JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

Ihan ensimmäiseksi kiitos kannustavista kommenteistanne :heart:

Minä myös seinäjoen sairaalan listoilla ja aiempina kertoina ei oo näkyny rakenneultras sukupuoli, sanoi silloin ettei rupee arvailemaan kun ei kerran selvästi nähnyt. Mutta en tiedä kertooko kaikki kätilöt sukupuolta mutta ainaki eräälle ystävälleni joka oli samoihin aikoihin raskaana, kerrottiin pyynnöstä sukupuoli. Ja sama sairaala siis. Pitää vaan muistaa heti mainita asia niin saa kätilö siinä tutkimuksen ohessa tiirailla josko näkyis.. :)

Lilleriinalle jaksamista, meillä pikku hiljaa loppusuoralla perusteellinen remontti koko taloon.. ja kosteutta myös löytyi sen verran että hidastui hommat jonkin verran.. :/

Parit omituiset kommentit on muuten mullekkin tullut, lähinnä silleen et tais olla vahinko- tyyppisiä kun nuorempi on vast vuoden. No ihan tarkoituksella vauvaa tehtiin ja olis saanut tärppi tulla vaik aiemminki. Mut hetken ketutuksen jälkeen niille kommenteille pystyy jopa nauramaan.. :)

Pikana poikkesin lukaisemassa juttujanne taas ja nyt tää lähtee liikenteeseen, jos vaik menis alennusmyyntejä tonkimaan :D

:wave:

Maukkis ja minimii tasan 18 :heart:
 
Tännehän oli tullut hurjasti juttua sitten viimekäynnin. :)

Mauahtavaa: Kerrohan missä oli hyvät alet, josko tässä jokupäivä lähtis ostoksilla käymään! :D
Ja eiköhän sillä pikkuisella ole kaikki ihan hyvin, vaikka välillä vähän seesteisempää liikkeissä onkin. :heart:

Oma (.)

Liikkeet ovat tuntuneet jo muutaman viikon ja välillä vauva on kovin vilkas. Johtunee varmaan siitä tuhottomasta suolamäärästä kun meikä vetää muutaman suolakurkun kerralla. Omituiset on himot! :eek:
No, muutenkin mieli tekee enemmän hedelmiä kuin pullaa tai karkkeja, mikä on ihan hyvä. Eipähän tuo paino ihan mahdottomaksi karkaa...

Jajepoooli saanut taas "tosi viisaita" kommentteja! :eek: Itseltäni kyseltiin ennen raskautta koko ajan, että miksette tee jo kolmatta!? Huh huh, eikö ulkopuolisille mikään ole hyvä, siis ei liikaa lapsia, eikä liian pienellä muttei myöskään liian pitkällä aikavälillä! :kieh:

Mutta nyt aamupalalle. :wave:


 
Kovasti olette reissaneet yks jos toinenkin. Itsekään en ihan kotosalla ole ollut kuin silloin tällöin. Tämän tästä ollaan poikettu yöksi pariksi miehen kotio muutamien kymmenien kilometrien päähän. Ei vaan nyt oo kiva yöpyä muualla kuin kotona, on meinaan yöt aika levottomia. Jalkoja ja selkää särkee. Päivällä ne ei onneksi kyllä vaivaa juurikaan.

Vauvan liikkeitä olen tuntenut jostain 16+ asti... ainakin luulisin niin. Pikku muljahduskia nuo vieläkin ovat, mutta vauva se varmaankin on... Pari kertaa olen luullut tuntevani ihan päällepäin liikkeen, mutta en kyllä tiedä onko se edes mahdollista vielä näin aikasin.

Maha tuntuu ja näyttää välillä niinkuin viimeisillään olis... Paino vaan ei ole vielä noussut yhtään... Viimeksi kyllä neuvolassa sanoi että ei mitään huolta vaikka ei vielä ole noussutkaan. Itehän sitä vaan alkaa miettiin et onks kaikki ok kun ei paino nouse. No onneksi on rakenneultra 16.7, sitten näkee onko kaikki kunossa.

Vauvalle ei vielä kauheasti ole hankittu mitään, yks unipuku ja body alennuksesta. Kovasti tekis mieli kaikenlaista ostella, mutta pitää maltaa vielä jokunen hetki.

Nyt nauttimaan aurinkoisesta ulkoilmasta. Kiva kun taas lämpenee vähän. Voikaahan paksusti! Ja nauttikaa kesästä!

