***JOULUTÄHDET`05 huhtikuussa***

Tervehdys! :wave:

Lillukka: Voi, kylläpä se pikkuinen teitä nyt kiusaa... :whistle: Jaksuja kovasti! :hug:

Kattinkalle myös hirmuisesti voimia makaamiseen! :hug: Aika hyvillä viikoilla kyllä jo alat olemaan :)

Tosi kiva lukea Metkun kuulumisia! Meillä ei kyllä valitettavasti ole mitään kokemusta änkyttämisestä... Toivottavasti tosiaan olisi vaan jotain ikään liittyvää :hug:

Oletteko te muut ostaneet lapsillenne turvavyöistuimia vai onko muuten vaan kokemusta, että mikä olisi hyvä? Jesse kun saa sitten Joonaksen vanhan turvaistuimen, kun ei enää kaukaloon mahdu (eli aika pian), niin pitäisi Joonakselle ostaa turvavyöistuin...

Tänään pääsen katsomaan itselleni uusia silmä- ja aurinkolaseja, mukavaa! :D

Pepille vielä todella iso jaksamis :hug: Todella kurja tilanne teillä kyllä on, mutta todella hienosti olette asian hoitaneet!

Osaako joku täällä vastata äitiysraha-asiaan...? Kun olen nyt siis saanut Joonaksesta ja Jessestä saman äippärahan, vaikka en välissä töissä ollutkaan. Niin eikös se nyt ole niin, että jos haluaa mahdollisesta kolmosestakin saman rahan, niin tässä välissä pitäisi olla töissä vähintään puoli vuotta...? :whistle: Onko sillä merkitystä, että onko töissä osa- vai kokopäiväisenä, kun ajattelin ainakin aluksi tehdä vain esim. kolmepäiväistä työviikkoa...?

Eipä nyt muuta tällä kertaa. Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Mitä tosiaan Tintalle kuuluu? :whistle:
 
Niisku, ite en viel Näitten ikäsiä pistäs turvavyöistuimeen, tai toki riippuu lapsestakin, mut tuo meidän houdini tulee vöistä läpi alle puolenminuutin. eli nyt kun on herran istuin käännetty lärvi menosuuntaan ni se pitää ensin köyttää istuimenvöillä ja sit auton vyöllä kiinni, muuten saa ekan kerran pysähtyy tuolla alaristeyksessä pistää sen takas vöihin.
Mut takaisin asiaan, Annalla on crakon penkki, ois ostettu sille se missä on paremmat pehmusteet mut ei neitille kelvannu, on siis ihan perusmalli, onhan siin toki molemmin puolin mukiteline :whistle: ja viel tuohon kokoasiaan, viljami on liian lyhyt t uohon penkkiin vaikka pitkäselkänen sälli onki.

Katinkalle jaksamista makaamiseen!

täällä odotetaan tosrtain lääkäriaikaa jos en ennen sitä joudu saikulla käymään..
 
Heips!
Pikaiset terkut täältäkin. Aamupäivä meni taas penkin alle, joten lähdin pikaisesti kävelylle lähikauppaan ostamaan illan ruoat. Heti piristy mieli, kun ulkona tuoksu sade ja linnut laulo tosi paljon. Mustarastaatkin on jo innostuneet, jotka on mun elämän ihanuuksia!
Kovasti teitä mietin ja lukemassakin välillä käyn, nyt onneksi sain jo vähän työteostakin kiinni, joten eiköhän se oppari sieltä kiukulla valmistu. Unettomalle kovasti tsemppiä myös!!!
Pepille ja Tintalle kävin vastailemassa yhteisöön. Halaus molemmille!
Niiskuneiti, mulla ei ole kyllä hajuakaan noista istuimista. En osaa siis ikävä kyllä auttaa.
Ja Metkullekaan en oikein osaa änkytyksestä mitään sanoa. Siitä kyllä löytyy kauheasti kirjallisuutta ja varmaan jos täältä plussaltakin etsit, löytyy siitä ketjuja. Tsemppiä kovasti. Toivottavasti menee pian ohi.
Kattinkalle kovasti jaksuja, ihanaa että olet nyt saanut olla kotona.
Ja Gerbera tulee sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi, eikös? Mites se hoitopaikka?
Kaikille muillekin nyt tasapuolisesti iso halaus, olette tärkeitä.
Matias oli eilen hoidossa toistellut äitiä (varmaan ekaa kertaa) ja kun tuli kotiin, niin kovasti halaili ja sanoi ikäkä (ikävä). Mikäköhän sillä oli... Kyllä se vaan on jotenkin niin iso poika jo ja kuitenkin meidän pieni vauva vasta. Ostin sille eilen myös semmosen "meille tulee vauva"-kirjan, kun tuli sattumalta alennuksessa eteen. Kovasti se jo luukkujen alle kurkkaili.
Oma olo on ihan jees. Jos kovasti kävelee, häntäluu tuntuu kipeältä, mut ehkä se on vaan normaalia kasvukipua. Vatsassa käy jo kunnon möyrinä ja potkutkin tunnen ihan hyvin. Päällepäin niitä ei vielä kyllä tunne.
No niin, nyt hommiin!!
-k-
 
