***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Tervehdys! :wave:

Kaiza: Ostettiin Joonakselle Kodin Ykkösestä sänky. Tällainen http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=167278&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3020000&compartmentId=3020800&categoryId=3020801 Meidän sänky vaan on antiikkipetsatun männyn värinen. Siihen saa sitten ostettua turvalaidan ja lelulaatikon samaa sarjaa. Me ei vielä lelulaatikkoa ostettu, mutta turvalaita kylläkin.
Milloin olette meinanneet Asuntomarkkinoille mennä? Mäkin eilen miehelle ehdotin, et siellä voisi vaikka käydä, kun sinne ei kovin pitkää matkaa pitäisi meidän mökiltä olla...
Mukavaa reissua teille!

Peppi: :hug:

Täällä sataa yllättäen taas vettä, minne se kesä oikein katosi!? :eek:

Koivunkäpy: Eipä taida ainakaan Joonaksen jalkaan mahtua kauppaamasi kengät, kiitos kuitenkin tarjouksesta! ;)

Nyt katsomaan mitä poika touhuaa... :whistle:

-Niiskuneiti ja Helmi rv 30 tasan-
 
No jopa on HILJAISTA :eek: Missä olette kaikki?

Mä kävin mummuni kanssa Lippulaivassa ja sen jälkeen mummun luona pullalla :D Ostin taas monet valokuva-albumit, mä keräilen noita Nalle Puh-albumeja ja niitä oli tullut taas monia uudenlaisia, kiva!

Kaiza: Ei vielä tänäänkään ollut tullut ilmoitusta valintakokeiden tuloksesta :( No, ens viikko niillä on vielä aikaa ilmoittaa. Mut jotenkin tuli sellainen olo, että en todellakaan pääse, kun monelle kaverillekin oli tullut ilmoitukset, että on hakemiinsa kouluihin päässyt. Jospa ne jakaa ne myöntävät päätökset ensin ja kieltävät vasta niiden jälkeen.

koivunkäpy: Kiva, ku kävit kirjoittelemassa! Eikä mekään varmaan noita kenkiä tarvi, on jo aika monet kengät meillä...

No mut, eipä tässä sitten taas muuta.
 
Ilmoittaudun vahvuuteen minäkin muutaman päivän jälkeen.

Ollaan oltu ULKONA ULKONA ULKONA. Eilen tehtiin ihan vaan pihahommia koko päivä, sisällä käytiin vaan syömässä ja Onni unilla. Tänään oltiin kuuden tunnin reissu Kesälahdelle yhdelle lohilammelle, se on tosi kiva retkeilypaikka, siellä on kota, nuotio, laavu ja voi ostaa kahvia, kahvileipää jne. Mies sai kaksi lohta :) joten viikonlopun ruuat on hankittu. Onni tykkäsi hirmuisesti kanssa olla tuolla. Äsken kävin vielä yksin kävelyllä ja löysin pari koprallista metsämansikoita. Nyt pitäis vielä "oikeat" mansikat käydä keräämässä. Mustikkaakin täällä on toooosi paljon. Onkos muita innokkaita marjastajia? Mä tykkään kyllä rämpiä tuolla metsässä.

Kuusikonäiti minä olen saanut kasvamaan maissintähkiä. Esikasvattanut olen ja kasvihuoneeseen laittanut, en muista suojanneeni harsolla. Mut into maissiin loppui, kun vaatisivat niiin paljon tilaa... kläy kasvihuone pieneksi helposti.

Koivynkäpy tsemppiä että lakko kestää teillä molemmilla! Mekään ei kenkiä tarvita mut jospa saisit ne kaupaksi jollekin.

Tigrulle ja miehelle onnittelut opiskelupaikoista, aloittaako miehesi sitten syksyllä opinnot? Sä sit seuraavana syksynä, vai?

Peppi parempaa ensi yötä!!! Ja pidän peukkuja että pääset kouluun, ei kannata menettää toivoa vielä!

No nyt pojuselle iltapalan laittoon. Kiitos muutes kaikille vastanneille, kun kyselin ruokailujen kerroista. Syökö muutes muut joulutähtöset vielä aamu ja/tai iltapuurot? Meillä on nyt taas joku puurolakko, velli menee onneksi aamun illoin + sitten esim. jogurttia, muroja, leipää, marjoa jne mutta puuro ei vaan pojalle nappaa.






 
Iltoja!

