***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Iltapäivää!

Sää otti ja muuttui pilviseksi ja tuuliseksi. Hrrr *viluttaa*. Ihan tulee syksy mieleen. Mut kai se o mentävä ulos. Muuten pää hajoo.

Kunhan äitini tulee, pitää vähän seurailla sen vointia ja kysyä, että voisko se ottaa kakarat yhdeksi yöksi hoitoon.

No juu. Eikös se karhu kuiteskin väisät ihmisiä, jos ei tunne itseään uhatuksi? Saattaapi olla että me ei nyt sitten päästä lokakuussa sinne Käpy. Anopilla sattuu olemaan sillon syysloman aikaan just 70-vuotis synttärit.
 

Onpas ihanaa ja helppoa kun mies on kotosalla :heart:
Aamupäivästä käytiin ruokakaupassa ja nyt iltapäivällä käsittelin meidän parvekekalusteet kertaalleen. Toiseen kertaan käsittelen, jahka kuivuvat. Kylläpäs hermo lepäsi, kun sain rauhassa tuolla parvekkeelle touhustella :D

Kunhan tuossa syödään (mies laittaa just ruokaa), niin lähdetään käymään K-raudassa. Pitää käydä katselemassa partsin lattialle sellaisia puisia "laattoja". Jospa mekin tällä viikolla saataisiin parvekelasien laittajat meidän partsille touhottamaan, niin saataisiin kalustaa ja laittaa parveke kesäkuntoon, vihdoinkin!

Kiitos kaikille jaksuja toivottaneille! Olen tosiaan älyttömän väsynyt tuohon miehen reissuamiseen :'( Enkä yhtään tiedä, miten kauan tälläistä elämää jaksan ja haluan elää. Kohta tulee kaksi vuotta tämmöstä ns. yh-äidin elämää täyteen, joten jonkun aikaa olen jo jaksanut... Rakastan miestäni aivan tajuttoman paljon ja yhteistä elämää on takana päin kohta 14-vuotta, mutta tällä hetkellä olen parisuhteessani niin yksin. Jo lastenkin takia on sääli, näkevät isiä niin vähän :'(

Tansku, laitan sulle takaisin päin yytä heti kun kerkiän istumaan koneella vähän pidempään kuin nyt!

Jaahas, täytynee mennä syömään :p
 
Heips ja hyvää alkanutta viikkoa!

Maanantai on sitten kamala päivä töissä, varsinkin näin kesälomittajana. Mua heitellään paikasta toiseen, eikä kukaan taas osaa päättää mitä hommaa pitää tehdä tai koska, joten istun taas ja odotan muiden päätöksiä. :) Onneksi te olitte kirjoittaneet aikasta paljon viikonlopun aikana.
Onko Jemma mennyt jo? Jänskättää sen puolesta...
Onnea Äiteelle, ihania uutisia. Niin ja onnea myös Danjuskalle, mäkin olen tainnut onnitella vain mielessäni. Tulee uusia tähtösiä!
Peppi, ootkos kokeillut sitä kuivavahaa...? mulla on edelleen se ostoslistalla. Pitääkin käydä yhteisössä katsomassa niitä Sirunkin hiuksia, kun niin kehutaan. Olisko ne muuten, Siru, ne akat ollu jotain sun vanhoja koulu"kavereita"? Mulle kävi joskus pari vuotta sitten vähän samalla lailla, että pari naista tuli mulle jotain kettuilemaan ja vasta kun yks kaveri sanoi, että muistatko ketä noi oli, niin siinä kohtaa välähti. Ala-asteelta koulukiusaajia. Eivätpähän olleet kovin pitkälle elämässään päässeet. Vaikka se tilanne vähän kiusaskin mua, niin mulle tuli silti hyvä mieli, kun tajusin, että olen itse ainakin paremmin menestynyt ja tasapainoisempi, edelleen. :)
Ametistin miehelle onnitteluja mitalista.
Oliko se Peppi, joka kysyi nukkumisajoista. Meillä Matias on vielä pari viikkoa sitten nukkunut noin 20-7. Mutta nyt on illat mennyt ihan sekaisin, niin että Matte huutaa ja itkee ainakin 9n asti. Ollaan siis venytetty iltoja nyt 20.30 asti ja varmaan pitää vielä siirtää sinne 21een. Sinänsä ihan kivaa, jos alkaa menemään nukkumaan myöhemmin, on enemmän aikaa yhdessä, mutta vähän stressaa se, että missä vaiheessa sitten hoituu kotihommat, työjutut, parisuhde, kuntoilu, oma pieni rentoutumishetki ja se pelottava opinnäytetyö!?!! Tiedän kyllä, että se ei ole samaa sarjaa esim. gradun kanssa, mutta tietäen meidän koulun sekasorron (aloitetaan meille uusissa tiloissa syyskuussa ja kaikki on ihan sekaisin ja kesken, joudutaan vielä vuosi käymään vanhoissa tiloissa), oman yrityksen ja pienen lapsen kanssa vähän pelottaa... Niin ja päikkärit nukkuu 12-2, ja niissäkin on nykyään nukahtamisvaikeuksia. Ajauduin vähän sivuraiteille... :) Olisko kenelläkään vinkkejä tohon nukahtamisasiaan? Jotenkin en oikein usko että puoltoistavuotiaalle riittää vaan 10 tuntia yöunta. Mullekaan kun ei edes 9 tuntia tunnu riittävän, puhumattakaan nykyisistä 6-7 tunnin pätkäunista.
Tanskulle tervetuloa taas joukkoon. Vaikka mikä mä olen mitään sanomaan, kun on välillä pitkiä taukoja omassa kirjoittamisessa. Onnea myös Saaran kuivuudelle! Toivottavasti Veera sitten ottaa pian mallia isosiskosta. Ja tsemppiä murkkuikäisen äidille, yhdyn kyllä unettoman sanoihin, olet paras äiti lapsillesi! Tiedän kuitenkin kuinka raivostuttavaa se voi olla, nimim. 11-vuotiaan hemmotellun iltatähden ainaisen uhman isosisko... kauhulla murkkuikää odottaen.
Gerberalle oikein paljon taas voimia... olet sä kyllä mahtava arjen sankari. Ja olethan muistanut sanoa Aleksille kuinka iso apu on? Kuulostaa ihanalta. :)
Meidän viikonloppu oli aika ihana. Mentiin pitkästä aikaa ihan kolmistaan mökille. Ja lähdettiin jo perjantaina, vaikka se onkin aina vähän stressailua, kun ei tiedä kuinka pitkään pitää lossijonossa olla ja meneekö Matten rytmit ihan sekaisin. Keräsin mustikkaa 4 litraa, nyt on jo 9 kasassa. Matte istui ihan onnesta soikeana mustikoitten keskellä ja oli yltäpäältä sinisenä. Iltapalaksikin syötiin lettuja ja mustikoita, nam! (Vinkki allergikoille, päärynäsosetta, vichyä, jauhoja, tilkka öljyä, sokeria ja suolaa ja ihan hyviä tulee). Saunottiin kunnolla Mattenkin kanssa ja leikattiin laiturilla Matiaksen hiukset (oli ihan takkuuntuneet mustikasta)! Matias tipahti laituriltakin. Äiti pelästyi kyllä enemmän kuin lapsi. Meillä laituri kiertää mökin, kun se on käytännössä veden päällä, joten säännönmuakisesti jokainen lapsi on siellä ainakin kerran tippunut laiturilta. Matias onneksi tippui vaan matalaan veteen, siis 20 cm, mutta oli kuitenkin ihan veden alla. Itse olin puolen metrin päässä, en siltikään saanu matkalla kiinni. No, ei onneksi ehtinyt yhtään haukata vettä, kun hyppäsin salamannopeasti perään. Nauratti oikeastaan vaan jälkikäteen, kun oltiin kummatkin ihan märkiä. Meillä on perinteisesti otettu heti ekan sukelluksen jälkeen valokuva, ja kyllä se Mattekin siinä jo poseerasi ihan iloisena, että ei mitään vahinkoa tullut. Nyt kyllä kävelee laiturilla ihan kiltisti niin keskellä kun olla ja voi.
Oho, tuleepa taas tekstiä. Jos annan jollekin toiselle vuoron ja lähden kotiin kun ei tule enempää työtehtäviä tälle päivälle... onhan täällä tullut jo oltuakin 9,5 tuntia, et voi ihan hyvällä omallatunnolla lähteä ennen neljää...
Voikaa hyvin!
ps. Tansku, hyi sua... Muumimaailma on tässä ihan meidän ja Niiskuneidin lähellä, oltais voitu treffata... Mukavaa silti, että kävitte Muumeja moikkaamassa.
:D :D
 
