JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Huomenta joulukuiset!

Olipahan huonosti nukuttu yö... Mä voisin jo luopua tästä mahastani. Huomenna tulee 37 viikkoa täyteen, olo on kuin norsulla.

Pipare, kyselit tuosta pahoinvoinnin ilmaantumisesta uudelleen. Käsittääkseni sillä ei oo minkäänsortin yhteyttä synnytyksen lähestymiseen, joillain vain se tulee loppuraskaudesta takaisin. Inhaa, mutta totta :ashamed:

Porsche , Tsemppiä synnytystapa-arvioon!

Meidän vauvan painoarvio oli tiistaina rv36+4 noin 2700 grammaa, LA:n painoarvioksi antoi noin 3,5 kg. Keskipainoinen vauva siis, keskikäyrällä kasvanutkin koko ajan.

Minäkin eilen mietiskelin tuon synnärilaukun sisältöä - juu, vielä ei mitään valmiina sen suhteen :D 50 senttisiä vaatteita ei taida olla kuin yksi miehen siskolta saatu kietaisupaita. Taidan ottaa vauvalle mukaan jonkun bodyn, potkuhousut, yhden villakerraston (nuo vaatteet kokoa 56 cm) ja Travellen lämpöpussin (koko 62 cm) sekä pipon, lapaset ja villasukat. Eiköhän me noilla pärjätä. Toi Travallen lämpöpussi on siitä hyvä, että sen saa selästä auki, joten turvakaukalon valjaat menevät vauvan päälle eikä lämpöpussia tartte ottaa kokonaan pois. Todennäköisesti ovat isoja nuo vaatteet, mutta kääritään sitten hihoista jne.

Mä olen kasannut miehelle Isäinpäivää varten yllätyspakettia ja ihan tarkoituksella kaikkea Isä-kamaa sinne, en mitään semmosta "miehistä" tms. Toivottavasti mies ei hoksaa tulla tänne lukemaan (en kyllä usko), koska yllätys menee sitten pilalle. En malta odottaa, että saan antaa tuon paketin Isäinpäivänä hänelle :heart:

Nyt neulepuikkojen ääreen, teen vauvalle 62-senttistä villa-asustetta talvea varten. :wave:

- Asrai ja Tiitiäinen rv36+6 -

huomasin taas että pariin juttuun halusin kommentoida mutta iltasin ei oo pää parhaimmillaan.

hui noita teidän supistuksia!aika hurja meno jo! noin kovilla supistuksilla mä olisin jo ihan täpinöissäni,näillä viikoilla varmaan olisin jo varma et ihan just lähetään synnyttää! kun tänään viikot 35+0! huh.... :wave: kun mun supistukset tosiaan taas rauhottunu sellasiks miedoiksi,tosin iltasin ku menee sänkyyn,tulee aika säännöllisesti jonkun aikaa,silloin aina vähän mietityttää,kun esikoisen synnytys alko just niin et ku mentiin nukkuu,alko tulla säännöllisesti hiljasia supistuksia,jotka herätti kuitenki,ja aamulla oli jo varma että nyt taidetaan vihdoin synnyttää.....

toivotaan nyt että ainakin apa saisi vielä jokusen viikon pitää vauvansa mahan turvissa... :hug: ja kaikki muutkin joiden viikot ei parane vielä synnyttää!

snoopy just siitä alavatsalla mullakin kiristää kaikki housut,ja on ihan tuskasta...mukavimmat housut ei oo edes äitiyshousuja,vaan ihan tavallisia yöhousuja missä on reilusti venyvä kuminauha vyötäröllä....nyt harmittaa kun en aikasemmin raaskinu ostaa useampia äitiyshousuja,nyt ei enää kannata kun ei oo enää paljoa jäljellä.

