* JOULUNTÄHDET 2006 *

Täälä sitä lähdettiin yllättäen töihin. Sain keikka hommaa kerros siivoojana hotellilla näin ensin täksi viikonlopuksi ja nyt vielä ensi viikolla joitain päiviä kiire apulaisena sielä huseeraan. ja minä kun olin ihan varma että töihin en kyllä lähde ennen kun Pyry kasvaa isommaksi :whistle: Tosin miehellä työrintamalla on ollut aika hiljaista viime aikoina että ihan hyvään saumaan sattui minulle keikkaa ja saapipahan isukki sitten viettää Pyryn kanssa äijä-päiviä kotosalla :D Hyvin on isi tullut pojan kanssa juttuun (ainakin näin kertoo) eikä ongelmia ole tullut. Eilen aamulla tosin kun lähdin ennenkun ukot heräsi oli Pyry katsellut kummissaan ympärilleen että "hetkinen, missäs äiti on" mutta oli sitten isi ollut lopulta ihan yhtä hyvä kaveri =) Vähän kyllä tekee äidillä vielä tiukkaa olla päivä erossa vauvasta vaikkei nuo työpaivätkään ole pisimmillään kun 6 tunnin mittaisia. Eilen koko päivän mietin vaikka mitä kauhukuvia mitä kotona sattuu sillä aikaa kun olen pois :ashamed:

Ollaan myös alettu vierottamaan Pyryä yö tissittelystä. Hän kun edelleen olisi mielellään tisseillyt parin tunnin välein ja äiti paran yö unet sen kun jatkuivat todella huonoina. Nyt on tulossa kuudes yö että Pyryn ensimmäinen tissittely hetki nukahtamisen jälkeen on vähintään 5 tunnin päästä ja viime yönä poika sitten jo nukkui sen 5 tuntia ennen syömään heräämistä. Saa nähdä miten käy meidän tissittelyjen. Ei nyt kuitenkaan enää viitsisi palata entiseenkään kun jo näin hyvin ollaan alkuun päästy.

Muuta uutta ei olekaan sitten tapahtunut. Paitsi ettei meillä enää oikeen rauhotuta omaan sänkyyn nukkumaan kun on niin mahoton kiire kiipeillä ees taas ja tassutella ympäri pinnasänkyä *hohhoijaa*.

tinde ja Pyry

Meidän Petja oppi eilen ryömimään :D Hampaita ei ole vielä tullut lisää eli kaksi alahammasta on vasta. Ensi viikolla on pojan elämän ensimmäinen hammaslääkärikäynti. Pienestä se alkaa.

Miehellä on viisi viikkoa kesälomaa, joista kolme on vielä jäljellä. Ollaan tehty pieniä reissuja sukulaisiin ja lähiseuduille. Loppulomaksi ei ole sen suurempia suunnitelmia. Tämä on mulle itellenikin todellista lomailua, kun mies on kotona. Mies jaksaa touhuta ja leikkiä pojan kanssa jatkuvasti, hoitaa melkein kaikki soseiden ja puurojen syötöt ja muutenkin on avuksi.

Petjan kanssa elämä on nykyään helpottunut kummasti, kun poika on kasvanut ja ruvennut liikkumaan enemmän omatoimisesti. Poika viihtyy pitkiä aikoja lattialla ja on muutenkin hyväntuulinen. Illat on edelleen hieman vaikeita, nukkumaanmeno siis. Ja öisin poika heräilee tissille vielä monta kertaa. Hampaiden tulon ja tissien pureskelun vuoksi olen vähentänyt imetystä päiväsaikaan. Iltaisin, öisin ja aamuisin edelleen imetän. Väsyneenä poika ei tissiä pure, mutta päivisin tekee sitä usein. Ja se muuten sattuu! :$

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!

Krissie ja Petja 6,5 kk

Täällä oli tullut vauvoille hampaita. Niin myös meillä Lumillle tuli ylös toinenkin kulma hammas, eli viides jo.

Lisäksi uutena kuulumisena on lattialla liikkuminen konttamalla. Eilen keksi ja tänään on sit toteuttanut enemmältikin. Mut lattialla viihtyy tosi vähän, koko ajan on seisallaan jossain ja kävelyttää pitäs..

