Joulutähdet 05 marraskuun kasaan

moroo

Täällä mennään niin vuoristorataa nökäjään kuin olla ja voi..
Ei tarttenu viedä Jennaa päivystykseen.. Oli eilis aamuna kuin ei mitään :eek:
Käytiin sitten ostoksilla ja tosiaan koko porukka uimassa. Jenna tykkäs valtavasti :D ja kikatteli veljelle, joka sukelteli :) Maittoi unikin hyvin uinnin jälkeen!
Pizzat haettiin kans ja pidettiin oikein rentouttava pv.
Itsellä vaan tosiaan vetää heti epätoivon päälle kun tyttö alkaa kitisemään, korviaan, haromaan ja yö menee metikköön.. Tuntuu kurjalle kun toisella huono olla :/

Peppi: Ihania rottia :D siis jos rotasta voi sanoa että ihana... siskolla ollut kans aikanaan pari rottaa ja kyllä niitä tuli hoidettua.
Tatu tykkää hoitaa marsua mummolassa. Ostettiin siskon kanssa äitille se viime jouluna :D ja isä tykkäs :kieh: ;) Tosin aina se on ollut jokaista eläintä vastaan, mikä ollaan hommattu, mutta ajan kanssa se sitten kiintyy niihin ihan yhtä paljon kuin muutkin :whistle: :LOL:
Tatu itseasiassa kysyikin yks pv että eikö voitas ostaa hurmelia :LOL: olin ensin ihan kysymysmerkkinä mutta tarkensi sitten että semmoinen mikä meillä joskus oli.. siis hamsteri :LOL:

Mutta ulos käy tie.. Tatu lähti jo äsken iskän kanssa ja tuumi että äiti minä haluan sinutkin ulos.. joten menoks.
illalla sitten jumppaan.
 
Heippa!

Peppi ihania rottia :heart: varmaan lapset on innoissaan. Ihanaa, että saat kummipojankin :heart:

Koivunkäpy ihana maha, aika hyvän kokoiselta näyttää, mutta jospa ei enää kauan viihtyis mahassa =)

Danjuska onneksi sitten Jenna ei tullutkaan kipeäksi! Meilläkin oli eilen pizzailta, kävin ensin lenkillä ja voi että, kun oli ihana ilma!! Niin talviselta näytti ja tuntui, kun oli vähän lunta satanut ja pikkupakkanen. Mutta tänäänpä oli jo muuttunut vesisateeksi. Käytiin tänään mun pikkukummipojan ja äitinsä kanssa lenkillä.

Jellona sikainfl.rokotteesta muakin harmitti, että sain ekana meidän perheestä rokotteen, vieläpä huomattavasti ennen muita. Lottahan ei ole vieläkään saanut ja jos nyt sattuu saamaan taudin ennen rokotetta, ja vielä pahana, niin varmasti pahalta tuntuu, että itse olen rokotteen hyvissä ajoin saanut. Meillä töissä suositeltiin ottamaan se ihan meidän potilaiden takia, ettei me työntekijät tartuteta tautia tietämättämme heihin. Ja mulla nyt tämä omakin riskitekijä sitten oli. Lisäksi olen keuhkokuumeen kerran sairastanut, ehkä sen herkemmin saisin uudelleenkin. Epistä, että pääsit taas Yön keikalle :D Silloin kun tulee tänne, niin meillä juuri amm.yhdistyksen pikkujoulut, mihin olen menossa. Oletkos muuten joulun töissä vai vapaalla? Mä olin yövuoroissa viime joulun, niin nyt on vapaa. En olis vaan itsekään uskonut, että miten hyvät vapaat sain!! Mulla on loma 14.-20.12., sitä ennen 4 vapaata. Loman jälkeen, jouluviikolla siis olen vapailla ma-pe, vasta tapaninpäivänä pitkään päivään ja sitten su iltavro. Tuossa tuo loma mulla on sitten vapaiden kanssa yht. 16pvää :D Ihanaa! Oton synttärit sattuu juuri tuohon väliin, niin ehditäänpä hyvin pitää sitten haluamansa kaverisynttäritkin =)

Taaperoilla eräpäivä senkun lähenee =)

Meidän piti eilen mennä Oton kanssa elokuviin, mutta mua väsyttikin sitten yövuoron jälkeen niin, etten jaksanut ja lisäksi Lotta oli kipeänä, niin en raaskinut sitten lähteä toisen kanssa elokuviin. Ollaan kyllä Lotan kanssa puhuttu, että jos Oton kanssa mennään Viirua ja Pesosta katsomaan, niin hänen kanssa sitten vaikka Saiturin joulua. Oletteko olleet joulutähtien kanssa elokuvissa? Jos, niin miten on mennyt?