nora79 täälläkin yksi iso lämpöpatteri......mutta siis taitaa kuulua tosi yleisesti tähän vaiheeseen raskautta.mua vaan hävettää kun ei tartte ku vähän pulssi nousta niin mulla on kainalot ja rinnanaluset ihan litimärät.....siis vaikka istuisin paikoillani,mutta esim puhun yhen virallisen puhelun mitä jännittää sen verran niin on ihan märkä.ja öisin heräilen hikisenä.ulkona liikkuessa usein tuntuu että on pakko avata takki vaikka varpaita palelisi....yläkroppa käy kuumana.

pi pa re ja asrai kärsii pahoivoinnista,se neuvolan mukaan on ihan normaalia nyt kun vauva painaa mahalaukkua ahtaalle.mullakin tulee välillä sellasia tosi epämukavia pahoinvointikohtauksia,ei okseta,mutta etova olo on.

ulpu kyllähän toi hoitolaukku ihan tarpeellinen on,varsinkin jos ei muuten omista sellasia sopivia laukkuja,jossa sitte rahtaa kaikki vaipat ja vaipanvaihtokamat,varavaatteet ja pullot ja muut silloin ku lähtee reissuun.meillä ainakin oli kyseinen laukku paljon käytössä,sellainen minkä kansi sopii vaipanvaihtoalustksi,aina kun vaunujen kanssa käytiin kaupassa ja muualla,oli varmaan melkein yksvuotiaaks,kun kesällä se oli kovassa käytössä,sitte ku vaunulenkit muuttu syksyn myötä autolenkeiksi,ei kassia tarvinnu niin paljoa.

pippa81 mulla on aina neuvolalääkäri merkannut korttiin kohdunkaulan pituudeksi 3cm,mut ultrassa kun ihan ultralla mittasivat niin saivatkin 4cm.että toi 3 taitaa olla sellanen yleisin,minkä takia mullekin aina se merkattu.mutta jokanenhan on yksilö kohdunkaulan pituutta myöten!

heh,ja kiitokset suuret minua huomionkipeää huomioneille mahakuvista,kiitos lilleriina ja tuitsu!! :D metka napa heh, mä en tykkää navastani tällä hetkellä yhtään!! inhottavaa kun se pullottaa paidan läpi nuppina,ja ympäriltä ihan arpien peitossa...
ja sit synnytyksen jälkeen se on niiin ryppynen se navanympärys! :LOL: ja

jep,ei muuta kuin snoopylle :hug: että rankan yön jälkeen tulis parempi päivä,ja porschelle :flower: tärkeästä päivästä!

ja oikein hyvää vointia kaikille muillekin!

niiiin...ja
tracylle kans kiitos kommentista! ja pat*istuksista. :D tyttö on aika hauska tapaus,nyt onneksi hänelläkin menny pahin vaihe ohi,ei tuu enää raivokohtauksia,ja jaksaa olla iloinen ja touhukas leikki-ikäinen!oikein onnellisen oloinen taas,äidin huoli hellitti....
äsken tuossa nopsasti vispasin kohta vanhaksi menevä kerman vaahdoksi että herkutellaan kaakaolla ja vaahdolla,ja tyttö tapansa mukaan haki innoissaan lusikan että haluu maistaa vaahto,ja ku annoinki hälle kupin et ota siihen vaan,niin tyttö ihmetteli ja naureskeli että "ei kermavaahtoa saa syödä pelkästään,sinä juksaat!" :LOL: ei meinannu uskoa että saa vetää kermistä minkä napa vetää,kun aina on saanu van maistaa ku vaahdot on menny kakkuihin....

ainiin,näin viime yönä ensimmäisen vauva-unen,oli niin ihana ja sulonen ja lämmin paketti,eikä haitannu kitinät yhtään,olin niin hurmoksissa!!

ja herätessä vähän harmitti..... ootan vauvaa jo niin kovin,nyt kun on saanu keskittyä odottamaan! :heart:

Moi pitkästä aikaa :wave: ihanaa marraskuu on alkanut ja eilen tein jo ekat joulutortut ja lämmitin glögiä :ashamed: hätähousu ku oon :p

