***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Hitto ku en pysty muokkaamaan tota omaa tekstiä, pitää sit aloittaa uusi kirjoitus, kun Kaiza oli kirjoitellut...

Joonatan kyllä puree tai koittaa purra, ei mitenkään tarkoituksella tai et koittais satuttaa, jotenkin kokeilumielessä :D Usein sit pelästyy itekin, jos on puremaisillaan ja sit sanoo kovaan ääneen: EI saa purra, lopettaa sit kyllä siihen. Sen yhden raivokohtauksen aikana sai purtua mua käteen niin, että siihen tuli mustelmakin. Ja Joonatan kitisee kyllä joka päivä jonkun verran :/ Riippuu tietenkin hirveesti, että miten yö on mennyt... Ja mitä tehdään. Usein en jaksa/halua aamulla/aamupäivisin ulos lähteä, kun Rasmuksella on tapana just sillon nukkua, yleensä vähän pidemmän pätkän niin haluan käyttää sen ajan hyväkseni :ashamed: Tai sit vaan oon niin väsynyt, etten edes jaksa pakata lapsia ja lähteä ulos :ashamed: Jaksamisia teille Maten kiukkuihin *hali*

Olipa vaikea kirjoittaa Rasmus sylissä :D
 
päätinpä tässä välissä koneella pyörähtää.. iltapäivästä luultavasti lähdetään reissun päälle..
sitä ennen aattelin torilta hakee mansikoita ja laittaa pakastimeen.

Kaiza: Tatulla oli tuo puremisvaihe sillon kun ekat hampaat tuli. Mut nykyään ei kyllä enää pure.. joksus joku harha haukku mut halaa heti perään ja sanoo että haittaa.
Läpsimistä meillä ei juuri ole esiintynyt. joskus nauraen on saattanut huitasta mutta kun ei muita naurata ja torutaan niin jää sitten siihen..
ja uhma.. sitä tulee koko ajan lisää. yrittää saada man tahtonsa läpi joka asiassa ja jos sanotaan ei, niin heittäytyy hyvin dramaattisesti lattialle huutamaan. Mustasukkaisuuttakin on alkanut tulla.. muita lapsia ei saisi olla äitin tai isän sylissä. eikä mummon. viimeksi kun oltiin mummolassa ja leikkimään tuli vähän nuorempi sukulais tyttö ja täti erehty ottamaan tytön syliin niin tuli kauhea parku ja yritti tyttöä pois työntää.
Että kyllä ainakin täällä osataan samaa rataa ;) jaksuja kovasti :hug:

äiti soitti just.. yks sukulais poika ajanu moottoripyörällä kolarin.. luultavasti jalat joudutaan amputoimaan ja taistelee tällä hetkellä hengestään :'(
vielä ei oo mitään muuta tietoo ja että kenen syy kolari on ym.. mut ei kai tässä auta toivoo kun parasta.

on tämä kirjottaminen kestäny. jos en enää linjoille palaile niin mukavaa loppu viikkoa kaikille!

vielä muokkausta kun oli Peppi kerenny kirjottaa.. Lähdetään tosiaan tänään ja saattaa olla että viikon päivät ollaan reissussa.
 
Hola!
Pitäs olla varmaan jo kakarat valmiina, lähetään käymään Annan kerhokaverin luona, eilen kutsuvat, asuuvat napurissa matkaa ei oo ku n.4-5km!

Mä oon metsästäny itelleni pitkää hametta, pisin minkä oon löytäny ylvi nilkasta 10cm ylöspäin. |O

Niin Meillä nukutaan edelleen pinniksessä, siirtynee joskus isojen sänkyyn kun alkaa pinnis käydä pieneksi..

Läpsii kun sillepäälle sattuu, ärsyttävää, viimeiks eile pamautti siskoosa autolla ohtaan ku sisko yritti mennä leikkii hänen kanssaan..

Tupakkalakko loppu ukolta eilen, sano et katellaan jahka ei tuoho selkään koske kokoajan.. mä otin muutamat savut, ja totesin että mun lakko nähtävästi pitää ku tuli nii tajuttoman paha olo..

DAnjuskalle viel piti hyvää matkaa ja toivotavasti sukulainen jää henkiin! *kiroaa kaikki kaks pyöräset*
 
Äitee-78
Kiitos vielä kaikille onnitteluista :heart:

Peppi: Ollaan lähdössä Bulgariaan kahdeksi viikoksi tämän kuun 21. päivänä, sikäli huono aika mennä kun on juuri kuuminta aikaa, mut eipä tässä ollut muutakaan vaihtoehtoa kun sitten elokuussa alkaa pojan koulu ja omakin koulu, mutta eiköhän sen kuumuuden kanssa pärjätä B)

Jellona: Pöytäjärjestelyt menivät oikein hyvin ja muutenkin tunnelma oli niin iloinen ettei kukaan muutenkaan alkanut kiukuttelemaan vaikka joutuivat samassa tilassa vihamiestensä kanssa olemaan ! Muutenkin kaikki tuli todella loistavasti juttuun ja juhlijoita riitti aamun pikkutunneille saakka |O :D

Tänään tai huomenna pitäis mennä hakemaan passi ja mahtaa näyttää hassulta kun sukunimi nyt sitten muuttunut, muita kortteja sun muita en ole vielä ehtinyt/jaksanut vaihtaa, mut täytyy tässä pikkuhiljaa sitten, eipä sekään ihan ilmaista ole kuitenkaan :/
Nyt tulee taas vaan omaa napaa, eilen kyllä sain uusimmat jutut luettua, mutta enhän mitään enää tänään muista ja nyt tuo pikkuriiviö tuolla jo hermostuukin...
Joku oli kysellyt tuosta isojen sänkyyn siirtymisestä, meillä Dana on nyt kuukauden päivät nukkunut veljen kanssa kerrossängyssä ja ihme kyllä järjestely toimii, epäilin suuresti ettei tuo duraceli koskaan pysyisi siellä, mutta hyvin on mennyt !!!

