***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Täällä ollaan siivottu ja illalla pitäis pakata, kesän viimoinen pitkä reissu edessä eli laivalla+Tukholmassa käydään ja Onnin serkun kastajaisissa.

Tiedoksi :attn: Noin alle 10 kielon marjan syöminen ei ole hyvin haitallista eikä vaadi toimenpiteitä, saattaa tosin aiheuttaa vatsanpuruja. Jos marjoja menee yli 10, sitten lääkehiiltä. Tiedot myrkytystietokeskuksesta. Asutaan tosiaan mäntykankaalla, kielojen ja mustikoitten ympäröimä tontti ja tänään se sit tapahtui, mitä ollaan pelätty eli löysin pojan syömästä kielon marjoja kun oli noin puoli minuuttia etten katsonut mitä touhuaa. Suusta sylkäisi yhden pois, kun huusin että sylkäise. Kysyin että mitä sä söit, niin näytti niitä kieloja! Mut ei se ehtinyt kovin montaa, jos yhtään millään syödä. Mut pitäkäähän peukkuja ettei vatsanpurujakaan tulisi. Arvatkaas vaan kuinka säikähdin, mä luulin et ne marjat on tosi myrkyllisiä ja et se on sairaalaan lähtö automaattisesti. Ja ehdin jo kelata mielessäni niitä muutamana sekunttina, että mitä kaikkea Onnille siitä tuleekaan..

Taivaanvuohi kiva kuulla kuulumisia! Toivottavasti sairastelut olisi pian ohi ja Catriinalle parantumista kovasti!

Meillä on Jonttuli kokoa 92 sekä haalari että kaksios. puku talvea varten, on saatu ne molemmat.

Kaiza
kyllä ne kanttikset vaan on niiiiin niiiiin hyviä
:p . Myös mustatorvisienikeitto on todella hyvää. Jos joku noita sieniä saa, multa löytyy aivan erinomainen keitto-ohje.

Peppi mun on tosi vaikea uskoa että sulle olisi tullut 40kg raskauksista, siis sun kuvista päätellen, et ole lainkaan "lihava" (en tykkää tuosta sanasta!). Tsemppiä kuntokuuriin muuten! Ja hatunnosto kun moiseet jaksat ruveta.

Mut palailen linjoille kirjoittamisen muodossa joskus ensi viikolla. Ehkä illalla käyn kurkkii vielä teidän kuulumisia.
 
Käytiin viemässä mun puhelin huoltoon... Jos ei kovin kallis ole niin vakuutusyhtiö ei korvaa uutta puhelinta, vaikka uuden olisin halunnutkin :D

Meidän Alepassa on -30% kaikki, ollaan käyty tyhjäämässä koko kauppa :LOL: Aiotaan tänään piiiitkästä aikaa tehdä ite pitsaa :p Nyt täytyy herkutteluista ottaa kaikki ilo irti, koska kohta se loppuukin sitten...

Kaizan kirjoituksia on aina niin kiva lukea :hug:

Niiskuneiti: Mä sanoin kans just miehelle, että saa mun kaa ruveta lataamaan musiikkia tohon mp3-soittimeen :) Ja kiitos sullekin :hug:

Kiva, kun Gerbera on saanut vähän omaakin aikaa!

Jonttuli: Täällä on ollut pilvinen päivä, silloin tällöin on tihkuttanut vettäkin, kuten nyt :/ Ja Espoossa vaikutetaan :D

Uneton: Et kyllä kuvissa ainakaan ole pullukalta näyttänyt! :)

Taivaanvuohi: Harmi noita teidän sairastelujanne :/

Lillukka: Hauskaa reissua teille :hug: Onhan multa jäänyt molemmista aina sairaalaan reilut 10kg, mut molemmista on jäänyt sellaset sitkeät 5-7kg päälle... No, nyt olen kyllä jo pidemmän aikaa ollut samoissa painoissa, mitä Joonatanin jälkeen olin, mitä olin siis, kun aloin Rasmusta odottaa, mutta kun pyrkimyksenä on päästä niihin kiloihin, mitä olin ennen odotuksia niin jäljellä on vieläkin n.6kg :/ Ja kiitos vielä tsempeistä :hug:

Mietin just, että 12vko kuulostaa paljon vähemmältä, kuin 3kk :eek: Se on kuitenkin aika pitkä aika... :)

Jellonalle piti sanoa, että anteeksi, kun olin eilen niin kiireinen, jutellaanhan paremmalla ajalla, voin kertoa lisääkin tuosta kirjasta, jonka olen ihan just kokonaan lukenut =)

Mut nyt iltahommiin ja pitsan tekoon :p Vuokrattiin leffakin :)
 
Heippa!

Peppi, ei haittaa siis yhtään mitään, kun et ehtinyt kauemmin jutella eilen..mullakin oli ihan pika käynti mesessä juuri vain sen jutun takia. muuten odotti kaikki keittiö hommat. ja uni. että kiitos vain siitäkin hetkestä. vielä en kerennyt käydä kattoo kirjastosta sitä kirjaa, mut kuhan ehdin niin perässä tullaan. :D

töissä viime hetket käsillä..kohta pääsen nautiskelee valkkaria ja possun kylkiä. :p

Aleksin juhliin tulee huomenna kaveri-lapsiperheitä kolme kappaletta. että vilskettä riittää. myös miehen veli tyttöystävänsä kanssa tulee jossain vaiheessa. Maanantaina tulee suurin osa vieraista mummeja ja kummeja periaatteessa. =)

Lillukalle, oikein hyvää matkaa. :D

nyt viel viimeiset työ hommat.. :wave:
 
Täältä pitsanteon lomasta kirjoittelen :D Oma pitsa on jo uunissa, Sami vielä viimeistelee omaansa, siitä tulikin aika täyttävä :whistle: On varmaan 5 senttiä paksu :D Ja muutenkin tuli molemmille yhden pellillisen kokoiset "pikkupitsat", niistä syödäänkin koko viikonloppu...

