JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Heippa!
Ihanaa että lisää hyviä ultrakuulumisia tullut, onnea tasapuolisesti kaikille =)

Kiva että ihmiset on alkaneet tuntea potkuja. Täällä yritetty niitä iltaisin metsästää mut ei oo vielä tuntunut, edelleen pieniä nippailuja ja tuntemuksia tuntunut mut ei vielä mitään selkeitä liikkeitä.

Osaako täällä joku kertoa että saako rapuja syödä raskaana. Meillä on syksyllä rapujuhlat ja mietin vain että uskaltaako niitä vapaasti syödä. Eräs tuttavani mainitsi ettei suositella, en kuitenkaan löytänyt sitä kiellettyjen listalta

Misse81 17+5
 
Misse: Kysyin heti ekassa neuvolassa että saako katkarapuja syödä, ja neuvolan täti sanoi että saa. En tiedä onko jokiravut tms eri asia, mutta olen syönyt äyriäisiä koko raskausajan. (Kaikki on ollut kypsennettyjä, raakoja en ehkä söisi).
 
Kiitos Tracy ja Kuukiitäjä - luulin jo ettei kukaan reagoi mun suureen tähtihetkeen :ashamed: .
Ja onnea Tracy itsellesikin =) . Me mennään aika samassa tahdissa edelleenkin :LOL: .

Misse: Myös minä olen syönyt katkarapuja ja etenkin jättikatkarapuja (nam) suurella himolla koko raskausajan. Luin jostain, että rapujakin saa syödä, paitsi jotain osaa niistä, jota en nyt muista :eek: . Mutta se oli joku sellainen osa, jota ei tulisi mieleen syödä muutenkaan... :p
Tuolla espoon kaupungin vältettävien ruoka-aineiden listassakaan niitä ei mainita:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190
 
Pikavilkaisu tänne ennen kampaajalle lähtöä :) .

Onnittelen uudestaan kaikkia hyviä uutisia rakenneultrasta saaneille :heart: . Upeaa tietää, että pikkuisilla näyttäisi olevan kaikki kunnossa! Itse jännitän vielä omaa ultraani kaksi viikkoa. Huomenna onneksi pääsen neuvolaan kuuntelemaan, onko masussa ketään.

Ja sitten edelliseen lauseeseen viitaten, mä taisin eilen tuntea ihan oikean potkun!! Samanlaisia muksautuksia tunsin viime perjantaina kaksi, mutta tuo eilinen oli niin voimakas ja tuli suoraan navan viereen, joten sen täytyi olla vauva eikä mahan omaa elämää :D . Vedin nimittäin puoli litraa suklaanougat-jäätelöä kinuskikastikkeella ja heittäydyin tv:n ääreen, niin navan alta alkoi kuulua muksintaa :heart: . Hih, meidän vauva kasvaa jäätelöllä.

Tähän hätään en ehdi muuta. Kumpa se H&M:n esite tulisi tänään meillekin!

tivoli 19+1
 
Heippa joulukuiset! :heart:

Mulla on tavallista hiljaisempi työpäivä, johan meinasi eilen itku tullakin, kun potilaita tuntui tulevan aivan hillittömästi ja kaikenlaista soittopyyntöä sun muuta :ashamed: Täää lääkärin työ on joskus ihan hirveän rankkaa, vaikka toisaalta tykkäänkin tästä tosi paljon!

Onnea kaikille ihanista ultranäkymistä ja Sätsenille liikkeiden tuntemisesta ulospäin! Minä tunnen liikkeet jo tosi hyvin päivittäin, ja ulospäinkin on tuntunut paljon potkuja. Mutta Tiitiäinen menee ihan hiljaiseksi, kun tuleva isi laittaa lämpimän kätensä mun mahalle ja yrittää metsästää liikkeitä. Joskus mua naurattaa melkein ääneen (töissäkin), kun Pieni melskaa mahassa niin kovasti =)

Lauantaina näen pitkästä aikaa ystäviäni, aivan ihanaa! On yhden hyvän ystäväni häät. Pitkällisen metsästyksen jälkeen löysin Bebelanelta mustat suorat housut, vadelmanpunaisen Halterneck-topin ja Bebesiltä sitten liituraitajakun. Mä olen tämmönen pieni tatti, jolle ei oikein nuo polvipituiset hameet/mekot käy, joten piti "tyytyä" housuihin. Eihän tuo musta mikään kovin kesäinen väri ole, mutta saa luvan kelvata. Maha näyttää minusta tosi kauniilta noissa vaatteissa :heart: Jotenkin se vielä korostuu enemmän. Minä nautin raskaana olemisesta!

