JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Täällä kans yks joka haluaa jännittää sukupuolta synnärille asti ;) Kolmesta aikasemmasta lapsesta ollaan kysytty ultrissa, mut nyt ei kysytä.

Liikkeistä; mulla nyt alkanut tuntua vihdoinkin kovemmilta nuo liikkeet, niin et mieskin tunsi tänään kun laittoi posken vatsaa vasten =) Kyllä kerkes monet illat miettiä et mikähän sillä on hätänä kun ei liiku :(

Rakenneultraan vielä aikaa...vasta 7.8. Neuvola torstaina.

Mä aattelin nyt tälle neljännelle ostaa sen kantoliinan, jos vähän helpottas. Osaako joku kokemuksesta kertoo minkälainen ois hyvä? Itellä ei mitään hajua nuista, Baby Björnin kantoreppu ollut aikasemmin käytössä muilla lapsilla.

Ai niin ja Onnea hyvistä ultra kuulumisista jotka käyneet nyt :xmas:

Maikka+nelonen 19+1
 
Maukkis ja Mötkylä: Onnea poikauutisista! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Joo mähän olen se palstan rasva asinatuntija :LOL:
Minky se Weledan on ihan hyvää, mut se Louis Widmerin on vielä parempaa. Kokeilepa seuraavan kerran on samanhintaisia.
Mä tykkään sen koostumuksesta enemmän, ei jätä ihoa öljyiseksi
niinkun Weledan..
Kiitos Porsche vinkistä, ostan seuraavaksi sitten sitä!

Veeruska: Myös täällä ei sukupuolta haluttu tietää, tosin ei se lääkäri olisi kertonutkaan, eikä edes pyydettäessä olisi yrittänyt asiaa tutkia. Sanoi kun mielenkiinnosta kysyin, että ei kerro koskaan, eikä edes itse asiaa tutki! Siinä on kuitenki sen mielestä niin iso se virhearvioinnin mahdollisuus!

Tuitsu: Mulla myös liikkeet tuntuuu vielä lähinnä vain silloin kun rauhottuu (istuu tai makoilee rauhassa) Ja välillä ei silloinkaan...

Tivoli: Ihan samaa mäkin ajattele joka kerta ku kiinnitän kasvavaan mahaan huomiota. Siis, että miten ihmeessä vauvan kanssa sitten pärjää, kun ei tosiaan mitään kokemusta vauvoista. Mä varmaan pelkään koko ajan et se menee rikki tai se kuolee nälkään tai jotain... :D NOh, katotaan kuinka käy...

Mä olen ihan pulassa vaunuhankinnan kanssa. Tuntuu, et erot on niin pieniä niissä, että ei saa mitään selkoo mikä ois kiva. Olin ajatellut sellasii max. 400-500 ? maksavii. Oiskos kellään suositella, mikä merkki ja malli ois hyvä? Pehmeetä kantokoppaa olin ajatellut!

Nyt täytyy mennä kyl nukkumaan, et jaksaa taas aamulla töihin. Gutten natten kaikille! |O
 
onnea kaikille ultrauutisia saaneille :flower:

Meidän kissa osaa avata myös pystyyn nostetun kahvan. Hyppää siihen ja roikkuu siinä niin kyllähän se kääntyy...
Ja ei auta karkoitteen haju eikä sitruuna eikä appelsiini, nuolee mun sormia, kun olen syönyt appelsiinia. Tiedän, että kissani on outo -ei kissa kai lainkaan :LOL: Kerrotaan vielä yksi erikoisuus sen herkkua on sipuli!
Mutta omanapa on tänään ollut erittäin poikki katki väsynyt. Lupauduin pohjoisen vieraille seuraksi kierteleen kauppoja niin oli pakko etsiä joka kaupasta ja kauppakeskuksesta tuoli, ei yksinkertaisesti jaksanut seistä. Alaselkä väsyi. Mutta tänään sain jopa juotua kahvia, kun tähän asti on tehnyt mieli, mutta sit ku on juonu on maistunut tosi pahalta tai tullut ylös.
Mutta ei tänne kummempia.

