***JOULUTÄHDET`05 huhtikuussa***

Heips!
Kattinkan iloksi muutama rivi. :)
Kävin eilen lääkärillä, kun on ollu ihme painontunnetta alavatsassa ja virtsaamistarve on tosi usein ja sit sieltä tulee kaks tippaa. En yhtään muista, että viime raskaudessa tätä olis tullu jo tässä vaiheessa. No kaikki testit näytti negaa ja kohdunsuukin oli ihan kiinteä ja puhdas, vaikka supisteleekin päivittäin aika paljonkin. Noh, käskivät vaan seurailla tilannetta. Kummasti sitä huolestuu nyt toisessa raskaudessa asioista jotenkin paljon enemmän. Luulis, et asia olis just päinvastoin. Öh, taas supistaa.
Gerberalle voimia viedä lapset hoitoon. Hyvin se tulee menemään, lapset on niin ihmeen sopeutumiskykyisiä. Toivottavasti se hoitopaikka nyt vaan osoittautuu hyväksi.
Pepillekin piti sanoa, että se on ihan normaalia, että kokee sitä erotuskaa jo pelkästä ajatuksesta viedä lapsia hoitoon. Ihan jokainen äiti (ja useimmat isätkin) käy sen saman asian läpi. Teet asiasta vaan isomman, jos ajattelet, että oot jotenkin poikkeuksellinen tässä tilanteessa. Ja tämän tarkoitan vaan hyvällä, kannattaa siis ajatella, että se on ihan normaalia ja suotavaakin. Olishan se hullua jos ei yhtään olis asiasta huolissaan.
Meillä on nyt hoidon suhteen vähän erilainen dilemma. Olin jotenkin ajatellut, että Matias jäisi täysin mun kanssa kotiin, kun jään äitiyslomalle, mutta oon huomannu, että vaikka kuinka järjestettäisiin ohjelmaa ja tehtäisiin juttuja, niin se kaipaa silti omanikäistensä seuraa. Joten tässä nyt mietin, että pitäisikö meidän hakea Matiakselle hoitopaikkaa vaikka 2pvä/vko, kun mä jään äitiyslomalle. Vois olla ihan hyvä ratkaisu kaikkien kannalta. Tosin nyt poden huonoa omatuntoa siitä, että olenko sitten huono äiti ja viedäänkö me jonkun muun hoitopaikka. Tosin meidän asuminenkaan ei ole vieläKÄÄN selvillä, joten sekin vaikeuttaa asiaa. Enkä usko, että sit saataisiin jatkaa meidän ihanalla pph:lla vaan joutuisin viemään poitsun tarhaan, josta mä en taas oikein välitä. Tää on muuten hassu juttu, että kuinka kaikilla on niin erilaiset näkökulmat tähän pph/päiväkoti asiaan. Mä olen ollu niiiiiiin tyytyväinen tuohon pph:n, kun saadaan aina tietää just tarkkaan miten niillä on mennyt ja mitä päivän aikana on tapahtunut. Päiväkodista sanotaan aina vaan, että ihan hyvin. Ihan kuin se mitään kertoisi. Ja mä en itse oikein usko, että ne pph:t mitään kotihommia ehtisi päivällä 4n lapsen kanssa tekemään. Enemmän mun mielestä näkee sitä, että päiväkodin tädit juoruu pihalla vaan keskenään, eikä viihdytä lapsia. No joo, nää on näitä, jokainen näkee ja tekee tavallaan, ja pääasia on että lapsi ja itse on tyytyväinen tilanteeseen.
Oho taas tulis tekstiä vaikka kuinka. Ei mun teitä pitänyt tylsistyttää. Sori.
Niin ja Kävylle on pitänyt jo monesti sanoa, että Matias joi ekan viikon tavallista maitoa, jonka jälkeen siirryttiin luomuun, kun tajusin, että siitä vois olla apua. Nyt on iho paremmassa kunnossa jo (rasvataan vaan kerran päivässä) ja maitokin maistuu juomana. Tsemppiä teidänkin altistukseen.
Juu, nyt pitää jo jatkaa.
Voikaa ihanaisesti ja viettäkää aurinkoinen viikonloppu (oli aurinkoa tai ei).
Halit.
 
kiitos katinka kaipauksesta :heart:

Meillä on nyt vaan ollut tälläinen tavallinen tylsä arkiviikko, josta ei ole kauheasti ollut jutunjuurta.