Heips!
Meillä oli tänään 6kk neuvola.
Pituutta oli 67,2
painoa 8470
ja pipo oli 45,8
Mitään erikoista ei siellä si ollu... Iloiseks pakkaukseks kehuttiin!
Mä sain jäykkäkouristusrokotteen, kun oli menny vanhaks 1,5vuotta sitten :ashamed: Mä kun en oo mikään piikkien ystävä...

Meillä ryömitään jo lujaa eteenpäin.Enää ei koirakaan saa olla rauhassa :D
Kirjahyllyjen ala hyllyt on saanu tyhjentää ettei Kalle tuhoo ihan kaikkee.
Meillä on taas alettu nukkua kokonaisia öitä, kun oon ruvennu antaan kahta lämmintä ruokaa päivässä.
Syöttötuolia ollaan nyt muutama päivä käytetty. Kyllä on jätkä ihmeissään kun siinä istuskelee. Meinaa syöminenkin vallan unohtua, kun on niin uutta ja ihmeellistä taas kaikki.
Meillä on kaks hammasta alhaalla, mutta ei muuta. Mutta kyllä niilläkin jo kovaa saa purtua. On meinaan muutaman kerran yrittäny mun poskesta palaa irti B)
Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna nousta ylös!
Memmu ja poju 6kk

meidänki netta alotti yks kaks ryömimään :) "ylpeänä" väsyttää tuo öinen herääminen.. vaikka kerran herää yössä niin silti jotenki uni poikkeaa ettei olis paljoa nukkunutkaan.. miten tuo heräämisen sais pois. illalla ennen nukkumaan menoa saa puuron ja vellin.. silti muka herää nälkäänsä.. voih.. on hiljasta tällä ketjulla kesäaikaan ....
en muista kirjoitinko 1kk sitten 6kk neuvola mittoja:
eli 65cm ja 6900g. 42,5cm pipo.. kun vasta seuraava neuvola on 8kk neuvola... vauvauinti on ollut ihanaa mutta ei se kivaa oo herätä 6 aamulla lauantainaki.. :( no mut kokemus tämäkin..

Tulinpas kirjotteleen Ninnin 6kk neuvola kuulumiset: painoa 8800g, pituutta 69,7cm ja pipo 43,4cm. Alkaa paino jo pikku hiljaa tasaantumaan.
Hampaita ei oo vielä kuulunu eikä näkyny. Ninni kovasti pyörii navan ympäri ja kääntyy selältä mahalleen ja takas. Ryömi ei vielä (onneksi) kun on niin pieni asunto et saa olla sitte silmät selässäki :kieh:

Mutta ei sen kummempaa tällä kertaa.

Heissan taas kaikille! En ole aikoihin ehtinyt kirjoittelemaan ja aina sillon tällön lukemaanki joutanut. Tämä kesäaika kun lentää niin nopsaan eteenpäin. Reissailtu ollaan paljon.

Eemeli taitaa olla pian ainut jolla ei ole ainuttakaan hammasta. Kahdesti ollut jo korvatulehdus ja on siis parhaillaankin kuurilla. Epäilys on suuri että oisko sitten hampaista mutta mene ja tiedä. Kait ne hampaat joskus tulee kumminki.

Meillä liikkuminen käy ryömien oikein kovaa kyytiä ja kukkapurkkeja sormet kovasti tavoittelee mutta ei onneksi osaa vielä nousta puuta vasten. Konttauskaan ei varmasti kaukana ole kun konttausasennossa on jo kauan heijannut itseään, ei vaan ole hoksannut miten siinä asennossa pääsis eteenpäin.

Eemeli on lauantaina jo 8 kk ja viimeksi punnittu kuukausi sitten ja seuraava vasta 9 kk. Oli sillon 8kk ikäisenä saanut ikäisensä hyvin kiinni kun tämä mamma syöttänyt oikein tosissaan poikaa. Painoi sillon pari sataa grammaa vaille 8 kiloa ja oisko sitte ollunna 68 cm.

Yöt meillä on nukuttu jo kauan illasta aamuun heräämättä. Jos joku yö herää niin tietää kyllä että oikiasti jääny illalla puuro väliin jostain syystä tai sitten joku kipeänä. Onneksi nukkuu. Ihailen kyllä sellaisia äitejä jotka jaksaa kuukausitolkulla imettää läpi yöt nukkumatta sikeästi minuuttiakaan.

