Joulutähtöset -05 maaliskuu

Hui Peppi!!! :eek: :D :D Kohta saat nyytin kainaloon!! :heart: :D Ihan hirmuisesti onnea matkaan, onneksi sait nukkua viime yönä! Kai joku laittaa sulle Idolssin nauhalle, ettet joudu istumaan jalat ristissä Naikkarilla että ehtisit kaikki biisit näkemään..? :xmas:

:attn: ANU-MUMMO :attn: Tulethan kertomaan sit kun on jotain kerrottavaa!! :D ..Ei me malttamattomia olla, ei.. :whistle: :LOL:

Käpäri, vaude. Onnea toivottavasti nopeaan vierotukseen! (Enpä olis uskonu joskus moista toivottavani!! :LOL: )

Tanskulle ja Metkulle muuten vaan :wave: ja torstaita.

Tämä mamma on nukkunu paremmin, ei ollut kuin 2 tai 3 herätystä, ja sen huomaa. Laitoin vielä Puuha Peten pyöriin ja kävin aamusuihkussa, johan silmät aukes! =) Kohta lähdetään ulkoilemaan. Pyuistossakin on taas porukkaa kun se ei ole enää pahasti kuranen. En muuten tainnu mainita aikasemmin että juttelin meidän lähimmän pph:n kanssa, joka on aivan ihana tyyppi. Kerroin laittaneeni sen nimen päivähoitohakemukseen ekeks vaihtoehdoks, ja se sano että siltä' aukee pari paikkaa syksyllä, ja että hoitais mielellään meidän poikia!! :D :D JEE! Eihän tuota aivan varmaks voi sanoa, kun se päivähoitotoimisto ne paikat jakaa, mutta käytäntö on ollut se, että jos jotain nimeltä pyydetään ja pph ne lapset haluaa, niin sillehän ne laitetaan. Tosi ihana uutinen, kivi putos sydämeltä. Pph asuu tuon meidän lähipuiston vieressä, siltä on takapihalta polku puistoon! Ja Arttu tykkää siitä tosi paljon.

Nyt näillä poikasillakin tuntuu olevan virtaa vähän turhan kanssa, ulos käypi tiemme. :wave:

Katinka, onko tukka jo lähteny päästä tuulessa?! :D :wave:
 
Hannamari, kiitos toivotuksesta, niinhä se taitaa olla et moisia harvemmin toivotellaan :LOL:

Mä illal laskin kui kauan oon imettäny yhteesä näitä, sain tulokseks muutamaa päivää vajaa2v7kk :eek: no toivottavasti ei tuu yhteenlasketuks imetyspituudeks 3vuotta... Eipä siinä onhan se kivaa jne, mut hei, rajasa kaikella, mä tahon omaa aikaa joskus.. JA nyt tuliki sopivaan saumaan tuo lupa, mulla ku on menkat ni maito AINA vähenee, nyt saa hyvälläomalla tunnolla antaa muuta maitoo ja sit pikkusen tissiä, tosin eihä V yleesä ota ku unille käydessä, paitti ny on ollu par päivää ihan takiainen, liekkö vaistoaa et mamma meinaa pistää baarin kokonaan kiinni :LOL:
Tulipas taas plaaplaaplaata :whistle:

Täälki jännätään pepin puolesta, tosin parempi et käynnistäävät ni ei kaikkien pahin painajainen toteudu ja nassikka ois syntyny kotio/autoon :whistle:
Ja Pepille viel kiitosket kaupoista aamutuimaan, ei taas tulu jätettyy viimetinkaan tavaroitten tarjoomista :LOL: <br><br>
 
Huomenta! :wave:

Peppi: Voi IHANAA, että nyt pääset tositoimiin, tsemppiä aivan mielettömän paljon!!! :) Mihis aikaan lähdette vai joko menitte??? :whistle:

Koivunkäpy: Todella hieno juttu, että nyt saat alkaa imetystä lopettelemaan! =)

Hannamari: Kivoja uutisia, toivottavasti pojat tosiaan pääsisivät kyseiselle pph:lle! :)

