***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Huomenta, tai onhan tää jo aamupäivää, ainakin meille.

Yö meni taas huonosti, huonommin jopa, mitä on tähänasti mennytkään :/ Rasmus ähisi ja pyöri puolentunnin välein |O Söikin melkein joka kerta. On masu ollut herkkänä, vaikka eilenkin sai sosetta vaan par pientä lusikallista. Voiko muka siitä johtua? Tiesinhän mä, että on herkkämasuinen, mutta että olis ihan näin herkkä? :eek:

Mä olin eilen spinningissä ja ihan extempore lähdin parin kaverin kanssa leffaan, kattomaan Die heart 4 ja oli kyllä hyvä ja Bruce ihana :p :ashamed: Tulin vasta puol 12 yöllä kotiin, senkin takia jäi yöunet ihan minimiin :(

Lillukka: Kivalta kuulosti toi idea, että saa syntäripäivänään tehdä mitä haluaa :)

Jellona: Voi, jaksamisia, miten yö töissä meni? Rasmus syö kyllä hienosti, avaa suutaan ja maiskuttelee, ilmeet on kyllä hyviä :D Tosi vähän ollaan annettu, just sen takia, että ei masuun sit ottais, ehtis hyvin tottua, mut ilmeisesti täytyy sitten antaa vaan lusikallinen päivässä...

kuusikon äiti: Kiva, että saatte välillä osan lapsista hoitoon, helpottaa varmasti ja lapsistakin varmasti kivaa :)

Hannamari: Voin uskoa, että hirvittää., mutta hyvin se menee :hug: Eikös pienet ole nopeita toipumaankin :) :hug: Mullakin on aina kauhea kiire katsomaan pikkuisia vauvoja, tuntuu, että pitäis samantien päästä sairaalaankin katsomaan, vaikkei kyse olisikaan edes niin hyvästä kaverista :whistle:

Mä joudun käyttää nyt tätä miehen Maccia ku se aloitti eilen uuden windowsin asentamisen tohon mun koneeseen, eikä se sit onnistunutkaan |O En osaa kirjoittaa tällä... Hidasta puuhaa.
 
kotiin tossa perjantaina, pikaisesti yhdellä kädellä ilmoittelelen pulautusten välissä :heart:

Mahtava synnytys ilman epiduraalia, kokonaiskesto 3 h 30 min joista sairaalassa 1 h 50 min. :D Aivan upeeta! Ja hyvän kokoinen tyttö saapui, 3480 g ja 49 cm, pipo 36 cm.

Nyt on valvottu 5 yötä ja nukuttu päivät, ja kiukuteltu isukille.Rinnat on kuin babylonin tornit ja mieli aika ailahtelevainen, mutta onni uudesta vauvasta on siellä kaiken taustalla kuitenkin.

jemma ja "emma" 5 vrk

ai niin ja hieno synttäri tuli pikkuiselle: 20.07.2007. :attn:
 
Onnea Jemmalle ja koko perheelle pikkuisesta :flower: :heart: :hug: Ihanaa, että synnytys meni hyvin! Ja mahtavan syntymäpäivän tyttö itselleen otti :D Tulehan kertomaan lisää kuulumisianne, kun suinkin ehdit ja jaksat. Olis kiva kuulla, mitä mieltä Amanda on pikkusiskosta ja olispa se ihana nähdä kuvaakin vauvasta :heart:

Smirgelaine: Jaksamisia sinnekin! Mikä teillä valvotti? :/
 
En mä tiedä.

Mä jouduin kyllä laskee laidan pinniksestä alas, kun sami tipahti reunalta viikonlopuna. Samalla käänsin sängyn toiste päin.

En sitten tiiä tunteeko olonsa turvattomaski siinä. Käänsin sängyn aamulla entiseen asentoonsa. Mutta kun nukuttamisesrtakin on tullut oikein vaikeata (pojuhan on nukahtanut tähän asti hyvin sänkyynsä ). Kaikken maailman riekkunoita.

Nytkin Sami möykkää tuolla sängyssä...
 
Nukuin viimeyönä 2h ja soitin tasan kasilta tk:lle että määräävät mulle omenan kokosia diapameja et saan kivuilta nukkuu. Onneks meillä on kyynärsauvat ni pääsen ees johki.
Kauppa on tyhjennetty, löyty rismasta pojulle kolmipyörä hintaa vain 40?!