Kaiza, nyt kun mietin niin meidän tähti nukkuu sen n.10h yöunia pääsääntösesti, että kait se riittää ja parisen tuntia päikkäreitä..
A nukku tän ikäsen ä12-13h yöunia ja 2-3h päikkäreitä :whistle:

Smirge: harmi jos ette tuukkaan, mut joku toinen kerta sit!
Jesh kankaat tuli, ainut et mun tilaama neonpläjäys (neo lime ) ei tullu, olivat kämminy tilauksen :kieh:

Annan paino on ippunu nyt ripulin aikaan n.kilon :eek: vaikka olevinaan syö ja juo kunnol, keskiviikkoon asti seuraillaan, ellei nyt tule muutosta olossa.. Siis ke lääkäriin jos ei lopu, aikasemmin jos tulee jotai..

Nyt joku alko haista enkä se oo minä! B)

Sirullehan se piti sanoo et kuulostipas tuo paarireissu tutulta, joskus vuonna miekka ja kirves oltii kupittelemassa ku joku jätkä tuli mulle sanoo et ootsä semmonen vosu vai? eka en reagoinu siihe mitää, sit se alko jotai lässyuttää ja mää sen käskin lähtä kävelee, meni vähä etemmäs ja sielt viel jotai määki ni mulla kilahti ja kävin tuumimassa et tääl päi ei oo kovin kannattavaa kuttuu akkoja vosuiks, siittä saattaa tulla korville, on siis tääl sama ku huoraks haukkus.. Kovasti väitti et toisella paikkakunnalla se on ihan normaalia, harmi vaan että tiesin paikkakunnan käytännön, siel nyt aineki ois korville tullu, sekä emännältä että emännän kavereilta :LOL:
Se sit oli sitä mieltä et antaa tulla vaa, läppää tuohon, siin on naisten puoli, kaveri tokas siinävaiheessa et ku tuo on tuolla tuulella ni kannattaa toivoa ettei se lämäse, saattaa sun kokoselta taju lähtee :whistle: Oli siis semmonen teinipoika mikä oli kyseessä..

Tulipas sepustus vaikka jätin puolet viel pois.. mut kaikin puolin oli hyvä reissu sillon..
 
En jaksa koko pinoa plärätä niin aattelin kysäistä että millon ootte aikonu jättää tuttia pois vai joko moni on jättänyt?
Omalta tyttöseltä on mietinnän alla, pari kertaa jo kokeiltu mutta jossain vaiheessa oon antanu tutin takas kun se huuto on niin raastavaa :( ja tiedän ettei kannattaisi takasin antaa jos pois kerran ottaa..
 
