***JOULUTÄHDET 2005*** HEINÄKUU

Heippa!

Täällä ihan mukava päivä takana. aamuvuoro töissä ja sit käytiin kaupungilla miehen kanssa, kun yritin ettii häihin jotain, mut mitään en tästä käpykylästä löytänyt. :| Kotona sain imuroitua ja laitettuu tavarat paikoilleen jotta apinat voi ne huomenna levittää.. :D

peppi, poikien mummo on vähän päälle 40vee ja hänen miesystävänsä ns.pappa about 37vee, joten hyvin nuoria ja jaksavaisia periaatteessa ovat. Pojat ovat nukkuneet siellä ihan suht mukavasti. ja muutenkin he siellä viihtyvät kun on autoja ja lehmiä. Aika väsyneitä kylläkin ovat aina kun sieltä kotiin palaavat, kun touhua on ympärillä hiukan eri tavalla kuin kotona. Mukavaa kuitenkin kun jaksaavat ottaa pojat välillä sinne. viikon päästä viikonloppuna menevät sitten uudestaan muutamaksi yöksi. :D

kiitos kaikille kuvien kommentoinnista. :hug:

kaiza, tutulta kuulostaa parisuhde asiat. puhetta vaan peliin. toivottavasti keskiviikko onnistuisi osaltanne. :hug:

tatulle, kovasti paranemisia. :hug:

taidanpa mennä kattoo unelmien poikamiestä hetkeksi vielä... :wave:
 
poika unilla.. käytiin vuokraamassa leffa jos jaksas pitkästä aikaa vaikka kahtookkin sen.

Iltapäivästä ei oo tehty yhtikäs mitään muuta kun lekitty ja sateen lomassa pyörähetty ulkona pikaseen.

Nyt ei oikein kummempia... lähen miehen viekkuun telkun ääreen.


 
Kiitoksia kaikille myötätunnosta mummun sairauden suhteen! Olin eilen tosi surullinen ja itkin itseni uneen, kun mietin, näenkö mummua enää koskaan. Onneksi tänään kuulin iloisia uutisia. Mummulla kylläkin on keuhkokuume, mutta oli kuitenkin niin hyvässä kunnossa, että pääsi kotihoitoon hengitettyään sairaalassa hengenahdistusta helpottavaa lääkettä. Sai kahden viikon antibioottikuurin, toivottavasti se auttaa. Eihän noista keuhkokuumeista koskaan tiedä, mutta tänään puhelimessa mummu kuulosti olosuhteisiin nähden oikein pirteältä. Ainakin kaksi pahaa keuhkokuumetta mummulla on ollut, viimeksi silloin kun odotin Elinaa, silloin jo luulin mummun kuolevan. Toipui hän siitä sitten, vaikka silloin kestikin kauan, että pitkän sairaalassaolon jälkeen kunto palasi ennalleen.

Sunnuntaina Elinalle sattui onnettomuus, laittoi sormensa oven väliin saranapuolelle ja isoveli pani oven kiinni. Pikkusormen kynsi lähti heti irti ja toiselle puolelle sormeakin tuli haava, mutta onneksi vain sormenpää jäi oven rakoon, joten mikään nivel ei jäänyt väliin. Kovasti Elina sitä itki kipulääkkeestä huolimatta ja päiväuniin asti lähinnä istuskeli sylissä, mutta unien jälkeen oli taas aika lailla oma iloinen itsensä. Kestäähän se aika kauan, ennen kuin sormi on taas entisellään. Muutaman kerran meillä on ennenkin sattunut vastaavaa, ja kiellänkin aina leikkimästä ovilla, mutta joskus sattuu vahinkoja kuitenkin.

Peppi, lapset menevät näin kesällä nukkumaan siinä kymmenen-yhdentoista aikaan, sitten koulun alkaessa taas aikaisemmin. Sopii hyvin meidän kesärytmiin niin saadaan nauttia kesäilloista, toki joskus kun herää aikaisemmin, huomaa, että kesäaamutkin ovat hienoja. Ehkä kesällä ei pitäisi nukkua ollenkaan :)

Tänään oltiin lasten kanssa mukana seurakunnan järjestämässä toimintapäivässä. Ohjelmassa oli erilaista askartelua, leikkimielisiä kilpailuja, uimista ja saunomista. Lisäksi siellä tarjottiin aamupala, lounas ja iltapäivällä oli vielä makkaranpaistoa, joten tänään ei tarvinnut laittaa ruokaa ollenkaan, iltapalaa vain. Oikein hauska päivä, mutta sen verran rankka kuitenkin, että nukuin kotiintultuamme pienet päiväunet =) Isommat pojat olivat lähtiessä vähän ennakkoluuloisia tapahtumaa kohtaan, mutta mukavaa oli heilläkin, siellä oli muitakin kouluikäisiä. Elinasta hauskinta taisi olla laskettaa traktoreita sellaista luiskaa pitkin ja rannekoruun Elina myöskin tykkäsi pujottaa helmiä, äidin avustuksella tosin. Isommat tykkäsivät tehdä savitöitä, kolmivuotiaammekin muotoili niin keskittyneesti, ettei olisi malttanut lopettaakaan. Lisäili aina koiralle häntää ja muita pikku yksityiskohtia.