Oikein hyvää päivänjatkoa kaikille, palailen vielä tänään jos suinkin vaan ehdin, kauheasti hommia pitää saada tehtyä ennen reissua ja salilla ehtiä käydä sun muuta, mutta olette kovin mielessä :heart: :heart: :heart:
 
Moikka!

ennen töihin menoa kerkiin kirjoitella, kun pojatkin näyttävät leikkivän ihan ok. mies on lääkärissä, lisää saikkua tiedossa.

peppi, Että kuulosti tutulta noi Jontun jutut. Ainoastaan toi syömis puoli on meillä helpompaa. Aleksi oli pienenä paljon rauhallisempi ja on nykyään ihan suht rauhallinen tapaus, mitä nyt voi olla. ainahan sitä yhteen jostain otetaan, mut ei mitään mahdotonta. Miehen suvussa yhdellä ainoastaan todettu adhd,mut hiukan vilkkaita veljeksiä olleet kaikki nuo sedät sekä mies ite nuorempana. :) jaksuja päivään. :hug:

kaiza, meillä ei lapset syö hoito aamuina kotona. mut meillä ne vaan herätettään 6 aikaan puetaan ja viedään hoitoon. 8asti saa siellä hoitopaikassa aamiaista. Meidän aamut on varmaan siksikin niin helppoja kun ei ole lapset jaloissa pyörimässä, ne nostetaan vasta sitten ylös kun ite on valmis.
ja meillä purraan..sitä kiellettään joka kertaa,varmaankin osaltaan vaikuttaa toi et Mikkiksellä ei ole noita hampaita viel hirveesti niin ikeniä kutitaa. Kaluaa nimittäin kaikkea mahdollista tuolla pihallakin. mies ehdotti eilen et jos ostettais puruluu sille. :D
Omaa tahtoa on ja rielusti. ei ole Matte outo lintu. ihan tavallinen tapaus. meillä kiukutellaan ihan samalla tavalla. joskus on hiukan parempia päiviä ja joskus ihan karseita. jaksuja kovasti. :hug: ja tuuhan kertoo miten miehesi kans meni.

jaahas hetki leikkiä Mikkiksen kanssa ja sit töihin...mukavaa päivää kaikille. :wave: B)
 
Hei Rakkaat :heart: täällä Ametisti :wave:

Olette olleet mukanani kantoliinassa koko ajan, vaikken en ole kirjoittanutkaan tänä vuonna (?). Sen verran olen sivuja selannut, että osaan onnitella ainakin Peppiä, Tigrua ja Gerberaa vauvasta :hug: oliko vielä joku - Lumikarpalo? Ja pian Viirua ja Niiskuneitiäkin :heart: Uusia rouviakin oli: Jellona ilmeisesti jo talvella kun kävin kuvia kurkkaamassa (ihana talvimorsian), Niiskuneiti ja Äitee, unohdinko taas jonkun, toivottavasti en :ashamed: Vanhalla tädillä kun tahtoo mennä nimet ja päivät sekaisin :D

Kirjoitan joskus mahdollisesti enemmänkin kuluneesta keväästä, mutta nyt en halua pilata päivääni enkä rasittaa teitä valitusvirsilläni. Yhtenä esimerkkinä vain se, että joulutähdellämme on jo kolmannet putket korvissaan!

Meilläkin purraan ja läpsitään niin 3 v. kuin 1,5 veekin kun sanat loppuvat kesken (niitä on jo paljon, mutta ei ihan neuvottelutaitoihin asti vaadittavaa määrää). Tahto on luja kummallakin, mutta leikit yhdessä sujuvat aina vain paremmin. Lämmin ajatus kaikille teille, joilla on lapset näin pienellä ikäerolla :D ;)

Valoisaa kesää kaikille teille - jospa minäkin nyt vähän useammin tänne ehdin - on mahtavaa, että palsta on edelleen näin eloisa :flower:
 
Heippa! Yövuorosta toivuttu taasen kerran, aina yhtä ihanaa, kun on takanapäin, terkkuja Jellonalle ja kiitos toivotuksista :hug: Kivaa oli oikeesti yövuorossa, kun oli tosi kivat kaverit :D Meillä siis kolmisin valvotaan toisessa paikassa ja toisessa nelisin, ei tarvi ikinä yksin olla. Ja sopivasti töitäkin läpi yön, tasaiseen tahtiin.

Peppi; joko tuli vastauksia koulusta? Toivottavasti pääsit :)

Ametistin kuulumisia oli IHANA lukea!! Toivottavasti ehdit useammin kirjoittelemaan :) Hurjalta kuulostaa nuo kolmet putket, onneksi nyt taidatte olla voiton puolella!

Meillä Otolla puremisvaihe menny vähän ohi, välillä saattaa vähän kuin vahingossa kokeilla, mutta on tooosi pitkä aika, kun tosissaan viimeks on koittanut purra. Läpsiminenkin tuntuis nyt vähentyneen. Kun kiukuttaa, ni kiemurtelee sylissä niin paljon, että hyvä kun jaksan pitää :D se vie mua kohta ihan 6-0 :LOL: toistaiseksi olen pärjännyt. Omaa tahtoa kyllä on, mut ei varmaan mitenkään erityisen paljon. Silloin, kun Lotta oli hoidossa, harvoin aamulla vietiin, mutta jos vein, ni yleensä jonkun jogurtin, ompun tmv. söi aamulla kotona ja sitten tarhassa kasin maissa aamupalan. Vein siis yleensä 6.30-7. En oikein tiedä, miten mulle tuli tavaksi ainakin jotain hänelle antaa ennen lähtöä. Meil sujui kyllä aina oikein nopsaan nuo aamut, eka laitoin itteni valmiiksi ja sit aina vasta herätin hänet ja hänelle sit aamutoimet. Itse en syö ennen aamuvuoroja kotona mitään, vasta töissä. Ei vaan pysty niin aikaisin syömään tai tulee huono olo. Vähän silti huono, jos töissä on kova kiire, niin ei siellä oikeasti pääse syömään. Hyvä vasikka elää juomallakin ;)

Danjuska Voi sun sukulaispoikaa :hug: toivottavasti jää henkiin! Nuo kyllä hirvittää muakin nuo moottoripyörät, onneks mies möi omansa keväällä. Ehti viime kesänä kans kaatua sen kans sillain, että onni oli, että ei käyny tosi pahasti. Osti sitten mönkijän, mitkä nekään ei vissiin niin turvallisia neljästä pyörästä huolimatta. Suunnittelee kyllä nyt senkin myyntiä, nimim. osto- ja myyntiliike =) Hyvää reissua teille!

