JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Kuukiitäjä: Jeps, katsotaanko tarkemmin kun saan ensin pakkauksen? :D Ei kai niitä vielä voi vaihtelemaan alkaa kun ees hakemus ei oo viel lähtenyt... :whistle: Mutta eiköhän me jonkilaiseen sopuun päästä. ;) Mun pitää ensin myös inventoida nuo jo olevat vauvan vaatteet, niin katsotaan sitten. :) Ja ei mullakaan nla korttiin mittoja vauvasta ultran jälkeen laitettu, mut mulle kätilö tulosti kuvien kanssa yhden kohdan, jossa on pään halkaisija, pään ympärys, pää-perämitta, sääriluun pituus ja painoarvio.

MM- Kurjaa tuollainen hätäinen toiminta erityisesti ultratilanteissa, jotka muutenkin on harvinaista herkkua. :| Meillä kätilö teki ultran, ja sanoi et kertoo koko ajan mitä näkee ja jos jotain kysyttävää tulee niin kysykää. Meillä viikkoja oli rakenneultrassa 20+1, ja painoarvio oli 331g, ihan normaali viikkoihin nähden. :) Onko jollekin mainittu rakenneultrassa napasuonien määrä? Meille se sanottiin, et kolme näkyy, ja jos sitä ei ois sanonut niin oisin kysynyt et minkäs verran niitä siellä on. :D Mutta kaikki kolme oli kuten pitikin...

Minkylle kiitos linkistä, pitääkin siellä käydä tutkiskelemassa mitä löytyisi... :whistle: Jos vaikka sinne isyys- ja sisaruspakkaukseen jotain vielä vauvallekin löytyisi. :)

menninkäiselle :hug: monta kertaa. On varmasti raskasta sulla, mutta paljon voimia, tunnut olevan vahva ihminen, pysy sellaisena! :hug: Ja sitähän varten täällä ollaan että täällä saa tuntojaan purkaa, oli ne sitten mitä tahansa. Että älä sinä (eikä kukaan muukaan!) pyytele anteeksi. Aina ei todellakaan ole hyvä päivä, hyvä mieli tai hyviä juttuja mielessä. Jos se vaan oloa edes vähän helpottaa, niin tänne vaan kirjoittelemaan. :hug: Sitä varten täällä ollaan. :) Tuohon miltä eri sukupuolet ultrassa näyttää, en osaa vastata, meillä kun ei näkynyt mitään, ainkaan nyt. Jospa sitten ensi viikolla olisi eri meininki kun uudelleen mennään. Onhan se kiva mennä uudelleen vaikka turhaan ajan antoikin. Mut kätilö sanoi, että jos ois aikaisemmin ollut hiljaa, niin uutta aikaa ei oltaisi saatu, mutta ei hän sitä enää peru koska on kuitenkin niin kiva sinne pikkuista päästä kurkkaamaan. :heart: Meillä oli onneks ihana kätilö, ja sanoi että laittaa ajan itselleen ensi torstaille. :)

Tänään mennäänkin sitten vielä pankkiin, ja illalla mahdollisesti käydään viemässä tarjous, iik! :D No, saas vielä jännätä kuinka käy... :whistle:

Nyt pitää mennä jo esikko herättämään, on tuosta tullut unikeko. :D

Hyvää päivää kaikille :wave:

Shamandalie ja Torsti 20+3
 
Menninkäinen voi miten kurja tilanne sinulla, voimia sinulle :hug:

Kiitos kaikille rapukysymykseen vastanneille, enköhän uskalla maistaa rapuja rapujuhlissa!

Painosta on täällä juteltu, mulla oli tullut 4 kg yhteensä koko raskauden aikana, nyt varmaan tullut jo kilo lisää. Jätskiä on nimittäin kulunut aika lailla, eilen söin ihanaa lakritsijätskiä ja piti viel ostaa nougatjätskiäkin. Pakkaseen ei enää muuta mahdu :)

Täällä tullut ensimmäinen raskaudenvaiva, nimittäin SUONIKOHJUT. Oikeaan sääreen tullut ällö pullottava suoni joka jomottelee ikävästi. Teen istumatyötä joten pitäisi muistaa pumppailla jalkoja, taidan hakea lentosukat tänään ja kokeilla niitä jos helpottaisivat. Ei oo kivaa jos sääret alkaa näyttää sinikirjavilta!!!!Onko muilla?

