JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Olipas mukava käydä lukemassa pitkästä aikaa porukoiden kuulumisia,tuntuu hurjalta että vauvoja alkanut syntymään =) Meidänkin örkki oli pitkään perätilassa,nyt on ilm.kääntynyt mutta 36-viikon arviossa saa sitten varmuudella tietää.
Maha on kokoajan pirskatin kipeä,heti kun yrittää vähänkin fyys.hommia tehä,selkä huutaa vastalauseita ja olo on ku mummolla lumessa ku ei pääse liikkumaan pihalla kunnolla.Ootan sitä että tää valasolo helpottaa synnytyksen myötä ;)
Oon ollu viimeaikoina oikeen kiukkunen noita-akka-valitettavasti-on saanu ukko,elukat ja välillä lapsetkin sietää ihan tarpeeksi..
Ei vaan jaksais enää tätä jatkuvaa särkyä ja supistelua..
*tulipahan taas motkotettua*
Tsemppiä muille loppuviikkolaisille,pianhan tää on ohi :hug:
 
Mää ainakin olisin valmis lähteen pois synnäriltä heti kun saa. Mulla oli viimeksi niin kamala koti-ikävä että hyvä kun selvisin. Nyt kun on toi tytärkin jo maailmassa niin kuinka sitä siellä muka voi olla?!
Viimeksi olin kaksi yötä ja ei olis yks hoitaja päästänyt edes silloin pois (ei mitään syytä ), mutta onneksi lääkäri päästi. Ei siellä voi rentoutua ja nukkua, parempi kotona. Kuinka pian on edes mahd. päästä pois jos kaikki hyvin?

Miksi, oi miksi suklaa ja ruisleipä ovat niin hyviä, ja aiheuttavat maailman pahimman närästyksen... Heti kun saan lapsen maailmaan tilaan mieheltä sushia, tekee kamalasti sitäkin mieli ja Aura-juustoa... Voi elämä kun tekee mieli kaikkea syötävää :eek:

Onko muilla joilla ei ole tietoa vauvan sukupuolesta, mitään vahvaa (tai vähemmän vahvaa) tunnetta kumpi tulee? Musta tuntuu että tää olis poika kun on niin erilainen raskaus mutta muutaman unen olen nähnyt tytöstä ja se on ollut niiiiin luonnollista. Kiva kun saa sitäkin odottaa
:D

Henna ja Rookie 35+0
 
jajepoolla kans mahtava masu!!

mauahtavaa mäkin meinaan että haluan pian kotiin synnytyksen jälkeen,ehkä.esikoisen kans olisin jo ekan vuorokauden jälkeen lähteny kun oli kova koti-ikävä ja oli vähän hölmöä siellä vaan olla,mutta toisaalta oli turvallinen olo kun ammattilaiset ympärillä.mutta sekin otti siellä mun luonnon päälle kun toiset hoitajat pamahtaa sisään keskellä yötä ja viipyy sit hyvän tovin vaikka lievästi sanottuna oon unessa.
nythän asia on eri kun on toi esikoinen,kun toisaalta sairaalassa jos pääsee perhehuoneeseen niin sais rauhassa totutella vaan vauvaan,kun toi isompi kuitenkin vaatii multa aika paljon....tosin saan sen kyllä isovanhemmillekkin ekoiksi päiviksi kokonaan jos haluan.....mutta sit se ikävä....!

mutta siis tosiaan ei kattoneet muakaan hyvällä kun oisin halunnu aikasemmin kotiin,ja ymmärrän kyllä kun esikoinen oli ja mäki silloin vasta 17,mutta toivon että nyt saan tahtoni läpi jos kaikki on ok.

henna,mulla on ihan selkeä tyttö-olo,mutta luulen sen viittaavaan poikaan,koska esikoisesta oli ihan poikaolo ja se oliki tyttö......... :LOL:

hulivillä ollu jännä yö...! kiitos muuten linkistä,tilasin noita heti....teki mieli tilata kans sellanen give peas a change-puku,vannoutunut lennon-fani kun olen,mutta ei rahatilanne just nyt anna periks nuin kalliille vaatteelle....


aijau,täällä vauvalla on perinteiset iltatsembalot meneillään ja tuntuu että kohta napsahtaa häpyluu poikki jostain kun se puskee ja PUSKEE niin kovaa.....! :eek: tänään muutenki ollu painontunnetta vatsalla taas oikein kiitettävästi.....

