JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Heips! Meillä ei vielä 5 vuotiaalle tytölle ole kerrottu. Sisko saa piakkoin toisen lapsen ja meidän neiti ilmoitti hyvin päättäväisesti että meille ei tule vauvaa,hän on kuulemma ainut lapsi meillä. (siskon likka oli niin ylpeä kun hänestä tulee isosisko) Voipi olla että mieli muuttuu matkan varrella kunhan kerrotaan.
Mullakin seuraava neuvola ens viikolla,rakenneultraa ei Mikkelissä edes tehdä. Jos sitä yksityiselle menis,on se kyllä kallista.
 
On jäänyt taas kirjoittelu :ashamed: Tosin ei olla oltu kotonakaan kun miehellä oli kesäkuus lomat..

Kamalasti oli tullut utta tektisä taas ja selailles niitä meniki pari päivää kun ei jaksanut koneella aina kauaa istua.

Mulla masu kasvaa nyt vauhdilla ja äippävaattet on kovassa käytös jo..Olen löytänyt vauvantarvikeliikkeistä äitiyshousuja sekä H&M:ltä. Myös jotkut tavan housut joustovyötäröllä on ollut sopivia.. Kuvaa ei valitettavasti ole mitä liittää enkä varmaan osais liittääkään kun sellaisen saan otettua..
Liikkeitä aloin tuntemaan jo 14+ viikoil ja edellises neuvolas selvisi et kyseessä on varsin vilkas kaveri. Ei meinasttu saada doplerilla sydämensykettä laskettua mut onneks oli naapuri huonees ultra ni päästiin sitä kautta kurkistaan tilannetta masun sisälle.. Ja siellähän pikkuinen sitten potki ja heilui varsin vauhdikkaasti :) Nytten likkeet tuntuu niin itselle kuin miehelle ja esikollekin selvästi ja useeseen otteeseen päivässä. Ja varsin ihanalle tuo liikehdintä sitten tuntuukin..

Joku kyslei esikolle/esikoille kertomisesta. Me kerrottin esikolle ennen edellistä neuvolaa kun piti ottaa hänet mukaan.. On ollut todella innoissaan tulokkaasta ja jopa antanut sille jo kutsumanimenkin.. Halaa ja pussailee vatsaa myös sekä laulaa "vauvalle".. Ihanaa!

mut tälläistä tänne
viivero 16+6
 
Jeps, pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen. Oltiin viikonloppuna mökillä ja sieltä lähti mukaan kamala flunssa.

Hei te joilla alhainen hb! Mä söin pari päivää niin Obfidania(?) ja sen piti muka olla vatsa ystävällinen mutta mulla tuli kyllä niistäkin vatsa kipeeksi. Tänään kävin ostaan jotain tippoja. Saa nähä pystynkö niitäkään ottaan. Niin siis kysymys: Mitä rautalääkettä te syötte? Työkaveri sano että punajuuri purkista sitä lientä kun ottaa hiukan päivässä niin hemppa nousis. Pitää vissiin sitä kokeilla jos mikään muu ei tepsi.
Pakko mennä lepäämään kun tulee tuskanen olo. Oon huomisenkin vielä kotona, toivottavasti sit on mennyt flunssa ohi.
 
Moikka!

Täällä ollaan taas levollisin mielin. Käväisin neuvolassa sykettä kuuntelemassa ja pienen metsästyksen (jonka aikana maailma melkein jo kaatui) syke saatiin kuulumaan. Helpotuksen huokaisu.

Obsidan taitaa olla se retaferia vatsaystävällisempi vaihtoehto ja sittenhän on näitä vitamiini ja kivennäisyhdistelmiä missä on seassa rautaa. Itellä käytössä sellainen rautamehu ku Ferroforte B. Pirun pahaa mutta toivon mukaan hemppa olis normaalin rajoissa seuraavassa neuvolatarkistukses.. Ummalille et saattaa tuo ferroforte olla kuitenki aavistuksen parempaa kuin punajuuren liemi =)

Niin meillä myös esikoiselle kerrottu jo ajat sitten, on helpompi olla kun ei tarvi hyssytellä jos poika on lähistöllä vaan voi ihan avoimesti puhuu vauvan tulemisesta. Nuoremmalle ei paljon kannata sen kummemmin kertoa kun on vast vähä yli vuoden ikäinen.. Ehkä sit lähempänä hoohetkee etin sopivan aiheeseen liittyvän lastenkirjan ja shokki se varmasti silti on tuolle äidin rinrenssalle :heart: No luotan siihen että asiat järjestyy omalla painollaan paremmin kuin liian suunnitelmallisesti.