Tai no tossa yhtenäpäivänä Sami lauloi alusta loppuun tuikituiki tähtösen :whistle: . Meillä on muutenkin autossa nykyään takapenkillä jukeboksi. Aina kun autoillaan pojan kanssa pärähtää meillä turvaistuimessa jukeboksi soimaan, josta tulee kaikki pojan vähänkin osaamat lastenlaulut :LOL:

Kaisalle sanoisin, että jos mahdollista mä ehkä pitäisin osa-aikaisena muutaman päivänä viikossa, jos teillä ei ole mitään kerhoja siellä joihin Matias voisi mennä.

Mä tykkään näin jälkikäteen, että jos olisin ollut fikisu olisin pitänyt tytön 2 päivänä viikossa hoidossa koko Samin vauvaiän ajan.
Mutta meillähän lapsilla on jo ikäeroa se 4 vuotta joka on myös aika paljon.
 
Juu, Smirge samaa oon täälläkin miettiny. Jos asuttaisiin mun kotikunnalla veisin seurakunnan puistoon, mut just nyt ei oo vielä tän alueen palveluista tietoa. Ens viikolla alkaakin seuraaminen ja selvittely, se puolpäivähoito kuulostaa mustakin hyvältä idealta, vaikka oon tosi monelta kuullu negatiivisia asioita siitä. Mä en edes tiedä miten noita voi hakea, mistä ja kuka... kaikki siis vasta ajatusasteella.
MLL:n kerho kokoontuu ainakin kerran viikossa täällä ja kait seurakunnallakin on jotain. Mut yleisesti haen kyllä vielä tietoa, kun en edes tiedä asutaanko täällä sit enää. Toivottavasti ei.
No luen miellelläni muidenkin kokemuksia aiheesta, niin osaan sitten ottaa kaikki asiat huomioon ja kysyä "oikeita" asioita.
 
Käpy ylpeänä kertoo että ensimmäinen vauvan kesä mallisto on valmis!
Pistän kuvaa jahka joudan, saatte sit arvostella kun ne on järkyttäviä eikä niitä voi kellekkään myydä B)
Sovitin niitä Annan kaalimaan kakaralle ja avot mite hieno siitä tuli!
 
Heipparallaa! :wave:

Lillukka: Iso :hug:

Gerbera: Hienoa, että oli jo mukavampi käynti päiväkodissa...toivottavasti se siitä lähtee sujumaan :hug:

Otolle ja Tatulle pikaista paranemista! :hug:

Kuvia kehiin Koivunkäpy! :D

Eipä tänne kummempia, Joonas nukkuu ja Jesse puuhastelee tuossa lattialla...alkaa kyllä jo hermostumaan :whistle:

Tänään pääsen vihdoinkin niitä laseja katsomaan! :) Samalla pitäis sitten kaupassakin käydä.

Nyt Jesseä viihdyttämään! :wave:

Mukavaa päivää ja alkavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Käpy ois kiva nähä niitä, malttamaton :wave: :D
Nii ja siis onnittelut juu :flower:

Tässä odottelen sitä soittoa työpaikasta, haluaisin sen pisteen asialle niin pääsisi keskittymään muuhun :whistle:
Eilen illalla täytin yhden hakulomakkeen ja tänään tuli siihen vastaus, että jos olet OIKEASTI kiinnostunut heidän työpaikasta, niin täytä uusi lomake2 ja sitten siinä oli ohjeet + kertomus heidän työstään ja yrityksestä yleensä.

Aaattelin sen tänään väsätä.