Osaatteko siskot arvata miten ihanaa on, kun mulla alko viikonloppu vapaa. :wave: *hyppii kädet ylhäällä* ja nautiskelee lonkkua :p

Pojat on jo sängyissään, Mikkis varmaan jo nukkuukin. On ollut eilisen ja tän päivän tosi kiukkuinen illat varsinkin ja ihan minussa kiinni. sillä on ihan kohta puhkeemassa kulma hampaat alas ja ylös on kait puhjennu. illalla annoin panadolia jonkun verran, jämät siis pullon pohjalta. yöt onneksi nukkuu hyvin. :)

Huomenna me lähdetäänkin koko päiväksi Tykkimäelle. minä, mies, Aleksi sekä siskon kaksi tyttöä. Siskoni jää hoitaa Mikkistä, kun ei sille siellä mitään niin ihmeitä ole kuitenkaan vielä. ja ei vaan hermot kestäis kellään, kun kiukuttaa istua rattaissa yms..mukavampaa näin jokaiselle. =)
käpynen, eipä meilläkään ole tarvetta kengille. Mikkiksellä jo 23 lenkkaritkin. kiva kun teidän lakko onnistuut, toivottavasti miehelläkin nyt. tsemppiä. =)

Ensi vko oliskin kokonaan töitä siis ma-pe, kun on taas sit vkonloppu vapaa. ihan kylläkin pyydetty sellainen, kun mennään sinne Ouluun häihin. :)

Me leivottiin tänään iltapäivällä pullia ja rahka-persikkapiirakka. On se meillä aikamoista toimintaa koko homma, kun Mikkis haluaa sitä ja tätä ja joka paikkaan. Hetken oli rauha kun pistin teletapit pyörii. :whistle: mut saatinhan me ne kunnialla leivottuu. ja hyviä tuli. :p

Lillukka, ai että teidän lohi saaliit kuulostivat hyvälle. me ollaan ihan hulluna loimuloheen. ostetaan usein, kun täällä on joku niitä jossain myymässä. =)

mitenköhän hannamarin mökkeily on sujunut?

missähän kristiina lymyää? hällä olis kohta synttäritkin.. :wave:

jemmalle, jaksuja viimoisiin pallomaha päiviin. :hug: mulla on kiva kun yhdellä kaverillakin oli jo la. niin oottelen et kumpi poksahtaa ekana teistä.

peppi, parempaa yötä. :hug:

gerberalle, kovasti jaksuja poikatrion kanssa. :hug:
toivottavasti yö menisi paremmin ja saisit nukuttua.

Joelille, hyvää nimipäivää! :flower:

taidanpa käydä pienellä netti surffailulla ja sit kääntyä ehkä telkun ääreen hetkeksi. kaikille oikein makoisia unia. :hug:
 
Voi kakka :x kirjaimellisesti, jätkältä saa vaihtaa vaipan joka kerran kun pierasee, kylläpä taas arvostaa kestoja, kun on 6tunnin aikana menny n.15vaippaa..
Täällä värkkään lisää et jos tuo sontii viel huomennaki noin holtittomasti, huomenna surruuttelen sit sisävaippoja..

Lillukka: minäminä! :wave: juoksee mettässä, neiti tekee samaa, sille vaan joutuu asettaa tiukemmat rajat ku mulle, eli ite joudun oikeesti menee mettään, ei voi pihan laidoilta kerätä marjoja ku neiti tyhjää ne.. ja kanttarellitki nousee :p
Mustikkaa tulee tänä vuonna ilmeisen paljon.
Siin kesälahdella oli kyl hyvä paikka mis matkalla pysähdyttiin, oli isoja mustikoita, ja makeita!

jaha, nyt soittelee neitille kauniita unia!
 
moi!
En osaa käyttää tätä edes. Siis entinen Melina täällä :wave:
Pojan kanssa mennyt ihan hyvin mitä nyt pientä uhmaa esiintynyt.
SIRU ollaan meri-porista. Mistä päin Porii sinä?
Lopettelen nyt mutta kirjotellaan :wave:
 
Kauniita unia kaikille vaan pallomahan keskeltä :D . Taas tuli unihäiriöitä, luulen että heräsin noin puoli yhdeltä (ei ollut kelloa makuuhuoneessa). Pyörin siinä sitten ehkä vähän yli tunnin ja yritin lukea, mutta ei tullut uni takaisin. Joten täällä taas kukutaan..ihan sama oli Amandan odotusaikana! Se tuntuu niin hölmöltä, kun tietää että pian ei mitään muuta niin haluaisi tehdä kuin nukkua kunnon yöunet. Mutta kun ei pysty... :eek: :headwall: .

