***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Ennen kuin minusta tuli äiti...
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.Ennen kuin minusta tuli äiti, nukuin niin myöhään kuin halusin, enkä
kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
En tullut ajatelleeksi olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
Minun päälleni ei oltu koskaan oksennettu, kakattu, syljetty,
pureskeltu, pissitty eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön. En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta
lääkärit voisisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi, etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni
niin paljon.
En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan itseni
niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti..
En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä, iloa, rakkautta, sydänsärkyä,
ihmetystä tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...
Ennen kuin minusta tuli äiti.

Aivan ihanaa olla äiti.
 

Pikaiseen taas ilmoittaudun :wave:

Danjuskalle oikein ihanaa massun kasvatusta!! :heart: Itselläni on jo valtava ikävä isoa masua!

Peppi, meillä on ristiäiset 12.8 ja Werneri tästä pikkuisesta tulee :heart: Toinen ja kolmaskin nimi on jo kauan olleet valmiina.

Ametisti, meillä kans Aleksin ihan uusi pyörä varastettiin meidän pyörävarastosta pari vuotta sitten. Kyllä harmitti, mut onneksi on vakuutukset olemassa.

Mulle tuli äiti tänne avuksi. Keskiviikko-iltana tuli ja huomenna lähtee sitten pois. Eilisen päivän leipoi kaikenlaisia herkkuja pakastimeen :p ja ulkoili Jullen kanssa.

Viime yö meni vauvan kanssa vähän huonosti; valvoi klo 2-4.30 välisen ajan. Olen ollut aika tiukilla tuon miehen työn takia, ja silmät on sen näköiset... kamalan mustat silmänaluset on :/

Semmottia. Nyt laittamaan Julle päikkäreille, vauva nukkuu partsilla. Jospa itsekin heittäytysin pitkälleen.

Jemmalle pitää toivotella vielä jaksuja!! Ja tsemppiä synnytykseen!!

Palailemisiin!
 
Äitee-78
Huhhuh kun kiirettä pitää, mutta pikaisesti tänne vielä !

Talokaupat jäävät nyt odottelemaan loman ajaksi, jätimme siis tarjouksemme voimaan jos ukko vaikka muuttaisi mieltä ja jos ei niin loman jälkeen tutkailemme uusia vaihtoehtoja =)

Kiitos kaikille edelleen tuestanne, olo olisi varmaan vieläkin tosi surkea ilman teitä :hug: :heart:

Peppi: Äkkiä vielä tuohon häämusiikki asiaan, eli mulla tulee vieläkin tippa linssiin Finlanderssien kappaleesta Oikeesti ja se on kyllä sellainen biisi mikä varmasti koskettaa hääparia :'( ;) Jos siis jotain herkkää haluaa soittaa ! Meillä sen lauloi kirkossa eräs tuttu mies ja esitys oli aivan taivaallinen ja vieläpä soi sitten meidän häätanssinakin kun me ei valssattu :D

Mutta nyt vielä pitäisi pakata, käydä kaupassa, viedä koira hoitoon ja ehtiä vielä saunaan jotta lapsilta lähtisi taju ajoissa illalla (Dana ei pääse edes päikkäreille), herätys kun lapsilla on jo 4.30 viimeistään :eek:

Palaan vielä jos ehdin :wave:
 
perjantaita!

pikkumiehelle ei näköjään meinaa uni maittaa. Haluais vaan majaa rakentaa peitosta. köllii tuossa iskän viekussa.

Peppi: Onko teillä pidempikin hää reissu tiedossa vai ihan vaan päiväseltään?

Äiteelle oikein mukavaa lomaa!!

Koivunkäpy: No voi kurja että siellä mahatauti jyllää :x

Haettiin aamulla mansikoita torilta syötäväksi :p
Pakastimeenkin pitäs laittaa mut on 30e/laatikko.. viime viikola oli jollain myyjällä 22e.. miten voi olla niin suuret hinta erot..?

Iltapäiväks ei oo oiekin mitään suunnitelmia. Poika olis tosin lähössä koko ajan vaan uimaan :LOL: ite oon tasan kerran tänä kesänä järveen uskaltautunu.
Jospa sitä tulis vielä kalajoella käytyä niin jos siellä olis vesi lämmintä.

taidanpa itekki kallistua sängyn pohjalle hetkiseks..
 