Smirge, tovi menee et saat postia, onko kui kiire?

Jemmalle paljon onnea nyytistä, nopee oot ollu! :hug:
 
Heippa ystävät!

Jospa sitä itsekin taas jotain raapustaisi... ;)

Jemmalle ja koko perheelle hirmuisesti onnea uudesta tulokkaasta!!! :flower: :heart:

Koivunkäpy: Pikaista toipumista! :hug:

Peppi: Parempia öitä! :hug: Joonas on nyt viime aikoina nukahtanut illalla puoli kymmenen-kymmenen aikaan, välillä myöhemminkin. Aamulla herää kahdeksan-puoli kymmenen aikaan eli jonkin verran noi nukkumisajat kyllä heittelee :) Vaatekoko on 80-92 riippuen ihan vaatteesta.

Tinttamooses: Mä olen edelleen kotona Joonaksen kanssa, kun kakkosen syntymää kerta odotellaan =)

Lumikarpalo: Kiitoksia paljon kysymästä! Odotus sujuu oikeastaan todella hyvin, ei oikein minkäänlaisia vaivoja ole. Toki jos päivän mittaan hirveän paljon puuhailee, niin sen kyllä illalla huomaa selkäsärkynä ja väsymyksenä, mutta se nyt kai kuuluukin asiaan. Harjoitussuppareitakin aika helposti ilmenee, jos turhan paljon tai ripeästi kävelee tms, mutta kivuliaammilta sentään olen vielä säästynyt.

Metku: Kiitos onnitteluista! =)

Gerbera: Hirmuisesti jaksuja sinulle "yh"-arkeen! :hug: Kyllä hattua pitää sinulle nostaa, itse en varmaankaan tuollaista jaksaisi ollenkaan.

Hannamari: No ei mikään ihme, että leikkaus jännittää, mutta aivan varmasti kaikki sujuu hyvin! :hug: Tsemppiä!

Kovasti onnea kaikille menneille ja tuleville juhlijoille! :flower:

Lillukka: Onpa tosiaan hauska yhteensattuma, että noin lähekkäin olette syntyneet ja vielä samassa sairaalassa! :D

Danjuskalle ja Kuusikon äidille kovasti onnea odotukseen!!! :heart: Aivan ihania uutisia! :)

Tanskuliini: Olipa ikäviä uutisia kaveriltasi :( Koskas te taas lähdette mökkeilemään?

Me siis viime viikon torstaina palattiin mökiltä ja oli taas oikein ohjelmarikas reissu. Maanantaina oli mun vanhemmat mökillä, tiistaina käytiin ravintolassa syömässä miehen tädin kanssa, keskiviikkona käytiin Pälkäneen strutsitilalla ja miehen toisen tädin mökillä, torstaina tuli mun kaveri miehensä kanssa mökille viikonloppuvuokralaisiksi jne. :)

Lauantaina oltiin Joonaksen kanssa menossa markkinoille, mutta jostain syystä Joonas oksensi vähän autossa puolimatkassa, joten ei sitten päästykään. Mentiin sitten mun vanhempien luokse laittamaan vaatteet ja istuimen kangas pesuun, kun siinä lähellä juuri satuttiin olemaan ja oltiin sitten siellä sen aikaa, että ne kuivuivat. Sunnuntaina oltiin mun tädin perheen mökillä koko perhe ja olikin oikein mukava reissu =)

Perjantaina mennään miehen kanssa kolmen tunnin illallisristeilylle :) Risteily lähtee Aurajoen rannasta, käy Naantalissa ja tulee takaisin. Mun äiti tulee meille Joonasta hoitamaan.