Saapas nähdä olenko eka joka saapi vauvan syliin kun maanantaina menen jo osastolle, toki tympäsee lähtiä mutta ei auta itkut pitää vaan ottaa ristikoita ja lukemista mukaan. Hirveet paineet on kotona saada kaikki valmiiksi ja kaiken lisäksi en pääse nyt kunnolla käveleen ku lonkka on sairaan kipee joka askelta saa varoa kun tuntuu että lähtee sijoiltaan,pitäis tänään käydä kysyyn josko siihen jotain apua sais,nyt kun pitäis tehdä kaikkea, lähinnä siivota niiin ei pystykkään:( vauvan painoarvio oli 3kg tiistaina ja tänäänpä pyörähtääkin käyntiin 35 viikko kun 34 on täynnä..äkkiä se aika hurahtaa.

Vauvan vaatteista oli puhetta mulla on jo kassi pakattu ja sieltä puuttuu ainoastaan toppalakki jonka käyn tänään ostaan en viiti etes mitään ohuempia lakkeja ostaa sillä epäilen että tästä talvesta tulee kylmä :D toppapuku on 56cm ja niitä on peräti 2..
ja viellä liiveistä kävin ostaan kaupasta ihan perus trhiumpin luukulliset ja kaarituettomat liivit yöksi ja ne makso n.20? ja toiset ostin kapphallista, oli halvat mutta tuelliset ja niitä ajattelin käyttää päivällä..jos niillä pärjäis ja omilla liiveillä lisäksi jos mahtuu päälle =) niin ja seksistä oli puhetta MITÄ SE ON :LOL: Meillä on hiljaista ku huopatossutehtaalla miestä pelottaa..ymmärrän toki eikä kyllä enään itteekään himota ku hyvä jos sängyssä saa kylkeä vaihdettua niin koitappa sitten jotain muuta akropatiaa :x rupeen nyt nauttimaan viimeisistä päivistä kotona!! käyn viellä viikonloppuna lukemassa josko joku ois jo synnyttänyt kun monia tuntuu jo kovasti supistavan, mulla ainoastaan kävellessä kivistelee..

Kiitos kaikille tsempeistä :hug: Tänään varmistui, että seuraaja tulee viikon päästä, joten ainakin siihen saakka yritän töissä jaksaa. Olen tehnytkin vähän lyhyempää päivää, aion tänäänkin liukua ajoissa kotiin...

Te, kenellä maitoa jo tulee; oliko "oireita" ennen kuin ekat märät läntit rinnuksille ilmestyi? Mulla (kaiken muun kivan lisäksi :/ ) on rinnat olleet koko viikon tosi pinkeän oloiset ja eilisestä saakka niitä on kuumottanut tosi paljon. Maitoa ei ole vielä tullut, enkä ole yrittänyt "lypsääkään". Taidan laittaa kassiin varmuudeksi parit liivinsuojat, jos vahinko pääsee kesken työpäivän yllättämään...

*muoks* kiitti vauveliini, arvaa kuka kipittää tänään hakemaan glögiä kaupasta... =) Ihan päällikkö -juotavaa!

Vauveliinia mäkin "syytän"! Arvaa vaan alkoko tekeen mieli joulutorttuja!!! :LOL: Hitsi... pitikin mainita. :) Tää varmaan kipittää kohta kans kauppaan.

Mulle on nyt tullu kauhee paniikki saada kaikki puuttuvat ostettua sekä itselle että vauvalle. Voi apua...rahaa menee taas ihan sairaasti! :( Täytyy pyytää porukoita sponsoroimaan jotain. :)

Nyt meen peseen uutta pinnasänkyämme. :)

Moi!

Hui mikä määrä tekstiä oli tullu tosi nopeessa ajassa.. :whistle:

Seksiä ei oo näkyny :LOL: Ei vaan huvita ja ainoo ajankohta ku sitä vois harrastaa, on ilta ja silloin kyllä uni vie voiton sekstailusta.