äh,joo,mulla kans jumittaa,uni tekee tuloaan taas kun viime yö meni särkiessä........

menninkäinen 37+6
 
niin ja kengurumeinigille tsemppiä!! :flower:

meinasinki et jtn tärkeetä unohtu..... :headwall:

juu kirjotelkaa vaan kaikki oikein ahkerasti,mäkin yleensä aamulla heti tarkistan tilanteen ja ehkä vielä illalla uudestaan tuun lukemaan,ihan selvä riippuvuus on!! :D
varmaan synnärillä levottomana pyörin milloin pääsen taas kurkkaa kuulumiset ja kertoo omat uutiset.... :)

ootte mahtava porukka!
 
Hei!

Vanessalle tervetuloa. Kiva saada lisää Hyvinkääläisiä tänne pinoon...

Margaret, välillä lasken liikkeitä ja välillä en. Tänään oli sellainnen laskupäivä ja itkuhan siinä tuli, kun liikkeitä ei tuntunutkaan. Kolme tuntia makasin ja odotin ja sain kasaan viisi liikettä. No sit lähdin äippäpolille. Käyrälle. Sydän sykki hienosti ja laite rekisteröi liikeitäkin. Ja sit kun odottelin lääkärille pääsyä, niin maha muljahteli ihan kunnolla. Mulla viime yönä ärtyi toi rintalastan alla oleva myooma ja on nyt sit koko ajan kipee. ärsyttää ja sen takia se lääkäri sit halus ultrata sen, ettei siel oo mitään kuolioita tai jotain. No kaikki kuitenkin ok, mut toi myooma on todella kipeä...

Henna, mä en tiedä kumpi on tulossa, mut vahvasti on tyttö tunne ja vähän pelottaa, jos se onkin poika, niin kuinka sen heti aluksi pystyy sulattamaan. Mä oon nähnyt kaksi synnytysunta. Molemmissa synnytys oli maailman helpoin ja tyttökäärö tuli.

Siellä äippäpolilla näkyi tänään ihania vastasyntyneitä, joita onnelliset isät toivat saleista. Mäkin haluun jo oman käärön...
 
Iltaa tytöt!

Onko teillä muilla sellainen olo, että joku kalvo puhkeaa tuolla jalkovälissä hetkenä minä hyvänsä?

Tuitsu: Mä en edes uskalla katsoa huhtikuun juttuja, kun olin varmaan se neuroottisista neuroottisin :ashamed: :LOL: ...

Enkulille ja miehellensä osanottoni ja jaksamista :hug: ! Tosi kurja juttu, vaikka tiedossa olisikin ollut. Ei se läheisen menettäminen koskaan helppoa ole :'( .

Kengurumeiningille kovasti tsemppiä!

Vanessa
tervetuloa :flower: !

Henna-neiti: Tiedän tunteen ruisleivästä ja suklaasta - ja niiden aiheuttamista tuskan hetkistä. Löysin juuri sellaisen aivan loistavan ruisleivän, Ruisoskarin ja nyt en sitten voi syödä sitä :/ . Mutta pian voin - graavin lohen ja punaviinin kera :D .


ON: Kaikki on sitä kalvonpuhkeamisfiilistä lukuunottamatta loistavasti, kun ei tartte jännätä enää verenpainetta ja proteiinejakaan.

Nyt äkkiä Pakoa katsomaan... :wave:
 
Heissan!

Viimeksi taisin täällä kertoilla, että kovasti on supistellut ym. ym. ja nyt ei oo taas pariin päivään ollut paljon mitään merkkejä synnytyksestä. Toivon, että ei enää menisi kovin kauan, että pääsisi tästä jännäämisestä, että "koska, koska..." En ole yleensä malttamaton ihminen, mutta kun sairaalaan on tunnin matka ja miestäkin hieman hermostuttaa, kun hänellä myös pitkä matka esim. työstä sairaalaan, niin toivoisin, että alkaisi tässä viikon sisään jo tulla.

Just tänään kävi kylässä ystävä, jonka vauva nyt 3kk. Hän kertoi, että hänen synnytyksensä alkoi lapsiveden menolla, mutta supistukset alkoivat vasta kun käynnistettiin ja yhteensä koko härdelliin meni reippaasti yli 60 tuntia :eek: Mua kauhistuttaa jo etukäteen, jos laitoksella joutuu odottamaan noin kauan (tai kauemmin) ja joutuu olemaan lasten luota pois kovin kauan. Eipä noille tietysti itse mitään sitten mahda. Itse synnytystä, kipua ym. en kauheasti pelkää. Pitää vaan ottaa vastaan mitä tulee. Eiköhän meistä nyt hyvä huoli pidetä, kun tuli palkankorotukset ja kaikki!