Misse81 17+5

 
Onnea kaikille iloisia ultrakuulumisia saaneille! :flower: Meidän pinosta ei tunnu huonoja uutisia tulevankaan, onneksi, toivottavasti (kopkop).. =)
Menninkäiselle voimia! :hug: Turha minun tässä mitään neuvoa, mutta kuulostaa kieltämättä järkevältä tuo asenteesi ja päätöksesi muuttaa miehen kanssa erilleen. Itse jätin aikoinaan oman alkoholiin menevän ja masennukseen taipuvaisen "hulttiopoikaystäväni", joka toki osasi olla ihanakin.. Vaikka ero vaikeaa ja kipeää tekikin, en ole päätöstä katunut. Paljon paremman miehen löysin myöhemmin tilalle.. ;)
Nukkumisesta. Ei se suoranaisesti ongelmia tuota (mulla kun sattuu olemaan melkoiset unenlahjat :LOL: ), mutta lempiasentoni, eli vatsallaan nukkuminen, on saanut jäädä. Joskus yöllä herään vatsaltani ja painetta ja "vihaista" muljahtelua tuntuu, ei selvästikään vauva tykkää. Kylkiasentoa en oikein tunne omakseni, joskin se tyyny jalkojen välissä helpottaa. Pikkuhiljaa siihen koetan siirtyä. Selällään saan useimmiten parhaiten unenpäästä kiinni.
Painoa minulle tullut 1,3 kg raskauden alusta. Tullut viimeisimmän kuukauden aikana, eli nyt lähtee.. ;) Kaikki on kyllä tainnut tulla vatsaan. Toivon, ettei painoa kauheasti siunaantuisi, kun en mikään hoikka ole koskaan ollut, joskaan en erityisen lihavakaan, sellainen pieni ja pyöreä..
:whistle: (BMI hieman alle 26).
Mukavaista päivää kaikille teille mukaville ihmisille! :)

Jempu ja pojankloppi 20+1

P.s. Muoks, mulle ei kerrottu sikiön kokoa eikä painoarviota ultrassa. Korvien väli ja reisiluun pituus vain, ja ne vastasivat viikkoja.. Muuten oli kyllä oikein mukava ja asiallinen ja sopivan puhelias ultraajatäti.
 
Menninkäiselle paljon voimia ja halauksia :hug: . Tosi kurja tilanne, mutta yhdyn edellisiin siinä, että vaikutat vahvalta, joten selviät kyllä varmasti =) !

Liityn nukkumisesta selkänsä kipeäksi saaneiden joukkoon :headwall: . Tänä aamuna kun heräsin hyvin nukutun yön jälkeen, koko ristiselkä oli ihan tulessa |O .

Tuntuuko muista, että maha kasvaa ihan silmissä?
Mulla ainakin on sellainen olo, et se on jo valtava pallo :D .

Mukavaa päivää :wave: !
 
Koeta jaksaa Menninkäinen! Kuulostaa aika rankalta, mutta yhdyn muihin joulukuisiin että sulla on ihan huippureipas asenne, joten hyvin kaikki lopulta menee! Iso :hug: ja vielä toinen: :hug:

On ollut puhetta painon noususta - viikko sitten neuvolassa punnittiin ja painoa oli tullut 3.5kg (BMI ekassa neuvolassa 21). Ruoka maistuu hyvin, mutta onneksi edelleen parhaiten terveelliset herkut ja tavallinen kotiruoka *nam* Mulla kanssa masu kasvaa silmissä! Mietin just tänään aamulla (laitoin päälle äitiyspaidan joka näytti ennen lomia ihan hölmöltä ja nyt se istui oikein hyvin) et mitähän tästä tulee jos masu jatkaa kasvua samaa tahtia kuin tähän asti :eek: Toisaalta on ihanaa kun masu on nyt ihan selkeä vauvamasu :heart:

Me ilmoittauduttiin eilen Haikaranpesään! Jännää :)
 
Voi kun olen kade noille teidän pienille painonnousuille...itselle on tullut ainakin 5 kiloa jo lisää ja pahoin pelkään, että maanantaina neuvolan puntarin "viisari" värähtää vieläkin suurempaan lukuun. Pitäiskö ottaa kevennetty viikonloppu ennen sitä...toki olen sen sortin immeinen, että lihon muutenkin helposti ja nyt kun on taas alkanut maistumaan suklaa ja herkut, niin voi että sentäs. Oli niin ihanaa tuossa alkuraskaudessa, kun ei tehnyt mieli syödä mitään makiaa!!!

Täällä myös aina joku yö tahtoo toisesta pohkeesta vetää suonta. Ja kyllä mulla ainakin on aikasemmin ollut niin, että oikein pahan suonenvedon jälkeen on pohje ollut kipeänä pidempään.