Valkovuoto mietityttää joitain ja ilmottaudun litkun vuotajien kerhoon eli on ihan sellasta lientä ja niin oli edellisessäki raskaudessa. Jos erehtyy istumaan sohvalle alkkareilla ilman pikkuhousun suojaa niin leima jää :$ Hyi.

Oli niin hirveesti luettavaa etten nyt kyllä yhtää muista et mitä piti kommata. :ashamed:

Sappitestin tulokset sain pai the vei ja oli normaalin rajoissa ja se verensokerin paastoarvoki oli 4,3 eli oikein hyvä. Tuo on kyl erikoista kuin nuo raja-arvot vaihtelee, oon jostain kuullu tällasen teorian että sellasissa paikoissa raja-arvo on korkeempi missä ei oo resursseja niin paljoo tarttua kaikkeen. ?? Voisko pitää paikkansa? Väittäisin että helsingin seudulla raja on korkeempi ku täällä e-p:n alueella?

Eemmaa: Joo en tiä onko tuo suoliluu mihin vauva puskee, joka tapaukses se yrittää katkaista tuon luun mikä on tuos reunassa ja tuntuu vatsapallon alapuolella selvästi. ja sen luun yläpuolelta voi testailla onko syvät vatsalihakset kunnossa. :) Jorma varmaan kääntyis vielä budhailemaan jos pääsis mut taitaa olla niin ahdas tuo väli et tökkää jonnekki??

Esikoisen 6v neuvola oli aamulla ja olenpas ylpeä poitsusta :D Ihan yllätyin kuinka reipas poju oli. Kumpaanki käsivarteen tuli rokotus eikä jätkä ees itkeny. :eek:

Hei nyt mä luen juttunne uusista että vähä sais jotain mieleen mitä piti kirjotella ja palaan asiaan sitten..

Niin ja vanhoja joulukuisia täälläkin kaipaillaan, pmmj, terppari jne.. Missä työ ootteeee??? :wave:

No niin.. Jotain jäi haraviin nyt ja ihan ekana ihastelen ainakin tuitsun, snoukun ja menninkäisen masuja. Mä sitte tykkään masukuvista :heart:

Nora oli valkannu tosi suloiset kotiutumisvaatteet.. aiva ikävä tuli sitä aikaa ku tyttö oli ihan pieni.. Noi on niin suloisia ja syötävän ihania :)

Jajepoo : Täällä kans isommille lapsille on varattuna pienet lahjat, molemmalle lelut. Ja sit on suklaapötkiä jemmas et saa niitä sit antaa kun tulevat moikkaamaan pikkuveljee sairaalaan.

Riikkuli : Kuin helvetis jaksat nousta noin monesti yössä pissalle :eek: Mun ei tarvii nousta kertaakaa, ja olis ihan kuolemaksi jos tarttis vaikka vaan puoletki noista sun vessareissuista tehdä yön aikana.

vauveliini: sait sitte tartutettua tännekki joulutorttuhimon.. arvaa vaan mitä jää illalla kauppareissulta käteen... :p

Ummetuksesta Kärsi joku ja apua ei enää tullu mistää.. kukahan mahtoi olla?? No enivei, ootko jo koittanu mikrolaxeja? Siis niitä peräruiskeita mitä saa apteekista ihan ilman reseptiä tms? Niit saa käyttää ja ite ajattelin hakea paketin sen varalle jos maha vetää yhtä jumiin ku sulla, on ainaki sitte pari kertaa viikos helpotusbileet vessas.. :D

Jees ja oli viel vaikka mitä muutaki mut nyt huutaa vatsa ruokaa, eilinen nakkikeitto oottaa jääkaapis, on muutes aivan sikahyvää ku on seissy vuorokauden ja sit ku mun tekemä keitto ei oo mitää lientä ku kunnon mössöä missä perunatki on ihan muussaantunu jne.. namiiii :p

:wave:

maukkis ja jorma 35+5

Valkkarikeskustelua, elä lue jos heikottaa:
Snoopy mulla ainakin tulee sellasta valkovuotohyytelöä. Oikein kunnon klönttejä. Kirjoitinkin siitä, mutta olikohan tuossa lokakuun pinossa sitten ja mietin siis olisko limatulppa, mutta en tiedä. Saatanpa kysyä maanantaina äippäpolilla, jos muistan.

