* JOULUNTÄHDET 2006 *

Johanna sitten taitaa tehdä heti perään toista hammasta tuonne alas.. Ei oikein eilen illalla puuro taikka sose maistunu,piti hetken sitä suussa ja puklas samantien pois..sama homma tänä aamuna ja tuossa kun annoin lihaperunasosetta. Maksimissaan saa 5lusikallista kiinteetä uppoomaan,eikä tuo maitokaan tahdo mennä! sama homma oli toissa reilu viikko sitten kun teki tuota ekaa hammasta. Ja viime yönä taas itkeskeli,mutta ei nälkäänsä..tuttia sai nostella suuhun. Mä en muuten enää anna Johannalle tuttia kuin unille mennessä,kun se ei ees ime sitä vaan leikkii sillä ja koittaa sitä rengasta ja muoviosaa vaan suuhunsa laittaa..

Mutta pitää lähtee viemään tyttö ulos päikkäreille ja postin hakuun...
 
Mikä siinä muuten on, että ne "ostetut" lelut ei kiinnosta. Liinu rakastaa yli kaiken mainoksia, johtoja, mun tai miehen varpaita (huhhuh), kaikkea sitä, mihin ei saa koskea!! :)
Mä imetän myös vielä, maito kelpaa paremmin kuin hyvin. Menkat alko viime yönä, toivottavasti ei vaikuta maidon makuun/määrään!!

EkaVekara kysy tuosta yösyömisestä; mä luulisin, että me selvittäs jo ilman yösyöttöjä, mutta jotenki musta on kiva syöttää yöllä kun se menee aika kivuttomastikin (nukun itse samalla ku LIinu syö :)). Varmaa aletaan lopetteleen sitä touhua tässä pikkuhiljaa. Liinu syö kerran yössä.

Moni on kirjottanu tuosta nukkumaan menon vaikeudesta. Mun on ollu pakko tehä monta kertaa niin, että oon laittanu tytön rattaisiin ja nukuttanu ulkona. Siellä simahtaa heti, mutta sisällä kestää monesti tunninkin, että antaa periksi ja nukahtaa. Päiväunien aikaan sama juttu... Tosin sitte, kun saa unen päästä kiinni,niin nukkuukin kuin tukki.

Tähtityttönen kysyi imettämisestä ja ruuan antamisesta- Annan yleensä puol tuntia ennen ruokaa tissiä... Kun Liinu on tosi kova pulauttelija (nyt alkanu pikkusen helpottaan mut pulauttele edelleen paljon), niin pitää tehä kaikkensa et soseet pysyis sisällä. Ei oo yhtää kiva jos esim. mustikat lentää valkoselle matolle.

Onko täällä muita pulauttelijavauvoja? Jos on,niin joko on helpottanu?

-mai ja liinukka-
 
Kylläpäs vilkastui yhtäkkiä tämä keskustelu =) Oli niin paljon kysymyksiä, mutta vastailen mihin muistan...

Eli meidän rytmi on sellainen, että poju herää noin 7-8 välillä ja syö yleensä kaurapuuron(hiutaleista tehdyn, joskus niitä kaupan) herättyään ja sitten imetän päälle.Aamupäivällä ottaa yleensä unet(vajaa 1h-2h), joskus jää väliinkin niin kuin tänään.Sitten syö liha-kasvissoseaterian 11-12 aikaan ja taas saa rintamaitoa päälle.Riippuen aamupäivän unista menee joko nukkumaan ruuan jälkeen tai ennen välipalaa tai sitten vasta välipalan jälkeen, joka on noin 14-15 aikaan ja silloin saa hedelmäsosetta tai joskus sellaista jogurtti-hedelmäsosetta ja rintaa.Ruoka on noin klo 17 ja silloin saa lihaa ja kasviksia ja äidinmaitoa päälle.Ruuan jälkeen ottaa viimeiset nokoset jos tarvis.Yleensä nukkuu kahdet tai kolmet päikkärit.Iltapala on 19.30-20 ja silloin saa puuroa ja äidinmaitoa päälle.Ja sitten vielä hyvien yöunien toivossa saa pullosta noin 150 ml maitoa :whistle: Monesti poju on jo unten mailla ennen klo 21.Ja yöt ovatkin sitten oma lukunsa :kieh: Parhaimpina herää vain kolmesti syömään :snotty: Ekan kerran herää joskus jo puolen yön aikaan, joskus vasta 2 aikaan.Sitten herääkin 4 ja 6 aikaan ja 7 ylös.Ja tähän kyllä toivon tulevan muutoksen :ashamed: Ja en kyllä usko, että oikeasti kova nälkä onkaan joka kerralla.Mutta tuo meidän päivän rytmi kyllä joustaa jos on tarvis ja hyvä niin eli ei ole niin tarkkaa välttämättä nuo ajat, mutta jos kotosalla ollaan niin sitten mennään noin.Päiväunet poju ottaa yleensä vaunuissa joko parvekkeella tai puistossa, kun esikon kanssa ollaan ulkona.Omassa sängyssäkin välillä on nukkunut ja yllättävän pitkät unet sielläkin on vedellyt.Iltaisin nukahtaa yleensä omaan sänkyyn yksinään, tosin saa nähdä miten käy tämän matkailun jälkeen.Niin ja vettä tarjotaan satunnaisesti, varsinkin kuumalla, mutta ei sitä kovin paljoa kyllä mene.