Molemmat pojat nukkuu :)

Meillä kävi mun kaveri, jonka kanssa valmistuttiin samaan aikaan =)

Koivunkäpy: Pikaista paranemista Annalle ja sulle myös migreeniin!

Uneton: Kiitos :)

Pirre: Voih, tosiaan aivan ihana runo, tippa tuli silmään :ashamed:

Gerbera: Kiva, että sun äiti on voinut olla vähän siellä apuna!

Äitee: Kiitos biisiehdotuksesta! Tuo aiotaan kyllä hakea, on muuten ihana kappale!! Ihanaa reissua teille, tuuhan sitten kertomaan matkakuulumiset ja uusimmat talouutiset, kun palailette!

Danjuska: Hämeenlinnassa on häät, otettiin sieltä hotellihuone yöksi, sunnuntaina tullaan sitten kotiin. Mummo tulee poikia vahtimaan ja hoitamaan tänne meille =) Miten sä oot muuten voinut? Joko on ollut jotain oireita tms.?

Sitten taas kysymys: Minkäkokoisia vaatteita teidän joulutähtenne käyttävät?

Ärsyttää ihan hirveesti, kun en edelleenkään pysty tummentamaan tekstejä, saatika laittaa hymiötä tai edes nähdä niitä teidän kirjoituksissanne :(
 
Peppi: Mukavaa kun pääsette ihan kahden kesken lähtemään =)
Kiitos kysymästä olo on ihan hyvä. Oireita ei oikein muuta oo kun mieletön väsy ja herkkä mieli... ja sitten on ne ilkeet kivut alavatsalla. Pahoinvointia ei vielä ole (ja toivottavasti ei tulekkaan)

Tatu käyttää pääasiassa 86cm:n vaatetta.. jokunen 80:n löytyy ja sitten joitakin 90m:ä.. pitäs kai uusata pojan vaatevarastoo.. alkaa olla vähän lyhyitä housut...

Poika nukkuu ihme kyllä edelleen.. Taidan lähtee hörppäämään kupin kahvia.. tai ainakin kaadan sen kuuppiin asti niin kun joka kerta tämän päivän aikaan :LOL:
 
DANJUSKA onnea ,ihania uutisia :heart: toivotaan ettei pahoinvointia tule.

PEPPI onko teillä kuinka kiire kotiin sunnutaina? Aattelin että kun ootte hml:ssa niin oltas voitu nähdä, vaikka teillä ei oo poikia mukana.

vaatteista, meillä paidat 92cm ja housut 86cm

eilen käytiin heurekassa, oli kiva reissu. Jätettiin Atte mun tädille hoitoon, ei olis jaksanu siellä eikä siellä ollu mitään tuon ikäiselle. Pikkuinen jaksoi hyvin sen reissun. Mukana oli myös mun kummipoika.

Siitä mun koulumokasta, se oli mun ihan oma moka. Ja aikuis puolelle en voi hakea koska mun edellinen koulutus ei ole riittävä siihen.
Sinäänsä mua ei yhtään haittaa. Tää ei ollu mun ykkös vaihtoehto mut olis ollu kiva päästä opiskelee. Mut niin kuin joku sanoi että näin oli kait tarkoitus käydä. Ensi keväänä haen sitten jonnekin toiselle linjalle, ehkä sitten onkin joku parempi linja ;)

mut nyt saunaan
 
Heipsan!

reissuun valmistautuminen kovassa vauhdissa ja väsy on jo valmiiksi kova. Aamuvuoro takana ja suuri shoppailu reissu myös.
Huomenna olis lähtö Ouluun puol 8.

Peppi, Mikkis käyttää vaihdellen 80-86cm vaatteita.
mukavaa kahdenkeskeistä reissua teille häihin. =)

käpyselle jaksuja mahatautien sekaan. :hug:

danjuska, pirteyttä elämään. :hug:
voi kun minäkin vielä joskus..

miehen veli oli äsken ilmoittanut, että he saa helmikuussa vauvan. Minä olin ihan tippa linssissä samantien. :heart:

Täytyy lähtä suihkuun kohta ja jatkaa tätä pakkaamistakin viel, ettei tarttis sit aamulla niin hirveesti...

kaikille oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua!! B) :hug:
 
Heips!

