ultrassa tuli käytyä , la tarkentui päivällä , eli 7.12 ,joten nyt on 6+5 .
kohtu oli kasvanut ja pyöristynyt . kohdunsuu oli hieman ärtynyt ja sieltä se pieni vuoto tuli .. mutta sanoi sen olevan ihan normaalia näin alkuraskaudesta . sikiö vastasi viikkoja n. 6 ja puol viikkoa .. tarkempi sitten np ultrassa , mutta siis suunnilleen päivälleen kuten laskettukin ja sikiö näkyi pienenä nökerönä sekä sydämen sykekin löytyi ! ihanaa ja sanoipa lääkäri vielä , että kaikki on kunnossa eikä mikään viittaa keskenmenoon tai että olisi tulossa keskenmeno ! katsoi myös munasarjat ja kertoi että oikealla puolella näkyy tuo keltarauhanen , jako ylläpitää sikiön kasvua yms. sinne 8 viikolle asti ja että vasen munasarja olikin jo lepotilassa .
antoipa sitten vielä mukaan yhden kuvankin pienestä elämän alustamme ja kirjoitti vielä kuvaan nuolella , että sikiö .. heh .. ja aloitti minulle myös tuon neuvola kortin , koska en muuten ole neuvolassa vielä käynyt .. huoh . kyllä osaa pelottaa kaikki pienetkin vuodot . ja nyt vaan pitäisi koittaa olla stressaamatta vaikka pientä vuotoa tulisikin , kun nyt sitä ronkittiinkin ja oli ärtynyt jo valmiiksi .
helpommin sanottu kuin tehty ... minulle lääkäri sanoin heti , että la olisi siinä 7.12 laskutavan mukaan ja että toi päivää vähemmän ... nauroi , että eihän viikkoon mahdu kahta maanantaita ... elikkä siis maamantai ei olekaan vaihtopäiväni vaan sunnuntai
ja sanoi tosiaan myös että koko vastaa 6 ja puol viikkoista kun itse olin laskenut 6+4 ...
sanoi että siinä se on 6+4/6+5 , mutta kiekon mukaan mennään ja nyt siis 6+5 ! onhan se toki mukavaa , että tuli jo 1 päivä lisää ..
helpottaa kummasti oloa tuo ultraaminen , juu eihän se tai ole , että kaikki jatkuu loppuun asti hyvin , mutta se kertoi , että viikot ovat oikein ja sikiö on kasvanut , sydämen syke löytyi (ei tuulimuna tai menehtynyt) ja tuo keltarauhasen katsominen , se oli uutta minulle , eipä ole koskaan ennen katsottu , että siellä se on ja isona komeana pitämässä huolta pinestä alusta 8 viikkoon asti
ei ollut kohdun ulkoinen ja vain 1 sikiö , ei siis tarvitse myöskään pelätä monisikiöidyyden riskejä ....
suosittelen myös menemään ultraan jos rahatilanne sen altaa periksi , nyt kun kuitenkaan ei vielä saa vatsanläpi kuulumaan sydänääniä !
minua yllätti hinta !!!! siis positiivisesti ! tuo lääkäri millä kävin , yksityinen siis oli erikoistunut juuri synnytyselinten sairauksiin ja synnytyksiin yms .
lääkirikäynti ja ultraus ilman kelakorvausta 70e , ja tuosta vielä itse haetaan kela korvaus !
toisessa paikassa kun ultra olisi maksanut 100e kelakorvauksen jälkeen !!!!
tämä oli pienempi lääkäriasema ,jossa vain 3 samaan erikoistunutta lääkäriä.. että kyllä hinnoissa voi olla suuriakin eroja !
neitim