JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Schätzchen älä puhu rakenneultran odotuksesta... Mä odottelen vasta sitä, että saan tiedon kauanko ultraa saapi odotella... Grrrr... Hermo pinkeänä! Vielä viikko kärvistelyä seuraavaan neuvolaan. Mitenkäs sitä pitäisi itsensä siihen saakka kuosissa?
Odottavan aika on pitkä |O ... Mä luulin, että mulla on myöhään tuo rakenneultra, kun se on rv 21+6, mutta aika pitkälle se sullakin menee, eikös?!?

***
Rakenneultrassa käyneet: pitääkö sen rakon nyt sitten olla tyhjä vai täysi?

ON: tuo vesisade lamaannuttaa mut ihan täysin. Nukahdan tähän työpöytäni ääreen :headwall: .

 
Mä en pysty lainaamaan toisten tekstejä enää, se lainaus-nappula on hukassa :eek: Mutta, siis Schätzenin kysymykseen: rakon pitää olla tyhjä. Kävin eilen pissalla juuri ennen ultraa, ja kätilö laittoi uudestaan pissalle kesken tutkimuksen :whistle:

Nyt on taas niin onnellinen ja seesteinen olo että syksyinen sääkään ei haittaa: ultrassa oli kaikki just niinkuin pitää :heart: Sukupuolta ei tiedetä, en todellakaan osannut sanoa siitä ruudulta juuta enkä jaata kumpaankaan suuntaan. Säilyy yllätyksenä joulukuuhun :) Lisäksi sain juuri tietää että yksi parhaista ystävistäni on raskaana - se on kyllä vielä suuri salaisuus joten hys hys. Ihanaa, saan seuraa keväisille vaunulenkeille :D

Pientä valitusta - nirhaan ehkä kohta yhden työkaverin...Kuuntelen päivässä vähintään tunnin "hyviä neuvoja" synnytykseen ja kasvatukseen ja tarhavalintaan ja syöttötuoleihin liittyen *huoh* Tosi kiva joo että halutaan auttaa, mutta olen nyt sata kertaa sanonut että kiitos mutta tämä ei ole nyt yhtään ajankohtaista ja kysyn jos on epäselvää, mutta ei mene vihje perille. Pelkään että puren toiselta nenän kohta irti, ja se ei olisi hyvä juttu :| Whuzaaaah
 
Jempulle poikaonnittelut ja oikein hienoa että kaikki muutenkin mallikelpoisesti :)

Sori muutes kun on noita kirjoitusvirheitä mulla enemmän ku laki sallii ainaki välistä, ei vaan tassut pysy ajatuksen mukana ja laiskuus iskee eikä jaksa niitä sitte enää korjailla.. :ashamed:

Sätseen: Mä kävin ainaki kusemas ennen ultraa, ei kait ne enää sitä varjostusta tarvi kun on nuo bebet jo sen verran isoja??

Arvakkaas kenen pötsi on täynnä.. :D
 
Aamulla oli rakenneultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin... Vierähti niin iso kivi sydämeltä. =) Ultraaja oli empaattinen kätilö, joka ultrasi ihan hirmuisen tarkkaan. Tosin pikkuinen ei ollut yhteistyökykyinen. Hyöri ja pyöri koko ultrauksen kuin väkkärä... Sitä siinä sitten ihmeteltiin kaikki... =) Toinen kätilö tuli kanssa katsomaan, kun ei meinannut sydämen verisuonia näkyä, kun ei pikkuinen ollenkaan pysynyt paikallaan. Löytyihän ne sitten lopulta. Kätilö kysäisikin juonko paljon kahvia tai kokista? Joo, en... Kahvia juon korkeintaan kaksi kuppia päivässä ja kokista en juuri ollenkaan... :LOL: Että näin... Taitaa pikkuinen olla isosiskoonsa vaan tullut eli vilkas. Mulla oli tajuton pissahätä ultraa ennen ja kysäisin, ett tarviiko rakon olla tyhjä vai täysi, niin vessaan minut passitti... Ei tarvinnut olla täynnä. =) Laskettuaikakin siirtyi 5 päivää eteenpäin eli 4.12, mutta ei sitä lähdetty muuttelemaan, kun oli kuitenkin alle viikosta kyse. Niin ja sukupuolta kysyttiin, mutta eipä kätilö suostunut kertomaan... :( Olisi ollut ihan kiva tietää, mutta hän oli sitä mieltä, että on sitten jotain mitä odottaa ja tottahan se tietty on... =) Huomenna sitten taas sinne labraan...
Riikkuli 20+2 (21+0)
 
Palaan vielä...