Olettekos kuullut sellaista väitettä, että raskaana olevat naiset huomaa jo kaukaa kävelytyylistä, ennen kuin on edes vatsaa nähnyt?
Meillä mies sai mut nauramaan lähes hysteerisesti, kun kertoi lenkillä ollessaan tunnistaneensa jo kaukaa vastaantulevan pariskunnan naisen olevan raskaana. Ja ihan vain kävelytyylistä sen päätteli ja pariskunnan kohdatessaan varmistui tämä hänen teoriansa.
On se mies jo mullekin ennen tuota pari kertaa hymähdellyt kävelytyylistäni...kävelen siis kuulema ihan eritavalla nyt raskaana ollessani. Itse en kyllä tuota ole tiedostanut, mutta kait se sitten niin on :D

Onko teillä muilla ollut sellaista tunnetta, että lähes yht´äkkiä masu tuntuu siltä, kuin joku puhaltais ilmapalloon ilmaa...eli ikäänkuin turpoais hetkessä valtavaksi palloksi.
Mulla on muutaman kerran käynyt noin, viimeksi eilen töissä. Tuli tosi ähky olo ja kädetkin vapisi hiukan, heikotti ja puski hikeä ja puhallutti ja pelkäsin jo, että näinköhän taas meinaan pyörtyä. Oli pakko mennä istumaan toimistoon hetkeksi...sitten pikkuhiljaa se turvottava olo meni ohi ja olotila suht normalisoitui. Olen kaupassa töissä ja ennen tuota "kohtausta" olin ollut nostelemassa painavia laatikoita...aloin sitten miettimään ja laskemaan yhteen yksi plus yksi noita aikasempia vastaavanlaisia tilanteita ja sain summaksi sen, että jotenkin tuo äkillinen ähkypuhku olo on tullut tuollaisten rehkimisten jälkeen.
Voiskohan tuo olla sitten jotain supistelua? Ajattelin jo tänään soittaa neuvolaan kysyäkseni tuosta, mutta ehkä mä odotan sitä maanantain neuvola aikaa ja huomennahan mulla jokatapauksessa on se rakenneultra. Täytyy vaan tänään ottaa iisisti töissä...

Kertokaas nyt vielä uudemman kerran noista vauvojen vaatetuksista te kokeneemmat. Millasia siis kannattaa ostaa. Puolipotkareita/potkuhousuja vai bodeja? Mitä tuollaisten bodien kanssa muuten käytetään alaosana? Mä oon hiukka pihalla näistä vauvojen vaatetusasioista. Ja nyt alkaa vasta tämä vaatetuspuoli kiinnostamaan!!!

Olihan tässä nyt taas jorinaa tarpeeksi, annetaan puheenvuoro välillä muillekin =)
 
Tuli vielä yksi asia mieleen :D
Onko kellään muulla veriryhmä sellainen, että joutuu vielä myöhemmässä vaiheessa uusiin verikokeisiin, jossa katsotaan, ettei mitään vasta-aineita ala kehittymään, jotka voisivat aiheuttaa vauvalle anemiaa?
Mulla veriryhmä nimittäin on O negatiivinen...ja joudun sen vuoksi tarkkailuun...neuvolan täti selitti tuon jutun kyllä mulle perinpohjaisesti, mutta en osaa sitä tässä nyt kunnolla selittää, mutta ois kiva kuulla, onko kellään muulla vastaavanlaista "ongelmaa"...
 
Moi!

Menninkäiselle monta kertaa :hug: . Jaksamista!!

Sätseen: maha kasvaa täälläki ihan hullua vauhtia, heti ku aloitti kasvun niin tuntuu et se ihan räjähtää.

Hippula: Mä tilasin anttilasta sellasen starttipaketin mis oli kivasti kaikenlaista, maksoi vaan kympin alessa. Ite ainaki oon tykänny puolipotkareista bodyn kans ja ihan potkareista ja muista henkselihousuista. Eniten on ollu käytössä bodyt ja puolipotkarit siis yhdessä, siihen on helppo sitte lisätä vaatetta (housut, paita tms) jos tarve vaatii. Kyllä sä varmasti selviydyt ja reippaasti pyydät sit synnäriltä ohjeistusta ja kuinkas synnytys/perhevalmennukses? En ite oo käyny sellasis mut eikös neki ohjeista siellä noita perusjuttuja?

Elloksella oli halpoja mammafarkkuja, ja ihan kivan näkösiäkin, vain 20e. Lahkeen pituusmitat oli omituisia mut niitähän ny voi sit muutella tarpeen vaaties. Harmi ku itelää on jo iso kasa housuja, tykkäsin kyl niiden housujen ulkonäöstä et oli ihan ookoo.