Kaiza seurakunnalla (riippunee paikkakunnasta) on täällä päin muutama eri vaihtoehto pienille ihmisille, eli täällä toimii sellanen et pari krt viikossa viedään lapsi ilman vanhempia n. 3 tunniksi leikkimään ja puuhaamaan. Sitten toki on niitä perhekerhoja kerran viikossa, mutta niitä et tainnut tarkoittaa. Tämä on niin pieni kaupunki, että monien mainitsemia avoimia päiväkoteja tai ryhmiä ei tästä kylästä löydy :whistle:

Meillä tytöt on olleet nyt 3 päivää kotona ja eron ns. tavan arkeen kyllä huomaa.
Eli saavat kyllä sitä hyvää hoitoa ja virikkeitä hoitajaltaan, molemmat selkeästi tylsistyvät kotona.
En tällä hetkellä osaa/jaksa antaa heille tarpeeksi sitä vastinetta mitä he kaipaavat, omat kouluhommat ja uupumus osaltaan vaikuttavat tähän.

Kun olen saanut koulun käytyä niin jos en saa töitä, olen kyllä mielelläni taas lasten kanssa ja tutustutaan uuteen kaupunkiin =)

Kattinka minusta on ollut ihanaa lukea, kun olet aina kuitenkin niin tyyni ja positiivinen, en ole kertaakaan aistinut minkäänlaista epävarmuutta tai muuta. 2 on kuitenkin enemmän kuin yksi :heart: Olet kyllä sinäkin arjen sankari :flower: :hug:

Onko kukaan kuullut
Hannamarista, Tanskuliinista, Nasuliinosta, Jonnasta, Taivaanvuohesta yms?

Ihana aurinkoinen ilma, aamulla käytiinkin ulkona jo.
Mikähän taikasauvan heilautus tarvittaisi tähän asuntoon ja minuun että tämä kammottava kaaos katoaisi hetkeksi...


Peppi85 onko olo yhtään helpompi? :hug:

Ai niin , Siru meillä on edelleen tyttö innokas koulussa kävijä, se huolellisuus on yhä hiukan hakusessa. Odottaa jo innokkaasti uuteen kouluun tutustumista ja menoa. Ylpeänä kertoo kaikille, että uusi koulu on tien toisella puolella uutta kotia nähden. =)

Joo, jatkan sen puhelun odottamista.

Mukavaa viikonloppua ihan kaikille :wave:

Ja tummennokset jälleen ihan pielessä :headwall: :LOL:
 
Moi täältäkin!

Onnille tuli nuha. Harmi, mä harmittelen sitä jos ei pääse kattoo vauvaa ja mua sairaalaan :'( eli nyt vauva pysyköön muutaman päivän massussa! Aamupäivällä ulkoiltiin kyllä, kun ei kuumetta/lämpöä ole mut nennuli hieman vuotaa.

Minäkin pistän lusikkani soppaan hoitoasioista. Meillä Onni käy perhekerhossa+muskarissa ja lisäksi nähdään viikoittain muitakin lapsia, se on musta ollut tähän asti oikein hyvä määrä. Ensi syksynä sama linja varmaankin ja sitten kun Onni täyttää 3v täälläkin valikoima laajenee, perhekerhon lisäksi voi päästä itse kerhoon toisena päivänä myös ja esim. kunnalla on liikuntakerho. Mut mitään muitakaan vaihtoehtoja ei olla rajattu täysin pois, vaikka nyt tuntuukin että tällä linjalla jatketaan. Mä itte rakastan askartelua, kuten varmaan on tullutkin selväksi, joten askartelen kyllä Onnin kanssa ainakin viikoittain, monesti useemminkin.

Kattinka joo, kyllä mä synnytän eka... Tää on vaan tätä turhaumaa ja tosi asiahan on se että munkin on pitänyt hissutella JUST sen takia, että päästään näille viikoille.
Lepäile säkin rauhassa, pajos sulla nyt olikaan viikkoja?

