JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

oikein paljon onnea äitee82 ja koko perheelle. :flower: :heart:



Alkuperäinen kirjoittaja menninkäinen87:
jopas on,kun tänään jo toinen vauvauutinen!! eihän täältä kohta malta ulos kirjautua kun jännää vauvauutisia!!ihanaa!
Saiskohan täältä tilata vaikka kännykkään "tulospalvelun" niin pysyis koko ajan ajan tasalla? :D
 
Moksalle ja äitee82:selle onnittelut syntyneistä! Ihanaa... :heart:

Suzyco: kurja tilanne sulla sattu koirien kanssa... itekki välillä helisemässä jos vapaana tulee koiria vastaan tai vastaantulevan koiran päässä joku pikkulapsi. Sitä kun ei koskaan voi etukäteen ennustaa, mimmosia yhteenottoja noille voi käydä. Näillä kulmilla tuolla kylällä kun ainakin kulkee yks reippaasti peruskouluikänen poika itsekseen ison saksanpaimenkoiran kanssa. Monesti miettinyt, että minä en heitä vastaan haluaisi koirineni kävellä. Tuo uroksemme kun rähisee herkästi kaikille vastaantuleville uroksille ja narttu taas omaa arkuuttaan rähisee kelle vain ja uros siinä sivussa narttua suojelemassa... Kyllä minä vielä omani saan piettyä hallinnassa, mutta jos se vastaantuleva koira ei olekaan hallittavissa... ei hyvä.
 
niin,sit voisin vähän vähemmän tärkeetä raapustaa eli eiliset neuvolakuulumiset.....
sf mitta oli pysyny samoissa lukemissa ku vko sit,37,paino ikävä kyllä ei....tullu taas +1400,mutta nyt mä veikkaan että toi rauta mitä oon vetäny kapseleina ei sovi mun vatsalle,kun on koko sen ajan ollu erinäisiä mahavaivoja,niin josko se vaik ois aiheuttanu ummetusta ja se nyt lisänny painoa.....sovitaan näin... :whistle:

hemoglobiini oli laskenu raudasta huolimatta jo 107,joten kävin samalla reissulla hakee sitä varmasti tehoavaa kräuterblutsaftia.ja piimää ja parempaa maitohappobakteerivalmistetta,haluun saada mahan toimii ja inhottavat vaivat loppumaan!

turvotusta kun kysyi niin sanoin että se normaali,ja tietty sit viime yönä kun vessaan nousin niin oli ranteet ja huuletki turvoksissa! |O ja jalat niin että kipeää teki..... joten valvoin yöllä parisen tuntia kun säikähdin johtuuko huulten turvotus jstn yliherkkyydestä vai ihan vaan raskaudesta,kerran kun oon jo yöllä menny sairaalaan kun huulet ja nielu turposivat niin se ei oo mukavin tunne keskellä yötä......

vaikuttaa varmaan noihin turvotuksiin huonelämpötila kun viime yönä muutenkin hikosin.....

neuvolassa oli myös kätilöopiskelija paikalla,niin oli vähän erilainen käynti,tarkemmin tunnustelivat vauvaa ja kattelivat ultralla,ja tää vakihoitsu kerto että vauvan pää ottaa kiinni häpyluuhun,kun tarkotus on että olis niinku häpyluiden sisällä tai välissä tai miten sen sanois......ja vauva olikin silloin suht ylhäällä,kun en siitä pöydältä ylös päässy ku peppu otti kylkiluihin vastaan!

no,en ollu ku neuvolasta pihalle päässy,niin tuntu just tuolla alhaalla edessä sellanen tosi inhottava ja pitkä vihlasu,teki mieli mennä takas ja sanoa että no tunnusteleppa nyt,ihan varppina paino päänsä sinne kuoppaan,kävely muuttu taas sellaseks pallo jalkojen välissä taapertamiseks,mitä on välillä ollu viime aikoina.eli kai se vauva yön aikana vähän sieltä valuu ylöspäin,kun toisina aamuina alkaa heti painaa niihin luihin,toisina on helpompaa.nyt toi tunne että on siellä kunnolla kuopassa,on jatkunu,kun siellä häpyluiden kohalla tuntuu sellasta jomotusta,kuin niitä luita venyttäis....eikä tosiaan enää ite taivu kun heti sinne koskee...pysyis vaan oikeessa asennossa et pääsis synnytys alkaa!