Nyt vielä vähän siivoilemaan ja sitten saunaan.

Hyvää ensi viikkoa kaikille :wave:
 
Pääsen kummiksi :heart: :heart: Sain tänään kutusun, ihanaaa =)

Kiitos Peppi85 kysymästä, täällä voidaan ihan hyvin! Peppi on nyt parantunut ja kiukkupuuskatkin on taas back :whistle: ;)
Onnea tosiaan uusista perheenjäsenistä B)

Masunne on ihanat, käpy ja taaperotx4 :flower:

Mulla on ens viikolla 4 työpäivää, joista ma ja ti 11 tunnin vuorot + matkat. Aika tiukkaa. Mutta oon kyllä iloinen että nyt on töitä.

Me otetaan varmaan kaikille lapsille se rokote, vaikkakin se mietityttää aika paljon...
Aikanaanhan se rokote tappoi enemmän kuin itse tauti :x

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Heippa hei.

Oltiin tänään äitin ja Jontun kanssa Ikeassa, ostettiin sieltä pojille semmoset rottapehmolelut :D Joonatan oli tosi innoissaan ja Rasmus tykkäs kans (R jäi kotiin päiväunille iskän kanssa).

Sit kävin vielä äitin kanssa shoppailemassa vähän joululahjoja, muutamat tosiaan löysinkin! Prismassa oli tosi paljon tuotteita -15%, kaikki lelut mm. Aleista sainkin ne lapsille (serkun ja kaverin lapsille) ostamani jutut, hyvä juttu!

Me ei olla kummempia viikonloppuna tehty, eilen Sami kävi poikien kanssa vähän Helsingissä pyörimässä, epäilen, että katselemassa mulle synttärilahjaa B) :whistle: Ite sillä aikaa siivoilin kotona. Meillä meni imuri rikki toissa päivänä :kieh: Ärsyttää tosi paljon, just sopivasti joulun alla ja kun muutenkaan ei sitä rahaakaan mitään ylimääräistä 200e ole :headwall: |O

Danjuska, kiitos, ihania noi ovatkin :D Ihana Tatun toi hurmeli, ihan paras :LOL: :heart:

siru, kiitos :) Mä oon miettinyt kans tota elokuvissa oloa tai menoa sinne Jontun kanssa, et miten malttais, vielä ei olla siis oltu =) Ihana, kun sulla sattui joululomat noin kivasti :flower:

Unettomalle tätäkin kautta onnittelut uudesta kummilapsesta :heart: Onko lapsi siis jo syntynyt? Tyttö vai poika? :) Oh, jaksamisia pitkiin työpäiviin ens viikolla, ihanan positiivinen asenne sulla!!
 
Hei hyvää syntymäpäivää Peppi :heart: :heart: :heart:

Unettomalle onnea kummilapsen johdosta :flower: Kumpi on? Onko sulla ennestään kummilapsia? Mä olen just koittanut miettiä kummilapsille joululahjoja =) Osan olenkin jo onneksi ostanut, mutta vielä kahdelle pitää ainakin keksiä. Ja yhdelle käydä ostamassa barbi, mutta sen annamme synttärilahjaksi, kun sitä toivoi. Onpas sulla pitkiä päiviä, jaksamista!

Oivoi, huomenna aamuvuoroon, pitää herätä jo klo 6 :| Menen siis seitsemäksi, mutta aamutoimet teen nopsaan ja matkaan menee vaatteiden vaihtoineen n. 25min =) Onneksi, olen NIIN aamu-uninen.

Jospas menis vähän iltapalaa syömään.
 