Voi persana, just kirjoittelin jo pätkät ja kone vaan viskas mut ihan toisaalle!! |O
Eikun uusiksi.

Niiskuneiti, minäkään en pistäisi Jullea vielä turvavyöistuimeen, vaikka istuukin autossa tosi nätisti. Ovat vaan mun mielestä liian pieniä sellaiseen istuimeen. Wernerille ostettiin turvaistuin, kun tuli aika siirtyä kaukalosta pois. Onhan se kallis investointi (varsinkin kun haluttiin pojille samanlaiset istuimet), mutta turvallisuus ennen kaikkea. Ja lisäilen vielä, että Aleksilla oli HTS:n turvavyöistuin ja olimme tosi tyytyväisiä.
Ja mun mielestä tuo äippäraha menee niin, että saat sen saman äippärahan minkä aikasemmiltakin lapsilta olet saanut mikäli Jesse ei kerkeä täyttää 3 v ennen vauvan syntymää. Mut sit en tiiä miten se menee, jos olet välillä töissä ja varsinkin teet lyhennettyä työaikaa.

Peppi, jaksuja edelleen!

Lillukka, kylläpäs se vauveli nyt härnäilee sua :D Jaksuja viimosille viikoille! Niinhän se yleensä menee, että jos meinaavat ennen aikojaan syntyä, niin sitten levon jälkeen kun saisivat jo syntyä, niin syntyvätkin vasta laskettuna aikana tai sen jälkeen. Toivottavasti sulla ei yliajan puolelle mene! :hug:

Juu, nyt ommoo nappoo...

Eli saatiin eilen tietää, että pojat pääsee yksityiseen päiväkotiin, matkaa meiltä sinne on vajaa kilsa ja on mun työmatkan varrella. Oltiin tosi iloisia!

Mut tänä aamuna kun käytiin tutustumassa, niin olen kyllä mielettömän pettynyt ja surullinen! Hoitajat eivät huomioineet poikia mitenkään!! Ja minusta SE olisi ollut oikea "avaus"... tilat on tosi kehnot. Pienet (8-9 kpl) on tosi pienessä kaksiossa ja kalusteet on aataminaikuisia... en tarkoita, että niitten uusia ja hienoja tarviais olla, mutta nuo oli kyllä pohjanoteeraus... värejä ei ole käytetty lainkaan, missään. Hoitajat aika nuivia... HUOKS! Ja aivan tajuttoman huono piha... kiikkuja ei lainkaan... pihalle on viskottu paljon auton renkaan kumeja... ja hiekkaahan siellä on, mutta lelujakaan en edes nähnyt pahemmin...

Ajatukset on tooooosi ristiriitaiset, ajattelin, että alan hakemaan pojille uutta paikkaa. Aloitttaisivat siis tuolla ja toivottavasti jo syksyyn mennessä olisimme saaneet uudet paikat jostakin muualta.

Julle oli päiväkodissa kuin kotonaan, eli heti meni leikkimään ja tuttavallisesti koitti jutella hoitajillekin, mut ei saanut kyllä vastakaikua... Werneri kans uteliaana tutki paikkoja ja leluja, mut katse etsi aina minut :heart:

Mun sydäntä raastaa viedä ne tuonne!!

Aleksin päiväkodit (on ollut Varkaudessa yhdessä ja Kuopiossa kahdessa) on olleet tosi kivat ja hoitohenkilökunta myöskin tosi huomioonottavaa ja tilat ja pihat on olleet ihanteelliset. Ja itsekin olen täällä Kuopiossa käynyt monessa päiväkodissa ja kaikissa on puitteet ollut kunnossa.

