsella omat kuomut (ja tarpeeksi korkeat), lapset saa eri suuntiin jne.
OHO kun sain yksinkertaiseen asiaan menemään noin paljon tekstiä, mutta loppuun vielä silti että
kaukalo meillä on Britax/Römer Baby Safe Plus ja esikoisen
turvaistuin Britaxin Two Way Elite.
Mä olen myös ajatellut odottaa sinne 4 kk ikään ennen soseiden aloittamista, ellei ole erityistä syytä aloittaa aikaisemmin (esim. korviketta alkaisi pysyvästi mennä joku 1,5 litraa vuorokaudessa - korvikeruokituilla vauvoilla muuten myös on esim. kasvupyrähdysten takia "tiheän imun kausia" jolloin maitoa voi mennä tosi paljonkin, mutta ei se muutama päivä tai viikkokaan munuaisia vielä liikaa rasita. Sitten tietysti jos maitomäärä pysyvästi jää tosi korkeaksi kannattaa harkita alkavansa antaa jotain muuta lisäksi). Mun käsittääkseni se 6 kk täysimetyssuositus on edelleen olemassa, mutta käytännössä aika monihan siirtyy silti jo 4 kk iässä kiinteisiin; neuvoloista sitä usein suositellaan jos ei paino tahdo pysyä käyrillä tms.
Kaikenlaista piti vielä töristä mutta nyt tyhjeni pää, poistun siis.