Eipä nyt muuta :D

-Niiskuneiti ja Helmi 31+5-
 

Heippatus :wave:

Huoks! Meilläkin kaksi edellistä yötä nukuttu erittäin huonosti! Toissa yönä valvoi vauva, sitä ei vaan nukuttanut... ja viime yönä Julle piti huolen, että äiti (eikä isikään) saanut nukuttua... Itki, kirkui, potki sänkynsä päätyjä ja patteria jne... syliin aina rauhoittui lopulta, mut kun tuli aika siirtyä sänkyyn, niin huuto alkoi... Että kivat vaan naapureille :saint: Ei varmaan hyökään saaneet nukuttua :whistle:

Jospa ensi yönä nukuttaisiin hyvin, alkaa väsy oikeesti tätä mammaa painamaan... Mies lähti aikasteen aamulla ja kotiutuu sitten sunnuntai-iltana myöhään. Ikävä on jo nyt hirmuinen :'( Ensi viikon työkuvioista en tiedä, enkä vielä haluakaan tietää...

Tiiättekö, huomenna tulee mun anoppi tänne mua auttelemaan pariksi päiväksi :D Keksin jo itselleni hermonlepuutushommia, saa mummo sen aikaan hoidella lapsukaisia :D Meidän varasto odottaa siivoajaa, parvekkeen saan laittaa kesäkuntoon, kun tänään siihen saatiin lasit paikoilleen, pari mattoa pesen, kun en kerennyt niitä pesemään miehen ollessa kotona jne. Oikein nautin, kun pääsen tekemään jotakin ihan itsekseen! Saan ns. omaa aikaa.

Soittelin tuossa päivällä vyöhyketerapeutille ja hän tulee tiistaina tänne meille hoitelemaan Werneriä. Näyttäis kovasti siltä, että massuun koskee. Peppi, kantoliinaa kyllä harkitsin, mutta saan ergorepun lainaan sit, kun Werneri on sen 3 kk vanha, niin en viitsi liinaa ostaa tämän ajan takia. Jos lainaan joltain saisin, niin sit olis eri juttu. Kellään tutulla ei vaan liinaa ole.
Tosiaan eilinen ja tää päivä on Werneriä kanneltu ihan urakalla... nyt onneksi nukkuu, joten saan hetken levähtää.

Nyt ruoan lämmitykseen!

Kaikille tän viikon synttärisankareille himmuisesti onnea :flower:
 
Voi, onnea hurjasti Jemmalle ja perheelleen pienestä neitokaisesta :heart: :flower: :hug: Ihanan kuuloinen synnytys ja kivan päivän tyttö valitsi! Olet säkin syntynyt synnyttämään :D Kun ennätät, ni tulehan kertomaan, miten teidän vauva&taapero-arki sujuu!

Peppi; voi harmi tuota nukkumista :( Ehkä se soseiden aloitus sitten voi oikein herkkävatsaiselle ottaa noin koville. Varmaan silti tottuu se maha soseisiin pikkuhiljaa. Tai sitten jos pitäis muutaman pvän tauon. En tiedä, mikä auttaisi :| Kiva, että pääsit kavereiden kanssa elokuviin, varmaan piristävää :)

Kuusikon äiti; samaa alaa nuo mun kolme työpistettä on. Tänään olikin kuitenkin melkoisen kiiruista ennakko-odotuksistani huolimatta. Ei pitäis kyllä ikinä ennalta aavistella mitään =) Ja kiitos rohkaisusta koulun aloituksen suhteen!! Onneksi tosiaan syksyn olen nyt pääasiassa kotona ja keväällä on Lottakin kuitenkin jo vanhempi ja jos tekisin vajaata työaikaa, niin osahan osuu aina vknlp:lle... kaipa se siitä, asioilla on tapana järjestyä.

Hannamari; kyllä varmasti menee hyvin operaatio, ja kyllä onneksi pienet paranee nopsaan! Mutta tottakai olet huolestunut, et olis normaali, jos et olis :hug: Hyvä kyllä, että aika tuli näin äkkiä, että olet vielä kotona itse, ni helpompi järjestää.

Lillukka; munkin mielestä hieno idea tuo teidän synttäripäivän juhlistamistapa! Ei sitä kyllä muuta omana juhlapäivänä kaipaiskaan, kuin että kerrankin sais tehdä mitä haluaa, eikä ikuisia kotitöitä :D

Smirgelaine; mitäs sieltä työhönotosta sanottiin? Voi harmi teidänkin yötä :( toivotaan ensi yöstä parempaa!