Jellona: No hyvä :hug:

Koivunkäpy:
Miten lonkka jakselee?

Hyvät yöt!!
 
iltoja!

huh kun ramasee..

Käytiin päivällä ihan huvikseen Raahessa ajelemassa ja tuli tosi pitkä lenkki jalan kierrettyä.. kateltiin ja kierreltiin ilman mitään kiirettä. pysähdyttiin välillä limulle ja kävin yhdessä lastenvaateliikkeessä. =) Kaikin puolin mukava päivä.

Jonttuli: aamu ja päivä oli täällä Oulun eteläpuolella oikein aurinkoinen ja lämmin.. nyt alko iltapäivästä tulla vettä :/
Meillä on Tatulle varattu talveks 92cm haalari.

Mites Niiskuneidin ilta meni??

Lillukan porukalle muakavaa reissua!
Toivottavasti pysyy mahanpurut pojalta poissa! Pitääkin kahtoo tarkasti kun tuossa meillä kans kasvaa kieloja. Ja kun poika kulkee tällä hetkellä marjapuskissa syömässä marjoja niin että ei sitten kielonmarjoja erehtys syömään..

Peppi: Meillä tehtiin eilen pizzaa jota syötiin tänäänkin.. tuli aikas tuhdit täytteet :whistle: Tatukin söi omaansa hyvällä ruokahalulla.

Gerbera: Hienoa että mahdut entisiin vaatteisiin! =) Ite odotan vähän kauhulla kuinka monta lisä kiloa taas tulee :ashamed: Tatun odotus aikaan tuli 13.. kaikki kyllä lähti pois ja nyt oon siitäkin 7kg kevyempi mutta onhan tätä löysää nahkaa :whistle: Toisaalta taas ootan kovasti että alkas masu kasvaa :D

nyt taas pätkii ja pahasti...

ku tultiin tuokta Raahen reissulta kotia nii vietiin Tatu uimaan (herätti muuten hilpeyttä rannalla olioissa kun pikku jätkä pomppi ja loikki kun aropupu minun käsivarsilla kun veteen pääsi) :D

Sitten paistettiin vohveleita ja Tatukin veti menemään kaks vohvelia.. Löysin poitsulle ohjeenkin mistä tulee ihan vohvelin näkösiä vohveleita :LOL:

Tatulle iski hoku esiintymis into tuossa ilta tuimaan.. teki kaikenlaisia pyörähdyksiä ja sitten taputettiin.. taputti itekki ja huusi että hienoo, hienoo
:D

Meillä on alkanu ilta (ja myös päiväunille) nukahtaminen mennä taas hankalammaks.. pitää moonta monituista kertaa käydä peittelemässä kun kuuluu että peitto, peitto.. tai sitte tulee sängystä pois ja naureskelee kun parhaankin vitsin ois kertonu..

Mut nyt kömmin lueskelemaan hetkeks.. jospa en nyt näkis unia.. viime yönä heräsin siihen että ovikello soi kaks kertaa :eek: Olin 100 varma etten ollu kerenny ees nukahta kun Tatun luona kävin kun jo säpsähin.. Koira oli ihan hiljaa (varmaan murisis keskellä yötä oveen kolkuttelijoille) ja mies kans rauhotteli että ei siellä ketään oo kun potkin sen ylös.
Ja tänään kyllä totesin että olis ovikellon sointi kuulunu huomattavasti kovemmin jos joku ois oikeesti sitä soittanut.. että varmaan unta sitten kerkesin nähdä.. hyi mikä tunne tuli kun hiki melkein tippuen säpsähdin :eek:

mut nyt öitä!
 
Hei kaikki ihanaiset. Pitkästä aikaa ehdin taas istahtamaan koneelle. Oikeastaan nukkumaan pitäs jo, muttakun saa olla koneella keskenään, makkarissa valot päällä ja kaikki.. Saatiin vihdoin siivottua Vilin huone ja laitettua se kuntoon (tai aika tyhjä se vielä on, mutta sänky, pikkupöytä ja pieniä jakkaroita on..) ja nyt herra nukkuu siellä toista yötä! Mieskin on kaverillaan yön, ja minä hallitsen makuuhuonetta. Ei kovin ihanaa, nyt tämä on täynnä laatikoita joissa on vielä sellaista kamaa jota ei haluta heittää pois mutta jolle ei tunnu löytyvän tilaa.

Jemma-mammalle onnea prinsessan syntymästä, ihanaa kun kaikki meni hyvin. :heart: :hug: :heart: Yksikätiset oman navan vuodatuksetkin meille vaan!! :D

Gerbsu ja muuta asias tiimoilta muistaneet: Kiitos tsemppauksista, uskon että kaikki menee Vilin leikkauksessa hyvin. Ja tosiaan, ympärileikkaus tehdään, ei halkiota. Lääkäri sano jättävänsä puolisen senttiä e-nahkaa, että jäis "luonnollisemman" näköseks. Pääasiahan on että tulee kuntoon. Ennen ei vaan saa syödä 6 tuntiin eikä juoda vettä 4 tuntiin, ja se tarkottaa hyvällä säkällä sitä että aamulla ei raukka saa mitään suuhunsa kun leikkaus on 11.30. Nukku nimittäin eilen 20 yli kasiin, tuuletusta!!!! :D

Olenkohan kaikille uusille odottajille onnea toivotellut.. Alkaa olla taas niin puhki että muisti pätkii. (Selittelyä?) Noilla pienillä kun on oikein superpirteä vaihe, molemmat olis menossa koko ajan joka paikkaan, ja jos A on paikallaan, se valittaa.. |O Kaikki on just nyt "tyhmää", väärät lastenohjelmat, Vili, äiti, nukkumaan meno, väärä pyjama, aaaaargghhh...

Ou Jellona, en ole sua unohtanut, meille sopis viikolla paremmin kuin vkonloppuna, kun sillon saatettais olla mökille menossa. Jos ei vaan haittaa se että mies könyää töihin siinä 5.30-6.30 välillä..