Pikakommentit, sit täytyy toivoa että sapuskat jo valmistuis.. Miehen kavereita on kylässä, ja ne grillaa kunhan on saanu saunottua, ja meillä on ihan sairaan hyvät tuoksut keittiössä kun marinadeissa oli inkivääriä ja chiliä ja limeä ja valkosipulia, ja kun herkkusienten täytteeksi on paistettu pekonikuutioita ja valk.sipulituorejuustoa.. :p :p Nukuttaa vaan jo ihan sikana, mutta kai se on valvottava! :LOL:

Tinttamooses: Mä menen töihin syyskuun alusta, pojat elokuun lopusta hoitoon harjoittelemaan pariks-kolmeks päiväks.

Jelu: Enpä oikein tiedä, kun teillä on kuulemma vilkkaita poikia, me ei oikein olla totuttu sellasiin.. :eek: :LOL: :D Eikun olette sydämellisesti tervetulleita!! Tiedätkö jo mihin aikaan elokuussa tulette, Kati tulee muistaakseni 8. päivä Suomeen ja on 3 vkoa jos oikein muistan. Korjaa Katinka jos olen väärässä, kun kuitenkin käyt salaa meitä lukemassa.. :whistle: :wave:

Oi Danjuskalle iso vauvaonnihalaus!!! :hug: Kunpa kaikki menisi hyvin!!!

Metku: Vilin lastenkirurgian lääkäri on vasta ma, sit tiedetään tarkemmin mitä tapahtuu. Lääkäri on kai jo eläkkeellä oikeasti, ja ikänsä TAYSissa juuri näitä tapauksia hoidellut, joten hyviin käsiin päästiin.Mukava oli teidän kuulumisia lukea, ja *voih ja huok* tuota sun miestä.

Oho, lähetin jo.. MUOKSSS.. :ashamed:

Kuusikon äiti: Missäpäin Lappajärveä sun täti asuu? Mun äiti on sieltä kotosin, ja olen viettänyt kaikki lapsuuden kesät siellä!!

Peppi: Harmi sen koulun kanssa. :/ Toisaalta, onneksi ei ollut vielä kiire asian kanssa. Vili nukkuu suunnilleen 20-07, vaikka onkin ilahduttanut mua nukkumalla joinain aamuina melkein kasiin!!! :eek: :D Tosin öisin on ollut aika lailla kitinää.

Käpynen: Ai että ei olis ollut katastrofi..? ;)

Lumikarpalo: Hilla on ihana nimi! Sopii sun nikin kanssa.. Jaksamista arkeen ja öihin.

Gerbsulle kans unta ja jaksuja, rankkaa on varmasti. Onneksi äitis pääsi käymään!!

Nyt lähden kärkkymään grillattavia.. Jos tuolta jotain jo sais.. :whistle: Öitä armaat!
 
Vielä pikaiseen ennen nukkumaan menoa..

Hannamari, heh kiitos kun saadaan tulla yökylään. tultais elokuussa 13.8 alkavalla vkolla. ei olla vielä tarkkaan suunniteltu mihin päin mennään eka. mut jos tiistaina johonkin päin suunnattais ja sit lauantaihin asti olis aikaa reissata niin sunnuntaina saa kotona viel relata. Miten teille sopisi parhaiten sillä viikolla?
ai että teidän ruuat kuulostivat hyvälle. :p

peppi, olenkin ihan unohtanut vastata sulle..noista yöunista. Mikkis menee nukkuu viimeistään puol 9 ja nousee ylös useimmiten 6- puol 7 aikaan tai sit puol 8, joka on jo tosi hienoa. :)

nyt nukkuu.. :wave:
 
Peppi, meillä on viimeaikoina unet ollu syvältä, nukahtaa ehkä puol kymmenen ja aamul yrittää alkaa kukkumaan jo vähä yli 6, tänä aamuna onneks sain tainnutettuu takas ja nukku sit sinne 9asti.. useimmiten on heränny tuossa 7-8aikaan..

