JOULUTÄHDET 2005 tammikuussa

Täällä taas.

Käytiin vähän asioilla.

Lillukka: Just oon moneen kertaan kattonu noita masukuvia :D Ensimmäinen kuva, jossa paita on päällä, näyttää enemmän lättänältä ja näin ollen sanoisin et tyttö :) Mut sit se, missä Onni on mukana niin siinä se näyttää enemmän pystymmältä, joka olis enemmän poikamahan näköinen... Mut se on vähän epäselvempi kuva, haluaisin nähä vielä semmosen sivuprofiilikuvan, jossa ei oo paitaa tiellä, eikä muutakaan ja mikä olis lähempää otettu :LOL: :ashamed: Jos onnistuu niin sit sanon viimeisen sanani :whistle: Jos kuvaa en olis nähnyt ja kuvauksen perusteella sanoisin niin tyttö! Tytöistähän maha on enemmän lättänämpi ja levinneempi, ku pojasta se usein on sellanen koripallomainen :D Ihania kuvia oli, kiitos! Onni oli paljon sun kanssa samannäköinen, vaikka onkin pellavapää ja sulla (värjätyt?) tummatukka. Nätti olit ja hoikka!! :)

Tansku: ONNEA!!! Mä tiesin!! Mä oikeesti tiesin :D Mähän sillon aiemmin sanoin, että mun munissa oli JUST SELLANEN tutina, että paikan saat :D :flower: Mahtava juttu. Sä oot vaan niin hyvä tyyppi ;) Kiitos onnitteluista :hug: Jaksamisia tyttöjen kanssa, varmasti rankkaa kipeiden jalkojen takia :/

Lillukka: Kiitos sullekin onnitteluista :hug: Aika hyvin on Rasmus päässyt tähänkin asti sinne, minne haluaa :whistle: Menevä pikkuinen. Ikää vasta (reilu) 9kk :heart:

Joonatan on taas ollu aika kiukkuinen täs jonkun aikaa, vinkuu, kitisee, uhmaa, mikään ei ole hyvin, kukaan ei kelpaa, Viivi on tyhmä :eek: Rasmus ei saa koskea, eikä kattoa. Jos joku (esim. mummu, vaari-puoli) kattoo poikaa vähänkään niin heittäytyy maahan makaamaan, kiukuttelemaan :/ Puhuu kiukuttelevalla äänellä jne. jne. Mut sit taas toisaalta osaa olla huumorintajuinen, hauska, iloinen ja ihana. Sillä kans noi mielialat niin vaihtelee sekunnissa, keneenhän on tullut :whistle:

Rasmus taas on ihan erilainen, kyllä silläkin tahtoa riittää ja osaa kiukutella, mut rauhottuu sit taas hetkessä, sitä ei tarvi samalla tavalla "pelätä" ku Jonttua ;) On ollu hyväntuulinen ja tyytyväinen, perus-Rasmus. Mut syö huonosti, räkii KAIKEN ruoan, mitä suuhun laittaa, hampaat on nyt tullu kunnolla esille, 4kpl, johtuisko siitä, vai mistä... Joka lusikalla räkäsee ruoan pois suusta niin, että pöytä, syöttötuoli, lattia ja ympäristö 20m säteellä on sotkussa :kieh: Pitää aina yrittää huijata, keksii jotain tosi ihmeellistä ja kummallista, kun se lusikallinen on suuhun mennyt, et vahingossa nielasis ;)

Yöt on menny hyvin, Rasmus huutaa kymmentä minuuttia, mut sit onneksi nukahtaa, pari kertaa herää. Mut kannatti unikoulu aloittaa :flower:

Nyt meen puuron laittoon :wave:

Niiskuneidille vielä, kun en ollut edellistä viestiä ehtinyt näkemään... Ootteko kokeilleet erilaisia tuttipulloja? Meillä Rasmus ei suostunut oikein pikkuvauvana pullosta juomaan, mut tosta Mam-nimisestä pullosta juo ja joi silloinkin hyvin! Siinä on leveämpi se tuttiosa ja on semmonen, et siitä ei mee ilmaa masuun... Toinen oli Avent, mut tosta Mam:ista on juonut aina parhaiten :)

moro!

tulinpas kirjuuttelemaan ennen kun laitan pojan unille.. rupes vielä pehmoja hoivaamaan niin annan vielä leikkiä.. aamulla ei tartte aikasin nousta. Itsekkin jouduin iltakassaan kun töistä porukka vähänä. no ihan ok. kerkee aamulla siivota.