Niisku, teidän Joonaksen sänky on ihan saman näköinen kuin Amandan, meillä tosin ostettu käytettynä lehti-ilmoituksen perusteella ja mäntyinen pinta käsitelty jollain tummemmalla petsillä..tuli muuten kauhea hinku nettishoppailla kun kävin kodin anttilan sivuilla, nää nettiostokset varmaan vielä vei meidät vararikkoon! On niin helppo ostella kaikenlaista ja ajatella, että maksan sitten joskus.. :LOL:

Kaiza: Toki halutaan tavata teidät jos kerran näille kulmille "eksytte"! Tuutte tänne meille kahville, haen teidät vaikka keskustasta niin käy helposti :D

Puuh. Nyt en muistakaan mitä kaikkea piti taas kertoilla, mutta koitetaan huomenna vaikka uudestaan.

Toivottavasti Peppikin sais nyt nukkua hyvin siellä pikku-Rasmuksen kanssa!

jemma
 
Huomenta!

Yö meni jo vähän paremmin, Rasmus heräsi kyllä monet kerrat ja ähisi jonkun verran, mutta molempia vähemmän, mitä esim. toissayönä!

Mun äiti oli aamulla laittanut tekstiviestiä, että ottais Jontun niille leikkimään nyt aamusta ja sinne poika jo lähtikin (mummu tuli hakemaan). Tulee kotiin sit päiväunille takaisin :)

Eilen kävi kaveri täällä meillä ja mentiin sit kaverin kanssa illasta vähän ajelemaan ja käytiin mun veljenkin luona.

Tänään on ne yhen kaverin ja hänen tyttöystävänsä tuparit, mennään sinne Jontun päiväunien jälkeen koko perhe ja sit illalla menen yksinäni :)

Lillukka: Mä en ole mikään kauhean innokas marjastaja, mua ärsyttää ne kaikenmaailman hyttyset, mitä siellä metsällä aina on :ashamed: :whistle: Joonatan syö puuroa aamuisin ja iltaisin, sillä on nyt kyllä just päällä joku huonon syömisenkausi, mikään ei maistuis ja kaikki on pahaa :/ Rasittavaa :( Kiitos peukuista *hali*

Jellona: Tosi mukavaa, että sulla on viikonloppu vapaata :) Hauskaa Tykkimäki-reissua!!

Koivunkäpy: Mikäs sillä pojalla on ku niin kakkaa? :/

Melina: Kirjoittelehan useamminkin!

jemma: Voi sua yökukkujaa :( Ihana kun olit yön aikana meitä ajatellut *hali* Onkos sulla muuten ollut supisteluja nyt kuinka paljon?

Myöhästyneet nimpparionnittelut Joelille! Lumikarpalon kuulumisia olisi taas ihana lukea!!
 
Erittäin väsynyt huomenta.. Vaikka yöllä ei tarvinukkaa herätä monesti kun sai valvoa suurimmanosan ajasta.. :kieh: Tosin ei onneks tullu ku yhet sonnat ja neki vast aamupuolella, sen ku kävi pesee ni sai nukkuu viel pari tuntia, jee!

Peppi: ilmeinen pashatauti herralla oli/on, nyt sentää jo syö vähä ja juoki paremmin on 7jälkee juonu liki puollitraa..

Piutäs tänää ommella, meillä on liian vähän kestovaippoja, huomasin eilen, siivotakki pitäs ku kaverit tulloo tännää, onneks ne on tottunu et on kaaos ja pojulle pitäs viel tänää/huomen leipoo leipää jajajaja.. ei vaan jaksas.. ehkä odota siivousinnostusta saapuvaksi joskus ja röhnötän päivän.. :ashamed:
 
Missä te kaikki oikein luuraattee? :D

Me saatiin hetki jopa nukuttua, kun Rasmuskin nukkui :) Joonatan tulee kohta kotiin. Pitäis siivota mut eipä kiinnosta. Eilen sain imuroitua ja pestyä lattiat, tänään ne näyttää taas siltä ku viikkoihin ei olis mitään tehny :eek: Karvoja ja murusia täynnä, ärsyttävää!

koivunkävylle jaksamisia! Joonatanilla on ollu maha aika löysällä tässä pari päivää ja on kakannutkin normaalia useammin, mut ei nyt noin usein ku teillä kuitenkaan.