Nyt pakko laittaa tyttö nukkumaan ku alkaa olla jo aika tuskainen, heippa taas mammat :wave:

Maukkis+minimii 18+2
 
Heips täältäkin päin kaikki mammat

Taas uusi viikko edessä ja lomakin siinä sivussa lähenee hitaasti, mutta varmasti :p .

Tervetuloa mukaan Vauveliini, tk 82 ja äitika!

Mieliteosta on ollut puhetta ja täällä on tullut kauhea himo mansikoihin
=). Tänäänkin oli pakko käydä ostamassa litra mansikoita töiden jälkeen ja on ne vaan niin hyviä =). Huomenna ajateltiin käydä ostamassa ihan kunnolla mansikoita, jotta saadaan niitä pakkaseen saakka. Katsotaan kuinka paljon saadaan pakkaseen ja kuinka paljon minun massuun :p.

Täälläkin ollaan mietitty miten joulu menee... Meillä näillä näkymin jouluna pitäisi jo oma kullannuppu olla kainalossa, mutta sitten ollaan mietitty sitä, että uskaltaako niin pienen kanssa lähteä kauemmaksi viettämään peinteistä perhejoulua :whistle: Mutta ei murehdita ja mietitä asiaa liikaa, eiköhän kaikki ratkea ajan myötä ja toisaalta olishan varmasti kiva kokemus viettää ihan oman perheen joulu :)

Snoopy soittele ihmeessä neuvolaan ja vaadi uusi aika!

Vaunuistakin oli ollut jotain puhetta... Onko kellään kokemusta Jovi Air (Ora) yhdistelmävaunuista? Käytiin joskus miehen kanssa niitä hipelöimässä ja hiukan ollaan niihin päin kallistuttu... Täällä päin ei kyseisiä vaunuja vaan ole myynnissä, joten täytyy käydä joku kerta Savossa päin niihin vielä paremmin perehtymässä ja kyselemässä... Viimeistään sitten lomalla :) .

Mutta nyt lähden pesemään kasvonaamion pois. Pakko kokeilla kaikki mahdolliset kotihoidot, jotta saisi tämän naamaan rauhoittumaan...

Aurinkoista heinäkuun alkua kaikille ja mukavaa lomaa kaikille teille, jotka sitä viettelette!

-Veeruska & Heppu Huoleton 18+0-
 
Tulin tänne rauhottuun kun oon niin kiukkunen. Me muutetaan kanssa kolmen viikon kuluttua, ja aloin äsken miehen kaa riidellä siitä etten halua sen äitiä piipittään meidän muuton keskelle, se on sellanen hössöttäjä ja piipittäjä, vähän liian innokas persoona asiaan kuin asiaan..! Mies sitten siihen että minkäs mä sille voin. Mun mielestä se vois hoidella äitinsä siten että se ymmärtäis ettei sekaantuis meidän muuttoon, en tarvi sitä välämäämään meidän tavaroita enkä muuhunkaan. Mies taitaa olla aika mammanpoika. Onko muilla liian innokkaita anoppeja? Kavereita saadaan kyl muuttoavuksi mut tietty tää sinne itsensä tunkee. |O

Mauahtavaa: Kävin huvikummussa viime viikolla mut tosi olemattomat oli äippävaatevalikoimat. Muutama hassu riepu roikkui rekissä. Muutoinkin petyin koko huvikumpuun, siihen nähden mitä olen siitä kuullut (kävin siellä eka kertaaa elämässäni). Seinäjoella on vähän huonosti mammavaatteita! Mistäs olet löytänyt?

Masu on ollu nyt tänään ihan hiljaa. Taidan tästä mennä lepyttelemään miekkosta.
 
Ääh kirjotin äsken pitkän pätkän ja just ku olin valmis niin prinsessa sylissä osasi tuhota koko viestin.

Tervetuloa uusille :wave:

Hei te joilla käytössä tukivyö,onko teillä auttanu se?
Mulla on nyt se mutta en vissiin osaa sitä oikein pistää kun se koko ajan liikkuu varsinki tuolta selänpuolelta nousee ylöspäin eikä se muutenkaan tunne että auttaisi.Pitääkö se kuinka tiukalle pistää?Varmaan sitten kun on mahaa reilusti niin se asettuu automaattisesti paikoilleen.