Nyt reissun päällä ollu vaikeinta tuo ruokapolitiikka kun Eemeli syö yleensä omatekoisia potturuokia ja mites siinä alat niitä kuljettamaan moneksi päiväksi. Asuntovaunussa on kyllä pieni lokero johon joku purkki mahtuu mutta niittenkin sulattaminen on niin hidasta vesihauteessa. Unet on maistunut hyvin kun on saanut viettää yöt omassa vaunun kopassaan. Hoksasin muuten juuri että kohta on sekin pieni, samoin turvaistuin.

Täällä siis iloinen vesseli touhuaa päivät ja on koko perheen lellikki. Tämän tästä joku huutaa että äiti tuu kahtoo mitä eemeli on oppinut. Viimeksi oli oppinu purskuttamaan suullaan hauskasti :heart:

Ei muuta kuin vähäsateisempaa kesän jatkoa kaikille

Terveisin juusto ja eemeli 8kk

Lueskelin täällä näitä juttuja ja tuli semmonen fiilis että oispa kiva itekin olla jakamassa täällä kokemuksia! Mahdunko mukaan vai onko tää jo ihan "sisäpiiristynyt" ? ;)

Meillä on 9.12. syntynyt tyttö, Liinu nimeltään (Leenu, huomasinpa, että jotain samaa meidän tyttöjen nimissä on; Liinun kokonimi on Liinu Anna Lumia, sinulla Lumi Anna Emilia, taitaa olla jokseenkin samanlainen maku ) =)
Tyttö painaa nyt vajaa 9 kiloa, emme ole käyneet neuvolassa yli kuukauteen niin tarkkaa en tiedä. Pituus on jotain 70cm, noin suunnilleen. Istuu tuetta, liikkuu lähinnä pyörimällä mutta konttausasentoja ei vielä harjoittele! HAMPAITA EI OLE YHTÄÄN, olenkin tässä miettinyt josko meidän pitäis hammasteknikolle lähtä pyytämään tekohampaita!!
No, ehkä ne sieltä joskus tulee!

Mites teidän muksut syö? Kuin säännöllinen teillä on päivärytmi lasten kanssa? Millasista leluista teidän vauvelit pitää?

Niin, ja mitä perustietoja mun pitäis vielä kertoa? :) Voi voi kun tunnen oloni vähän vieraaksi täällä mutta jospa olisin tervetullut :)

mai ja Liinu

Meilläkin on Lennille puhjennut alas kaksi hammasta. Lenni on myös nuhassa, joten kitinätä on taas piisannut viikon verran... Öisin herää usein syömään, tai ei ehkä niinkään syömään, mutta tissi vaan on pojan rauhoittanut kummasti uudestaan uneen ja äiti on saanut jatkaa uniaan.
Meillä liikkuminen hiljeni hetkeksi tuon sängystä putoamisen takia. Lenni aristi sen verran oikeaa käsipuoltaan, että hyvin alkaneeseen ryömimiseen tuli taukoa. Nyt alkaa taas meno maistumaan ja kissanpennut on varmin keino saada Lenniin liikettä :D Kissanpennut kun on uteliaita lattialla ryömivästä Lennistä ja Lenni samoin kisunpennuista, jopa maistamiseen asti... Pennut saaneet useammankin märän suukon Lenniltä :heart:
Meillä on alettu nyt syömään reippaasti kiinteitä ja sosepurkki menee jo kerrallaan. Mun oma tekoiset pöperöt ei Lennille maistunu :ashamed: Mutta en aio lannistua,vaan yritän sitkeästi syöttää myös niitä Lennille :snotty:
Lenni syö vielä rintaa ja hän on myös oppinut miten saa takuu varmasti äidin pitämään hauskoja ääniä... Hän puree rintaa lujasti ja venyttelee sitä samalla erisuuntiin ja arvatkaas vaan tekeekö kipeää! |O *Lisää purukalustoa odotellessa*

Oih, täällähän on jo muutama vauva alkanut sanomaan sanoja :heart: On varmaan ihanan kuuloista!