Misse81: täällä kans maistuu jätski.. :p Ihan älyttömän hyvin.. :ashamed:


Nyt tyttö unille et pääsee suihkuun.. heippa mammuskat :wave:

maukkis ja jorma 21+5
 
Vaatteista: Katselin just HM:n kuvastosta vauvojen vaatteita ja siellä oli supersuloisia neuletakkeja 62 senttisestä eteenpäin, mutta KENEN VAUVAN ON MUKA HYVÄ OLLA SELLAISESSA HUPULLISESSA, NAPITETUSSA PAKSUSSA VILLATAKISSA??? Korjatkaa toki jo lapsia omaavat jos olen väärässä, mut mun on vaikea sellaista pientä käärylettä kuvitella sellaiseen villatakkiin, niin kaunis kuin se onkin.
Mä aion rakenneultran jälkeen ostaa parit kietaisupaidat ja potkarit ja bodyt. Niitä kaikki mamat kehuu =) .

Pakko mennä itsellekin etsimään lähipäivinä vaatteita, kun ei tää pötsi enää näihin normaaleihin vaatteisiin mahdu :p . Painoa on nyt varmaan alusta tullut kilon verran, mut jos muualta on kaikki lihakset surkastunu, niin tohon pötsin kohdalle on varmasti tullu useampi kilo.

Hippula: Olen kuullut samaisen väitteen ja uskon jopa sen paikkaansa pitävyyteen. Varsinkin tosi laihat odottajat kävelee tosi etukenossa - kai sen on tarkoitus tuoda sitä mahaa enemmän näkyville. Ja etukenon lisäksi mun mielestä melkein kaikki raskaana olevat kävelee jalkaterät enemmän ulospäin kuin ennen raskautta :LOL: . Luulenpa, että on se omakin kävelytyyli jo vähän muuttunut :whistle: . Ainakin selän rasituksesta voisin niin kuvitella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hippula:
Tuli vielä yksi asia mieleen :D
Onko kellään muulla veriryhmä sellainen, että joutuu vielä myöhemmässä vaiheessa uusiin verikokeisiin, jossa katsotaan, ettei mitään vasta-aineita ala kehittymään, jotka voisivat aiheuttaa vauvalle anemiaa?
Mulla veriryhmä nimittäin on O negatiivinen...ja joudun sen vuoksi tarkkailuun...neuvolan täti selitti tuon jutun kyllä mulle perinpohjaisesti, mutta en osaa sitä tässä nyt kunnolla selittää, mutta ois kiva kuulla, onko kellään muulla vastaavanlaista "ongelmaa"...

Menninkäinen87: Kovasti voimia ja monenmonta :hug: !

Shamandalie: Juu, odotellaan ihan rauhassa sitä pakkausta, ei tässä nyt niin hoppu sentäs ole! :D

Hippula: Mulla on myös negatiivinen veriryhmä ja sain edellisessä synnytyksessä sen piikin, koska myös vauvan veri oli neg. Joudun kuitenkin käymään 3 kertaa tämänkin raskauden aikana seurantaverikokeessa, ei ole onneksi vasta-aineita muodostunut. En ole muuta "haittaa" siitä kokenut, muutakuin ikävät labrareissut.



 
hippula, olen kuullut myös tuosta kävelytyylistä ihan hlökohtaisesti. Eräs kollega kertoi jo ennen vatsan pyöristymistä, että askellus on muuttunut. Äitien askellus kuulemma muuttuu ennenkuin muita ulkoisia merkkejä alkaa näkymään :eek: en oo kyllä itse noteerannut!

Noista kollegoista ja työkavereista vielä... Tänään paljastui tämä mun "suuri salaisuus", kun eräs työtovereista täräytti kovaan ääneen kysymyksen omasta tilastani. Mä sitten inhoan, kun mun yksityisasioihin puututaan!!!! :( Suhtautuminen oli, mitä odotinkin. Mykkäkoulua, ovien paiskomista, yms... Mä en pysy järjissäni täällä enää! :'( Eläköön naisena olo...
 
Kauheesti taas tekstiä.

Menninkäinen87: Kovasti
:hug: ja voimia,sulla on niin hyvä asenne että tulet pärjään varmasti mitä ikinä päätätkään.