kun neuvolassa kerroin siitä mun yhen yön jutusta kunnon supistusten kaa,niin kysyi että liikkuko vauva silloin,enkä kyllä muista et ois liikkunu,niin eikös se niin oo että sitte kun synnytyskin lähtee oikeesti käyntiin ja supistukset tulee säännöllisesti niin ei se vauva silloin kyllä liikuskele niiden välissä?? että voikohan siitä päätellä jotain jos vauva alkaa olee ihan hissukseen....?

täälläkin oli eilen harvinainen mutta tosi ikävä hiljainen päivä liikkeissä,illalla ei tullu perinteistä jumppaa eikä yöllä tuntunu just mitn liikettä,aamulla jo oli pakko nousta koittaa jippoja et tuleeko niitä muksuja,ja huh helpotusta kun alkoi normi mylläys! :saint: ja äskenkin onnellisena vain ihastelin masua kun pomppii ja heiluu kun jalat viuhtoo ja venyttelee..... :heart:

tosin tonne luihin tuntuu nyt tosi epämiellyttävästi noi liikket .....auuuts...

menninkäinen 38+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
oikein paljon onnea äitee82 ja koko perheelle. :flower: :heart:



Alkuperäinen kirjoittaja menninkäinen87:
jopas on,kun tänään jo toinen vauvauutinen!! eihän täältä kohta malta ulos kirjautua kun jännää vauvauutisia!!ihanaa!
Saiskohan täältä tilata vaikka kännykkään "tulospalvelun" niin pysyis koko ajan ajan tasalla? :D
hih,juu,se oiski hyvä! :LOL: pistetääs ylläpidolle kehitysehdotusta.... :D
 
Onnittelut vauvautuneille. :heart: Sanomattakin selvää, että oon kateellinen.

Tänään kävin neuvolassa. Vauva on ilmeisesti kiinnittynyt, oli ainakin tosi alhaalla. Painoo mulle tulee se 1,5kg viikossa.. :/ Se masentaa, muuten kaikki hyvin. Ei juurikaan turvotuksia tai muuta. Synnytystä odotellessa.. Tule jo. :)
 
ONNEA PRINSESSAN JA PRINSSIN VANHEMMILLE! :heart: :flower:

Mä sit luovutin ja hain närästykseen rennietä vaikka olinkin päättänyt selvitä ilman lääkkeitä. Tosin ei ole sen jälkeen närästänyt, vaikka en kerinnyt yhtään ottaa... jospa se paketin katselu jo auttais :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja menninkäinen87:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
oikein paljon onnea äitee82 ja koko perheelle. :flower: :heart:



Alkuperäinen kirjoittaja menninkäinen87:
jopas on,kun tänään jo toinen vauvauutinen!! eihän täältä kohta malta ulos kirjautua kun jännää vauvauutisia!!ihanaa!
Saiskohan täältä tilata vaikka kännykkään "tulospalvelun" niin pysyis koko ajan ajan tasalla? :D
hih,juu,se oiski hyvä! :LOL: pistetääs ylläpidolle kehitysehdotusta.... :D
Joo täytyy ruuhkauttaa palautelaatikko jos tulis vaikka nopeastikin. :LOL:

Jep. Täällä taas. Illalla viimeks ja aamulla ekaks... :D Miten niin riippuvainen, luulette vaan. ;)

Eilen illalla supparit sitten loppui kun vaan istuin kokeeseen lukemassa... Hyvä niin... Yölläkin sain nukuttua hyvin, edes vessaan ei tarvinnu nousta. :eek: Tai ois tarvinnu, mut en jaksanu... :ashamed: :D Ja aamulla oli sit taas ihan selkeetä punaista paprussa ku pyyhki... Kertokaas vielä millanen se limatulppa sit on, mistä sen tuntee? :ashamed: :ashamed: Mietin et oisko toi sit jo sitä vai johtusko vaan eilisestä kovakouraisesta lääkäristä... No, tänään meen sille samalle, mut mieli ei siltä tekis mitään kysyä kun ei se kuitenkaa vastaa. :headwall:

Onneks tää aamu kuitenkin lähti hienosti käyntiin: mies ja esikko lähti hetki sitten, ja neiti puki kaiken itse. :eek: :heart: No okei, autoin sukissa ja paidat housuun hyvin ym, mut siis kuitenkin puki ite. :D Ihanaa... :saint:

Nyt aamupalalle (mikäli jotain mahassa pysyy ettei tuu samantien ulos... :headwall: ) ja vielä viimehetken lukemiset kokeeseen...