Pinkeiju 18+1 tyttöolo, joka enteilee poikaa????????????
 

tivoli: aika jännää (=lue:kamalaa :D ) jos ei ultrasta kuvia saa. :eek: Mä ainakin aion kysäistä etteikö muka kuvia saa jos siltä näyttää... :whistle:

Kuukiitäjä: älä "turhaan" vielä ala pelkäämään sektiota, murehdi siitä sitten vasta seuraavan ultran jälkeen jos tilanne sitä vaatii. :hug: Helppo sanoa, tiedän, mut yritän kuitenkin. :)

Tylsää kun sataa, mä kun olin jo niin suunnitellut et mentäis kävellen mun vanhempien luo kun neiti menee sinne ultran ajaksi... No, mennään siis bussilla, olen niin laiska sitten kuitenkin etten sateella lähde metsään missä on hyttysiä. :eek: Juhannuksena hankitut puremat vaivaa edelleen, joten ei kiitos vielä uusia... :| Onneksi tuosta pääsee näppärästi bussilla ja neitikin innoissaan aina kun harvakseen bussiin pääsee. :D

Mutta nyt valmistautumaan lähtöön, ja yritän tulla tänään kertomaan ultrakuulumiset. Illalla vasta joskus kotona kun mennään tänään viemään siskon pyörät huoltoon niin kotona vasta iltapalalla. :D Mutta ainakin pikaseen koitan päästä kertomaan uutiset. Mut pitäkäähän peukkuja ettei nyt ainakaan kahta päätä olisi.. :ashamed:

Shamandalie ja VaraTorsti 20+1
 
|O |O |O |O Olin kirjoittanut teille tuosta edellisestä vielä puolet lisää ja nyt ne on jossain. |O No, otetaan uusiksi jossain vaiheessa...

Tuitsulle laitoin et jos tekis tohon etusivulle lasketunajan perään (T/P) niin ei menis hyvä runko uusiksi?

On se tietotekniikka ihmeellistä. :headwall:
 
T ja P lisätty, yritin plärätä sivuja ja ettiä tiedot mut jos jotain meni ohi saa kiljaista.

Shamandalielle peukkuja ultraan.Mutta vaan yksi peukku, ettei tuu kahta päätä! :LOL:

Mitä todistuksia tarttee kun hakee syntymättömänlapsen vakuutusta?


Täällä kukun tähän aikaan vaikka lomalla, mulla on hirvee nälkä aina tässä aamusella ja pitää käydä jottain haukkaamassa ja sit ei uneta enään...
Muutenkin rupee tuntuu tukalalta, jo tässä vaiheessa, kun maha on semmonen roikko ( :D )ja kun nukkuu niin ei voi olla mahaltaan eikä vaihtaa kunnolla kylkeä kun maha tulee viiveellä perässä. Ja kun istuu ja kökkii koneella rupeee puristamaan rinnanalta kun maha ottaa vastaan.

Ja prkl kun selkää TAAS särkee. Mä luulen että en oo hirveen keittiötyökykyinen enään loman jälkeen. Kammottaa ajatuskin kaikennäköisestä kanniskelusta ja kumartelusta.

Pitää yrittää vielä nukkuilla, sitten reippaana jumppaileen...

Tui ja tyty tasan 21
 
Huomenta kaikille :wave: !
Taas kypsyttää olla töissä ja ulkonakin on ihan syksyistä. Kamalan vaikeaa oli kömpiä pois miehen kainalosta aamulla. Piti torkuttaa ainakin tunti :whistle: .

Tuitsu:
Mitä todistuksia tarttee kun hakee syntymättömänlapsen vakuutusta?
Mulle tuli Tapiolasta ne paperit ja siinä mun mielestä riitti kopio neuvolakortista. En oo sitä vielä täyttänyt ja palauttanut, kun odotan ensi viikon rakenneultraa, mutta sitten...

Shmandalielle paljon tsemppiä ultraan =) !

Nyt taas kahville. Palataan.
 