Vieläkö se Hannamari mökkeilee??

Onkos siru perheineen vielä reissussa?

Äitee vois vaikka kans muutaman rivin kirjoittaa :D Kuten myös Uneton!

Mitäs Metkulle ja pojille?

Jonnalla ei taida konetta vielä olla, vai? Kattinka kirjoittelehan sinäkin toki muutama rivi!!

Ja kaikki muutkin, kuulumisianne odotellaan!!
 
Heipsis!
|O haukotus, viime yönä valvoin 1,5h kun poika ei halunnutkaan nukkua vaan seurustella. ei täälläkään 6h tuntia enempää nukutua. voipi tosi kova väsy iskee viikon päästä kun mies lähtee töihin.
Täällä rauhallista kun molemmat pojat nukkuvat. Pienempi ulkona ja iso sisällä. En oo tajunnu laittaa pientä ulos nukkuu kun ei oo ollu selkeetä rytmiä aamuisin, kun on ollu vieraita niin sitä häärää kaikkea muutakin.
GERBERA meilläkin syödään aika tiheään tissiä. Välillä on kyllä usean tunnin tauko mut sit välillä syödään puolen tunnin välein.
Sitä piti kysyä että oletteko kotona tuossa syyskuun alussa? me ollaan reissussa ja tullaan myös kuopioon. Olis kiva nähdä.

kukas se kyseli marjastamisesta LILLUKKA ? tykkään myös liikkuu metässä mut täällä en osaa liikkuu tai en oo löytäny hyviä paikkoja. pitäs nyt syksyllä ryhdistäytyä ja lähtee etsimään uusia paikkoja.

PEPPI pääsin sosionomi linjalle, niin kiitolset kaikille onnitteluista.

mut nyt ruokkimaan pienintä ja sit päikyille ite.
illalla on meidän yhdistyksen (mll) pj:n 50-v juhlat ja pitää olla piteenä

hyvää viikonlopun jatkoa

tigru

ps. profiilissa kuva vauvasta
 
Täällä ollaan! :wave:

Joonas saatu juuri sänkyynsä päiväunille, joten nyt vois vaikka pari riviä kirjoittaa :) Ois kyllä paljon hommia odottamassa, mutta ehtiihän ne... ;)

Kunhan Joonas herää päiväunilta, niin lähdetään mun vanhemmilla käymään ne valokuvat hakemassa, mitä äiti otti siellä meidän häissä =) Illalla tulee varmaankin yksi miehen kaveri meille saunomaan, tehdään pitsaa kunhan mies tulee veljensä luota kotiin :p Huomenna onkin sitten taas mökillelähtö edessä puolen päivän maissa, että Joonas saa taas nukkua päiväunet autossa. Torstaihin asti ollaan tällä kertaa.

Melina: Kirjoittelehan toki enemmänkin! :)

Joelille myöhästyneet nimpparionnittelut! :flower:

Jemma: Nuo postimyynnit on tosiaan aika petollisia, kun sitä tulee tosiaan tilattua sillä periaatteella, että maksaa sitten joskus ;) Meillekin tuli taas tällä viikolla H&M:lta satasella vaatteita mulle ja Joonakselle ja PALJON muutakin on tässä viime aikoina tullut osteltua, pitää nyt vähän hillitä itseään :D

Koivunkäpy: No voihan Villeä, toivottavasti masu pian paranisi! :hug:

Jellona: Mukavaa Tykkimäki-reissua! =)

Lillukka: Mä kyllä mielelläni marjoista teen piirakoita ym, mutta itse en vaan ole kovinkaan innokas metsässäkykkijä :whistle: Meidänkin metsästä jonkin verran ainakin mustikkaa saa, taidanpa laittaa miehen asialle :D

Nyt hommiin! :wave:
 
Me ulkoiltiin eilen urakalla muksujen kanssa. Aamupäiväl oltiin pihalla. Samin päikkyjen aikaan kävin naapurissa kylässä ja iltapäivällä oltiin uimarannalla. sitten ilta hurahtikin.
Olisin halunnut kattoa sen Gordon Ramsayn Kauhukeittön. Kakaroille iltapuurokitaan (kerran kaks viikossa en tarjoa) ja sänkyyn. No enpä saanut kattoa kun pojulla olikin vielä nälkä. Ja isäntä ei voinut persittään nostaa tietsikan äärestä |O .