Kaiza, meiltä löytyy myöskin joulutähti, joka käyttää pottaa lähinnä sen kanniskeluun paikasta toiseen. En ole kenenkään kanssa pitänyt kiirettä pottailun kanssa, ja kuivaksi opettelu on onnistunut melko helposti ja nopeasti sitten, kun on ollut sen aika. Ainoastaan kakkosen kanssa opettelu kesti niin kauan, että meinasin jo luopua toivosta, mutta kyllä hänkin asian lopulta oppi, kun oli kypsä siihen. Ikävää, että teidän hoitotäti sillä tavalla arvostelee, mutta onneksi ei ole vakihoitajanne.

Nyt nukkumaan, hyvät yöt kaikille!

 
Olenko aamun eka kerrankin?

Danjuska kuinkas Tatu voi nyt? Onni malttaa istua rauhallisesti veneessä, hällä on tietenkin pelastusliivit ja veneessä on yleensä yksi aikuinen ihan sitä varten että pitää Onnia sylissä/hyvin lähellä ainakin.

Jellona ja Niisku aivan ihania hääkuvia teillä molemmilla! Olette olleet molemmat tosi kauniita morsiamia! Ja ihania perhekuvia myös!

Siru myös sulla ihania kuvia, nätti olet ja lapsukaiset söpöjä.

Meillä on miehen kaksi opisk.aikaista kaveria käymässä. Olivat pelanneet korttia lähes puoli viiteen. Nukkuvat vielä. Mä lähen kohta Onnin kanssa pitkästä aikaa leikkipuistoon.

Täällä alkaa muutes mustikat kypsyä, pari litraa olen ihan tästä läheltä talon ympäriltä poiminut. Onnikin oli mukana keräämässä, suloisen näköistä kun pikkusormilla keräili mustikoita :). Tuo tekemäni kala+onkisysteemi on ihan POP pojalle nyt, joka päivä onkii ja onkii ja onkii ja eilen piti laittaa niitä kaloja pari pakasterasiaan ja PAKASTAA! ;) No äippähän pakasti ja tänään Onni muisti pakkasessa olevat kalansa ja otettiin ne pois, saas nähdä keittääkö poju niistä kalakeiton.

Nyt päivävaatteiden vaihtoon ja leikkipuistoon!

Muoks vielä! Kyssäri: Syödäänkö teillä kaikilla 5 ateriaa päivässä? Onnilla on aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala + vielä iltamaito/velli? Nyt on jotenkin tuntunut et pitäiskö muokata niin et ois vaan neljä ruokailua (esim. jättäisi välipalan pois ja päivällinen ois hieman aiemmin), kun ruokailujen välit tuntuu toisin paikoin aika lyhkäsille eikä pojalle ole ennättänyt pahemmin nälkä tulla.
 
Huomenta! :wave:

Lillukka: Kiitos! :) Me yritetään pitää tuota viiden aterian rytmiä yllä eli myös aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala, mutta usein kyllä joku niistä jää välistä, jos ollaan jossakin reissussa tai asioilla, että varmaan neljä ateriaakin riitäisi oikein hyvin päivässä. Ihana kalastaja-Onni! :heart:

Me käytiin eilen ostamassa Joonakselle uusi jatkettava sänky, tänään pitäisi sitä yrittää alkaa kokoamaan. Jännä nähdä, että miten Joonas siinä sitten alkaa nukkumaan :)

Illalla mennään miehen mamman luo kyläilemään. Ei taida vielä edes tietää, että ollaan naimisiin menty (ellei pikkulinnut ole kertoneet), saapa nähdä että saako sydänkohtauksen :D :whistle:

Pottailusta: Eipä onnistu vielä meilläkään, kun ei Joonas vaan malta istua kauan paikallaan... :whistle: Mutta luotan siihen, että Joonas sitten mahdollisesti itse näyttää, että milloin olisi vaipattomuuteen valmis.

kuusikon äiti: Elinan sormelle pikaista paranemista! :hug:

Nyt kotihommiin! :wave:

Gerberalle vielä pikaista toipumista kaavinnasta! :hug: Harmi juttu, kun siihen sitten kuitenkin jouduit... :/
 
Lillukka meillä syödään 4ateriaa, ei tuu mitää jos 5yrittää antaa, sit ei syö iltapalaa ja yö menee käsille..
Huomasin juu et teilläpäi on jo mustikoita ku vkl ajeltii 6tietä pitkin ni jollai levikkeellä pysähdyttiin vähä ennen kesälahtee ni siel oli paljon mustikoita, harmi ettei ollu kippoa mukana..