Maanantai-iltaa =)

Nyt kun mies on kotona niin enpäs ehdikään aamusella koneelle -tai oikeastaan en kehtaa heti aamusta avata konetta :whistle: No, nyt se on suihkussa ja meikäläinen heti netissä... :D

Huh, kävin tyttöjen päikkäriaikaan pitkästä aikaa salilla, rehkin 1,5 tuntia ja kylläpäs tuntui jaloissa ja käsissä :eek: Ei saa enää pitää kahden viikon treenitaukoa... :eek:

Siru: sain Nokia 7390, sellaisen kivan valko-vaaleanpunaisen :D Tänään unohdin ottaa sen salille mukaan, jätin sen pukukaappiin :headwall:

Unettomalle jaksuja :hug:

Kaizalle kiitokset kauniista sanoista :hug: Mun piti itseasiassa ennen lomaa kysyä että kukas siellä Muumimaailman lähistöllä asuukaan mutta se unohtui :ashamed: Seli seli... :whistle:

Tinakenkätyttö: me otettiin Veeralta tutti pois Äitienpäivänä eli ikää tytöllä oli hieman vajaa 1v5kk. Isosiskolta otettiin tutti pois 2-vuotispäivänä. Molemmilta rikottiin tuttien imuosat. Tervetuloa aktiivisesti kirjoittelemaan! :)

Huomenna olis vuorossa kaupassakäyntiä ja illalla lähdetään miehen vanhemmille. Tarkoitus oli mennä käymään tyttöjen kanssa mummilan lähellä olevalla kotieläintilalla mutta sää ei taida olla kovin aurinkoinen joten mennään muuten vaan käymään mummin ja vaarin luona. Onpas muuten tosi outoa kun mies on kotona, voidaan lähteä heti aamulla autolla kauppaan :D

Ai niin, kuulin ikäviä uutisia parhaalta kaveriltani: hän eroaa miehestään :( Ovat olleet naimisissa 14 vuotta ja heillä on kolme lasta joista yksi on kummityttöni. Tosi ikävä juttu :(

Oho, mies tuli jo suihkusta... Täytyy siis mennä ;)
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
Tansku & poppoo
 
Minen ala noitten kertakäyttövaippojen kans!!!! |O herra teki vaippaan yhet pissit, seuraavat tuli läpi kun oli täytteet hävinny osasta vaippaa johonki :headwall:
Ja muutenki taas olo ettei jaksa mitään, mieli tekis viskoo tavaroita :eek: :ashamed: oon varmaan saanu vaikutteita lapsista..
Jätkä kukkii niin loistavasti että tietää että sitä saa rapsuttaa varmana yön ni eipä paljo huvita ees lähtee nukkuu, tai jos se nukkuu ni neitiä joutuu käyttää vessas..

Mänen muualle valittamaan...
 
maanantai iltaa!

Ja viikon päästä tähän aikaan sitä on ensimmäinen työpäivä takana.. mitenhän mahtaa sujua.. tai tuota pojan hoitoon vientiä ihan eniten mietin..

Tänään ollut koko päivän huono olo ja vähän väliä saanu jotain syödä ettei ala yökkäyttämään :x

Kaverit tuli kylään joilla Tatua hieman nuorempi tyttö.. Tatu vierasti aika paljon. Nyt on molemmat lapset unta houkuttelemassa..
Sitten saunaan ja syömään :p

Gerbera: Mukavaa kun miehes kotona kaverina

Käpyselle
:hug:

Tinakenkätyttö: Tatulta otettiin tuti pois tuossa keväällä.. ensimmäinen viikko hieman hankalampi ja kyseli perään mutta suht vähällä päästiin. silloinkin tutti oli käytössä vaan öisin.

Mut nyt poitsu nukahti joten hiippailen alas.
 
heipat täältäkin :wave: .

Koivunkäpyselle toivon hyviä unia! jospa ne lapset antais nukkua. Jaksamista muutenkin.

Danjuska toivottavasti yökkiolo ei mene kovin pahaksi!

Gerberalle kovasti jaksamista. Uskon, että on tosi rankkaa. Voisitko sä saada mummoja auttelemaan nyt enempi? Olet monesti sanonut että sun on "vaikea" ottaa apua vastaan, mutta mä kyllä sun tilanteessa yrittäisin valjastaa kaikki mahdolliset apujoukot kehiin, kyselisin varmaan esim. MLL:n lapsenvahteja jne. Yksin ei ole pakko jaksaa!

Tanskuliinille halauksia ja jaksutoivotteluja Santerin murrosikäoikkuihin!

Tinakenkätyttö meillä Onni jätti itse tutin pois tosi aikaisin, oisko 9kk iässä, alkoi vaan sylkäistä sen pois. Mutta iltapullosta ois meillä vielä vieroitus edessä. tervetuloa kirjoittelemaan joukkoon!

Siru ihania kuvia. tosi kaunis tosiaan olet, kivat hiukset!

Lumikarpalo suloisia kuvia sullakin, ihanat lapsukaiset!

Jemma lienee tosiaan mennyt jo, kirjoittele sitten kun ehdit ja jaksat kuulumisia!

Kattinka meillä on hirmuisesti mustikoita talon ympärillä eli sitten (ei:jos) kun tulette, niin voit saada myös mustikkapiirakkaa halutessasi ;).

Nukkumisesta ollut puhetta. Meillä Onni ei ole nukkunut säännöllisesti koskaan 11-12 h yöunia, vaan unet ovat olleet niin kauan kun muistan 10h. Viime talven ajan 20-06 ja nyt 21-07. Siis suurinpiirtein. Päikkyjä nukkuu pari-kolme tuntia. Noilla on jaksanut ja jossain vaiheessa kun ihmettelin pientä unimäärää, googletin ja sain vastaukseksi että 1-2 vuotiaitten unentarve on 12-14h ja siihen väliinhän tuo menee.