Leluista eli meillä ei mitään varsinaista suosikkia ole niissäkään, kaikkia tasapuolisesti heittelee ja paukuttaa lattiaan.Kaukosäätimiä, kännyköitä ja kenkiä yrittää kovasti tavoitella.Ja on myös keksinyt reitin siskon huoneeseen, jossa monesti kaikkea pientä ja ihanaa lattialla :D

Tuosta turvaistuimesta eli meillä Gracon cosmic, joka esikon vanha ja silloin sai hyvät arvostelut jossain testeissä, mutta nyt kait ihan lytätty niissä.No on ollut kyllä ihan hyvä ja säätö-juttu eli kallistus ollut tarpeellinen.Vie kyllä tilaa eli on leveä ja nyt varsinkin korostuu, kun takapenkilllä on kaksi istuinta niin sinne ei aikuinen mahdukaan :(

Leivästä vielä sen verran, että ootteko kattonu erikseen, että se on vähäsuolaista?Ja onko joku tietty merkki mitä annatte?

No lopettelen kun tuli tälläinen romaani ja iltapuuroa pitäisi lähteä keittelemään.

Mulperi ja "Uuno" pian 8 kk.
 
saako tuppaantua mukaan?Olen etsinyt tällaista palstaa/kerhoa missä voisi vaihtaa kuulumisia samanikäisten lasten vanhempien kanssa.Elikkäs mulla tyttö syntynyt 29.12.06..Avopuoliso myös ja asustellaan tampereella!yritän lueskella palstaa ja "tutustua" teihin muihinkin..
 
Tervetuloa PeggySun mukaan :wave:

Leivästä. Eipä olla sen kummemmin katsottu onko miten suolasta tavaraa, ihan samaa leipää ollaan annettu mitä itsekin syödään. Tosin ne määrät mitä Pyry leipää syö ei todellakaan ole huimia, enepi ovat vaan "puruleluina", mitä nyt satunaisia paloja saa nakerreltua irti.

Pyry on myös tutustunut tässä viime päivinä porkkanaa :D On hauska katsella kun poika pyörittelee hämmästyneenä kuorittua porkkanaa käsissään, maistelee ja on sen näkönen kun miettisi "mitä hemmettiä ne nyt oikeen yrittää mulle syöttää" :LOL: :heart:


tinde ja Pyry
 
Kiitos että joukkoon vielä mahtuu mukaan!voisin hieman esitieoja lisäillä..Eli avokin kanssa tre:lla asustellaan.Venla neiti ensi viikolla 7kk!Tuntuu kuin juuri olisi ollut synnyttämässä..:) Aika menee liian nopeaa!Tyttö on kyllä semmonen vauhtipakkaus että pitää mamman kiireisenä.pari viikkoa sitten oppi konttaamaan ja nousemaan seisomaan tukea vasten ja sen jälkeen se on menoa sitten ollutkin..ei meinaa perässä pysyä:)Nukkumisesta ollut puhetta,meidän neiti on sellanen jääräpää nykyään että nukkuminen on yhtä h***ä!kun laittaa sänkyyn nousee seisomaan ja hieroo silmiään.Eli todella väsynyt mutta kun osaa jotain uutta niin sitä tehdään koko ajan!Ennen nukahti pullolle syliin,mutta ei enää..Nytkin että päiväunille nukahti piti kävellä pihalla hetken aikaa ja nukkuu nyt sisällä rattaissa:) Nyt tuoksuu makaroonilaatikko siihen malliin että taitaa valmista olla!!Oikein mukavaa lauantai päivää kaikille =)
 
Johan saatiin lisää porukkaa =)