Joittenkin muittenkin lapsilla oli ollut synttäreitä viime päivinä. Meidän pojan synttärit vietettiin tänään, ei tullut muksuille sitten ainakaan samaa syntymäpäivää. Eilen illalla vielä soittelin kutsutuille, että kyllä meillä luultavasti juhlitaan eli en ole näillä näkymin vielä synnyttämässä.

Ainiin, ja sellaista vielä pohdin, että voikohan tämä kohdunsuun tilanne mennä yhtään kypsempään suuntaan, vaikka suppareita ei kauheasti olisikaan??? Mulle tulossa jo kolmas lapsi, mutta en ole silti asiasta ihan varma. Taitaa kuitenkin olla niin, että vain juuri supparit saavat kohdunkaulan lyhenemään ja kohdunsuun avautumaan...

polka + pikkuinen rv 38+2
 
neuvola kuulumisia
kaikki oli ok. sf mitta 30, painoa tullut nyt yht.6,5 kg. Keiju kääntyi yöllä ilmeisesti neuvolatädin mieliksi pää alaspäin, mutta on jo taas myllännyt itsensä tuttuun ja turvalliseen poikittais asentoon. :D
viikon kuluttua lääkärineuvola ja sit taas katotaan miten keiju kohdussa asustelee...
En anna etukäteen kääntää siksi, että olen kuullut sen voivan käynnistää synnytyksen ennen aikaisesti, napanuora voi kiertyä kaulan ympäri, istukka irrota jne.. Tiedän ainakin 2 kätilöä ja yhden synnytyslääkärin, jotka menivät mielummin sektioon tai synnyttivät perätilassa kun antoivat kääntää.
Itse uskon kuitenkin keijun vielä kääntyvän ennen h-hetkeä ja poikittaista vauvaa pystyy vielä synnytyksen käynnistyttyä ohjaamaan oikeaan suuntaan. Perätilassa varmaan vaikeaa.

Kaverilla on 1kk ikäinen vauva ja se kyllä hukkuu 68cm pukuun. Kaveri sanoi, että ei sitä siinä isossa puvussa saanut turvallisesti kaukaloon kiinni. Mutta siro pikkuinen tyttö hällä. Jos vauva on isompi ja "rotevampi" menee varmasti 68cm puku ihan hyvin. Itse tilasin ellokselta 56cm valkoisen puvun ja mummi oli ostanut prismasta vaaleanpunaisen 62cm puvun (varmaan sama, josta jotkut puhui, koska siinä on tumput ja töppöset neppareilla kiinni)
Keijulla on hikka monta kertaa pääivässä - neuvolassa sanoi, että se vahvistaa pikkuisen keuhkoja se hikan liike.. tiedä sitten.

Mä kans tilasin niitä kakkapapereita ja samalla kuvioharsoja... Kiitos vinkistä!

Nyt nukkumaan, jos nukkumatti suvaitsisi saapua tännekin!!!

Pinkeiju+keiju 35+1
 
Täällä yks huurupää istuu koneelle kun uni ei taaskaan tule.. parin tunnin pätkiä kerrallaan saa nukuttua, aina ei öisin ollenkaan. Päivällä sit niin väsy. Aamulla myöhemmin saa ehkä taas nukuttua pari tuntia.rytmi on ihan sekaisin... Jos tämä meno jatkuu loppuun asti niin aika zippi olo siinä vaihees kun vauvaa pitäis hoidella. Asentoa ei vaan sängyssä löydy, ja kun alkaat vaihtamaan, niin siinä sitä hommaa onkin, ei helppoa kääntyileminen tällä mahalla. Koirat tuos nuokkuu ja ihmettelee ku emäntä keittelee kahvit jo neljän aikoihin...eikä ne ymmärrä mennä nukkumaan kun pitää tuos tuijotella.
|O
 
Täällä vahva tyttöolo ja muka oma tunne siitä että tosiaan pikku tyttönen tulossa vaihtui sit viime viikolla kokoarvion yhteydessä ultrassa näkyviin palleihin :LOL: Voi sitä isännän ilmettä kun se asian siinä tajus :D Kun oonhan nyt saanu senki kuvittelemaan että tyttöhän tämä. mutta kumman todelliselta alkoi tuntua kun meni itellekin viimein perille. Onko jollain kokemusta että selvä poika täs vaihees oliski muuttunu tytöksi??? Eikös toisinpäin ennemmin saata käydä. Nuo kivekset kai on niin selvät. Ei nyt sillä että sellasta tokikaan toivoisin. Kyllä tuo uutinen aika ihana oli ja sen mukaan ajatuskin muuttui tulokkaasta ja itkukin pääsi ilosta :'( :)

Painoarvio oli käsin 3100 ja ultran mukaan 2700, siis viikolla 35+4. Vielä otetaan lantion kuvat ens viikolla, kun pientä epäilyä oli että tuleeko alateitse ulos. lisäjännitystä vielä hieman tälle synnytyspelkoiselle... Pelot unohtu hetkeks, kun päällimmäisenä oli pelko lakosta ( toki silloin olis pitäny pelatä synnytystä vielä kahta kauheemmin :laugh) Vissiin aika pimee tapaus. No sanoohan tuo kallonaikakin jo sen...