Iteki olen joulua miettiny kun laskettu myös aattona kun yleensä ollaan oltu eripaikkakunnalla koko suvun kans vietetty joulu ja minusta se on aivan ihanaa,en niinkään välitä ruuista mutta ne ihmiset ja se joulun tunnelma.Mutta nyt varmaan vaihtoehdot on joko että joulu vietetään sairaalassa tai sitten kotona oman perheen kera.Mun neuvolatädillä on syntyny lapsi jouluaattona ja se sano että vaikka ensin tuntuki kurjalta niin loppujenlopuksi se oli kuitenki kiva joulu ja sairaalassa oli tehty joulun tunnelmaa ja onhan se maailman paras joululahja mitä voi saada.
Toivon kuitenki että kaveri päättäisi syntyä joka aikasemmin tai myöhemmin ja saatais viettää joulu ihan kotona.Neitokainen synty 38+3 viikolla joten saa nähä.

Eikös se ole 2 viikkoa yleinen minkä annetaan mennä yli,tai riippuu tietenki vauvan koosta ja äidin tilasta.

Jotaki muutaki piti kommentoida mutta en nyt jaksa miettiä uudestaan että mitä äsken kirjoitin.

Minttuliina ja joulutähti 15+0
 
Veeruska kertoi syöneensä mansikoita, nam! Kertokaa nyt onko se ihan ok kun noin kuukausi sitten oli kova vouhotus iltalehdissä että niissä on jotain sikiölle haitallisia torjunta-aineita...? En lukenut silloin koko juttua kun otti niin päähän |O Mutta en ole uskaltanut muita kuin luomuja syödä.. Auttakee :p

moksa ja vaavi 17+6
 
tervetuloo äitika
aloin tässä miettiin että mihin on kadonnu kaikki vanhat aktiiviset joulun odottajat? ootteko kaikki vaan jossain kesävietossa? no en minäkään niin aktiivisesti ole nyt kerennyt kirjoitteleen, mutta tulkaahan kertomaan edes jotain itsestä välillä.
Mulla oli tänään neuvola. vauvan sykkeet oli 150, hemppa oli taas laskenu 113, verenpaineet oli 116/70 ja paino oli mulla pysyny samassa. (onneksi). kohdunpohjan korkeus oli 16cm.. paljonko muuten teillä muilla on ollut tuo kohdunpohjan korkeus?
tällä hetkellä mulla ei oikein muuta vaivaa ole kuin hirveä heikotus.. hengästyn jo pelkästään jos seison tarpeeks kauan. ja sit tuo väsymys on toinen.. aamulla ei meinaa millään jaksaa nousta.
nyt pitää mennä nukkumaan että jaksaa aamulla taas herätä.
hyviä vointeja mammat!

[/url]
 
Pikasesti vain nuista mansikoista että kyllä niitä uskaltaa syödä ihan hyvin mielin se on niin pieni määrä mitä niissä on sitä ainetta ja neuvolassa sano mulle että kuhan ei kilokaupalla päivässä syö niin ei niistä mitään haittaa ole.
 
Mansikoista vielä, että mä ainakin ymmärsin, että se oli ruotsissa, ku olivat niitä torjunta-aineita käyttäneet. Ja olin kuulevinaan, että Suonenjoen mansikkayrittäjää haastatellessa sanoi, että he eivät sellaisia ole käyttäneet. En tästä takuuseen mene, mutta itse olen ainakin syönyt mansikoita paljon ja herneitä, kun ei oikeen muu tunnu sisällä pysyvän.

Laitoin tänään eka kerran vaatteet, jossa maha sai OIKEESTI näkyä, kun tähän asti olen yrittänyt sitä piilotella. Ihana tunne. Vaikka varmaan suurin osa ajatteleekin minut nähdessään, että ompas lihonnut viime näkemästä. Olen nimittäin sanonut, että taitaa tuo esikoinen riittää ja mieskin, lapsen isä teki ratkaisunsa ja muutti eri osoitteeseen raskaudestani kuultuaan, että ei varmaan ihan ensimmäisenä tule mieleen raskaus.
No mielenkiinnolla odotan, kuka uskaltaa ekana kysyä. Meinaan olen joskus itsekin mokannut ja mennyt kysymään ihmiseltä, joka oli oikeesti lihonnut. Ole siinä sitten korvat punasena - anteeksi... Mutta sanoja ei saa takaisin.