Tanskulle hurjasti onnea!!! :flower: :D
Anna vaan jalkojen parantua ihan rauhassa ;) mikä kiire sitä vanhaan paikkaan on :whistle:
Veeralle paranemista!
kiitos kysymästä Tatu voi jo oikein hyvin.. räkäinen on mutta yöt nukkuu jo hyvin taas.

Tigru: Veetille pikaista paranemista!

Peppi: Rasmukselle onnitlut uudesta taidosta :flower: kunhan taito hiukan vielä karttuu ja pääsee iso veikan perään niin siellä pidetään äiti ja iskä entistä kiireisempänä, luulen niin :D

Tintta: Kyselit peloista... vielä joku aika sitten en ois osannu mitään kovinkaan nimetä mut nyt tuntuu että pelkään yksin jäämistä :ashamed: Kaiken tämän jälkeen mitä on nyt talven myötä sattunut ja tapahtunut niin en haluais olla pitkään yksin.. siis yöllä..
ja sitten toinen on (mikä nyt on ollut aina) että pelottaa ajatuskin että pojalle tai miehelle jotain sattuis.

Meillä ei taaskaan mitään suunnitelmia viikonlopuksi.. Ite oon la töissä. Huomenna tulee illasta sisko kyläilemään ja kahtomaan Tatua (ja miestä
:LOL: ) lauantaiksi.. ei vielä mies pääse keppiensä kanssa pojan perään. Ja parempi onkin kun on joku joka pojan kans touhuaa kun pitää tuota polvee varoa.

no, mut meenpä kattomaan josko se pieni mies haluais unille.. yleensä viimestään ysiltä ilmottaa että nukkumaan. toki lähtee aikasemminkin jos vie.

Saikulla käyty, pojalla on silmätulehdus, onnistuin jopa yksin saamaan sen tahnan sille silmään, ilman että se levis jokapaikkaan, ihana poika :heart: Sit niitä ei niin kivoja tapauksia, onneks anna oli mukana oisin muuten voinu tehä muutaki ku avata sanaisen arkkuni, tuossa keskustassa on semmonen paikka ku scream, joku nuorisotalon tyyppinen mesta, siinä edessä joku raapi tikkuja ku tultiin apteekista, käveltiin siis kävelytien toista reunaa ni tää saatanan suhari ampu viljamia kohti palavan tikun, onneks ehdin nykästä pojun eestä pois.. minä ihan pikkuriikkisenhiukkasen :ashamed: avauduin, jätkä kehtas viel siinä jotai änkätä vastaan ni kaverisakki jo sano siinä sit asiasta, eli tuli mun puolelle, hitto et teki mieli leipoa poikaa korville, just semmonen 14-16vee räkänokka joka on nähtävästi saanu aina tehä mitä tykkää.. hetken mietin et soitan kytät paikalle..

Sit hauskempaan tapaukseen, kaupassa pikkupoika laulo kärryssä jänit ittui maatta orkkuen, orkkuen, mikä tullon jänönen kun et enää pompi pois... :LOL: pienet ilot mullaki ja äiti napotti vieressä korvat punasena B)

Smirge kankaat tuli, nuo on ihan erisävyset ku kuvissa, pesen huomenna ni pääsen sit ompelee..

Taas täällä...

Heh, Peppi, pitää ottaa uusi kuva, vaikka muutaman viikon päästä kun massu on taas kasvanut lisää :). vastasin sun meiliin pikapikaa. Muoks vielä: joo, mulla on värjätyt hiukset mut omatkin on suht tumman ruskeat. Mies taas on pellavapää, Onnilla ja miehellä on ihan samanlaiset hiukset mut monet sanoo et sit muuten Onnissa on paljon muakin eli just jniin kun sä sanoit.

Käpy, teille kyllä sattuu ja tapahtuu! Paranemista silmälle V:lle siis ja onneks se palava tikku ei satuttanut ketään teitä, tosi raivostuttavia tuollaiset. Kerran vappuna siellä Joensuussa jotkin nuoret nuohosi LAUKUN tuleen ja viskasivat sen likelle yhtä kerrostaloa, ja juosten ite karkuun.. mun mies kävi sammuttaa sen laukun sit. Heh, tuota orkkuen... Meillä Onni kutsuu siskon miestä ja yhtä toistakin Timppaa Pimpaksi :D !