Shamandalie ja Torsti 37+4 :heart:
 
:headwall: voi helv*** mikä aamu... kaikki alkaa siitä et mies herää puol tuntia liian myöhään ja myöhästyy siis töistä. Ja kenen vika? MUN.. joopa joo kun en laittanu mun kelloo soimaan niin ei tietenkään aikuinen mies ite töihinsä herää. Sitte sillä aikaa ku mies suihkussa 6v heräili ja ku ei saanu vessan ovee auki päätti pissata eteisen lattialle puol unissaan.. ja ei ku siivoomaan. no tämän jälkeen ajattelin et ihanaa nyt aamupalaa ja aamulehden lukemista. Siinä sitten söin leipäni ja vetäsin varmaan puol litraa appelsiini mehua ja ku nousin ylös niin kaikki pihalle samantien. Hyi hitto, en tiiä sitte oonko tulossa vatsa tautiin (mikä oliski tässä vaiheessa raskautta tosi kiva) vai söinkö vaan liian nopeesti tai jotain. hmm. sori tää teti ei kyl ehkä mitää kovin kiinnostavaa luettavaa :ashamed: ottaa vaan päähän et kaikki menee niin lahjaakkaasti pieleen!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vanessa:
Siinä sitten söin leipäni ja vetäsin varmaan puol litraa appelsiini mehua ja ku nousin ylös niin kaikki pihalle samantien. Hyi hitto, en tiiä sitte oonko tulossa vatsa tautiin (mikä oliski tässä vaiheessa raskautta tosi kiva) vai söinkö vaan liian nopeesti tai jotain
"Mahatauti" voi myös ennakoida synnytystä, kun elimistö pyrkii tyhjentymään ennen... :) Täällä ei vielä ainakaan oo laatta lentänyt, mut koko ajan etova olo ja vatsa toimii. :headwall:
 
onnea äitee 82:lle :flower: IHANAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! :heart:
täällä rauhallinen yö takana.joitain suppareita mut ei säännöllisiä...vauva edelleen suht rauhallinen mut nyt paineet yms ok ni ei huoleta ja luultavasti johtuu sitte tuo vaitonaisuus kun laskeutunu.
shamandalieei oo itellä koskaan limatulppaa tullu mutta luulen että on semmosta kirkkaanlimppistä ja vaalean veren sekotusta :x mut voi olla siittäki kun lekuri sörkkiny ja limakalvot alkaa kuiteski olla tässä vaiheessa aika herkät.mut en halua sua latistaa!!!!kyllä se sieltä vielä syntyy :heart: :D mut nyt meen akt et eskarilainen selviää kouluun...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Jep. Täällä taas. Illalla viimeks ja aamulla ekaks... :D Miten niin riippuvainen, luulette vaan. ;)
Huomenta! Vähän samaa vikaa täälläkin...
Takana yllättävää kyllä levoton yö :/ . Oon toistaiseksi melkein poikkeuksetta nukkunut kuin tukki, mutta nyt en meinannut saada unta ja vessaankin heräsin liian monta kertaa. No mukavahan se siinä rakkaan kainalossa on köllötellä, vaikkei uni tulisikaan :heart: .

Menninkäinen
: Mulla on kans huulet viimeisen viikon ajan ollu joka aamu turvoksissa. Muistutan erehdyttävästi akvaariokalaa :ashamed: . Kun vielä iho on kuiva korppu, alkaa raskauden mukanaan tuoma hehkeys olla kaunis muisto vain :whistle: ...

Kohta puoliin pitäis mennä neuvolaan. Tää onkin jo kolmas kerta viikon sisään ja painoa tulee joka kerta kilokaupalla :headwall: . Täytyykin nyt mennä aamupalalle, ettei vaan tulisi siihenkään suuntaukseen mitään poikkeusta... |O
 
Vanessa mulla pahoinvointi alkoi uudelleen rv34 ja kun sitä kesti alussa rv22 asti niin... tosi kiva jälleen... et tuskin se mahatautia sinullakaan... Olen kanssa kuullut, että elimistö tyhjentyy/valmistautuu synnytykseen, aineenvaihdunta nopeutuu tyhjentää paikat.. Tiedä sitä sitten.