On se kiva kun saa ihmiset pienestä onnelliseks, eräälle lupasin lahjottaa 200pistettä siihen bonan kirjakeräykseen.. Sit vasta tajusin et miks en täällä kysyny oiko joku tarvinnu :headwall: ja podin huonoa omaa tuntoa tovin, mut päädyin sitten siihen että kait te oisitte tääl kyselly jos tatrvetta ois..

Ukolla oli näkemisen arvonen ilme ku sanoin et ens viikolla läjähtää postista 5m kosteusulku kangasta, muutama metri muita kankaita ja sit viel kilo trikoota :LOL:

Nyt nukkumaan kun anna ei oo pariin tuntiin koht rampannu vessassa!
 
Huo(h)menta.

Yö meni ihan persiilleen |O Rasmus taisi olla taas joka tunnilla hereillä :kieh: Pikkasen meinas hermot mennä... Ja sit heräskin mukavasti 06 aikaan! Nukahti joskus seittemän jälkeen uudestaan, Jonttu heräs joko kiukkuisena tai väsyneenä, tai sitten tod.näk. molempia, klo 7.45. Jolloin Rasmuskin tietysti heräsi.

Mä olen löytänyt hymiöt takaisin!!! :attn: :LOL: Ja tummennokset sun muut, jipii!! :whistle:

Danjuska: Hyvä, ettei oireita vielä ole kummemmin ollut, tai siis pahoinvointia, oliko sulla Tatun kanssa?

Tigru: En vielä osaa tuosta sunnuntaista sanoa, että kuinka kiireellä lähdetään, mut jos laitan viestiä? Olis kyllä ihana nähdä teidän pikkuistakin!! Missäs päin te asuittekaan?

Jellona: Hauskaa reissua, vaikka oottekin jo menneet :wave: Ihanaa, pojille serkku tulossa, onko pojilla muita serkkuja vai onko tämä ensimmäinen?

Hannamari: Kiitos :hug: Ihanalta tosiaan kuulosti teidän sapuskat :p

Koivunkäpy: Toivottavasti Anna parani nyt kokonaan :)

Mua vähän jänskättää ne tämän päivän häät :D Ihanaa kyllä mennä!

Pitäis kai ruveta valmistautumaan jo... Palailen viimeistään maanantaina :D Hyvät viikonloput!!
 
täälläkin yö vähän huonompi mitä edelliset.. ei asettunu millään ja sitten taaperti sängynviereen kun olin yhtä sikeessä unessa kun mieski.. eikä meinannu asettua siihenkään.. näky kyllä nyrkiään jälttävän että varmaan nuo puhkeevat kulmahampaat vaivaa.

Kaveri kävi just lapsiensa kans kylässä ja muuta ohjelmaa ei sitten tälle päivälle ookkaan.

Kiitos Hannamari, Jellona ja Tigru! =)

Peppi:Kurjuus kun teillä meni yö metikköön. Yritä saada päivän aikaan huilattua jos mahdollista.
Mulla oli Tatua oottaessa aika kamala pahoinvointi.. ruoka ei pysyny sisällä ja sitten ei jaksanu pystyssä olla.. sillonen työnantaja sano että ei raskaus oo sairaus kun jouduin pari päivää saikkua hakemaan.. mut mitenpä töissä oot jos ei pystyssä jaksa olla kun ruoka tulee muitta mutkitta ulos ja tyhjää joutuu yökkäämään..

Poika tuntu nukahtavan.. vien hälyttimen miehelle ja lähen käymään kirpalla.
 
Tansku is back :D B)

Huoh, kylläpäs olette saaneet tekstiä aikaiseksi, eilisiltana lueskelin sivuja pikaisesti läpi ja nyt yritän saada "pari" riviä itsekin aikaiseksi :whistle: Joo, me siis tultiin jo eilen takaisin kotiin mökiltä vaikka piti tulla vasta viikon kuluttua. Oli niin samperin huonot kelit ettei tosikaan. Parina päivänä paistoi aurinko, toisena käytiin tyttöjen kanssa Muumimaailmassa ja toisena pesin kolme pussillista vaatteita :) Muuten joko satoi tai tuuli niin kylmästi ettei voitu olla edes ulkona. Kaiken lisäksi kaikki neljä lasta tulivat flunssaan joten päätettiin tulla kotiin sairastamaan. Eli p.ersiilleen meni meidän mökkeily tällä kertaa :(