Nyt sitten aamupäivätouhujen ja lounaan jälkeen pikkumies tekee unta tuolla. Toivottavasti nukahtais pian...

Jos ei rupea satamaan, niin me savustetaan kalaa päivälliseksi tossa meidän pihalla. Siihen uusittiin grilli tässä ihan vähän aikaa sitten.

Jeps tämmösiä tänne.


 
Lillukalle piti vielä sanoo että meillä syödään iltaisin puuroa. Oon nyt kesällä ostanu noita kaupan valmiita tetra puuroja kun neljänviljan ja muut puurot rupes tökkii.
Aamuisin Atte syö jugurttia tai viiliä ja sit joskus lisäks leipää tai muroja.

Isot pojat lähti kattomaan romurallia! Saa nähdä mitä Atte tuumaa siitä rytinästä, voipi itku tulla kun autot kolaroi :/

minä nautin omasta ajasta pienen kanssa :D

tässä kerkee kattoo yhden leffan ennen kuin muut tulee :D

moikkis!
 
Heippa!

täällä kotiuduttu. vaikkakaan ei me missään Tykkimäellä sit käytykään, kun sinne lupasi sadetta meidän mielestä eniten. Kävimme jyväskylässä viherlaaksossa, ysitien lemmikkieläinpuistossa ja nokkakiven huvipuistossa. Satoi sit sielläkin melkein koko ajan, mut lapset olivat ihan innoissaan. Koko päivä melkein siis reissussa meni.
Mikkiksellä ja mun siskolla oli päivä mennyt tosi hyvin. Mikkis oli ollut kuulemma hirmu rauhallinen ja helppo tapaus. Jotenka päivä kaikinpuolin onnistunut. :D

Minäkin periaatteessa tykkään metässä ryömiä, mut vähemmälle on jäänyt viime vuosina. :)

ah,ihanaa sauna lämpiää ja lapset on nukkumassa. jotenkin niin rauhallista. :D

peppi, kiva kun yö oli mennyt paremmin.

Villelle, kovasti paranemisia vatsan myllerryksistä. :hug:

taidanpa käydä hiukan syömistä ettimässä vatsan täytteeksi ja ottaa hetken lunkisti.

kauniita unia siskot. :hug:
 
Heips vielä täältäkin.

Meillä kävi tänään vieraita, aamupäivä siivottiin. Sain kummiltani perennoja lisää eli niitä istutan sit huomenna =) .Mies savusti yhden lohen, njam njam. Smirgelaine
oliks teillä savukalaa myös?
Koivunkäpy, kuinka Ville voi nyt? paranemisia!

Tigru mites romuralli oli mennyt? Meillä Onni oli joku aika sit kattoo "jokkiskisoja" joissa ukkinsa oli hommissa. Onnikin oli nähnyt kolareita pari ja sen jälkeen leikki kotona autoilla kolarileikkejä.

Uneton, mitä kuuluu?

Melina mukava kun kirjoitit, kirjoittelehan useammin!

Niiskuneiti hyvää mökkimatkaa!

Huomenna menen Onnin kaa ehkä käymään kaverilla kun mies lähtee kalalle.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!
 
Kiitos lämpimästä vastaanotosta :'( :hug: Tuntuu niin mukavalta, kun olitte kaivanneet - tunne oli molemminpuolinen!

Lillukka: Mikä laiva ja päivä? Laivalle ollaan menossa mekin, vikalla viikolla Hesasta. Satuttaiskohan jompaan kumpaan suuntaan samalle laivalle? Me ollaan yö tai kaksi Tukholmassa.

Jellona
: Viherlaaksossa mekin oltiin tänään :wave: Oltiin kattoon suurta suosikkiani Tuttiritaria livenä.

Pakkasin tänään kaikki 56-74 senttiset uudelle serkkuvauvalle. Pakatessa iski haikeus ja kokosin myös melkoisen pinon 'muistojen laatikkoon' tytöille. Mies vähän naljailikin, että kotiiin jäävä kasa on kohta jo isompi :ashamed: Kuvitelkaa, vaatteita oli kaikkiaan neljä pahvilaatikollista :eek: :eek: Tunnustan - törsään tyttöjen vaatteisiin, onko rikoskumppaneita :ashamed:

Nyt iltapalalle!
 
Iltaa vielä täältäkin!