Olin niin tohkeissani omasta ultrasta että unohdin aivan onnitella muita hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Vauvan vaatteista sen verta että minä tykkäsin eniten käyttää bodeja ja niiden kanssa puolipotkareita.Ja ihan vastasyntyneen kans minusta oli hyviä nämä bodit mitkä saa kokonaan auki kyljestäkin niin ei tarvi pään yli vetää kietaisubodit siis.Olen samaa mieltä yleensäkin hupullisista vaatteista vastasyntyneellä ettei ole oikein käytännöllisiä vaikka ne monet niin ihanan näköisiä onkin.

Tukivyön käyttäjät:auttakaahan mua pikkusen kun minä en saa sitä pysymään hyvin niin että siittä olisi enemmän hyötyä kuin harmia,kun mulla se nousee koko ajan ylös päin selästä varsinkin jos oikein kyykistelee.Eli pysyykö teillä se ihan hyvin paikoillaan?

Meillekään ei kerrottu ultrassa mitään painoa :(

Täälläki on ekat potkut havaittu varmiksi,mutta harvakseltaan niitä tulee ei tule edes joka päivä.Mutta ihanilta ne tuntuvat silloin kun niitä tulee :heart:

 
Menninkäiselle iso :hug: Olet ihailtavan järkevä ja täyspäinen odottaja! Ihan hävettää välillä omat rutinat ja ongelmat... No, meillä eleltiin jännityksessä eilinen ilta ja viime yö: 16v. serkkupoika oli varhain eilen aamulla Espoossa vakavassa autokolarissa. Siitä oli juttua eilen Iltasanomien verkkosivulla ("viisi nuorta rajussa kolarissa Espoossa") ja tänään ainakin Aamulehdessä. Onneks setä ilmoitti aamuyöllä että enää ei hengen vaaraa, ensimmäinen suuri leikkaus (8h) onnistui hyvin! Helpotus oli suuri, nyt vaan toivotaan että sisäelimet kuntoutuu siinä missä näkyvät vammat. Eiköhän tämä tästä vielä iloks muutu :)

Neuvolassa on käyty tänään jo aamutuimaan, kaikki hyvin, :heart: sykkeet saatiin kuuluviin heti. Hb jätettiin mittaamatta, saan kuulemma syödä uuden rautakuurin, kun viimeks ei ollut noussut 105:stä mihinkään. No, toimiipahan vatsa vilkkaammin :)

Eilen kävin maksamassa matkat Kreikkaan, kahden viikon päästä ollaan jo altaan reunalla makailemassa B) Onneks koirakin pääsi samaan kenneliin missä on tähänkin asti ollut; ei tuu rekulle eroahdistusta, kun on tutussa paikassa tuttujen ihmisten kanssa.

Jeps, koska vaatekaapit on jo ojennuksessa, ajattelin laajentaa siivous- ja järjestelyvimmaa laatikoihin! Aloitan meikkivarastosta, ja pesen vihdoin kaikki kymmenet siveltimet ja sudit :) On tullut muuten raskauden aikana osteltua ihan kauheesti arvokkaampaa kosmetiikkaa, jotenkin sitä tuntee "ansaitsevansa" laatutuotteita: lupa hemmotella itseään! Ja onhan sitä tullut säästettyä jo pitkä penni kun alkoholiin, tupakkaan ja yöelämään ei oo kuulunut latiakaan.

Oukki, doukki ja heipä hei tytöt! Se ois tänään hernekeitto ja pannukakku- päivä B)

Nora ja poikaolo 19+3
 
Hippula:

Mulla veriryhmä AB- ja joudun myös vasta-aine hommelia tarkkailemaan. Eikös se ollu niin että ekan raskauden jälkeen on vasta vaara olemas että elimistö "hylkii" vauvaa tai sen verta tai jotain.. en tiiä.. en sano mittää ku en tiedä tarkasti :D Mut jotenki elimistö oppii sen vasta ku kerran siel navan alla on ollu rh+:aa tms.. ASRAII: Sä varmasti osaat selittää paremmin ku oot lääkäri?

Snoopy: Aika ikävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Ei voi muuta sanoa. Noh, ei kauaa mammaloman alkuun, meinaatko aloittaa silloin 30 päivää aiemmin vai aikaisemmin?