Mutta yksi ihana asia mökillä tapahtui: Saara oppi päiväkuivaksi!!! JES! Vielä ennen mökillemenoa se oli täysin vaipoissa, ei suostunut edes istumaan potalla, saatika sitten pissaamaan siihen. Olin puhunut jo etukäteen tytölle että mökillä ei tarvita vaippaa joten se ei ollut neidille mikään järkytys että heti mökille saavuttuamme otin vaipan pois. Vajaan viikon sain pestä mökin lattian ja Saaran housut + sukat noin kuusi kertaa päivässä mutta sitten, ihan yhtäkkiä tyttö halusi mennä istumaan potalle ja nyt neiti pissaa ja kakkaa pottaan :D Ei ole viikkoon tullut lainkaan vahinkoja. Yö- ja päiväunilla toki pidetään vaippaa mutta sekin on ollut jo monta kertaa kuiva :D Jes, olen kyl tooosi tyytyväinen :D Yritin saada Veerankin istumaan siskon vieressä omalla potalla mutta ei sillä riitä kärsivällisyyttä istuntoon B) Noh, kyllä se ehtii =)

Muumimaailmassa oli tosi kivaa, Saara vähän ujosteli muumeja mutta Veera ryntäili heti halailemaan Niiskuneitiä, Nipsua ja Muumimammaa :D Vietettiin siellä koko päivä, tytöt jaksoivat hyvin reissun ilman päiväunia :) Vasta takaisintulomatkalla molemmat nukahtivat puoleksi tunniksi. Harmi ettei me ehditty käymään Puuhamaassa, olis ollut niin kivaa käydä Tigrulassakin... Ehkä ensi kesänä sitten :D

Veera nukkui tosi hyvin mökillä kunnes flunssa iski ja yöt meni taas ihan vituroiksi. Viime yönä muuten nukuin OMASSA sängyssä, päätettiin miehen kanssa että nyt Veeran on totuttava nukkumaan siskon kanssa kaksistaan. Muutaman kerran tyttö itki yöllä, mies kävi sitä rauhottamassa.

Pojat innostuivat kalastamaan mökillä, ostivat onget ja matoja =) He saivatkin muutaman ahvenen joita sitten grillattiin ahkerasti. Oli niillä vähän tylsääkin kun oli niin huonot ilmat, onneksi ehtivät käymään mun äidin kanssa Särkänniemessä yhtenä päivänä. Santerin kanssa meni hermot 50 miljoonaa kertaa mökillä. Pojalla on niin karsee murrosiän uhma ettei tosikaan... :kieh: Otettiin vikana päivänä yhteen niin kovasti että tarjosin sille mahdollisuutta mennä-asumaan isänsä luokse jos haluaa ja tälle sopii... Sanoin ettei tartte asua mun luona jos kerran olen noin kamala ja hän ei viihdy. Poika siis kiroilee ja käyttäytyy todella asiattomasti, ei kunnioita mitään eikä ketään, haistattelee vaan :( En tiedä aikooko poika kysyä isältään. Siinähän sitten oltaisiinkin jos Santeri tosiaan muuttaisi isällään, tämä on meinaa sen luokan alkoholisti että huhhuh... Toisaalta tekis ehkä pojalle tosi hyvää nähdä minkälaista olisi asua isän luona: eipä olisi säännöllistä ruokailua, ei uusia vaatteita/tavaroita, ei minkäänlaista omaa rauhaa, ei rakkautta, ei puhtaanapitoa, ei niin yhtään mitään... Voisi tulla pian ikävä mun luokse... Noh, katsotaan mitä tässä tapahtuu.

Mitäs muuta, ai niin, Veera on oppinut aika monta uutta sanaa, mm. pallo, muumimamma, kurkku. Niin, ja yhden lauseen: "anna mennä" jota hoettiin kun isukki meni uimaan mökillä :D

Olisi niin paljon kommentoitavaa mutta multa menisi viikko siihen joten nyt vain pari kommenttia. Anteeksi muut etten nyt vastaa... :ashamed:

Niiskuneidille ja Äiteelle isot onnitteluhalit rouviintumisen johdosta :hug: :heart:

Gerbera: harmi että jouduitkin kaavintaan mutta onneksi se on nyt ohi, toivottavasti antibiootit purevat. Jaksuja :hug:

Peppi: aivan ihania kuvia, olette Samin kanssa kaunis pari :) Tsemppiä asunnonhakuun! Harmi ettet saanut opiskelupaikkaa, ensi kerralla sitten :hug: Veera käyttää pääasiassa 86cm vaatteita, jotkut 80cm sopii kyllä.