Mulle rakenneultra oli suuri pettymys! Ultraaja tosi vaitonainen ja tympeähkö. Mumisi vain itsekseen, ei miehen kanssa tiedetty, mitä milloinkin tutki. Lopuksi sanoi että kaikki on ok ja antoi mukaan 3 kpl epätarkkaa kuvaa. Pää siinä yhessä näkyy ja toisessa käsi :( Se np-ultra oli sillon niin liikuttava. No, enää 4kk ja sitten näämme pienokaisemme livenä.
Mauahtavaa: Osuiko sulle mukavamnpi täti maanantaina?
 
Kiitos vastauksista, pissaan aamulla vaikka heti herätessäni, jotta rakko on puoliksi tyhjä/täynnä - kompromissiratkaisu ;) .

Onnea Tracy75 ja Riikkuli hyvistä ultrakuulumisista :flower: =) . Meidä yhä jännittävien joukko senkun pienenee pienenemistään :whistle: ...
 
Nyt voi huokasta helpotuksesta kun ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin ja laskettu pysyi samana.Tuleva isosiskokin pääsi mukaan katsomaan pientä vaikka ultraaja ei siittä eka ollutkaan kovin tyytyväinen,mutta alun jännityksen jälkeen neiti katseli ihan rauhassa iskän sylistä kuvaruutua.

Tuosta rakko täys vai tyhjä riippuu ihan paikasta ja laitteista eli joissain paikoissa pitää olla tyhjä ja joissaki täys riippuen laitteista,joten kannattee kysellä ultra paikasta.

Syöttötuolia ei tosiaankaan vielä tarvitse ostaa eihän sitä tarvitse vasta kuin sitten kun vauva osaa istua eli varmasti menee yli puolenvuoden kun syöttötuolissa alkaa oleen.

Tuitsuko se oli vielä listan päivittäjä:Minun lasketun voi nyt tännekin vaihtaa oikein kun se silloin neuvolassa jo vaihtu eli 24.12.07 olisi se minunkin onnenpäivä =)

Nyt poistun ihailemaan uuden tulokkaan kuvia :heart:
 
No tännehän on tullut kovasti ultrakuulumisia, onnea kaikille =) tasapuolisesti. Mä odottelen omaa ultraa vielä viikon eli maanantaina. Meitä tais olla aika montakin sinä päivänä menossa, jos muistan oikein.

Mötkylä: ikävää että sulla oli tympee täti. Mä toivon että mulla olis sama kuin kahdella edelliselläkin kerralla.



Minttuliina Mä mietin kans että jos ottaisin tuon tulevan isosiskon mukaan. Tiedän että neiti olis varmasti rauhassa isin sylissä mutta mitähän tuo Kätilö siihen sanoo? Pitäisköhän soittaa ja kysyä etukäteen?

Nyt olen tuohon Huuto.Nettiinkin tutustunut juurta jaksaen ja ensimmäiset vaatteetkin myynnissä. Kun tämä uusi tulokas paljastui pojaksi niin laitan neitin pienet vaatteet myyntiin. Jos jotakuta kiinnostaa niin tunnuksella Saparo15 löytyy ihania tyttöjen vaatteita =) Tällä hetkellä koot taitaa olla 86-92 mutta laitan pienempiäkin eli 62-68cm sinne, varmaan tällä viikolla.