LILLUKKA romuralli oli menny hyvin, alkuun kun poijaat olivat lähempänä rataa se meteli taisi hiukan jännittää Attea mut sit kauempana oli kivempi katsoa. Parasta taisi olla se kun traktori kävi nostelee niitä autoja :LOL:

meillä vauvan kanssa meni juhlat hyvin, pikkuinen oli niin kiltisti. pari kertaa kävin imettämässä ja muuten sit kattele maisemia tai nukkui.
On ollut rentouttava päivä kun on saanu "omaa" aikaa, ei ole siis tarvinnu kaitseta koko porukkaa.

mut nyt iltapesulle ja syöttää pienintä jospa ensi yönä sais nukuttua :LOL:

öitä
 
Vielä täyty käydä lukaisee..

ja voi että ollaan oltu sit ihan samaan aikaan ametistin kanssa viherlaaksossa. tuttiritaria oltiin mekin katsomassa. Aina mulla korvat hiukan höröllä on josko jossain kuuluis tuttuja lasten nimiä ja ikäänsä vastaavia, kun meillä täällä joukossamme. ei voi näköjään ikinä tietää kenet törmää ja missä.
hiukanko harmittaa, ettei törmätty. eihän meillä tietty Mikkistä mukana ollut. mut muuten kuitenkin. :D

saunasta selvinnyt nyt syömään.. :wave:
 
Joo oli meillä "savulohta". Naapuri perheen äidillä oli semmoinen savustuspussi, mut ei se oo yhtä hyvää kuin pöntössä tehty. Oltiin semmoinen nelisen tuntia pihalla.

Tämä samainen naapurin äiti kävi äsken meillä ja nautittiin vähän sideriä (kalan kanssa nautitun punaviinin pääle) meidän "terassilla"=parveke ja parannettiin maailmaa. :p ;) .

meidän poju on AIVAN kaivuri/traktori hullu. Menin vahongossa ostamaan tutin, jossa on kaivurin kuva. Nyt poju kulkis se koko ajan suussa :ashamed: (kuten käpyskä tietääkin ).

Öitä kaikille :wave:
 
Hei ihanaiset!! Meillä on ollut aika lailla epäonnistuneen mökkireissun jälkeen ihan ulkoelämää kun säät on suosinu, joten en siksi ole ehtinyt koneelle.. Kiitos kaipailuista Jelunen ja Peppi! Tekstiä oli tullut taas niin monta sivua etten muista kuka ja mitä, mutta koitan saada aikaan muutakin kuin omaa napaa.

Ihan ekana Ametistille suurensuuri :hug: etpä ollutkaan meitä hyljännyt, ihanaa!! :D Mukaan mukaan vaan taas, muistanet, että olemme mitä parhaita valivalin kunntelijoita.. :whistle:

Mökkireissu meni siis mönkään säiden takia. Joka päivä satoi, enemmän tai vähemmän, mutta kun piha on piiitkää ruohoa (jota ei voinut leikata, luonnollisesti, koska satoi |O ) oli koko ajan nin märkää että ulkoilut sujui sadekamppeissa ja silti oli jatkuvasti verkkareita ja paitoja kuivumassa takan päällä. Talossa oli ihan liikaa pienille sopimatonta tavaraa, ja Arttu pelkäs öisin - mä nukuin sit poikien kanssa "kulmakamarin" lattialla, vaikka suunnitelma oli ollut että nukutetaan pojat, laitetaan häläri ja vietetään aikuisten aikaa saunamökissä ja nukutaan kaksin keittiönpuolella. Ähtärin eläinpuisto oli kiva, siellä ei sentään satanut!! ..mutta lätäköistä päätellen oli satanut koko sen ajan Virroilla.. Täällä onneksi on paistanut. Oltiin tänään Lempäälässä Kuokkalankosken markkinoilla. Lähettiin niin että Vili olis nukkunut autoon, ja jatkanu vaunuissa, mutta tajusin paikan päällä vasta ettei oltu otettu vaunuja mukaan!!! :headwall: Aikamoista kanniskelua ja perässäjuoksemista siitä tuli, mutta oli ihan kivaa silti. Kävästiin mun vanhemmilla kahvilla, kun asuvat siinä lähellä, ja keräsin niiden takapihalta litran mustikoita piirakkaa varten. Ja lisää lähden hakemaan kunhan kypsyy metsässäkin.. Joten marjastaja ilmoittautaa joukkoon! :wave: Ja vatut pitää kerätä ja suolasieniä ainakin, (hih,rouskuja siis, en ole ihan urbaani turbaani ;) ) ja muitakin jos löytyy.. Mansikat ostan kyllä torilta, laatikon olen jo laittanut.
Puuro ei enää Vilille maistu, ja olen laiskistunut keittämään sitä kun suurin osa meni aina roskiin. :ashamed: Muroja, leipää hedelmiä tms menee ihan mukavasti.