Leikeistä puhetta ollut myös. Meillä suosikkeja ovat traktori/autoleikit, päältäajettavalla mopolla ja autolla ajaminen, kirjoja Onni tykkää katsella/kuunnella tosi paljon, tekee jonkin verran nuppipalapelejä, piirtää, ulkona pallon kanssa leikkii, aika vähän meilläkin hiekkiksellä on, ennemmin muuta touhottaa. Kotipuuhissa on apulaisena kovasti myös. Ja kiipeilyt, kuperkeikkojen teko yms on tosi kivaa myös. Hurjan näköistä vaan kun poika yrittää aina tehdä kuperkeikkoja kovalla lattialla, tuodaan sit patja tai ohjataan sänkyyn tekemään niitä. Piilosilla tykkää olla myös ja esim. selässä hevosella ratsastaminen on kivaa tai juokseminen niin että joku ottaa kiinni. Siinähän niitä olikin. Ja sitten se tekemäni kala-onki-systeemi on aivan IN edelleen, joka päivä kalastaa sankosta kaloja.

Synttäreistä, meilläkin on nyt viikon sisään kovasti synttäreitä. Tänään oli miehellä (huomenna mulla), tehtiin kakku Onnin kaa, hauska oli kun Onni vatkasi sänhkövatkaimella taikinaa ja kermaa. Huomenna Onni menee pariksi tunniksi kaveriperheelle hoitoon siksi aikaa kun mä käy mieheni kanssa syömässä :).

Nyt suihkuun ja nukkumaan!


 
Hei! Ihan aluksi kaikille oikein paljon kiitoksia onnitteluista! :heart: Ihanaa saada onnitteluja varsinkin kun tietää, ettei kaikki kommentit asiaan liittyen välttämättä tule olemaan niin positiivisia :/ Vaikka kyllä lähipiiri yleensä on suhtautunut aika mukavasti meidän odotusuutisiin.

Uneton ja Lumikarpalo: Meidän Elinaa vanhemmat lapset ovat iältään 11-, 9-, 7-, 5-, ja 3-vuotiaita. Kaikki ehtivät vielä viettää synttäreitä ennen vauvan syntymää, eli muutaman kuukauden heitolla lapset ovat syntyneet kahden vuoden välein. Itse olen 38 vuotta, ja oma ikä olikin asia, joka vähän mietitytti tässä vauva-asiassa. Päätimme kuitenkin uskaltaa vielä vauvaa yrittää.

Danjuska: Minäkin ajattelin heti, kun luin plussauutisesi, että meidän la:t on melkein yhtä aikaa! Jonkin verran on minullakin ollut etovaa oloa, tulee syötyä ehkä turhankin usein, kun se tuntuu jonkin verran auttavan.

Tansku: Meidänkin ystäväpiirissä on ollut kaksi eroa nyt ihan vasta, tosi ikävää. Panee miettimään myös omaa parisuhdetta, sen hoitaminen kun valitettavasti tahtoo jäädä arkipäivän touhujen jalkoihin.

Peppi: Mukavaa, että teidän hääreissu oli onnistunut! Ja Rasmuskin on jo niin iso, että soseita maistelee..niin se aika kuluu.

Gerbera: Kiva, että miehesi on nyt välillä kotona! Varmasti tosi rankkaa pyörittää arkea yksin. Hienoa, että Aleksi on noin huolehtivainen isoveli! Minun onkin pitänyt monesti kysyä, että mitä Aleksi on tykännyt uudesta roolistaan tuplaisoveljenä.

Koivunkäpy: Toivottavasti Annan ripuli alkaa mennä ohi. Hurjaa kuinka teillä karhut pyörii lähellä. Monesti on pitänyt myös kysyä, kuinka ne uraanikaivossuunnitelmat siellä etenee, toivottavasti osoittautuvat kannattamattomiksi!

Lillukalle synttärionnea! Se Onnille tekemäsi kalastusjuttu kuulostaa tosi hienolta idealta, erityisen hauskaa oli se kalojen pakastus :)

Kattinka: Kyllä meillä isommat lapset osaavat olla suureksi avuksi, kun sille päälle sattuvat. Olen tänä kesänä huomannut, että mm. uimareissut sujuvat aika mukavasti, kun isommat osaavat auttaa pienempiä. Ja se on myös hienoa, kun Elina voi ulkoilla heidän kanssaan, meillä kun on turvallinen piha niin uskallan hyvin luottaa Elinan heidän kanssaan ulos. Ehtii sitten itse tekemään kotihommia, joita kuitenkin aina riittää.. Tietysti välillä on niitäkin hetkiä jolloin ketään ei yhtään huvita auttaa äitiä.

Uneton kyseli leikeistä..meillä Elina tykkää kovasti työnnellä pihalla taaperokärryä tai nukenvaunuja. Hiekkalaatikollakin joskus leikkii, lähinnä silloin, kun isoveljetkin ovat siellä touhuamassa, yksin harvemmin. Eilen meni ekan kerran sellaisen kaivurin päälle istumaan ja kovasti yritti kaivaa sillä hiekkaa. Isompien barbit ja playmobil-ukot kiinnostavat Elinaa myös kovasti, ja erityisen kiinnostunut Elina on tekemään ns. oikeita hommia, saattaa joskus pitkäänkin hangata luutulla lattiaa tai pöytää ja mielellään tulee kaveriksi lajittelemaan pyykkejä. Nukkeja ja pehmoeläimiäkin halii välillä, kun sille päälle sattuu. Keinuminen on myös kivaa, ja Keski-Suomen reissulla innostui liukumäestä, kun mummun lähellä oli leikkipuisto, täällä meidän kylällä sellaisia ei ole. Niin joo, melkein unohdin, että puhelimeni on oikea kestosuosikki, jostain pöydältä saa sen aika usein käsiinsä, kun vähän kiipeää.