Nyt suihkuun, kävin jo Oton nukutuslenkillä, kun jouduin heräämään jo 13, kun miehellä oli lääkäriaika, terkkuja taas Jellonalle ;) meillä ilmeisesti reisilihaksen revähdys. Harmi homma, kun huomenna ollaan lähdös Wasalandiaan ja sit pe Tropiclandiaan, ilmeisesti noin päin, voi viel muuttuakin järjestys. Ei ole Lotalle kerrottu vielä, kun sitä odotusta ei oikeesti kestä kukaan ;)

Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!
 
hiphei täältä!

Danjuska täälläkin pidetään peukkuja että sukulaispoika selviää onnettomuudesta mahdollisimman hyvin ja nopeasti, rankkoja tuollaiset hommat.

Ametistin kuulumisia tosiaan kiva lukea, toivottavasti ehdit nyt paremmin kirjoittelemaan ja että vastoinkäymiset olisi nyt ohi.

Jihaaa! Varasin meille just heinäkuun loppuun päivä Tukholmassa risteilyn :) koko perheellä lähdetään. Useampaan vuoteen en itsekään ole laivalla käynyt enkä myöskään kotimaan rajoja ylittänyt, nuorempana ja vielä viitisenkin vuotta sitten tuli reissattua miekkosen kanssa aika paljonkin, aikana ennen talonrakennusta...

Kasvimaata kitkin... kuka kysyi, kuusikon äiti? sinäkö, meidän pihasta. Kasvimaa, kasvihuone on, noissa kasvanut tänä vuonna tomaattia, sipulia, persiljaa, tilliä, porkkanaa, hernettä ja avomaankurkkua, sekä erilaisia salaatteja ja yksi paprikantaimi. Joskus on ollut enempikin esim. lanttuja, nauriita, maissia mut tänä kesänä olin maltillisempi. Myös kukkapenkeissä kasvaa rikkaruohoa paljon vielä tässä vaiheessa, koska penkit ovat viime ja tältä kesältä eikä perennat vielä ole täyttänete niitä kunnolla, sitten kun kukkaset kasvavat isommiksi, niin kitkeminenkin toivottavasti vähenee.

Nyt ruokaa laittamaan!

 
Moi vaan!

Danjuska ikäviä tollaset uutiset!

Ametisti
hauska kuulla teistä! Peppi mäkin olin aikas väsy Samin eka puoli vuotta, joten ei juurikaan ulkoiltu aamupäivisin.

Sami ei onneksi pure (siis vielä *toktok* koputtaa puuta). Mutta saattaa lyödä ja aikas kovaakin. Viimeksi eilen kumautti Anua ruuvimeisselillä päähän (tosin sillä kahva puolella). Mutta säikähti kyllä itsekkin isosiskon huutoa tosi paljon. Tais tajuta tehneensä väärin.

Mutta sikäli kuin muistan yritti anu purra pienenä. Siihen auttoi se Ei:n hokeminen ja uhkaus että purasen takaisin ja se sattuu. Mutta Anu oli kyllä verbaalisesti lahjakas ja ymmärti tässä iässä enemmän käsitteitä kuin poju.

mutta nyt iltapuurolle :wave:
 
Oonpas pysynyt hyvin kirjautuneena, vaikken ole koneella pitkään aikaan ollutkaan :D

Danjuska: Hui sitä sun sukulaispojan onnettomuutta, hirveitä tollaset :(:( Saako kysyä, että minkä ikäinen poika kyseessä? Toivottavasti selviäisi ja tokenisi hyvin!!

Ametisti: Olipas ihana kuulla sinusta *hali* Koitahan tosiaan käydä useammin kirjoittelemassa! Ikävä on ollut!!

siru: Ei vielä tänään tullut vastausta... :/ Hauskaa wasalandia-tropiclandia-reissua!! Harmi sitä miehes jalkaa :(

Lillukka: Kiva, kun pääsette Ruotsissa käymään :)

Me mentiin Rasmuksen kanssa käymään mun mummulla, siellä oli myös serkku 10kk (kohta jo 11kk, onpas taas aika mennyt äkkiä!!) tyttönsä kanssa, Joonatan nukkui päiväunia sillä aikaa, mies oli toki kotona :D

Sit tulin hakemaan Jontun mukaan ja Rasmuksen kotiin nukkumaan, mentiin käymään kaupassa jne. Haettiin sit jossain välissä mies ja Rasmuskin mukaan.

Nyt olis Joonatanin iltahommien aika, jospa mies hoitais ton puurohomman... Rasmus on pienillä unilla, pitää se herätellä vielä, ettei herää sit keskellä yötä pirteänä :eek:

Mut meenpä tästä turhia höpöttelemästä!
 
Hei kaikille!

Täällä ollaan valmistauduttu reissuun, lähdetään sittenkin viikonlopuksi mummun luokse. Tällä hetkellä ainakin mummun vointi on aika hyvä, antibiootit varmaan alkavat tehota.

Peppi: Sinulla onkin jännittävät paikat, kun odottelet pääsykoetuloksia! Toivottavasti pääset opiskelemaan! Ikäviä ne rytmihäiriöt, onko sinun mummullasi usein niitä?