Tanskuliini: Hienoa että teillä taas nukuttiin! Niin ja kiitoksia kysymästä, ilta oli oikein mukava! Siellä myytiin sellaisia luonnonvillaisia vuodevaatteita...olisin tietenkin sellaiset meille halunnut, mutta mies pisti vastaan, kun ovat aivan turkasen kalliita! No onhan niillä tietenkin pitkä käyttöaikakin ja paljon hyviä ominaisuuksia! Pitää tässä yrittää miestä vielä pehmittää, että jos kuitenkin sellaiset joskus hankittaisiin...eletään nyt kuitenkin miehen varoilla, niin mulla ei ihan hirveästi ole sanavaltaa ;) Ruokakin siellä oli tosi hyvää, tosin kun kaikki olivat yhden lautasellisen hakeneet, niin ne jo kerättiin pois :eek:

Tänään olis suunnitelmissa VIIMEINKIN tehdä se kirjastoreissu ja samalla käydä kaupassa...varmaan vasta Joonaksen päiväunien jälkeen mennään.

Nyt ei oikein muista muuta, mukavaa päivää siis vaan kaikille! :wave:

T. Niiskis ja Helmi 13+6 :heart:
 
:D Voi kun ihanaa. Pepille oikein paljon onnea ja jaksamista, miehelle paljon kannustusvoimia ja Anulle terkkuja täältäkin, et tuuthan sitten kertomaan terveisiä molemmin päin. :LOL:
Mulle on tullut ihme tapa avata aina 2+ ekaks kun netin avaan, oli tossa jo jakso jossa työposti meni aina ekaks, kun ei ikinä tiedä kuinka kauan saa koneella olla. No "syytän" Peppiä tästä. :)
Danjuskalle on pitänyt sanoa, että meilläkin Matte alkoi juomaan Nutrisoijaa niin, että ensin laitoin desiin vettä vaan puolmittaa maitojauhetta. Ja annoin sitä sit pari päivää, niin että tottui, sit lisäsin taas puol mittaa jne. Se meni tosi nopeesti ja tottu siihen. Nyt tosin tappelee uutta nokkamukia vastaan, vanha katosi mystisesti (siis ihan oikeasti) ja ostettiin sit kerralla semmonen vähän isompien matkamuki kun ajateltiin, et opetetaan se nyt sit kerralla juomaan lasista ja siitä. No nyt se ei sitten juo kuin hoidossa maitoa, jossa on vielä se "vauvojen nokkamuki". Kotona kyllä juo vettä ja tosi laimeeta appelsiinimehua.
Koivunkävylle onnittelut, ymmärrän hyvin, kuinka toi helpottaa arkea.
Nyt pitäis alkaa tekemään taas töitä. Meillä meni yö vähän heikommin ja kun kerran on vapaapäivä koulusta teen kotona hommia. Käytin siis laiskana tilaisuuden hyväkseni ja nukuin vielä aamupäikkärit. No tein sen ihan hyvällä omatunnolla, kun mies on tänään pitkään töissä ja mä olen sitten Matten kanssa kaksin ja joudun hakemaan sen hoidosta bussilla (2bussia, vaihdon kanssa menee noin 50min suuntaansa, huh).
Ai niin ja pääsen hammaslääkärijonojen ohi erikoistuvien hammaskirurgien koulutukseen, parin viikon sisällä. JEEE! Kuinkakohan moni tyyppi mun suuhun tulee kurkistamaan?! No ei sen väliä, parempi tämä, kun parin vuoden takainen gynekologien koulutus... :LOL:
Nyt töihin hop hop.
:wave: <br><br>
 
Peppi hui ku jänskättää :D Pistäthän jonkun kertomaan sitten oleelliset tiedot kun poika o tullut maailmaan. :heart: :hug: :heart:

Hannamari joo se teatteriesitys oli ihan hyvä. Ne näyttelijät osasivat tosi hyvin liikkua niiden nukkejen kanssa. Sisällöltään ei nyt niin mikään kovin kummoinen näytelmä. Kertoi alle 30, jotka on jääneet johonkin koulumaailman ja perhe-elämän välimaastoon. Pitäisi melkein katsoa se uudelleen, jotta se avautuisi paremmin.
 
kokeillaas uusiks.. äskönen litannia lähti ihan jonnekki muualle ja hävis.. :whistle:

päivä on kyllä menny äkkiä..
Oon yrittäny siivoilla mutta Tatu on järjestelly tavaroita perässä mieluisempiin paikkoihin; minun kengät vieras huoneen sängyn alle, lelut pitkin lattiaa, keittiöstä hakee kauhoja ja sirottelee ne ympäriisä, oven edessä olevat pikku matot menee koirien niskaan tai ainakin niitten makuu paikalle ja muuta kivaa.. No nyt on onneks maton kopistelua vaille kaikki ok ja poika päikkäreillä.