Mut nyt ei muuta kuin mukavaa viikonloppua.


 
missäs kaikki on?
Täällä on kamala päänsärky ja lapset kiukkuaa |O oikein ihana päivä siis. aurinko paistaa paljastaen likaiset ikkunat ja lattiat vaan kun ei vieläkään ole sitä imuria ni meillä ei taehdä ku keskilatian kohennusta vielkään :headwall:

Eilen ihmeteltiin lasten kans sähkötikkojen viettely-yritystä (palokärkien siis ) on ne nättejä otuksia =)
 
Ei ole tullut taas pariin päivään kirjoitettua, sitten aina se kommentointi vähän jää :ashamed:

Oon viettänyt päivät Naistenklinikalla pientä nyyttiä hoitaessa ja avustettavaa avustamassa :D Viikonlopun ajattelin pitää vapaata.. Huomenna olisin voinut mennä, mut Sami on töissä koko päivän ja mahdollisesti menee töistä suoraan johonkin keikalle.

Rasmus oli viime yön äitillä, äiti pyysi poikaa sinne yökylään :D Niillä oli mennyt yö tosi hyvin, Rasmus oli herännyt aamuyöstä vaan kerran!!! :eek: :attn: Tosi upeesti. Sami sanoi ääneen mun ajatuksen; sehän voikin sitten alkaa viettää yönsä siellä, kun kerta niin hyvin siellä nukkuu :LOL:

Mun oli pakko ottaa vähän irtiottoa tästä arjesta, vaikka tarkoitus oli alunperin nukkua kunnolla :ashamed: Mut jotenkin tarvin nyt semmosen hengähdyksen ja ajatukset jonnekin ihan muualle.. Lähdin siis kaverin kanssa paikallista yöelämää vähän kattomaan. Ei olis ehkä sit kuitenkaan kannattanut, tosin, kyllä mä sitä kaipasin, mut nyt ei tarvi taas vähään aikaan mennä B) Ei se oo mua varten, vaikka siis kivaa oli ja ihan hyvissä ajoin kotiin tulin jne. mut kuitenkin.

Päivähoitoasiaan
vielä lisään, kun siis se, mitä aiemmin kirjoitin, niin kyllä melkein kaikki mun kaverit on ainakin halunneet lapsensa hoitoon ja olleet siitä tosi onnellisia, monet on jopa sanoneet, ettei se mitenkään jännitä/mietitytä jne. Kun taas mä hermoilen pelkästään, kun ajattelen asiaa, vaikkei se tosiaan olekaan ajankohtainen. Ja siis kyseessä on semmoset 1-3-vuotiaat lapset (ne kavereiden lapsen siis, siinä iässä hoidot aloittaneet). Sanoivat, että kovasti odottavat hoidon aloittamista yms. Mä vaan jotenkin ajattelen sitä ihan liikaa, kuten varmasti moni muukin.. Ja sitten kun pojat joskus päivähoidon aloittavat niin mä haluaisin ne ehdottomasti ryhmäperhepäiväkotiin :heart: Sellasessa paikassa mun mielestä korostuu kummankin, siis päiväkodin ja pph:n parhaat puolet :) Oon ite jonkun verran ollut harjoitteluissa ja tykännyt ihan lasten ja ittenikin (työntekijänä) kannalta tosta ryhmiksestä :flower: Tosin tässä meidän ihan vieressä on kyllä kiva ja aika pieni päiväkotikin (Jellona, se, jonka pihalla käytiin silloin, kun olitte täällä), se olis viemisten ja hakemisten kannalta kyllä täydellisessä paikassa... No, turha niillä on just nyt sen enempää vaivata päätä ;)

Tällä hetkellä käydään noissa avoimissa päiväkodeissa vai mitä ne nyt onkaan, siellä järjestetään joka päivä jotain toimintaa, sitten Joonatan on kerran viikossa siellä puistotädillä. Toivon, että ne nyt riittäisi ja olis tarpeeksi ja uskon, että ne on =)