Maukkis sokerikeskustelua edelleen. Noi arvot vaihtelee täällä Seinäjoen seudullakin tosi paljon, samoin ohjeet. Mun neuvolatäti sanoi, että mulla on nyt käytössä uusimmat arvot, mitkä tulee piakkoin voimaan tällä alueella. Ihan just on ollut koulutuksessa ko. asiasta ja siellä nämä arvot sairaalasta annettu. Ja nää arvot on löysemmät, kuin ennen.

Juu joulutorttuja, taitaa tämä mamma syödä torttuja vasta synnytyksen jälkeen. Joka sitten toivottavasti on ennen joulua, ettei uutena vuotena tartte enää niitä syödä. Pitää vaan jaksaa tän sokeridieetin kanssa, vaikka just nyt tökkii niin paljon.

Muuten te muut sokeridieettiläiset, miten teillä on painon kanssa mennyt ton ruokavalion ja sokeriseurannan jälkeen? Onko painoa tullut entiseen tahtiin vai on peräti laskemaan päin. Itellä eka neuvola dieetin jälkeen laski ja nyt on aika lailla jämähtänyt tohon samaan lukemaan. Onneksi, johan sitä kertyikin 9 kg.

No eipä mulla muuta, piti vaan tällekin päivälle ittensä tunkea. Jos malttais pysyä poissa ja ilmoittautua vasta äippäpoli käynnin jälkeen.

Ai niin, oikein säikähdin noita Asrain viikkoja. Siis jo 37. Mun esikoinen syntyi 38+2!!!!

Mrs Nobody rv 33+2

Mauahtavaa, tuli vaan yhtäkkiä mieleen, että kun silloin ihmettelit että miks olen päivän sua edellä vaikka sama la. niin sekin selvisi.. neuvolatäti oli pitkään merkannu korttiin sen alkuperäsen lasketunajan mukaan viikot, ja nyt pari neuvolakäyntiä taaksepäin se hoksas että mun la. ei ollukkaa 30.11 vaan 1.12
no, jokatapauksessa, päivitin profiilista tickerin ja samalla myös laitoin sinne tuoreimman masukuvan.

eli viikkoja nyt 35+5

Ihanaa kun niin moni kauhistelee mun viikkoja! :D Kun periaatteessahan mä kuuluisin tuonne marraskuisiin, jo joskus alkuaikoina, mutta ajattelin aivan satavarmasti, että nt-uä:ssä LA siirtyy joulukuun puolelle ja olin siihen mennessä jo niin kiintynyt tähän joulukuisten pinoon :heart: Ja nt-uä:ssähän meidän vauva sitten osoittautuikin melkein viikkoa vanhemmaksi, jolloin LA aikaistuikin! :LOL:

Oi että mä jaksan ihailla muuten monia teistä, kun jaksatte vastailla niin ahkerasti suunnilleen kaikille, jotka on jotain kysymyksiä esittäny :hug: Ite oon niin muistamaton, että puolet, mihin piti kommentoida, menee ihan ohi :ashamed:

Pi pa re: Pakko oli heti käydä kattoos sun masukuva ja onpas se suloinen!! Just tuollainen kiva pyöree =) Mun maha on sen näkönen et ihan ku oisin juossu seinään, sellanen kantikas. :kieh:

Niin ja pitää viel lisätä et jonku toisen tickerin mukaan viikko vaihtuu huomenna ku laittaa lasketuksi ajaksi 1.12. En nyt muista mikä sivusto silloin on kysymykses. Mut muilla sit on tullu tuo lauantai viikonvaihtumispäiväksi