Yö män hyvin, mitä nyt ukko alotti joskus 3aikaa pyörimisen, meillä siis eilen lppui tupakointi.. ja nyt on tooosi hyväntuulinen ukko tääl :LOL: Itellä ei oo tuntunu missää viel.. :eek:
 
Mitä mitä? Alkoks teillä tupakkalakko Käpy?

Meillä syödään viidesti päivässä. Oikeastaan sen takia että Anu on niin pieniruokainen. Että ruokailun välit ei saa kasvaa liian suuriksi. Ja Sami tarttee lounaan 3 tunnin sisällä aamupalasta, koska Sami ei ole mikään syömäri aamuisin.

Grebsulle kans pikaista toipumista.
 
Huomenta!

on tää helppoo kun ei ole lapsii niin pääsee heti aamusta kirjoitelee..mut ikävä niitä on kyllä kova, joskus iltapäivällä käydään ne hakemassa kotia.

lillukka, meillä syödään 5 ateriaa, mut välipala ja iltapala ei ole mitään kovin suuria, tyyliin sosetta tai illalla valmis puuro, jos päivällinen on ollut sitä sun tätä, mut periaatteessa kaikki ruoka-ajat pidetään paikoillaan. Meillä on siis suht tarkka päivärytmi ollut molempien lasten kohdalla pienenä. ihan ton vilkkauden ja muun takia. nykyään aleksin kanssa pystyy jo joustaa jonkin verran noista ruoka-ajoista sun muista. Mikkikselle on oltava vielä tarkka ton päivärytmin kanssa, et ei olis kauheesti heilahduksia ja epäsäännöllisyyttä elämässä. vaikuttaa suuresti noihin vilkkaus ja keskittymis juttuihin. :)

kuusikon äidin, mummulle kovasti paranemisia vielä. ja paranemisia myös Elinan sormelle. :hug:

käpyskälle ja miehelle, tsemppiä tupakkalakkoon!! voi, kun meilläkin joku päivä mies pystyis jättää sen, mut ei noilla hermoilla vielä vähään aikaan.

nyt meen siivoo Aleksin leluhyllykön päällisen, kun sinne on kerääntynyt erinäinen määrä tavaraa ja radiokin pitäis sinne mahtua.

joten.. :wave:
 
Heips!

Yö meni taas tosi huonosti :( En nukkunut kolmen jälkeen olleenkaan, en siis yhtään :eek: Rasmus pyöri ja kääntyili... Kysyin sit mieheltä aamuyöstä, että onko hällä hyviä ideoita, mitä tehdään (en ihan äin kauniiseen sävyyn edes kysynyt) :whistle: Hän sit sanoi, että voi jäädä kotiin! Sillä kun ei kesälomaa ole, pystyy silloin tällöin kotiin jäämään sit... Ihana juttu oli kyllä!

Rasmuksen kanssa nukuttiin just vähän aikaa, ite olisin voinut nukkua pidempäänkin, mut Rasmustapa ei enää nukuttanut :D Mut teki toikin kyllä hyvää! Mies ja Rasmus on lippulaivassa käymässä :)

Gerbera: Harmi, kun kaavintaan jouduit, mutta ihanaa, että pystyt nyt imetystä kuitenkin jatkamaan!! Olis muuten ihana nähdä kuvia teidän pikku-Werneristä!! :)

Jellona: Nuoret on mummot pojilla, jaksavat tosiaan sit varmasti hyvin :) Kiva juttu!

kuusikon äiti: Ihana kuulla, että sun mummu on jo paremmassa kunnossa *hali* Voin kyllä kuvitella, kuinka surulliseksi mieli tulee tollasesta :( Eilen kävin oman mummuni luona, on vasta vähän reilu 70v., mutta rytmihäiriöitä on ollut jo pidemmän aikaa :/ Se on aina tosi ikävää, kun niitä on :( Paranemisia Elinan sormelle!!