Riikkuli, hienoa että vaivaa lähdettiin tutkimaan. Sinänsä nuo rytmärit ovat yleensä vaarattomia, mutta ainakin itselläni ne tuppaavat lisääntymään sitä mukaa kun niitä ilmaantuu ja niistä huolestun. Entinen työterkkarini antoi seuraavan vinkin; kun rytmihäiriötuntemuksia alkaa tulla, täytyy rauhoittaa mieli ja ajatella että nyt niitä tulee ja kohtahan ne taas lakkaa. Juo samalla rauhalliseen tahtiin iso tuopillinen vettä. Tämä tepsii joskus.

Kilpirauhaskokeet multa otettiin hiljattain, ja mahtuivat kaikki viitearvojen sisään. Siksi ihmettelenkin, miksi näitä tuntemuksia itselläni on :eek: ? Itse olen pähkäillyt, että liittyy tuohon verimäärän lisääntymiseen ja verenpaineen nousuun. Mene ja tiedä... :| Ilmoittelehan Riikkuli, jos noihin joku syy löytyy.

Pinkeiju, teillähän erikoinen kissaeläin on :eek: Melkoisen kasvispainotteinen ruokavalio tuolla lihansyöjäpedolla :LOL: Omituinen tapaus kerrassaan. On ne lemmikit niiiiin ihania...

Shamandalielle tsempit, tuuhan illalla heti kertomaan mitä näkyi! :D (nimim.tiedonhaluinen vaan ei utelias... :D )

Schätzchen, peesi tuolle sään siunaamiselle... Masentava keli, todellakin! Ei paljon tehnyt mieli nousta sängystä täälläkään. Meilläkin mies meni myöhempään töihin ja jäi siis nukkumaan kun lähdin. Koirakaan ei eväänsä (tassuaan :D ) liikauttanut kun siinä aamutoimissa häärin. Tuli taas mieleen, että montakos kk:tta sitä onkaan enää jäljellä ennen ä-lomaa... :p
 
Olis viimenen lomaviikko ja sais nukkua niin aamulla puhelin piipas muistutusta että pitäis uus pissanäyte kiikuttaa labraan, niin eikun ylös ja värkää sitä ja kävin nakkaa sen. Ja nyt rupesin kattoon olisko tullu jotain uutta luettavaa =) kun isäntäkin lähti töihin ja ei ole "irvailemassa" että mitäs sinne jolun odottajiin nyt on tullut ;) ei se tosissaan vaan kunhan härnää mua kun olen ihan koukussa tänne palstaan ja käyn nyt loman aikaa useamman kerran päivässä kattoon :whistle:

apako
se kyseli niistä ketkä ei halua tietää sukupuolta ennakkoon, täällä ilmoittautuu yks, tai jos totta puhutaan vähä kiinnostas ja vois valkkailla jo noita kamppeita kun löytyy sekä tytölle että pojalle jo entuudestaan melkonen määrä, mutta eilenkin kun puhuttiin niin mies oli sitä mieltä ettei halua tietää ennakkoon, ja siltä oli kaverikin eilen kysyny että kumpaa olet tekemässä? niin oli vaan meinannu ettei sillä väliä mutta tyttö olis vissiin rauhallisempi kun tuo meidän termiitti (4v poika) :LOL: :LOL:

Hankinnoista pinnasaänky meillä on varastossa ennestää sellanen miehen ja sen sisarusten vanha joka maalattiin sillon meidän esikolle ja samaten löytyy turvakaukalo ja sitterin ja rintarepun saan kummipojan entiset ja kärryt meillä on kaverilta lainassa kun omat myytiin aikanaan kun hommattiin noille kahdelle ekalle sellaset peräkkäin istuttavat kaksosten rattaat ja oli sillon kyllä tosi hyvät kun ikäeroa ei ollu kun 1,5v niin tuo esikko ei jaksanu kävellä tai edes istua sisarusistuimessa pitempiä matkoja vaan nukahti siihen ja sitte "roikkui" ihme asennoissa :whistle: Syöttötuolista kans joku kyseli etteihän sitä tartte vielä hankkia? Ei tosiaankaan vaan jossain sielä puolenvuoden iässä meillä ovat ruenneet siinä istuu ja suunnilleen sitten saa rueta myös suunnittelee isompaa turvaistuinta autoon kun rupeaa oleen painoa sen verran ettei jaksa kantaa.