Danjuska: Ikävä juttu se moottoripyöräonnettomuus! Toivottavasti sukulaispoikasi selviää! :hug:

Siru:[/b] Kiva, että mummusi on vielä pirteä ja hyväkuntoinen! Vaikka itse en olekaan koskaan asunut lähellä mummua, olen viettänyt siellä lomia paljon siitä asti, kun itse osasin sinne matkustaa (joskus 12-vuotiaasta lähtien) ja mummu on aina ollut minullekin tosi läheinen. Kiva, että päästään nyt käymään siellä. Minusta on ollut ihanaa, että omat lapsenikin ovat ehtineet tutustua mummuun.

Lillukka: Onko teidän maissit kasvaneet hyvin? Esikasvatatko niitä ensin sisällä keväällä? Me kokeiltiin viime kesänä maissia niin, että kylvettiin suoraan kasvimaalle, kasvoivat kyllä ihan komean kokoisiksi, mutta tähkät eivät ehtineet näillä leveysasteilla kuitenkaan kypsyä ennen paleltumistaan vaikka yritettiin niitä kuinka harsolla peittää. Täytyy kokeilla joskus uudestaan esikasvatuksen kanssa.

Niiskuneiti: Ikävää, että mummullasi on todettu Alzheimerin tauti! Onko hänellä paljon oireita? Toivottavasti tauti etenee hitaasti.

Ametisti: Kiva kuulla kuulumisiasi pitkästä aikaa! Toivottavasti korva-asiassa pahin on jo ohitettu!

Elina syö yleensä neljä ateriaa päivässä, lounaan ja päivällisen välistä jää usein välipala pois kun Elina nukkuu suuren osan siitä ajasta. Mutta vastapainoksi saattaa kyllä syödä illalla aikaisemman iltapalan ja myöhemmin vielä lisää :) Elina ei nykyään enää anna syöttää ja siksi mm. jugurtin ja soppien syöminen onkin melkoista sotkua. Lämpimät ruuat onnistuvat yleensä siistimmin.

Elina nukkuu vielä meidän keskellämme triplaleveässä sängyssämme, sen lisäksi ei oikein mahtuisi jatkettavaa sänkyä huoneeseen ja vielä ei haluttaisi luopua triplaleveydestä, kun aamusta meidän sängystä välillä löytyy enemmänkin nukkujia =) On kiva, että itsekin mahtuu nukkumaan!

Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna lähteä reissuun! Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Huomenta!

Viime yö oli jos suht hyvä, Rasmus kakkasi eilen kaksi kertaa, vikan kerran just ennen unille menoa. Mut kyl silti on kertynyt noita huonoja öitä niin paljon, etten pirteäksi voi itseäni kuitenkaan kutsua :/

Mies lähti poikien kanssa hakemaan passia Rasmukselle :) Hyvä, että lähtivät, mä nimittäin tarvin hetken rauhan :whistle: Joonatan nimittäin on kiukunnut ja raivonnut koko aamun :( Huoh...

kuusikon äiti: Kiitos :) Mun mummulla on ollut noita rytmihäiriöitä jo tosi pitkän aikaa ja kyllä niitä taitaa aika usein olla, sydämestä ottaa ja sellasta ikävää :( Syö kyllä joitain lääkkeitä niihin ja on tainnut jossain leikkauksessakin joskus käydä. Mä oon pienenä ollut mummun ja papan luona joka viikonloppu ja asuttiinkin hetki mummulla ja papalla, kun olin vauva, joten kovin on läheiset välit heihin, edelleenkin. Mummu ja pappa asuvat ihan lähellä meitä, matkaa varmaankin sellaset 1,5km :) Hauskaa matkaa teille! Kiva, kun pääsittekin mummun luona käymään :)

Viiviä piti yöllä käyttää ulkona, en tiiä, että mikä sillä oli, mutta ulos sen oli päästävä, molemmat tarpeet kyllä teki, onneksi ite en joutunut sitä hoitaa vaan mies käytti... Sillä on taas juoksutkin, en tiiä toista, jolla noin usein tulisi ja joka kerran jälkeen niiiiiin rasittava valeraskaus :( Pitäis käydä leikkauttamassa! Sekin vaan on aika kallista :/

Mitäs muiden aamuun?

Mitenhän Tanskun perheen mökkeilyyn kuuluu? :)

Joku, oliko se Kaiza, kyseli Minjan kuulumisia, aina silloin tällöin juttelen Minjan kanssa mesessä :) Hyvää heille taitaa kuulua :)
 
Heippa! :wave:

Mä en nyt sitten jostain syystä pääse ollenkaan yhteisöön :kieh: Enkä siis pääse hyväksymään uusia jäseniä, että esim. pystyisin liittymään sinne toisella nimimerkillä :whistle:

Kiitoksia kovasti kaikille osanotoista mun mummin Alzheimerin taudin suhteen! :flower: Eipä taida hänellä vielä kovin paljon oireita, en sen tarkemmin vielä tiedä... Nyt hänellä kuitenkin on siihen lääkitys, toivottavasti ne auttaisivat, eikä tauti kovin pian pääsisi pahenemaan.