Siru, kiitos :hug: :heart: :flower:

Mulla oli tänään muutamat kaverit käymässä, kakkukahveilla ;) Oli tosi ihana kaikkia nähdä ja pitkästä aikaa meillä. Pojillakin oli kavereita, 3 tyttöä. Joonatan kävi vähän väliä kuiskailemassa mun korvaan, että "eiks ookin äiti ihanaa, kun mulla on täällä näin monta ihanaa kaveria" :heart: :heart:

Sain lahjojakin, vaikka ne kielsinkin :whistle: Kaulakorun, kirjan, kukkia, pistaasipähkinöitä ja mitä vielä, niin yksi mun kavereista teki tarjottavaksi kakunkin! :) Äitiltä olin jo saanut tän Kalevalan enkelinsiipi-käsikorun :heart: Mummulta ja papalta sain rahaa, jolla saan itselleni ostaa jotain :) Sami vie mut semmoselle stand up keikalle, tai joku komedia keikka se on kuitenkin :heart:

Ihania ihmisiä :heart:

Käytiin tänään hakemassa rokotuksetkin, minä ja pojat saatiin, Sami ei, kun on jo niin vanha :whistle: Tosi sutjakasti meni, ei ollut yhtään jonoa, heti päästiin sisälle, ainoa odotus, mikä oli, oli se 15min, mikä pitää siellä odottaa rokotteen antamisen jälkeen! Pari lasta oli, kun mentiin ja vaan yksi vauva, kun odoteltiin, eikä lisää ihmisiä edes tullut.

Mut nyt ei kummempia! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Pepille myöhästyneet onnittelut! :flower: :flower: =)
Koitin naamakirjan kautta eilen laittaa mutta tök-tök-tökki taas vaihteeks!

Siru: me käytiin tatun kans kattomassa madagascar 2. elokuvissa. Hyvin meni. Poika natusteli onnessaan popcorneja ja kikatteli.

Meillä ollut tänään vauhdikas pv. Aamusta heti perhekerhoon, sieltä kun tultiin niin vähän kerettin lasten kanssa leikkiä ennen kun aloin ruokaa tehdä, sitten tulikin mies töistä ja pian sen jälkeen kaveri lapsineen käymään =)
illasta kävi vielä toienn kaveri kylässä. Hurjan nopsaan menee nämä päivät!

Eilen aamulla Jenna otti ekat konttaus askeleet :D

mutta nukkumaan käy tie.. vähän levoton oli viimeyö.
 
Taaperotx4 onnea vauvan hakuun :heart: :flower: :flower: :flower: :flower:

Kävylle jaksuja :hug: Mie en muusta tiiäkään, kaikki vaavit tuli yliajalla, etenki esikko.


Mulla on nyt 3 viikoksi töitä eteenpäin, tosi helpottavaa näin joulun alla :wave:

Selvisin pitkistä vuoroistakin, hih.

Tulkeehan kaikki kirjoittelemaan, hu huu :hug:
 
Onpas täällä hiljasta.

Onneksi on perjantai ja viikonloppu alkoi :whistle: Mulla tuli siitä rokotuksesta aika kovat oireet, pää oli ihan hirveen kipee, lämpöä, tosi väsynyt ja voimaton olo, hengästytti jos vähänkin käveli jne. :x En voinu seuraavana päivänä kouluunkaan mennä. Päivän onneksi vaan kesti. Pojilla ei tullut mitään, onneksi :)

Koulu on tosiaan nyt alkanut, motivaatio on melko alhainen :ashamed: Ehkä senkin takia, kun tämä jakso on... No, ei mistään kiinnostavimmista/mielenkiintoisimmasta päästä :/ Ekana päivänä saatiin heti 3 koulutehtävää, jotka pitää saada valmiiksi ennen joululomaa |O

Meille tuli tänään mun äitin kummipoika (pian 5v.) yökylään. Kivaa, on pojillakin seuraa! Nyt kattovat tossa just pikkukakkosta.

Danjuska, kiitos :hug: Oo, Jenna jo konttaa :heart: Paljos neidillä nyt onkaan ikää?

taaperon vauvauutisia ja synnytyskertomuksia jo odotellaan!!! :attn: :wave: :heart:

Uneton, ihanaa, että sulla on nyt ainakin 3 viikoksi eteenpäin töitä :hug: Tosi hieno juttu!

Koivunkäpy, mites teillä jaksellaan?

Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan! Hyvää viikonloppua kaikille :flower:
 
Tässä omaa synnytyskertomusta..