Snoopy täällä sää on sitä vastoin ihanan aurinkoinen B) vaikka lupas sadetta, joten pitää jatkaa pyykin pesua ;) Minä kans yks päivä laskeskelin että ei tartte jaksaa kun pikkasen yli kolmekuukautta töissä ja siihenkin väliin on viikon syysloma ja vielä vissiin viikko jää pitämättä, jonka vois jossain välissä pitää tai yrittää siirtää sinne äippäloman loppuun.

Jossain vaiheessa loman aikaa oli kyselty sitä minkä aikaa työnantaja maksaa tai maksaako, niin mikäli niitä ei löydy työsopimuksesta kannattaa kattoa oman alan työehtosopimuksesta, nehän taitaa kaikki löytyä netistä, tai sitten ihan soittaa tai laittaa sähköpostilla kysymystä palkanlaskijalle. Muistaakseni viimeistään kahtakuukautta ennen alkua pitää työnantajalle ilmotella.

oho tais tulla oikeen romaani taas kirjailtua, toivottavasti joku jaksaa lukea :eek: :eek:
jospa lähtis tekee tiskit ja juomaan kahvit
 
Heiih!

Maikka79: Mulla on sellanen vauvalehden tilaajalahjana saatu 5m pitkä liina ja voi jösses että oon sen kans ihan takussa kun on niin pitkä. Sellaisesta missä on se rengas oon nyt haaveillu, olis kätevä tuon tytön kanssa kun painaa jos sen 10 kiloa ja alkaa kyllä nopeeta kädet väsyyn sitä kanniskelles.

Oli taas niin kaikenlaista juttua tullut, tuo vakuutusasia kiinnostaa mutta otetaan varmaan sit vasta syntymän jälkeen se, samanlainen ku kahella muullaki lapsella. Rytmihäiriökeskusteluakin on ollut ja itellä ei sitä oo vaivana mutta kysyisin silti teiltä "asiantuntijoilta" että voiko se olla joku liikalyönti tms kun yhtäkkiä tuntuu sydämen kohdilla ihan sellainen tumps- isku? Liittyykö siihen kipua?

Käytiin äsken pojan tulevalla eskaripaikalla vähä leikkikenttäilemäs, hui kuinka lyhyt aika senkään alkuun enää on.. Snif. Ja taas pitää antaa "köyttä" lisää esikolle..

En tiedä voiko vaikuttaa näin paljon sikiön asento tuol kohdussa ku tuntuu et mahan malli ja koko vaihtelee aikas paljon. Turvotustakin on mutta se on erilainen sitte ja olostaki sen huomaa ku pitää puhkua ja puhaltaa niinku olis hoohetki jo lähellä.

Mul ois ihan hirvee tarve saada tehdä jokin ostos, isompi sellainen. Vaikkei meille tarvi kyl enää mitään muuta ku ne tuplarattaat, pinniksiäkin on varastossa odottamassa, vanhoja kyllä mutta ihan asiansa ajavia. Ite yritän päästä hankinnoista halvalla, kauhistellen kuuntelen juttuja 600-700een vaunuista.. HUI!! Omat käytetyt emmaljungat maksoi pestyinä ja fiksattuina 50e ja hyvin toimivat. Mutta toki jos olis ylimääräistä niin mikäs siinä, voishan sitä uudetkin vaunut laittaa.. No lottovoittoa ootellessa. Ihanaahan se vaan olis jos vois vaan valita mutta kun on auton ostokin edessä niin täytyy yrittää karsia menot minimiin.

Ja olihan siinä taas vuodatus.. valivali, ruikutiruikuti.. :ashamed:

Ei mutta kivaa olla paksuna, ei oo jouluun enää pitkä aika, jeeeee syksy tulee!!!! :D

Maukkis ja jorma 21+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Heiih!

Mulla on sellanen vauvalehden tilaajalahjana saatu 5m pitkä liina ja voi jösses että oon sen kans ihan takussa kun on niin pitkä.