Lenni oli viikonloppuna ekaa kertaa hoidossa hurjat 6 tuntia äidilläni, kun minä olin Miljoonarockissa katsomassa Himiä B) Olin kylläkin ihan vaan kuskina, mutta oli ihan älyttömän hauskaa! Eikä tarvinut oksennella seuraavana päivänä... ;)
Äiti pärjäsi hyvin Lennin kanssa (äiti on luotettavin hoitaja Lennille, minun jälkeen. Mies ei pärjäis noin montaa tuntia pojan kanssa ) äiti lupasi ottaa Lennin vielä muulloinkin hoitoon, joten mitään kammoa ei jäänyt, vaikka Lenni oli muutaman tunnin itkeskellytkin... :)

Lumiina ja Lenni 6kk2vko

Mai ja Liinu, tervetuloa mukaan! :wave: :hug: Ihana nimi tuo Liinu! :heart:

Meillä Lennin herkkua on päärynä ja persikka soseet, mutta sen lisäks hänelle maistuu myös kasvissoseet ja nyt on alettu totuttelemaan pikkuhiljaa possunlihaan ja riisipuuroon.
Lempileluja meillä on tuollainen "rätisevä" kirja, liberolta tullut kukka, kovaa muovia oleva mato ja kovaa muovia oleva värikäs ötökkä. Kaikki ihanan värikkäät lelut saa takuu varmasti Lennin huomion ja jos ne vielä pitävät jotain ääntä niin ne on tosi in! :D

Mullakin profiilissa uusi kuva Lennistä, Lenni siinä 2kk ikäinen kuolasuu :heart:

Reissussa ollaan oltu yli viikon ja ensi viikkokin vielä ollaan reissun päällä.Tällä hetkellä majaillaan mummolassa.Tampere ja Vaasa jo käyty, sunnuntaina lähdetään Turkua kohti.

Matkat muuten menneet kivasti, mutta poju ei kyllä viihdy hereillä ollessaan juurikaan yhtään autossa :whistle: Kokkolassakin pidettiin kahden tunnin pysähdys, jotta saatiin poju väsytettyä ja uudelleen nukahtamaan niin päästiin jatkamaan matkaa |O Ja unetkaan ei monesti ole kuin vähän yli tunnin mittaisia eli hidasta on matkan teko ellei haluta kuunnella suoraa huutoa takapankiltä :x Vaihdettiin ennen matkaa isompi istuin, en sitten tiedä olisiko paremmin viihtynyt kaukalossa tai voi olla ettei siinäkään olisi viihtynyt.

Meillä keksittiin konttausasento jo joku aika sitten, mutta toistaiseksi siinä vain nytkytellään eli vielä ei konttailla.Istuminen sujuu, mutta sitten jos kaatuu niin aivan suoriltaan menee eli vähän huonosti ottaa vastaan käsillä.Joten ei pojua uskalla jättää yksin istumaan jos ei ole tyynyjä takana pehmustamassa.Ylähampaat antaa vielä odottaa itseään, mutta ei varmaan kauaa, kun niin turvoksissa ovat ikenet ja kärttyisyyttäkin on ollut ilmassa.Yöt on ollu samanlaisia kuin kotonakin eli vähintään kolmesti syö |O Tosin ekat yöt oli tosi levottomia, mutta nyt kait sitten jo tottunut reissuelämään.No kotona sitten täytyy aloittaa öiden parantaminen ;)

Meillä poju on tosi hyvä syömään, kaikki mitä tarjotaan kelpaa ja menee alas eli mitään varsinaisia herkkuja en pysty sanomaan :D Viimeksi ollaan otettu ruokavalioon naudanliha ja ruis ja vehnä.Muussattua banaania ajattelin tarjota seuraavaksi.Järsiikö muiden vauvat leipää?Millaista ja miten onnistuu?Me ei olla vielä tarjottu, mutta ajattelin, että voisi kokeilla.Kotona poju syö pääsääntöisesti itse tehtyä ruokaa, mutta nyt reissussa ollaan oltu melkeimpä valmislinjalla, tosin yhtä hyvin kelpaa.