Ja taas syömään spagettia ja jauhelihasoosia.. Lievä himo tuohon sörsseliin :p
 
Schätzchen: Täällä kans tuntuu et maha ihan yhtäkkiä tupsahti esille, siis niin vauvamahalta näyttää, esillä tämä oli kyllä jo paljon aikaisemminkin. ;) Nyt tuossa koitin ottaa kuvaa, saa nähdä sitten kehtaanko kuitenkaan julkiseen levitykseen laittaa, pitää katsoa ensin miltä se koneella näyttää. ;) Just siirtää samalla tässä kamerasta koneelle, joten pitää vähän kohta tsuumailla. :D

Hippula: mäkin oon kuullut et kävelytyylistä ja selän asennosta näkee jo hyvin alussa jos on raskaana. :) Mun äiti vähän viime joulun jälkeen kyseli, et odottaako miehen veljen vaimo vauvaa, ja "hyvänä" valehtelijana sanoin et ei. Meille he kertoi joulupäivänä, viikkoja oli silloin muistaakseni n. 9. Että muuten se ei ulos näkynyt. Myöhemmin kun sain luvan kertoa, tunnustin äidille valehdelleeni, mut kyllä hän sen silloin heti tiesi. :D Mä olen kuulemma huono valehtelemaan ja selästä hän sen oli huomannut meidän häissä. :) Pelottavaa, eipä tarvinnut omaa äitiä tälläkään raskaudella yllättää. ;) Mulla ei ole kokemusta veriryhmäongelmista, mulla on AB+, joten ei tuota toimenpiteitä... Oisko tästä mitään apua: http://fi.wikipedia.org/wiki/Veriryhm%C3%A4 Voi olla et toi on sellasta mitä jo tiedät, mut tollasen nyt kiireessä löysin. :)

Vaatetuksesta: Itse tykkäsin vauvalla pitää bodya ja kokonaisia potkareita, meidän neiti oli ihan pienenä sellainen luikero et puolikkaat ei päällä pysynyt. :D Samoin en pienenä tytöllä käyttänyt sukkia enkä paitoja, koska jos ne pysyi päällä niin oli miten sattui. Vähän kun neiti kasvoi, tykkäsin pitää bodya ja sukkiksia, ne oli kätevät ja pitkään meillä käytössä. Tosin sitten pysyi jo puolipotkaritkin päällä. Kietaisubodysta myös tykkäsin kunhan oppi sen oikein laittamaan. Mies ei kertaakaan tytölle kietaisua laittanut. ;)

Ymmärsinkö Snoopy oikein et työkaverit alkoi tuittuilemaan kun raskaus tuli esille? Jos näin on, ompas kummaa porukkaa. :eek: Aikuismaista toimintaa etten sanois... :kieh:

Onnittelut potkut tunteneille. :flower: Eikös vaan oo ihana tunne? :saint:

Nora 79lle jaksuja, eiköhän serkkupojan kunto kohene pian. :) Ja Hauskaa matkaa nyt jo valmiiksi ettei vaan unohdu myöhemmin. :D :whistle:

Tutkiskelin tässä nuita kuvia, ja kai mä uskallan niitä teille vilauttaa:

http://www.aijaa.com/v.php?i=759689.jpg
ja
http://www.aijaa.com/v.php?i=759687.jpg

Onhan tuo jo tissien tasalla, ja niissäkin kuitenkin kokoa on (nyt raskauden mukana tulleen turpoamisen myötä E tai F... :whistle: ) Ja anteeksi mun maailman ihanimmat (mut kamalimmat :ashamed: ) kotivaatteet, jotka ei purista ei. :D (anopilta saatu paita jota en muualla käytä kuin kotona.. :whistle: Iso ihminen muutenkin ja sitten vielä raitapaita, ei ainakaan tee hoikemman näköiseksi. :LOL: ) Kaippa se tuosta vielä kasvaa... Vielä kun tekis sen äkkiä. :D Miten niin malttamaton... :whistle:
 
Pitkästä aikaa täällä taas. Niin tasaasta tämä elo, ettei mitään tapahdu. Etten sitten joka päivä viitti tulla kertomaan, miten tasaista se oikein on.
Yritän nyt muistella, mistä puhuttu.

Mennikäiselle tsempit! Onnea kaikille ultrassa jo käyneille, itellä vielä reilu viikko aikaa siihen. Mötkyläkös se oli, jolla oli ollut huono uä-käynti. Mulla kävi esikoisen kanssa rakenneultrassa Sjoella samalla lailla. Mies tuli mukaan kans, kun halusi nähdä ja oltiin innossaa. Kätilö ultras niin kiireellä, mumisi vaan jotain epäselvää kysymyksiimme. Tulosti 3 epäselvää kuvaa, joista ei tiennyt oliko siinä vauva vai virtsarakko. Toivottavasti tällä kertaa on parempi tuuri.