Rytmihäiriökeskusteluakin on ollut ja itellä ei sitä oo vaivana mutta kysyisin silti teiltä "asiantuntijoilta" että voiko se olla joku liikalyönti tms kun yhtäkkiä tuntuu sydämen kohdilla ihan sellainen tumps- isku? Liittyykö siihen kipua?


Mutta toki jos olis ylimääräistä niin mikäs siinä, voishan sitä uudetkin vaunut laittaa.. No lottovoittoa ootellessa. Ihanaahan se vaan olis jos vois vaan valita mutta kun on auton ostokin edessä niin täytyy yrittää karsia menot minimiin.

Ei mutta kivaa olla paksuna, ei oo jouluun enää pitkä aika, jeeeee syksy tulee!!!! :D

Onko se vauvalehden tilaajalahjakantoliina ihan susi :/ ? Mä tilasin nimittäin myös ja odottelen sitä liinaa lahjaksi.

Kipua mulla ei rytmihäiriöhin liity muuta kuin henkisellä tasolla ;) . Tumps-tuntemuksia tulee usein silloin kun jää useampi lyönti välistä ja rytmi yrittää tasoittua, mutta en mä ainakaan tosiaan mitään fyysistä kipua tunne. Mielenrauhattomuutta, paniikkia ja hypokondriaa sitäkin enemmän :headwall: .

Ylimääräistä ei ole täälläkään, mutta nyt vaan palkka uppoaa sitten vauveliin. Kun on eka kyseessä, niin tekee mieli panostaa :heart: . Kun molemmat meistä käy töissä, niin kyllähän sitä toimeen tulee, mutta nyt taitaa ulkomaan matkailu olla ainakin ensi kesään pannassa :| . Jostain on pakko tinkiä itse kunkin.

On tosiaan kivaa olla paksuna :D . Syksyä en niinkään odota, mutta talvea ja ennenkaikkea JOULUKUUTA :heart: ...
 
Sätseen: Ei se varmastikkaan ihan susi oo, siis se kantoliina, mutta kun en mä oo opetellu niitä sidontahommeleita ku ostettiin myös se reppusysteemi. Kannattaa treenata paljon et menee helpommin sitte taaperoikäisenki kans solmiminen ja lapsen sinne laittaminen.. Ajattelin kyllä olla kovis ja harjoitella selkäreppu hommelin. Lonkkaristi vai mikä nyt olikaa on nyt opeteltu ja auttaa kyllä jonkin verran.
Niin noista hankinnoista, kyllä itekki ostaisin jos olis tosiaan lompakko paremmin lyönnis, mutta kotihoidon tuki ja opintotuki ei tahd ihan riittää. Mies käy töissä, mutta vuosi sitten ostettu omakotitalo ja sen remontti syö myös rahaa. Mutta onneksi on kaikki tarpeellinen jo melkein olemassa, vanhaa ja käytettyä mutta kelvollista. Ja ihan mielenkiinnosta tulee kateltua mainoksia ja netistä etittyä kaikkee vauvakrääsää, eihän sitä koskann tiedä jos joku mummo tai vaari onkin yhtäkkiä halukas sponssaamaan jotain uutta ja hienoa.
Niin ja tosiaan joulua odotellessa, kunhan vaan syksy tulis ensi ja veis tän ikuisuuden pituisen kesän mennessään.. hehheh. Kesäihminen oon kyl oikeesti mut tämä vuosi olkoon poikkeus. :D
Tylsistyttää, tekis mieli tehdä jotain, mennä jonnekki. Eka päivä pitkiin aikoihin ettei väsytä ihan sikana.

Niin joo ja noista rytmijutuista et taitaa sit mullaki olla jotain sellasta vikaa kun noita tumps lyöntejä tulee aina silloin tällöin. Pitääkin seurata itteensä vähä tarkemmin vielä, tai parempi ku ei. Tulee vaan lisää jännittämisen aihetta.

Jos nyt kuitenki menis hetkeksi pitkälleen ku on kerran mahdollisuus ku lapset on päivälevolla.. :wave:
 
Ihanaa että on tullut kaikilla hyviä ultrakuulumisia =) Kävin lueskelee tammikuisia ja siellä oli np-ultrassa todettu että jonkun vauvalla ei ollut jalkoja ollenkaan, sydän ja kädet olleet normaalit. Tuli ihan itku kun ajattelin että jos kuulisi tuollaisia uutisia... :'(

Mua kyllä kans kiinnostais tietää jo sukupuoli mutta meinataan jättää yllätykseksi.