Gerberalle lähettelen tsemppejä ja hyvää mieltä, kyllähän sä ehdit kuitenkin poikienkin kanssa olemaan, viikonloput kokonaan jne. Pystyn kyllä ajattelemaan, miltä susta tuntuu.. Kiva, että toinen käynti olikin sitten parempi =)

Lillukka:
Voi, toivottavasti Onni parantuisi pian!! Mä muistan, kun Joonatanilla nousi kuume, kun olin Rasmuksen kanssa sairaalassa, eikä se voinut käydä siellä sitten pariin päivään, se oli ihan hirveetä :'( Mut teillä varmasti menee kaikki hyvin ja sä pääset jo pian sieltä sairaalasta pois!! :hug:

Katinka, mielessä olet, vaikka en nyt normaaliin tapaan kirjoittelekaan (mun normaali on monta kertaa päivässä :LOL: ), mut jotenkin tää tilanne on nyt tällänen, en saa tännekään niin usein kirjoitettua :ashamed: Vaikka sun takia pitäiskin yrittää ;) Jaksamisia sulle makoiluun, edelleen!! :hug:

siru; Mitähän mun piti sulle kirjoittaa... Ainakin oot ollut nyt tosi usein mielessä... Laitan yv:tä, kujn ehdin...

Ootte kaikki mielessä :wave:

Unettomalle
vielä tsempit työnhakuun, tuu sit heti kertomaan, jos jostain jotain kuuluu :D Onnittelut myös opinnäytetyön valmistumisesta :flower:
 
Lauantaita!

Meillä pojat siel mummolassa. eilen vietiin ja huomenna haetaan sit kotia. hyvin ovat viihtyneet pitkästä aikaa. :) eilen käytiin kaupassa kun tultiin poikia viemästä ja tehtiin salaattia ja porokeittoa. :p saunottiin ja minä sammuin nukkuu. tänään olin aamuvuorossa, töiden jälkeen käytiin asu,rakenna sisusta messuilla. ja nyt ollaan vaan oltu kotona. mulla meinaa pukata flunssaa päälle.

Minäkin heitän lusikan soppaani tuosta pk/pph asiasta. minä joskus aikoinaan itse pk:ssa töissä ollessani vannoin etten omia lapsiani sellaiseen laita, kun on niin ohjelmoitu kaikkea päiviin, mut olen nyt sit aleksin myötä joutunut perumaan juttuni. Aleksista huomasi kuinka paljon se halusi oppia kaikkea uutta, mitä esim, ryhmiksessä, jossa muut oli pieniä niin ei ehditty järjestää oikeestaan mitään. oli vaan pakolliset ulkoilut ja ruokailut. nyt Aleksi on tykännyt ihan hirveesti olla tuolla pk:ssa. :D pph:ssa tykkäsin pitää sillo vuoden ikäisenä ja hiukka vanhempana molempia, koska oli pieni turvallinen ryhmä. poikien isommaksi kasvaa että noi energiset apinat tarvitsevat hiukan enempi. kotona kyllä pärjätään, mutta täälläkin ulkoilu on kaikki kaikessa+ jos vaan kiipeily juttuja löytyy niin vielä parempi.

peppi, hyvä kun kerroit että sulla on sellaisia kavereita joita lapsen hoitoon vieminen ei hirveesti pelottanut/jännittänyt ja siis veivät hyvillä mielin. ajattelin nimittäin tosiaan olevani outo tyyppi kun ei mua hirveästi ole ikinä haitannut, vaikka olen lapset jotunut vuosikkaasta lähtien hoitoon kiikuttamaan. ehkä omalta osaltani asiaan vaikuttaa se että saan olla niiden kanssa joskus arkenakin kotona ja pojat ovat siis 2-3krt/vko:ssa hoidossa. et jollain lailla tasapainottaa tätä koko hommaa. ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. mut meillä toimii hyvin.
kiva kun rasmus oli mummulassa nukkunut hyvin. jaksuja edelleen teille! :hug: :hug:

Otolle ja tatulle paranemisia kovasti. :hug:

siru, kiva kun kävit kirjoittelee. onneksi Lotan kiusaamis juttu selvisi parhain päin. :)

käpysen, vaatteet on ihanan näköisiä. :) ja hyviä unia ensi yöksi. :hug:

kaiza, toivotaan että supistelut hiukan hellittäisi ja kivut huspois. :hug:
meilläkin olis varmaan toisaalta ollu ihan hyvä jos Aleksi olis ollut mikkiksen vauva aikana osittain hoidossa, mut en olis sitä ikinä jaksanut sitä sinne hoitoon lähtä viemään aamulla. hyvin onneksi pärjättiin, kun oli toi mummi apuna aikas paljon.

uneton, tulehan kertoilee kuin työpaika kävi.

gerbera, hyvä että toinen käynti oli jo parempi siel poikien hoitopaikassa. :) toivotaan että kaikki lähtee sujuu hyvin. jaksuja. :hug:

kattinkalle, paljon jaksamisia siihen makoiluun edelleen. :hug: onneksi kuitenkin saat olla viel kotona.

lillukka, supisteluja lähetellään sinne päin. niin ja Onnillekin kovasti paranemisia. :hug:

jaahans taidan lähtä laittaa ihteeni jos päästäis jonneki syömään. kotonakin olis tusinoittain noita tekemättömiä hommia, mut jos nyt ottais niiden osalta ihan rennosti.
kaikille oikein ihanaa viikonlopu jatkoa. :hug:
 
Nyt ei yksinkertasesti jaksa muuta kun että olette kaikki kovasti mielessä ja yritän tulla huomenna kirjottelemaan tänne tai yhteisöön.. Nyt ei ajatus kulje pätkän vertaa..

nyt jos lähtis saunaan kun sain pojan nukkumaan.
 
Moikka :)

Perjantainen Emmin kuvaus meni hyvin,oli tosi reipas,ei itkenyt yhtään ja antoi nukuttaa reippaasti :)
Päästiin pois jo puolilta päivin ;)
Tulokset saadaan muutaman viikon päästä,Peppi sitä taisi kysyäkin :)

Tänään oltiin äidin luona Forssassa koko päivä,oli ihan kiva taas vaihteeksi käydä sielläkin,tultiin kotiin vasta kymmenen jälestä,sain sit lapset heti autosta maate :D

Huomenna on Emmillä jokin kerho esitys,pitää mennä katsomaan sitä...

Nyt en jaksa muuta :ashamed: :wave:
 
Huomenta. Tai johan tässä on reilu pari tuntia hereillä oltu...

Rasmus heräili tuttuun tapaansa yöllä, 3-4 kertaa :kieh: Joonatan heräs sit jo ennen seittemää ja herätti meoidät kaikki. Kyllä olis vaan väsyttänyt, sainkin tossa sohvalla makoilla =)

Me lähdetään kohta viemään Samia töihin ja sit mennään mun mummulle ja papalle käymään poikien kanssa.

Jellona: Noku mä aattelinkin, että kaikille se päivähoitoon vieminen ei ole niin kauheeta, kuin jostin syystä mulle on :ashamed: Ja hyvä se vaan on! En mä tykkää tästä yhtään, mut onneksi sitä tosiaan ei tarvitse vielä liikaa miettiä ;) :D Hyvin kirjoitit noista päivähoitomuodoista, oon aika samaa mieltä, pienemmälle pph on hyvä vaihtoehto ja huippua, jos vaan löytyy hyvä hoitaja =) Kun isompi sitten tarvitsee enemmän toimintaa ja seuraa niin pk on hyvä valinta, mulla itellä vaan on jotenkin niin huonoja kokemuksia päiväkodeista, mut ei ne kaikki toki huonoja paikkoja ole! Kiitos jaksuista :hug:

Myöhästyneet nimpparionnittelut Juliukselle :flower:

Mikähän Danjuskalla on? :( Tuu pian kirjoittelemaan, rupes vaan jotenkin mietityttämään, et onko kaikki nyt ihan hyvin? :hug:

Tintta, kiva, että kuvaus meni hyvin :) Mun mummun ja papan mökki on aika lähellä Forssaa :D