Nyt unta palloon, jos vaikka kumpikaan poika ei herättäis ens yönä.. Joopa joo, ihme olis se.
 
Huomenta!

Leffa kestikin aika pitkään, päästiin vasta 23 aikaan sänkyyn ja mulla ei tullut uni!! Olin varmaan jotenkin yliväsynyt tai sit joku täysikuu tai vastaavaa... Pyörin ja kääntylin vaan :/ Rasmus heräili taas 1,5-2h välein syömään |O

Danjuska: Onko Tatu tarpeeksi väsynyt nukkumaan mentäessä? Jos sen takia nukahtaminen kestää? Tuli vaan mieleen :)

Hannamari
: Kiva, kun kirjoittelit taas. Jaksamisia Artun kanssa :hug:

Mitähän sitä tänään tekis... Mitä muut ootte tekemässä?

Rasmus oli eilen ekaa kertaa hyppykiikussa, olipa suloinen :heart: Tajus heti, mitä pitää tehdä :D

Syö myös tosi mielellään soseita, oikein tärisee, kun lusikallista suuhun odottaa :) Söis ihan varmasti paaaljon enemmänkin kerrallaan, mitä nyt annan, mut en ole silti uskaltanut isoja annoksia kuitenkaan antaa...
 
Peppi85 kiiitos, mutta näkemäsi kuvat ei kerro karmeaa totuutta :) :|
Niin paljon on liikakiloja, ettei edes kehtaa sanoa :ashamed:

Kyselit päivän ohjelmaa, no ainakin sisäpäivä taitaa olla tiedossa, sen verran tuota vettä tulee taivaalta-
Eli leikkimistä, nahistelua, sylittelyä ja muuta sellaista. :D

Juustoa pitäisi käydä ostamassa, kunhan ukkeli herää iltapäivällä niin sitten.

Meillä on yöt aina sellaisia, että jos Peppi nukkuisi hyvin, niin isommista tytöistä joku herää ja sitten taas toistepäin.
Toivottavasti alkaisi jo helpottaa hiljalleen, ei oikein pitemmällä ajalla jaksa sitten kovin virkeänä kouluun mennä :whistle: :whistle:

Yksi hyvä ystävä sai yllättäen töitä ja hänelläkin muuttuu arki täysin elokuun aikana.
Hänen kuopus tosin on vasta 9kuinen kun aloittaa hoidossa.

Niin olin muuten minäkin aikanaan B)

Juu, ei tässä nyt muuta.

Niiskuneiti, kyselin tuossa taannoin, että millä laivalla lähdette Tukholmaan?
Mukavaa reissua =)
 
Täälläkin sisäpäivää vietetty... vettä tulee kun aisaa ja aamulla jyski ukkonenkin |O

Yöllä Tatu heräs monta monituista kertaa.. hetken nukku ja taas ylös.. Aamulla noustiinkin koko porukka vasta klo 10 :ashamed:

Peppi: Ite oon kans miettinyt että onko liian virkee mutta kovin haukottelee ja loikoilee sohvalla illasta ja nytkin äsken tuossa ennen kun ylös tultiin. Ja monesti illasta haluaa ite jo nukkumaan.. Jospa olis vaan joku vaihe.. samoin kun taas tämä yöheräily..
Onneks työt alkaa iltavuorolla niin voidaan pidempään nukkua jos yöt kovin syvältä.. jospa tämä tästä..

Hannamarille jaksuja!

nyt ei varmaan tulis muuta kun valitusta ettäparmepi lopettaa tähän tällä erää :ashamed:
 
Hei siskot!
täällä sisällä kärvistellään kun ulkona sataa :kieh: , onneksi Aino-kummi leipo pullaa Aten kanssa, ja niitä ollaan herkuteltu :p

Hannamari meillä on Atte kans siä mieltä että kaikki on tyhmää ja tylsää kun on vauva sylissä, ei vain osaa sanoa sitä vaan juoksee jonnekin ja tekee tekoitkua :LOL: se kyllä ottaa päähän enemmän kuin naurattaa.
Pikkuveljeä kohtelee kyllä hyvin mut meitä muita koettelee.

METKU tervetuloa vain, miekin haluun käydä messuilla, ajattelin et vois silloin tiistaina 7 päivä käydä. Ja voinhan miekin poikien kanssa ajella teille päin

KAIZA/PEPPI kiitoksia liina vinkeistä. pitää kokeilla sitä kehto sidontaa, sen ristisidonnan osaan.

NEUVOLAssa käytiin vauvan kanssa, 5,3kg ja 58cm! Eli hyvin kasvaa rintamaidolla/kermalla :D
Eilen oli vauvan munuais kontrolli. Vauvalla on jokin tiehye virtsarakosta josta ei kuitenkaan ole mitään virtausta. 3kk iässä uus tutkimus ja sit katsotaan tarvitseeko leikata. Hirvittää jos tehdään jokin operaatio, vaikka tuskin se mikään iso operaatio ole.

pitihän mun paljon muutakin taas kirjoitella ja kommentoida mut kun tuo maito nousee päähän :LOL:

ps. ketäs on sieltä läheltä rolloa?? ollaan siellä reilu viikko elo-syyskuun vaihteessa
 
Täällä Länsirannikolla on ihan ok ilma ollut, toki pilvistä vähän väliä, muttei nyt satanut ole. Joten ulkona ollaan oltu ja nyt Otto nukkuu vaunuissa. Nukkuuko kenenkään muun tähdet enää vaunuissa ollenkaan?Meillä Otto nukkuu yleensä mun kotona ollessa, kun melkein käyn lenkillä joka pvä, ni menee siinä samalla. Isän kanssa nukkuvat meidän sängyssä. Alkaa vaan olemaan melkoisen pitkä siinä rattaissa ollessaan, nyt vielä kyllä menee, mutta varmaan syksyn tullen, viim. talvivaatteissa ei mahdu enää kyllä. Katsotaan. Talvivaatteista kyseli Jonttuli; mä kanssa olen sitä pohtinut. Otolla oli jo viime talvena 86cm haalari X2, ajattelisin, että ainakin alkutalven menevät, kun oli nyt 1.5vee vasta 80cm pitkä pätkä :heart:

Danjuska; meillä myös kuuluu iltaisin Oton sängystä: peippo,peippo. Ja hänellä on tapana kannella peittoa myös mukanaan pitkin päivää. Yritän aina jossain välissä heittää sen hänen sänkyynsä :D Tarttuiko jotain mukaan lastenvaateliikkeestä? Meinaatteko selvitellä masuasukin sukupuolta jo raskausaikana? Miten teilläpäin, kerrotaanko ihan noissa yleisissä ultrissa? Pitänyt muuten sanoa, että yks mun työkaveri on sieltä teiltäpäin kotoisin =)

Peppi; hienoa, että Rasmuksen soseiden syönti sujuu hyvin. Mitä makuja hän on saanut? Varmasti suloinen hyppykiikussa :)

Niiskuneiti; miten teidän risteily meni? Sunkin raskaus on jo pitkällä =)

Gerbera; ootpas nopeasti päässyt entisiin mittoihin :eek: :) Paljonko sulle tuli kiloja Wernerin raskausaikana? Onko tiheän imun kausia vielä ollu pikkumiehellä? Toivottavasti miehesi sais jotain yhtä kivaa työtä ilman reissuja =) Hankalaa on varmaan hänellä, jos työtään rakastaa. Itsekin voisin kuvitella, että olis todella hankalaa, jos pitäis nykyisestä työstä luopua, mäkin nimittäin rakastan mun työtä =)

Meillä ei suunnitelmissa mitään erikoista tänään, mies on pessyt terassia ja meinaa sen öljytä. Kaupassa pitäis käydä. Huomenna onkin mulla iltavuoro, ni pitää jotain "helppoa" ruokaa ostaa huomiseksi.

Hannamari; meillä myös Lotalla vaihe, että erityisesti äiti on usein hyvinkin tyhmä :eek: Ei välttämättä suoraan noin sano, mutta arvostelee mun tekemisiä usein. Kaverit on nyt tosi tärkeitä, nytkin painelee tuolla ulkona naapurin tytön kanssa.

Nyt syömään, ylläri taas grilliherkkuja :p

Hyvää lauantaipäivän jatkoa eri puolille Suomea :wave:
 
Tervehdys ystävät! :wave:

Meidän eilisiltainen risteily meni oikein hyvin, oli todella mukavaa! Kiitoksia vaan kysymästä Danjuska ja Siru! :) Klo 19 siis laiva lähti ja klo 22 oli takaisin rannassa eli kolme tuntia kesti. Ruoka siellä oli todella hyvää, koko matkan ajan sai syödä...meille kyllä riitti pari lautasellista :p :D Joonaksellakin oli sujunut mamman kanssa todella hyvin, vaikka meidän lähtiessä pienet itkut tirauttikin, mutta se meni ohi heti kun oven suljimme :) Nukahtanut oli oikein kiltisti mamman syliin :D , mistä hän sitten oli kantanut pojan omaan sänkyynsä.

Uneton: Ei me kyllä olla mihinkään Tukholmaan lähdössä... :whistle:

Gerbera: Onnittelut takaisin entisiin mittoihin pääsemisestä, nopeasti on tosiaan käynyt! :flower: Mullakin jäi Joonaksesta tulleet kilot jo laitokselle :D

Siru: Joonas ei ole nukkunut päiväunia rattaissa enää aikoihin, en edes muista, että koska viimeksi. Aina nukkuu omassa sängyssään.

Jonttuli: Joonaksella oli viime talvena käytössä 80-senttiset talvivaatteet, nyt olen meinannut 92-senttiset hankkia. Joonaksen kevät/syyspukukin on samaa kokoa, eikä ole ollenkaan liian suuri.

Peppi: Ihana Rasmus :heart: Suosittelepa sitten jotain hyviä biisejä, mitä lataat, muutkin saa tietysti :D

Täälläkin on ollut pilvinen ja tuulinen päivä, välillä on vähän vettäkin tullut. Paljon ollaan kuitenkin ulkona oltu ja saatiin miehen kanssa taas autotallin yhden päädyn räystäänaluslaudat laitettua :) Oli aika hauskaa, kun meinattiin Joonaksen nukkuessa tehdä homma loppuun, niin kunhan ulos päästiin, niin ihmeteltiin kun alkoi radiopuhelin soimaan (missä siis itkuhälytintoiminto) :) Joonashan se sängyssään sillä toisella puhelimella soitteli ja ilmoitti että on herännyt :D

Äsken käväisin yksin kaupassa, mies lähti Joonaksen kanssa viemään veljeään kotiin. Huomenna tulee miehen tädin perhe meillä käymään Tampereelta.

Reissaajille mukavaa matkaa! :wave:

Oikein rattoisaa lauantai-iltaa kaikille! =)
 
iltoja vielä

Tatu ei sitten tänään nukkunut päikkäreitä.. en jaksanu alkaa siihen rumbaan.. hyvin poika jaksokin. illasta aavistuksen kiukkunen mutta sitten tuli vielä vieraita ja kikku unohtu kokonaan. Nukkumaan menokin onnistu nyt illalla ongelmitta. Laitoin vähän normaalia aikasemmin nukkumaan ettei ihan yliväsyneeks menis.

Kotona olla möllötetty koko päivä.. siks vaan että kaupassa käytiin ja se autojalkapallo turnaus käytiin kahtomassa. sielläkin kastu ihan totaalisesti kun vettä puotti.

Niiskuneiti: Hauska kuulla että mukavaa oli risteilyllä =)

Siru: Yhdet housut Tatulle tarttui mukaan =)
jos vaan vaavi suostuu näyttämään kumpiko on niin luultavasti halutaan tietää =) Tatustakin olis haluttu tietää mutta oli semmosessa asennossa joka ultraus kerralla että ei lääkäri nähnyt :D
Me käydään Oulussa ultrassa.. minun käsityksen mukaan täällä ei muuten ultrattas muistaakseni kun kerran. Neuvola kustantaa ultran kunhan matkakuluista itse huolehtii. Siellä on kaksi käyntiä.
tuntuu että akaan neuvolaankin on vaikka kuinka pitkä aika vielä, mut äkkiä se tästä rupee menemään.