Kerettiin aamulla ulkoillakkin kun noin ihana sää. Käytiin samalla kaupassa mutta enkö unohtanukkin sitten oleellisimmat.. Pitää kipasta äkkiä uudelleen kun mies tulee töistä.. lähtee sitten kaverisa kans puu talkoisiin..

Koivunkäpy: Hieno homma kyllä tosiaan tuo vieroitus. Onko siinä riisimaidossa mitään ikäsuositusta??

Jellona: Mukavaa reissua teille! :wave:

Hannamari:Olispa hienoo kun saisit pojat sille hoitajalle =)

Kaiza: Jospa meilläkin opittas juomaan tuota maitoos sillä tavalla.. ei vaan kovin lupaavalta näytä..
Hyvä että pääsit jonojen ohi!!

Meillä poika nukku aamulla taas puoli ysiin. Itellä loppu unet jo seiskan aikaan kun niin valosaa.. Pitäs hankkia tummempi rullaverho. Tatulla onkin semmonen mikä ei päästä valoa läpi niin nukuttaa paremmin.

Jep, mut jos lähtis ne matot kopsaamaan ja laittas kahvin tippumaan.. en oo ees tälle päivää vielä aamukahvia juonu..
 
Heippatihei


Enpä ole nyt kirjoittaan ehtinytkään sitten viime näkemän.
Antakaa anteeksi en jaksa kommentoida mitään :ashamed:
Mulla on jo monena päivänä särkenyt pää niin kovin,etten ole saanut mitään aikaiseksi,ja nyt on sitten mun pikkumies kipeä :'(
Eipä ole vaikea arvata mikä sitä vaivaa :'(

Väsyttää taas vaihteeks kaikki,tuntuu ettei mistään tuu mitään,pihalla ja sisällä olis niin paljon hommia kun vaan viitteis tehdä,mutta on meillä aika liukasta edelleen paikkapaikoin niin Oskarin on hankala siellä touhuta
:/

Jotain piristystä kuitenkin,keskimmäinen meni tänään isänsä kanssa töihin(rekan kyytiin)ja pääsin oskarin kanssa kahdestaan ystävälle kylään hetkeks :D
Niin ja uusi mattoni saapui hobbyhallista eilen,ihana oli ;)

palaillaan ystävät :wave:

Pepille voimahalit,ilmoittelehan itsestäs :hug: <br><br>
 
Moiks :wave:

Hienoo et käpyskä saat jo oman kroppas hiljalleen takas :flower:

Mun pitäs lopettaa nyt ilta - ja yötisun antaminen, ei sielt nyt enää paljoa mittään tuu mut ollaan vaan oltu viel kiinni toisissamme :heart: :'(

Mä imetin esikkoo vuoden, keskimmäistä 9,5kk ja nyt on koht 15kk Pepin kaa takana, et tuleehan sitä kaikkiaan jo yli 3v :D

Joo-o, ois kiva kuulla mitä tahansa Peppi85 oloista :wave:
Oothan sä niin julkisesti ollu raskaana, et ei nyt saa jättää pimentoon ;) :D

Joo, ei täs kai muuta.
 
Taisi Unetonkin saada saman tekstarin kuin mä :D

Jontusta tuli siis isoveli tänään klo 19.31 :heart: :heart: :heart: Itse asiassa ei pikkuveli niin kovin pieni olekaan :whistle: Saa Peppi tulla itse kertomaan strategisia mittoja kunhan kotiutuu :) Koko perhe voi hyvin =)

Mielettömän paljon ONNEA Pepille ja perheelle, Anu-mummolle myös :flower: :hug: :heart:
 
Tulin vaan tarkastamaan, mitä teille kuuluu ja tuli liikutuksen kyynel silmään. Siis Onnea Pepin pesueelle! :heart:

Lauri on parantunut. Oksensi vaan sunnuntaina, mutta nyt on syönyt koko viikon tosi huonosti! En jaksa enempää, pakko mennä suihkuun päästäkseni sänkyyn...