Ainakin toistaiseksi... :LOL: Joitakin harkkasupistuksia on ollut ja vihlomisia alapäässä ja kannatinkipuja, mutta ei mitään sen pahempaa onneksi.

Mun täytyy vielä sanoa omasta rakenneultrastani muutama sana. Mulla oli varattu yks potilas jo klo 9:30, mutta jouduin perumaan sen. Ultran tehnyt lääkäri joutui käymään mm. teholla kattomassa yhtä potilasta ja aikataulu venyi ja venyi. Hirmu ihana se lääkäri on, teki meille np-ultran yksityisellä ja on tositositosi tarkka. Ja nytkin kyllä selitti kaiken, mikä näkyy ja kaikki oli kunnossa, mutta jotenkin jäi vähän kiireinen vaikutelma. Ja harmitti vähän, kun sain "vain" kaksi 3D-kuvaa, kun olisin ihan perinteisen sivuprofiilikuvan halunnut. On mullakin harmistuksenaiheet! :LOL: Pääasia tietenkin, että Tiitiäisellä on kaikki kunnossa!

Mä haluaisin ostaa jo nyt vaunut! Mutta mies on sitä mieltä (ja oikeassa), ettei vielä kannata, kun asunto on niin pieni ettei mahdu oikein mihinkään.

No, ei sen kummempia. Perjantaina 23 viikkoa täynnä.

-Asrai ja Tiitiäinen rv22+5-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Lauantaina näen pitkästä aikaa ystäviäni, aivan ihanaa! On yhden hyvän ystäväni häät. Pitkällisen metsästyksen jälkeen löysin Bebelanelta mustat suorat housut, vadelmanpunaisen Halterneck-topin ja Bebesiltä sitten liituraitajakun.


Mä haluaisin ostaa jo nyt vaunut! Mutta mies on sitä mieltä (ja oikeassa), ettei vielä kannata, kun asunto on niin pieni ettei mahdu oikein mihinkään.


-Asrai ja Tiitiäinen rv22+5-

Kiitos Asrai =) ja onnea itsellesi hyvistä ultrakuulumisista :flower: !
Mikä liike tuo Bebelane on??? Missä se sijaitsee? En ole siitä kuullutkaan.
Ja vaunuista: nehän voi ostaa käsirahan maksamalla ja sitten saa säilyttää kaupassa sinne asti, kun mieskin myöntyy tuomaan ne eteisen tukkeeksi ;) .
 
huomenta muijjat!

taas yksi ihana kesäinen (lue. Skeida keli) päivä täällä helsinkissä...

Onnea kaikille ultraajille, ihanaa että kaikki menee niin kivasti!

Nukkumisesta valiteltiin. Mulla on kanssa vaikeuksia löytää mitään asentoa missä olisi hyvä olla. Ja jalat on levottomat ja selkää särkee. Siinä sitten vatkaan itteäni edes sun takas ja mieheltä palaa hermo kun jytkytän sänkyä kokoajan. Ja kun tuntuu että toi keskivartalo on tommonen pallo niin se tulee aina viiveellä mukaan...

H&M tilaus täälläkin lähtenyt, Luojalle kiitos tunikoista! Mäkin Maukkis tilasin se halpistunikan ja paaaaaaaljon muuta. Housuja en meinaa löytää kun mulla on pitkät jalat ja oon tämmöinen hoikahko. hennesin farkut on aina vähän semmoista tulvamallia.

Lantion löystymisestä. Meillä kaikilla se löystyy ja toisille se aiheuttaa kipuja. Kuulun niihin onnellisiin! Eli tietää ainakin kärsivansä ihan loppuun asti selkäkivuista. Mulla on muutenkin yliliikkuvat lannenikamat ja tää raskaus onkin ihan riemua niille1 :D

Hippula: Mullakin on kauhee ähky vaikka olis ihan vähänkin syönyt. oikeen hävettää kun ruuan jälkeen röyhtäilen kun pieni sika ja tuntuu että yrjö tulee ihan just kylään. Mutkun kokoajan jotain pientä vetää niin pysyy maha sopivan täynnä ja syöminen muutenkin on niin kivaa!

paljonkos teillä on tota painoa siunaantunu? mulla tähän mennessä +4 kg, ei paha.