Olo on vähän epämääränen.. väsyttää mutta ei nukuta. Ei jaksas telkkuakaan möllöttää.. jos sitä kampeis kohta nukkumaan niin jaksaa pojan kans aamulla ylös pompata että saa mies nukkua pidempään kun yö vuoroon sitten huomen illalla mentävä :|
 
Lauantai-illan huumaa.. :LOL:

Ukko kattelee vuokraamaansa leffaa alakerrassa, kävi vaihteeks hakemassa kun mä käyn meiltä yleensä. Ottikin sit saman tien sellasen, että sanoin kannen nähtyäni että onneks mulla on hyvä kirja kesken.. :kieh: Mel Gibsonin uusin(?), olikohan se Apocalyp..tica? ei kai? no ehkä tiedätte, josta sanottiin arvosteluissa että väkivalta menee itsetarkoitukseks ja asian edelle, ja minähän en silpomisia kato vaikka asia olis kuinka hyvä.

Kävin tuossa tunnin lenkin rämpimässä metässä, kun en näitä paikallisia marja- ja sienipaikkoja vielä tunne. Reilun litran löysin mustikkaa, ja muutaman haperon ja lehmäntatin, mutten niitä viitsinyt ottaa. Kanttarelleja olen muutaman maistanut jo tänä vuonna, tateilla höystettynä.. mmm... (ja tähän se kuuluisa Homerin kuolausilme) mutta kun en paikkoja tosiaan täällä tunne, en viitti mennä eksymään ilman kaveria. Terkut vaan Lillukalle ja muille sieni-ihmisille.. :wave: Oli muuten hyvä tietää noista kielon marjoista, kun meilläkin kasvaa aika paljon kieloa tontilla. Koitan katkoa varret kukkimisen jälkeen, mutta eipä niitä kaikkia huomaa. Vilistä on tosin tullut niin epäluuloinen kaikkien marjojen suhteen ettei tosikaan. Edes vattua ei suostunutmaistamaan, vaan päristeli vimmatusti jo ennen kun marja osui huuliin! :eek: :LOL: Samaten jugurtit joita se söi jossain vaiheessa mielellään, nyt täytyy ITE saada lusikka käteen, käännellä ja väännellä ja ihan varovasti hipaista jugurttisella lusikalla suupieltä, sit voikin vähän nuolasta huulia ja miettiä oliko tämä kenties kamalaa. Ja voi sitä pärinän määrää jos ei tykkää, ja on oppinut työntämään kielen tosi pitkälle ja sanomaan ÄÄÄÄÄHHHHH...

Tigru: silloin kun Vili oli ihan nyytti, Arttu teki "pahojaan", siis kaikkea mahdollista kiellettyä etenkin iltaisin kun Vili söi. A tosin jätti päikkynsä pois kun Vili syntyi, joten sekin vaikutti iltoihin, jotka oli melkoista menoa.. :whistle: Onneksi nyt meillä on kaksi rauhallista, hillitysti käyttäytyvää pikku herrasmiestä, jotka rauhoittuvat huomattavasti mitä lähemmäs mukkuma-aika tulee.. :LOL:

Siru: Vili nukkuu vaunussa vielä. Sisällä nukkuu huonisti, lyhyesti ja täytyy melkein nukuttaa, kun joskus on kipeänä joutunut nukuttaan sisälle. Hoitoon meno on edessä, ja meillä ihan sama tilanne että rattaat jää pieniks kun ilmat kylmenee.. :/ Meinaan laittaa rattaat mukaan hoitoon aluksi, muuten tulee liikaa muutoksia jos vieraassa paikassa pitää nukkua sisällä.

Käpynen: Huomenna aamulla túlee taas lastenohjelma, jonka tunnarista tulet sinä mieleen. Anna ja lohikäärme, katotaanko teillä? Ootas.. miten se menee..
Riittää sai palvelijan puuhat, mä vastaan tahdoin lohikäärmeen tulen
toiset nauroivat mun haaveillein, neito ritariksi pyrkii.
Harjoittelin salaa ja sain oman miekan
ja kun lohikäärme hirveä vei kuninkaamme pojan
mä läksin näin sitä luolaa päin, ja tartuin miekkaan..

..ja tyttö pelastaa prinssin ja saa lohikäärmeen ratsukseen ja pääsee linnaan ritarioppiin, ja mietin aina että tuo on just kun Käpäri!! :D

Nyt sänky kutsuu.. Unia prinsessat ja ritarit ja me lohikäärmeet... :LOL:
 
Pahoittelut sekaannuksesta Niiskuneiti...
Lukihäiriö taitaa vaivata tai luetun ymmärtämisen vaikeus.


Meillä ei ole nukuttu vaunuissa vuoteen.
No satunnaisia kertoja on nukahtanut rattaisiin, mutta ei kotioloissa.
Vaunut ei mahdu kumpaankaan parvekkeeseen.

Jos teidän lapset (joulutähdet) saa katsoa telkkaria, niin onko tullut suosikkia?
Meillä Peppi diggaa Puuha peteä ja Maisaa =)

Tänään tulee kaveri leikkaamaan ja siistimään meidän esikon, miehen ja mun hiuksia.

Huomenna onkin sitten se tutustuminen perhepäivähoitajaan, jänskättää :whistle:
 
Huomenta.

Rasmus heräili tunnin välein taa koko yön ajan :( "Pikkusen" taas väsyttää. Tätä on jatkunut jo niin pitkään, oon ihan varma, että tää ei koskaan helpotu, saatika lopukaan :/ Kivat univelat kertyy...