Huomenia teille jotka hereäilette ihmisten aikoihin! ite varmaan siinä vaiheessa taas peiton alla, josko silloin uni tulis hetkeksi.

Katjuzka ja poitsu 36+6
 
Huomenia kaikille!

Mieki olen ollu herreillä jo aika hyvän aikaa... Herrään samalla, ko lapset ja mies lähtee töihin ja hoittoon, ettei mene ihan rytmi sekasin tämän makkaamisesn kans. Mie olen aivan ko pikkulapsi; jos rytmi mennee sekasin, nii oon kärttynen ja sinnittelen kaikille. Parempi reippaasti herätä aamulla ja nukkua yöllä. Unta mulla kyllä riittäis, mutta kellon soittoon pakotan itteni aina nouseen.

[Pippa[/b] kyllä on perseestä, että eivät kunnolla ota kantaa noihin verenpaneeseen yms! Jos ite ajattelevat, että on asiat kunnossa, nii voisivat ees sanoa sen äitillekki, että ei tarttis omassa päässä pyöritellä epäluuloa ja ressata! Ko eihän sitä voi itte tietää kaikkia asioita, eikös yks lääkärin tehtävä oo myös selittää asiat potilaalle niin, että se ymmärtää, mistä on kysymys...

Topapuvusta onki tullu jo kommenttia, että ei saa istummaan vöitä liian ison puvn kans. Minun pitiki se lisätä aikasemmin, mutta unohtu... Se on kyllä ihan tosi, mutta ei niitä oikein saa pienelle istumaan edes sopivan puvun kans, ko ne käet ja jalat ei taho ainakkaan meillä pysyä lahkeissa ja hioissa. Se oli yks isoin syy siihen, että halusin sen pussin. Asrai Sulla oli ne erilaiset vyöt istuimessa, eikä siis sopinu jo ostettuun pussiin, tuli vain mieleen, että ossaatko ommella? Siihenhän vois siihen pussiin leikata viillot vöitä varten selkäpuolelle, siis ei pelkät reiät, jos teillä on se olkapäältä tuleva ja vyötäröltä tuleva osa vöistä yhessä. Ne viillot ko tekis n. 20-30cm mittasiks vöistä riippuen pystysuuntaan, niin vois varmasti käyttää. Eikä ole vaikea tikata esim tiheällä kolmiaskelsiksakilla niiitä viiltojen reunoja. Harmi vaan, jos jää käyttämättä hyvä pussukka, ko se on kuitenki niin kätevä.

D-vitamiinien ottamisesta ei oo kukkaan koskaan mulle sanonukkaan... Ei aikasemmassa neuvolassa eikä nyt tässä tämän raskauen aikana käyttämässäni... En sitte tiiä, kuinka tärkeää on... Eipä varmasti ainakkaan haittaa oo. Mie en oo muutenkaan innokas syömään eri vitamiineja purkista. Tämän raskauen alussa yritin, mutta haisivat niin pahalle, että en saanu niitä ees suuhun asti... Magnesiumia otin sillon, ko oli öiset suonenvejot pahimmillaan...

Hikkoilu on mullaki ollu viime aikoina aivan hirveää! Tosi ällöttävvää, ko en oo yhtään tottunu, en normaalisti hikkoile ollenkaan. Ja nyt on välillä aivan kasvokki hikkoillu, ja se on aika noloaki, ko pisaroita on niin ko keski-ikäsellä miehellä naama täynnä... :$

Ainaki Hulivilillä on kuulostanu jo melko makealta tilanne! Ei varmaan mee kauaa, että pikkunen haluaa tutustummaan navan ulkopuolelle :heart:

Mauahtavaa mie olen ainaki jossaki välissä miettiny poliklinistä synnytystä ja sillon kuulin kyllä jos vaikka minkälaista kommenttia lähipiiristä! Kaikki kattoivat oikeuekseen kritisoija sitä. En kyllä tiä, kuka niille sen oikeuen on antanu... :kieh: Pääyin nyt sitte kuitenkin jäämään sinne osastolle. Ko onhan se kuitenki lepoaki, ko on nämä kaks huliviliä kotona oottamassa, ja jotenki uskon, että on lapsillekki pehmeämpi lasku vauvan tuloon, ko eka saa käyä laitoksella akttomassa ja totutella vähän ajatukseen, ennen ko se tullee kottiin sekottaan koko niitten tutun ja turvallisen arjen. Ja sitte ko monet vastasyntyneitten ongelmat tullee vasta päivän parin päästä syntymästä. Enkä oikein luota ommaan kykkyyn huomata, jos joku asia ei ole aivan niin ko pittää.