No eipä muuta tällä erää :wave:

Johanna ulkona nukkumassa. Meillä vaan koko ajan vähenee päiväunimäärät. Aamupäivästä nukkuu pari tuntia ja tuossa 16-17 tunnin verran maksimissaan. Yöunet on sitten vastavuoroisesti pidentyneet. Tai aamut ainakin. Nukkumaanmeno on melkoista taistelua iltaisin, yleensä ennen 21:tä nukahtaa ja usein joudun menemään pötkölleen meidän sänkyyn että Johanna malttaa sänkyynsä rauhottua. Aamuisin on alkanu nukkumaan 7-7.30 asti,toisinaan juo maitoa klo5 maissa,ja toisinaan pärjää ilman syöttöä. Mä lopetin tuon imettämisenki kokonaan,saa yölläki tarvittaessa korviketta,eikä sitä menekään kuin vajaa 100ml.

Johanna syö aamuisin ja iltaisin puuroa,kauralla on menty vaan..kokeiltu on muitakin mutta tuntuu että niistä tulee oireita,niin oon vielä jättäny ne pois. aamupäiväunien jälkeen saa hedelmäsosetta ja tuossa ennen 16:sta saa perunalihasoseen. Iltapuuron teen itse mikrossa,aamulla oon nyt tehny piltin kaurapuurojauheesta puuron (ei oikein maistu),enempi tykkää mun ite tekemästä. ja purkista oon antanu hedelmäsoseen. perunalihasoseet teen itse. Johannallalla on riisiallergia,joten ei voi suurinta osaa kaupan soseista hänelle antaakaan. ja näyttää noista kaupan ei riisitärkkelystä sisältävistäkin soseista maha menevän löysälle,joten joku niissä silti on mikä ei passaa.

Niin ja me osakestoillaan Johannan kanssa,öisin on kuitenki toistaiseksi pampersit käytössä.

Tervetuloa Mai ja Liinu!!!!

Viivillä on huomen 7kk synttärit :D

Alhaalla kaks hammasta, ryömitään, kontataan pikkasen matkaa mut sitten menee "askeleet" solmuun, kävelytuolilla kiusataan meidän koiraa, tekee ilkeyttä. Sanoo "äiti, äitä ja iti". Nukkuu yöt putkeen, joskus jos on liian kuuma (tää meidän kämppä on tosi lämmin) niin haluaa herätä juomaan maitoo yhdesti yöl mut jos kaikki ok niin nukkuu kyllä. Noussu pari kertaa tukea vasten, yrittää kovasti nousta istumaankin. Pikakuulumiset kun nyt pitää jo mennä :wave:

Hienoa, että mahdutaan mukaan :)!

Sain vihdoin viimein Liinun päiväunille. Viime viikkoina on tuo nukahtaminen ollut vähän ongelmallista - mitä enemmän tyttöä väsyttää, sen huonommin nukahtaa. Pienempänä nukahti omia aikojaan sänkyyn, mutta nyt ei... pitää heijata ja laulaa, imettää ja taas heijata sylissä. No, jospa tämä vaihe menis joskus ohi.

Kokeilin eilen ekaa kertaa puuroa. Annoin kaurapuuroa ja kasvissosetta - ei maistunut. Aamulla uusi yritys; puuroa ja marjasosetta, vähän paremmalla menestyksellä. Kun alko yökkimään niin lopetin. Toivotaan että oppis tässä päivien mittaan.

Hassua, kuinka kaikki lapset kehittyy niin eri tahtia!! Mielenkiintosta :)
Mulperi, kirjotit noista automatkoista. Yhen kummallisen huomion oon täs tehny; kun lähtään omalla autolla reissuun, LIinu nukahtaa melkeinpä heti omassa istuimessaan, mutta kun oltii reissussa isäni autolla, niin eipä kyyti kelvannut... eikä se ollu eka kerta, kun toisten autossa ei viihdytä. Oma auto paras auto (?) :)

Mies on ollu yön töissä, nukkuu siis nyt, joten lähenpä käyttämään hyväksi tämän oman ajan ja SYÖMÄÄN :)

ps. Saattaa olla ehkä arkakin kysymys, mutta kysyn silti; imetättekö vielä? Jos, niin kuinka usein?

mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!