Danjuska: Voi kamalaa sukulaisesi kohtaloa :eek: Toivottavasti hän siitä selviäisi! :hug:

Danjuska ja Peppi: Todella ikävää kuulla, että teidänkin mummunne sairastavat :(

Ametisti: Todella kiva oli kuulla teidän kuulumisia pitkästä aikaa! :) Toivottavasti teillä jo vihdoin olisi sairastelut takanapäin! :hug:

Kaiza: Joonaksella oli jokin aika sitten vaihe, että puri jonkin verran, mutta se on nyt vaihtunut siihen, että nipistelee silloin tällöin :whistle: Niin ja kyllä täälläkin kitistä osataan, varsinkin silloin jos on väsy ja nälkä yhtäaikaa, niin silloin ei kyllä mikään ole hyvin ;)

Siru: Joonas on nyt kaksi yötä nukkunut uudessa jatkettavassa sängyssä, jonka muuten aivan itse kokosin alusta loppuun, mies vaan vähän viimeisteli kiristämällä ruuvit :D Oikein hyvin on onnistunut nukkuminen siinäkin, ekana yönä pari kertaa alkoi vähän itkemään, mutta nukahti samantien takaisin, kun mies hänet kävi peittelemässä. Yhdeksän jälkeen sitten pirteänä käveli meidän makuuhuoneeseen :) Viime yönä tepsutteli jo puoli kuuden aikaan meidän makuuhuoneeseen ekan kerran, mutta jatkoi heti uniaan, kun vein hänet takaisin omaan sänkyynsä. Nukkui sitten vielä melkein yhdeksään ja tuli vielä hetkeksi mun viereen pötköttelemään =) Iltaisin ja päiväunille mentäessä voi kerran-pari tulla pois sängystä, mutta aika pian sinne kyllä sitten rauhoittuu.

Peppi: Enpä mäkään melkein koskaan mene aamupäivisin ulos Joonaksen kanssa, vaan vasta sitten päiväunien jälkeen, joten turhaan podet huono äiti -oloa :)

Mukavaa matkaa taas kaikille reissailijoille ja Tanskuliinin kuulumisia odotellaan täälläkin! :wave: Me lähdetään mökille taas sunnuntaina ja ollaan torstaihin asti. Maanantaina tulee mun vanhemmat siellä käymään, kun palaavat sukujuhlilta Pohjanmaalta (Oulaisista muuten, terkkuja vaan Danjuskalle :D ) Mekin oltaisiin niille voitu osallistua, mutta ei oikein kiinnostanut niin kauas lähteä... Torstaina mökille tulee sitten mun kaveri miehensä kanssa viikonloppuvuokralaisiksi :)

Tänään meinasin käydä pankissa uusimassa pankkikortit, passikuvassa ja sen jälkeen ajokortin uusimassa, kunhan Joonas herää päiväunilta :)

Mukavaa päivää kaikille! B)

-Niiskuneiti ja Helmi 29+6, huomenna tasan 30! :D -
 
Heiputi hei!

Käytiin nyt aamupäivällä uimahallissa. Tyttö osaa jo melkein kellua ja pojulla on selvä "haju" uimahommista :) . Silläaikaa oli lohiperunalaatikko kypsymässä uunissa :p .

Me käyttiin eilen illalla Isossa Omenassa. Ja käytiin Hesessä syömässä, syötiin ukon kaa semmoiset kanatortillat. Aivan järettömän hyvää :p . Ukko kävi hakemassa vielä yhden niitten lisäksi ja syötiin se puokkiin. Ne jalapenoviipaleet suitsi vähän mun tulisen ruoan himoa.

Nyt oottais taas arkiset asiat pyykinoesuineen, keittiön siistimisineen... PLÄÄH... |O
 
Hei vaan!

Ametistille erikoistervehdys, mukavaa kun piipahdit kertomassa kuulumisia!!Siitä on niiiiin pitkä aika kun aloitimme odotuksen yhdessä, huuh. Mustakin on muuten ihan mahtavaa, että täällä edelleen kiikutaan mukana, näin pitkän ajan jälkeen. Joten kiitos kaikille ahkerille keskustelijoille, jotka pidätte tämän ryhmän koossa :heart: :heart: :flower:

Joku kyseli taannoin pinniksestä: meillä ainakin pinnasänky on edelleen käytössä. Pidennettävä lastensänkykin löytyy kyllä jo, mutta nyt siinä nukkuu vasta rivi pehmoeläimiä =) . Portaat tulevat Amandan huoneeseen, eikä niiden yläpäähän saatu asennettua turvaporttia teknisistä syistä. Joten ihan vielä ei uskalleta hänen vapaasti touhuta ylhäällä. Pian kylläkin, koska hän kyllä osaa portaissa mennä jo, malttia vaan ei aina ole tarpeeksi. (juuri kun oppi hyvin peruuttamaan portaita alas, niin haluaakin jo tulla "aikuisten tyyliin" nenä edellä, eikä mitään kontata :headwall: :D ).

Niiskuneitille piti kertoa, että meidänkin mummilla oli alzheimerin tauti - muisti lopulta lähinnä nuoruus- ja lapsuusjuttuja, eikä tiennyt ketä me oltiin yms. Pahinta oli, kun hän kysyi meiltä ihmeissään, että missä Veikko (eli meidän vaari) on. Veikko oli kuollut 15 aiemmin. :( Mutta kyllä mummilla oli loppuun asti myös selkeitä hetkiä, jolloin hän nautti meidän seurasta ja kertoili juttuja. Nyt hän onkin sitten jo pilven reunalla, toivottavasti Veikko-vaarin kanssa.

Kaiza:Juuri kun aattelin kirjoittaa, että Amandalla oli puremisvaihe, mutta se meni ohi, niin hän puri tänään 3 kertaa äitiä käsivarteen. Se syö naista kun purraan tollalailla!! :eek: :LOL: Mutta minkäs teet. Sanoin vaan, että äiti ei leiki sun kanssa jos puret. Viiden minuutin jälkeen oli pureminen unohtunut ja jatkettiin leikkejä.

Kääk nyt oli paljon muutakin mitä piti kommentoida...mutta oma napa tähän väliin: tuskallista odotusta täällä edelleen. Amandahan syntyi 39+3, ja tänään on Nyytin 39+2. Joten ihan saa tulla kunhan kerkiää.
Mieli on herkässä, kaikki joka ei naurata, itkettää. Tai suututtaa. Ja jokainen ilmakupla mahassa on "supistus", hmmm. Kavereita en jaksa nähdä, joten leivon ja pyykkään täällä, ja leikkasin nurmikkoakin 5 minuuttia ennenkuin tuli henkinen lama ja menin sittenkin sohvalle röhnöttämään. Oon varmaan aika ihanaa seuraa juuri nyt :LOL: miesparka!