Pitää sulatella asiaa...

 
Moi!

kohta pitää koulutukseen joutua, kuhan mummi tulee poikia kattoon.

niiskuneidille minunkin piti tulla raapustaa..en laittaisi minäkään Mikkistä turvavyöistuimeen vielä. ensiksi se ei pysyisi siinä, kun ei meinaa pysyä tuossa turvaisutimessakaan. ja toiseksi ihan ton turvallisuuden takia. tietty jokainen tekee tavallaan. Aleksi aikoinaan siirtyi pikkasen alle 3vee turvavyöistuimeen. sellaseen gracon penkkiin.

gerbera, harmi toi hotioasia juttu.

nyt täytyy mennä jatkan myöhemmin...
 
Kiitoksia kaikille istuinvastauksista! Pitääpä nyt sitten uudestaan miettiä tuota asiaa, että miten tehdään... Ehkä sitten vielä lykätään istuimen ostoa ja pidetään Jesseä mahd. pitkään kaukalossa... Ei kyllä millään raaskisi toista turvaistuinta ostaa, kun sitten kuitenkin joskus pitäisi turvavyöistuimetkin ostaa... :whistle:

Gerbera: Onpa kurja juttu, ettei hoitopaikka yhtään vastannut teidän odotuksia... :/ Toivottavasti pojille löytyisi parempi hoitopaikka! :hug:

Kaiza: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa! :)

Nyt pyykkikoneen tyhjennykseen! :wave:
 
Niiskis tuli mieleen et entäs semmonen turvavyöistuin missä on ne omatkin vyönsä? näyttää semmoselta turvaistuimen ja turvavyöistuimen risteytykseltä, sitä mietittiin viljamille ku alkaa pieneks mennä tuo istuin..

Gerbera, no johan on hoitopaikka :eek: mulla oli joskus haaveena et sais hoitajan kotiin mut sit tuli rahapolitiikka vastaan :ashamed: onneks löydettiin loistava pph heti!

Metku, änkytys voi olla ihan ikään kuuluvaa, kannattaa hiukan seurilla et jos lisääntyy ni sit lekuriin.. siin oli joku juttu et jos laps alkaa yhtäkkiä änkyttää paljon ja joka tilanteessa ni on syytä huolestuu, mut se tarkottaa mieletöntä änkyttämistä.
Annalla ainakin oli et jos se oikein innostu jostai tai muuta ni sit alko änkyttämään, mut ku sai rauhotettuu ni sit juttu tuli hyvin pihalle.
 

Kiitos myötätunnosta! =) Kunhan nyt muinakin päivinä siellä käydään, niin jospa se iloksi vielä muuttuisi! Ihanaa on, että poikaset on samassa ryhmässä ja että päiväkodissa on oma keittäjä, joka lapsukaisille pöperöt tekee! *koittaa kaivella positiivisia asioita*
Tietoisesti en ole näistä negatiivisista asioista jutellut kenellekään poikien kuullen. Lirkutellut vaan, että onpa kivaa, kun päiväkodissa on paljon leluja ja kivat tädit jne...

Metku, meillä Aleksilla oli pienenä silloin tällöin änkytystä, lähinnä just niissä tilanteissa, kun innostui jostakin asiasta. Meni itsellään ohi, eikä siihen muut tainneet kiinnittääkään huomiota kuin me itse.

Mut nyt käypi tieni vaipan vaihdolle!
 
Tänää pojulle tuli 2 viikkoa täyteen ja vanhin tyttö halus laulaa hänelle paljon onnea vaan lauleun,ja poika kuunteli silmät pyöreinä kun Jenna laulo ja kun hän lopetti niin poju hymyili suloisesti ja rupes nukkumaan..
Meidän tuo joulutonttu 05 on kyllä tosi itsepäinen,vaikka häntä kieltäs tekemästä jotain niin eikun hänen täytyy silti tehdä se vaikka ois jo monesti tullut alas sieltä niin että on sattunut ja vertakin tullut,mut hän ei vaan silti usko..ja sitten tää vanhin joka myös on joulukuun lapsi mut on vaan syntyny 04 on nykyään kova kyselemään kaikenlaista,ja hänellä tuo mielikuvitus kyllä laukkaa,välillä ei voi kun nauraa hänen jutuilleen..mut nyt poika taitaa herätä,täytyy mennä
 