Harjoitus suppareita täälläkin aina välillä. Kipeitä ei ole, mutta maha menee ihan kovaksi ja kestää muutaman minuutin että laukee. Muutenkin kyljet kiristää ja nivusissa ja alapäässä tuntuu noita liitos kipuja.

Rapuja saa syödä. Mutta kuten järvikaloissa, pitää huolehtia siitä että ne on kypsennetty kunnolla. Niissä saattaa muuten olla jotain loisia.

Onnittelut potkun tunteneille. Mulla maha melskaa jo aikalailla. kaikki liikkeet tuntuu mahan päälle ja mieskin ne tuntee. Eilen oli joku jumppatuntimenossa kun tyttö meni kuperkeikkee ja tuntu että sisälmukset menee solmuun. Oikeen kunnon molskahduksia. No, onhan tuolla mahassa jo parikyt senttinen vauva että kyllähän se tuntuu kun bileet alkaa. Eilen oli muutenkin kauheen vilkas päivä mahassa, metelöinti tuntui melkeen kokopäivän, mietin jo etteikö toi nuku ollenkaan...

Tänään pitänee suunnata liiviostoksille. Mun tissit ei mahu enään noihin entisiin. Oon ollu aina pienehkörintanen ja nyt on oikeen kunnon daisarit tullut. :D

Tui ja tyttö rv 21+2
 
Piti vielä sanoa, mä en saanu ollenkaa h&M lasten kuvastoa. prkl.
Siellä takana oli sitten kuponki jonka lähettämällä ne lähettää sen seuraavaksi. Mut mä olisin halunnut jo shopata sieltä jotain. :ashamed:

Eihän siellä mitään kivaa ollut, eihä?
 
nukkumisesta Mulla samaa vikaa että ennen nukuin vatsa/kylkiasennossa mutta nyt jotenkin alkaa tuo vatsa haitata tätä... Olen sitten yrittänyt nukkua kyljellään mutta siitä tulee vaan kipeäksi lonkka ja olkapää... Nyt olen muutaman yön nukkunut tyyny polvien/reisien välissä ja se tuntuu aika hyvältä... tällöin pystyy hiemän nojaamaan kuitenkin vielä eteenpäin..

Outoja nuo erilaiset ohjeet ultraan mennessä. Itse en saanut minkäänlaisia ohjeita np-ultraan mennessäni ja kun siellä sitten meinasin vielä äkkiä käydä vessassa kuten olin aiemman ultran kanssa oppinut tekemään, kätilö kielsi käymästä. Rakenneultraan en ole saanut myöskään mitään ohjeita, ajattelin olla käymättä vessassa ja käyn sitten siellä äkkiä jos pitääkin olla rakko tyhjä =) Helpompi se on siellä äkkiä tyhjentää kuin saada jotenkin täyteen...

Mitään tunnistettavia liikkeitä täällä ei vielä ole tuntunut, harmittavaista... Viikkoja sentään jo 19+3

 
Sätsen, Bebelane on ilmeisesti Helsingissä toimiva vaateliike, mä löysin sen nettisivut: http://www.bebelane.fi ja sieltä sitten tilasin. Hirmu kalliitahan noi vaatteet on, mutta oikeasti täältä Kuopiosta ei millään meinaa löytää äitiysvaatteita! Ja henkkamaukalta on aina loppu ne pienemmät koot.

Mä oon jo tuhlannu melkein koko kesäkuun palkan kaikkeen äitiys/vauva-aiheeseen. :ashamed: Ja eilen ostin vielä yhden Kalevala-korun (muistaakseni Lumikukka), semmosen rintakorun, kun sain siskolta joululahjaksi sen kaulakorun, niin on nyt sitten häihinkin jotain korua laitettavaksi.