Mrs. Nobody: Joo kuulinki neukkatädiltä et on noi raja-arvot väljentymäs täälläki päin, aika moni sellainen joutuu mittaileen tms jonka ei tosiaankaa tarvis. Omas tk:s oli viel vanhat lukemat voimas ku kävin (paasto 4,8 )

Heippa! Tänään aloitin sitten väsäilemään miehelle isyyspakkausta! Aika hauskaa puuhaa... kukas puhuikaan suklaisesta sikarista? Mistä semmoisia löytyisi?
Yritän just parhaillaan myös tehdä niitä aiemmin mainitsemiani joulukarkkeja - ihan vaan kokeilen että onnistuuko ja vähän huonolta näyttää. :LOL: Tuo litku on muhinut jo puol tuntia eikä meinaa kovettua millään niinkuin pitäisi. Outoa. Vai olisko kokkaajassa vika? :LOL:
Täällä puhetta ollut et mitä pitäis vielä vauvalle hankkia... Ai kauheeta. Mä just tajusin että en varmaan edes tiedä kaikesta mitä PITÄISI hommata. Pitänee perehtyä ja tehdä lista...

joulutortut on sitten uunissa paistumassa,kiitti vinkistä vauveliini.

mrs nobody mulle annettiin ne ruokavalio-ohjeet kotiin ja voin rehellisesti tunnustaa että en ole kauheasti noudattanut,toki terveellisesti kyllä syön.Painoa tullut 3,3kg yhteensä.
Mulle ei mitään kotimittareita annettu vaan tosiaan kerran kuussa käyn labrassa sit. Nyt ollut sitten noitten uusien raja-arvojen ansiosta paastoarvo ok. Ennen meilläkin oli rajan 4,8 mut nyt on sitten 5,5. En itekään ymmärrä miten vaihtelee noin rajusti eri paikkakunnilla.

Aivan ihania masukuvia! Mun maha on samanmallinen kuin Tuitsun! Ihan kuin ihteensä olis kahtonu sun kuvasta.

Pikaisesti kirjoitan täältä muuton keskeltä! Katotaan nyt Miten uudessa paikkaa toimii tää homma.. Kerkesin jo taas joutua banniint ja nyt näköjään toimii.. meillä on testissä tää nettijutska..

Vielä yhdessä koossa.. eri asia kuinka kauan. Nyt terkka mietti että joko vaavi on laskeutunut niin alas että sf mitta alkaa pienenee vai miksi se on tuullut alapäis. Ma kontrolli.. Turvotus edelleen megaluokkaa.. Ja nyt särkee nivelet kun niihin tosiaan kertyy neste.. Kirjoittelen paremmalla aikaa kun tää koti pitäs saada kondikseen..

Sori en ehtinyt edes lukea teidän kirjoituksia!! :ashamed:

Anni: Mä taisin muistaakseni puhua siitä suklaa sikarista. Sellasia on useimmissa pienissä suklaa kaupoissa, siis sellasissa pikkupuodeissa missä on kaikkia muitakin suklaisia erikois juttuja. Sitten jos suklaista ei löydä ja mies tykkää lakusta niin laku sikareitakin on myynnissä useimmissa perus ruokakaupoissa karkkihyllyllä. ;)

Tänään oli neuvola ja ihan rutiinikäynti; pissaa purkkiin, käy vaa-alla ja kuunnellaan äänet ja heippa smile Jotta eipäs siinä sen kummoisempaa. Kätilöopiskelija oli kyllä paikalla ja hoiteli hommelit:

Pissa puhdas
Paino:66,6 :eek: melki 15kg tullu
verenpaine 100/70 (kerranki korkee..
syke oli siinä 130
liikkeet ++
ja alas kiinnittyneenä edelleen (viikolta 31 asti)

9.11. eli viikon päästä sit lääkäri, niin tietää tarkemmin :D

Moikka taasen!