Just koitin miettiä, että miten Jonttu nukkui vauvana ja muistin, että puolenvuoden iässä, kun oltiin Pärnussa niin heräsi yöllä VAIN YHDEN kerran, aamuyöstä, söi ja jatkoi unia :eek: Uskomattoman hyvin. Rasmus on jo 4kk ja syö useammin, kuin vasasyntyneenäkään söi |O Yöt on mennyt jo niin pitkään näin, välissä ei ole ollut parempaa yötä, usko menee :ashamed:

Käytiin eilen kaveriperheen luona, heille tulee vauva ensi maaliskuussa :heart: Koskas Danjuskalla olikaa la? Entä kuusikon äidillä?

Ainiin, käytiin eilen aamupäivästä kauppatorilla, nähtiin siellä Keke Rosberg B) Minä näin ja jopa tunnistin :D Syötiin siellä sellanen merenherkkulautanen, jossa oli muikkua, lohta, mustekalarenkaita, perunoita ja salaattia :p

Mun veli tuli sit käymään, tarjosin sillekin meidä tekemiä pitsoja, illalla syötiin ite niistä loput :p Ja katottiin taas leffa.

Uneton: :hug:

Tigru: Hyvinpä kasvaa teidän pikkuinen :) Toivottavasti 3kk munuaiskontrollissa olisi kaikki hyvin, eikä leikata tarvisi. Tuli muuten mieleen, että muistinko sulle ollekaan sanoa, että sillon kun oltiin siellä Hämeenlinnassa niissä häissä niin lähdettiin aika pian aamupäivästä kotiin, enkä sit muistanut sulle tekstata :ashamed: Mies soitti siellä vähän niinku juomapalkalla ja aamulla oli sillä sen mukainen olokin :whistle: Ei varmaan olis suostunut lähteä mihinkään :LOL:

Siru: Joonatan nukkuu edelleen parvekkeella rattaissa :) Rasmus on saanut nyt vaan sitä peruna-porkkanasosetta, muuta en ole uskaltanut vielä kokeilla, edetään hitaasti...

Niiskuneiti:
Kiva, että teillä meni risteily hyvin ja Joonaskellakin hoidossa hyvin :) Mä en varmaan saa ikinä aikaiseksi niitä musiikkeja ladata... Tai mies ei saa aikaiseksi mua siinä auttaa :kieh: Toi mun kone on edelleen käyttämättömänä, kun Sami ei ole saanut vielkään sitä laitettua ja muusikit on siellä :/

Danjuska: Kovasti jaksamisia :hug:

Hannamari: Olipas ajattelevainen mies, kun moisen leffan valitsi :kieh: :whistle:

Uneton: Mä melkein toivoisin, että Joonatan joskus suostuisi telkkaria kattoa, mutta kun ei viihdy sitä 5min pidempää (ei melkein ikinä sitäkään) sitä katsomassa... Tuuhan sit heti kertomaan, millainen pph oli!!

Ja taas on kirjoittaminen kestänyt!

Ihanaa, keskiviikkona sit lähdetään sinne Pärnuun B)

Oli pakko tulla kertomaan vielä... Menin just vessaan pissalle ja pöntöstä löytyi vauvalehden tarjouskuponki :LOL: Aika vähän Jonttu on vessaan tavaroita onneks heitelly :D

Joonatanillakin on muuten ollut vatsa nyt parit päivät tosi kovalla, eilen ei tullut kakkaa ollenkaan :( Tulee aina mun luo, taputtaa peppua ja on surkean näköinen, reppana :'( Annoin eilen luumusosetta, toivottavasi helpottais pian!!
 
moiksis!

Aamulla pomppasin virkeenä ylös.. Tatu nukkuin koko yön heräilemättä! 6.30 vaati peittoa ja nukahti takas.. nukkukin sitten kasiin. nyt jopa päikkäreille meno onnistui melkein entiseen malliin..
Syötiin aamupla ja käytiin lenkillä että sai mies nukkua. onkin nyt tosi monena aamuna antanu minun jäähä nukkumaan ja hoitanu poitsun aamutoimet :heart:

Siru:Unohdin tuossa aikasemmin vastata että keväällä nukku Tatu viimeiset päikärit vaunuissa.. Nyt ei varmana osais ees asettua nukkumaan vaunuihin..

Uneton:
Meillä Tatu kahtoo telkkua.. pyytää aina ite mutta ei nyt kovi kauan jaksa keskittyä.. ensiks suurin suosikki oli titi-nalle, sitten vaihtui pikku traktori ja nyt on muumi ja korkeasaaren kotibileet dvd.. muumia kun alkaa kahtoo niin hokee että pois pois möökö :D ja korkeasaarta kun herra haluaa kuunnella niin kuuluu että kookee =)

Peppi:
Jaksuja kovasti noihin öihin, :hug: Elä vielä menetä uskoos ja toivoos ;) Kyllä se siitä ajan kanssa vaikka ei varmaan sanat paljo univelkoja pois vie :whistle:
Mulla olis netin laskurin mukaan la 14.3 mut saattaahan se vielä muuttua..

Nyt vaan odotellaan että pikku mies heräis niin lähetään käymään kävelyllä ja kaupassa.. ilmakin on vähän nätimpi kun eilen.
 
JEMMALLE onnittelut :heart:

GERBERA kuinka usein Werneri syö? meillä syödään edelleen 2-3h välein läpi vuorokauden. muutama 4h väli ollut.
ja taas olis saatava tissiä, huoh, välillä väsyttää ihan sikana kun roikkuu tissillä mut on se kuitenkin niin ihanaa imettää.

Täällä tullu päivän vettä ja sen näkee Atesta, se on koko päivän lyöny tai raapinu :kieh: meillä onkin käytössä tuhman pojan nurkka, muuten ei siihen kalloon uppoa ettei ei saa lyödä.

mut nyt syöttämään pienintä
 
ainiin peppi, en minäkään muistanu silloin laitella sulle viestiä :ashamed:

piti taas paljon muutakin mut kun nykyisin en saa mitään tehtyä kunnolla kun jompi kumpi pojista huutaa :headwall: ja oma keskittyminen on nollassa, päikkäreitäkään ei saa nukuttua kun pienenmpi syö niin tiheään

vali vali, anteeks :ashamed:
 
:hug:

Täällä en oo ollu ainakaan pariin kuukauteen, mutta nyt oli tultava kun koneen äärelle pääsin ja aikaakin on.
Sen verran lukasin taakse päin ja huomasin että prinsessat ja prinssit on syntyny =) Ihanaa!!! Onnea paljon mammoille!!!!