Hitsi että mua virnistyttää just nyt, kun Tiitiäinen melskaa ihan mahdottomasti mahassa! :D
 
Mauahtavaa: sama mullakin kävi mielessä, oli meinaan esikko samassa asennossa kyseisessä ultrassa. ;) Äiti viimeks totesi ettei ainakaan äitiinsä oo tullut kun jalat ristissä oli.. :D ;) No, jos kuitenkin ensi viikolla sitten näkyis. :D Ja kiitos kaikille jotka ovat uutisia odottaneet. :hug: Te vaan ootte kaikki niin ihania, että pakko teille on mahdollisimman pian tulla kertomaan... :heart: :D

Kävin kanssa lukemassa täällä "mainostettua" ketjua, ja oon tyytyväinen että näin sen vasta nyt... Vaikka toki todella paha mieli nytkin tuli, mutta kun omalla kohdalla on kaikki ok niin ei lisännyt paniikkia... Miten niin omahyväinen... :ashamed:

Schätzchen: Täällä rakon pitää olla täysi ultraan mennessä. Mä pelkäsin et miten pärjään kun 2h ennen ei saanu vessassa käydä, mut menihän se kun heti ultran jälkeen juoksi vessaan. :D Ja onnea liikkeiden tuntemisesta, alkaa hiljalleen miehellikin konkeritsoitua kun tuntee liikkeet... :)

Mötkylä älä pelottele, et "muka" ois enää vaan 4kk. :eek: Mullahan on vielä päättötyökin ihan vaiheessa. :D

Onnea kaikille ultrassa hyvi uutisia saaneille! :flower: :heart:

Tivoli taisi syödä jäätelö liian vähän ja pikkukaveri pyysi lisää. :D

Tuitsu kysyi paljonko on painoa tullut... Mä en ole nyt viime neuvolakäynnin jälkeen vaa'alle uskaltautunut, pitää ensin ottaa skarppaus liikkumisen kanssa... :ashamed: Onneksi neuvolaan vielä aikaa, niin sen ehtii tehdä. :D

ON: Edelleen mieli hyvä eilisen ultran jälkeen, ja mietin et jospa huomenna uskaltais jonkun pienen nutun tms ostaa... Vaikka onhan niitä ennestään mut silti on pakko. :D Huomenna mennään vielä toisessa pankissa käymään hakemassa lainatarjous, ja jos se täti ei meitä ihan idiootteina pidä (siis kun näillä tuloilla haaveilee lainasta) niin sitten jätetään todennäköisesti tarjous siitä asunnosta jota ollaan kahteen kertaan käyty katsomassa... Maanantaina ei ollut jätetty yhtään tarjousta eikä kukaan muu ollut toistamiseen käynyt... Ja maanantaina meidän lisäksi siellä oli yksi mies, joka viipyi n. 5 min, meillä meni koko esittelyaika... :whistle: Että ehkä jotain toivoa ois... Ja miehen veli jo lupautui tulla tekemään remonttia ja auttamaan, joten kaipa meidän kriitikotkin oli tyytyväisiä asuntoon. :LOL: Otettiin pari makutuomaria mukaan, jotka ois tarvittaessa tiputtanut maanpinnalle, mutta tuntui hekin tykkäävän. Et ei kai sitten huono valinta olisi, jos se saataisi... Tuskin kuitenkaan... :whistle:

Tänään muuten aamulla uloslähtiessä katselin, että kai tämä munkin maha alkaa hiljalleen siltä näyttää että siellä joku olisi. Jos vaikka muutaman viikon sisään kehtais ottaa sellaisen kuvan jonka vois ehkä tännekin laittaa... :whistle:

Mutta nyt laittamaan ruokaa kun isäntä tulee kohta töistä. :heart:

Shamandalie Ja VaraTorsti 20+2 :heart:
 
Shamandalie: Ensi alkuun kiitos =) .

Tuo äitisi kommentti,ettei ainakaan äitiinsä oo tullut kun jalat ristissä oli oli aika loistava :LOL: . Tsemppiä sen asunnon kanssa =) ! Toivottavasti saatte sen!!!

Kiitos Asrai linkistä. Tota yhtä hametta oon kuolannut jo bebesinkin verkkokaupassa. En vaan jaksais sit nähdä sitä palauttamisen vaivaa, jos se ei oliskaan sopivan kokoinen :$ .