Nyt pakko lähteä ulos, jos se piristäis... niinkuin olen tainnut mainita, mulle ei nää aikaiset aamut ole kovin herkkua ;)
 
Onnea Jemma teille koko perheelle :flower: :hug:

Kyllä on ollut kuuma päivä, puistossa lapsillakin ihan posket hehkui ja 2 tuntia kauempaa ei jaksettu oola.

Siru2006 kiitos sanoistasi :hug:
Ja kyllä esikoisemme menee ekalle nyt elokuussa.
Hän ei mene iltapäiväkerhoon, vaan tulee (joskus haetaan) kotiin.
Itekseen olo on hänellä max. pari tuntia :)

Kyllä teidänkin arki sen suhteen lähtee rullaamaan :)
Onko Lotta minkälainen luonteeltaan?


Käpyskä, mä en enää oikein osaa kommentoida sun/teidän vaivoja kun niitä on toinen toisen perään :(
Voit milloin tahansa purkaa mesessä ja puhelimitse, kuuntelen jos haluat joskus purkaa :hug:

Olipas mukava kuulla Niiskurouvankin kuulumisia B) ;)

Hannamarille extrahalit :hug: :hug:
Kyllä kaikki varmasti sujuu hyvin :heart:

Viime yö oli poikkeus taas pitkään aikaan; nukuttiin lähes koko yö miehen kanssa vierekkäin :LOL: :)
Viideltä sitten kömmin kuorsausta karkuun :whistle:

Kaikille väsyneille (harmi kun oma toivotus ei kohenna omaa oloa) varapäreitä ja voimia ja muille terkut :wave:
 
Heippa taas! :wave:

Me käytiin juuri huoltsikalla syömässä, kun kaapissa ei ollut kuin yksi paketti makkaraa ja oli ihan hirveä nälkä! :D Käytiin me sitten kaupassakin, ettei huomenna taas tarvitse lähteä ulos syömään ;)

Nyt on kiukaassa tuli, kohta pääsee saunomaan! :) Mies ja Joonas lähti hikilenkille :D

Nyt selaamaan H&M:n kuvastoa, jos sieltä vaikka sattuisi löytymään jotain tilattavaa... ;)
 
:flower: :heart: Onnea Jemmalle ja koko perheelle tytön johdosta :heart: :flower: Kivan päivän tosiaan pikkuneiti valitsi =) Eikös Amandakin ole syntynyt itsenäisyyspäivänä eli aika merkittävänä päivänä hänkin syntyi.Oli muuten mun laskettuaika Veraa odottaessa, mutta meni muutaman päivän yli.

Kääk!! Ensi viikolla alkaa työt :kieh: :( :'( ei kiinosta sitten pätkääkään.Voi kun voittaisin edes lotossa niin voisin olla kotona. Meillä kesäloma on sujunut ihan hyvin tosin sää ei ole suosinut.Risteilyllä käytiin ja vanhin sekä keskimmäinen saivat ilmeisesti ruokamyrkytyksen kun oksensivat melko pian seisovanpöydän jälkeen.Kumpikaan ei ylensyönyt.Söivät nakkeja mitä me muut ei syöty niin en sitten tiedä jos saivat niistä jotain.Seuraavana päivänä olivat sitten jo aika ok. Käytiin Junibackenissa ja Gröna lundin huvipuistossa.Vera ei pelännyt yhtään laivalla olleita muumeja eikä merirosvoja.Toivotti oikein kädestä pitäen huomenta muumimammalle.Yötkin meni hyvin.Laitettiin alasängyt yhteen ja mä nukuin tyttöjen kanssa siinä.Miehet olivat yläsängyissä.

Onnea myöskin Kuusikon äidille ja Danjuskalle vauvauutisista

Niiskuneiti mä olen jo tilannut H&M:stä tilasin netin kautta kun en jaksanut odottaa kuvastoa.Tilasin nyt ekan satsin ja ne täytyy maksaa alta pois niin sitten onkin jo seuraavat tuotteet valmiiksi katsottuna ;)

Jaksamisia sinulle Gerbera arkeen.Meillä oli kaikkien kolmen lapsen kanssa juuri tota kantamista illat pitkät ja päivisin sylissä eli yksikätisyys on mullakin hallussa :wave: Meillä myös mies tekee pitkiä vuoroja, mutta hänellä on sitten niitten vuorojen välissä pitkiökin vapaita.Välillä on kyllä aika raskasta ja varsinkin työpäivän jälkeen illat menee siinä touhuillessa.