Nyt lähden syömään ja odotteleen jos isäntä ja neiti kotiutuis mökiltä kohta :wave:
 
Mötkylä: Mulla oli tosi mukavan oloinen täti ultraamas, ei mitenkään erikoisen puhelias mutta jutteli ja hymyili ja kertoi jotain vauvastakin, esim sen että näytti heti sivuprofiilikin miehekkäältä :D Toivotaan että synnytyksessä sulla on kätilönä joku ihana :)

Saparo: Täytyykin mennä heti tsiikaileen, on nimittäin tytölle 90cm vaatteet haussa nyt kun 80-86 on käytössä.. :)

Tracylle, riikkulille ja minttuliinalle myöskin iso onnittelu ultranäkymistä. Ihanaa että kaikki on hyvin siellä napojenne alla :D

Bad girlssejä odottelemaan.. :wave:
 
Pakkohan se on koittaa saanko teille näkymään kuvan jormasta. Yritys ainakin kova..




Onnistuin mutta tulipas se pienellä ja kuvaki toooosiii huono ku kameralla otin ultrakuvasta kuvan ku ei tuo skanneri toimi.. No mut siinä se meitin Rocky junior on nyrkit pystys :heart:
 
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Täytyy kyllä myöntää, että olen hieman kade, kun minulla se ultra on vasta 20.8... Ei millään jaksaisi odotella siihen saakka. Harjoitussupistuksia tullut noin viikon verran, eikä taida olla normaalia näillä viikoilla...?! En ainakaan muista aikaisemmista raskauksista, että olisi ollut. Eivätkä liity mitenkään rasitkseen, vaan ihan keskellä yötäkin saatan herätä siihen, että vatsa kiristyy. Pitänee kysellä neuvolasta, että olisiko aihetta tutkia tai seurata tilannetta tarkemmin.

Nyt on viikon ajan kaikki ärsyttänyt oikein toden teolla. :kieh: mies raukka joutunut kärsimään naputuksesta ja mökötyksestä ihan ilman syytä, vaikka on hoitanut lapset ja tehnyt ruuat ja siivonnut... Meinaa jo itseäkin alkaa ärsyttämään tämä oma känkkäränkkäily.

Apa ja Martti 17+2 (?)
 
Teistä on suuri osa käynyt rakenneultrassa. Meidän kunta ei järjestä sitä ollenkaan. Pikkaisen kyllä tuntuu oudolta (ja pelottavalta) olla tällä kertaa menemättä siihen. Kahden ekan lapsen kohdalla se järjestettiin. Minulla on lääkäri kyllä rv 23+ ja tämä lääkäri ultraa ja luulen, että hän katsoo rakenteet pääpiirteittäin. Toivottavasti nyt katsoisi sydämen lokeroineen, munuaiset jne. tärkeät jutut. Myös ainakin vauvan koko arvioidaan. Ihan hyvä, sillä minulla on ainakin paljon isompi maha nyt kun aiemmissa raskauksissa.

Vointini on ollut oikein hyvä, siitä iloitsen. Edellisten raskauksien ennenaikaisia supistuksia ei ole nyt ollut. Tänään meillä oli jännä päivä. Kävimme paikallisen taloasiantuntijan juttusilla ja samalla jättämässä ensimmäisen hinta-arvion haaveilemastamme talopaketista. Toivottavasti hinta olisi sellainen, että haaveestamme voisi tulla totta. Ensi viikolla vielä viikon lomamatkalle Lappiin ja sitten töihin...

Hyviä vointeja teille kaikille!
T. polka ja vaavi rv 21+
 
Huomenta :wave: !

Heti alkuun täytyy hehkuttaa, että eilen kun makasin sängyllä ja pidin kättä vatsan päällä, niin sieltä tuli oikein kunnon muksautus, mikä tuntui ihan kämmenpohjassa :heart: . Kun pyysin miestäkin kokeilemaan, niin muksahti vielä toistamiseen :heart: . Eli hitaasti mutta varmasti se minunkin mussukkani siellä antaa merkkejä olemassaolostaan =) .

Minttuliinalle ultrakuulumisista myös onnittelut :flower: .

Väsyttää taas niin tajuttomasti, että heikommalla työmoraalilla kipittäisin työterveyteen ja pyytäisin sairauslomaa |O . Mutta ei auta kuin odotella, että saa kahvin eteensä ja jotain murua rinnan alle, et tää heikotus loppuisi...

Mukavaa - joskin sateista ja synkkää - päivää kaikille!
 