 
Heissan, vihdoin ja viimein. Aamulla kun yritin tulla tänne niin enpäs päässytkään ja oli aamulla pilalla :ashamed: Ja nyt tätä tekstiä on taas niin paljon että pää ihan pyörällä...

Mä täällä olen kans tuota jäätelöä tällä viikolla kiitettävästi syönyt :p Alkuraskaudesta en pystynyt jäätelöä syömään kun tuli äklö ja etova olo. Pelkäsin että sitä kestää koko raskauden ajan mutta onneks ei.

Tilasin H&Mstä jo joskus touko/kesäkuussa kun ennakkokuvasto tuli, tavarat tosin tulee vasta elokuun alussa mutta kävin netissä lisäilemässä poikavauvan vaatetusta vähän tilaukseen kun sai vielä samoihin postikuluihin :D Mammahousutkin sieltä tilasin, katsotaan onko sopivat...

Oli tänään rankka päivä töissä kun kuormapäivä että nyt ihan veto poissa ja pitäis vielä siivoskellä vähän kun huomenna töitten jälkeen tulee kavereita kylään, eikä niitä kehtaa kyllä sisälle päästää tämmöiseen sotkuun :( Toisella kaverilla on 2kk ikäinen poikavauva ja toisella 3kk ikäinen tyttövauva, ihanaa vauvantuoksua tulee taloon jo nyt =)

Saparo ja Tiku Tiikeri (viikoista ei tietoa 19+?, ehkä)
 
samaa halpistunikaa katoin minäkin eilen kun h&m talvikuvasto ilmestyi. Aattelin kattoo ensin tuleeko samaa tavaraa liikkeeseen, oon muutaman keran pettynyt kun tilannu sieltä jotain postimaksujen kanssa ja sit löydän saman kotikaupungin hempalta!

Mauahtavaa: Kiva et sulla kiva täti. Ei ne meidän kuvat kyl oo ton sun jorman kuvasta mitenkään laadullisesti poikkeavia, mä vaan jotenki näin ne kuvat jotenki suttusina ja epäselvinä. Jospa jonain päivänä saisin kans kuvia tänne... Näillä näkymin netin tulo kotiin kestää viel 3 viikkoa, aargh!!! Tää töissä kirjottelu on vähän jänskää!
 
Nonniin, neuvolasta palattu. Ei ollut painoa tullut montaakaan sataa grammaa, ihme tällä mässäämisellä! :eek: Kaikenkaikkiaan paino on noussut 2kg raskauden alusta.
Kohdunpohjan korkeus oli 19cm ja pikkuisen sydän puksutti sellaista 150, meinas tätskyllä olla vaikeuksia saada niitä "kunnolla" kuulumaan, kun herra on melko vilkas tapaus. :heart:
Hb:kin on edelleen ihan hyvä, 131. Tää väsymys johtunee sitten jostain muusta. Joku muukin puhui huimaamisesta, mua huimaa aika usein, mutta luulen sen johtuvan siitä, etten jou kovinkaan paljon. Verenpaine kun on aivan normaalilukemissa, 120/70.
Kelan paperitkin jo sain mukaan, ensiviikolla saisi postitella. On se vaan mukavaa! :p

Tässähän tulee samalla vastattua noihin galluppeihin, mihin muut on vastannu jo viikko sitten! :whistle:

Kestovaippailusta oli puhetta, meillä kestoillaan ja aiotaan kestoilla myös tämän uuden tulokkaan kanssa. Joten kaikki jotka aiotte äitiyspakkauksen ottaa, mutta ette kestovaippasettiä tarvitse, tänne se on enemmän kuin tervetullut! Notta tarjota saa! :D


 
Moikka
Eipä selvinnyt labrassa mitään... Sydänkäyrä ok ja kilpirauhasarvot normaalit. Näinpä arvelinkin... Silti tunnen lisälyöntejä. Kuulemma taitaavat olla vaarattomia, vaikkakin ikäväntuntuisia...Tämmöistä tänne... =)
Riikkuli 20+3
 
Kuukiitäjä: Mä tuskin alan kestoilemaan, joten todennäköisesti se täällä jää käyttämättä... Meinaatkos heti alkaa kestoilemaan vai käytätkö ne pakkauksessa tulveat kertikset? Miten ois jonkinnäköinen vaihtokauppa, jos isäntä ei innostu kestoilemaan? (tuskin :D )