Jokohan Jajepoo pääsee tositoimiin? Mulla jännittää kauheasti kaikkien puolesta, joilla h-hetki on käsillä. Mulla tosiaan varmaan mennee vielä piiiitkään, että näen pienen...

Polka kyllä mulla on semmonen käsitys, että lopussa voi paikat hiljalleen kypsyä, vaikka ei kovin supisteliskaan. Ja supistukset voi olla myös vain selekäkipua. Ei välttämättä tunnu vattasa ollenkaan. Ainaki näin mulla oli molemmissa ekoissa synnytyksissä.

Meilläki on tuo hikka tosi tuttu ilmiö.. Ja tosiaan välillä ärsyttää, ko on montamonta kerta päivässä. Niin mieki oon kuullu, että on hengittämisen harjottelua tuo hikkailu. Ja semmonenki sanonta on olemassa, että hiukset kasvaa ko vauva hikkaa. Esikoiselta en muista hikkaa tuntenneeni ja se oli menlkeinpä kalju syntyessää ja tyttö hikkaili jatkuvasti ja sillä oliki komea tumma tukka ko synty :D

Mullla ei oo muuta kiellettyä oikein haluttanu, ko Rekorderligin mansikka-lime siideriä... Se on kyllä minun heikkous! Ja muutenki ihanan makusia siidereitä on kyllä välillä haluttanu oikeinki kovasti! :ashamed:

No joo... Alanpa taas kahvinjuontiin!

Apa ja Martti 34+2
 
Turvonneet häpyhuulet on kuulemma aika saman näköset ultrassa ja siks monet ettiiki sen pippelin sieltä pallien kaveriks, että uskaltaa sanoa, kumpi on tulossa. En sitte tiä onko tuo samannäkösyys ennää näillä viikoilla niin kova, mutta ainaki vähemmillä viikoilla sanottaan näin olevan.
 
juu-u, jotain tuollasta mietin.. et uskaltaako tuohon tietoon sitte kuitenkaa luottaa.. et jos jollain onis kokemusta. kovin varma se lekuri oli asiasta, mutta eihän se pippelistä mitään puhunu. enkä ny tietenkää älynny kysyä. no jää nähtäväksi. kunhan nyt sais oltua ettei kovin sinivoittoseksi menis ostelut vielä kuitenkaan:/
 
Mulla ei muuta kokemusta asiasta ole, kuin se, että meillä kävi samalla tavalla :D Ihan "varmoja" oltiin että tyttö tulee, kumpikin oltiin tavallaan kuviteltu tää vauva pikku prinsessana..nooh, viime perjantaina ä-polilla kans paljastui kunnon pallit ruudulla :LOL: Ja lääkäri sanoi että on niin selvä poika, et voisi vaikka allekirjoittaa lupauksen siitä. Heh, että se siitä tyttö-olosta.. :whistle:
 
samoin meille sanottiin ultrassa! toivotaan nyt et näin käy, se isäntä kun oli kyllä niiiin tyytyväinen sen kuullessaan! vaikka tiänki et tykkäis yhtälailla molemmista, niin kyllä se kuitenkin salaa oli toivonu pientä "konemiestä" kaveriksi. hui, nyt alkoi jänskättää...
 
mauahtavaa mä meinaan tulla heti kotiin ku päästävät. oon tullut ennenkin ku kammoan sairaalaa ja neuvolassa otettu tämä tosi hyvin.

sätseeni tuntuu tosiaan et välillä neiti pukkaa jollain jotain kalvoa rikki. vessaan ku menee niin ensin pitää varovasti yrittää ettei mitään ylimääräistä tuu.

katjuzka ja apa juttelitte tuosta sukupuolesta. mulle katottu et tyttö olis tuloillaan, mut nyt ollut fiilikset selliset et jos se onkin poika. koskaan aiemmin ei tällaista ole ollut. ja kaikki oon hommat tytölle.

no niin kanssasisaret tänään on sit jännät paikat pitääkö uni paikkaansa. viime yönä näin unta että kaikki muut meni synnyttään ja minä jäin yksin tänne palstalle :LOL: taas vissiin oli kipuja yöllä. ainakin aamuyöstä oli aika paljon ku pyörin vaan sängyssä.

eilen sit supisteli 19-22.15 säännöllisesti, mut perkule ne loppui ku aloin kattomaan bb:tä. ois pitänyt lähtä vaan lenkille. :kieh: eli jos nyt listaa näitä supistuksien tappajia niin eikö ne oo se tuitsun jäätelö ja toi bb :LOL:

mut nyt pyykin laittoon niin ei tuu vain istuttua tätä päivää

tää palsta tökkii :kieh:
 
Huomenta joulukuiset!