Snoukku



 
Minttuliina! Sori multa oli tuo sun edellinen viesti mennyt ihan täysin ohi. :'( Mulla Starogyniä määrättiin viikon kuuri. En ole onneksi tiputellut (kop kop) muutakuin papanottopäivänä. Hyvä se on selvittää ettei mitään tulehduksia ole ja onneksi sulla ei ollut mitään! Ens viikon loppuun pitää vielä odottaa niitä labratuloksia.

Vaatteista: olin hypistelemässä eilen Stockalla ja Kapp'Ahlissa ja kovin jotenkin olivat sukupuolisidonnaisia, neutraaleja vaatteita oli vaikea löytää joten odottelen rakenneultraan jospa siellä sitten selviäisi kumpi on tulossa. Koska seuraavat lastenvaatealet ovat? Vai ähistäänkö me juuri silloin synnärillä :)
 
siitä on jo yli viikko kun olen viimeksi täällä käynyt. paljon on tullut juttua.. uusiakin oli tullut.. tervetuloa vaan minunkin puolesta pinkeiju, Estu ja suurperheellinen

Ummali kyseli aikoinaan minkä merkkistä rautaa on määrätty.mulle annettiin sitä obsidania. ihan hyvin se sai hb: nousemaan, eikä ole mun mahaan vaikuttanu huonosti. aikasemmassa raskaudessa söin sitä retaferia ja siitä mulla meni maha ihan kovaksi,,ei sopinu mulle ainakaan.

tivoli kyseli niistä vauvan vaatteista.. mä oon tykänny pienellä vauvalla eniten bodeista ja puolipotkareista.. niitä tuli paljon käytettyä, en kyllä paljon käyttäny paitoja, ne on niin inhottavia ku selkä tulee vauvalla paljaaksi ku se kieriskelee jne.. ja ei niitä vaatteita hirveesti tarvi alussa, kun se vauva kasvaa aika nopeesti.. meidän vauvoilla oli aika pitkään 62-74 kokoset vaatteet, ja niitä oli hyvä olla sit enemmänki ku siihen aikaan ainaki meidän vauvat on puklaillu aika reilusti.. sai olla pyykkiä pesemässä jatkuvasti..ja ei muuten juuri tän puklauksen takia ne äippäpakkauksen harsot riittäneet, piti käydä ostaan 15 rättiä lisää.. ne oli mulle aika tarpeellisia.. ne oli hyvä olla aina imetyksessä siinä lähettyvillä.. sori..vähän poikkesin aiheesta. mutta ei kaikkien vauvat edes puklaa juuri ollenkaan, että vaikeahan se on etukäteen tietää ostaakko paljon niitä vaatteita..

kiekura. mulle on tullu painoa jo 6 kiloa, joo onhan tää vähän ihme juttu että sitä on kerenny jo noin huikeesti tulemaan.. mutta minkäs teet.. :ashamed:

meillä meni juhannus ihan kotona.. oltiin pihalla lasten kans ja grillailtiin. oli ihan mukavaa, vaikkei mökille päästykkään.. meidän mökki on niin kaukana ja kun miehellä ei ollut kun se viikonloppu vapaata. lähetään sit loppukesästä mökkeileen, kun miehellä lomaa.
Ihania mahakuvia teillä.. laitan omastakin vaikka huomenna jos muistan..nyt en jaksa enempää istua tässä, alkaa selkä puutumaan.. meni niin kauan uusia viestejä lukiessa.


 
en tietty enää muista kuka puhui ja mistä, tulee niin paljon postia tähän ketjuun... Mutta Panadolista vielä, kun P:lle luomien poiston yhteydessä oli sanottu että vain kerran päivässä sais ottaa ja joku muu sanoi että 1g kolmesti; niin mullekin nyt neuvottiin kun on ollut pää pirun kipeä viikon, että ota tolla isommalla annostuksella että saa kierteen poikki. Vähän silti hirvittää doupata itseään niin kovin, siis kun monena päivänä joutunut ottaa kun ei tämä meinaa mennä ohi, mutta pakko sen on turvallista olla kun pienille lapsillekin sitä voi antaa.