Lillukka: Voi sitä Onnia :) Suloinen!! Meillä ollaan nyt vielä syöty se 5 kertaa päivässä, mut ihan muutamina päivinä en ole antanut välipalaa, kun Joonatan muutenkin on kovin huono syömään niin ei ole sit kunnon ruoka maistunut, jos on välipalaa saanut. Aamupäivisin ruoka maistuu kyllä hyvin.

Koivunkäpy: Tsemppiä molemmille teille tupakkalakkoon!!

No mut, ei tässä nyt muuta sit taas!
 
Koivunkäpy: Kovasti tsemppiä tupakkalakkoon sinulle ja miehellesi! Todella hieno juttu, jos siinä onnistutte! :)

Peppi: :hug: Kiva että miehesi pystyi jäämään kotiin! Oon muuten ihan unohtanut vastata siihen sukunimiasiaan eli jonkin verran kyllä uutta nimmaria jo etukäteen harjoittelin =) Eilen kyllä käytin vielä vanhaa nimmaria, kun ostoksilla maksoin vanhalla pankkikortilla ;) Rasmukselle muuten onnittelut uudesta taidosta :flower: , kun senkin olen unohtanut...

Mäkin muuten nyt sunnuntaina siellä mun serkun rippijuhlissa kuulin, että mun mummilla on todettu Alzheimerin tauti :( On 74-vuotias.
 
Heips!

Tsemppiä koivunkävylle ja miehelle tupakkalakkoon ite olen ollut polttamatta reilut 6v. ja vieläkin joskus tekee mieli tupakkaa.Tosi harvoin kylläkin eikä kunnon himoa vaan sellainen pieni mieliteko.Varmaan jos joisin niin silloin repsahtaisin.Nyt olen sitten ottanut varmanpäälle ja ollut myös ton 6v.juomatta :whistle: Meillä mies vielä polttaa ja käyttää myös nuuskaa.On useasti yrittänyt lopettaa mutta huonoin tuloksin.

Kiitos Peppi kuntosaliohjelmastasi.Teenkin melkein samoin ja loppuverytyksenä poljen pyörällä kotiin.

Niiskuneiti Oletko ton yhteisön valvoja jos niin poistatko mut sieltä että voin liittyä uudelleen? Nyt en voi kun olen muka yhteisössä vaikka en sinne pääse.

Onpas kello jo paljon täytyykin tästä lopettaa ja mennä lapsille ruokaa laittamaan. Hyvää tiistaita kaikille :wave:
 
voi :headwall: minoon miettiny miks tuo sänky alkaa käydä pojulle pieneks no kait se alkaa käymää ku A siirty isojen sänkyyn jo joskus 1v4-5kk ja poika kuitenki tulloo jo 1v7kk.. kylläpäs tunnen itseni vaihteeks typeräks, pittee käyä ostamassa patja ni saapi poika alkaa opettelee isoon sänkyyn unille käyntiä.
 
Äitee-78
Hih, nyt on siis häät takana ja kovasti olen yrittänyt tähän uuteen nimeen totutella, vielä en siis ole onnistunut itseäni uudella nimellä kutsumaan, mutta eiköhän se sieltä tule vielä :LOL:
Kiitos kaikille onnitteluista, häät meni niin täydellisesti kuin vain voi mennä, taju meinas alttarille mentäessä lähteä, mutta papin aamenen jälkeen helpotti :D
Kauheasti en nyt ehdi kirjoitella, nyt vasta ekaa kertaa moneen viikkoon pääsin tänne lukemaan ja ihan ajantasalla kaikesta en ole kun olette niin kovin ahkerasti kirjoittaneet :D
Sen verran ehdin kuitenkin lukea että kilpaa on täällä nyytejä puskettu maailmaan, joten ONNEA GERBERA JA TIGRU !!! Ette sitten ihan samalle päivälle osunu kuitenkaan, vaikka lähelle menikin :LOL:

Muille en osaa nyt kommentoida laisinkaan kun en ole kaikkea entiny lukemaan, mutta palaan tosiaan tänne taas paremmalla ajalla ja yritän saada yhteisöön häistä kuviakin muutaman laitettua =) On tämä rouvana olo sitten niin ihanaa, alkaa vaan tuo meidän reissu tässä pikku hiljaa jännittämään, kun ei ole koskaan lasten kanssa ruotsia pidemmälle tullut mentyä, mut eiköhän kaikki järjesty !

Nyt täytyy taas rientää mutta tsemppiä kaikille ja ihanaa kun olette olemassa !!!
 
moiks!

Täällä meni yö ihan alta lipan. Poika ei meinannu asettua ees viereen.. Nukku tosi levottomasti ja oli ihan smemone kylmä hiki päällä, raukka.