Avustettavalle syntyi tänään klo 11.06 poika!! Painoa 2900g ja pituutta 49cm, haluskin sitten päättää ite syntymäaikansa, lapsivesi meni aamulla :D Torstaina olis ollut sektioaika.. Aivan ihana ja suloinen tapaus oli :heart: Minä kiiruhdin omalla autolla aamulla naistenklinikalle kun käsky kävi :whistle: :D Oli kyllä mahtavaa olla mukana ja tukena tässä asiassa :)

Tosi sekavat fiilikset, nimittäin Viivi haettiin tossa pari tuntia sitten uuteen kotiin :'( Toisaalta olo on helpottunut, mutta enemmän kuitenkin tosi paha ja surkea mieli :ashamed: Eikä asiaa edelleenkään auta tää "rakas" palikka :headwall:

Pää on ihan pyörällä, siis kirjaimellisesti :| Tuntuu, että maha on ihan sekaisin, jotenkin sellanen kummallinen olo.. Niin paljon on tapahtunu taas tän päivän aikana :/ Hyviähän nuo asiat on ja toi Viivi-hommakin pitäis vaan positiivisena ja helpottavana ottaa... Jos osais...

Mitähän muistan kommentoida :ashamed:

Metkulle ainakin jaksamisia rakennusasioihin, kiva kun kävit kirjoittelemassa :hug: Änkyttämiseen en osaa mitään sanoa, kuuluu varmasti vaan ikään.

Katinkalle jaksamisia makoiluun, edelleen :hug:

Lillukalle voimia loppurutistukseen ja kylläpä se vauva nyt pitää meitä jännityksessä! Koitahan jaksaa :hug:

Kiitos edelleen kaikille jaksuista, myötäelämisestä ja tsempeistä :heart:

Niiskuneiti: Meillä on edessä myös turvaistuimen osto, Rasmukselle. Toi kirppu on edelleen kaukalossa ja tosi hyvin siihen vielä mahtuukin, ei tee tiukkaa kummastakaan päästä! Niin joo, mun äitillä on kyllä sellainen istuin, et ei sitä pidäkään varmaan hankkia... Saa pojat ja Joonatankin vielä tossa istua, hyvin sekin mahtuu ja muusta tuliskin varmaan ite pois... Kun tostakin koittaa.. Äitiyspäivärahakysymykseen en osaa vastata. Onkos teillä kolmas lapsi suunnitteilla?? Vai ymmärsinkö mä ihan väärin?

Kaizalle
voimia ja inspiksiä lähettelen! Oot sä vaan sitkee sissi, kun tuossa tilassa jaksat opintojuttuja, lopputyötä tehdä, ei musta olis siihen ollut :ashamed:

Gerbera: Voi kuinka harmi tuota päivähoitoasiaa!!! :eek: Siis tosi inhottavaa :( Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, mut ihanaa, että osaat niitä positiivisiakin asioita kuitenkin miettiä! Jospa ne tädit ei siksi huomioineet tällä kertaa poikia niin paljoa, kun sinäkin kuitenkin olit paikalla... Et pojilla silleen turvallinen olo siellä jne. Toivottavasti osottautuisi kuitenkin hyväksi paikaksi ja pojat viihtyisivät!

No, nyt täällä haisee ja se en ole minä, mun se kuitenkin pitää hoitaa :whistle: :eek: :LOL: Oon ihan sekasin :whistle:
 
Piti nyt vielä sen verran valittaa, että viime yönä tuli unta kokreintaan 3h, vielä 2.30 olin hereillä, enkä ollu nukkunu ollenkaan, Rasmus niin kovin valvotti :( Itki siis 2-3min välein :| Joonatanilla oli myös nenä tukossa ja yskikin. Meinas 6 aikoihin herätä, mut nukahti, kun mä ärähdin sille, että nyt on yö :ashamed: Olin niiiiiiin väsynyt. Ja sit heräsinkin siihen, kun avustettava soittaa (en voinu vastata ku kaikki nukku siinä lähellä) ja sit laitto viestiä et lapsivesi meni ja et tuu klinikalle... :whistle: Enkä sit päiväuniaikaan ehtinyt YHTÄÄN levätä ku olin siellä sairaalassa ja kun tulin niin oli Viivin uudet omistajat täällä jo..
 