Smirge, ihmettelin hetken oliko Gordon Ramsayn kauhukeittiön aiheena kakaroitten iltapuuro.. taidan tarvita jo unta..

Nyt öitä ystävät. Huomenna ehkä lisää, jotenkin ei kehtaa istua koneella kun mies on lomalla. Ihan hupsua, nythän sitä aikaa pitäis löytyä.. :whistle:
 
Myöhäinen moi!

Reissusta palattiin eilen illalla, tosi kivaa oli. To oli sateinen pvä Vaasassa, mutta ei haitannu, ku oltiin siellä Tropiclandiassa silloin. Toki ulkovesipuistossa oltais oltu, jos olis ollu aurinkoista ja lämmintä, Lotta kävi isän kans siellä, me Oton kans tyydyttiin olemaan sisällä. Otolla on se kellukeuikkari ja hän luulee vissiin ihan tosissaan, että osaa uida, ku juurikaan ei sais kiinni pitää :D jonkun aikaa kyllä sen kanssa pysyy pinnalla, ku sätkii kovasti. Illalla siel paistoikin sit aurinko ja käytiin Vaasan keskustassa kävelemässä ja syömässä :p Pe oltiin Wasalandiassa ja silloin oli ihan kiva ilma, pieni sadekuuro, mutta se ei meitä haitannu, ku Otto nukkui kärryissä ja me Lotan kans oltiin 4x peräkkäin tukkimäessä :D ku ei ollu jonoa, ni jatkettiin aina vaan samalla tukilla. Kotimatkalla poikettiin Kristiinankaupungin markkinoilla ja vielä kotikaupungissa jazzkadulla oli pakko käydä, kun oli avattu. Ihan kuin siellä nyt ei muuten tulis käytyä seuraavan vkon aikana ;)

Ametisti; täällä löytyy rikoskumppani ;) Lotalla on siis niin hirveästi vaatteita, ettei kaappiin meinaa mahtua ja uusia ostelen vaan :whistle: Nyt sanoin kyllä, että vähään aikaan ei ostella mitään. (paitsi jos jotain tosi kivaa tulee vastaan) Kyllä Otollakin on riittävästi vaatteita ja ostelen sillekin, mutta tottahan se on, että tytöille on enempi vaihtoehtoja...

Tigru ihana käärö :heart: Ja onnea opiskelemaan pääsemisestä :flower: Varmaan jo olet sanonutkin, mutta menny ohi. Eli meinaatko syksyllä aloittaa vai miten?

Lillukka ja Smirgelaine; mäkin rakastan savukalaa ja meil on kans savustuspönttö pihassa. Usein on nyt kesällä tehty. Ihan kyllä joudutaan ostamaan kalat, ku mies kyllä käy kalassa, mutta ei lohta täällä nouse. Ehkä paikasta kiinni.

Melina; me asutaan Leppäkorvessa :wave: Tehdään joskus treffit vaikka Pelle Hermanniin? Tai sopii meillekin tulla :) Laita vaikka yv:tä, jos kiinnostaa :)

Lillukalle vielä, että mäkin tykkään marjastamisesta, mutta en kans viime enkä edelliskesänä käyny muuta kun tosta omalta tontilta keräämässä mustikoita.

Kävin tänään kattomassa mun tätiä, jolla on se aivokasvain :'( Vein mummun sinne ja kävin sit pesemässä mummun matot ja sit hain mummun sieltä. Paha mieli tulee kyllä, mutta en voi olla käymättäkään, kun tiedän, että hän siitä ilahtuu aina ja hänen miehensä myös. Ja itsellekin kivempi käydä nyt, kun vielä voi. Tosi huono ennuste on :'( Mummuakin käy kovasti surku, kun oma lapsi on aina oma lapsi, vaikka olis sitten yli 60v. Mummuni oli taas hauska huolehtivaisuudessaan; mulla ei ollut kuin vesipullo mattopyykkireissulla mukana, niin hän oli ihan varma, että sinne tuuperrun :LOL: ei auttanut, vaikka sanoin, että välillä töissä painetaan koko vuoro syömättä ja melkein juomattakin :D Ja tosiaan ikäähän on kunnioitettavat 31 vuotta, joten joku ymmärrys pitäisi olla omista syömisistä ja juomisista. Ihana mummu :heart:

Nyt meillä on miehen serkun lapset yökylässä, ovat Lottaa vuoden nuoremmat kaksoset. Puoli tuntia sitten peittelin sänkyyn heidät, vielä hetki sitten sieltä kuului kikatusta :)

Jospa sitä itsekin nukkumaan vääntäytyisi. Kauniita unia, oman kullan kuvia kaikille!
 