Peppi:Hyvä että Rasmuksen suoli päätti alkaa toimia! Se on rasittavaa jos vauvalta ei tule mitään ulos...

Niiskulle vielä tsemppiä viikolle 30 ja kaikille muille muuten vaan hyvää kesämieltä!!



:hug: jemmalta
 
Väsyttää... ja ärsyttää naisvaltaiset työpaikat. Menossa huono työpäivä, kun eräs vanhempi työntekijä yrittää osoittaa mulle mun paikkaa alemmalla tasolla kuin hän (ilmeisesti), vaikka kuinka yritän rautalangasta muiden avustuksella vääntää, että olen oikeassa. Vielä asiasta, joka on samaa tasoa kuin 1+1=2. Mutta ei, en mä voi olla oikeassa kun olen vaan kesätyöntekijä. :kieh: |O Argh.
Ja väsyttää siksi, kun meni eilen hiukan myöhäiseen. ;) Meillä oli miehen kanssa tosi mukavaa. Käytiin syömässä yhdessä Brassi-paikassa ja voi nam kun oli ihanaa ruokaa. Miehen allergiatkin otettiin tosi hyvin huomioon. Eikä ollu edes mitenkään sikakallista, vaikka syötiin 3 ruokaa ja viinit päälle. Ei me siellä ravintolassa kauheasti puhuttu mistään "ongelmista", mutta sillä tasolla kyllä, että todettiin, että tarvitaan enemmän aikaa & huomiota toisillimme. Ja sain kyllä sen perille, että mä kyllä yritän. Yks hyvä asia oli myös, että uskalsin vihdoin puhua toiveista mahdollisesta pikkukakkosesta. Siis vaan mun ajatuksia tulevasta. Nyt jäi sit miehen mietintämyssyyn monen monta asiaa.
Leffakin oli oikein hyvä. Johnny Depp loisti Pirates of the Caribbrean-leffassa. Mä tykkään, kun leffassa on ääni niin kovalla, että voi oikeasti vaan kuunnella, ei tarvii lukea rivejä ollenkaan. Kotona kun ei enää voi niin kovalla telkkua katsoa, ettei Matias herää... Meille kun tulee häiriöääniä tieltä aika tehokkaasti.
Matiaskin oli pärjännyt enonsa/kummisetänsä & kummitätinsä kanssa niin mainiosti, että meni aamulla etsimään niitä olohuoneesta. Ja mun veli taas sanoi tänään (oon isän ja veljen kanssa samassa työpaikassa), että koska he saa tulla uudestaan, että voivat viedä Matten vaikka ihan vaan uloskin, että me saadaan lepäämishetki tai esim. siivousrauha. Tullaan kyllä jatkossa käyttämään tätä hyötyä enemmänkin. :)
Pinniksestä on muuten ollut puhetta... Meillä Matias nukkuu edelleen pinniksessä, koska muuta meillä ei vielä ole ja mä en ole löytänyt mitään tarpeeksi kivaa&laadukasta vaihtoehtoakaan. Yks oma olis suunniteltuna, mutta en tiedä koska ehtisin sen tekemään. Matias nukkuu kuitenkin aika usein selällään jalat suorana ja kädet pään yli suorana, niin että varpaat ottaa toiseen päähän ja sormet toiseen päähän kiinni.. Pitäisi siis varmaan pikkuhiljaa harkita jo isompaa oikeastikin. Mä kyllä pelkään sitä ramppaamista sitten, mutta uskon, että Matias voisi helpommin mennä väsyneenä itsekin nukkumaan, kun jo nyt menee sängyn viereen joskus odottamaan...
No juuh, multa tulis taas tekstiä vaikka kuinka, mutta poistun teitä häiriköimästä.
Mukava oli kuulla Ametistista ja Peppi, kerro joskus Minjalle terkkuja.
Haleja. =)
 
HEI RAKKAAT SISKOT!
Eilen kirjoitin kolme kertaa ja sain joka kerta tekstin katoamaan ennen kuin sen lähetin *heh* kunnon maitoaivo :LOL:

Meillä oli tänään vauvan neuvola. Hyvin on kasvanu rintamaidolla. Pituutta 56cm ja painoa 4710g, äidin pieni jäbä :D

Niiskuneiti mun isän äidillä on myös alzheimer. Mun täti hoitaa häntä kotona. En tiedä missä vaiheessa tauti on mut joutuu syömään lääkkeitä. Vaikka ei niitä haluis syödä, välillä on aika agressiivinen kun tajuaa ettei muista kaikkea :(

NIIN JA TOSIAAN MYÖHÄSTYNEET ONNITTELUT KAIKILLE ROUVIINTUNEILLE :heart:

PEPPI me saatiin eilen kirjeet amk:sta ja molemmat päästiinkouluun! Toivotaan että sulle tulee pian samanlainen kirje.

KAIZA teillä oli ihanan kuuloinen ilta, hyvää ruokaa ja leffa. hyvä kun saitte hiukan myös juteltua.
Meillä myös välillä purraan ja läpsistään. puremiseen yleensä keretään reakoida ennenkuin iskee hampaa lihaan ; ) anoppi oli kokeillu jollain lapsistaan sitä konstia että kun lapsi oli purru/koittanu purra oli sanonu lapselle että pure itseäs ja kunoli purru niin huomas että se sattuu ja pureminen loppui.

Hoito aamuina atte syö hiukan muroja ja juo maitoa jos on nälkäinen, hoidossa saa sit kunnon aamiaisen

kitinää on ollu meilläkin enemmän kun on ollu sadepäiviä ja jouduttu olee sisällä. ruokakaan ei ole maistunu kunnolla kun ei ole päässy purkamaan energiaansa.