Tiistaita siskot :)

Kiitokset kaikille minua kaivanneille...Niiskis ja Kattinka ainakin ;)
Varmasti jonkun unohdin,anteeksi
:ashamed:
Ollut taas yhtä hulinaa ja kokoajan tekemistä,pikaiseen luin viestit.
Taaperoiden äitylille onnittelut vauvasta :heart:
Pepille iso jaksu hali :hug:
Niiskuneiti:Meillä on käytössä toisessa autossa Oskarilla turvavyöistuin ja on ihan hyvä.
Vyö osuu oikeaan paikkaan ja istuma-asento on hyvä :)
Kattinka:Sormet voi jo hyvin,ovat hyvin parantuneet ;)

Nyt taas pakko lentää...pyykit narulle ja saunaan,yritän huomenna saada kirjoitettua enemmän :wave:
Olette mielessä kaikki :)
 
helou

voi kun poika sais unen päästä kiinni.. aamulla pitäs pätkän jaksaa kuudelta herätä.. äitin paljo aikasemmin :whistle:

kattinkalle jaksu :hug: tuohon makoiluun! ei varmasti helppoa.

Niiskuneiti: Ite ollaan ajateltu Tatulle ostaa ihan lähiaikoina turvavyöistuin.. siis semmoinen mihin saa ensiksi laitettua tuolin omilla vöillä kiinni ja sitten isompana turvavöillä.. Tuossa istuiomessa nimittäin tulee ihan juuri kilot vastaan.. ei tullu mietittyä sitä sillon kun tuon istuimen osti että olis kilomäärä saanu olla suurempi. Tatu kun ei kuitenkaan keveimmästä päästä ole ikinä ollut.

Pepille kävinkin yhteisöön kirjoittamassa.. :hug:

Käytiin illasta kirjastossa.. Erehdyin ajattelemaan ääneen että mentäisköhän pyörällä vai rattailla niin poika pisti semmosen elämän pystyyn että pyörällä pakko päästä. Ei tieten jaksanu ite polkee läheskään koko matkaa mutta hienosti ohjasi kun työnnettiin :D tasasella sitten polki itse välillä.

Nyt miestä vielä jututtamaan kun töihin lähtee tunnin kuluttua.
 
Menen kohta nukkumaan, mutta vastaan Metkulle tuohon änkytysasiaan. Lauri änkytti vähän aikaa sitten. Oliskohan änkytellyt noin kuukauden verran. En huomannut, että olisi liittynyt mihinkään tilanteisiin, vaan tuntui änkyttävän koko ajan aina välillä. Lauri on myös ollut aina kova puhuja. Puhuu pitkiäkin lauseita/juttuja. Nyt kun sinä kirjoitit aiheesta, niin huomasin, että Laurin änkytys on jäänyt pois itsestään! Eli olisko se kuitenkin jotakin ikään/puheen kehitykseen liittyvää?

Vielä sellainen kysymys, että ovatko Joulutähdet oikea- vai vasenkätisiä? Meillä hommat hoituvat paremmin vasemmalla kädellä. esim. kynän ottaa aina vasempaan käteen ja saa siitä sillä kädellä myös paremman otteen. Myös kävelemän lähtiessä ensimmäinen askel on vasemmalla jalalla!

Kauniita unia! Jokohan Lillukalle syntyy vauva tänä yönä?
 
Epeli , vauva ei ole syntynyt! Täällä tehdään lähtöä...... perhekerhoon, vaikka synnärille toivoisin tien vievän. Viimekin yönä supisteli 3 kertaa tiukasti peräkkäin, mut sit ne taas loppui. Tosi rasittavaa, koska ei sit ihan heti uni tule, kun on ihan adrenaliinissa niiden jälkeen. Meillä O vaikuttaisi olevan oikeakätinen.

Käpy muistankin, kuinka Vilin synnytyksen odottelu oli sulla juuri tällaista. kauanko sulla kesti A:n synnytys, entä sitten V:n? Itteä mietityttää että osaahan sitä sitten tarpeeksi ajoissa lähteä, kun tällaista ollut, että ihan heti ensisupistuksista ei kyllä osaa lähteä sairaalaan, mutta ei kai tässä hirveesti voi vitkaillakaan kun on matkaa, miehellä vielä 80km jos töissä, Onnin hoidon järjestelyt jne. Hiukkasen mietityttää. Onnia synnytin hiukka vajaa 7h, josta ponnistusvaihetta 1,5h.