Meil onneks molemmat pennut tykkää savukalasta.

Mä en oo ikinä pitänyt mustikoittein poimimisesta. Varmaankin siksi että on aina pitänyt lähteä jonnekkin huitsin nevadaan itikoitten syömäksi.

Me sienestettiin innokkaasti siihen asti kunnes ootin pojua ja totesin etten voi kyykkiä metsässä :( masuni kanssa. Ja toisaalta meiän vakisienipaikasta on tullut muidenkin d
suosikki paikka. Joten se tuntuu vähän niinkuin "raiskatulta" ja nyt pitäis löytää uus paikka.
 
Öitä taas!! :) :eek:

Tigru:ihana nyytti oli profiilikuvassa!Kyllä se taas hiukan motivoi tähän kaikkeen yökukkumiseen ynnä muuhun (ja se on hyvä, koska eilen oli taas aika hormoonimyrskyinen päivä :'( :LOL: ... :ashamed: .

Puuroasiaa:Meillä syödään edelleen vaihtelevalla menestyksellä iltaisin ja aamuisin puuroa, mutta ollaan siirrytty elovenan Hetki-puuroihin, nyt kun ruuassa hiukan suolaakin saa olla. Ne on nopeat laittaa, ja niissä ei ainakaan mene paljoa hukkaan jos meinaa olla kronkeli aamu. Ja ne marjaisat kyllä yleensä maistuvat ihan hyvin.

Ametistin tapaan täälläkin tuhlaillaan tod. näk. ihan liikaa lapsen (lasten) vaatteisiin. Totesin juuri, että onhan tullut jo uudelle tulokkaallekin ostettua melkoinen nippu tamineita, kun ottaa huomioon että kyllähän Amandan käyttämiä vauvanvaatteita on ihan tarpeeksi tuolla säilössä :ashamed: . Mutta kun....Amanda oli talvivauva ja tämä taas on kesävaavi!! Näin perustellaan huonoja kulutustottumuksia peilin ja tyhjän lompakon edessä :kieh: . Muuten piti vielä Ametisti sanoa, että tosiaan ihanaa kun olet edelleen mukana! Itsekään en keväällä kovin ehtinyt kirjoitella, mutta ruudun ääreen palatessa vastaanotto oli niiin lämmin!

Hannamarille harmittelut mönkään menneen mökkeilyn johdosta

:hug: . Toisaalta, kotiin on varmaan ihana palata omiin tuttuihin huoneisiin ja kätevien tarvikkeiden ynnä lelujen keskelle! :) . Toipukaa ja nautiskelkaa toisistanne, kun miehelläkin on lomaa B) . Ymmärrän muuten hyvin ton, että ei kehtaa toisen seurassa roikkua netissä yhtä paljoa kuin yksin..kun kerrankin voisi.

Siru Ihanaa, kun mummu niin huolehti! Ja kuulostaa niin hienolta, että kannat kortesi kekoon auttamalla ja tukemalla mummua, kun tyttärellä on paha sairaus. Halaus täältä arjen sankarille :hug: !

Koivunkävylle jaksamista p*sk*maiseen ( ;) ) tilanteeseen, toiv. pian jo helpottaa!!

Jellonalle ja muille tsempanneille jälleen kiitokset, kai se vaavi sieltä joskus tulee. Tiistaina tulee 40 viikkoa sitäpaitsi vasta täyteen, joten hiukan pitäis varmaan harjoitella sitä KÄRSIVÄLLISYYTTÄ jota yritän täällä Amandalle erilaisissa tilanteissa opettaa

:LOL: .

Nyt taidan oikeesti laittaa yhteisöön pari tuoretta kuvaa meidän tulevasta isosiskosta, sit ehkä nukkumaan vielä??

Hali ja hyvät varhaishuomenet kaikille teille,

jemmalta
 

Yhteistyössä