Tervetuloa Mai ja Liinu :D
Meillä auto matkat kyllä sujuu Ninnin kans tosi hyvin. Toissa viikonloppuna käytiin Kuusamossa ja tyttö nukku koko matkan eli 2,5 tuntia kuusamoon, sit oli kaupassa käynti ajan hereillä ja sit taas nukahti tunnin ajomatkan mökille. Tulomatkan kans nukku koko matkan. Ei oo väliä onko oma vai muitten auto.
Meidän pitäs kans ostaa Ninnille isompi istuin autoon, oon aatellu gracon akta istuinta jonka voi laittaa molempiin suuntiin. Onko kellään kokemusta siitä istuimesta?
Me ollaan annettu pieniä murusia ruisleipää, mutta ei mitään isoja palasia ku ei toisella oo etes hampaita =)
Nyt oon parina aamuna kokeillu antaa ite tehtyä ohrapuuroa, mutta ei oikee taho maistua ku siitä ei saa niin sileää sosetta ku Bonan puurojauheesta. No hiljaa hyvä tulee...
Mai kyseli imetyksestä, minä en ole imettänyt yli kahteen kuukauteen. Ninni oppi liian hyvin pullolle kun jouduin antamaan lisämaitoa.

Mutta nyt kauppaan :kieh:

Maria ja Ninni

en oo ennen tänne kirjoitellut...mutta siis meilläkin jouluna 2006 syntynyt Eerika-tyttö. (onko muuten täällä kerhoa joulukuussa 2006 syntyneille...?)
iso tyär alkaa neiti olemaan, vk. sitten oppi nousemaan ja nyt jo ottaa muutamia askeleita, sit mieletön huuto päälle kun ei ossaa viel laskeutua.
kaks hammasta on alas tullu ja niitä täytynee sitte koettaa joka puolelle. ei olla nyt pitkiin aikoihin käyty neuvolassa mut tuossa kesäkuun alussa 6kk neuvolassa oli neiti 71cm ja 7400gr...ja ihan hurjasti on taas kasvanu.
tässä jokin aika sitten alkoi rakentaminen ja uudella paikkakunnallakun asumme...niin meinaa olla vähän yksinäistä..
on neiti alkanu ryömimään, tai on siitä jo reilu kk ja samoihin aikoihin nousi kontalleen, mut luulen et ei ala konttaamaan ku on nyt niin innostunut tuosta seisomisesta, ettei oikein yölläkään malta nukkua.
miten monesti teiän "pienet" herää vielä öisin? tai voisko alkaa jo opettamaan "syömätöntä" yötä? Eerika heräilee yleensä kerran, mut nyt on pari yötä menny et herää kahdesti...alkaa vaan itteä väsyttää tää tahti.
jep, täytynee alkaa tekeen jotain sapuskaa.

-hanna ja eerika

Tervehdys tosi pitkästä aikaa!!! Silja on jo yli 6kk iso neiti. Meillä ei vielä ryömitä vaan kierimällä liikutaan joka paikkaan ja silläkin tyylillä ehditään laittaa stereot päälle ja imeskellä verhoja ym mukavaa. Hampaita ei ole vielä yhtään vaikka harjakin on ollut jo valmiina odottamassa. Pahin kuilaaminenkin on jo asettunut mutta kaippa niitä hampeja joskus tulee.

Kiinteitä meillä on syöty reilu kk. Kovin herkästi tulee masuvaivaa joten kovin monipuolinen ruokavalio ei vielä ole. Imetän vielä, mutta tuntuu että maito ei tee enää niin hyvin kauppaansa kuin ennen. Perunasta meille tuli vatsaoireita ja nyt ollaan annettu sen tilalla bataattia mikä on sopinut paremmin. Harmi vaan että kaupan soseissa on melkein kaikissa sitä perunaa.

Puurot on meillä ihan lemppareita kunhan ovat tarpeeksi sileitä. Omatekemän kaurapuuron Silja oksensi eilen lattialle, vaikka olin koittanut ryynejäkin pienentää ettei tulisi liika klimppistä. Kyllä säikähdin kun toinen alkoi yskiä ja oksentaa. Kaupan puuroilla siis mennään.

Kysymys teille jotka imetätte vielä annatteko maitoa ennen vai jälkeen ruuan? Annatteko lisäksi vettä?

No nyt toinen hermostuu joten täytyypi mennä..
t,tähtityttönen

Meillä poika herää yöllä vähintään kolmesti. Välillä nukahtaa uudelleen tutin ja tassuttelun avulla, välillä vaatii tissiä. Yöunille Petja menee puoli kymmenen maissa ja heräilee uuteen päivään klo 7-8. Petja nukkuu kolmet päiväunet, kaikki vaunuissa. Yleensä ne kestävät 0,5-1,5 tuntia per kerta.