Metku meilläkin Onnilla on välillä sellaista että jos innostuu asiasta / ei meinaa saada suunvuoroa juuri silloin kun haluaa, niin juttu saattaa alkaa pienellä änkytyksellä. Välillä se on ollut poissakin ja ne keille olen asiasta maininnut, sanovat että eivät ole itse asiaa edes huomanneet. Mun ystävän lapsella oli samanlaista ja muistan kun hän sanoi että se on kielen kehitykseen kuuluvaa toisilla lapsilla. Googletin asiasta silloin kun meillä tuota alkoi olla niin se tosiaan on toisilla kielen kehitykseen kuuluva piirre, 2-5vuotiailla esiintyy sitä, asiaa olisi enempi mitä motoriikka just sillä hetkellä pystyy tuottamaan. Ohje oli että siihen ei saa kiinnittää huomiota, ettei lapsi itse ala aristella puhetilanteita.

No, nyt aamupala ja kerho, ai niin PEPPI :hug: palikka-asiaan. Ja sitten mahdottoman isot onnittelut sun avustettavalle, meillä oli se sama LA ja pieni kateuden pisto täällä, kun toinen on jo saanut nyytin , siis en mä oikeasti kade, mut ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Lillukka
 
lillukka, kyl se n sit huomas kun se OIKEE hetki on lähtee.. ite tään potkin tolppia ja ärisin leivinuunille, oli hiljasia poikia talossa, ainoo joka uskalti kunnol mulle puhuu isännän lisäks oli appiukko :LOL: ja mellä noi molemmat on tullu sillä samalla millä ovat menneetki :ashamed: Annaa synnytettiin vaan reilu 14h, viljami tajus syntyy hiukan nopeemmin reilu 8 h meni, Annasta ponnistusvaihe 19min ja viljamista n.11min, tarkkaa tietoo ei oo kellään ku tuo tuli liu'ulla pihalle niinsanotusti.
ite oon tyytyväinen et tuli mentyy ajallaan sairaalaan koska jos oisin jääny oottaa sitä et alkaa koskee oikeesi ni tuo ois syntyny matkalle..

Luksusta, meillä on nyt nukuttu kolmeyötä kunnolla, tänäänki noustiin vast tuossa jälkeen 8! heräiltiin kyl jo vaille 8 mut viljami jäi viel viekkuun köllimään. mä tykkään et saa heräillä rauhassa ettei tarvi sikäli singota ylös ku saa silmät auki, oon jopa paremmalla tuulella ku saan rauhassa herätä. :xmas:
 
Tervehdys! :wave:

Koivunkäpy ja Danjuska: Kiitoksia vinkistä! Pitääpä harkita sellaista istuinta, missä on omatkin vyöt mukana... Tai sitten vaan ostetaan Jesselle oma turvaistuin.

Peppi: Kolmas lapsi on kyllä jo suunnittelu-, mutta ei vielä tekovaiheessa ;) Parin-kolmen vuoden sisällä kuitenkin :)
Paljon onnea avustettavallesi pienestä pojasta! :flower:
Teille vielä oikein iso :hug: , kun koirastanne jouduitte luopumaan... :(

Tintta: Hienoa, että sormet on jo parantuneet!
Mikäs istuin Oskarilla on käytössä? :)

Epeli: Joonas on enemmän oikeakätinen, mutta vasemmallakin osaa aika hyvin toimia :D

Koivunkäpy: Ihanaa, että teillä on nukuttu hyvin! =)

Enpä sitten eilen ehtinytkään laseja katsomaan, kun juuri kun olin lähdössä, niin meille tuli sellainen kotiseutukirjan tekijä vähän tietoja kyselemään ja se viipyi sen verran kauan, että kävin sitten vaan pikaisesti kaupassa ja apteekissa :) Perjantaina jos sitten pääsisi, kun huomenna mennään varmaankin kyläilemään.

Jessen sormet on jo tosi hyvin parantuneet, enää ei tarvitse inhottavia tumppuja pitää kädessä =)

Mäpä tein äsken mokkapaloja :p Kohta menen yksinäni herkuttelemaan, kun molemmat pojat nukkuu :D

Kaiza: Ei muuten ole vielä ketään soittanut niistä verhoista... Tosin ei niillä mitään kiirettä olekaan :)

Nyt keittiö siivoomaan ja herkuttelemaan! :wave:
 
Päiviä!