Aamulla meinas tulla känkkäränkkä kyläilemään mut onkin sitten ollut onneks van semmonen sylipoika päivän ajan :heart:

ulkoilemassa käytiin ja nyt ois päikäreitten vuoro.

Gerbera: Mikäs on vointi?

Koivunkäpy:Joko siellä hypitään seinille?? Olipa muuten ihana mekko minkä oot tehny!

Lillukka: Tatun vointi iha ok.. tosin kiukkusempi kun normaalisti ja ei ihan terveitten kirjoissa vielä ole. Lämpöä ei ainakaan aamulla vielä ollut.
Meillä on jo jonkun aikaa menty 4 aterialla päivässä. ei yksinkertasesti Tatulla vielä ole nälkä kun jo olis seuraava ruoka. Aamupala, välipalan saa puolilta päivin (leipää, jugurttia, marjoja tms..) iltapäivällä kunnon ruoka ja iltapala. Ja nän kesä aikaan tuntuu että ei siltikään syö niin hyvällä ruokahalulla mitä ennen.

Peppi: Jaksuja päivään. Hyvä kun mies voi jäädä kotia!

Kuusikon äiti: Harmi tuo Eliann sormi. Toivottavasti paranis pian.

Niiskuneiti:Ikäviä uutisia mummostasi, :hug: Mut eikö taudin etenemistä voi kuitenkin hidastaa lääkkeillä? Mulla toisella mummolla kans alzheimerin tauti ja elää ihan omissa maailmoissaan.. ei ees omia poikiaan tunne. Kotona on hoitajan kans aina välillä mutta ei siitäkään tahdo enää mitään tulla. Meni niin äkkiä alaspäin ja taudin mukana tullut myös agressiivisuutta. hirveitä asioita tämmöset :(

Mut nyt lähen pötköttelemään.. jos sais itekki huilattua. en meinannu aamulla jaksaa nousta kun väsytti niin kamalasti. mut onneks on miehelläki loma niin saa päivällä huilia kun yöt on mitä on.
 
Hei rakkaat siskot! kovasti koitan lukea juttujanne mutta ei noi pojat anna lukurauhaa joten pyydän anteeksi että täältä tulee vain meidän perheen napaa.

Peppi kyseli aikaisemmin miten Atte on suhtautunu veljeensä. Alkuun oli hiukan mustis ja jos leikeissä jokin meni pieleen alkoi itkeä semmoista huomio itkua/narinaa. Nyt on jo sopeutunu tilanteeseen että meillä on toinenkin lapsi. Kovasti yritän tehdä juttuja Aten kanssa, esim käydään kaupassa ja luetaan kirjaa tai tiskataan, semmoisia juttuja tehdään joista toinen tykkää.
Tosi reippaaksi on Atte muuttunu, tänään aamulla pesi itse hampaat ihan parin minuutin ajan!
Ehkä me pärjäillään sitten kun isi menee töihin. Onneksi Atte syö itse ruokansa niin ei tarvii syötellä tai ihan vieressä istua.
Lillukkako se kyseli kuinka monta ruokaa syödään päivässä?
Meillä on aamupala(8), lounas(10.30-11), välipala(14.30), päivällinen(17) ja iltapala (19.30) näillä on pärjänny.

Pari yötä on meny pikkuisen kanssa jo paremmin on nukkunu 4h pätkiä. Voipi sitten väsyttää jos pienimmän syöttää kuuden aikaan ja sit seiskalta pitää nousta isomman kanssa, noh turha murehtia tulevia.

nyt lepäilee hetkeksi kun molemmat nukkuu tyytyväisenä

nin ja koitan päästä sinne uuteen yhteisöön niin laitan kuvia pojista

tigru
 
Moikka sateisesta Länsi-Suomesta!

Sain nukkua tänään 12 asti, yövuoro kun odottaa. On siinä mielessä hyvä, että molemmat tekee vuorotöitä, ni annetaan kyllä kumpikin aina yövuoroon menijän nukkua. Otto ei vielä oikein meinannu ymmärtää, että miks äiti jää sinne nukkumaan :D Oli peittonsa kanssa vaan tulossa koko ajan mun viereen ja päälle nukkumaan muka. Otolla on muuten tapana kuljetella peittoaan tai "pippuaan" kuten itse sanoo aamuisin ja iltaisin. Käy itse pinniksen pinnojen välistä sen repimässä ja kulkee sen kanssa. Meillä tosiaan en ole vielä ajatellut isompaan sänkyyn siirtymistä, kun Otto nukkuu omassa huoneessa, ni mietin vaan, että miten sinne sitten jäis, tulisko omia aikojaan sieltä pois. Lotta siirtyi 1v5kk, mut nukkuikin meidän makkarissa... ehkä syksyllä sitten. Onko kaikki muut joulutähdet jo isommissa sängyissä?