Siis selkävaivat jatkuu ja lisäksi helvetinmoinen päänsärky nyt neljättä päivää; sitä ennen oli toista vkoa joka päivä sillai vain vähän ettei jaksanut siitä niin välittää. Keskiviikkona soitin neuvolaankin, olisi annettu lekuriaika mutta vasta seuraavaksi päiväksi jolloin oltiin jo reissussa, sitäpaitsi en halua ainakaan sille neuvolalääkärille, en luota pätkääkään aiemman kokemuksen jälkeen. No, jos vielä jatkuu, ensi vkolla ehkä yksityiselle tai ehkä ennemminkin fysioon tai hierojalle (just kävin vko takaperin fysiossa jolloin muuten kaikki ok, selän notko vain oli pahentunut julmetusti, pitää harjoitella kääntää lantiokori kasvavan mahan alle!)

Oltiin parin päivän Tampereen reissulla, perjantaina koko päivä Särkänniemessä; oli vähän hölmö olo kun ei maha NIIN iso vielä ole muttei kuitenkaan uskaltanut mennä kunnon härveleihin, siellä sitten vain istuskeltiin kuin joku nössö konsanaan.

Vauvatarvikehankinnoista: meinaan odottaa pitkälle syksyyn ja tehdä listauksen mitä saadaan jostain käytettynä ja loput tarpeelliset ostaa joskus. Vaatteita en meinaa ostaa yhtään etukäteen (voi olla että mieli muuttuu jos tulee hyviä ohjeita) koska ä-pakkauksessa tulee jo jotain eikä esikoista odottaessa ole hajuakaan mitä muuta tarvitsisi. Ja olen myös kuullut noita juttuja että on sitten ihan väärän kokoisia, ostetaan sitten kun käärö tullut niin tietää minkä kokoista tarvittee! Ok. ymmärrän ettei heti synnytyksen jälkeen taida olla asiaa kaupoille eli olis hyvä että kaikki on valmiina, mutta... Ja sen voin sanoa että meillä vältetään viimeiseen asti hempeitä vaalenapunaisia (yööök!! kaupat pullollaan!) tai -sinisiä vaatteita. Ni.

Mitenhän tästä on tullut mulle tällainen valituspalsta, sorry, ei ole tarkoitus olla hapannaama :x

Piti käydä välillä kurkkaa mitä kaikkea muut oli kirjoittanut, Minttuliinalle piti kommentoida että sama fiilis mahan kanssa: mulle maha on tajuttoman suuri (suorastaan ahdas olo koko ajan) mutta ulospäin ei näytä muulta kuin että syöty on, jotenkin hävettää ihan. Odotan että tulee selvemmin mammamasuksi, voi sitten huoletta esitellä! Naamakin kyllä pyöristynyt eli ihan oikeasti lihottukin on.. Että ei kun LISÄÄ JÄÄTELÖÄ!

Jos ensi kerralla sitten oikeaakin asiaa, öitä vain!

Möhömaha 14+5
 
Hei joulukuiset odottajat pitkästä aikaa!

Töissä on pitänyt kiirettä enkä oikein iltaisella jaksa hirveästi koneen äärellä olla, joten on jäänyt tälläkin palstalla surffailu vähemmälle :ashamed: Lueskelin jo tätä heinäkuun pulinaa, luen sitten vähän myöhemmin noita vanhempia juttuja.

Meillä olis rakenne-uä maanantaina (mihin tää aika menee?? Vastahan sit plussasi), toivottavasti on kaikki kunnossa. Vaunuja ollaan jo kateltu. Ihastuin Teutonian yksiin yhdistelmiin, niissä vaan mietityttää suht pieni tavarakori. Joku tässäkin keskustelussa kertoi ostaneensa Brion Duot, joissa oli heittoaisa - voi että, tuohan olis mahtavaa, Brioissa nimittäin on se tavarakori paljon kestävämmän ja tilavamman oloinen! Turvakaukalona ostetaan varmaan Britax Isofix-telakalla. Makkaria on järjestelty, jotta tulee tilaa pinnasängylle ja jkv olen ostellut vauvanvaatteita. Täällä Kuopiossa on tosi vähän tarjontaa äitiysaatteissa ja olen tässä tuskaillut kaksien häiden kanssa, siis mitä ihmettä keksin sinne päälle. Tilasin Bebelanelta nyt muutaman kauniin paidan ja suorat housut, Bebesiltä yhden paidan. Ei minulle sovi ollenkaan mitkään mekot, näytän ihan tatilta niissä, kun olen tämmönen tatinmallinen ;) N, onneks häissä morsian ja sulhanen on pääosassa, ei yks raskaana oleva naikkonen :LOL:

Mitähän muuta? Liikkeitä on tuntunut nyt päivittäin, semmosia ihania pieniä nykäisyjä :heart: Tänään makoilin sängyllä ja vähän kohotin päätätni ja maha oli ihan hassun muotoinen! Naurettiin sille miehen kanssa. Luulen, että Tiitiäinen on vielä perätilassa, koska potkutkin tuntuvat tuonne alamahalle.