Danjuska: IHANAA! Onnellista ja turvallista odotusaikaa :hug: Voimia sukulaispojallesi taisteluun :hug:

Ametisti: olipas kiva nähdä sinunkin kirjoituksesi :hug: Ikävä juttu tuo pyörävarkaus :(

Tigru: voi harmi toi opiskelupaikkakämmi... Ja tosiaan harmi ettei me ehdittykään käymään teillä :(

Tinttamooses: kotona ollaan vielä muutama viikko, työt alkavat 16.8, kääk :eek: :D

Jellona: Saara kiittää nimpparionnitteluista :hug: Käytiin oikein kahvilassa juhlistamassa nimppareita, tytöt saivat valita itselleen herkut, ottivat sellaiset tosi pienet sydänpiparit vaikka tarjolla olisi ollut esim. isoja korvapuusteja :LOL:

Metku: tsemppiä tuttivieroitukseen :hug:

Huoh, nyt on tullut romaania kerrakseen... Huomenna lisää, olette mielessä :hug:
Tansku & poppoo
 
Moi taas!

Peppi
mä en ihan tarkkaan miten tää alue jako menee, mut mua ärsyttää se että monet olettaa että Espoonlahti o sama asia kuin Kivenlahti. Oletan että Kivenlahti kuuluu Suur Espoonlahden alueeseen.

Käpyskän popppoolle jaksuja :hug:

Tervetuloa takaisin lomalta Tansku :flower: .
 
tultiin just rannalta.. ite ei kehattu uida mutta Ttau rypi ihan onnessaa. Kontallaan pitkin rantaa ees taas kun kyllästy kahlaamiseen.

Tanskuliini:kiitos =) Hienoa että Saara oppinut kuivaksi! =) Harmi vaan kun sää ei suosinut reissua.
Paranemista koko poppoolle ja jaksuja kovasti murkun kans! Pikkusiskolla sama vaihe menossa vähän lievempänä.

Miks täällä on niin hiljasta??

Mut kohta puoliin saunaan.. lähen riekkumaan Tatun kans.. pojassa ollu tänään virtaa reilusti yli oman tarpeen :D
 
iltoja naiset!
TANSKU harmi kun ei nähty mut onhan kesää vielä jäljellä... ja se ensi kesäkin :D

piti tulla ihan vain kysyy että heitteleekö muut tähtöset tavaroita? meillä heitellään aika paljon ja eikä aina edes tarvitse olla pahalla päällä kun tavarat lentää. Pelkään että joku päivä lentää lelu vauvaa päähän :(

mut nyt äkkiä sänkyyn niin pääsee taas syöttämään.
Ainiin sit piti vielä kysyy vinkkejä kuinka saada vauvalta röyhty tulemaan?
Meillä on sellainen onkelma että vauva tyrmää ittensä tissillä ja sitä ei saa millään röyhtäisemään. sit se sängyssä tuhisee ja ähkii että pierut tulee ulos

rauhallisia öitä kaikille

tigru
 
Pakko kai myøntaa, etta Hanna-Mari on oikeassa ilmoittaudun siis salaa taalla paivittain kayvaksi, vaikka kirjottelut on taas vahissa. Muistat oikeen myøs mun sinne tulon. Ois kiva tavata sillon Jellonakin. Suunnataan sit varmaan loppu viikosta pohjosta kohti jos sit tørmais vaikka Danjuskaan ja Etana-Elliin. Kuusamosta takaisin etelaan ajeltas sit itarajaa ja jossain vois kahvilla pysahtya jos ei hilla lasti ehdi sulaa.

Danjuskaa onnittelinkin jo yhteisøn puolella, mutta viela kerran

:flower: ihanan uutisen johdosta.

Onnittelut myøs rouvistuneille Niiskuneidille ja Æiteelle.