Annan nykyään päivisin pääasiassa korviketta, mutta iltaisin, öisin ja aamuisin imetän edelleen. Pojan lempiruokaa on hedelmäkaurapuuro ja hedelmäsoseet. Lihasoseet ei uppoa kovin hyvin. Niitä teen kotona itse, reissuissa on annettu kaupan soseita.

Meillä täyskestoillaan.

Tervetuloa uusille kirjoittajille!=)

Krissie ja Petja 6,5 kk

Tervetuloa mukaan Mai ja Liinu sekä Hanna ja Eerika :wave:

Minä olen tosiaan ollut kerrossiivoojana viime lauantaista asti ja mies kokeillut koti isyyttä =) Mukavasti miehellä ja Pyryllä on kotosalla mennyt, mitä nyt äidillä on ollut aivan kamala ikävä ukkoja töissä. Ja hommia vaan olisi tarjolla kokoajan lisää, ei vaan raaskisi kokoajan olla tekemässä, pianhan sitä äiti ei enää kelpaa ollenkaan vaan pelkästään isi :whistle:

Mitäs kaikkea täälä olikaan kyselty...
Ensin leivästä. Meillä Pyry on nakertanut jo parin kuukauden ajan kuivattua ruisleipää (lähinnä kantapaloja), nykyään nakertelee hyvällä ruokahalulla näkkileipää ja maisteltu ollaan pikkuisen sämpylöitä, patonkeja ja muita vaaleita leipiä. Ruisleipää Pyry tykkää jyrsiä ja aikansa sitä imeskeltyään saa palojakin irti. Ensimmäisillä kerroilla piti tosin vahtia vieressä ettei tukehdu jos liian ison palan saa irrotettua leivästä, mutta nykyään nakertelu menee jo ihan hienosti.

Meillä imetetään edelleen, tosin nyt on mennyt päivisin korviketta kun en ole ollut tisseineni paikalla. Maitoa Pyry saa vaihtelevasti ennen tai jälkeen ruoan, riippuu miten kiukkunen poika on. Tosin meillä se ei kamalasti ole vaikuttanut ruokahaluun vaikka tissiteltäisikin ennen soseita, kaikki uppoaa aika kivasti silti. Vettä ei kamalasti juoda, kuumina päivinä koetetaan pikkuisen tarjoilla nokkapullosta vettä, mutta menekki ei ole kovin kummonen.

Me siis ollaan alettu pikkuisen vierottaa poikaa yösyönneistä, meillä kun edelleen heräiltiin kahden tunnin välein öisin syömään. Aika hyvin ollaan saatu venytettyä jos pojan unia, nykyään nukkuu oikeastaan nelisen tuntia ennen kun herää ensimmäisen kerran ja silloinkin tyytyy yleensä tuttiin ja nukkuu vielä joitain tunteja ennen tissittelyä. Kummasti sitä jo parin yön jälkeen millon sai nukkua neljä tuntia putkeen heräämättä tunsi itsensä aivan käsittämättömän pirteäksi ja energiseksi.
Tosin viime yö meni sitten vähän heikommin, taitaa olla hammasta tulossa Pyrylle, joten ollaan vähän joustettu tuossa vierottamisessa.
Mutta eiköhän se tässä jossain vaiheessa tämäkin mamma saa nukkua ruhtinaallisia yöunia :D

Autoilusta. Meillä ei omaa autoa olekaan ja liekkö sitten kun Pyry ei ole oikeen tottunut autoiluun vihaa sitä puuhaa. Ei viihdy kymmentäkään minuuttia kaukalossaan ettei alkaisi huutamaan joten autoreissut on pitänyt ajoittaan unien mukaan. Yli puolentoista tunnin reissut ollaan suosiolla ajoitettu yöhön että Pyry nukkuisi koko matkan. Sitävastoin bussissa Pyry tykkää matkustaa, varsinkin jos pääsee vaunuista nousemaan syliin istumaan.

Meillä syödään omatekemiä mössöjä ja ei oikeen meinaa upota laisinkaan kaupan ruokaisat soseet. Jos sekaan laittaa bataattia niin saa Pyryn huijattua syömään valmiita mössöjä pikkusen enempi, mutta eipä ne kyllä omaan suuhunkaan oikeen maukkailta maistu jos vertaa omatekemiin jotka oikeasti maistuu kasviksille eikä jollekin epämääräiselle liisterille.