Mun päivä alkoikin mukavasti, kun ovikello soi noin 9:10 (enhän mä ollu edes heränny vielä... :ashamed: ) ja sitten alkoi kamala rynkytys postiluukusta. Miehen sisko oli laittanut pienen paketin meille erään merkkipäivän kunniaksi, ja tuon paketin postinkantaja sitten runnoi tuosta postiluukusta läpi, kun en ehtinyt ovelle avaamaan! Ja samassa postilähetyksessä tuli haaste syyttäjän todistajaksi käräjäoikeuteen, jota asiaa selvittelinkin sitten melkein tunnin, kunnes sain syyttäjän kiinni ja asia selvisi, että väärälle henkilölle mennyt tuo haaste, samannimiselle, mutta kuulemma KRP:n tutkijalle pitänyt mennä. Huh, että mä ihmettelin sitä aluksi ja ihan paniikissa ja itkuisena soitin miehellekin töihin, että mitä tää tällanen on?! Syyttäjällä oli kyllä ihan eri osoitetiedot, joten jossain muualla väärinkäsitys tullut. No, onneksi asia selvisi kuitenkin jo tänään.

apalle mun piti kommentoida:
Alkuperäinen kirjoittaja apa:
Asrai Sulla oli ne erilaiset vyöt istuimessa, eikä siis sopinu jo ostettuun pussiin, tuli vain mieleen, että ossaatko ommella? Siihenhän vois siihen pussiin leikata viillot vöitä varten selkäpuolelle, siis ei pelkät reiät, jos teillä on se olkapäältä tuleva ja vyötäröltä tuleva osa vöistä yhessä. Ne viillot ko tekis n. 20-30cm mittasiks vöistä riippuen pystysuuntaan, niin vois varmasti käyttää. Eikä ole vaikea tikata esim tiheällä kolmiaskelsiksakilla niiitä viiltojen reunoja. Harmi vaan, jos jää käyttämättä hyvä pussukka, ko se on kuitenki niin kätevä.
Ei mulla ole valitettavasti ompelukonetta :ashamed: Itsekin mietin tuota vaihtoehtoa. Onko sulla siis myös se Travallen lämpöpussi? Kun minusta siinä on hassua sekin, ettei sitä voi istumarattaissakaan pitää, koska olantiet turvavaljaille puuttuvat (ainakin tuosta meidän pussista) ja sivuillaan nimenomaan mainostavat sitä, miten voi turvakaukalossakin sitä pitää. No, käyttämättä tuo tuskin jää, koska voihan sitä makuuvaunuissa tosi hyvin pitää ulkoillessa. :)

Tänne ei kummempia. Ihastelin tuota Jajepoon mahaa, on se kaunis kumpu! Eilen kävin Lindexiltä ostamassa uusretroja vauvanvaatteita, ne on hauskoja! Värit on niin kivoja ja kaikki ne kuviot myös. Ajattelin neuloa samansorttisista väreistä (oranssia, ruskeaa, vihreää jne) vauvalle vielä yhdet villahousut ja nutun. Minkälaisista vauvanvaatteista te tykkäätte? Minä oon noiden uusretrojen lisäksi ostanut suht värikkäitä (tosin 56 senttiset on suht neutraaleja), en oikein tykkää mistään pastelliväreistä, vaikka jokunen niitäkin on tullut hankittua. Olispa oikeita retrovaatteita, esim. miehen tai minun vanhoja, niitä olis tosi hauska pitää vauvalla.

- Asrai ja Tiitiäinen rv39+5 -
 
Huomenta!!

Täällä kulutan aikaa et pääsis neuvolaan joka on vasta iltapäivällä.. jorma on ollu pari päivää tosi vaisu ja vähä ihmettelen sitä. Eilen illalla laskin liikkeitäkin ja se kymmenen tuli täyteen mutta ei niin nopeesti ku aiemmin samaan aikaan jolloin vauvalla on tähän asti ollu jumppahetki. Eikä kyl muulloinkaa liikehdintää hirveesti oo tuntunu. On tuntunu toki, mut vaisunlaisesti.