Minusta on tullut tälläinen yö kukkuja, unirytmit on ihan sekaisin. Iltapäivällä lounaan jälkeen, kun on pakko pötkötellä niin sit nukahdan ja näin illasta ei meinaa uni tulla. Aamulla ei kuitenkaan nukuta pidempään ku 7-8. Onko joku muu kokenut samaa? Liittyykö tämä edes raskauteen?

Joku kyseli hempoista, et aiheuttaako korkea jotain haittoja niin en minä ainakaan ole kuullut eikä mulle sanottu ku poikaa odotin niin ei laskenut kertaakaan alle 140. Eipähän ainakaan joudu syömään rautaa.

MIksi äitiysvaatteet on niin mammamaisia telttoja? Ja miksi ne housut pullauttaa kaikki läskitkin esiin, niin että näyttäis olevan viimeisillään? Eikö niiden pitäisi tukeakin? H&M löysin yhdet hyvät housut, ne on mahan kohdalta napakat, mutta ei purista. Farkut jotka ostin on ihan kauheet lantiomalli ja resori mahan kohdalle... maha näyttää kun synnytys alkaisi justiinsa. Vien ne pois... ei kiva, en mä mikään norsu halua olla. Kaikki vaatteet ahdistaa ja näyttää kamalilta. Joku kriisi?

Onko joku muu osallistunut predo- tutkimukseen, joku Helsingin yliopiston tutkimus. Pitää pitää raskauspäiväkirjaa. Haluaisin kuulla mielipiteitä... Minusta se on outo...

Snoopy joko pääsit uusinta kuunteluun?

Esikoiselle kerroin juhannuksena, poika on 8v ja erittäin ylpeä isoveljeksi tulosta. Odottaa pikkusiskoa, koska ne on kuulemma rauhallisempia... Tyttö takuuta, kun ei ole niin uskon kuitenkin veljenkin käyvän... =) oli helpottavaa, kun otti asian niin hyvin... pelkäsin, että saan seuraavan puoli vuotta taistella herran kanssa, kun on saanut olla kaikkien keskipiste tähän saakka, kun ei ole vielä muita lasten lapsiakaan...

Mutta jaksamista ja onnellista odotusta kaikille!
Tiistaiksi luvattiin hellettä etelään ainakin...

Pinkeiju 15+1
 
Huomenta!

MÖTKYLÄ: Aika paljon oon kirppareilta ja netistä ostanu äippävaatetta, mutta rintamäen mikä nyt olikaan (tua rintamäki?) myy äitiysvaatteita. Ja luulis että lindexillä olis kans. Aika yllätys ettei huvikummussa ollut vaatetta, olisko varasto myyty tyhjäksi? Ite oon sieltä aika paljon kaikkee ostanut mutten itelle vaatetta vaikka joskus niitäkin siellä hypistelin.. =)

PINKEIJU: Kuulostaa kriisinpoikaselta sun juttus :D Täällä nimittäin kans joka toinen päivä olo on kuin valaalla, joka toinen päivä maha on ihana ja niitä korostavia mammahousujakin vetää jalkaansa. No nyt oon viel laittanu normaaleita housuja napit yms auki päälleni ja tunikat on kovassa huudossa :) Ja niissäkin maha jo näkyy ja saakin näkyä. Inhottava vaihe tosiaan ku näyttää ja tuntuu vaan läskiltä, siis joka toinen päivä :kieh: Mieti kahdesti housujen palauttamista, loppuvaiheessa niitä voi tulla ikävä..