Nyt syömään ja unille.

Lillukalle viel pikaseen niistä ratatista, jos merkki kiinnostaa ni ne näkyy olevan emmaljungan kärryt..
Ratatistapa hyvinki joo..

Vähän taas koskee päähän |O
Ja aloin sit pelaamaantraviani, kun kaikki muutki ni määki, ukko on pelannu sitä jo jonki aikaa..

Huomenta.

Kiva kiva, Joonatan heräsi 1.45 ensin vähän itkien, koitin eka vaan hyssytellä ja vähän silittää, mut itku sit ylty ja ylty. Huus mitä millonkin, isiä, isin sylkkyyn, sohvalle jne. jne. Käytiin sohvalla, siinä alko yhtäkkiä hysteerisesti itkemään :eek: Ei ollut kuuma/kuumeinen tai muutenkaan vaikuttanut kipeältä. Oltiin sit pari tuntia hereillä |O Aamulla heräsi silti 7.30 pirteänä, mä en kyllä ollut :kieh:

Danjuska: Kiitos :hug:

Koivunkäpy:
Paranemisia! Voi hemmetti niitä nuoria |O |O Toivottavasti pää on jo parempana :hug:

Lillukka: Vastailin yv:hen :wave:

Sirulle pitänyt sanoa, että mä en kyllä sun Facebookista löydä kuvaa Otosta sieltä reissusta :/ Ihania kuvia muuten!! Lotta on tosi kaunokainen, on tytöllä varmaan vientiä vanhempana :D Isi saa olla karistelemassa poikia ovelta :LOL:

Eipä muuta...

Ollaan jo lähdössä ulos, mut tulin kurkkaamaan...
Peppi
nyt putosin kärryiltä, mihin yv:hen? Tarkoititko sähköpostia? Olit vastannut siihen eilen, thanks, viestasin jo takaisinkin, oletko sen jälkeen kirjoittanut mulle jonnekin jotain? En löydä mistään?

Perjantaita!!

Päätä särkee |O |O
Olipas hankalaa herätä aamulla,melkein nukuin pommiin kunnen millään olis jaksanut nousta :/ :/
Nää ilmatkin on niin kurjat,tarttee varmaan kurikset kiskoo pojan päälle jos mennään ulkoileen tänäpän :/

Keksikää J kirjaimella alkavia koirannimiä(uroskoiralle) mulle,pliis?
Saadaan itse päättää koiran papereihin tuleva nimi mutta sen pitäisi alkaa J kirjaimella :whistle:
Meidän piti antaa sille nimeksi Vili,mutta papereihin tulis sit se toinen,mut jos se toinen on hyvä niin sithän sitä vois käyttää :)

Mies lähtee tänään metille,soitteli tuossa ja valitti ettei millään viitsis lähtee,mut siellä on kokous niin ainakin sinne on mentävä :)
Olis ottanut tytöt mukaan,mutta on niin paljon ohjelmaa tytöillä nyt viikonloppuna ettei käy ;)

Niiskuneidin kuulumisia olis kiva kuulla :)
Tanskulle:Ihana uutinen toi sun uusi työpaikka :hug:
Ja voimia niiden jalkojen kanssa.
Kiva kuulla että teilläkin riidellään :D
Meillä oli eilen tytöillä yllättävän hyvä päivä,eivät montaa kertaa karjuneet toisilleen :D

Uneton:Mitäpä teille kuuluu?miten ekaluokkalaisen koulu sujuu?
Täällä koulu menee hyvin,jostain syystä vaan lukuharjoitukset tökkii,vaikka hyvin osaakin jo lukea :/

Ihana Oskari,laitoin sille eilen sinne rekkaan pienen repun,jossa oli pari kirjaa ja traktori :)
Ajattelin et jos kyllästyy siellä.
Se oli sit kotimatkalla huomannut sen repun ja mies antoi sen sille.
Se oli tuumannut että"Aijai äitiä,mitä on laittanut Oskarille reppuun" :D :D :D

Nyt jatkan palstailua ja sit kotihommiin taas.
Hauskaa viikonvaihdetta kaikille :wave:

Oikein hyvää nimipäivää Uneton!!! :flower: :) :wave:

Tinttamooses: Eipä tänne mitään kummempia, vähän vaan flunssassa ollaan kaikki :| Joonaksella ja miehellä räkä valuu, Jesse tukkoinen ja mulla kurkku vähän kipeä :whistle:
Miten kävisi Jeppe koiran nimeksi? :D