Kissa-asiaa...meilläkin kattimateista toinen osaa avata ovet. On kokeiltu sitäkin, että ovi laitetaan lukkoon, mutta eihän sitä rämpytystä ja naukumista kuunnellut kukaan, joten piti luovuttaa. Eli kissoilla on jälleen vapaa kulku sängyn jalkopäähän nukkumaan, jos niin tykkäävät :) Pitää nyt sitten vaan löytää mahdollisimman hyvä verkko/ritilä vauvan sängyn päälle suojaksi.

Enää kaksi yötä rakenneultraan. Toivottovasti kaikki olisi hyvin.

Täällä voimistuu voimistumistaan ähkypuhkuolo. Eilen olin pyörtyä kaupan kassalla, kun alkoi heikottamaan varsin kovasti. Syynä tietenkin huono syöminen päivän mittaan, minä kun fiksuna ajattelin, että nyt on hiukan paastottava, kun koko edellisen yön oli tosi puhku olo ollut. Ei auta muu, kuin syödä jotain, vaikka olisi kuinka puhku olo. Eilinen oli tosi hyvä esimerkki tuosta.

H&M:lle oli tullut ihan kivan näköisiä mammavaatteita ja sorruin ostamaan elämäni toiset mammahousut. Ne on sellaset mustat, aika paksua kangasta, mutta sellaset siistimmät. Niitä vois vaikka hätätapauksessa käyttää vaikka yksissä syksyn häissä, jollen muuta kivaa löydä. Postista tupsahti myös H&M katalogi, jossa näytti olevan tosi paljon kaikenlaisia tunikoita, joita vois varmaan mammatkin käyttää...taidan tehdä pienen tilauksen sinne :whistle:

Onko teille muille tullut "ongelmia" nukkumisesta? Joko meitin sänky on tosi huono, tai sitten mä vaan nukun tosi huonossa asennossa, kun aamuisin on selkä ihan jumissa. Yöllä saatan herätä siihen, että lonkkia kivistää...Selällä nukkuminen ei tunnu hyvältä ja ihan kyljellään nukkuminen aiheuttaa vissiin tuon lonkkakivistyksen. Sellanen puolittainen kylkimaha-asento on ollut mun entinen mieluinen nukkumisasento, mutta onko se sitten hyvä asento maha-asukille...jaa-a...Ja ei tää tästä varmaan helpommaksi enää muutu...
Töissäkin on alkanut ottamaan koville kaikenmaailman painavien laatikoiden ja kuormien raahaaminen. Tuollasen jälkeen on olo, ku ois maratoni juossut...puuhkututtaa ja hengästyttää niin kovin...

Että tämmösiä kuulumisia täälläpäin...täällä sitävastoin on oikein kaunis auringonpaisteinen aamu
B)
 
Mulla alkoi eilen yhtäkkiä ihan hillitön lonkkasärky, tuntui tuolla takapuolen kohdalla, enkä päässyt loppujenlopuksi liikkumaan yhtään mihinkään! :eek: Yöllä nukkuminen oli ihan tuskaa, nousin ylös jo klo 4, enkä pahemmin enää sen jälkeen saanut unta. Nyt töissä ihan horroksessa... |O

Aamulla vointi oli jo vähän parempi, tukea tosin tarvitsin kun portaita kuljin. Taidan soittaa heti neuvolaan kunhan vaan soittoaika koittaa. Toivottavasti on vaan ohimenevää! Onko kellään kokemusta lantion löystymisestä raskauden aikana? Ei kai tämä vaan ole merkki mistään sellaisesta... :eek:

Purnasin hiljattain sisarelleni, kuinka vaikeaa on löytää hyvää nukkuma-asentoa. Sisareni sanoi nukkuneensa kaikkien raskauksiensa aikana joko kyljellään tyyny polvien välissä tai juuri tuossa hippulan lemppariasennossa "kylkimahallaan". Ihmettelin miten hän on voinut sen mahan kanssa nukkua vatsallaan ja vastaus oli, että "siirretään maha sivuun jos on tiellä ja nukutaan" :LOL:

Tulipas taas voivoteltua omaa oloa. Teitä rakenneultrakävijöitä on niin paljon taas ilmoittautunut, etten ala luettelemaan vaan toivotan rutkasti onnea teille kaikille yhdessä ja erikseen! Hienoja uutisia olette kaikki kertoneet! :heart:

Mulla lukee neuvolan lapussa, että np-ultraan saavutaan sitten rakko tyhjänä ja rakenteeseen rakko täynnä. Tiedä näistä neuvoista sitten. Mulla kyllä tulee ongelmia ohjeen noudattamisen suhteen. Litkin päivän mittaan niin paljon vettä, että vessassa on käytävä parin tunnin välein tai nousee kupla otsaan!

Hyvää keskiviikkopäivää kaikille! Jaakko heittää näemmä tänään kylmän kiven veteen ja kohta alkaa syksyn odotus (ja joulun! :xmas: )....
 
Huomenta.

Meinas iskee taas kauhee paniikki kun ei tänne päässy heti pian heräämisen jälkeen.. Riippuvainen ja pahasti :D

Hippula Mä tein just tilauksen(taas) h&m:lle, sellaisen 7,90 tuhikan tilasin ja yhen mammapaidan. Ja lapsille vähä jotain.. Oon nyt parit tunikat tilannu hooämmältä ja hyvin tyytyväinen oon, menee varmasti loppuun asti ja mikä parasta niin vielä sen jälkeenki. Ja tuosta nukkumisesta niin ei muita ongelmia muuta ku se etten tahdo saada unen päästä kiinni.. Yleensä ei oo ollu ongelmia siinä. Josko menis ohi jossain vaiheessa..

Muuttajia ja uutta kotia haaveilevia taitaa olla useempiakin? Se on niin raskasta puuhaa.. Mut voi sitä tunnetta kun kaikki on ainakin suurin piirtein paikallaan ja sit saa olla ja ihailla.
Esikoista odottaessa muutin kuukautta ennen LA:ta. Ja kantoapu oli todellakin kortilla ja minä tietenkin pohjalaisella sisulla kannoin yksin lähes kaikki laatikot ja sohvaa pienemmät huonekalut kerrostalon kolmanteen kerrokseen. Vähän väliä piti pysähtyä supisteluita kärsimään mutta kun ei luonne antanu periksi kerjätä kantoapua. Hullua tuokin oli ku nyt sitä ajattelee mutta oikeestaan aika hassu muisto on siitäkin ajasta päässä :)

Kelläs niitä harjoitussuppareita olikaa? Mulla ainaki on tullu ekat jo ajat sitte, eikä mitenkää erikoisen paljoa oo silloin tehny mitää, muttei kuitenkaa lepopäivän päälle niitä niinkää oo tuntunu. Ja joka raskaudessa ne on alkanu jo ennen 20. viikkoa ja silti kaikki on ollu ihan ok. Mutta hyvähän asia on tarkistaa ettei tuu sit mitää ylläreitä.

Nyt liityn lasten seuraan katsomaan peukaloisten retkiä..

:wave:
 
Heipä hei kaikille tasapuolisesti ja onnea ultran käyneille ja ultraan menijöille :) Itselläni ultra on vasta maanantaina, mut onneks huomenna on neuvola ja kuulee sydänäänet. Olo kun on ollut koko raskauden niin pelottavan hyvä, että jotenkin tää raskaus aina konkretisoituu kun käy neuvolassa! Täytyy vaan paastota tää päivä ettei se neuvolan täti pidä saarnaa liiasta lihomisesta :ashamed: Tunnustan, viime viikolla tuli 2kg lisää painoa... No, sehän johtuu sittä että olin koko viikon kipeä eikä tullut liikuttua koiran kanssa kuin pakolliset lenkit. Niin ja suuri syy painon nousuun on ruoalla: kun on kipeä niin saa syödä ihan mitä ikinä tekee mieli B) Selittelyä, jep, jep...

Tilasin myös vauvalehden joka alkaa tuleen seuraavasta numerosta, mutta mun tilaajalahjana on vauvan pussilakanasetti! Ei siis kantoliina kuten muutamalla teistä oli ollut (en kuollaksenikaan muista ketkä muut oli tilannnu vauva-lehden). Saa nähdä millainen setti sieltä tulee, tartuin nimittäin puhelinmyyjän tarjoukseen!