Eli menin sillon 18.11 tyksiin klo 8.20 jossa ensin kävin lekurilla ja olin myös käyrällä jonkin aikaa.Sitte pääsin tuossa 10.00 saliin jossa puhkastiin kalvot ja siitä ei ollu mitään hyötyä.Kävelin käytäviä ympäri ties kuinka kauan ennen kuin laitettiin tippa tuossa klo 13.32 jolloin rupes tapahtumaan rytinällä.Poika tuli maailmaan niin vauhdilla että oli naama hetken aikaa mustelmilla kun hän tuli yhellä ainoalla työnnöllä.





 
Heippa pikaisesti!

Kovasti onnea taaperolle ja koko perheelle :flower: :heart: Ihana pikkumies :heart:

Kohta pitää lähteä yövuoroon. Onneksi sain nukuttua iltapäivällä. Aamulla heräsin aiemmin kuin yleensä ennen yövuoroa, että ehdin Citymarketin Leluparaatiin. Löytyikin hyvin joululahjoja =) Lotalle toivomansa Legon maatila ja kummilapsille joululahjoja. Enää yhdelle pitäis keksiä, laitoin juuri äidilleen viestiä, että mitähän vois olla, kun en keksi mitään. On 10v. poika. Pikkujoululahjat löysin myös lapsille, ollaan ens la kutsuttu kaveriperheitä meille pikkujouluihin =)

Nyt ei muuta kuin hyvää ensi viikkoa kaikille!
 
Hei kaikille!

Ensiksi Taaperolle ja perheelle oikein paljon onnea pikkumiehen johdosta :flower: :heart: Nopeasti sinulla meni synnytys kun alkuun pääsi.

Meilläkin on ollut tänään jännitystä ilmassa, että tuleeko lähtö vai ei, mutta nyt tuntuu supistelut hiipuvan. Huomiselle olisi käynnistysaika hepatoosin vuoksi, nyt mulla viikkoja 39+2. Aamulla täytyy vielä soitella ennen lähtöä, onko saleissa tilaa. Toivotaan että on, kun mummu ja pappakin ovat jo aamuautolla tulossa meille lapsenvahdiksi.

Peppi: Söpöjä rottia teillä! Tsemppiä opiskeluun, vaikka kaikki ei aina niin innostavaa olisikaan!

Siru: Vau, teillä on jo joululahjat noin valmiina! Meilläkin oli tarkoitus olla hyvissä ajoin valmista, mutta vasta ollaan vähän aloitettu :whistle:

Uneton: Minäkään en ole aistinut minkäänlaista alakuloa viesteistäsi. Kiva, että nyt on töitä tiedossa! Jaksuja pitkiin päiviin!

Joko Koivunkäpy olet lähtenyt synnyttämään?

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, täytyy mennä tekemään viime hetken valmisteluja :wave:
 
Huomentapäivää!

taaperolle perheineen kovasti Onnea pikku pojasta!! :heart: :flower: rytinällä tosiaan tullut, mutta hyvä että kaikki on nyt ok.

kuusikon äidilläpä on jännät paikat. jaksuja kovasti ja tsemppiä. tuuhan sit kertoilee kun ennätät. :heart: :hug: :)

niin jokohan tosiaan käpynenkin on saanu vauvan?!

omaa (.) sen verran, että just tulin taas kerran sairaalalta, kun oli jälkitarkastus. tuulimunaksi nyt sen sit ristivät lopulta. vieläkään ei ole arvot laskeneet riittävästi joten torstaina labraan. verta on tullut hitaasti ja varmasti koko ajan. että sellaista sen asian tiimoilta.
possuflunssa pyörii meillä ihan lähipiirissä ja tänään on ollu hieman kipeän oloinen omakin olotila. iltavuoroon kumminkin lähden, kun ei mulla vielä mitään kuumetta ole. siskon nuorimmainen tyttö aloitti lauantaina sairastamisen, joten sieltä luultavasti saadaan se pikkuhiljaa tänne meillekin. rokotusta en ole edelleenkään itse ottanu ja lapsille sais keskiviikkona täällä, mut katotaan miten käy otetaanko vai sairastutaanko ennen sitä.