Nyt pitää mennä laittamaan pyykit koneeseen, palajan myöhemmin paremmalla ajalla =)

Niin ja Peppi, kiitoksia pullovinkeistä! :hug: Meillä on just sellainen Mamin tuttipullo :whistle:

Liityn tintan pääpipi kerhoon, mieletön hedari, ei oikein pysyt liikkuu ku tuntuu et kuula räjähtää, toinen puoli naamasta on taas tunnoton :headwall: kattokaa nyt ei tunnu missään :kieh:

Saas nähä mitä tästä päivästä tulee, tuntuu et kuolema tuloo..

Terveisiä täältäkin. Nyt on taas äidin laatuaikaa, kun molemmat pojat nukkuvat yhtä aikaa (!) ja kotityöt on tekemättä. Eilinen päivä olikin jotenkin hirveä. Vauva huusi huutamistaan 12-14 eli Laurin päiväuniajan, jolloin Laurikaan ei saanut sitten nukuttua. Ja L. sai osakseen huutamista ja kärsi väsyneestä äidistä. Oli huono omatunto, kun olin niin pahantuulinen ja kävin sitten korvaukseksi (?) ostamassa Laurille illalla "mannamiinia" elikäs mandariinia. Tänään on ollut tähän asti hyvä päivä ja niin pojat kuin äitikin ovat olleet hyvällä mielellä!

Onnea Tanskuliinille työpaikasta ja Unettomalle hyvistä arvosanoista! :flower:

Peppi meilläkin Laurin puhetapa on ollut tässä noin viikon verran kovasti lähinnä vinkumista. Kuitenkaan ei saa just auttaa tai katsoa tai ottaa syliin. :headwall: Meillä osa menee uhman piikkiin ja osa pienen pienen sisaruskateuden. Kitinä nimittäin kuulostaa välillä vauvan itkulta ja pahenee, jos juttelen vauvalle!!!

Lillukalle tuosta mahan muodosta. Mullahan nyt oli koko ajan sellainen lättänä maha ja kilot tuli tasaisesti ympäri kroppaa. Esim. töissä kaikki olivat sitä mieltä, että selvä ns. tyttömaha. Itsestäkin maha näytti erilaiselta kuin Laurin aikaan. Olin itse ihan varma, että mahassa on taas poika. Viimeisen kukauden aikana maha kuitenkin singahti tuohon eteen ja oli täysin poikamaha! Lienevätkö ne kikkelit sitten tällä herralle kasvaneet vasta vika kuukauden aikana... :LOL:

Täytynee mennä ottamaan keittiön ikkunasta pois jouluverhot ( :ashamed: ) ja pestä vähän noita rasvaisia käden jälkiä samalla pois. Astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen hoitelen sitten Laurin kanssa yhdessä! Mukavaa viikonloppua! Ja kirjoitelkaa ahkerasti, että mulla on täällä jotakin lukemista kotitöiden sijasta!

T:epeli

Ai niin.. Siitä imettämisestähän mun piti vielä kirjoittaa. Eli Lauri oli kiskonut paitansa kainaloihin ja yritti mennä sitteriin vauvan päälle :eek: . Eli oli ihan tosissaan imettämässä! sovittiin sitten, että Lauri ei imetä enää vauvaa, mutta nallea voi hoitaa ja vaikkapa imetellä. Isänsä tuli illalla kotiin ja kysyi, mitä Laurille kuuluu. Toinen vastasi vakavana:" Minä ei imetä ennään." Oli isä vähän ihmeissään :D .

Hitto että jaksaa kaverit pelotella, ovat sitä mieltä et pitä mennä tohtoriin just nyt, no hitoollakos mä meen, kävellen vai?? ku en rattiin uskalla ku ei toisella silmällä oikein nää kunnolla ja olo on muutenki -ei niin kovin älyissään oleva- et rattiin lähtisin jos ei ihan pakko oo..

Jos ei mitään ihmeellistä satu *koputtaa puuta* niin mä lähden ammattiosaston kanssa toukokuussa Budapestiin B) . Matka maksaa pikkasen päälle 400 euroa+ käyttörahat.

Eipä meille ihmeitä.
Huomenna ois tiedossa sille miehen serkulle häälahjan osto eessä. Mennään bussilla Helsinkiin. Hääpari oli laatinut Sokokselle lahjalistan.
Ja sitten sunnuntaina olisi se konsertti.