Vauvanvaatteista oli puhetta. Ite tykkäsin vauvalla käyttää kietaisubodyja. Niin pikkuiselle ne on mukampi pukea kuin normaalit paidat. Muutenkin tuollaista body+potkarit, body+puolipotkarit vaatteita mä tykkäsin käyttää. Schätzchen kertoi H&M:n vaatteista. Onhan ne mahdottoman söpöjä, mutta mulla ainakin just noi tollaset vaatteet jäi epäkäytännöllisyyden vuoksi pitämättä. Musta oli rasittavaa pitää mitään muuta kuin bodya, kun vauvaa kannetaan ja käännellään niin paljon. Aina oli paidat pois housuista ja selkä näkyy, koko ajan sai jonnekin päin vaatetta suoristaa. Ja jotkut 62cm vauvafarkut on musta vaan niin epämukavat tollaselle. Ja siis tää on vaan mun mielipide, joku muu saattaapi tykätä. Mä vaan oon edelleen helppouden perään.

Painosta oli puhetta myöskin. Mulle oli viime neuvolakäyntiin mennessä tullut 1,5 kg. Mutta eiköhän se tästä nouse ja lopussa tulee se turvotus, mikä tuo yhtäkkiä monta kiloa.

Pitiköhän mun muuta kirjoittaa, en muista. No lopettelen ja lähden pyykkien kimppuun.

Mrs Nobody 19+2


 
Ihana masu Shamandaliella.

Snoopy sulla idiootteja työkavereita.... koita kestää!

Menninkäinen, mäkin antaisin kenkää tollaselle äijälle, sulla parempi
varmasti olla ilman häntä. Ei lapsella tarvitse tollaista isää olla, jättää
vaan jälkeensä vihaa ja katkeruutta kun lapset kasvaa.

Tuitsu kyseli painosta: n. kolmisen kiloa noussut, nyt pitäisi vasta
sen painonnousun alkaa, kattokaapa vau,kirjan sivuilta, miten vauvat
kasvaa seuraavan kuukauden aikana! Nyt ne nimittäin vasta alkaa kasvamaan, hurraa kohta ollaan kaikki ihan ilmapalloja :D

Mä kerroin maanantaina töissä, sain iloisen palauteryöpyn siitä että
"me arvattiin".. Nyt ne jo kyselee koska mä tuun takaisin, hyvä kun
mä en ole mihinkään vielä pitkään aikaan lähdössä edes, 3kk tehokasta
työaikaa jäljellä.. Huoh, kai sitä jaksaa jotenkin.

Hiukan painostavan kuuma ilma tänään, sais tulla jo syksy mun puolesta
nopeesti, rakastan syksyä muutenkin!
 
Porsche: sulla on profiilissa tosi hieno kuva itsestäsi :LOL: .

Shamandalie: No oli tosiaan komea vauvamaha =) . Ei epäilystäkään, miksi masu on esillä :) !

Snoopylle :hug: - ihmiset ei aina tunnu tajuavan mikä on korrektia ja mikä ei. Kerroin itse raskausuutiseni ennen lomaa kaikille, koska jos en olisi kertonut niin lomani aikana viidakkorumpu olisi kyllä saatu vauhtiin. Kaikki tuntuu olettavan, että jonkun ihmisen raskaus olisi kaikkien yhteinen asia, jota kuka vaan voi tahollaan kommentoida miten haluaa.

Nora79:lle onnea neuvolakuulumisista ja serkulle pikaista paranemista :flower: ! Onneksi ei pahemmin käynyt. Tänä kesänä on saanut taas vähän liikaa lukea noista surullisista tapahtumista tieliikenteessä :'( .
 

Olen seuraillut tätä joulun odottajia jo pidempään täältä taka-alalta, mutta nyt sit päätin tulla mukaan =)

Mulla la on siis 25.12 ja rakenneultraa odotellaan, vielä viikko ja sit päästään kattomaan pikkuista :heart:

Meillä siis 2 tyttöä ennestään ja kovin muut ovat nyt sitä mieltä, että poika on tulossa, tai siis pitääkin kuulemma jo tulla :headwall:

Itellä kyl tyttö-olo, en tiedä miksi, mut on vaan. Haluan kyl r.ultrassa saada tietää kumpi olis tulossa. Maha kasvaa ja on jo tarpeeksi iso, varsinkin kun syö niin turpoaa tosi pinkeäksi. Kiloja tullut 2 lisää, eli ei paljoa. Tavallisia housuja en pysty enää pitämään, puristaa liikaa :|

Voi knu joulu tulis pian, meillä tosin muuttokin vielä edessä ennen sitä....ei jaksais täs tilassa.