No nyt ei muuta kuin hyviä öitä kaikille! :wave: Ite odottelen Diiliä alkavaksi.
 
Moikka!

Päivä mennyt taas vauhdilla..
peppi, selvisin yöstä ehjin nahoin, vaikkakin aamuyöstä oli hiukka hommia ja vahtia. nukuinkin sitten 8-13. nyt on vieläkin ihan virkeä olo. =)

iltapäivällä käytiin kaverin pojan 4-vee synttäreillä. nyt on pojat nukkumassa, toivottavasti nukkuisivat aamulla edes 7. :)

Jemman perheelle isot ONNITTELUT pikkuprinsessasta!! :flower: :hug: hienoa että kaikki oli mennyt hyvin. ja tosi kiva syntymäpäivä. :)

Huomenna olis leivottava jotain valmiiksi Aleksin lauantaisille synttäreille, silloin tulee muutama lapsiperhe käymään. maanantaina tulee suurin osa vieraista pitkin päivää. =)

gerbera, kiva kun saat anopin avuksesi. toivottavasti nyt tulee eikä peru viime tingassa. jaksamisia kovasti. :hug:

käpyselle, kovasti jaksuja ja parempaa yötä. :hug:

Pitäisköhän käydä jotain syömässä ja kääntyä vaikka nukkumaan ajoissa.
harmi kun tänne luvattiin taas vaihteeksi huomiseksi sadetta olisi muuten voinut lähteä poikien kanssa käymään kartsalla.

no nyt moro ja kaikille kauniit unet. :hug:
 
Iltoja!
Vipinää on riittäny meidän talossa.

Ensin onnittelut JEMMALLE ja LILLUKALLE + MIEHELLE

Eilen sain peruutus ajan fysioterapeutille, kyllä kävi rutina ja pauke kun availi nikamat. mutta helpotti kovasti.

Vauva on voinu hyvin paitsi on niitä mahapuruja kun ei röyhtäile kunnolla. Mies näppäränä teki korisängystä kehdon, laittoi siis ketjuilla kiinni kattoon. Nyt vain yöllä tyrkkää hiukan vauhtii niin toinen keinuun uneen.
En muista kerroinko mut ristiäiset on 18.8 ja nimi on hiukan vielä hakusessa tai on meillä kaks vaihtoehtoa pitäs vain päättää kumpi....

Oon kans aatellu sitä vyöhyketerapiaa vauvalle, en vain saa aikaiseksi soittaa hierojalle :ashamed:

PEPPI miten oot sitonu kantoliinan kun Rasmus oli ihan pieni?

mut nyt tuo pieni mies on taas tissin tarpeessa joten syöttö puuhiin ja sit itellekin jotain rinnan alle.


Rauhallisia ja pitkiä öitä kaikille

 
Onnittelut Jemmalle!! :flower: :heart:

Poitsu unten mailla.. Tänään lähti kaverit kotiin.. aikamoista hulinaa ollut kun pyöri 3koiraa, 2taaperoa ja 4aikuista tässä =)

Koivunkävylle jaksuja kivun kans!

Hannamari: Varmasti painaa mieltä.. kaikki menee varmana hyvin. :hug:

Neve: Mulla kans alkaa ma työt ja jännittää aikas paljon kun ihan uuteen paikkaan menen.. Jaksuja kovin ja jospa se lottovoittokin sieltä vielä tulis ;)

Niiskuneidille oikein mukavaa risteilyä jo tässä vaiheessa kun muistan sanoo :D

Gerbera: Hienoa että anoppi tulee jelppimään. Lepuutahhan ihtees ihan kunnolla sitten.


ja kiitos vielä kaikille onnitelleille!

Mulle on tullut iltasin ihan hirvee himo kananmunaan.. ruisleipää, jossa on kaiken maailman rehuja päällä ja paistettua kananmunaa :p

jahas.. eipä poika nukkunutkaan.. tai siis kerkes nukahtaa mutta heräs pissihätään.. joi kyläreissulla "vähän" mehua ja vaippa oli yhdestä pissistä ihan läpimärkä... jospa nyt asettuisi kun kuivan vaipan pienelle vaihdoin.