Eiliseltä jäi muuten kirjoittamatta tärkeä uutinen, Tirppa on raivotarjonnassa ja pää on kiinnittynyt! Mä ihmettelinkin että missäs mun lapsen pää on kun se on ollut vähän aikaa "kadoksissa", no se on tuolla mun kinttuvälissä. ja kyllä siltä joskus tuntuukin että istuu jonkun kuupan päällä!

Jajepoo, juoksä maitoa tai käytätkö maito tuotteita? Mulla on mahaongelma ihan helpottanut kun oon ruvennut juomaan oikeen tarkoituksella maitoa ja piimää pitkin päivää.

Lumienkeli, mulla on kanssa ruvennut neste kertymään, varsinkin polviin ja nivelet on tosi kipeet. Neuvolassa sanoivat että eiköhän helpota kun vauva syntyy. Muuten turvotusta on onneksi vähän, sormukset on edelleen sormissa. Ja vissyn juonti auttaa!

tk2, mulla on vissiin prototyyppimaha kun täältä on Norakin sanonut että näyttää kun peiliin kattelis.

Onko teillä tissit normaalia isommat? Kun mulla ei ole. Kuppikoko on ehkä just tsägällä puolikuppia isompi kun ennen raskautta. MUTTA arpia on tullut silti ja muualla ei oo ollenkaan ja se kohta mikä ei oo ees kasvanut on arvilla? erikoista.Kai noi sitten kasvaa kun maito rupeaa nousemaan.

Menninkäinen oli nähnyt vauvaunia. Mä en oo nähnyt kun kerran semmoisen missä vauva oli ihan vauvva. Ja siinä näin vielä selvästi kasvotkin. Ja aamulla itketti. Normaalisti unissa on ollut kaikkea barbinukesta koeputki-matoon, jotka on sitten ollut mun vauvoja ja normaalisti ne aina on kadonnut ties minne.

Maukkis, mäkin tykkään maha kuvista. Mahoista tuli mieleen että eilen valmennuksessa niillä oli kaikilla tosi pienet mahat mun mahaan verrattuna. Mieskin kyseli että oliks noi jotenkin sua aikasemmassa vaiheessa raskaana kun oli noin pieniä mahoja.
Elin että ei, vaan puolet oli pidemmälläkin. Mä oon sitten vissiin jättimaha...

Tracy ja Porshe, seksiä tietookaa täällä. Tuntuu että sitä on ollut viimeksi varmaan silloin yheksisen kk sitten. :headwall:

Mulla rupee oleen aika vahva tunne että tää syntyy aika aikasessa. Vauva on iso, kiinnittynyt ja alhaalla ja mulla on vaan se tunne että menee ehkä kaksi viikkoa. Mä oon nähnyt untakin että synnytän 15.11.

Katoan,

Tuitsu ja Tirppa rv 35+2

Papana: Uiiiiii, Miten ihana kuva.... :D Tahtoo kans tuollaisen... Miksi mun massusta ei ole onnistunut yksikään kuva...

Kaikilla muillakin on niin kauniit ja söpöt massut...

Tuitsu: Älä huoli mahasi kokoa... Mulla on maha aivan valtava... Jos en ole nähnyt pariin viikkoon jotain tuttua ja sitten kun näen niin kuuluu vaan " vau onpas sulla valtava masu" Tänään viimeksi kyseinen kommentti... =) Ja onhan tää ollut koko ajan valtava... =) Ja joskus olen kommentoinutkin, että mun massu muistuttaa aika paljon sun massua... =)

Muahtavaa: Niin mun mieskin ihmettelee, että miten musta voi tulla niin paljon ja usein kus... ulos. Viime yönä taisin selvitä neljällä tai viidellä kerralla. Mulla on tota nesteturvotusta niin älyttömästi, että päivän mittaan juon vettä ja ananasmehua aika paljon, niin yöllä alkaa vaikuttaa... =) Kyllä välillä ärsyttää tuo vessassa ramppaaminen, mutta sänkyynkään en viitsi laskea... :LOL:

Jajepoo: Voi tota sun ummetusvaivaa... Mä ostin silloin kaupasta semmoista luumunektariinia jota annetaan sairaalassakin kuulemma ummetukseen. Hirveen makuista, mutta auttoi mulla ainakin pikkaisen...