Asrai: Uusretroista tykkään kans ja niitä "wanhojaki" on ollu molemmilla isommilla lapsilla mut tuntuu et nää uudet vaatteet on kuitenki paremman mallisia jotenki. Mut ihania ovat kaikki vanhatki :) Joitain vaatteita ja lakkeja oon kuitenki säästäny. Ja sit tykkään tosi lujaa ruskeesta ja sinisestä. Sellasesta ei pastellin sinisestä vaan sellasesta toisenlaisesta ja muutenki maan läheisistä sävyistä ja sit tietty niitä väritäpliä pitää olla, onneksi pojillekkin nykyään on paremmin tarjolla värikkäitä vaatteita ku tuntuu et aiemmin ne on ollu vaan tyttöjen etuoikeus. Niin ja asraille piti viel sanoo et voi luoja!!! Sullahan on päivät täys ihan just :eek:

Taas otan esille vanhan kunnon navan ympärysgallupin.. Eli mikäs on mammojen mahanympärys nyt navan kohdalta?? Itellä tuo lukema on 109-110 eli ei enää oo muutosta tullu kauheesti ku viimeksi mitates se oli 106. Jeesjees.. Mä en tiä mut mua jännittää joku homma. En tiä mikä tai miksi mut sellanen jännittyny olo on koko ajan. Ihan hermoa kiristää ja tulee tinttailtua hirveesti. No en ala sitä teihin purkamaan joten meen tekeen rautadrinksun ja painelen sohvalle maate hetkeksi.. Tyttöki on jo päikkäreillä kun oli niin nuhainen ja kipeen oloinen niin laitoin ajois mammiin ja uni tuliki melki saman tien. Taitaa tyttö tietää et neuvolas ois annettu rokote tänään jos ois kunnossa mut en anna laittaa nyt ku on kipee.


apalle piti muutes viel sanoo et mietin kans tuota et oisko parempi olla sairaalas vaikka kaikki oliski ihan hyvin mut sit ite näen asian silleen et mieluummin saa lapsetki tutustua ensi hetkistä tulokkaaseen turvallises kotiympäristös ja itelläki on levollisempi mieli. No, mieli voi vielä muuttua monta kertaa ja kyllä ajattelin yhden vuorokauden olla sairaalas kuitenki ja kolmen vuorokauden ikäisenä käydä näytillä vauvan kanssa että saavat juuri nuo sydän hommat yms tarkistaa mitä ei huomaa aiemmin. Mutta kiva tietää että on myös muita jotka ovat kotiutumassa aiemmin, ns. omalla vastuulla.



Joo niin mä olin pois lähdössä.. :wave:

maukkis viikoilla 38+4
 

mulla tuommonen Eisbärchenin pussi. Siinä ainaski on nen vyönpaikat. Kyllähän se tietenki mennee makkuuvaunuissa, jos ei saa turvaistuinkäyttöön. Minusta tuo pussi vain on turvallisuuenki kannalta kaukaloon niin hyvä vaihtoehto. Ja onhan se huomattavasti helpompiki ko puku...

Mauahtavaa se on kyllä vähän semmonen "molempi parempi" -tilanne tuossa kottiinlähtemisessä... Molemmissa vaihtoehoissa on omat hyvät puolensa. Vaikea ainaki mulla oli (ja mietityttää välillä vieläki) päättä, mitä teen.
 
apa, Ahaa, sulla on siis tuo lämpöpussi! Tuollaistahan me katsos katseltiin, nuo Eisbärchenin pussit on kuulemma laadukkaita. Mutta noissakin siis tosiaan se ongelma, etteivät sovi käytettäväksi meidän turvakaukalon kanssa, koska ne valjaat on vähän eri malliset kuin monissa (ja erilaiset kuin esim. rattaiden turvavyövaljaat) - meillä siis turvakaukalona Britax Römer Babysafe+. Mutta ostetaan sitten matkarattaita varten tuollainen lämpöpussi, siis sitten kun vauva on jo niin iso, ettei turvakaukalossa enää istuskele. :)

Maukkis, Sanos muuta, mulla on LA ylihuomenna! :eek:

Mun mahanympärys oli eilen neuvolassa tasan 100 cm. :D Nyt mä muuten ahdan itseeni hirveetä satsia perunasalaattia ja nakkeja :ashamed: Painoa oli tullu viikossa 1,4 kg! :eek: Mutta en jaksa olla huolissaan, mulla kokonaispainonnousu nyt yhteensä 14,7 kg. Ja normipainosta on lähdetty liikkeelle.

 
Aamupäivää!

Heräsin jo puoli yhdeksältä, mutta tänään oli sellainen olo, että pakko jatkaa unia ja niinpä aamukahvin jälkeen könysin takaisin sänkyyn ja heräsin juuri :ashamed: . No - sitä vartenhan sitä kai lomalla ollaan.