Meillä on viime päivinä pottailtu ahkerasti ja kotona ollessa on menty ilman vaippaa. hienosti lorottaa pottaan seisaaltaan äitin tai isän avustuksella :D

Olis tarkotus kahtoo elokuvakin kun vaan poika nyt nukahtas.. vaikka veikkaan että minä nukahan sohvalle.. :whistle:

kauniita unia kaikille!
 
Jonttuli, jos lapsi juo pelkkä ä vettä niin mun mielestä ei oo kovin paha juttu tuo yöjuominen..
Meillä isompi neiti juo edelleen yöllä, samoin mulla saattaa mennä puolki litraa vetta yössä, eli jos on kuuma niin suotavaa kuulemma on antaa jopa yölläkin juotavaa..

Uneton, sillä marmatan tänne kun on ees joku paikka mihi valittaa, ihan sama vaikka kukaan ei lukis/kommentois asiaa mitenkään..
Kyllä tähän kohta taas tottuu et paikat renaa enempi ja vähempi..
 
Käpy sitä juuri tarkoitin, että hyvä kun kerrot ja purat.
Ja luen aina, vaikka en osaa auttaakaan.
Joten ilmaisin siis asiani väärin, mutta pointti oli että hengessä ollaan mukana....


Jemma onko vauvalla ruskeat silmät? :heart:

Sisällä on edelleen +26-28 lämmintä jotta tarkenee ihan hyvin :whistle:

Mitäs Nasuliinolle, Melinalle, Tiukuliinille, Jonnalle, Taivaanvuohelle, kuuluu?

Helteistä päivää kaikille B)
 
Huomenta!

Heh, oon ollut kirjautuneena eilisestä lähtien :eek: :D

Eikös Jellonalla ole tänään synttärit? ONNEA paljon!!


Yö meni huonosti, onko yllättävää? |O :whistle: Näin aamuyöstä sellasta unta, että mies petti mua kolmen mun kaverin kanssa :eek: Yksi niistä oli mun paras kaveri, Joonatanin kummitäti. Aamulla oli paha mieli herätessä, vaikkei se uni tietenkään totta ollutkaan, mutta silti :/

Eilen käytiin mun tädillä, Rasmuksen kummitädillä, siellä oli mun mummu ja pappakin.

Smirgelaine: Mites Sami nukkui viime yön?

Koivunkäpy: Miten lonkka voi? Saitko nukuttua?

Niiskuneiti: Kiitos :hug:

Gerbera: Kiva, että anoppi tulee auttelemaan!

Neve: Kiva oli kuulla teistäkin :) Missä olitkaan töissä?

Tigru: Aika hyvä idea toi kehtojuttu :D Mä en ton sidonnan nimeä muista nyt millään, mut meillä on siis ollut käytössä tuo yksi ja sama sidonta aina, Rasmus on siinä siis pystyasennossa, meidän mahat ja rinnat on vastakkain... Ymmärsitköhän? :)

Pirre: Onkos teillä ollut pitkään tollasta? :/

Jonttuli:
Meillä oli joskus viime vuoden marraskuussa unikoulu, jonka avulla päästiin yöyömisestä pois... Mut tuttipullo meillä on edelleen päivisin käytössä :eek:

Uneton: Huh, onpa teillä kuuma! Täällä ei kyllä helteitä ole näkynytkään |O :(

Mut nyt täytyy mennä. Tällä kannettavalla kirjoittaminen on niiiiin hidasta!
 
Peppi85 ulkona ei ole ihan sitä 26 astetta.
Tarkoitin täällä sisällä :wave:
Näin on ollut jo pari viikkoa, uuvuttaa tämäkin.
Tosin ulkonakin on yli 20.
Vaihdetaanko? ;)

Olipas sulla inha uni, onneksi kuitenkin vain unta, pahaa sellaista :hug:
Eilen muuten mulle tuli kirje ja hetken arvelin sen olevan sulta :D
Oli nimittäin ihan samanlainen käsiala siinä kuoressa :LOL:
Oikein sydän pamppaili kun avasin ;)


Vitsit kun väsyttää, johan sitä on kohta 3 tuntia palloiltu *haukottelee*
 

Yhteistyössä