Pi pa re kuulutteli "vanhoja" joulukuisia, taitaa moni olla lomailemassa ja itelläki aika paljon muuta tekemistä kuin koneella oleminen, syksyn viimat kun tulee niin johan taas palsta vilkastuu varmaan.. =)

Eilen vetelin ruåtsalaisia mansikoita ja hyvää oli. Ainoat tänä kesänä eikä tullu mitään omantunnon tuskia, ja miksi tuliskaa muutamasta mansikasta. Tarttis keksiä tälle päivälle jotain kivaa jos keli on niin hieno mitä lupailtiin.., voi olla että palvon vaan aurinkoa badanbadenis, sekin on mukavaa.. B)

Pian alkaa porukal olemaan rakenneultria, huijui ja taas saa jännittää :D Oma ultra on vast loppu kuusta ja viikkojakin silloin joku 22 tms, joten siihen asti nautiskelen teidän ultraterveisistänne. Nyt aamupalan laittoon, aurinkoista päivää kaikille :wave:

Maukkis ja minimii 18+3
 
Moikka vaan. Olen pikaluvulla käynyt kurkkimassa täällä, mutta töissä on hirveästi hommaa ennen kuin perjantaina jään lomalle. Siksipä ei ole ollut aikaa paneutua mihinkään, mihin voisi kommentoida.

Viikonloppuna tunsin ekaa kertaa jotain nippailuja vatsassa ja eilen tuntui jo kunnolla kohdun kasvukivut. Tähän asti ei ole ollut mitään tuntemuksia, mutta illalla tunsin vielä Vau-kirjaa lukiessani jotain outoa kuplintaa vatsassa, jota voisin alkaa epäilemään pikkuisen liikkeiksi. Varma en ole, mutta siltä se tuntui, mistä muutkin ovat puhuneet. Kivaa, että edes välillä tulee jotain fiiliksiä, että sisälläni on elämää :) .

Mun energinen keskiraskaus piti mut töissä eilen 11 tuntia, sen jälkeen käytin koiran lenkillä ja tein vielä kotitöitäkin. Tänäänkin heräsin 5.20, mutta eilisesta energiasta ei ole tietoakaan |O . No, hyvin tämän viikon jaksaa, kun edessä on kauan odotettu 4 (+1) viikon loma :flower: .

tivoli16+0
 
Heipat!
Lasken itseni Pi pa re:n peräänkuuluttamiin vanhoihin aktiivisiin joulukuisiin ja käynkin siis ilmoittautumassa, että hengissä ollaan B) . Lomallakin, mutta olen kyllä joka päivä lukenut teidän juttuja. En ole jaksanut kirjoittaa, kun ei ole ollut oikein mitään kirjoitettavaa. Liikkeitä en tunne (rv 16+5), mutta en siitä ole tippaakaan huolissani, koska mitään kipuja eikä vuotoja ole ollut, joten uskon vahvasti, että pikkuisella on kaikki hyvin ja hän vain kuuluu siihen esikoisten keskiarvoon, jotka antavat tuntea itsensä vasta rv 20.

Mansikoita syön suurella himolla kuten Veeruskakin, enkä ole sitä iltalehden juttua edes miettinyt. Mansikat onkin ainoa asia, mitä todella HIMOITSEN. Muuten ruoka ei sula, vaan iltapäivällä nautittu ateria saattaa illallakin aiheuttaa ähkyä.

Mrs Nobody kyseli hempasta. Mulla oli 160 silloin alkuun ja ens viikolla neuvolassa varmaan selviää sitten tuoreet lukemat. Mulla on aina ollut korkea, joten en usko, että se ihan hirveästi olisi laskenut. Päätä ei ole särkenyt kertaakaan, joten en tiedä, onko niillä asioilla yhteyksiä toisiinsa.

Joskus kauan sitten jotkut kirjoitteli rytmihäiriöistä. Mä olen kärsinyt niistä kans vuosikaudet ja alkuraskaudessa ne jäi piiiiiitkästä aikaa pois. Niitä on tutkittu ilman kunnollista diagnoosia ja se ottaa aivoon :headwall: . Beetasalpaajia ei voida määrätä alhaisen leposykkeen takia. Nyt viime päivät rytmihäiriöitä on ollut taas iltaisin :( . Muuten niistä nyt ei olisi haittaa, mutta ehkä ne jonkinlaista mielenrauhattomuutta aiheuttaa ainakin minussa :ashamed: .
Voikohan muuten epiduraalia saada, jos on alhainen leposyke tai rytmihäiriöitä? Liittykö ne asiat mitenkään toisiinsa? :attn:

Tarvikkeista olitte myös puhelleet... En aio ennen syksyä hankkia mitään. Yhden maailman söpöimmän vaatteen hankin jo ennen plussaamista vain koska se oli niin söpö :saint: , mutta vaunut, kaukalot, pinnasängyt yms. aiotaan miehen kanssa hankkia vasta sitten lähempänä kun niiden aika on. Kovasti jo tutkiskelen eri malleja lehdistä, mutta ei meillä niiiiin paljoa ylimääräistä tilaa ole, että viitsisi puoleksi vuodeksi tuoda ne tuohon tukkimaan asuntoa.