Ikävä ilma ulkona, taas niin synkkää ja harmaata, vettäkin varmaan sataa |O Missä se kaunis kevät on?? :whistle:
 
Ihania vaatteita käpy :wave: :flower:

Kiitos kaikille hengessä mukana olleille, haastattelija ei soittanut vaikka selkeällä suomen kielellä niin lupasi, kahdesti.
Soitin sinne pe iltapäivällä ja hän sanoi olevansa nyt kiireessä, mutta että hän soittaa vielä saman päivän aikana kaikki haastatellut läpi ja kertoo tulokset. Puhelua ei koskaan tullut.

Olen todella pettynyt tuollaiseen toimintaan, itselläni on se periaate että lupaukset pidetään. Ja mitä ei voi/aio pitää niin sellaista ei luvata.
Olen enemmän pettynyt tuollaiseen käytökseen, kuin itse siihen etten sitä paikkaa saa.

Täällä sataa lunta, tai no enemmän se on räntää |O
Pepin kaipaamaa kevättä täälläkin ootellaan :kieh:

Nyt jatkamaan muuttohommia.

Sunnuntaita kaikille :wave:
 
sunnuntaita

äiti ja isä lähti äsken ajelemaan kotipäin :'( ikävä tulee

Tatu nukkumassa eikä oikein terve ole vieläkään. kiukkuinen ja kalpea poika, mutta lämpöä ei
ole.

Käpy:söpöjä vaatteita =)

Uneton:
Onpa todellakin tökeröä käytöstä :/ ärsyttävää tuommoinen.

Tinttamooses:
hienoa että Emmi jaksanut reipas tyttö olla!

Peppi:Jaksuja öitten kans! Harmi kun Rasmus niin usein heräilee.
Eikä tässä nyt niin hyvin asiat ole. en kehtaa siitä täällä sen enempää puhua.. kävin yhteisöön kirjottamassa.. toivon vaan että tämä ois pahaa unta josta heräis. eilis ilta meni vähän sumussa.

Nyt jos lähtisin lueskelemaan kun Tatukin nukkumassa. Olis ollut kynttiläkutsut mutta en jaksa nyt lähtee.
 
Sunnuntai onkin hyvä päivä kirjoitella :whistle:

Me tultiin just mummulta ja papalta. Oli tosi kiva käydä, mummu oli niin hyvässä kunnossa, oli ihana nähdä, että on hyvissä voinneissa ja pirteä :heart: Ihan oli samanlainen mummu, kun normaalisti on ollut, eikä ollut väsynyt ja huono vointinen =)

Uneton, no jopas on tökeröä käytöstä |O :eek: :kieh: Tosi, tosi tyhmää tollanen!!!

Danjuska: Kävin yhteisössä lukemassa ja jotain vastaamassakin :hug: :hug: :hug:

Minkä kokoisia vaatteita muut joulutähdet käyttävät? Meillä on kokona 86 ja 92, 86 on just sopiva, mut oon nyt ostanut 92, ei nekään niin hirveen isoja ole. Ulkovaatteissa taitaa olla 86 ja oikein sopivat ovat ja menevät vielä pitkän aikaa.

Joonatan on kunnon apina, se toistaa ihan kaiken, mitä me puhutaan, täytyy sanojaan/sanomisiaan kyllä varoa :whistle: Yks kerta (en enää muista miksi) sanoin s**tana niin eikös tuo perään: taatana :ashamed: Mut unohti sen sitten, en kiinnittänyt siihen mitään huomiota :whistle: :D Ja piiitkiä juttuja ja selostuksia tulee, kertoo aina mitä tekee/on tehnyt jne. Ihana on kuunnella toisen juttuja :heart:

Pojat leikkii jo aika kivasti keskenään, niitäkin leikkejä on ihana seurata :heart: Räkättävät milloin millekin, toisiaan naurattavat :D Joonatan on oppinut nyt kutittamaan, sanoo aina: kuti kuti ja tulee kutittelemaan, milloin äitiä, milloin isiä ja milloin pikkuveikkaa, suloinen :D