Ihania massukuvia oli muuten täällä :heart: Hauskaa, miten eri tavalla ne kasvavat.

-Asrai ja tiitiäinen rv19+1 -
 
Huomenta!

Kuukiitäjä: Käytiin torikeskukses ja epstorilla, sittarilla&seppäläs. Loppu tulos: ei jääny mitää käteen ja puhti loppui. Lindexille ajattelin viel suunnata joku päivä ja huvikummuski vissiin on jotain etuisaa mammavaatetta tarjoukses. Niin ja sil rintamäen mammakaupas on kuulemma kans kivasti edullista vaatetta. H&M:n vauvan vaatteita hypistelin kyllä ja sinne suuntaan ensimmäisenä kun/jos tiedän kumpi on tulossa.. :)

Lilleriina: Meillä kosteutta oli pesuhuoneessa ja kuukauden verran annettiin kuivua puurakenteiden. Ja sen jälkeen viel sementti kuivui toisen kuukauden niin arvaat varmaan et meinas usko loppua ennen ku päästiin rakentamaan näkyvää osaa..

Omassa navassa edelleen hiljaista, liian hiljaista. Huomenna maanantai ja soitan heti aamulla neuvolaan josko ne kuuntelis sydänäänet..
Niin nyt on sit heinäkuu, talvea odotan jo kovasti.. Kulu aika kulu. :whistle: :D

maukkis ja minimii 18+1
 
Hei! Uusi ilmoittautuu :wave: Olen jo pitemmän aikaa lueskellut teidän juttuja en vaan ole saanut aikaisesksi itse kirjoittaa..eli la on 13.12 ja oys:ssa synnytetään, ehkä sektiolla 1 diabeteksen takia..esikoinen on kyseessä ja pitiköhän siihen vielä ikä kertoa no se on huomenna 24 :eek: Täällä oli muuten joku toinenkin diabeetikko :wave: Maha on kasvanut aivan älysti ja alkuviikosta tunsin jo muljahduksiakin :D Rakenneultra on sitten 10 pvä ja kovasti jännittää että onko kaikki kunnossa. Harmittaa suuresti kun ostin sellaisen kotidopplerin, en ole sillä sydänääniä vielä kuullut ainoastaan potkuja mutta kyllä sekin helpottaa vähän, en sitten tiedä onko asiaa vaikeuttamassa etuseinä istukka ja taaksepäin kallistunut kohtu. Tiistaina saan mennä neuvolaan kuuntelemaan paremmalla laiteella josko sieltä jotain kuuluisi :heart:
 
Ai niin raskausviikot unohtui eli 16+3 niin ja taustaa sen verran että km on ollut 3 ja tätä pentä joululahjaa jos se nyt syliin asti saadaan niin on yritetty ja toivottu neljä pitkää vuotta mutta hän sitten kuitenkin päätti luomusti saada alkunsa. Kerkesin kyllä tuoksetta pariinkin otteseen kokeilla clomeja ja terolutteja. Teroja söin pitkään kiertoon, lievää pco:ta oli silloin aikoinaan kun niin äkkiä lihoin :ashamed:
 
Onks mun koneessa vikaa vai mikä mättää kun kirjautuminen ei ikinä onnistu ekalla kerralla |O

Lilleriina: meillä oli helmikuussa keittiössä vesivahinko ja kuivaus kesti kolme viikkoa meillä. Sekin aika oli yhtä tuskaa kun asuttiin kuitenkin kotona se aika. Mikä ihana hiljaisuus tuli kun kuivureitten hurina lakkas ;)

Me lähdetään huomenna reissuun tuonne Etelä-Suomeen. Ensin suunnataan Turkuun Muumimaailmaan ja katsotaan sitten minne matka siitä jatkuu. Kotiudutaan takas viim. perjantaina. Tänään päätettiin että lähdetäänkin jo huomenna joten nyt tänään sitten pyykkikonetta pitää pyörittää ahkerasti =)

Palaillaan loppuviikosta asiaan :wave:
 
Heipparallaa!