Uusille tervetuloa!
Ja kaikille neuvolasta tai ultrasta hyviä uutisia saaneille onnea =) !

Tulipa paljon omaa napaa... No eipä sitä ollut hetkeen tullut kirjoiteltuakaan :D !
Aurinkoista päivää B) !
 
heips kaikille
ensiviikolla on neuvola ja rakenne ultraankin on viel 3 vkoa niin tuli tuossa mieleen että kuunnellaanko sykettä joka neuvolakäyillä vai oletteko pyytäneet kuuntelemaan? Kun ei tunnu liikkeet ihan vielä.

amppari 16+5
 
Amppari: Mulla kuunneltiin ekan kerran sydänäänet viikolla 16. Ekan raskauden aikana kuunneltiin viikolta 9 ja kuunneltiin joka neuvolakäynnin aikana. Riippuu näköjään ihan neuvolantätistä, täällä kun on vaihtunu aika tiuhaan tädit ja kaikilla omat tapansa.


Mulla oli rakenne ultra jo viime viikolla (vko 17), sen takia ku on ollu jonku verran vuotoa ja supistuksia. Halusivat varmistaa että kaikki on ok. Ja kun lääkäri ite jäi epäselvyyteen "Nutusen" sukupuolesta niin lupas kolmen viikon päästä kahtoa uudestaan, samaan hintaan. Reilu tohtori. On muuten törkykallis tuo rakenneultra...

Sitte mulla ois taas kysymys: Ketkä kaikki joutuu pistämään raskausaikana napapiikkejä? Itellä on verenhyytymistekijähäiriö ja sen takia napapiikit alotellaan viikolla 24. Oon tässä mietiskelly kun ne piikit pistetään navan viereen niin miten ihmeessä mä saan sitä ihoa venymään piikkiä varten sitte ku masu on iso ja pinkeä?? Suuret on ongelmat... :whistle:

Juu mutta nyt pojan kans rannalle, koittakaahan jaksella!
 
Hei vaan!

Enpä ole minäkään hetkeen kirjoitellut.
Ihan ekaks pitää Jajepoolle(ko?) kertoa, että hyvinkin voit olla aattona laitoksella. Mulla meni esikoinen 15 pv yli, vaikka isokokoista vauvaa odotin, ei käynnistystä määrätty ennen. Kuitenkin viimeisen viikon ravasin jokatoinen päivä ä-polilla kontrollissa... Tällä kertaa en aio suostua odottamaan niin pitkään :whistle:

Hiljaista on minunkin mahassani, joskus kuplii, mutta selkeitä liikkeitä ei tunnu. Alkaa tuntua siltä että voishan tuota käydä sydänääniä kuuntelemassa, varsinainen neuvola-aika on vasta 23.7. Rakenneuä sitten 30.7. Sukupuolta ei vissiin kysellä. Minä olisin kyllä utelias, mutta mies ei tahdo tietää etukäteen. Vauvasta puhutaan esikoiselle aika-ajoin, vaikka eihän tuo 1v5kk vielä tajua. Siitä aiheutuukin yksi huolen aihe: Poika kun tykkää kiipeillä ja myllätä mun vatsan päällä ja olenkin koittanut hillitä hiukan, mutta aina kun ei ehdi reagoimaan. Onko miten teillä muilla, joilla on jo ennestään lapsia, niin miten mennyt tälläinen homma, siis onko se vatsan "tallominen" kamalan vaarallista näin alkuvaiheessa? :eek: Itse pelkään kyllä hiukan, kun istukkakin on etuseinässä.