AMETISTI ihanaa kuulla teistäkin, on ollu ikävä :hug:

DANJUSKA :hug: voimia teidän sukalaispojalle

nyt laittaa pyykit ulos kun vihdoinkin paistaa aurinko

loppu viikko on meillä aika kiireinen, huomenna käydään katsomassa hoitotädin uutta taloa jonne muuttivat äskettäin, sit on 50-v juhlat lauantaina ja sunnutaina kaverin tytön 2-v juhlat.
Palailen taas jossain välissä

aurionkoista päivän jatkoa
 

Moro :wave:

Ihanaa Ametisti, kun olit kirjoitellut teidän kuulumisia!! Sua onkin ollut ikävä, kirjoittelethan useamminkin?

Jemman puolesta täällä jännäillään :D Pian saat pikkuruisen tytön sylkkyysi :heart:

Danjuskan sukulaispojalle voimia! Ja kiitos kysymästä, minä voin hyvin. Kipuja oli jonkin verran ma-ti välisenä yönä, mut muuten toipuminen on sujunut ok.

Kiirusta on pitänyt, kun mies eilen töihin lähti... tuli onneksi tänään illaksi ja yöksi kotiin, huomenna suuntaa Hämeenlinnaan messuille töihin koko vkl. Werneri on tankannut tissiä kahtena yönä niin tiheään, että unet on jääneet tosi vähälle. Julius herää heti kuuden jälkeen, joten laskin, että korkeintaan 4-6 tuntia yössään saan unta. Jullen päikkäriaikaan vauva on ollut nyt kahtena päivänä hereillä, joten lepoa ei tule päivänkään mittaan. Nyt on kaksi päivää ollut vähän vaikeampaa, vauvalla vääntää massua. Ilmeisesti johtuu noista mun lääkkeistä. Siihen lisäksi kun jaksaa olla mooooooooonta tuntia hereillä, niin kanteluksihan se sitten menee (eilen oli valveilla 7 tuntia yhteen pötköön)... Alkaa siis näyttämään kovasti siltä, että vauva on samanlainen kuin Julle pienenä, ne kolme ekaa kuukautta olivat aikas vaikeita...

Onneksi Jullella on mennyt nyt monta päivää tosi hyvin, eli näyttää siltä, että on sopeutunut vauvan tuloon. Ei ole läpsinyt, syö hyvin ja selittämättömiä itkukohtauksia ei ole tullunna :) Päikkäreille ja yöunilleen ei vaan millään malttais mennä, jos vauvakin ei ole makkarissa nukkumassa :D

Ulos lähteminen ei onnistu niin kamalan helpost... eilenkin imettelin vauvaa vielä tuossa meidän ulko-ovella, Julle odotteli kotvan hattu ja sandaalit jalassa :D Laittelinkin miehelle sit viestiä, että jos olis talvi, niin me varmaan jumiuduttais sisälle :LOL:

Imetyksen mestareilta kysyisin, että onko vauvalla milloin "tiheän imun kausia"? Kun tuntuu, että Werneri asuu tissillä, varsinkin öisin... mietin, että pitääkö mua vaan tuttina silloin yöllä pääasiassa, kun oikeaa tuttia ei oikein pikkuherra suostu syömään. Tänään annoin jo lisämaitoakin, kun tuntui, että tissit on tyhjät ruttanat... eihän ne kerkeä täyttymään, kun toinen koko ajan lupsuaa niissä kiinni?

Juups. Nyt soffalle hetkeksi, vauva nukkuu ja mies lähti Jullen kanssa kävelemään. Aleksi huitelee kavereittensa kanssa.

Yhteinen iiiiiiso :hug: kaikille!!
 
äkkiä piti Kaizalta kysyä, että sattuiko toi brassiravintola olemaan Bossa kauppiaskadulla? Jos meinaan oli, niin kävitte mun mielestä Turun ehdottomasti parhaassa ravintolassa! Tunnelma on niin rento ja aito, ruoka ja juoma ihan mahtavaa ja satunnaiset musiikkiesitykset parhaasta päästä! =) juup..iltahommiin..

ja kiitos Gerbsu noista sanoista! Niillä jaksaa taas tän illan... :D

Onnea onnea myös :flower: Tigrulle ja miehelle kouluun pääsyn johdosta!! Huippua että molemmat pääsitte :hug:
 
Mulla olis uusi meseosoite, laitoin sen msn:n yhteisöön, kun sinne viimeinkin pääsin :) Sen saapi omaan meseensä lisäillä, jos haluaa! :wave:

Tigrulle ja miehelle hirmuisesti onnea kouluun pääsystä, todella hienoa! :flower:

Gerberalle jaksamista kolmen poikasen kanssa! :hug:

Kaiza: Kyllä kuulosti oikein ihanalle teidän iltanne, hienoa että saitte miehen kanssa hieman juteltua! =)

Eipä tänne muuta...
 
Huomenta!

Yö meni huonosti!! Joka tunnilla oltiin hereillä, Rasmus söi koko ajan :/ Ja sit aamuyöstä aloitti pyörimisen :( Ihan hirveetä sellanen, että kun on just nukahtanut syvään uneen niin siitä sit herää :( Koko yö meni just näin. Ekan kerran heräsi just ennen ku olin nukahtamassa, söi, nukahti onneks suht nopeesti takas sit 1,5h päästä heräs ja söi, loppuyön heräili 1-1,5h välein :(

Käytiin eilen Oittaan uimarannalla, meidän perhe (myös Viivi), miehen äiti perheineen ja miehen sisko miehensä kanssa :D Oli ihan mukavaa, Joonatankin tykkäs meidän kanssa kahlailla :) Sieltä meninkin spinningiin =)

Mies ei sit saanutkaan sitä passia eilen Rasmukselle, siinä pitää olla mun suostumus ja miehellä oma passi mukana (ajokortti ei käy). Lähtivät nyt sit poikien kanssa uudestaan sitä hakemaan tai hakemusta täyttämään.