Minky mulle kans ihan hepreaa noi vaunujutut, en yhtään tiedä minkä merkkiset tai hintaset kantsis ostaa.Täällä mainittiinkin kun asiasta kyselin että myös halvimmat on ajaneet ihan hyvin asiansa. Mietittiin 200-400 hintasia, tai sit ostetetaan käytettynä.....

Vitsi että tuntuu hurjalta toi kyljellään nukkuminen ja sit kun kääntyy niin maha tulee perässä, hurjalta tuntuu kun maha muljahtaa perässä.

Misse81 17+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
Niin joo ja noista rytmijutuista et taitaa sit mullaki olla jotain sellasta vikaa kun noita tumps lyöntejä tulee aina silloin tällöin. Pitääkin seurata itteensä vähä tarkemmin vielä, tai parempi ku ei. Tulee vaan lisää jännittämisen aihetta.

Jos nyt kuitenki menis hetkeksi pitkälleen ku on kerran mahdollisuus ku lapset on päivälevolla.. :wave:
Kannatan tota ei-vaihtoehtoa itsensä tarkkailussa. Oon huomannut, et mitä enemmän niitä ajattelen ja tarkkailen, sitä useammin niitä tulee :| . Tai siis etenkin iltaisin kun ei meinaa paikoillaan pystyä rauhassa makaamaan kun sydän hakkaa niin lujaa ja väärässä rytmissä, ettei meinaa omaa ajatustaan kuulla :/ .
Viitsisitkö nukkua päiväunillas tän munkin väsymyksen pois ;) . Thanks!

***

Lueskelin tuossa työpäivän iloksi heinäkuisten juttuja ja näin jo silmissäni, kuinka n.4½ kk:n päästä lapsivedet parketilla istun vaan tietsikka sylissä ja kirjoittelen teille, että "vedet meni...pitäiskö tässä nyt lähteä sairaalaan..." :D
On se hassua millaista riippuvuutta tää palsta aiheuttaa B) ...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Lueskelin tuossa työpäivän iloksi heinäkuisten juttuja ja näin jo silmissäni, kuinka n.4½ kk:n päästä lapsivedet parketilla istun vaan tietsikka sylissä ja kirjoittelen teille, että "vedet meni...pitäiskö tässä nyt lähteä sairaalaan..." :D
On se hassua millaista riippuvuutta tää palsta aiheuttaa B) ...
:LOL: Hei, mut noi heinäkuisten synnärillelähtöjutut on ihan parhaita! Joo, voin kuvitella itsestä ihan samaa!

Mä kävin myös katsastamassa tuon Misse81n mainitseman np-ultralöydöksen. Ihan kauheeta! :eek: Toisaalta hyvä, että "jo" tuossa vaiheessa huomattu... On silti ihan hirveää kuvitella moista tapahtumaa. Ei taas itse viitsisi valitella joka kolotusta ja vaivaa... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Lueskelin tuossa työpäivän iloksi heinäkuisten juttuja ja näin jo silmissäni, kuinka n.4½ kk:n päästä lapsivedet parketilla istun vaan tietsikka sylissä ja kirjoittelen teille, että "vedet meni...pitäiskö tässä nyt lähteä sairaalaan..." :D
On se hassua millaista riippuvuutta tää palsta aiheuttaa B) ...
:LOL: Hei, mut noi heinäkuisten synnärillelähtöjutut on ihan parhaita! Joo, voin kuvitella itsestä ihan samaa!

Mä kävin myös katsastamassa tuon Misse81n mainitseman np-ultralöydöksen. Ihan kauheeta! :eek: Toisaalta hyvä, että "jo" tuossa vaiheessa huomattu... On silti ihan hirveää kuvitella moista tapahtumaa. Ei taas itse viitsisi valitella joka kolotusta ja vaivaa... :ashamed:

Schätzchen Joo, tuota menoa me kaikki synnytetään kotona! :LOL:

Laittaa kyllä tuo Misse81 mainitsema juttu mietityttämään, todella surullista. :'(
Sitä taas kummasti muistaa olla kiitollinen omista hyvistä uutisista.