Pitäisi ruveta siivoamaan, meillä on tänään asunnon esittely. Sekin stressi tähän samaan syssyyn |O Vaan päästäänpähän omaan taloon syksyllä =)

Nyt hommiin, heippa! Ai juu, tervetuloa kaikki uudet =)

liplap rv 16+3
 
Muutama kommentti: En usko, että ainakaan kotimaisista mansikoista kannattaa huolta kantaa, täällähän vältetään useimpia torjunta- ja tehoviljelyaineita. Eli ilman huolta ainakin itse herkuttelen. :)
Joulunvietosta en ota mitään paineita. Jos vietän aaton sairaalassa, niin tuleepahan ainakin ikimuistettava joulu! Ymmärrän, että tilanne mutkikkaampi jos on jo isompia lapsia, joiden kanssa haluaisi aaton viettää. Itse olen yleensä viettänyt joulua lapsuuskodissani, nyt tulee ihan mukava mahdollisuus viettää joulua ihan kaksin mieheni kanssa tai vielä mieluummin kolmisin uuden tulokkaankin kanssa. Säästyy sukulaisrumbalta ilman selittelyjä..
Mötkylä kirjoitit anopistasi. Minulla myös hössöttävä ja välillä todella ärsyttävä anoppi. Hän kohtelee sekä minua että etenkin miestäni kuin pikkulapsia, eikä hänen kanssaan voi keskustella käytöksestään ilman, että hän loukkaantuu. Mieheni tuntuu (onneksi!) olevan äitiinsä jopa enemmän kyllästynyt kuin minä, joten koetan ärtymyksestäni huolimatta saada sopua aikaan ja ajatella positiivisesti: "voisihan anoppi pahempikin olla, tarkoittaa kuitenkin hyvää" jne. Tilannetta helpottaa se, että asumme eri paikkakunnilla, joten näemme vain keskimäärin joka toinen tai kolmas kuukausi; pieninä annoksina tarpeeksi harvoin anopin seuraa sietää ihan mielellään. Tiedän, että meidän seuramme on hänelle tärkeää ja haluan, että tulevilla lapsillamme on mahdollisuus olla isovanhempiensa kanssa. Jos joutuisimme olemaan enemmän tekemisissä, hermot menisivät, joten hyvä näin.
Amppari kysyit sydänäänten kuuntelusta. Omalla kohdallani on kuunneltu molemmilla kerroilla (olen käynyt neuvolassa toistaiseksi vain kaksi kertaa). Mutta jos ei jostain syystä automaattisesti kuunneltaisi joka kerta, niin varmastikin asiaa pyytämällä voidaan kuunnella. Neuvolantädithän tekevät työtään meidän äitien ja vauvojemme parhaaksi ja ainakin meillä ovat mielellään kaikessa auttaneet.

Heippa tältä erää.
Jempu 16+6
 
Mansikoista meinasin kommentoida.
Ite oon ostellut sellaisten viljelijöiden mansikoita, jotka eivät käytä SIGNUM (boskalidi) nimistä torjunta-ainetta (torjutaan mansikkamätää/hometta/härmää). Eli tuo oli se aine, josta jokin aika sitten kohistiin.
Eli kandee kysästä myyjältä, onko tuota käytetty torjunta-aineena. Tosin voi olla, että tietoa joutuu odottamaan jonkin aikaa, kun eiväthän nuo mansikanmyyjät aina välttis tiedä tuollaista asiaa, ennenkuin ovat ottaneet selvää.
Minäkin tänään utelin tuota samaista asiaa, kun ei tiskillä ollutkaan enää myynnissä tietyn tilan mansikoita...ostin sitten toisen tilan joissa ei myöskään (kai) pitäisi olla ko. ainetta.

Mansikat on vaan niin ihania!!! Ja nyt niitä pitää tankata, kun kohtahan se aika on ohi jo!!!
 
Tervetuloa vielä äitikallekkin :wave: Meilläkin sama la :)

Eilisiä neuvolakuulumisia(rv 17+1) :
Painoin 55,7kg eli edellisestä neuvolakäynnistä oli noussut n. 2kg. Paineet oli 110/70. Ja ihanaa, Hb oli noussut 102 -> 118. Kohdunpohjan korkeus mitattiin nyt ekaa kertaa ja se oli 15cm. Sykettä ei eka meinattu saada kuuluviin, kuului vaan vauvelin liikkeitä siellä, sit ultrattiin että neuvolan täti näki missä kohtaa toinen köllötteli (voi kun oli pieni kasvanut <3 ). Sitten uudelleen kokeiltiin dopplerilla ja heti kuului ihana jumputus :heart: Seuraava neuvola on 31. tätä kuuta, ja 30. päivä on rakenneultra. En malta odottaa sitä.. :)

Eipä mulla nyt muuta tällä kertaa.. :)

mmiilia ja rakas papunen 17+2 :heart:
 
Tänään oli neuvola ja mieskin pääsi mukaan =)
Ja tulokset olivat seuraavat:
-Hb 130
-Prot ja Gluk - -
-Verenpaine 97/67
-Paino 56,9 :eek: Eli 4vk tullut lisää 2,5kg!
-Syke 145
-liikkeet ++

Pientä jännitystä reissuun toi, kun tätönen etsi sydänääniä ihan kiitettävän kauan ja mustahan se tuntu iäisyydeltä. Koska tättärä ei koko aamuna liikkunut sillain, että olisin huomannut. Nyt melskaa kylläkin...