viime viikko oli aika huisketta meillä. mulla oli opiskelijan näyttöviikko vastaanotettavana. tiistaina kävin työkaverin kanssa ammattiosaston jäsenillassa, jotenkin lipsahti pitkäksi ilta. tulin kotiin puoliltaöin taxilla. aamulla oli töihin meno, mutta selvisin, vaikka hieman olo oli heikko. lauantaina olin poikien kanssa kaverin luona yökylässä. lasten mentyä nukkuu käytiin saunassa ja höpöteltiin kaikenlaista. rentouttavaa. :D

kohta hakee aksu eskarista ja viemään hänet mun porukoille iltapäiväksi. ite sit tosiaan töihin. mukavaa viikkoa kaikille. :wave:
 
Oikein paljon onnea Taaperon perheelle pojan syntymän johdosta!!! :flower: :flower: :flower: Suloinen :heart: :D

Tänne ei kummempia, nyt on rv 17+6 menossa... Huomenna olis neuvolalääkäri. Mukava päästä pitkästä aikaa, kun viimeksi on ollut ultra lokakuun 13. päivä :) Nyt on parisen viikkoa tuntunut hentoja liikkeitä tai näin ainakin luulisin :D

Mä odotan jo niin joulua! :xmas: Pikkuhiljaa olen jo laittanut kotia jouluisemmaksi, laittanut joulutyynyt, vaihtanut verhoja ja eilen laitettiin ekat jouluvalot sisälle. Joulusiivouksen olen aloittanut kaapeista eli olen heittänyt turhaa roinaa menemään =) Tästä joulusta erityisen mukavan tekee se, että aattoiltana meidän sukua kokoontuu meille eli ainakin mun perhe, mummi ja kaksi tätiä perheineen. Joulupukkikin pitää sit tietenkin jostain hommata. Lauantaina ostin ekan joululahjan meidän kummitytölle :heart:

Missäs tosiaan Koivunkäpy? :whistle:

Peppi: Suloisia rottia teillä :) Tsemppiä opiskeluun! :hug:

Danjuska: Jennalle onnittelut uudesta taidosta! :heart:

Nyt ei tule muuta mieleen kuin oikein mukavaa viikkoa kaikille! Niin ja harvemmin kirjoittelevat voisivat tulla kertomaan kuulumisiaan :wave:

Niin Kuusikon äidille vielä tsemppiä tulevaan ja
Jellonalle iso :hug:
 
En mää nyt vielä synyttämässä vaikka eilen kovasti yritettiin, mutta ei sit valmista tullu. loppu supparit keskenkaiken eikä näillä viikoilla vielä aleta vauhdittamaan. liki 3cm aukes ja sit loppu ku seinään supparit.

taaperoilla ihana poika :heart:

Kuusikon äidille tsemiä!
 
heipat

Pitäs olla jo nukkumassa oikeesti :whistle:
Meillä tehdään edelleen niitä etuhampaita ylös |O ihan sama homma kun tatulla oli.. niiiiin tolkuttoman hitaasti |O
Muuten tänne kuuluu parempaa. Korvat on terveet *koputtaa puuta* ja Jenna hyväntuulinen. Yöt levottomia edelleen mutta iso huolenaihe nyt poissa kun ei heti perään uutta tulehdusta ole tullut ( niin siis ainakaan vielä! ) Ja homeopaattisilla parantui. =)

Tatulla menossa joku ihmen "raisu-vaihe" änät lähtee kun isommasta laumasta muksuja konsanaan ja välillä uhmaten ja irvistellen koitetaan saada äiti kiehumaan ;)
sitten kyllä taas on nekin hetket että tulee syliin halailemaan ja kysyy joka väliin että "äiti eikö ookkin mukavaa" :heart: mutta vauhtia siis riittää.

Taaperolle ja perheelle isot onnen toivotukset pikku miehestä!! :flower: Nopeeta toimintaa kun alkoi tapahtua :D

Kuusikonäidilläkin varmaan vauva sylissä =) toivottavasti kaikki mennyt hyvin!

Niiskuneiti: Oi =) ne ekat liikkeet on niin ihania :D

Käpyselle jaksuja loppu metreille.. vai pitäiskö sanoo senteille.

Jellona: kurjaa kun ei arvot oo vielä laskeneet :| , :hug:
Meilläkin on lähipiirissä tuota possunuhaa.. serkuilla ja heidän lapsillaan, joten saas nähdä tuleeko meillekkin.. ellei sitten sitä ollut lievänä sillon kun oltin kipeitä.