 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuukiitäjä:
[

Joo, tuota menoa me kaikki synnytetään kotona! :LOL:

Laittaa kyllä tuo Misse81 mainitsema juttu mietityttämään, todella surullista. :'(
Sitä taas kummasti muistaa olla kiitollinen omista hyvistä uutisista.
Pitäis ehkä tiedustella sairaalasta, olisko niillä jotain sitä vastaan, jos mä ottaisin tietokoneen mukaan siihen itse synnytystilanteeseen :D . Luulis niiden ymmärtävän, että haluan jakaa teidän kanssa sen hetken, kun ootte muutenkin urheasti lueskelleet nämä kaikki ilot ja surut ;) . Samalla jo synnyttäneet vois sit antaa omia vinkkejään kivunlievitykseen =) .

***
Mä luin eilen kans "sikiöseulonnoissa kiinnijääneet"-ketjusta ton Missen mainitseman jutun ja melkein itkua tuhersin :snotty: . Kyllä varmasti taas muistaa olla kiitollinen, jos hyvien uutisten kera saa palata rakenneultrastakin :heart: .

 
Ja mihinkähän piti kommentoida.. hmm... liian paljo tullu taas tekstiä.. :LOL:

Mä haluun tietää et kumpi tulos, saa vähä laitettuu valmiiks ja jos poika on niin kaikki menee uusik, tytölle kaikki ku olis..

Sektioita jotkut pelänneet, mulel se jouduttiin tekemään ku ei tyttö lähtenyt syntymään vaik lapsivedet oli mennyt 3,5vrk aikaisemmin(koko aika olin sairaalas) mut saattoi johtua siittä et tyttö perätilassa eikä painanut tarpeeksi, lääkäri tuumas vain et saattaa ehkä kahden viikon päästä syntyä normaalisti:) En edes osannut pelätä leikkausta kun se vain tapahtui, mut oli se kyl helppoa, ei tarvinnut kärsiä kipuja ja paraninkin tosi noeesti, 3vrk sairaalas leikkauksen jälkeen ja sit kotiin. Kova kun oli koti ikävä:)

Liikkeistä: Tuntunut jo jonkun aikaa, mut nyt varmaan reilu viikko sit alkanut ihan kunnolla potkuttelemaan ja näkyy jo päällepäin :) on se niin ihana tunne :heart: :heart:

Lueskelin myös noita seulasssa kiinnijääneitä: Ymmärrän erittäis hyvin miltä tuntuu kun saa tiedon et riski mulla oli tytöltä 1:250 ja halusin lapsivesipunktion, 3seuraavaa viikkoa oli ihan kamalat.. yhtä tuskaa, mutta onneks kaikki oli hyvin ja tuli kirje et terve tyttö siellä on!! :flower: :heart:

Rakenneultraan viel pitkä aika, vasta 9.8.. :/

Liinuli + vaavi 18+5
 
Kiitos Tuitsu yhdestä peukusta. :D Tosiaan, kaikki oli kuten piti, Torsti vaan ei ollut yhteistyöhaluinen vaikka hereillä olikin. Kaikki rakenteet ja elimet näkyi, sydämessä kammiot sun muut kuten pitää. Tosin aorttaa ja jotain muuta ei saanut katsottua koska kaveri oli mun navan alla piilossa katvealueella. :D Ensi viikon torstaina mennään uudelleen, mutta kätilö sanoi että jos jotain huolestuttavaa olisi ei olisi odotuttanut viikkoa, ja jos olisi aikaisemmin ollut puhumatta (siis aikaisemmin ultrauksen aikana) uudesta ultrasta niin ei oltais uutta aikaa saatu. Eli kaikki kunnossa vaikka uusintaan päästäänkin. :) Nyt ei sukupuolta näkynyt kun oli polvista jalat ristissä, mutta jospa viikon päästä näkyis. ;) Tosin enää ei ole niin vahva poikaolo kuin eilen, mut saas nähä. :whistle: Muistaakseni vakuutusta haettaessa ei tarvii olla kuin neuvolakortti, ja muut saa vakuutusyhtiöstä täytettäväksi. =)