Jemma on varmaan jo lahtenyt kun ei mesessakaan nay.

Ps: Tavaroita heitellaan meillakin :wave: Tigrulle ja Peppikøsse vaate kokoja kyseli? meilla kaytetaan paaasiassa 80, mutta jotain 74 ja 86 on kaytøssa.
Mæ oon tehny niin hurjasti tøita viime aikoina (tai sitten mua on pistany malaria hyttynen), etta uni velka ei tunnu ollenkaan loppuvan. Painun nyt nukkumaan, vaikka oon ottanut 3:n tunnin iltapaivatorkut ja aamullakin sain nukkua pitkaan.

:hug: teille ihan jokaiselle ja olette mielessani ja juttunne luen huolella, vaikka kommentointi taas on niin køyhaa.

Terkut taaperotahdille myøs Otolta. :heart: :heart:
 
Hei kaikille!

Meillä on ollut viime päivät oikein synttärihulinaa, monet synttärit ovat olleet ihan peräkkäin, ensin veljeni ja sitten ystäväperheiden lasten. Vielä anopin synttäritkin ovat tulossa maanantaina, huomenna on välipäivä :) Mukavaa on ollut nauttia välillä aurinkoisista päivistä, vaikka paisteesta huolimatta ilma on tuntunut melkein syksyisen kolealta.

Hannamari: Tätini asuu Lappajärvellä pari kilometriä Karvalan kylästä Alajärvelle päin, ihan järven rannalla. Se on isän syntymäkoti, ja minäkin olen lapsena aina käynyt Lappajärvellä kesäisin. Jos kesäreissujen ohjelmaan on sopinut, olen nyt oman perheenkin kanssa poikennut tädin luona matkalla, ja joskus ilmojen suosiessa olemme uineetkin Lappajärvessä.

Peppi: Ikävää, ettei koulupaikkaa vielä tullut, mutta onneksi ehdit hyvin hakea uudestaan, kun Rasmus on vielä niin pieni. Joko olet miettinyt, haetko ensi kerralla ensisijaisesti sairaanhoitaja- vai kätilökoulutukseen? Elina käyttää eniten 80-senttisiä vaatteita, mutta jonkin verran on käytössä myös 74- ja 86-senttisiä. Elina nukahtaa illalla noin yhdeltätoista ja herää aamulla yhdeksän-puoli kymmenen tienoilla. Päivällä nukkuu vaunuissa parin kolmen tunnin päiväunet. Tänään tosin nukkui vain puolen tunnin torkut autossa, kun mentiin synttäreille, ei jatkanut enää kyläpaikassa unia vaíkka kuinka varovaisesti yritettiin siirtää. Yllättävän hyvin ilta sujui silti.

Tansku: Harmi, että ilmat eivät suosineet teidän mökkeilyä. Mutta olihan Saaran kuivaksi oppiminen hieno ansio mökkireissulle. Tuli ihan mieleen se, kun meidän pienin isoveli opetteli viime kesänä kuivaksi. Jaksamista murkun kanssa!

Tigru: Kyllä Elinakin välillä heittelee tavaroita, ja erityisen ärsyttäväksi sen tekee se, että Elina heittelee niitä varsinkin kylässä. Ikävää vahtia, ettei heitä toisten leluja rikki. Vai huomaankohan minä sen parhaiten kylässä käydessä. Ei onneksi kuitenkaan heittele niillä toisia.

Meillekin on tulossa vauva :) Luulin jo vähän, ettei minulle enää tule vauvakuumetta, mutta niin vain vielä innostuttiin. Ihan alussa on odotus vielä, la on maaliskuun puolen välin nurkilla. En ole vielä edes soittanut neuvolaan, ensi viikolla varmaan. Eilen kerroin lapsille, minua vähän jännitti, miten lapset suhtautuvat, mutta ihan iloisesti ottivat uutisen vastaan. Minulle tuli kiire kertoa, kun tarkkasilmäinen veljen vaimo jo kysyi, että onko meille tulossa vauva. Kuiskuttelimme sitten asiasta hiljaa, kun ei vielä ollut lapsille kerrottu. Minusta kun on ollut aina kiva, että lapset kuulevat asian meiltä ensimmäisenä, eikä sivusta toisten keskusteluista. Veljen vaimo on kyllä tosi tarkkanäköinen, on useamman kerran jo huomannut tosi alussa, mutta ei kuitenkaan ole koskaan epäillyt turhaan. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että minusta kyllä huomaakin odotuksen melkein heti plussan jälkeen :whistle:

Nyt nukkumaan, vaikkei vielä niin väsytäkään. Elinaa odottaessa olin alussa kamalan väsynyt, tuntuu että alku oli loputonta oksennuspyykkien suota, kun meillä oli silloin oksennustautia useampaan otteeseen. Nyt on ainakin vielä ollut aika pirteä olo, mutta lempijuomani kahvi lakkasi kyllä maistumasta jo vähän ennen plussaa.
 
Katinka on hyvä ja pysähtyy tässä kahville! vaikken sille ukolles moita enempää sit sano :ashamed: kun en osaa..

Kuusikon äidille onnea ja jarrusukkia..

Tasnkulle onnea saaran kuivaksi oppimisesta ja jaksuja murkun kanssa.. Kuulostaa tutulle, kaveri oli moinen teini-iässä, porukkasa nakkas sen toviksi koulukotiin, kappas kun asenne alkoi muutumaan :| olin itekki melkonen teininä, mut selvittiin puhumalla/huutamalla. :saint:

Täällä a edelleen puolikipee, siis ei vauhtia haittaa, mut sontii edelleen yötä päivää..

Ja Smirge, tais se sillo nalle olla mikä rytisteli, eilen ukon sisko yritti mennä mustikoita poimii, tuli alle 20min takas kun oli tuossa ihan tontinrajalla törmänny karhun tuoreeseen sontaan, mentii sit tuonne alapellon reunalle ni kappas siellä on nallen koti, makuupaikka misä oli nukuttu useemmin ku kerran jne.. Illalla ku koiran käytin ni junkekka että pelmahti tuosta ihan pihan vierestä semmonen pissinhaju että se katku tuntu nenussa viel liki tunti sisään tulon jälkeenki :x no ei passaa laskee Annaa kerää yksin mustikoita keräämään tuosta mutkasta eikä itekkää tarvii männä yksin mehtään, pittee ainaki koira olla mukana.
Eile tarjosin ukonsiskolle rakkia mukaan, eipä tuo kelvanu "kun ei siel kuitenkaa mitää oo" saku kuitenkin haukkuu jopa karhua :whistle:

Ja jee, anoppi sai mun saumurin toimimaan!!


Tigru, en tiä kui röyhyn saa tulee, mietin sitä samaa villen kans, kokeile sitä disfletyliä jos hyvin kipristää.
 
Onnea kuusikon äiti :flower:

Minkä ikäisiä teidän ( Elinan tiedän) lapset ovat?
Entä sinä?

Jännä muuten tuo tarkkasilmäisyys- juttu =)
Siis että joillakin todella on se, he tietävät joskus jopa ennen itse odottajaa :)


Danjuskaa minäkin jo taannoin onnittelin, mutta onnea uudemman kerran ja kaikkea hyvää odotusaikaan :flower:

[/b]Peppi85 mitenkäs häät meni, mitä Sami soitti? :wave:
Meillä on käytössä 80-86cm vaatteet.


Kattinkan kuulumisia oli mukava lukea.

Minkälaisia leikkejä teidän tähtöset juuri nyt leikkii?

Meillä Pepillä on nyt in kaikki nukke ja hoivaleikit.
Kuljettaminen ja "myyssääminen" on myös kivaa :heart:

Ulkona ollessa keinuminen ja liukumäki on yhä suosikit, hiekkalaatikko ei ole ollut missään vaiheessa juurikaan kiinnostava Pepille.

Tanskuliini:
Onnittelut Saaralle päiväkuivaksi oppimisen johdosta ja kivaa kun tulit taas aktiiviseksi joukkoon :hug:
Ja toki kurjaa, kun ilmat eivät olleet hyvät.

+ voimia murkkuikäisen kanssa :hug:
Meillä kaikki tuo vielä edessä :whistle:

Ja muistathan, että olet paras äiti maailmassa kaikille lapsillesi :heart:

Jaa-a, pitäisi tehdä kai jotakin muuta taas välillä.
 

Yhteistyössä