Lillukka; voi kiitos! Ja muillekin kuvia kommentoinneille :hug: Ihana tuo Onnin kalastusjuttu :heart: Ja ihana idea sinulta!! Meillä on nyt hiljalleen Otto aina välillä syönyt vaan 4 ateriaa, mut jos ollaan liikenteessä ja heräilee päikkäreiltä esim. kaupungilla, ni silloin on saattanut banaanin tmv. syödä välipalaksi. On nyt siirtynyt päikkäriaikakin niin, että nukahtaa vasta 14.30-15.30 välisenä aikana ja herättelen kyl sit viimeistään klo 17, jollei itse herää ennen sitä.

Kuusikon äidille piti jo eilen sanoa, että sulla on samanikäinen mummu kuin mulla ja mustakin on aina ihan kauheaa edes ajatella, että sitten jos mummua en enää näkiskään :'( Hän asuu mun vanhempien kanssa samas pihapiiris omassa pikkutalossa, eli on asunut siinä munkin alkukodissa asuessani, eli n. 19vuotta, on siis siinäkin mielessä todella läheinen. Aina käyn moikkaamassa, kun vanhemmillanikin käyn. Ja tosi hyväkuntoinen onneksi on, verenpainetautia ja kihtiä lukuunottamatta. Hienoa, että sun mummulle kuuluu nyt parempaa :hug: Ja voi sitä Elinan sormionnettomuutta :( Onneksi pienet paranee nopeasti!

Niiskuneidille kans :hug: mummusi takia. Olen kans kuullut Alzheimerista, että toisilla voi olla melkein pysähtyneenäkin vuosia, toivotaan, että sun mummulla olis siten!

Koivunkävylle tsemppiä lakkoon! Tai lopetukseen :) Ja miehelles kanssa! Saisinpa mäkin ton mun mieheni lopettamaan, mutta turha toivo. Sillä on sellanen suolistosairaus, johon liittyen tupakointia lääkärin mukaan ei kannata ehkä edes lopettaa, niin ei tule sieltäkään mitään tukea mun päätöksille ;) Ja tiedänhän mä toki, että oma päätös se on oltava :whistle: Siis miehen oma :LOL:

Gerberalle pikaista toipumista kaavinnasta!! :hug: Onneks siitä yleensä nopeasti toipuu. Mustakin olis kiva nähdä pikkukääröistä kuvia, siis teidän nyytistä ja myös Tigrun :) Sitten kun ehditte, varmasti touhua täynnä on päivät! Kiva juttu, että pystyit imetystä jatkamaan.

Nyt jotain saatava aikaiseksi tän päivän aikana. Täällä sateisen harmaa ilma ulkona, harmi! Etenkin Lotalle on tärkeää päästä höyryjä ulos päästelemään ;) Ja paras ystävänsä naapuristakin lähti kaupungille käymään, etteivät voi vielä ainakaan leikkiä. Ne on kyl ihana parivaljakko naapurin tytön kanssa, iloinen kikatus kuuluu kauas, kun yhdessä tuolla ulkona liikkuvat :D

Moikka!
 
Kylläpäs ulkoilu väsyttää |O . mentiin yhentoista aikaan ulos ja tultiin vähän ennen neljää sisään ja nyt on jo päivällinen syöty :p . Sami nukkui päikkärit rattaissa. Toivottavasti pennut nukahtais illalla ilman mitään seremonioita.

Mä sain mun parhaalta ystävältä tuliaisia Las Vegasista :D . Sellaista ilmaiskrääsää mitä huoneissa on. Saippuaa ja tulitikkuja.

 
Ihan kivasti menny päivä, vaikka yö menikin niin penkin alle.

Nyt vähän jänskättää, kun tästä päivästä 20:nteen päivään mennessä pitäisi tulla ne koulun pääsykoetulokset... Iik. Vaikka aika varma olen, etten pääsekään.

Lähden kohta spinningiin!

Niiskuneiti: Ikävä juttu, kun mummollasi Alzheimer todettiin :(

Äitee: Onnittelut vielä rouviintumisesta!! Ja ihanaa, että häät meni täydellisesti, ihana kuulla <3 Koskas lähdittekään reissuun ja minne olittekaan menossa?

Danjuska: Miten Tatu jakselee?