Mikkis koittaa tuolla käydä päikkäreille, mut potkii vaan täysillä seinään sägystä. no jospa se pienet torkut ottais niin saisin pestyy muutamat ikkunat tuossa. :) poika nukku kuitenkin vähän vaille kasiin niin on aika pirtee vaikka yritinkin ulkoiluttaa molempia poikia urakalla. Aleksilla vaan niin älytön uhma välillä ettei usko mitään. kaikki on nyt sillä EN, EN, JA EN. :attn:

eilen illalla käytiin kirjastossa ja sit mies sekä Aleksi laittoivat Aleksin pyörää kuntoon. tänään täytyy viel jatkaa ja sit viel mikkiksen pyörään apupyörät. pojat oottaa innolla pyöräilemään pääsemistä. =) aamulla täällä paistoikin aurinko ihanasti, mut nyt tulee vetää jo kovaa. hyvä niin, sulaapahan vedet nopeammin. =)
iltapäivällä mennään pihalle vaikka satais mitä ja sit käytän pojat ajoissa pesulla niin saadaan rauhassa seurata peliä taas.

lillukka, minäkin tiedän ton tunteen, et joku jolla samoihin aikoihin la synnyttääkin ekana. tuollein kävi Mikkiksen aikaan ja väänsin itkua siitä ihan oikeesti. liekö hiukan hormoneissa vika. jaksuja kovasti edelleen. kyllä se vielä odotus palkitaan. :hug:

meillä Mikkis eilen illalla korjasi potkuautoon ja yritti porata niin samalla kuului helvetti, helvetti. oli äipän pokassa piteleminen. ei sinänsä naurun asia, mut kuulostaa niin hassulta. ja sen huomas et parempi oli olla sanomatta asiaan mitään niin loppui nopeammin. sanoinkin miehelle että täytyy oikeesti ruveta kattoo mitä suustaan molemmat päästelee.

gerbera, eilen kun jäi hiukan lyhyeksi toi kirjoittelu niin lisään vielä että jos tuntuu se hoitopaikan ilmapiiri oudolta niin voithan soittaa päivähoidon ohjaajalle ja sanoo mikä tuntuma sulle jäi. minä tässä muutama aika tein niin kun oli aina tosi ikävä viedä poikia hoitoon, niin oli sit pakko jotain tehdä, kun ei asia muuten korjaantunut. se sit kait otti siel paikassa yleisesti asian puheeksi. toivotaan että homma kuitenkin parantuisi mukavammaksi. ja kyllä niiden hoitajien kuitenkin kuuluu ottaa ne lapset huomioon oli äiti paikalla tai ei. tai ainakin kyllä meillä niin on tehty. tietty äidi kanssa kuuluu keskustella asioista, mut täytyy ne lapsetkin ottaa huomioon. :)

tintta, hyvä että sormet ovat jo paranemaan päin. =) ja toinenkin asia paremmalla tolalla ainakin toistaiseksi. :hug:

metkusta, oli kiva kuulla. minä yhdyn lillukan sanoihin tuossa änkytys asiassa. toivotaan että se teilläkin menee ohi itsekseen. jaksuja taloprojektiin. :hug:

epeli, Mikkis on oikeakätinen.

kaiza, meillä on juttu aika samallalailla kuin teilläkin siis mistä tintta kirjoitellut yhteisössä. jaksuja sinne opparin tekoon. :hug:

peppi, avustettavallesi onnittelut pojasta. =)
ja voimia kaikkeen. uskon kuinka surullista oli viivistä luopua, mutta parempi kuitenkin näin. :hug: :hug:

niiskis, lähetätäkö mulle muutaman mokkapalan. ai että nyt tekis niitä miele, kun puhuit niistä. :p

nyt mie lähen niitä ikkunoita pesee, kun mikkiskin jopa tais rauhoittuu. palailen.. :wave:
 
Keskiviikkoa :)

Kerhossa käyty ja kaverilla oltiin kylässä sen aikaa pikkumiehen kanssa.
Äsken vein koiran hetkeks pihalle ketjuun ja nyt huutaa siellä niin pirusti,hakisin sisälle jos lakkais haukkumasta mokoma |O
Ihana kun voi välillä hetkeks viedä senkin tuonne ulos :whistle: :/ :)

Niiskuneiti:En muista yhtään minkämerkkinen tuo meidän istuin mahtaa olla :ashamed:
Se on Emmin vanha istuin mutta ei mikään huippumerkki kuitenkaan,hyvä on silti ollut :)
Lillukalle supistuksia lähettelen :D
Epelis kyseli tuosta kätisyydestä,Oskari on oikeakätinen.