Olipa kiva yö, kun ei närästänyt ollenkaan! Rennie paketin katselu siis riitti. :LOL:

Mut nyt aamupalalle rauhassa, kun esikoinen on lähetetty kouluun... Saa lukea lehden rauhassa jne... Vielä on jokunen viikko aikaa nauttia tälläisistä "hemmotteluhetkistä" :heart:

Mukavaa päivää kaikille! Montako vauva uutista tänään saa illalla lukea? :eek: :heart: :flower:
 
Huomenta!

Surkea yö takana. Viikon tauon jälkeen supisteli vähän väliä. Muutaman kerran tuli silleen kolmekin supparia joku 10 min. välein, mutta kun ennen klo 7 nousin ylös, niin sen jälkeen on lähinnä vain hieman tuntunut selkäkipua. Miestäkin varoittelin, että pitää nyt kännykän lähellä, jos soitan kesken päivän. Voihan tässä vielä mennä muutamakin päivä, mutta jotenkin nää supparit oli nyt sellaisia, että tuntuu, et pian tapahtuu... No, yritän viel vähän levätä, kun meidän pienempi muksukin vielä unten mailla. Isomman lähetin sateeseen ja pimeään koulutielle..

Polka rv 38+5
 
Huomenta!

Enpä jaksa kauheasti kirjotella... Mutta nauvolassa eilen:
Paino +280g/2vko
pissa ok
verenpaine vähän nousussa, mut tosi vähän
sf oli noussu alakäyrältä pikkusen
hb 107 mikä mulle hyvä
syke 140-150

edistystä taas tapahtunu, mutta ei mitään aivan hirveää harppausta viime viikosta. Viikko lissää lepoa, eli 36 pitäs saaha nyt täytteen, ens viikon lopussa pikkuhiljaa liikkeelle.

Kuulemma iso vauva tulossa. Siks laitettiin kahen viikon päähän vielä synnytystapa- ja painoarvio, että näkkee mahtuuko syntyy, jos mennee laskettuun aikaan tai yli.Mie en kyllä käsitä tuota, ettei paino nouse! Oon kuitenki syöny ihan mitä sattuu ja maannu vaan. En voi käsittää. Nyt yhteensä vissii joku kolmisen kiloa tullu.

Lähen tännää käymään kaupassa. En oo tänä koko levon aikana liikkunu yhtään mihinkään! Isänpäivänä kävin minun vanhemmilla, mutta se siitä. Neuvolassa ja lääkärissä vain käyny. Ihana päästä ihmisten ilmoille! En jaksa uskoa, että synnytys olis yhestä kauppareissusta kiinni ko oon kuitenki niin superhyper kiltisti maannu koko tämän ajan.

Apa ja Martti
 
Mahtavia vauva uutisia täällä. Onnea Moksa ja Äitee82 ja teidän molempien perheille!

Porche epäili olevansa ainoa, jolla ei supistele. No täällä ei kans supistele ollenkaan. Mut toivotaan niin, että sitten kun alkaa supistella, niin sit päästään heti tosi toimiin.

Onneks toi myooman kipu on hellittänyt ja olo on taas suht mukava.

Illalla olis työpaikan pikkujoulut ja aattelin mennä syömään jouluruokaa sinne. Ekat jouluruoat tänä vuonna...

Mukavaa perjantaita kaikille, mulla on muuten tänään 38vk täynnä...
 
Huomenta!!

Onnea moksa ja äitee82!!! :flower: :flower:

Voi kuinka ihanaa että vauvoja alkaa sateleen ja tänään ainaki yksi syntyy kans..mm- on varmaan jo tosi toimissa ja syntyypä heidän vauvansa samana päivänä kun on oman esikoiseni synttäripäivä eli tänään poika on sit 6v.. niin iso jo. Hiljaa mielessäni oon toivonu et syntyisi samana päivänä tää kolmonen mut ensimmäistäkää supistusta en oo pongannu.

Shamandalie: mullahan kans on tullu sellasta punertavanrusehtavaa vuotoa ku tutkittiin toissapäivänä et siitä se kai johtuu, tytön ajoilta muistelisin et kalvojen irtoilu tekis sellasen vuodon.