Marjastuksesta joku kyseli, minä tykkään käydä marjassa, ja mies jää yhtä mielellään kotiin hoitamaan pienempiä lapsia, kun ei marjastuksesta välitä. Kaksi hillareissua olen nyt käynyt, mutta laiha oli saalis, onneksi edes vähän niin säilyi lapsillakin innostus. Mustikat on täällä vielä suurelta osin puolikypsiä, lapset poimivat niitä kyllä illalla lähimetsästä, mutta itse taidan odottaa vielä vähän.

Hui kun kello onkin paljon, nyt äkkiä nukkumaan! Huomenaamulla kolmivuotiaamme lähtee suuresti odottamalleen mummulayökyläilylle, toivottavasti reissu menee hyvin.

 
Öitä!

Lillukalle isot synttärionnittelut! :flower: :hug:
Miehellesi päivän myöhässä myös onnittelut! :flower:

kaiza, kiva kun olit käynyt kirjoittelemassa pitkät pätkät. =)

Me haettiin pojat eilen kotiin ja vähänkö oli IHANAA!!! Pojat olivat olleet hiukan herjalla päällä vaihdellen koko reissun. Mikkis teki ala kulmahampaita ja on ollut sit tosi kiukkuinen, lussuttanut tuttia koko ajan jne. Mummo ei ollut viittinyt edes antaa 5ml panadolia, kun hänen mielestään se on niin iso määrä. Antoi sit vaan 2ml ja suositushan taitaa olla 5,5ml-8ml, jos en ihan väärin muista. :headwall: kotona viihtyi hyvin ja oli ihan normi oma itsensä. Ainoastaan oli saanut olla ilman ruokakourua syömässä, joten ei huolinut sitä kotonakaan ja sotkut oli sen mukaiset. Ehkäpä me jotenkin saadaan se takaisin hälle. :whistle: Nyt eivät vähään aikaan mene mummolaan.
Tänään isäni menee hoitamaan poikia aamupäiväksi. mies menee töihin ja minä porukoilleni rauhassa nukkuu. Pojille ei ollu varattu hoitopäivää nyt. keskiviikkona sit käyvät hoidossa ja sen jälkeen alkaakin loma. B)

Käpysen Annalle, kovasti paranemisia! :hug:
ja nimpparionnittelut myös sulle! :flower:

Ametistin miehelle onnittelut mitalista. :flower:

peppi, kiva kun rasmukselle sose maistui. :p =)

vielä olis viimeiset 3h jäljellä sit pääsis nukkuu.. B) :D

jemma, kuin siellä voidaan? oot varmasti jo mennyt. :wave:

Oikein ihanaa tiistai päivää kaikille! B) :D :hug:
 
ONNEA LILLUKKA :flower: :flower:

Hauskaa, että teillä on päivän ero miehen kanssa juhlissa, onko ikäeroa vai samaa vuosimallia?

Eilen soitti se pikkutyttöjen hoitaja, 30.7. tavataan ensi kerran ja vähän jänskättää kyllä :whistle:
Puhelimitse kuulostaa kyllä ihan mukavalle =)

Toivottavasti ei oo mitään lentsua pukkaamassa, pärskyttää.

Kohta pitää lähteä tapaamaan "omaa" mummoa, eli sitä vapaaehtoisystävää.
Harmi kun hänen näkemistään joutuu pian karsimaan opiskelun takia.
Noo, onhan mulla aikaa luoda "uraa" tällä saralla vielä vuosia :)

Kuusikon äiti jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo ja minusta on hienoa että on vielä olemassa uskallusta/jaksamista ja halua suuriin perheisiin :hug: :heart:

Ja niiistä ikävimmistä kommenteista vielä, ne ovat minullekin tuttuja :|
Ei iän puolesta, mutta opiskeluasioiden ja statuksen takia sain kuulla jo toisen raskauden alussa tietyiltä tahoilta kovaakin arvostelua....

Vaan pää pystyyn vaan B)

Nyt pesuille, moikkelis.

Ja käpyskälle hyvää nimpparia :flower:
 
PALJON ONNEA LILLUKKA! :flower: :heart: :hug:

Ja huomenta muillekin :D

Yö meni taas huonosti, mitenkän muutenkaan :kieh: Rasmus heräili vähän väliä. Kuudesta asti oon ite ollut hereillä, silloin otin Rasmuksen viereen ja imettelin (imetän nykyään vain öisin jonkun verran), siinä herra viihtyikin sitten tunnin verran. Joonatan heräsi vasta kahdeksan jälkeen.

Hyvää nimipäivää Koivunkäpy! :flower:

Smirgelaine: Luin, että olit kirjoittanut v*tuttaa, mutta siinä lukikin viluttaa :D

Kaiza: Kiva, kun olet kirjoitellut taas useammin :hug: Meillä itseasiassa taitaa sitä kuivavahaa ollakin, en vaan oo "ehtinyt" vielä kokeilla :whistle:

Kiitos muuten kaikille noista vaatekoko ja univastauksista :flower:

Tinakenkätyttö: Meillä on edelleen tutti käytössä :/ Päätin kesän alussa vai oliko se kevään lopussa, että tän kesän aikana otettais se pois, odotan vielä ainakin meidän lomareissun ajan, ennen kuin siihen ryhdyn. Vähän jännittää, että miten mahtaa mennä. Ja kun tiedän, että kun sen on ottanut pois niin ei kannattais takaisin enää antaa, mut mahdankohan vaan sortua :ashamed: Tervetuloa kirjoittelemaan useamminkin!

Tansku: Voi, kun ikäviä uutisia ystävältäsi :(

Koivunkäpy: Jaksamisia kovasti :hug: Saitko nukuttua ollenkaan? Tai annettiinko sun nukkua...