Että näin... Kyllä on juu tuo paino pompsahtanut hurjasti kertakaikkiaan.
Muuten liikkeet tuntuu päivittäin, mikä on tietysti kiva juttu. Nyt saatiin sitten neuvolasta kotiläksyksi laittaa nimiehdotukset hankintaan ;) Että niistä vaan kättä vääntämään ukkelin kanssa, heh! Mullehan nimet on jo ihan selviä... :D
 
Heippa pitkästä aikaa. Kävin ennen Jussia viimeeksi.... Noh, meillä oli sillon se np-ultra ja kaikki oli hienosti! Tänään oli sekä miun että esikon neuvola. Sydänäänet kuului ja muutenkin menee hienosti, pakko kehuskella :LOL:
Jokunen oli niin verenpaineista ihmeissään kun ne on neuvolassa koholla. Mulla ne on neuvolassa ok mutta kun joudun käymään äitiyspoliklinikalla niin siellä ne on koholla. Kätilöt on sitä mieltä että ihan jännityksestä nousee. Jospa se muiteakin vähän jänskättää nauvola käynnit...? Ja sekin muuten vaikuttaa että mihin aikaan päivästä mitataan, että elkää olko ihmeisssänne, varsinkin jos kotimittaukset näyttää hyvältä, kotonahan ollaan rentona ja levänneenä ;)

Mekin on nyt pikkuhiljaa kerrottu muille, ei ole onneksi kukaan ruvennut ihmettelemään kun tulee niin vähän ikäeroa noille lapsille. Mahakin alkaa kasvamaan mutta en laittele mahakuvia, on niin paljon ihraa päällä että en halua teitä pelästyttää :LOL:

Juuh, pitänee mennä paimentamaan noita miehiä iltapuurolle ja pienempää nukkumaan, ois sitten isomman kanssa vähän leikkiaikaa kahestaan :heart:
 
Joo, moi!
Hengissä ollaan, mitään jännää vaan ei tapahdu joten en oo jaksanu, enkä kyllä kerennytkään kirjotella.

Tervetuloa uusille, laittakaas yviestiä niin pääsette etusivullekkin!

Täällä on se kauan ooteltu loma ja rakenneultra ensi viikolla ja sitten saa mun jännäily ja pelkääminen loppua! Sen oon päättänyt.Sitten elkaa vauvakaman osto ja sisustuskärpänen saa aloittaa neuroottisisen värikortinmukaisen kaman metsästyksen :)

Maha on kasvanut hurjasti ja se on ISO! otan tossa kuvan illalla ja laitan teille ihmeteltäväksi. Mä oon jo ihan tankki.

Eipä kummempia, joulua odotellessa! :xmas:

Tui ja tyttö rv 18
 
joku kyseli, että onko kerrottu sisaruksille jo vauvan tulosta. Kerroin jo aika alkuvaiheessa, kun en malttanut pitää mölyjä mahassa
:LOL: Isommat osaa jo pitää salassa. nuorin on muutamille kertonut, muttei haittaa ku mahakin jo niin iso ett kaikki huomaa. Väliin tuntuu että iahan ku maha kasvaa, toisen päivänä taas et ei vielä tarttis olla näin iso. Paino nousee ja ärsyttää ku läskit lisääntyy :'( Välillä kävin niin hoikassa kunnossa, niin ei näihin läskeihin sopeudu :ashamed: Pahoinvointi vaivaa toisina päivinä paljonkin. Pitäs vaan muistaa syödä usein.Hb oli onneksi noussut 110 120. Retaferia syön. joku kyseli sitäkin mitä rautaa syö. mää en koskaan muista kuka kysyi mitäkin :snotty:
Pääseekö muualla joka neuvola kerta ultraan? Täällä onneksi pääsee, joten sydän ääniä ei kuunnella erikseen
 

Yhteistyössä