Vanessa: toivotaan että sun yrjöily johtais siihen toivottuun tulokseen :)

Omaan napaan ei mitään, kauheen malttamaton olo edelleen että koska sitä saa sen oman maailman ihanimman vauvan syliinsä.. :heart: Ja sit vähä pelottaaki tietenki ja jännittää siinä sivus. Nyt on vaan silleen et flunssa parkkeeras muhun ja heti aamulla kurkku oli niin stanan kipee et oikein ottaa aivoon. No, kuumetta ei oo ja taidanki harrastaa jotain kyykkyjumppaa hetken päästä et sais ees yhen supistuksen tälle päivää aikaisex :kieh:

Jaksamista mammat, ootte korvaamattomia!! :hug:

-maukkis, huomenna viikot tasan 39 ja lopusta ei tietoo... :wave:
 
ÄITEE82: Tuhannesti onnea pienestä pojasta!!!!!!!!!! :heart:

Apua, täällähän alkaa ihmiset kunnolla jakautua,,,,tahtoo kans!!!!

Shamandalie: Noita sun kuvailemia nivusjuttuja on mullakin päivittäin ja monta kertaa... siis supistuksia... En oikein sellaisiksi osannut veikata...

Lilleriina: Onpas sulla kivat aamutouhut postilaatikolla... Törkeetä!!!!!! Mulla menis niin paljon hermot tässä vaiheessa, ett varmaan kyttäisin koko seuraavan yön ja aamun, ett kuka se on... :kieh:

(.): Illalla sattui selkään niin pirusti ja alavatsakin oli hiukka kipeä... No, miestä jo hiukan valmistelin, ett voi tulla lähtö... Vielä mitä!!! Nukuin koko yön kuin tukki ja heräsin vaan 3 kertaa vessaan!!!! Ennätys! Nyt on aamusta asti tuntunut tommosta pientä jomotusta tuolla vasemmalla puolella yläselässä... Alkaa kyllä tuntumaan, ett kuvittelen nää oireet... :LOL: Pikkuinen on ollutkin koko aamun tosi hiljainen, mutta eilen möyrysi senkin edestä... :D Onkohan tää kipu nyt sit supistusta, vai meinaako mun suoli nyt alkaa toimimaan??? Elämän kiperät kysymykset...

Shamandalie: Sitä vaan, että mulla tuli kanssa sisätutkimuksen jälkeen verta pikkaisen, mutta olenpa kuullut kyllä semmoisiakin tarinoita, ett se ois käynnistänyt synnytyksen... Mulla jäi eilen illalla paperiin ruskeeta vuotoa hiukan ja maailman pienin tippa verta tunti sen jälkeen, mutta ei hajua millainen on limatulppa, niin ihmettelin mitä se oli...

Tahtoo kanssa vauvan jo sylkkyyn... :heart: Tänään tyttö menee viikonlopuksi mamman ja pappan luo ja meillä on kahdenkeskinen viikonloppu edessä... Mies onkin suunnittellut jo menevänsä tps:n peliin huomenna. kysyi, ett tulenko mukaan? Juu, en kyllä enää tässä vaiheessa viitsis... :kieh: Sitten mennään kuulemma tuttavapariskunnan kanssa huomenillalla syömään... :eek: Just... Mies yrittää järjestää kivaa toimintaa viel loppuajaksi mutta kun mä en jaksais millään... Sanoinkin, ett kai hän sanoi, ett voi olla ett suunnitelmiin tulee muutoksia, jos lähtö käy. Voi ollakin, ett hän viettää varpajaisia... :D Toiveajattelua... :| Tämmöistä tänne aamuun...

Riikkuli 37+5
 
Ja paljon paljon tsemppiä MM_:lle tänpäiväiseen sektioon, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mulla alkoi eilen sellainen ärsytys, vaikka olin päättänyt, etten ärsyynny loppuvaiheesta. Itkeä tihrustaakin yritin ja miehelle kiukuttelin - ja vain ja ainoastaan siksi, kun tuntuu, ettei tää vauva synny koskaan!! :eek: :ashamed: Haluaisin jo niin kovasti eroon tästä tukalasta olosta ja ennenkaikkea vauvan syliini ihailtavaksi ja rakastettavaksi. :ashamed:

Niin, tänään LA ja eilen ei muuta kuin muutama kivulias supistus, yöllä karmea närästys ja tässä ollaan ja ihmetellään edelleen. Pah.

- Asrai ja Tiitiäinen rv40+0 -
 

Yhteistyössä