Kävin lisäämässä kaikki uudet tuonne ensimmäisen sivun listalle ja päivitin muutenkin tietoja joita ei voinu vielä jonkun aikaa sitten päivittää sivujen uudistumisen vuoksi...
EkaVakaralta kyselisin että tarkoittiko tuo jouluna päivämäärää 25.12? Laitoin tuon joulupäivän Eerikan syntymäpäiväksi oman oletuksen mukaan, mutta korjaa jos olin väärässä niin käyn muuttamassa oikean päivän! :)

Lassillekin tuli vihdoin ja viimein se ensimmäinen hammas! :) Vielä ei näy kovin mitään, mutta tuntuu ihan selvästi hampaan terävä reuna ja ien on ollu valkoinen ja turvoksissa jo pari päivää... Huh, toivottavasti poju ei oo kovin kova pureskelemaan :whistle:

Mai tais kysellä pulauttelusta ja kuten mä taisin kirjotella jo joskus aikasemminkin niin Lassi pulauttelee vieläkin aika paljon. Kaikista pahin pulauttelun aiheuttaja on maito - niin äidinmaito kuin korvikekkin - ja myös jogurtit ym maitotuotteet tulee aika heittämällä ulos. Tuon takia en nykyään annakkaan tissiä ruoan päälle vaan annan vaan vettä ja maitoa sitten myöhemmin... Nykyään tuo pulauttelu ei oo niin hirveetä kuin ennen kiinteiden alottamista, mutta kyllä niitä pukluja saa siivota koko ajan ja vaihtaa pojan vaatteita.
Mä en valitettavasti osaa auttaa ku oon itekki vähän neuvoja vailla :/ Parin viikon päästä on Lassin 8 kk neuvola, että pitääpä siellä kysyä tuosta närästyslääkkeestä että eikö tässä vois jo kokeilla jotain...

Pitänee mennä hakemaan petivaatteet sisään että pääsee joskus nukkumaanki... Toivottavasti ne on ihanan viileät niin ei ois ens yönä niin kauhean kuuma |O

Pimmi ja Lassi
 
Ihan kiireeltä käyn ilmottamassa, että eilen minusta tuli sitten rouvasimmeinen... Häät on ohi arki palasi heti aamulla, kun lomittajat soittivat sonnien karanneen ja niitähän sitä päivä jahtailtiinkin... Juup

Tervetuloa kaikille uusille, kyllä mukkaan soppii.. En kerenny teiän kuulumisia lukee, yritän keretä huomenna paremmin koneelle, niin saan jotain vastailtua ja rustailtuakin.

Leenu
 
Ja mukavaa sunnuntaita kaikille!Kyselisin sellaista että kuinka äkkiä teijän pienokaisille on hampaat puhjenneet?Kun meidän neidillä on varmaan kuukauden verran alhaalla kulmat olleet turvoksissa että selvästi on hampaat tulossa mutta kuinka kauan se tulo voi oikein kestää kun neiti on niiiin kiukkunen vaan päivästä toiseen.. :kieh:
Ihanaa kun aurinko paistaa!Mennään iltapäivällä miehen porukoille syömään,ihanaa kun pääsee valmiiseen pöytään!Nyt kuuluu Venla touhuavan sängyssään,harvinaisen pitkät unet ottikin:)
 
Lyhkäsesti vaan kun kerta joku kyseli pulautuksesta. Meillä on pulauteltu alusta saakka ja välillä olen todella hermona. Meillä on kaikki pulautus länttejä täynnä. Vasta pesty paperinarumatto sylettää kun se on niin vaikia pestä. EI auttanu eikä vähentäny kiinteitten aloitus yhtään. Päinvastoin, pahempi vaan kun nyt läntit värjää joka paikan eikä lähe aina edes pois. Ruokailun jälkeen ei voi laittaa pitkään aikaan lattialla ollenkaan ja jos erehtyy puristamaan normaaliotteella sylissään niin kohta valluu itelläki pitkin lahjetta :eek:

Joku sanoi että se gaviscol (entiedä kirjoitinko oikein) ois tehonnut. Olen miettinyt ppitääkö alkaa sitäki antamaan. Viranomaiset =) ei puutu tilanteeseen koska paino nousee, poika on iloinen ku pilleri ja itkee vain kun on oikea hätä.

Huoh ehkä se puklauttelu siitä, täytyy vaan kestää!

Lopuksi vielä että tämä äiti lähtee pian töihin, kuun lopussa aukeni paikka. Pikkusen karua jättää tää vauveli mutta kyl se pärjää ku tissiki jo jäi :'( Onhan Eemeli jo 8 kk ja ylikin.

Mukavaa päivää kaikille!