Danjuska: Toivottavasti tuo paha olo ei jatkuisi :/

Kylläpä on kirjoittaminen kestänyt. Tässä välillä annoin Rasmukselle maidon ja vein nukkumaan ja käynyt hyssyttelemässä parit kerrat.

Joonatan nukkuu yöunia n. 21.30-22-07.30-08.00, eli just sen 10h. Päiväunia nukkuu 1,5-3h, useinmiten 2h, eli nukkuu siis ihan tarpeeksi.

Pitiköhän mun vielä jotain muuta? No, jos nyt vaikka jo lähettelisin tätä viestiä eteenpäin...
 
Kiitos onnitteluista Kuusikon äiti, Uneton, Jellona ja Peppi!
Uneton ollaan samaa vuosimallia miehen kanssa ja meillä on ikäeroa noin 14 tuntia. Olemme syntyneet samassa sairaalassa eli KYS:ssä ja äitini kertoo "kaikissa sukujuhlissa" tarinaa, kuinka siihen aikaan vauvat oli vauvalassa ja tuotiin äitin luo vaan imetykselle. Pariin kertaan äitilleni oltiin tuotu vaalea poika! Äitini oli sanonut että ehei, hällä on kyllä tumma tyttövauva. Ja mun mieheni on vaalea eli äiti sitten totta kai ajattelee, että tulevaa vävyä jo silloin tarjoteltiin ja tuotiin näytille :).

Kuusikon äiti minustakin on aivan ihanaa kun jotkut vielä jaksavata ja haluavat perustaa suurperheen. Minusta ei siihen taitaisi olla
:/ :ashamed: - nostan kyllä hattua teille, kenestä siihen on. Iän puolesta kaikki menee varmasti ihan ok, minulla on paaaljon kavereita/tuttuja, jotka ovat synnyttäneet sinun iässäsi tai monta vuotta vanhempanakin, jopa ensimmäisen lapsensa.

Jellona oli varmasti ihana saada pojat kotiin :).

Käpärille nimpparionnea!

Uneton toivottavasti lastenhoitaja on mukava, on varmasti kerran sille kuulostaa. TUollaiset kommentit raskauksista on tosi ärsyttäviä, mutta ohi korvien vaan, on jokaisen perheen ihan oma asia, milloin ja missä elämäntilanteessa lapsia tahtoo. Ja hus pois flunssapöpöt!

Mä lähden nyt kävelylle, iltapäivällä sit pojun unien jälkeen syömään :).

 
Huomenta!

Onnea Lillukalle :flower: :heart: Ollaan sitten samanikäisiä :) Ja kiitos ihanista sanoista :hug: Onnea myös miehellesi eilisen johdosta! Ihana juttu tuo imetysjuttu!! Kuinkahan paljon oikeasti ennen vanhaan äidit imetti toisten äitien vauvoja, kun unenpöpperössä yöllä tuotiin vauvoja rinnalle :) tai silloin ei ehkä kyllä yöllä edes tuotu rinnalle, vaan vauvalassa annettiin pullosta :) Meillä on muuten mun vanhemmat syntyneet samana päivänä, kolmen vuoden ikäerolla tosin.

Koivunkävylle nimipäiväonnea :flower: Toivottavasti tosiaan olet saanut nukkua! Täälläpäin tuo vosu tarkoittaa kans huoraa, että oli kyl mukavia naikkosia :kieh: Ei ymmärrä, ei...

Kaiza; mä kans eka mietin, että onko tuo jostain kouluajoilta tuttu, mutta menipä sit sanomaan, että kyl hän näin 35-vuotiaana saa suunsa auki ja puolensa pidettyä, kun mieheni hänelle huusi... No näinpä 35-vuotias ilmeisesti monenkin lapsen äiti käyttäytyykin tosi hienosti :eek: Epäilemättä on ollu kyllä koulukiusaajakin, siihen malliin ikävästi kommentoi mieheni ulkonäköä :| On pitänyt sulle muuten sanoa, että olen kans juoksuhullu :D

Uneton; tuleeko tälle hoitajalle muita lapsia hoitoon, kuin teidän tytöt? Onkos teidän esikoinen menossa johonkin iltapäivätoimintaan koulun jälkeen, vai miten olette suunnitellu? Mulla on tosta jo kauhea stressi, tai nyt syksyn ajanhan Lotta tulee kotiin koulun jälkeen, kun edelleenkin vain keikkahommia teen, mutta keväällä kun pitäis alkaa enemmän viihtyä työmaalla, niin olen jo nyt hermostunut, et miten saadaan miehen kans vuorot natsaamaan...

Kuusikon äiti; ikävät kommentit toisesta korvasta ulos samantien! En ymmärrä ihmisiä, miten toisten hyvinkin henk.koht. asioihin kellään edes on pokkaa kommentoida mitään ikävää :eek: Ihanaahan tuo on, että on iso perhe!! Ja ikäsi on vielä aivan erinomainen, toiset vasta aloittelee tossa iässä!

Jellona; hyvää lomaa!! Ennen lapsia ei edes ymmärtäny, miten kova ikävä voi jotain olla =)

Peppi; hienoa, kun Rasmuksen sosemaistiaiset meni hyvin! Mut apua, miten hänkin on jo 4kk :eek: Pitäny muuten sanoa, että harmi, että jäi opiskelupaikka juuri noista pisteistä kiinni :( Mut nyt voi ainakin tuon asian korjata seuraavan kerran hakiessa, tuon ykköspaikka-jutun nimittäin.

Olin eilen iltavuorossa ja eipä paljon istumaan ehtinyt =) Huomenna pukkas aamuvuoron, kun oli sairasloma tullu. En nyt hirveän innoissani ollut tosta, mutta kun mies on lomalla, niin helpompi nyt tehdä tällaisia äkillisiäkin vuoroja. Se on nyt vielä eri paikassa, missä nyt yleensä olen keikkaillut, joten on paaaljon rauhallisempi vro tiedossa, poliklinikkatoimintaa. Sitten onkin to pari kaveria tulossa kylään ja pe mennään mun Hesan kaverin kans Pelle Hermannin puistoon lasten kanssa, jos ilma ok. Jos ei, ni he tulevat meille.