Mut nyt meen laittamaan poikia nukkumaan, vaikka virtaa näyttäis vielä riittävän, mut muuten yöunille meno venyy liian myöhäiseks, jos en nyt laita :wave:
 
Ilmottaudunmukaan pitkästä aikaa.. Meillä on sairastettu oikein napakka influenssa, mä alotin korkealla kuumeella ja uskomattomilla pään- ynnä muilla säryillä, ekana kuumeettomana päivänäni aloin sit hoitaan Viliä, ja seuraavana päivänä sairastu Arttu, pojat vielä oksenteli ekan vuorokauden. Korkeat kuumeet oli molemmilla, ja kun Artulla oli kuumetta vielä 7. päivänä, vein sen lääkäriin, ja toinen korva oli kunnolla tulehtunut. Ei ollut osannut sanoa sitä :eek: kaikki pääkivut sun muut oltiin kysytty, mutta kun sillä ei ole ollut korvatulehduksia, niin ei tajuttu kysyä sitä. Kun kysyin lääkärissä oliko sillä sattunut korvaan, vastas toinen pienellä äänellä joo. :heart: :'( Kuurin alottaminen auttoi heti, eilen päästiin jo vähän uloskin.

Päivät menee hirmuista vauhtia, mulla on työpäivätkin niin kiireisiä etten ehdi täällä lueskella, ja illat menee ihan poikien kanssa. Nämä on kyllä tosiaan ruuhkavuosia!! Vielä pitäis kuntoilu aloittaa, jos sais lenkkeilemällä vähän lisäpirteyttä ja siten aikaa itelleen vaikka tunninkin iltaisin.. Ressiä lisää se, että tämä psori ei meinaa lannistua, kädet aukeaa jo kesken kortisonikuurin, vaikka ensin näyttivät paranevan, päänahka on ihan karstassa ja tukkaa lähtee.. Maanantaina on taas lääkäriaika, katotaan mitä nyt tehdään, valohoidossahan kävin jo sen 15 kertaa.

Onpas tämä masentavaa! Pojat on onneksi ihania, (ja rasittavia niinkuin kaikki muutkin mukulat :whistle: ) ja niiltä tulee hassuja juttuja päivittäin.. Loitan joskus ehtiä tännekin kertomaan.. Ja vähän lukemaan teidän juttuja että vois kommentoidakin.

Mutta oi ONNEA LILLUKAN PERHEELLE!!! :heart: :flower: Vitsi että aika meneen opeasti. Nyt Vili heräs, joten mentävä on.. :wave:
 
Tätäkin kautta lillukalle onnittelut!

Mulla ei tuu taas mistään mitään ku ei kärsi istuu, ei seisoo eikä maata.. |O

Voi Danjuska! :hug:

Ja hannari koittaa pihistää meillekkin aikaa toisinaan :saint:
Mielessä ootte kaikki, nyt ei kulje enempää.
 
heips

Lillukan perhettä tulin onnittelemaan! Onnea oikein paljon!!! :flower: :heart:

Lähdettiin tuossa ennen seitsemää vielä ulkoilemaan tuonne lumisateeseen.. ajatukset hiukan selkeyty.
Huomenna aamuvuoroon. Mies illassa joten eipä taas kummemmin koko viikolla nähdä :|

Tatu ollut nyt illasta vähän paremmalla tuulella mutta taas on menossa HALUAA, HALUAA, HALUAA vaihe ja joka aisasta hirvee huuto jos ei saa periks.

Tosin varmaan Tatu muitten mielialan vasitoaa ja on osittain siksikin kiukuttelee.. Tänään kun heräs päikyiltä niin tuli silittelemään minun poskea ja halailemaan :heart:

Niin ja se piti sanoa että meidän sakki kasvaa yhdellä vapun seutuun :D Jos ei nyt mitään yllättävää tule niin meille tulee koiranpentu.
 

Yhteistyössä