Schätzchen kiva kun pidät peukkuja, taitaa se hyvä asunto olla kun isäntäkin sitä on jo sisustamassa... :whistle:

Hyvä Riikkuli että mitään vakavaa ei löytynyt, vaikka inhottavia ne varmasti ovat. Mutta huoli ainakin helpottui varmasti. :)

Mulla alkaa kohta hermo täällä mennä, kun ensin neiti ei syönyt ja nyt mies taas laittamassa ruokaa. :headwall: Että neiti saa miehen kanssa sellaisen palvelun kun itse haluaa, et silleen... Noh, eiköhän tuo joskus huomaa et aina ei kannattais tehä kuten neiti haluaa... Murrosiässä viimeistään. :kieh:

Jospa sitä nyt lähtis keksimään loppuviikon ruokalistaa, pääsis sitten kauppaan kiukuttelemaan tän porukan kanssa. :kieh: Tosin ajattelin käydä ainakin kurkkaamassa vauvanvaatteita, ja jos jotain ihanaa alessa niin vois ehkä mukaankin tulla.. :whistle:
 
Shamandalie: Tottakai myös vaihtokaupat sopii! Meiltä löytyis esim. käyttämättömiä bodyja niin tytölle kuin pojallekin ( varsinkin ne tyttö-vaatteet joutais ;) ). Name it newborn, tuttaa jne. myös isompia kokoja 92cm ja 98cm. Laput niistä on poistettu, mutta ei pidetty eikä pesty. Ehdottaa toki saa!

Riikkuli: Tiedän tuon tunteen, se hatuttaa kun itse tietää että niitä on, mutta koskaan lekurissa ei juuri silloin näy mitään. Se vuorokauden seurantalaite kyllä taltioi kaikki, joten ei jäänyt lääkärillekään epäselväksi. Toivottavasti pian loppuvat! :hug:
Onneksi ovat täältä pysyneet poissa, aivan yksittäisiä lyöntejä lukuunottamatta.
 
No niin pika siivous tehty ja heti piti tulla tänne kurkkimaan :kieh:

Kuukiitäjä: Mulla jää pakkauksen kestovaipat käyttämättä, laiska kun olen :( Mulla ei ole hajuakaan minkä arvoisia kestovaipat on joten ehdota jotain....

Paljon on ollut palstalla puhetta sydämmen lisälyönneistä. Mulla ei niitä ole ollut mutta pulssi hakkaa lujaa vaikka mitään ei teekkään ja huimausta ja heikotusta on, nykyään monta kertaa päivässä. Kävin eilen EKG:ssä ja kilpirauhaskokeissa ja nyt odotellaan tuloksia. Uskon kyllä että niistä ei mitään löydy kun ei löytynyt neitinkään odotusaikana ja ne loppui synnytykseen.

Riikkuli: hyvä juttu että kaikki ok

Pitääpäs taas mennä tekeen jotain järkevää (ehkä)

Saparo ja Tiku Tiikeri
 
Hyvä Riikkuli, että kaikki oli kunnossa =) . Onko sulla ollut jo se vuorokausiseurantalaite, josta kuukiitäjäkin kirjoitti? Mullakin se taltio useampia satoja lisälyöntejä, mutta kuten jo aiemmin kirjoitinkin, alhainen leposyke estää lääkityksen ja tk-lääkäri oli sitä mieltä, et jos kauheasti mieltä painaa, niin kannattaisi jutella jonkun ammatti-ihmisen kanssa :headwall: . Kai ne sit pitää hulluna nuorta ihmistä, jolla on sellaisia tuntemuksia, että sydän pysähtyy :headwall: .

Hyvä, että kuukiitäjällä oli neuvolassa kaikki hyvin =) .
 
Rakenneultra takana ja olen kyllä pettynyt lääkäriin, minkäänlaista infoa ei antanut vauvaa tutkiessaan meille, kertoi vain kätilölle tuloksia. Kiitosta vain ja laput kouraan, homma oli ohi alle 10 minuutissa.
Kaikki näytti olevan kunnossa.