Lilleriina: Kiva, että tunne on sullekin tuttu :D . Ajattelin jo, että tuolla ei ehkä kaikki ole ihan kunnossa, jos kukaan muu ei kamppaile kalvonpuhkeamisfiilisten kanssa.

Asrai: ne Lindexin uusretrot vaatteet on niiiin suloisia. Jos vain tietäisin, kumman merkkinen täällä masussa myllertää, niin ostelisin niitä kasapäin. Nyt oon ostanut paljon beigeä, ruskeata ja valkoista, kun ne nyt ainakin on neutraaleja. Ja muutamia sellaisia vaatteita, joilla on korvat :D . Ne on mun mielestä superhellyyttäviä :heart: .
Mun anoppi on säästänyt lastensa kaikki vaatteet ja tarvikkeet, joten me varmaan saadaan niitä tosiretroja sitten käyttöön, kun tiedetään kumpi tämä myllertäjä on.

Toivotaan, ettei Lilleriinan uni ainakaan mun osalta pidä paikkaansa, koska jousimies vaihtuu vasta ylihuomenna :whistle: .

Niin ja moneen kertaan on pitänyt toppapuvuista kommentoida, että ehdottomasti ostaisin heti 56 senttisen, neutraalin värisen, kun vaan sellaisen jostain löytäisin. Kaikki on joko vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä :headwall: . Ihania värejä toki kumpainenkin, mutta kun se sukupuoli nyt ei ole tiedossa... Ja sen myrkkyuutisen jälkeen päätin olla ostamatta haalaria Lindexiltä, H&M:ltä yms. vaan kierrän vaikka automarketit, jos niistä löytyis joku Tutta-tuotteen kohtuuhintainen haalari.

Huomenna haetaan VAUNUT :heart: :heart: :heart: . Ja kaukalo. Ne vaunut on kyllä niin ihanat, että tuijottelen niitä varmaan päivät pitkät...

Taidan mennä laittamaan ruokaa myllertäjälle, jotta se vielä vähän kasvaisi
=) .

Ai niin, Pinkeiju, onko sulle annettu mitään kokoarviota, kun sulla tuo sf-mitta on suunnilleen samaa luokkaa kuin mulla...?
 
moikka taas

tossapa vissiin viime viikon alusta kuva oliskohan 35+3 tai jotain...




jaahas taas nuo kuvat temppuilee... jatkan testiä ja yritän saada kuvan näkyviin samalla kun hörpin päiväkahveja...

jess se onnistui... lukasempas nyt mitä on tullut ja rupean sitten kommentoimaan ;) :p
 
Mauahtavaalle galluppiin :eek: mittasin just ja apua 119-120cm on "navan ympärys" :LOL:

Asraille ja muillekkin toppapukuja ja pusseja miettiville...
sain kaverilta luonnonvalkoisen toppapuvun kokoa 68 ja sillä sekä
[/URL][/img] tuollaisella h&m:n ohkasemmalla haalarilla meinattiin pärjätä, ja jos tulokas on tyttö niin vissiin kokoa 74cm oleva oranssipunanen-haalari löytyy tuon kakkosen vanha... ja noista pusseista ite en ole "raskinut" sellaista ostaa erikseen turvakaukaloon vaan tein vanhasta äippäpakkauksen pussista ite (kun nythän en pakkausta edes ottanut mutta on kolme omaa ja kaverin vanha), elikkä laitoin pussin turvaistuimeen merkkasin turvavöiden kohdat ja sitten vaan "napinläpi"-jutulla ompelin ne ja leikkasin sitten auki... ja ihan hyvä ja toimiva tuli ;)
 
Nytkö mullekin kävi eka kerran, että teksti ei ilmestynytkään ruutuun, outoo...

No kuitenkin Liplap: Mä oon asunut Hyvinkäällä 5 vuotta ja tunnen vain työkaverit, että tuskin tunnetaan. oon vähän suppee kaveri...

Asrai: Mäkin tykkään värikkäistä vaatteista ja ruskeista. Vaaleansininen on yök! Mulla on muutama oma vanha vauvan vaate esim. Marimekon potkupuku vuosimallia -75.

Vyötärögalluppiin 112cm.

Ja toi mun myooma on ihan törkeen kipee ja sitä särkee. Mut lääkäri ei haluis antaa mulle Panadolia kovempaa lääkettä. ihan ymmärrettävää. Ainut asento, kun ei särje niin on istuminen selkäsuorassa...ryhti paranee...;)

Joo läheten ettii hyvää asentoo.
 

Yhteistyössä