Leluistakin taisi olla puhetta. Parhaita leluja on ehdottomasti mainokset :LOL: Niitä Pyry jaksaisi rutistella ja näpertää vaikka kuinka kauan. Myös iso etikka pullo on ihana ja kirjat tuntuu viehättävän Pyryä kamalasti. Ylipäätä kaikki ei-ostettu tuntuu olevan (kirjoja lukuunottamatta) kaikkein kivoimpia juttuja.

Noniin, eiköhän tämä romaani jo riitä tältä erää. Kohta täytyy lähteä ilta puuro hommiin.

tinde ja Pyry

Kiva kun tulee uusia keskustelijoita,saa meidän pinokin uutta virtaa.Aika hiljaiseloa on ollu..

meillä on niin tajuttoman vaikeaa nukkumaanmeno,ei oo väliä onko tyttö miten väsyny tahansa,tai onko kyse päivä- vai yöunille menosta. suosiolla oon päiväunet tänään nukuttanu vaunuissa,ja nukkukin sitten 4tuntia! nyt nukahti sitten yöunille maitopullon saattelemana kun oli niin väsynyttä neitiä.. ei ollenkaan kiva homma! Mutta hyvä kun nukahtaa jotenki...ja herää vain kerran tai ei sitäkään syömään...

Tervetuloa uusille!!

Meillä nukutaan yöt edelleen hyvin...
Välillä herätään kerran syömään siinä kuuden aikaan ja jatketaan unia yheksään... Illalla nukkumaan mennään yheksän ja kymmenen välillä.
Lempileluja on kirjat tällä hetkellä... Ja tietty KAIKKI kielletyt esim. johdot, kengät, koiran puruluut... Kaikki mistä syntyy kova huuto kun otan pois.

Imetyskysymykseen... En imetä. Ensimmäisten kahden viikon jälkeen siirryttiin vallan korvikkeeseen. En tiiä johtuko leikkauksesta vai mistä mutta maitoo ei vaan tullu.

Herkuista, päärynä ja naudanliha&kasvissose on pojan lempparia!
Parsaa taas inhoo yli kaiken. Oon sitäkin silti antanu mut aikamoista maanittelua on et saadaan suu aukeen ;)

Mutta nyt nukkumaan :wave:

Hei!

Tervetuloa vaan mukaan! Mukavaa kun tulee uusiakin tuttavuuksia =)

Meillä päivärytmi on aika säännöllinen, mutta määräytyy aika lailla heräämisen mukaan. Syönnit on noin 3 tunnin välein ja päikkäreitä nukkuu kahdet - päikkäreiden kesto ei vaan oo ollu viime aikoina kovin vakio vaan se vaihtelee 15 minuutista reiluun tuntiin.
Minäkin imetän vielä, mutta vain 3 tai 4 kertaa päivässä. Aamulla imetän kahdesti, 7 aikaan ja kymmeneltä ennen aamupuuroa, ja sitten illalla kuuden aikoihin ja puoli yhdeksältä iltapuuron jälkeen. Ruoan yhteydessä Lassi juo vettä kun korvike tulee ulos ihan heittämällä.
Yöt on menny ilman imettämistä jo puolitoista kuukautta ja muutenkin heräämiset on vähentyny niin että aika harvassa alkaa olla ne yöt että tarvis herätä antamaan edes tuttia.
Lempiruokaa Lassilla ei taida olla kummemmin... Kaikki menee mitä tarjotaan, mutta tietenkin marja- ja hedelmäsoseita vois syödä vaikka kuinka paljon :D No nyt kun ollaan kokeiltu erilaisia lihasoseita niin semperin palapaistisose pisti suun nappasemaan ja purkki meni aika vauhdilla :)
Leluista hauskimpia on soivat lelut joissa on yksi tai useampi nappi mitä voi painaa ja saada aikaan erilaisia ääniä, mutta niitäkin enemmän kiinnostaa johdot, kaukosäätimet, kännykät, kissanlelut ym kielletyt tavarat :)

Millonkohan tästä koneelta joutais nukkumaan... Pakko kait tässä on jo mennä :)

Pimmi ja Lassi

Yhteistyössä