Perjantaina tarttis mennä tyksiin,Emmillä on magneettikuvaus päästä :/
Mennään jo aamulla puoli kahdeksaksi,mies tulee ehkä mukaan jos saapi vapaapäivän,anoppi tulee lapsia hoitamaan.
Iltapäivällä sieltä vasta sit kotiin pääsee,harmittaa kunnen yhtään tiedä missä siellä tyksin lähellä mahtais olla parkkipaikkoja,sellaisia ettei tarttis omaisuutta maksaa kun kotiin lähdetään tai et sais auto olla melkein kokopäivän :/
No täytyy ajoissa vaan lähteä jos sit vielä paikkoja sais :)

Mitäpäs mahtaa kuulua Tanskuliinille?Miten sujuu autoilut?

Nyt lopettelen ja menen ruuanlaittoon...

:wave:
Peppi:Kiva kun saitte Viiville näin nopeasti uuden kodin :hug:
 
Tintta: Tsemppiä Emmille kuvaukseen! :hug: Siellä Tyksin takana ainakin on ollut halpoja parkkipaikkoja (ei kyllä montaa), ellei ole järjestelyt muuttuneet...muistaakseni maksu on 20snt/tunti... Ajetaan siis siitä äitiysklinikan oven edestä :)
 

Moi!

Ommoo ( tai siis Wernerin) nappoo näin aluksi;
Käytiin tänään siellä neurolla ja oli aivan ihana käynti! Jäi tosi hyvä mieli, niin hyvin Werneriä tutkivat! Mitään suuria tutkimuksia ei vielä tehty, kyselivät paljon kaikenlaista (syömiseen, kehitykseen, nukkumiseen jne liittyen), katsoivat läntit, tunnustelivat raajat, refleksit, heijasteet jne. Ylikääkäri oli sitä mieltä, että vahva epäily on, että Wernerillä se sairaus on, mutta varmaksi ei voida sanoa ennen tarkempia tutkimuksia. Nyt kesällä on silmälääkäri ja elokuussa uusi poliaika, sen polikäynnin jälkeen kuvataan aivot ja luut. Koska sairaus on perinnöllinen, niin lähisuku käsittääkseni tutkitaan myös (verikokeella?), länttejä löytyy minulta, miehen isältä ja miehen mummolla(isän puolen) on ollut myös (on jo kuollut). Voi olla, että se ei kaikilla mene hermostolliseksi ja siksi sitä ei ole tutkittu. Sairaus on erittäin harvinainen (neurofibramatoosi) ja harvinaisempaa on vielä se, että länttejä on näin pienellä. Suurin huolenaihehan tuossa on se näköhermo, sit on mm. selkäranka voi kasvaa vinoon, luiden murtumat, oppimisvaikeudet, muita ei juuri nyt tule mieleen.
Päässä pyörii miljoona asiaa ja kun sairautta ei ole vielä oikeasti diagnosoitu, niin jotenkin en jaksa enkä halua uskoa, että se Wernerillä olisi.
Kovasti kehuivat Werneriä iloiseksi, sosiaaliseksi ja suloiseksi hyvin kehittyneeksi pojaksi, että ainakin päällisin puolin kaikki on toistaiseksi ok. Pyysivät olemaan yhteyksissä, jos läntit lisääntyy tai kasvavat lisää tai muuten tulee kysyttävää tms.

Kaikin puolin jäi käynnistä hyvä mieli. Nyt vaan odotellaan seuraavaa käyntiä ja koitetaan unohtaa tuo "epäily" siksi aikaa.

Jellona, tuo on yksityinen päiväkoti, että auttaako siihen, että soittaisin kaupungin päivähoitotoimistoon? Huomenna mennään aamusta päiväkotiin, otan miehenkin sinne mukaan. Näkeepähän sekin sitten paikan ja katsotaan miten edetään.
Rattoisaa ikkunanpesua! Täälläkin se pitäisi tehhä mahd. pian...

Epelis, Julle on oikeakätinen. Aleksi toivookin kovasti, että Werneri olisi vasenkätinen, kun itsekin on :D Aleksi on meidän perheen "musta lammas", ainoa kikkarapää ja vasenkätinen :D Koittaa aina Jullelta ja Wellulta löytää kiharia hiuksia :D

Nyt on pakko mennä laittamaan Jullelle Kaapoa tallennuksesta :wave:
 

Yhteistyössä