Rokotuksia ei olla otettu, enkä tiedä otetaankokaan.. tänään ois kait ollut neuvolassa lapsille rokotukset, mutta kyselen vielä asiasta kun tatulla 4v neuvola keskiviikkona.

Pepille lähetän motivaatiota opiskeluun ja rutkasti tsemppiä!
Jennalle tulee 8kk täyteen 3.12

Tatun synttäreitä päätettiin juhlia 6pv. Ainut ongelma vaan on, että mistä ihmeestä sen potkulaudan sille löydän.. ei edes urheilutarvike liikkeessä enää ollut :whistle:

 
HEI!!!

Syksy on ollut tosi rankka remontin, muuton ja töiden keskellä, että en ole ehtinyt teidänkään kuulumisia kommentoimaan. Lukemassa olen ehtinyt onneksi käydä. Jellonalle :hug: . Ja odottaville hurjasti pitkää pinnaa odottamiseen! Ja toki taaperto x4:n perheelle onnen toivotuksia. Mikähän on Kuusikkon äidin ja Koivunkävyn tilanne?

Me on lokakuun alusta asuttu omakotitalossa ja tykätään ihan hirveesti kerrostalossa asumisen jälkeen! Ainoa huono puoli, että laajakaista ei toimi ja nykyään netti on kotona niin onnettoman hidas. Onneksi on kolmivuorotyö, joten yövuoroissa voi sitten surffailla... Pojatkin ovat innoissaan omasta pihasta ja siitä, että sisälläkin on reilummin tilaa. Aleksi täyttää ensi viikonloppuna 2 v. Ja Lauri muistaa mainita useita kertoja päivässä, että kohta on sitten minunkin synttärit :heart: . Ihan vähän meilläkin joskus nostaa päätään vauvakuume :whistle: .

Minäkin olen jo yrittänyt hommata joululahjoja valmiiksi. Lapsille olisi vaikka mitä mukavaa, mutta vuodesta toiseen on ne jotkut lahjat (kuten omat vanhemmat) hankalia hankittavia! Jouluverhot ajattelin laitella ainakin keittiöön tällä viikolla. Tuntuu jotenkin oudolta laitella jouluvaloja, kun vähäisetkin lumet sulivat pois...Mutta jospa pian taas ilma kylmenisi ja tulisi edes jouluksi vähän lunta!!

Rokotuksista on ollut puhetta. Minut on rokotettu jo noin kuukausi sitten ja pojat rokotettiin viime viikolla. Vielä ainakaan läheisessä tuttavapiirissä ei ole ollut influenssatapauksia ja poikienkin päiväkodissa on kiertänyt vaan ihan perinteistä oksennustautia. Toivottavasti tauti kiertäisi kaukaa myös joulutähdet!

Taidanpaa lähteä kahvihuoneeseen katsomaan, vieläkö ne työkaverit on tallessa! Kirjuuttelen aina joskus! :wave:

T:epeli
 
Onnea taaperoille ihanasta pojasta :heart: :flower: :flower: :flower:

Mukava kuulla teistä epeli :wave: =)

Meillä on nyt taas kierre sairastelussa, tovi saatiinkin olla pöpöistä vapaana. :snotty:

Rokotteista; esikko saa sen perjantaina koulussa. Joulukuun eka päivä olisi nuille pienille. Saas nähä että ollaanko siinä kunnossa että voi mennä.

Käpy mitkä fiilikset? :heart:

Tosi fiilis jouluun liittyen, vettä sataa joka päivä :$

Hyvää loppuviikkoa kaikille :wave:
ootte mielessä.

Peppi85 :heart: :heart:
 
Täällä kaivataan lunta, ostin itelleni pulkankin :ashamed: ja pojulle ostettiin sukset.

Fiilikset on melko kypsät. kait mä joskus jakaannun :kieh: tänäänhän se on 37+0..

Epelistä kiva kuulla!

unettoman sakille paranemista! taudit on tyhmiä.

Koululla kiusaamisasia sai eilen uuden käänteen ja asialle aletaan jopa tehdä jotain. :xmas: ei tarvinnu monesti kirota puhelimeen.. :ashamed:
 

Yhteistyössä