En oo sitä nettiä hommannu vieläkään, kone viihtyy kaapissa.. Ei oo oikeesti paljon sellaista aikaa että kerkeisi konetta käyttää joten se netti saa viel odottaa.
Meillä menee hyvin. Viihdytään hyvin ja kesä on menny tosi nopeesti. Koko ajan ollaan menossa jonnekin.. Nyt tytöt tuli isälle ja mie tulin vanhempien luo viikoks. Tytöt on nyt iskällä 2 viikkoo ( :'( ) , pakko oli tulla tänne. Yksin olo ei oo miun juttu. Tuun niin levottomaks yksin ollessa. En kyllä vois edes kuvitella mitään suhdetta. Onneks yksinäisinä hetkinä ystävät on lähellä :)
Wilhelmiina kasvaa aika huimasti. Puhetta tulee aika heikosti mutta eiköhän se sieltä. ostin tytöille kerrossängyt ja hienosti ovat nukkuneet. Wilhelmiina oli aiemmin pinnasängyssä.

miula on jutut nyt ihan jumissa. Teki niin mieli kirjoittaa kuulumisia, mut kun olen ulkona jutuista niin ei voi mitään kommentoida ja en tiiä mitä meistä kertoisin. :ashamed:

Olette oikeasti ollu mielessä paljon!!! :heart:

Halein Jonna ja prinsessat

kirjoittelen myöhemmin jos jotain järkevää keksin/muistan.. Miula on muuten tosi huono muisti nykyään, Onko muilla?
 
Moi Jonna :wave: Kiva kuulla, että elämä sujuu mukavasti ja saat välillä sitä omaakin aikaa, vaikka tyttöjä ikävä onkin. Tuosta muistista sen verran, että muisti on todella huono täälläkin, mut se johtuu tästä hirvittävästä kuormituksesta, mitä ympärillä koko ajan tapahtuu ja mitä pitäis muistaa ja missä järjestyksessä. Että älähän huoli, kyllä se taas muutaman vuoden päästä tasaantuu. :hug: sulle!

Jemma - Onnea oikein paljon pienestä vaaleanpunaisesta ihmeestä :heart: :flower: Onko pienellä jo nimi valmiina?

Nyt tulee sit vähän myöhäistä kommentointia asioihin :ashamed:

Gerberalle täältäkin sympatiat kodinhoidosta lähes yksin. Toivottavasti osaat, jaksat ja muistat pyytää itsellesi aikaa ja apua.

Tansku:
Voi noita murkkuja tai esimurkkuja! Tietyllä tavalla yhtä hankalia kuin uhmiksetkin, mutta ei niitä sitten voi samalla tavalla enää kontrolloida ja hallita kuin kolme-neljä -vuotiaita. Toivottavasti välinne ovat jo paremmat eikä teidän tartte erota toisistanne :hug:

Kattinka: Ihana Norja-Suomi-Norja -turnee. Voisitkin piirtää karttaan reitin, joka kulkisi kaikkien joulutähtien kotiin. Sitten raportoisit täällä 'kotikäyntejäsi': missä oli parhaat eväät, kivoin piha, huonotapaisimmat lapset jne. :D Luulen, että tää palsta olis entistäkin suositumpi lukijoilleen... ;)

Jellona:
Siis oltiin siinä Tuttiritarin aamushowssa eli ei sit samaan aikaan kuitenkaan. Mut me muuten oltiin miehen kaa kesäkuun lopussa Mikkelin maratonilla (siis minä vain huoltajana :attn: ) ja kuulostelin kans koko ajan, jos näkyis tuttuja.

Yritän kommentoida tän viikon juttuja sit taas viikon viiveellä :D

Tukholmassa oli kivaa, vaikka on ne liukumäet ja kiikut sielläkin samannäkösiä... Skansenilla käytiin Junibackenilla ja voin sanoo, ettei satujuna oo sit ihan pienille. Jos joku on Astrid Lindgreninsä lukenu niin tietää, ettei Veljeni Leijonamieli oo ihan pienten kirja. Kuitenkin se satujunan kierros päättyy kertojan sanoihin: sitten Korppu ja Joonatan heittäytyivät jyrkänteeltä alas :eek: Sitä ennen on vielä melkoisen pelottava lohikäärme Katla.

Pallomeressä meidän tyttöihin ois voinu laittaa sykemittarit. Veikkaan, että meno-paluun kulutus oli maksimiluokkaa. Välillä nolotti kun muiden tytöt laski silleen nätisti ja normaalisti ja sit meidän tytöt :whistle:

Nyt täytyy mennä - mies tuli kurkkimaan, mitä kaikkee meinaan meidän elämästä taas kertoo!
 
heips!

Vielä koneella vaikka pitäs olla melkeinpä jo nukkumassa :whistle:
Huomenna alkas sitten työt.. vähän meinaa mietityttää että miten se lähtee menemään B)
Mieskin joku aika sitten polki töihin :(

Tigrulle :hug:

Jonnan kuulumisia kiva lukea, :hug:

Meillä kans huomaa pojasta että on ollut huonot ilmat ja sisällä joutunu olemaan enemmän.. tänään on esiintynyt lelujen viskomista mitä ei vielä tähän asti ole harrastanut.. ja jos jostain kieltää/ei oma tahto mene läpi niin heittäytyy pää punaisena karjumaan täyttä kurkkua.
Jos poika ei rupea rauhoittumaan niin viedään istumaan "jäähy" nurkkaan ja selitetään miks siihen joutu.. siellä rauhottuu äkkiä ja ilmestyy hyvin iloinen poika sitten silmien eteen.. Oon huomannu että tätä nykyä on entistä vähemmän keinoja millä sias huomion muualle itse kiukuttelun aiheesta, mutta näkyy tuo hetken jäähyllä istuminen auttavan.

nyt kirjan pariin.. palailen kunhan taas ennätän.
 