Nyt kotihommien kimppuun ja pakko käydä kastelemassa naapurin kukat, ettei unohdu :D

Vielä Tanskulle että, voi kun ikävä juttu tuo ystäväsi ero :( Reilu vuosi sitten, kun meidän hyvät ystävät eros, ni oikein itku tuli itsellekin :|

Hei voi vitsi, miten onnistuin kursivoimaan koko tekstin :LOL: En kyl saa poiskaan, että sori :D
 
Kiitos onniteille!
Lillukalle ja ukolle synttäri onnea!

Kävin ultrassa lonkan kans, setä kysy miten halvatussa kävelen etes??? Löi puudutuspiikin ja käski ottaa rauhallisesti muutaman päivän, ei mihkää mustikkamettään ennen viikonloppua, typerää. On siis sen verran paha tulehdus tuolla lonkan alueella siinä mihi yhdistyy kolme isoa lihasta..

KAikkien jutut luin, mut nyt kutsuu ulkoilu ennen ku alkaa satamaan.. kommentoin myöhemmin lisää"

Ametistille hyvää reissua"!
 
Molemmat nukkuu, ainakin toivottavasti hetken vielä!

Ite lueskelin tossa just tollasta 12 viikon tehokiinteytyskirjaa :D Aion sen aloittaa, kunhan ollaan lomalta palattu, siellä aion vielä herkutella ja syödä ulkona ihanaa ruokaa ;) Mut sen jälkeen se sit saa jo alkaakin! Pitkään on toi kirja jo lainassa ollutkin :whistle:

Lillukka: Aika hauska juttu tuo, että olette syntyneet peräkkäisinä päivinä ja vieläpä samassa sairaalassakin!! Ja ihan varmasti on ollut sun miehes, jota ne on äitilles tuonut siellä näytille ;) Niin, onnittelut toki miehellesikin :) Oletteko ostelleet toisillenne lahjoja? Vai menettekö "vaan" syömään? Pelkästään sekin kyllä aivan ihanaa, kun pääsee kahdenkesken jonnekin lähtemään :D

Siru: Kiitos :hug:

Ametisti: Ihanaa reissua teille!!

Koivunkäpy: Hui taas :eek: Paranemisia vaan :hug:

Isoveli kävi taas kahvilla, sanoinko jo, että sillä on kesäloma ja isän auto käytössä, siks on päässytkin tulemaan usein meitä moikkaamaan. Kivaa :) Sanoi, että tulee taas illalla, jos me ollaan kotona :)

Joo, eipä tässä sitten taas muuta :wave:
 
Aijoo synttäreistä, meillä on loppu viikon aikana ukon, ukon velje, ukon siskon, ukon siskon ukon ja parin kaverin synttärit.. onneks sisarukset pitää "yhtäaikaa" synttärit, päädyttiin siihe et painutaan kakun kans anoppilaan, mää mitää kykene siivoomaan tääl ku en meinannu päästä sängystä ylös..

Nyt anoppilaan, moro! :wave:
 
heips taas :wave: ja kiitos edelleen onnitteluista Siru, Ametisti ja Koivunkäpy. Käpäri, onnea sitten miehellesi myös!

Peppi me annoimme toisillemme lahjaksi tavarat (mies sai toivomansa virvelin kelan, mä kirjan), mies käytti mua syömässä ja sitten molemmat sai omana synttäripäivänään tehdä mitä haluaa ja toinen teki kotihommat ja hoiti Onnin. Mä kävin kävelyllä, luin kirjaa pitkään ulkona, suunnittelin kukkapenkkejä ja sain toki aamulla nukkua pitkään ja valmiin aamupalan. Tosi luksuspäivä siis, kyllähän tällaisia synttäreitä voisi juhlia useamminkin, vaikka vanheta ei kyllä tartteis.

KÄytiin syömässä yhdessä meille uudessa paikassa (ei muuten ole uusi paikka) noin 10km päässä. Onnilla oli mennyt kaveriperheen luona sen aikaa hyvin se pari tuntia. MIehen serkun mies pistäytyi meillä illalla kahvilla työmatkallaan.

Nyt meen nettaamaan vielä hetkeksi.
 
moi!

Poika nukkumassa ja väsyttää ihteeki, mut ei vielä kuiteskaa kehtaa nukkumaan mennä.
Aamulla taasen mahtavan heikko olo ja päivän mittaan saa kyllä napsia vähän väliä jotain mutta muuten tosi hyvä olo ollut... ja se varmaan johtunee siitä kun on tullu lenkkeiltyä tänään ihan urakalla.

Mulla alkas tyät iltavuorolla eli 15.15-21.15.. se tarkottaa sitä että Tatun ei tartte mennä eka viikolla hoitoon ollenkaan kun mies yö vuorossa. Kerkee jo herätä ennen kun minä lähen.. kun minä tulen töistä niin vaihdetaan lennosta niin että mies lähtee töihin ja minä jään yöks kotia.. saattaa olla totuttelua mut jospa se siitä.

Päivän juhlijoille onnittelut!

Ametistille
mukavaa reissua!!

Nyt tuli vaan omaa napaa... :ashamed: mut isken koneen kiinni ja palaan vähän virkeempänä..
 
Iltoja!

