Huomenia kaikille!
Mieki olen ollu herreillä jo aika hyvän aikaa... Herrään samalla, ko lapset ja mies lähtee töihin ja hoittoon, ettei mene ihan rytmi sekasin tämän makkaamisesn kans. Mie olen aivan ko pikkulapsi; jos rytmi mennee sekasin, nii oon kärttynen ja sinnittelen kaikille. Parempi reippaasti herätä aamulla ja nukkua yöllä. Unta mulla kyllä riittäis, mutta kellon soittoon pakotan itteni aina nouseen.
[Pippa[/b] kyllä on perseestä, että eivät kunnolla ota kantaa noihin verenpaneeseen yms! Jos ite ajattelevat, että on asiat kunnossa, nii voisivat ees sanoa sen äitillekki, että ei tarttis omassa päässä pyöritellä epäluuloa ja ressata! Ko eihän sitä voi itte tietää kaikkia asioita, eikös yks lääkärin tehtävä oo myös selittää asiat potilaalle niin, että se ymmärtää, mistä on kysymys...
Topapuvusta onki tullu jo kommenttia, että ei saa istummaan vöitä liian ison puvn kans. Minun pitiki se lisätä aikasemmin, mutta unohtu... Se on kyllä ihan tosi, mutta ei niitä oikein saa pienelle istumaan edes sopivan puvun kans, ko ne käet ja jalat ei taho ainakkaan meillä pysyä lahkeissa ja hioissa. Se oli yks isoin syy siihen, että halusin sen pussin.
Asrai Sulla oli ne erilaiset vyöt istuimessa, eikä siis sopinu jo ostettuun pussiin, tuli vain mieleen, että ossaatko ommella? Siihenhän vois siihen pussiin leikata viillot vöitä varten selkäpuolelle, siis ei pelkät reiät, jos teillä on se olkapäältä tuleva ja vyötäröltä tuleva osa vöistä yhessä. Ne viillot ko tekis n. 20-30cm mittasiks vöistä riippuen pystysuuntaan, niin vois varmasti käyttää. Eikä ole vaikea tikata esim tiheällä kolmiaskelsiksakilla niiitä viiltojen reunoja. Harmi vaan, jos jää käyttämättä hyvä pussukka, ko se on kuitenki niin kätevä.
D-vitamiinien ottamisesta ei oo kukkaan koskaan mulle sanonukkaan... Ei aikasemmassa neuvolassa eikä nyt tässä tämän raskauen aikana käyttämässäni... En sitte tiiä, kuinka tärkeää on... Eipä varmasti ainakkaan haittaa oo. Mie en oo muutenkaan innokas syömään eri vitamiineja purkista. Tämän raskauen alussa yritin, mutta haisivat niin pahalle, että en saanu niitä ees suuhun asti... Magnesiumia otin sillon, ko oli öiset suonenvejot pahimmillaan...
Hikkoilu on mullaki ollu viime aikoina aivan hirveää! Tosi ällöttävvää, ko en oo yhtään tottunu, en normaalisti hikkoile ollenkaan. Ja nyt on välillä aivan kasvokki hikkoillu, ja se on aika noloaki, ko pisaroita on niin ko keski-ikäsellä miehellä naama täynnä... :$
Ainaki
Hulivilillä on kuulostanu jo melko makealta tilanne! Ei varmaan mee kauaa, että pikkunen haluaa tutustummaan navan ulkopuolelle :heart:
Mauahtavaa mie olen ainaki jossaki välissä miettiny poliklinistä synnytystä ja sillon kuulin kyllä jos vaikka minkälaista kommenttia lähipiiristä! Kaikki kattoivat oikeuekseen kritisoija sitä. En kyllä tiä, kuka niille sen oikeuen on antanu... :kieh: Pääyin nyt sitte kuitenkin jäämään sinne osastolle. Ko onhan se kuitenki lepoaki, ko on nämä kaks huliviliä kotona oottamassa, ja jotenki uskon, että on lapsillekki pehmeämpi lasku vauvan tuloon, ko eka saa käyä laitoksella akttomassa ja totutella vähän ajatukseen, ennen ko se tullee kottiin sekottaan koko niitten tutun ja turvallisen arjen. Ja sitte ko monet vastasyntyneitten ongelmat tullee vasta päivän parin päästä syntymästä. Enkä oikein luota ommaan kykkyyn huomata, jos joku asia ei ole aivan niin ko pittää.
Jokohan
Jajepoo pääsee tositoimiin? Mulla jännittää kauheasti kaikkien puolesta, joilla h-hetki on käsillä. Mulla tosiaan varmaan mennee vielä piiiitkään, että näen pienen...
Polka kyllä mulla on semmonen käsitys, että lopussa voi paikat hiljalleen kypsyä, vaikka ei kovin supisteliskaan. Ja supistukset voi olla myös vain selekäkipua. Ei välttämättä tunnu vattasa ollenkaan. Ainaki näin mulla oli molemmissa ekoissa synnytyksissä.
Meilläki on tuo
hikka tosi tuttu ilmiö.. Ja tosiaan välillä ärsyttää, ko on montamonta kerta päivässä. Niin mieki oon kuullu, että on hengittämisen harjottelua tuo hikkailu. Ja semmonenki sanonta on olemassa, että hiukset kasvaa ko vauva hikkaa. Esikoiselta en muista hikkaa tuntenneeni ja se oli menlkeinpä kalju syntyessää ja tyttö hikkaili jatkuvasti ja sillä oliki komea tumma tukka ko synty
Mullla ei oo muuta
kiellettyä oikein haluttanu, ko Rekorderligin mansikka-lime siideriä... Se on kyllä minun heikkous! Ja muutenki ihanan makusia siidereitä on kyllä välillä haluttanu oikeinki kovasti! :ashamed:
No joo... Alanpa taas kahvinjuontiin!
Apa ja Martti 34+2