TErveisin juusto ja eemeli 8kk
 
HEIPAT PITKÄSTÄ AIKAA..
täällä ootte ahkerasti jutustelleet..Meillä ollaan mökkeilty monta viikkoa ,kun pesuhuoneessa kotona remppaa.eikä ole muutenkaan tuota konetta käytelty kun noin koululaiset on vallanneet ne .

Effille kuuluu hyvää.nukkuu ja syö hyvin .leipää menee kädestä annettuna ja ollaan siirrytty pikkuhiljaa rakeisempaan ruokaan kun 8kk.lähestyy.hampaita on viis.eka hammaslääkäri 2.8.

Effi istua tönöttää ja liikkeelle ei aiokaan ilmeisesti ihan heti lähteä.ei suostu selällään makoilemaan hetkeäkään. mutta kaipa tuo vielä kerkiää vanhempiaan juoksuttamaan.. :D kovasti omaa tahtoa löytyy ja kiukuttelun on oppinut loistavasti.

viikonloppuna ois tarkoitus lähteä risteilylle ja effi jää ekaa kertaa mummun ja papan hoitoon.ei ole ollut hoidossa ennen..mutta hyvin varmasti sujuu kun rytmit on tosi säännölliset likalla ja helpottaa näin hoitamista kovasti.

ens kuussa ois meikäläisellä eka työpäivä!effi jää isin kanssa kotiin.hui!
:D
mutta koitan ehtiä kuulumisia vaihtamaan ..nyt pitää mennä kun neiti käskyttää..
terv.sussu ja effi

ja tervetuloa vaan uusille ja leenulle onnea :flower:
 
Heippa taasen,
ja Onnea Leenulle rouvistumisen johdosta :flower: !
Tervetuloa minunki puolesta PeggySun !
Tääll'ä on ollu puhetta tuosta pulauttelusta. Pimmi, kuulostaa kovin tutulta tuo neuvolan piittaamattomuus pulauttelun suhteen!!
Liinu kasvaa kans tosi hyvin ja on muuten tosi tyytyväinen ja ilonen vauva, joten niitä ei p'''skaakaan kiinnosta tää tilanne. On vaan nii stressaavaa, kun joka paikkaan saa raahata viidet vaihtovaatteet ja seitsemän rättiä! ja kokoajan varoa ettei mee omat/vieraiden vaatteet/huonekalut/matot likaisiksi! Ei voi oikee syöttää mustikkaa tai muuta pahasti sotkevaa, jottei tuu koviaki aineellisia vahinkoja!! Tauti mua sapettaa monesti ku tuota vaivaa pidetään mitättömänä, mutta se voi olla tosi väsyttävää. Lattialle ei voi jättää ilman vahakangassuojaa (mun loistoidea joitain kuukausia sitten, suosittelen :). Niin, sitäki me raahataan nykysin mukana...

Ja toiseksi, antakaa vinkkejä tuohon nukahtamisvaikeuteen. Liinu alottaa iltakitinän yheksältä, nukahtaa puolen yön aikoihin. Kitisee, itkee, hieroo silmiään, ei ala olemaan missään muualla ku sylissä. Ulkona nukahtaa hyvin, mutta nykyses asunnossa ei oo parveketta niin läheppäs sitten alakertaan (niin, hissiäkää ei oo...). Joskus toivottavsti menee ohi tämmönen vaihe! Ennen vaan nukahti niin hyvin ilman nukuttamista... oonkohan tottunu liian hyvälle sitten?

Niin muute, onnea sit kaikille töihin lähteville!! Mä lähen koulunpenkille syksyllä taas. hieman hirvittää mut eipä tuota oo enää paljon jäljellä (nii, pari vuottako ei oo paljon :))

PeggySun kyseli tuosta hampaiden puhkeamisesta.. MEiä tyttö on kuolannu viimeset neljä kuukautta, purru kaiken minkä käsiinsä saa viimeset kolme kuukautta. Yhtäkään hammasta ei ole eikä edes ikeniä punota... Toivossa on hyvä elää.. :)

Mut hyviä unia kaikille, näköjää meni jo tiistain puolelle nää mun tarinat :)
 
No en ala. Tulin pitkästä aikaa tänneki ja kirjotin jo hyvän pätkän niin sitte muka painoin jotain kummaa kirjainyhdistelmää ja meni edelliselle sivulle ja hukkasi tekstini... :headwall:

No tässä lyhyesti:
Eka hammas tuli heinäkuun alussa; 3,5kk kuolasi eka. Nyt on toinen tulossa just kun kerkesin tottua että sai nukkua kunnolla....