(.): Ei kummempaa... Tytön kanssa meni tänään piuhat sitten niin kiinni ensimmäistä kertaa tosi pitkään aikaan... Mä ajattelinkin jo, että pikkuinen masussa ei uskalla tulla ulos ikinä, kun kuuli mun rääkäisevän... :ashamed: Tuli hiukan paha mieli, vaikka ihan aiheesta räjähdin. Koko päivä oli tytöllä huono ja mikään ei ollut hyvin. :kieh: kyllä siinä sitten kilahtaa... Nyt tietty paha mieli. peruin jo hänen huomisen karkkipäivänkin suutuspäissäni. Olen varmaan kauhea äiti... Ehkä häntäkin jo jännittää tulevan pikkusiskon tai -veljen näkeminen... Kyllä tää huono omatunto on kamala, kun se alkaa soimaamaan... :eek: Kävelyllä kävin äsken lyllertämässä ja sattui kyllä ihan mukavasti tonne alas. Ensin sitä lähtee niin reippaana ja 200 metrin jälkeen alkaa vauhti hiipua ja sitten täytyykin jo pysähdellä aika ajoin... :LOL: Tämmöistä tänne iltaan...

Riikkuli 34+4

Heips!
Imetysliivien ostopaikaksi mainostan edellen Changea pistin eilen tilaukseen kahdet 75i liivit (sieltä löytyy kaikkia mahdollisia kokoja). Ensi viikolla pitäisi saada kahdet imetysliivit yksien hinnalla, joten kannattaa odottaa sinne asti ;)
Synnytystapa-arvio lääkäri oli ja meni. Lääkäri oli hiukan töykeä eikä puhunut keisarinleikkauksesta mitään, vain lantion kuvaamisesta, vaikka asukki sitkeästi edelleen perätilassa. Sanoin, että on ihan turha kuvata-en suostu alatiesynnytykseen jos vauva ei käänny. Huomenna pääsen Tyksiin sitten tarkeampaan arvioon kun se sf-mittakin oli huitaissut 35cm:iin. Oli muuten aika pirullisen kivulias se käsin tehty lantion luiden arviointi. Onkos muilla ollut samaa? Kohdun suu oli sormelle auki ja pehmentynyt. Milloinkas sen kuuluu yleensä tapahtua? Luin kaiken maailman neuvolakirjoja tms, mutta en löytänyt suoraa vastausta.
Äiti ja iskä ovat säilyttäneet kaikki vauvanvaatteeni. Kyllä tuli monta naurua kun niitä ruskea/keltaisia froteevaatteita pesin uusiokäyttöön. Sitten vielä katseltiin kuvia, joissa olin itse niihin sonnustautuneena =)
Hapikko viikoilla 35+5

tuitsu: Ei oo tatskoja :D tukkakikkura sieltä pilkahtaa. (kieltämättä näyttää kyllä enemmän tatskalta),hih.

Jajepoo: "malli-masu" :D onhan tuo kyllä kieltämättä aikas tasainen pallukka. Ja mulla on ihme masu (kun on tuollanen lyhyt kroppa) niin ei huomaa ollenkaa että laps´ olis ihan alhaalla valmiuksissa, kun joillakin huomaa sen niin selvästi.

Papanan masukuvaa kirjaudun mäkin kehumaan.. Luoja kuinka kaunis kuva!! :eek: Mykistynyt minä.

Haaveilin tuossa että ihan valokuvaamossa otettais vauvasta siinä ekan kuukauden aikana kuvia, sit puoli vuotiaana ja yx vuotiaana. Mut mitähän jo siihen syssyyn lisäis vielä masukuvan. Omalla kameralla ja omissa rekvisiitoissa ei niin hienoja kuvia saa otettua mutta.. hmm.. Olisko se ihan hullu ajatus??

Yhteistyössä