Smirgelaine: Täytyypä joskus kokeilla noita hesen kanatortilloja!:p

Jemma: Edelleen lähettelen jaksamisia loppuraskauteen ja tsemppiä kovasti, kun tositoimiin pääset -toivottavasti pian!!

Kaiza: Kiva, että teillä oli mukavaa miehen kanssa :)

Tigru: Voi, onnittelut teille kumpaisellekin!! Upea juttu! Mihin sä nyt siis haitkaan? En enää muista *nolona*. Musta tuntuu, että mä en siihen kouluun pääse, mut haen sitten syksyllä uudestaan :)

Gerbera: Mun muistaakseni ainakin 7vko ja 12vko iässä olis noita tiheän imun kausia... En muista, vaikka olis aiemminkin ja myöhemminkin, mutta nää viikot on jääneet mieleen... Jaksamisia! Kylläpäs Werneri on pitkään kerralla hereillä!! Rasmus ei edelleenkään jaksa ku maksimissaan 3h. Tosta imettämisestä vielä, joku jossain vaiheessa tuolla maaliskuisissa sanoi, että mitä kauemmin ja useammin vauva imee sitä paremmin sitä maitoa tulee? Mun oli jotenkin vaikea uskoa sitä, kun tosiaan tuntui itestä, ettei niistä tyhjistä pusseistä mitään enää tule (jos vauva oli syönyt monta tuntia putkeen tai tooosi usein). Tiedä sit... Ja minä en kyllä mikään imettämisen mestari ole :D:D Vastailin kuitenkin :D Voisitkohan laittaa edes profiiliin kuvan pikkuisesta, olis niiiin ihana nähdä edes pieni kuva teidän vauvasta ja myös Tigrun poikasesta!!

No mut, jos sitä menis sit ite vähän lepäilemään!

Kiva olis kuulla muistakin, huhuuuuu!!

Mitä käpyselle kuuluu?? Onhan kaikki hyvin?? Miten tupakkalakko pitää? Tuu kuulumisia kirjoittelemaan, hopihopi!
 
Kerrankin kun mulla olis aikaa lukea kirjoituksia ja kommentoida enemmän, niin sit sillon kaikki muut on lomilla/ulkona. Ihan mun tuuria. :headwall: :LOL:
Jemma, juu, kyllä sun arvaus meni ihan oikein. Nyt ei kyllä ollut mitään musiikkia, mutta muuten kyllä meni aika sun kirjoituksen kanssa yksiin.
Pistäthän sitten miehes kertomaan, koska teidän pikkuinen syntyy? Me ollaan muuten vähän ajateltu, että mentäis/tultais joko Maarianhaminaan tai Tukholmaan ihan päivän kahden reissulle alkusyksystä... jos tullaan sinne päin, niin kai me saadaan teistä kahviseuraa?
Tigrulle ja miehelle paljon onnittelua, mites sen Pepin kävi? Peukut pystyssä täällä.
Gerberan arki kuulostaa aika rankalle, toivottavasti teidän pojat voi ja jaksaa hyvin, niin on omakin olo parempi... mitäs se sun miehes edustikaan? Meillä kun on myös messuilla tavaraa esillä ja ollaan ehkä menossa käymään... Niin ja imetyksestä en tiedä/muista mitään muuta kuin sen, että mun mielestä Matiaksella ainakin oli tiheän imun kautta kokoajan. Menikö se jotenkin näin: 2vko, 2 kk, 6kk>? Nyt voi kyllä olla, et meni ihan puskiin...
Hanna, mistä te ostitte teidän Joonaksen sängyn? Pitäis mennä itsekin etsiskelemään...
Danjuska, mites se sukulaispoika voi? Toivottavasti hyvin.
Kiitos kaikille puremis- ja kiukkuvastauksista. Kummasti se helpottaa, kun kuulee, että muillakin on samoja "vikoja". Tigrun anopin (?) neuvoa aion kyllä kokeilla. En kyllä tiedä ymmärtääkö Matias vielä sitä... Kerran purasin itse takaisin, mutta en ilmeisesti tarpeeksi kovaa, kun Matias vaan hihitti!! :eek: :heart: :LOL:
Juuh, saiskohan sitä tänään jotain aikaiseksikin. Illalla ajattelin leipoa ja sit huomenna lähdetään yhdeksi yöksi raumalle synttäreille...
Jos en enää kirjoittele, niin mukavaa viikonloppua kaikille!

Ihanaa Peppi, että säkin kirjoitit! :hug:
 
Pittee jotai pikana naputtaa ku oli jo peppi kaivannu :saint:

Lakko voi hyvin, ukko alotti uusiks eilen lakon kun selkä antaa jo ähän perää..
A läks eilen vaihteeks kesälahelle, tulee kait joskus kotio.
Meillä on ollu yhtä liitoa tä viikko, ei mitää järkee..

Anoppi epäilee vähintää koht et oon raskaana niinku eräs toinenki tääl :hug: ku en tupakoi, valitin väsyä ja kahviakaa en eile juonu, kaveri keitti semmosta tervaa ettei paremmasta väliä ni närästi valmiiks ja anoppi kans keittää tervaa ni eipä paljon hotsittanu kahvitella :LOL:

Tiheestä imusta, must tuntu et V roikku tissillä 2-4vk kokoajan, von muistaa väärinki.. tosin ku nuo meitin sanakarit kummatki on ollu semmosia et eivät syöny ku muutaman kerran päivässä kunnolla ja sit välillä janohuikkaa ottivat, ois voinu senki juoda pullosta..

-nyt joku haisee ja kerranki paistaa aurinko jotenka ukos vie tie!

Ps: tarviisko joku kokoa 21 ensiaskelkenkiä, ovh reilu 50? ja ollu miellä 5kertaa jalassa, eivät sovi enää |O Näistä mielellään rahhoo ottasin ku olivat kalliit..
Sit ois tyttöjen kerran pietyt valkeet sandaalit kokoa 25, näissä on kolme harmaata kukkaa molemmissa..
 

Yhteistyössä