Kassu on kipeänä, ei flunssaa kummempaa. Vähän se kyllä korvaakin hiero illalla. :( Muutaman päivän ollu molemmat pojat nuhasia ja eilen sitte vauvalle tuli illalla kauhea kärty ja 10-11 maissa alko jo olla kuumettakin. Oli aika levoton yö, kun pieni oli ihan räkänen...
Puolilta öin ehdin just ite nukahtaa, kun poika heräsi nälkäsenä iltavelille. Olin sitten ihan väsyneen sekava ja unohdin sulkea pullon kunnolla. Se velli oli sitten meillä sylissä. Ei onneksi ollu kamalan kuumaa, just ja just lämmintä. Poika-parka joutu lattialla oottamaan kun tein uutta velliä, niin itki sitten itsensä ihan tikahduksiin eikä pystynykään sitte syömään. Nukahti olkapäälle.. Toivottavasti ei ole kovin pitkäikäinen flunssa. Ja olis tyly jos tulis korvatulehdus. Tällä ei ole ollu vielä yhtään niitä ja eikös se niin ole että sekä flunssa että hampaiden tulo saattaa sen laukasta....

No tässä vielä meidän päivärytmi normipäivänä:
7-9 herää syömään aamuvellin (en ole antanu puuroa puurona vaan aina laimentanu velliksi kun on aamuisin ja iltaiisin kamalan kärtynen väsyneenä). Leikkii sitten tunnin tai pari ja menee nukkumaan. Joskus saattaa nukahtaa heti syönnin päälle.
Sitten se koko päivän syö parin kolmen tunnin välein, nukkuu monet päikkärit ½-3tunnin pituisia, leikkii välissä tunnin tai pari. Ihana kun pojat osaa jo vähän keskenään leikkiä.
Kassu syö lihasoseet 12 ja 5 maissa, muuten hedelmä soseita. Pitäis korvata pari hedelmää kasviksilla kun menny ihan herkutteluksi. :whistle:
Illalla sitte nukkuu unet 8-10(11) ja sitte iltavelli ja yöunille. Useimpina öinä erää vaan sellasen 2-3 kertaa yössä tuttia etsimään, mutta minä olen ihan nukkuneen rukous aina kun jotenkin en osaa enää nukkua yhtäjaksoisesti silloinkaan ku voisin...

Kassu ei osaa vielä nousta istumaan, mutta pysyy siinä kyllä hetken jos jalat on oikein aseteltuna. En jaksa huolestua. Kaikki menee omaa tahtiaan. Ei pikkukakkonenkaan alkanu istumaan kuin vasta lähemmäs 8 kuisena kunnolla. Kassu on aika hyvin sen kannoilla kehityksessä, mitä nyt KAssu on oppijnu ryömimään. Pikkukakoknen ja esikko ei siitä välittäny ollenkaan. Ne lähti suoraan konttaamaan 8-9 kuisina. :D
 
Mitäs täällä on tapahtunut sillä ainkaa kun unohdin palstaudistuksen jälkeen täällä käydä?

Onneksi olkoon vihkiytyneille! :flower:
Minäkin olen säikytellyt miestä suunnittelemalla meille häitä ens kesäksi.... :whistle:

Tervetuloa uusille...
 
Ihanan sateinen päivä..Neitikin nukkuu niin hyvin päikkäreitätä jo toista tuntia.Kyllä itteekin hiukan väsyttäis mut on niin paljon kaikenlaista puuhaa kun huomenna tulee sukukööri v-lopuksi:) Oltiin pari päivää Tallinnassa.Pelkäsin aluksi kuinka Venlan rytmit menee sekaisin,kuinka nukkuu ja syö taas uudessa paikassa!Turhaan jännitin,kaikki meni tosi hyvin ja oli tosi mukavaa!Illalla tosin kun eilen oltiin kotona vasta 21aikaan niin sain tytön yöunille vasta23..mutta ei sen niin väliä näin lomalla:)
Pulauttelusta ollut puhetta..Meillä pulauteltiin kans tosi paljon mutta nyt vasta havahduin että se on loppunut melkein kokonaan!en ole pitkään aikaan enään kulkenut rätti kainalossa pitkin huushollia..Syönnin jälkeen tosiaan aina piti hetken aikaa sitterissä ettei pöperöt heti tullut ylös!Nyt ei kyllä mene enää juurikaan niin paljon maitoa kuin ennen kiinteitä että johtuneeko siitä tuo vähentyminen/loppuminen..
Lähden tästä jatkamaan kotihommia kun neiti kerrankin nukkuu kunnolla =)
 

Yhteistyössä