Myslivelli18+4 tyttöolo
 
Siis onpa keljuja työtovereita sulla! Jos eivät aidosti kykene iloitsemaan puolestasi, niin voisivat edes hyvien käytöstapojen nimissä hieman yrittää hillitä itseään.. Jaksuja!! :hug: Niinkuin kirjoitit; hurraa naisena oleminen ja uusien Suomen toivojen synnyttäminen ja kasvattaminen.. Saisi kyllä kieltämättä hieman nousta äitien arvostus! Toisaalta taas, eikös tuo toisten käytös kerro siitä, että pitävät sinua hyvänä työntekijänä, eivätkä haluaisi sinun jättävän heitä..? ;) Saanko kysyä, tuleeko raskautesi töiden kannalta jotenkin "huonoon saumaan"? Millä alalla mahdat töitä tehdä..? Itse en ole vieläkään kertonut omasta odotuksestani juuri kenellekään. Porukka palailee lomilta ensi viikolla ja sitten rohkaisen mieleni, saapi nähdä, kuinka asian ottavat..

Jempu
 
Shamandalie: hieno masu! Mun pitäisi kanssa lähteä liiviostoksille, nämä entiset C-kupit kun natisee uhkaavasti liitoksissaan. Yritän nyt sinnitellä hetken vielä vanhoilla, kun jos rintavarustus tästä vielä kovasti kasvaa niin mäkin voin suoraan siirtyä jonnekin E-akselille (miehen suureksi riemuksi) :D

Tervetuloa mukaan myslivelli!

Siis HUOH kun täällä töissä ei tapahdu mitään, meillä on NIIN hiljaista! Pidin just 1.5h lounaan ja kävin Kampissa salaa vähän sovittelemassa ihania äitiysvaatteita. En tosin ostanut mitään, kun seuraavaksi kannattaa varmaan ostaa lämpimiä syysvaatteita, ja tää masu tuntuu kasvavan siihen tahtiin et tosi vaikea arvioida mikä mahtuu päälle 1-2kk kuluttua.

Nyt iltapäivällä aika ei meinaa kulua millään - tekisi mieli vaan syödä koko ajan :D Hmm löytyisköhän keittiöstä jotain hyvää....
 
Muistattekos kun uhkailin, että synnytän sitten kannettava tietsikka sylissä ja raportoin teille tapahtumista? Nyt heinämassuissa joku kirjoitteli osastolta :LOL: . (Niiden jänniä hetkiä on niin hauska lueskella B) )

Myslivelli: Tervetuloa ihanaiseen joukkoomme =) !
 
Kiitos kaikille tsempistä, nää on tosi keljuja juttuja kun töissä lähdetään mieltä osoittamaan. Täällä kuitenkin pitää jokaisen ainakin jotenkin yrittää viihtyä. Niin se on, että ystävät voi valita, mutta työtovereita ei... :/ Olen töissä taloushallinnon tehtävissä, ja iältäni tässä porukassa kirkkaasti nuorimmasta päästä. Tuntuu, että olen aina joutunut todistelemaan osaamistani ja ammattitaitoani enemmän kuin muut. Ja nyt taas arvostus ihan nollissa...

Kävin näitä asioita neuvolassakin läpi, kuinka hermostunut olin/olen tämän asian kertomisen takia, yms. Oma esimies on lomalla, mutta uskon että hän suhtautuu asiaan paljon paremmin. Tosin hänen kanssaan ei joudu päivittäin töitä tekemään. Voi olla, että tilanne tästä tasoittuu kun aikaa kuluu. Ja niinkuin joku jo mainitsikin, tehokasta työaikaa on vielä kuukausikaupalla jäljellä! :p Olen luonteeltani kyllä ihan liian kiltti, yritän aina miellyttää muita. Nyt on korkea aika täräyttää oma mielipide ilmoille, näin r-aikana sitä uhoa kyllä riittäisi! :LOL:

menninkäiselle jaksamista! :hug: Nyt kannattaa ihan oikeasti ottaa välimatkaa. Olet kaikkesi tehnyt miehesi suhteen, nyt on aika ajatella itseäsi ja lapsia. Miehesi täytyy itselleen tehdä selväksi mitä hän elämältä loppujenlopuksi haluaa. Ehkä asiat hänellekin joskus kirkastuvat... toivottavasti. Enää eivät voi muut ihmiset häntä auttaa. Nyt keskityt itseesi! :D Jaksuja sulle vielä kerran! :heart: Vaikutat vahvalta ihmiseltä, käytä tukiverkkojasi (perhe, ystävät, me palstailijat ;) ) ja lähde pois tuosta tilanteesta.

:wave: Myslivelli!
 

Yhteistyössä