T:epeli
 
Pepille ja ukolle paaljon onnea "pikkuvauvasta" :hug:

Mikähän siinä onki et kun lähtee menee persiilleen/alkaa paikat hajoomaan ni sit mennään alamäkee ja vauhdilla, ukko just on laittamas meseen etulokareita yms, tänään sit paljastu et siihe pitää tehhä kytkin remppa niinku pian, ei voinu seki vika ilmetä vaikka viikko sitten, telkkari hajos, kk vajaa 3vee vanha \|O se imuri, eli mä saan tolla pommilla pärjätä viel pari viikkoo :kieh: no kuha nyt ees masta pysyy ehjänä ni hyvä on! ;)

Anna tykkäs päristellä moottorikelkalla, yllättäen, neiti jonka mielestä mitä isompi, kovaäänisempi ja nopeempi vehe on ni sitä parempi :LOL:
 
Onnea hirmuisesti Peppi ja koko perhe :heart: :heart: :heart:

Itku oli niin pieni ja hento
ja ne sanoivat :
"Tämä on poika"
Poika, niinkö se oli;
Ajatukset lentoon niin kuin lintu:
-Miten se kiipeää puuhun...
-Ajaa pyörällä ilman käsiä...
-Tutkii sammakoita ja mankuu mopoa...
Äiti, Isä ja Isoveli,
tulkaa mukaan huikealle matkalle
:heart:

Odotan ihan innolla tarkempia tietoja synnytyksestä ;) Tuuhan kertomaan, heti kun jaksat ja on aikaa :D
 
anu
Pikaisesti kerron vaan, että "pikku"poika syntyi tosiaan tänään 19.31. Painoa 4904 ja pituutta 52cm. Muuten kovasti Jontun näköinen, mutta tummat pitkät hiukset.

Synnytys meni hyvin, ainakin minun näkökulmasta, olin siis mukana. Ponnistusvaihe oli aika rankka, meinasi poitsu jäädä hartioista jumiin, ihmekkös tuo. Hienosti Peppi kesti ja jaksoi!

Kiitos Pepille ja Samille kun sain jakaa tämän mielettömän kokemuksen heidän kanssaan.


Lapsenlapsistaan ylpeä Anu-mummu
 

Pepille & koko perheelle oikein paljon onnea!!

Ihanaa, saan miehen tänään kotiin!! :heart:

Eilisen päivän ja illan supisteli, vaikken mitään erityistä tehnytkään. Ei siis kivuliaasti, mutta epämiellyttävästi kuitenkin. Yö meni kans aikas perziilleen, nukahdin vasta joskus yhden jälkeen ja Julius heräsi taas klo 6...

Juups. Taidan tästä siirtyä sohvalle, Julle odottaa siellä kirjan kanssa :heart:

T. Gebe :D ja PikkuWerneri rv 24+4 :heart:
 
Perjantaita =)

Voi että kun on iloinen fiilis Pepin perheen puolesta :heart: Onpas poitsulla tosiaan kokoa :D Nyt on pasmat niin sekaisin etten osaa kommentoida yhtään mitään... Ihanaa että pääsit mukaan synnytykseen, oli varmaan todella hieno kokemus Anu!

Mitäs viikonloppusuunnitelmia porukalla on?

Mä ajattelin mennä huomenna Itikseen yksin shoppailemaan B) Poitsuille pitäis ostaa yöpuvut ja mä tarttisin kevättakin sekä uuden kassin johon saisin jumppakamat (vanhasta meni vetoketju rikki). Illalla teen lettuja ison kasan, lupasin pojille :p Sunnuntaina olis jumppa, ei muuta. Ensi viikolla pitäiskin mennä ostamaan miehen siskolle häälahja ettei lahjalistat ehditä ostaa kokonaan ja sitten me ihmetellään että mitä ostettais...

Ai niin, Veera itkeskeli taas viime yönä, huoh... No, onneksi ei itke niin paljoa ja niin usein kuin ennen -pieni lohdutus :)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & tytöt
 

Yhteistyössä