Hei kaikille!

Täälläkin on ollut pari tylsänpuoleista sadepäivää, jotka ovat saaneet tunteet kuumenemaan..tänään sentään oli nuorimman veljeni synttärit, vietettiin niitä mummulassa, vähän vaihtelua päivään. Ennen viikonloppua oli kauniit säät, ja silloin ulkoiltiin ja käytiin uimassa.

Kiva kuulla Jonnasta ja Taivaanvuohesta pitkästä aikaa!

Peppi: Omien laskujeni mukaan la on 13.3., neuvolassa en ole vielä käynyt. Huomenna soitan jos ei soittoaika vilahda huomaamatta ohi. Mulla vaihtuu nyt neuvola, meidän lähineuvola lopetettiin vuodenvaihteessa. Tylsää, nyt neuvola on melkein parinkymmenen kilometrin päässä, ennen sinne vaikka pyöräili. Lapsetkin olisi Elinaa lukuunottamatta voinut jättää isoimpien lasten hoitoon kotiin, nyt reissu kestää niin pitkään ja suuntautuu niin kauas että täytyy ottaa aina ainakin kolme nuorinta mukaan. Se muuten kuulosti tosi söpöltä, että Rasmus odottaa soselusikallisia innosta täristen :)

Siru: Elina nukkuu edelleen vaunuissa päiväunensa, ei kai ikinä ole vielä nukkunut sisällä ihan vastasyntyneisyysaikaa tai muutamaa kuumepäivää lukuunottamatta. Nukkuu vaunuissa oikein hyvin, eikä ole tarkoitus siirtyä sisälle vielä aikoihin. Jalat on kyllä jo hieman koukussa mutta muuten mahtuu hyvin. Ehkä toppahaalarin kanssa saattaa talvella tulla ahdasta. Harmi vaan, että meidän kymmenen vuotta loistavasti palvellut itkuhälytin sanoi työsopimuksensa irti, toinen muuntaja meni mykäksi. Tietysti se toimisi pattereillakin, mutta aikoinaan kokeiltiin sen syövän pattereita aika kovasti. Ehkäpä jostain löytyisi sopiva muuntaja, täytyy katsella, kun käy isommilla kylillä.

Danjuska: Meiltäkin käydään Oulussa ne kaksi ultraa, ainakin kahden nuorimmaisen kanssa olen jo käynyt. Kuvien laatu paranikin uskomattoman paljon verrattuna oman tk:n ultrakuviin. Tähän asti meillä on aina ollut koko katras ultrassa mukana, saa nähdä, vieläkö isoimmat pojat haluavat lähteä mukaan. :) Mukavaa ensimmäistä työpäivää sinulle!

Uneton: Elina katselee innoissaan videolta Teletappeja. Tämän hetken suorana tulevista lastenohjelmista ei vielä välitä yhdestäkään. Meille onkin vuosien varrella kertynyt edustava kokoelma telkkarista nauhoitettuja lastenohjelmia, mm. Matka maailman keskipisteeseen kiinnostaa vielä isompiakin. Teletapit taas ovat suoranainen inhokki muille kuin Elinalle, mutta on kiva kuitenkin joskus antaa Elinankin katsella lempiohjelmaansa. Välillä meillä onkin vähän kiistaa, mitä katsellaan kun on vain yksi telkkari, isommat haluavat enemmän katsella telkkariohjelmia ja pienemmät lastenohjelmia videolta. Näin kesällä ulkoilu kyllä kiinnostaa enemmän, paitsi näinä sateisina päivinä telkkarikin on suosiossa. Toivottavasti teidän tapaaminen pph:n kanssa menee mukavasti!

Meille otettiin muutama päivä sitten pieni kissanpentu. Pakkohan se oli heltyä, kun niitä tultiin meille oikein kotiin näyttämään =) Tiedettiinkin, että tytön kaverin perheeseen syntyi loppukeväästä kissanpentuja. Lapset ovat olleet tosi innoissaan ja kilpailleet, kenen sängyssä se nukkuu, ruokkineet ja leikkineet sen kanssa. Toiseksi nuorin tosin kysyi tänä iltana, että milloin kisu lähtee kotiin :) , hän vähän pelkää sen leikkisiä loikkia. Ei ollut ollenkaan ihastunut siihen, että tämä on kisun uusi koti...toivottavasti kuitenkin tottuu. Meidän yhdeksänvuotias vanhempi kissa on alun hyökkäyksen jälkeen suhtautunut pikkukisuun melko rauhallisesti, se olikin asia, joka eniten minua huolestutti. Mutta näyttää siltä, että kisut pystyvät elämään saman katon alla sovussa, hienoa!

Elina on viime aikoina alkanut kiljua erittäin kovaäänisesti, kun kokee, että joku toinen tekee Elinalle jotain vääryyttä, tai vaikka vain uskaltautuu menemään äidin syliin :) Elinasta varmaan tuntuu, että täytyy pitää kovaäänisesti puolensa, että pärjää sisarusten kanssa :ashamed: vaikka minusta toiset suhtautuvat yleisesti ottaen aika ymmärtäväisesti pikkusiskoonsa. No, toivottavasti ajan kanssa löytyy sivistyneempiäkin kommunikointikeinoja, vaikka tietysti voi olla iloinen, että Elina kiljuu ennemmin kuin vaikka puree. Hävettää vain, kun Elina joskus kiljuu niin vihamielisen kuuloisesti vieraillekin lapsille, joita ei ole ennemmin nähnyt, vaikka uimarannalla :ashamed:

Nyt katsomaan, mihin pikkukisu on tällä kertaa nukahtanut, ja sitten itsekin nukkumaan! Hyviä öitä kaikille!
 

Yhteistyössä