Meillä muuten tyttökin yhdessä vaiheessa imetti omia nukkevauvojaan, muttei onneksi yrittänyt samaa pojuun.

Nyt kiekkumaralloille iltapalaa ja sänkyyn vienti.
:wave:

Smirgelle kiitos kyselystä! :'(

Pikkuhiljaa alkaa olee suht ok olo, paitsi päätä meinaa alkaa uudestaan särkemään ja muutenki hönttiolo..
Kaverit läks synnyttämään, ukko tuli sit kesken päivän pois töistä ku ei silläkää häävi olo oo ku lentsua pukkaa.
Mulla ois huomenna kaverinluona tupperikutsut, voi olla et jää käymättä, silmiä kaivertaa siihen malliin et näinköhä on elämäni toinen silmätulehdus tulossa.. ja tietty muutenki jos ukko on kipeenä ni enhä mää voi mihkää lähtä tai jos ei oma olo korjaannu..

Heippa pikaisesti!

Peppi, nyt lisäsin ne kuvat, kun löysin sen levykkeen, missä ne oli. Ja kiitos kovasti Lotan puolesta :heart: :) :hug:

Tanskulle Onnea hurjasti uudesta työpaikasta :flower: :hug: Tosi hieno homma! Ja kiva, että pääset autokouluunkin =)

Me käytiin tänään lääkärissä, kun Lotta edelleen puolikuntoinen, tosi hirveä yskä. Korvatulehdus löytyi hältä oikeasta korvasta ja sai ab-kuurin. Otolla taasen punoitti vasen korva ja saatiin varuilta ab-resepti, minkä sitten haen, jos rupeaa pahemmaksi menemään. Nyt on kyllä iltaa kohti paljon räkäisempi ja kiukkuisempi ollut, että voipi olla, että pitää se kuuri hakea. Lääkärissä ollessa sattui hauska tapaus, kun Otto sanoi yhtä laitapuolen kulkijaa osoittaen, että "Tuolla iskän näkönen", vähän oli naurussa pitelemistä Lotalla ja mulla :LOL: siis oikeasti yhdennäköisyys rajoittui lippalakkiin :D

Nyt valmistelemaan lapsia unten maille. Huomenna aamuvuoro, kuin myös su. Hauskaa vknlp:a kaikille :wave:

TAAS täällä mut tuli asiaa.. KÄPY rattaat ei sovi veljen kyytiin, soitteli tuossa illalla. Takakontti liian pieni ja sisälle sopisivat muuten mut kun koiran kuljetuskoppa vie tilaa, niin ei onnistu. Mutta kuljetusyritys nro 2 on sitten sellainen että mun vanhemmat on tulossa tänne päin sit helmikuun eka päivinä, vielä en tarkkaa pv tiedä, ja veli sanoi et heidän Nissanista saa takapenkit sisältä kaadettua että kyllä pitäs sopia. Joten jos ne vielä sinne asti mahtuu teillä olemaan?
Mites pää, silmtä, huh kuulostaa sille että lääkäriä mäkin sulle suositan!
Paranemista! Mites V:n silmät?

Peppi nyt se viesti oli tullut, vastasin taas :).

Niisku ja Epeli, ihania nuo imetysjutut! Niiskun perheelle paranemista ja Epeli, enpä yhtään ihmettele jos välillä äitiä vähän väsyttää ja pinna kireellä, vähän jo kauhistuttaakin itseä että mitenhän sitä sit jaksaa uhmiksen kanssa kun itsellä risat yöt jne. Mut eiköhän se jotenkin mee...
:whistle:

Lotalle
myös paranemista, Siru :wave: .

Smirge
ihanaa kun pääset reissuun!