Jipii, asiasta aurinkoon, oon nimittäin menossa tänään varaan matkat Kreikkaan! Lähtö on jo 9.8. ja reissu kestää 10pv! Tää on vähän niinkuin häämatka: häälahjaksi 02/2006 saatiin matkalahjakortti ja tilaisuus käyttää se tuli vasta nyt! Onneks lahjakortissa oli 3 vuotta aikaa käyttää, eihän meille ees tullut kiire B) Tää onkin sitten viimeinen reissu pitkään aikaan mikä voidaan tehdä ihan vaan kaksin, sen takia en halunnut isännän 12v. tytärtä matkaan mukaan. Onneks isäntä ei sitä ehdottanutkaan, sillä minä olisin ollut ajatusta vastaan ja saanut sen seurauksena paha äitipuoli- leiman otsaan :saint: No, loppu hyvin kaikki hyvin. Niin tai mä en usko että me oikeesti päästään reissuun ennen kuin ollaan lentokoneessa ;)

Jeps, kai se on pakko lähtee koiruuden kanssa ulos vaikka vettä roiskiikin :( Ei auta kuin vetää sadevermeet niskaan!

Ouikki doukki, iloista päivää kaikille!

Nora ja poikaolo 19+2
 
Niin piti vielä kommentoida Hippulan ongelmaa eli nukkumista! Täällä sama vika, selkä kipeä aamuisin. Syy on ilmeinen: ylipehmeä jenkki-sänky. Sänky ei ees oo kovin vanha (4v.), mutta järjettömän pehmeä. Huomaa jos on nukkunut koko yön selällään, ongelma ei ole niin suuri jos nukkuu kyljellään. Että näin, meillä on siis piakkoin uusittava sänky kaiken muun lisäks!

Nyt poistun ulos sateeseen :wave:
 
Hippula: Olen huomannut ihan saman (ähkypuhkuolosta) - pakko syödä reippaasti tasaisin väliajoin, muuten iskee karmea heikotus ja huono olo. Varsinkin iltaisin tuntuu kyllä välillä että räjähtää pian, vaikka olisi syönyt vaan leivän ja jogurtin tms.

Lainaus Schätzen:
"Heti alkuun täytyy hehkuttaa, että eilen kun makasin sängyllä ja pidin kättä vatsan päällä, niin sieltä tuli oikein kunnon muksautus, mikä tuntui ihan kämmenpohjassa . Kun pyysin miestäkin kokeilemaan, niin muksahti vielä toistamiseen . Eli hitaasti mutta varmasti se minunkin mussukkani siellä antaa merkkejä olemassaolostaan"

Onnittelut Schätzen liikkeistä!! Ei vitsi, mietinkin just et milloinkohan saman päivän LA:t tuntee ekat liikkeet - kysyin maanantaina rakenneultrassa että onko vaarallista kun en ole tuntenut liikkeitä vielä. Mulla on istukka etuseinässä, joten kätilö lohdutteli että on ihan normaalia et liikkeet ei vielä tunnu. Noh, eilen illalla sitten podin ähkypuhkuoloa sohvalla lueskellen ja tuntui taas sellaista kuplintaa mitä on tuntunut jo pari viikkoa, mutta olen ajatellut et se on joku ilmavaiva :) Laitoin käden masulle, ja yhtäkkiä tuntui ihan selvä *muks* tuohon ylämasuun! Lakkasin jännittyneenä hengittämästä, ja heti perään tuntui toinen :heart: :heart: Ihanaa!
 
Huomenet!

Onnittelut kaikille muksautukset tunteneille, se on ihana tunne! :heart:

Nukkuminen sujuu kohtuu hyvin, mutta mua turvottaa ihan vietävästi. Jalat on kuin pallot, pakko pitää tukisukkia päivittäin. :eek:

Tänään olis neuvola 5 viikon tauon jälkeen, saapa nähdä paljonko on painoa tullut... osa on toki tuota turvotusta mutta mutta... :whistle:

 

Yhteistyössä