Paljonko teidän vauvat on painaneet rakenneultran arvion mukaan? Omani painoi n. 460g se taitaa olla paljon, viikot nyt 21+5
 
Ensiksikin onnea kaikille ultrakuulumisista! =) Eipä tainnut huonoja uutisia kellään olla jos ei tympeitä ultraajia huomioida..Kurjaa, et jotkut osaa olla niin tympeitä, vaik luulis et ne tietää, et se on äidin (ja isän) kauan odotettu tapahtuma... Mulla oli kyl tosi kiva ultraaja. Kertoi paljon vauvasta ja aikaakin kului koko käynnillä noin 45 minuuttia. Niin MM- kyseli painoa, niin 18+0 painoa oli 223g ja vissiin siis ihan normaali ku sanoi, et kaikki on niin ku pitää.

Tänään sorruin ostamaan kaikkea turhaa pingviini.fi:stä. Oli kaikkee niin suloista, esim: http://www.pikkupingviini.fi/uploads/image/Bibituttippapacl.jpg
Muutenki tuntuu, et nyt alkaa shoppailuvaistot heräillä... :p

Mulla myös muuten selkä reistaa pahasti välillä. Ja just nukkuessa. Mikään asento ei oo hyvä ja vihloo heti jos on vahingossa unissaan kääntyny selälleen nukkumaan. Rupesin käyttämään tukivyötä töissä (Olen töissä kaupassa, eli kantelen raskaita tavaroita, paljon seisomista ja jaloillaan oloa), ja heti tuntui, että yöt meni paremmin. Ei oo selkä reistannu juurikaan tuon vyön jälkeen.

Tuitsu: Noin 3 kiloa on tullut. Perjantaina neuvola, joten kerron sit tarkemmin paljonko. Ei tarttis tullakaan paljoa, kun BMI oli 26 eli lievästi liikaa jo ennen raskautta. Perjantaina muuten mulla on se sokerirasitus juuri ton "ylipainon" takia. Ylipaino heittareissa ku mun paino oli siis siinä rajalla! =)

Riikkuli: Hyvä, ettei ollut mitään vakavampaa!

Schätzchen: Hienoa, että muksi kunnolla! Mä just eilen miehelle yritin et koita nyt, ihan selvästi tuntuu jo läpi potkut, mut ei se vaan tuntenu, ku sitä hämäs sit sen oma syke kädessä. Kai musta vaan otestä tuntuu, et potkut alkaa olla niin selvii, et kyl niitten pitäis läpi jo tuntuu... Noh, eiköhän ajan kanssa. :D

Nyt mun pitää mennä jatkaa mun vaatekaappi operaatioo ku oon levittäny kaikki sängylle...

Minky 19+0
 
Höh, mä etsiskelin kuvista ja kortista tietoa, mut ei vauvan painoa eikä pituutta ole merkitty mihkään! :eek:
En siellä siinä "huumassa" edes tajunnut sellaisia kahtoa kun edellisiltä on näkyny kuvien alareunassa. No, mutta aikaa se vastasi kuitenkin.

 
onnea kaikille ultrakuulumisista,onneksi on ollut vain hyviä uutisia!
ihanaa että muitakin onnittelunaiheita löytyy,onnea kositulle ja naimisiinmenevälle ja hääpäiväänsä viettäville!