Vielä näistä tyttö/poikaoloista. Siksi ajattelen että tyttö on, kun maha on erilainen kun Onnia odottaessa, lisäksi tällä kertaa en pahoinvoinut rajusti, kahviakin olen voinut juoda koko raskausajan. Lisäksi ei ole sitä ruskeaa viivaa navasta alaspäin, tosin viimeksi terkka sanoi et taitaa alkaa ilmestyä se et enpäs sit tiiä... Ja vielä yksi asia, vauvan sykkeet on korkeammat kuin Onnilla oli. Siinä mun perusteluja. Mut täytyy lisätä, että kyse EI ole TOIVEESTA saada tyttö, meille molemmille on molemmat aivan yhtä tervetulleita :). Täytyy sellainen hassu juttu sanoa että meillä on tytölle nimi valmiina, tai parikin kyllä. Siitä on jo aikaa kun mies puhui niistä nimistä, siis viikkoja sit, kenties kuukausi-parikin aikaa... Mä sanoin silloin et jospa ei puhuttas ääneen Onnin kuullen niistä nimistä, et käy varmaan niin että Onni bongaa sen nimen ja kertoo kohta kaikille. Onni ei osannut siinä vaiheessa sanoa sitä nimeä, koska toisessa nimivaihtoehdossa on sellainen kirjain, jonka poju on oppinut vasta äskettäin. Nyt sit yks päivä sanoi sen nimen ihan yks kaks kun oli vauvasta puhetta ja nyt AINA kun on ollut puhetta vauvasta Onni sanoo sen nimen! Et silleen :whistle:. No, eihän sitä tiietä onko se nimi lopullinen vai joku muu, mut itseä hiukka huvittaa...

Muoks! Lisään vielä että meillä ollaan nyt kokonaan päiväkuivia!!!!
Tapahtui helposti ja nopsaan, en ole "potattanut" ennen kuin asia alkoi Onnia itseä oikeasti kiinnostaa, ja sitten se menikin tosi vaivatta. Ulkoakin pyytää sisälle pissille, kyläreissut, perhekerho, päiväunet jne menneet nyt kuivina myös. Arvatkaas helpottaako mua kun massu vaan kasvaa ja se, ettei sitten ole kahta vaipoissa olijaa *kopkop ettei sit vaan taantumus iske*.

Nyt unten maille, meille tulee miehen kaveri pian 2v poikansa kanssa la-su kylään eli siinä meitin vkl-suunnitelmat.

Myöhäisiltoja!

Hyvää nimipäivää Uneton!!
:flower:

Oon yksin kotona, pojat on siellä mummolla yökylässä, Sami on vielä kaverillaan. En muistakaan, koska olisin ollut viimeksi illalla yksin kotona :whistle:

Oli hyvä leffa ja ihanaa ruokaa :p

Tintta: Mites pää nyt jakselee? Onko teillä star wars -faneja? :whistle: Jedi olis aika hauska nimi mun mielestä :D Tai Jemi...

Käpy: Mites pää? Mee hyvä ihminen sinne lääkäriin, ennen ku meet sinne pää kainalossa... :/

Epeli: Mä oon huomannut tässä 2v. iän nurkilla mustasukkaisuutta ilmassa... Aiemmin ei oo pahemmin ollut, mut Jonttu onkin ollut niin pieni, kun Rasmus on syntynyt.

Niiskuneiti: Voi sitä teidänkin imettäjä-ukkoa :LOL:

Epeli: Varmaan mies oli vähän ihmetellyt :whistle: :LOL: :LOL:

smirge: Vautsi, mä voisinkin lähteä sun mukaan :whistle: :D

Siru: Seuraavaksi täytyy mennä buukkiin vähän kattelemaan :) Toivottavasti pian helpottaa Lotalla! Hih, hauska, kun Otto oli luullut laitapuolen kulkijaa isäkseen, tai et oli pojan mielestä samannäköinen, kai kerroit miehelle? :LOL:

Lillukka: Vastailin jo :wave:

Huh, kylläpäs väsyttää! Ihanaa, kun saa nukkua yön niin, ettei kukaan herätä ;) Ellei Sami kuorsaa |O

Lillukka, ne rattaat saattasin saada tungettuu systerille kyytiin, matkaavat nääs kesälahdelle, jos te voitte ne sieltä hakee, tai sit käypihä hyö välillä teilläpäin.. mahtuu toki meilläki olee, tosin siirrän ne siinätapauksessa autotalliin kun ne vie yllättävän paljon tilaa meidän kylppärissä :eek:

Pää on jo ok, vähä hötön tuntunen, sanoin tuossa just ukolle et jos huomenna iskee samanlainen hedari ni saapi käyttää saikulla, vaadin siinävaiheessa piikkinä lääkettä :ashamed: kun ei nuo napit auta mitää..