Tigru: Ihana, kun olit käynyt kirjoittelemassa! Olette olleet usein mielessä, koko perhe *hali* Ihan varmasti pärjäilette, kun kolmisin jäätte, kun mies menee töihin :) Pitäiskö teillekin muuten tulla pääsykokeiden tulokset nyt ihan lähiaikoina? Se on kyllä kieltämättä ollut väsyttävää, kun Rasmus on aamuyöllä tankkaillut monta tuntia ja viimeisen kerran syönyt siinä 6-7 aikaan ja sit nukahtanut, mut Joonatan on sit herännytkin ihan hetken päästä :/ Mut kyl siitäkin selviää :D Ja siihenkin tottuu... En vaan tiedä, koska se ei enää silloin aamulla raivostuttais :whistle:

siru: Joonatan ei kyllä ole isommien sängyssä, eikä kiire olekaan siihen vaihtaa!

Jonttu jakso kattoa telkkaria huimat 5min putkeen!! Harvoin sitä kattoo/se on päällä, mut nyt tuli joku lastenohjelma ja sitä katteli :)

Mut nyt mentävä!
 
Iltoja!

Meidän apinat on nyt sitten kotona taas pitkästä aikaa. ihanaa. :heart: Voi että Mikkis rutisti mua lujaa kaulasta, kun otin sen syliin. En muista Aleksin ikänä niin tehneen, mut Mikkis onkin enemmän sellainen mammanpoika. :heart:

Nyt on molemmat pojat jo nukkumassa, mikkis nukahti samantien kun sänkyyn laitto ja aleksi selailee ehkä tuolla viel kirjojaan. :heart: suloisia.

Meillä on aikeissa pikkuhiljaa siirtää Mikkis isompaan sänkyyn, kunhan löydetään Aleksille iso ns. nuorisosänky. sotkasta jo yksi varteenotettava vaihtoehto löydettiin, mut täytyy viel hiukan miettiä, mikä olis järkevä. kovasti ite halusi kerrossänkyä, mut ei ehkä sitä hankita kun Tietää että Mikkis kiipeisi sinne ylös kokoajan. =)

peppi, piti vielä korjaamani että miehen äiti on siis nuori. omat vanhempani ovat jo eläkeiässä. :) niin ja mua helpotti hirmusesti, kun sanoit että jonttu jakso kattoo telkkaa 5min. kun Mikkis jopa joskus kattoo 15-20min teletappeja, että ehkä se ei vielä olekaan adhd. vaikka se ei missään paikallaan välillä pysykään niin ehkä siinä ei silti mitään suurempaa vikaa ole, siis Mikkiksessä. olipas sekava kirjoitus, mut ehkä ymmärsit mitä ajoin takaa...

Niiskuneidille, :hug: mummusi takia. Minunkin mummillani on alzheimer alkava sellainen. todettiin tuossa keväällä, mutta vielä pärjää hyvin papan kanssa kotona. mutta tuota sairautta on niin eriasteista, ettei voi tietää miten etenee yms. töissä kun saan tälläisten asioiden kanssa olla päivittäin.

äiteelle vielä kovasti onnitteluja. mukava että häät menivät hyvin. onnistui kait sinun istumajärjestelytkin hyvin vai osasiko ihmiset olla kunnolla vai jättivätkö tulematta?? sorke uteliaisuuteni :whistle:

tigru, laita vaan kuvia sinne meidän tuttuun vanhaan yhteisöön. sitä me muutkin käytämme. ja sinne löytää. mukava että on lähtenyt sujumaan arki uuden vauvan kanssa. jaksuja :hug:

sirulle, kovasti pirteyttä yötöihin. kiva että joku muukin välillä kuin minä. :hug:

taidanpa lähteä miehen viekkuun, hiukan selailee uutta 2+. kauniita unia kaikille. :hug: B)
 
Tatu omassa sängyssä. Ja vuokrattiinpa täksikin illaksi leffa =) oli niin kiva eilen vaan istua ja ajatuksen kans seurata :D

Iltapäivästä jopa aurinko näyttäyty. Saatiin nurmi leikattua ja minä kitkin muutaman kukkapenkin.

Kahtoo lähetäänkö huomenna vai to sitten taas reissun päälle. Ihmeellistä että vaikka on oma koti ja sinne aina tekee mieli kun pidempään on reissussa niin silti tekee aina vaan uudelleen maalle mieli. Varsinkin kesällä =)

Äiteelle onnitteluja täältäkin! :flower:

Peppi: tatun vointi edelleen sama. Suht herkkä herra ja natisee pienimmästäkin asiasta. mutta vauhtia riittää samaan tahtiin mitä ennenkin.

Siru:Tatu on nukkunut jo jonkin aikaa jatkettavassa sängyssä.. oisko ollu kevät talvee kun ostettiin.

mut nyt sinne telkun ääreen.. öitä kaikille
 
Huomenta vaan...