:attn: että mua väsyttää ja yö pitäisi jaksaa pirteenä töissä valvoa. |O Tänään tuli nukuttua ruhtinaalliset 4h aamupäivällä. Mikkiksen päikkäreiden aikaan en ehtinyt nukahtaa ollenkaan ja illalla olikin menoa. Miehen siskon synttäreillä kun oltiin.
Pojilla oli mennyt hyvin aamupäivä ukin kanssa. :D
Pojat sai sormiväreillä tehdä kortit tädille. Onnistui mikkikseltäkin yllättävän hyvin. =)
illalla iski kova väsy, kun kotiin tultiin, meni ilman mitään iltapaloja nukkuu ja simahti samantien. Huomenna pitäis heidän hoitopäivä jaksaa sit koittaakin se vapaus.

siru, loma alkaa kaikilla muilla paitsi mulla. Mut kiitos kuitenkin loman toivotuksista. mulla ei ole kuin viikko lomaa/vapaata elokuussa.

käpynen, eikös olekin miehelläsi torstaina synttärit?? muistanko oikein.. :whistle:

Pojilla oli mennyt hyvin aamupäivä ukin kanssa. :D

lillukka, mukava kun pääsitte miehes kanssa yhdessä syömään. =)

ametisti, ihanaa reissua teille! =) :wave:

Mitähän ajankulua minä keksisin täksi yöksi. :whistle:

Mukava peppi, kun teillä on veljestäsi ollut seuraa. =) kuinkas rasmukselle tänään maistui soseet?

Ajatus tökkii aika pahasti...kauniita uni kaikille! nukkuka munkin puolesta. :hug:
 
Hei! Täällä meillä on ollut tänään hiljainen päivä ja varsinkin ilta, kolme meidän lapsista on yökylässä, jokainen eri paikassa. Tuntuu ihan oudolta. Isommat toki ovatkin poissa useammin, mutta toiseksi nuorimmainen käy lähinnä vain mummulassa yökylässä kerran kesässä, niin häntä varsinkin on ikävä. Iloinen poika soitteli illalla äidille, olivat mummun kanssa rautatieasemalla ja näkivät kaksi junaa, oli niin innoissaan, veturinkuljettajakin oli huiskutellut :) Monenlaista olivat ehtineet puuhata, huomenillalla myöhään tulee sitten takaisin kotiin.

Ametisti: Mukavaa reissua sinulle! Ja onnittelut miehellesi SM-hopeasta, hieno saavutus!

Uneton: Kiva, että tyttöjen hoitaja kuulosti mukavalta! Menevätkö tytöt perhepäivähoitajalle? Olikos niin, että teidän vanhin menee jo ekaluokalle, silloin ei taida enää saada hoitajaa kotiin. Tuli vain mieleen, kun jotkut ystäväperheet ovat hyödyntäneet sellaista mahdollisuutta, silloin kun heillä on ollut kolme alle kouluikäistä. Se on totta, että ei välttämättä tarvitse olla suurperhe, että kauhistelijoita odotuksesta löytyy, mutta jätetään heidät oman arvoonsa :)

Lillukka: Onpa hauskaa, että olette miehesi kanssa noin samanikäisiä! Oletteko olleet aikanaan jo samassa koulussakin vai tutustuneet vasta myöhemmin? Tosi hyvä synttäri-idea teillä, että kumpikin saa viettää juhlapaivänsä niinkuin haluaa ja toinen hoitaa kotihommat.

Siru: Teetkö paljonkin vuoroja ihan eri osastoilla vai enimmäkseen samalla? Varmasti se, että syksyllä teet vain keikkoja helpottaa koulunaloitusta, sitten kevääksihän voi miettiä vaikka miettiä iltapäivätoimintaa, jos sellaista teilläpäin järjestetään. Meillä eskarinaloitus on aina ollut sellainen iso juttu niin äidille kuin eskarilaiselle itselleen, koulu kun toimii samassa rakennuksessa niin ekaluokalle meno on tuntunut jo ihan helpolta. Minua kyllä jännittää, kun meidän viisivuotias poika aloittaa syksyllä eskarin, tuntuu niin pieneltä vielä, siskonsa tuntui kaksi vuotta sitten jotenkin paljon isommalta. Nuorikin hän on vielä, täyttää kuusi vasta joulupäivänä. No, toivotaan, että se siitä hyvin lähtee alkuun. Ainakin eskariope meidän ujon tyttösen sai hyvin mukaan porukkaan, jännitti minua silloinkin, kenties enemmän kuin itse eskarilaista :)

Koivunkävyn lonkalle paranemista!

Hyviä öitä kaikille, myös Jellonalle hyvää työyötä! :)
 
Kiireessä vaan kurkkasin onko Jemma jo poksahtanut.. Mun kaveri sai eilen tyttövauvan.. :'( :heart: :D Ihanaa. Kehtaiskohan anella päsiskö sairaalaan käymään, se kun on suvun eka vauva.. :snotty:

Sit ihan omaa napaa, tai Vilin pippeliä. Ma käytiin lekurilla, ja on kuulemma oikein harvinaisen ahdas esinahka. Mietin vieläkn olisko se pitäny huomata neukkarissa joavähän aikasemmin, kun kuitenkin lääkärikäyntejä on ollut jo vaikka kuinka monta..? :/ No, ens ma on leikaus, ja kunta maksaa sen yksityiseen sairaalaan, onneksi. Hieman hirvittää, mutta pitäätän tuo hoitaa alta pois, ja parempi nyt kun en ole vielä työssä. Arttu pääsee mummolaan tai serkuillensa maanantaista tiistaihin, jos V vaikka on kovin kipeä kun ma illalla kotiudutaan, saadaan hoitaa sitä sit ihan rauhassa. Pieni juttuhan tämä on, mutta kyllä äitin sydäntä kivistää, ja huoli on pienestä.. :'(

Nyt pitää taas mennä, vitsit kun olis aikaa joskus istua rauhassa tässä!!! |O :ashamed:
 

Yhteistyössä