Meillä A imeteli ja imettelee edelleen nukkea, ja viljami seuraa esimerkkiä, tänää ne oli molemmat raskaana, toisella oli paidan alla tyyny ja toisella pehmopossu :LOL: sit villellä oli jo lopulta selän puolella se tyyny, oli vissii kameli.
Pitääpäs kehasta, poika on sanonu tänää kaks uutta sanaa, auto ja ajaa, ajaa sanan perään lisäs myös ko eli ajaa kone, telkkarista tuli ohjelma missä oli semmosia julmetun isoja koneita, kertovat kuinka alaskasta louhitaan timantteja..

Myöhäisillat keskisestä suomesta!

Pitkästä aikaa ajattelin meidänkin kuulumisiamme kirjoitella, päivät vain katoaa käsistä. Kyllä käyn lueskelemassa lähes joka päivä kirjoituksianne, mutta siinä vaiheessa kun pääsen loppuun onkin jo kiire muihin hommiin. Meille kuuluu ihan hyvää, Atte on iso pieni mies :heart:

Meillä pikkuhiljaa käynnistyy taloprojekti, tontti on varattu ja talo suunniteltu, nyt odotellaan ensimmäisiä pohjakuvia tarkisteltavaksi ja kovasti suunnitellaan aikatauluja ynnä muita juttuja taloon liittyen. Sen parissa illat sitten ihan kivasti vierähtääkin, se vähäinen oma aika, mitä on.

Meillä Atte on ollut flunssainen pieniä taukoja lukuunottamatta lähes koko olemattoman talven. Nytkin on kova nuha ja yskä pikkuisella. Mitään muuta ei kuitenkaan ole ollut, ei korvatulehduksia eikä muutakaan. Hoidossa viihtyy vallan mainiosti tätä nykyä ja ihan mielellään sinne lähtee. Juttua pojalla riittää, vaikkakin puhe on vielä aika epäselvää pidemmissä lauseissa. Kova uhma nostaa päätään ja välillä herra on känkkäränkkien kuningas. Kun oikeen hermo menee niin sitten kommentti on aina Ei tykkää Eetusta, vaikka isoveli ei olisi mailla eikä halmeilla. Viime aikoina nukkumaan meno on ollut yhtä tahtojen taistelua ja välillä onkin valvottu jopa yhteentoista kun herra huutaa ei halua nukkua... pikkasen kiristää nuppia tällä äitillä tuollainen. Ja joka yö herää puolenyön paikkeilla itkemään ja tunkee itsensä mun kainaloon nukkumaan. Mä olen yleensä niin poikki yöllä etten jaksa sitä sänkyyn palauttaa vaan tyydyn kohtaloon ja nukun huonosti. Tiedän että kärsin siitä pitkään, täytyis vaan jossain vaiheessa ottaa pikkumuotoinen unikoulu että saatais kaikki kunnon unet omissa sängyissä.

Atte käyttää vaippoja vielä koko ajan, joskus kun ollaan ihan rauhassa kotosalla niin olen ilman pitänyt ja ihan hyvin on pissat pönttöön tulleet. Eli toivoa on. Potalla poju ei ole käynyt ollenkaan, ei vaan suostu sinne tarpeitaan tekemään. En ole viitsinyt sitten pakottaakaan kun kerran pöntölle suostuu.

Tanskulle ja jaloille paranemista sekä onnittelut uudesta työstä! Hienosti hoidit homman kotiin!

Kiva lukea Pepin kokemuksia töihin lähdöstä, tosin palstalla ei niin paljoa kirjoitusta enää ole kun et kotona ole :D Kovasti tuntuu Rasmuksella olevan kiire isoveljen perään, kohta saa sulla olla silmät selässäkin kun kunnolla lähtee liikkeelle. Tosin musta tuntu vaan helpottavalta silloin kun Atte oppi kävelemään, ulkona ja kaupassa ainakin oli paljon kivempi käydä.

Kovasti toivon että Smirge pääset reissuun! Pääset kunnolla tuulettumaan :)

Käpysen päälle paranemisia!

Tigrulaan terkkuja! Kiva että voit jo paremmin. Meillä maalattiin juuri puunvärinen panelikatto peittävän valkoiseksi, tosin pesuhuoneessa, mutta tuli oikein siistin näköinen ja tilaa ja valoa tuntuu olevan reilusti enemmän.

Kaizaa vielä onnittelen raskautumisesta. Nopeasti teillä kyllä tärppäsi.