minulla ei hääpäivä taida koittaa ihan lähitulevaisuudessa,tänään lopulta otin sormuksen sormesta noin symbolisena merkkinä.vakavasti olen päättänyt miestä tukea ja ymärtää että hänen teot ja kiukut eivät johdu siitä että hän olisi paha ihminen,vaan hänen masennuksestaan.nyt kuitenkin tuli piste tälle ihme säälille.....oltiin tytön kanssa sukulaisreissussa perheen kanssa,ja muumimaailmassakin käytiin.kotiin kun päästiin,oli talo taas mullin mallin,ja mies ei edes tullut tyttöä moikkaamaan,painui sänkyyn vaan.tänään sentään halasi tyttöä,ei kysynyt miten meni reissu,ei mitn huomiota osoita.kun sanoin että jos ei aio edes jälkiään siivota eikä osottaa huomiotaan lapselle niin saa pistää vauhtia kämpän hakuun(lukee asuntoilmotukset,ei muuta),niin sain kuulla miten hän ei kestä olla mun kanssa.enkä ole hänen kanssa ollut samassa tilassa reissun jälkeen muuta kun uusimman lehden vein ja toivotin hyvät nimipäivät! kiva kuulla,että parhaani teen ja kepposet siedän ja olen sitten niin kauhea...........ja kun tytön sain viimein uhmakohtauksen jälkeen rauhoittumaan unille,niin mies kiukuissaan paiskoo kaappien ovia yms,ja pyydän ettei herättäisi lasta tieten tahtoen,niin tokaisi että v...u mun kanssa....! kauhea kun ihan hävettää että on tuollaisen itsekkään pojan kanssa hynttyyt yhteen lyöty...... no en ota tätä itseeni,kuulinhan jo viime odotusaikana että mies ahdistuu jo mun näkemisestä,kun maha aina mukana,ja miten hän pilasi elämänsä kun alkoi mun kanssa olla......kun nämä sen "pahat päivät" alkoi kun maha alkoi näkyä,silloin ja nyt.mutta päätin etten enää toista samanlaista odotusaikaa joudu kokemaan,niin nyt olen kerännyt rohkeutta ja tehnyt päätöksen että näin se myös on,lasten ei tarvitse kärsiä jos mies on epätasapainossa itsensä kanssa. ANTEEKSI ikävänkuuloinen vuodatus,oli vaan pakko saada sanottua ulos.pelkään että anoppi kääntyy pian poikansa puolelle,enkä häneltäkään saisi tukea.täytyykin käydä hänen luona juttelemassa.....


koitan hieman iloisempaa kirjoittaa.kissoista on puhuttu.meillä on yksi pienikokoinen,pentuna kovia kokenut kissa,joka on tosi kiltti.ei mennyt vauvan koppaan ikinä kun vauva siellä oli,ei tarvinnut edes opettaa.tosin tykkäsi nukkua kovin silloin kun sänky oli tyhjä.tekee sitä vieläkin.vauvaa joskus kävi haistelemassa,mutta on aina ollut sellainen -anteeksi että olen olemassa-luonne.ovenkahvat avaa tämäkin,ulko-ovenkin.on kiva tulla kotiin kun ovi on levällään ja saaliit sisällä ja pennut ulkona.....parina aamuna herännyt kun on niin vilu ja ovihan se on auki.........me kun ei ovea lukita kun on omakotitalon takaovi metsää vasten.ja tämä kissa muuten tullut huolehtivaisemmaksi minusta nyt raskausaikana,joku tässä jutteli tuolla toisaalla.kissa juoksee perässäni ja maukuu hädissään jos liian kauas menen.suloista........

sukupuolen oli jo muutama saanut selville,mähän en halunnut tietää.mutta silti se on kokoajan mielessä,kun mulla on ihan tyttöolo,mutta kun mulla viimeksi kävi just niin et tuli tyttö kun oli poikaolo.niin miltäs ne eri sukupuolet sitten näyttää siinä ultrassa?????? onko pojalla vaan se selvä ulkoneva pippeli,vai näkyykö kivekset jotenkin siinä ultrassa? kun olen kuullut että häpyhuulet ja kivekset on jossain vaiheess aika samanlaiset...........nyt mietin että näinkö kuvassa jotkut munuaiset vai häpyhuulet vai kivekset.........niinkuin sillä väliä olisi. :D

jotenkin inhottaa kun omat sisarukset veikkaavat poikaa,koska mulle sopis nyt poika,katsokaas kun tyttö jo on. :headwall:


maha senkun kasvaa,on jo aika iso.....nostaminen tuntuu jo pahalta,mutta 2,5v lapsi ei hyväksy sitä esteeksi syliinottamiselle...tossa yksi aamu tunsin oikein mojovan muljahduksen,taisi pikkarainen tehdä kuperkeikan,sen jälkeen potkut tuli ihan toisesta suunnasta.nyt potkii tonne virtsrakkoa päin,ja välillä tuntuu käteen sellainen kova möhkyrä,liekö pieni peppu vai mikä,ja tekee kyllä kipeää siihen kohtaan koskea silloin.

noh,nyt täytyy jo alkaa koisimaan,ettäjksaa aamulla nousta.toisina aamuina niin masentaa tuo mies ettei jaksaisi herätä ollenkaan,ettei tarvitsisi miettiä koko asiaa.

menninkäinenPääPainuksissa ja vilkas pikkarainen 20+6
 

Yhteistyössä