Niin, pituutta Torstilla oli 15cm, painoarvio 331g. :D Vastaa viikkoja, näytti nyt 20+0 (nla kortissa 20+1) joten tämänpäpiväsen mukaan la ois sama kun mun siskonpojalla, tosin 15v välissä. :D

Tulin nyt vanhempien koneella käymään kun nuo kyttää vanhaa elokuvaa ja neiti nukkuu. Mua ei just kiinnosta kulkurin valssi... :whistle:

Kiitos kaikille
ei uteliaille vaan tiedonhaluisille jotka uutisia on jännittäneet, eikä ollut kahta päätä onneks. :D (tämä siis johtu siitä kun näin viimeyönä unta kaksipäisestä vauvasta ultrassa... :whistle: ) Sormet oli kaverilla koko ajan suussa. :D

Jos kävis vielä muualla kurkkimassa kertomianne juttuja (siis muista odottajista) ja sitten kahville. :p

Shamandalie ja VaraTorsti :heart:
 
Ihanaa Shamandalie :) Jos siel on sit erittäin häveliäs ja säädyllinen tyttö?? HMM? :D Mutta oikein hienoa että kaikki kunnossa, sun ultrauutisia tulin ihan varta vasten kyttäämään ja olihan niitä jo tullutkin.

Ja pakko oli käydä lukemas tuosta aiemmin mainitusta tapauksesta :'( Niin surullista. On tässä onnellisten tähtien alla kun kaikki on mennyt niin hienosti.

Spagetti ja jauhelihakastiksepäivä, namnam. Ja oikeen raikasta salaattia.. :p Nyt ku ois kauppa vieres niin tuore pullamössöleipä kruunais kaiken mut ku täällä maalla asutaan niin täytyy tyytyä vähä vähemmän tuoreeseen.. Ja nyt alkoi kuola valua, see you beibet :wave:
 
Hui, kävinpä minäkin sitten lukemassa noita vähemmän mukavia ultrauutisia. Onneksi en ollut aiemmin lukenut, kun olisin varmaan kuvitellut ties mitä.. :'( Tänä aamuna oli rakenne-ultra, jossa ilokseni ja onnekseni todettiin vauvan voivan hyvin, kaikki näytti olevan kunnossa. :heart: Ja pikkuinen pippelikin zoomattiin kuvaan, kun sukupuolesta kysyttiin.. (Jormaksi en sitä pikkuruista elintä ehkä ihan vielä kutsuisi.. :LOL: ) Mutta siis onnellinen pojan odottaja täälläkin. Onnittelut kaikille muille hyviä uutisia saaneille ja tervetuloa Apa joukkoon! :flower:

Jempu ja poika 19+5

P.s. Nälkä tuli Mauahtavaa mullekin, kun spegetista ja jauhelihasta kirjoitit. Kuolaus. Vielä reilu tunti pitäisi jaksaa töissä, ennenkuin pääsen kotiin syömään.. Mieheni lupasi laittaa jotakin hyvää ruokaa valmiiksi tämän aamuisten hyvien ultrakuulumisten kunniaksi. Saapa nähdä mitä on tarjolla. =)
 
Jempulle poitsu-onnittelut! :flower: *ojentaa kukkia* Shamandalielle myös onnittelut, asiat näyttää sielläkin olevan hyvällä tolalla. HyväHyvä!

Schätzchen älä puhu rakenneultran odotuksesta... Mä odottelen vasta sitä, että saan tiedon kauanko ultraa saapi odotella... Grrrr... Hermo pinkeänä! Vielä viikko kärvistelyä seuraavaan neuvolaan. Mitenkäs sitä pitäisi itsensä siihen saakka kuosissa?

Ja nyt kotiin, täällä sitä jauhetaan tuollaisia herkkuruokajuttuja ja mulla on ihan hirrrrrveä nälkä! :p
 

Yhteistyössä