Meillä Eetusta on tullut kovasti iso poika. Miten ihmeessä nelivuotias voi oikeasti olla niin ihanan kamala. Poju vitsailee ihan kunnolla ja juttelee oikeita asioita ja keksii omia ihania juttujaan. Pakko kertoo yksi tarina siitä miksi isompi ei päiväunia nuku. Meillä on ollut tapana että myös Eetu nukkuu pikku päikkärit vielä, ettei illat mene hulinaksi ja nyt alkaa olla aika jättää niitä pikkuhiljaa pois kun yksinkertaisesti ei päivällä häntä väsytä. Silti aina käydään kokeilemassa josko uni tulisi. Tässä yksi päivä kun Atte oli jo nukahtanut Eetu tuli mulle kuiskimaan ettei uni tule. Kysyin sitten että miksi ei nukuta, toinen ihan tyynesti vastas että unikone on tyhjä. Hetken aikaa kelasin että mikä kone. Tää oli sellainen eka oikein kunnon mielikuvituksen tuotetta oleva keksintö ja näitä tulee koko ajan lisää. Kysyin vielä että laitoitko koneen lataukseen jotta uni tulisi, totesi vaan mulle ettei se lataannu jos hän tai Atte on huoneessa eli sillä kertaa ei nukuttu.

Kovasti koitan taas jossain välissä löytää aikaa näille meidän kuulumisille, ihana olisi osallistua enemmänkin, mutta aikaa on rajallisesti. Mielessä olette kuitenkin ihan kaikki ja musta on tosi hienoa että porukka on pysynyt kasassa näin pitkän aikaa! Pitäkäähän ketju korkealla, että taas löydän sen =)

Kiva kuulla Metkustaki pitkästä aikaa! Tsemiä talopuuhiin!

mulla kaivaa silmiä, ei onneks viel punota, mut taitaa tän päivän tupperit jäädä käymättä ukko nukkuu edelleen, ei tietoo paljon sillä on kuumetta mut mulla on nokka tukossa ni viiti lähtee tartuttaa muita..

Yö meni pitkästä aikaa hyvin, sain jopa nukuttuu :whistle:

Mites peppi, nukuitko kunnolla?

Huomenta.

Kiitos kysymästä Koivunkäpy, nukuin yöllä 7h, 6h putkeen ja vielä tunnin päälle. Heräsin kattomaan kelloa, mut onneksi sain vielä unta.

Poikien kuulumisia en oo vielä kysynyt, kai me kohta lähdetään niitä hakemaan :)

KK: Kiva, että oot saanut nukuttua!

Metku: Olipa ihana lukea teidän kuulumisianne!! :hug: Oikeesti :) Jaksamisia taloprojektiin =) Kuulostaapa tutuilta nuo känkkäränkät ja "tyhmäksi" haukkumiset, meillä se on aina Viivi, mut on kyllä kerran sanonut Rasmusta ja muakin. Mut sano ne silloin, kun ei vielä ymmärtänyt, mitä ne oikeesti tarkoittaa... Oli vaan oppinut uuden sanan tai lauseen ;) Toivottavasti Aten flunssa helpottaa pian! Jaksamisia, jos jonkunlaisen unikoulun aloitatte, meijän pitäis kans totuttaa Joonatan nukahtaa yksin... Musta kans tuntuu, että vaan tavallaan helpottaa, kun Rasmus oppii kävelemään :) En oo yhtään kauhuissani siitä, päinvastoin. Onhan noissa varmasti sit enempi vahtimista, mut mun mielestä on aina helpottanut, kun lapsi on oppinut tekemään uutta, menemään eteenpäin, kävelemään jne. Ei haittaa, vaikken ehdikkään täällä 10 juttua päivässä kirjoittaa :LOL:

Soitin anopille, hyvin oli pojilla menny, Rasmus oli muutaman kerran yöllä herännyt, mut nukahtanu nopeesti takas. R oli herännyt ennen klo 6, oli olleet puoltuntia hereillä, sit nukahtanu uudestaan ja heränny 9 aikaan. Joonatan oli nukahtanu illalla joskus ennen 23, heränny aamulla 8.30.

Mut nyt lopetan :wave:

Ainiin, piti vielä sanoa, että Rasmus otti eilen 3-4 askelta :heart: Ja oli niin onnessaan :'( :heart:

Sirulle piti vielä, voi olla, että mä oon sokee, mutten vieläkään nähnyt matkakuvia facebookissa :ashamed: Yhden, joka on otettu susta ja Lotasta...

Yhteistyössä