Mulla olis teille pari kysymystä:
Muutama teistä onkin sanonut, että pikkuiset läpsii. Pureeko kukaan muu joulutähdistä kuin Matias? Ja onko kellään mitään vinkkejä sen lopettamiseen? nim. poskissa reikiä...

Te, keiden joulutähdet menee aamuisin hoitoon. Miten se vaikuttaa teidän aamuihin? Syökö lapset esim. kotona? Tai reagoiko ne vanhempien aamiaisiin? Millä tuulella lapset on aamuisin? nim. joka aamu yhtä tuskaa, joka aamu myöhässä töistä...

Ja viimeinen... uhmaa on ilmeisesti jo monella, mutta kitiseekö muutkin lapset kuin Matias vähän väliä? Oma jaksaminen on välillä vähän kortilla, kun mikään ei auta, kokoajan pitää vaan valittaa ja kitistä (ilman mitään syytä...?)

Juu, ei nyt muuta. Jään odottamaan vastauksia. ;)

Niin, Lillukalle piti vielä vastata, että meillä Matias syö kyllä 5ateriaa...
8 -aamiainen
11.30 -lounas
14.30 -välipala
17.00 -illallinen
19.30-iltapala
Ja kaikki menee, lisääkin varmaan menisi jos antaisi. :D Välipala on yleensä hedelmää/jugurttia tai leivänpala. Ei siis mitään suurta. Ja aamu&iltapala puuroa erilaisin "maustein". Vettä saa ruokailujen välissä, muuten maitoa tai mehua..

No niin kahvitauko pidetty, nyt töihin. Ootte kovin mielessä.

ps. onko kukaan kuullut minjasta mitään?
 
Huomenta.

Yö meni edelleen huonosti. Ehkä kuitenkin himpunverran paremmin kuin edellinen. Rasmus ei ole vieläkään kakannut. Jos tänään ei kakkaa niin sit mennään kyllä apteekkiin kyselemään vähän, että mitä siellä suosittelevat ummetukseen.

Joonatan heräsi onneksi hyvällä tuulella klo 8 huutaen sängyssään: äiti, äiti :) <3

Jellona: Suloinen Miika <3 Joo, Joonatan ei kyllä kauaa pysy paikoillaan, en oo kauheesti sitä pottailuakaan aloitellut, kun tiedän, ettei siinäkään pysyis hetkeäkään :/ Sunnuntaina oltiin ravintolassa syömässä, menin Jontun kanssa leikknurkkaan, kun ruokaa odoteltiin, siellä sit ramppas sisällä ja ulkona, ei pysynyt paikoillaan ollenkaan, sitten kun ruoat tuli niin koitin laittaa takaisin istumaan, hirveä huuto, karjuminen alkoi, tikkusuorana pistii kauheella voimalla vastaan. Sitten kun olin saanut pojan siihen istumaan väkipakolla niin nousi seisomaan, virnisti ja irvisti ohikulkeville tarjoilijoille ja ihmisille, kiljui ja nauraa räkätti :whistle: Tulipa jostain syystä toi juttu mieleen :D Ja kaikkialle kiipeilee, tuoleille, pöydille, vessanpöntön päälle, parvekkeen kaiteellakin rupes eilen roikkumaan ja kiipeilemään, kun mentiin sinne vilkuttamaan iskälle :eek: Syömisen ajatkin on hankalia, kun ei sitäkään aikaa malttais istua paikoillaan :/ Ja nolona kyllä täällä myönnän, että meillä syötetään edelleen tota isoa pikkumiestä :ashamed: Ihan siitä syystä, ettei tuolla ole koskaan ollut hyvää ruokahalua, eikä malta pitkiä aikoja syömässä istua! On sillä aina oma lusikka, jolla hetken jaksaa jopa ruokaa suuhun laittaa, sit alkaakin temppuilu kun alas pitäis päästä jne. Onko Aleksi ollut ja onko edelleen kuinka vilkas tapaus? Onko teillä suvussa ad/hd:tä? Niin, sen takia meillä ei tavallista sänkyä vielä harkitakaan, kun ei varmasti sinne suostuis jäämään/siellä kauaa aikaa pysyisi. Mut siis pidän kyllä ihan normaalina vilkkaana puoltoistavuotiaana tuota poikaa :)

Danjuska: Jos tänään lähdette niin hauskaa reissua! Kuinka pitkään meinaatte muuten reissussa olla?

Rasmusta ärsyttää, kun se ei haluais vissiin mahallaan olla, mutta koko ajan niin kuitenkin kääntyy :D Täytyy rientää apuihin!
 

Yhteistyössä