Mauahtavalle täyttyy eka sanoo, että yhtä kärsimätön toinen täällä... ei jaksais oottaa, et kesä menis, tahtois jo syksyn ja kunnon mammamahan, ettei näytä siltä, et onko lihonnu vai ei. Äkkiä aikaa eteenpäin!

Oma napa: edelleen on syönnin jälkeen mentävä heti lepäämään vaaka tasoon, et pysyis ees hetken sisällä... loppuis jo oksentelu. Ärsyttävintä on se, että kaikilla on jotain ohjeita mikä auttaa pahoinvointiin. Tuoremehua, suolakeksejä, imeskeltäviä pastilleja jne... Joo juoppa ruuan päälle tuoremehua lasillinen niin kaaressa lentää... Yök!

Onko kestovaipat tuttuja Mä haluaisin kokeilla ainakin kestiksiä, mutta yritin lukea niistä netistä, mutta en mä oikein tajunnu mitä tarvittiin. Mitkä on helpoimpia ja kätevimpiä? Voisin ommella lisäimuja itse, mutta en oikein saanu selvää minkä kokoisia ja mitä materiaalia niiden kantsis olla. Osaisko joku konkari neuvoa?
Poikaa pissautin vikon ikäisestä ja oli hyvä juttu, pissautuksesta oli uusimmassa vauva lehdessäkin juttua. Poika oli vuoden ikäisenä päiväkuiva ja 1,3kk yökuivakin. säästi paljon rahaa vaippoissa. Suosittelen :)

Mua mietityttää paljon joulu. Millainen siitä tulee, joudunko olemaan pyhät saraalassa ja millainen esikoisen joulusta sitten tulee. (la 24.12.)KHKS:n perhehuoneeseen ei saa tulla ku isä tai doula, ei lapset. Vaikka mulla ei ole noista kumpaakaan tulemaan mukaan. Täytyy toivoo, että vauva tulee äitiinsä ja veljeensä ja on kärsimätön ja tulee etuajassa. Miettiikö kukaan muu vielä puolen vuoden päähän?

Mukavaa päivän jatkoa!

Pinkeiju 14+6
 
Täällä yksi uusi joulun odottaja, la 10.12 ,mutta todennäkösesti aikasemmin lapsi maailmaan tulee. Ekalla sektio lantion ahtauden takia (ei tiedetty), joten myös tämä toinenkin hyvin todennäköisesti sektiolla. (olivat äitipolilla epävarmoja?,synnytystapa arviointi viikolla 36). Nyt viikkoja siis 16+6.
PINKEIJU : kyllä minäkin mietin jo joulua,miten saapi jouluvalmistelut tehtyä..jne.
 
Tervetuloa vauveliini joukkoomme! :) Meitä on tosi paljon jouluna ponnistelevia :)

pinkeiju puhelit kestovaipoista, mä ainakin oon jo kauan sitten päättänyt, että käytän lapsillani sitten kestoja, ja niin nyt aion sitten tehdä. Turhaa rahan ja luonnon kulutusta kertakäyttövaipat, kun niitä kuitenkin menee niin hirveen paljonkin. Muutenkin tuntuu tää maailma olevan kauheen kertakäyttötavaraa täynnä.. Pitäis varmaan alata opetteleen jo niistä kestoista kaikenlaista, kun tuntuu jotenkin monimutkaisilta kun oon niistä tietoa kattonut (kaikenlaisia imuosia ja harsoja jne). Tai sitten oon vaan ite niin yksinkertainen etten ymmärrä :LOL:

Ja pinkeiju kyseli myös, että miettiikö kukaan muu vielä puolen vuoden päähän? Mä ainakin melkein päivittäin :) Toivoisin ensinnäkin, että aika menisi nopeeta (niinkuin pari muutakin tossa aiemmin sanoi), ja olisi jo syksy tai alkutalvi, niin ei olisi enää pitkä aika siihen että nyytti olisi turvassa meidän sylissä :heart: Ja jouluaattoa mietin kanssa, että ollaanko kotona jo pikkukaverin kanssa, vai meneekö aatto sairaalassa. Mutta näin yhtäkkiä kun ajattelee, niin uskoisin että ollaan jo kotona jouluaatoksi, kun LA on 9.12. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tulis vaan se joulu jo pian... :heart: :xmas:

Me ollaan nyt sitten täällä uudessa kodissa jo. Aika hyvin ollaan saatu asiat paikoilleen, ja heti nukuttiinkin eka yö täällä perjantaina. Ihanaa kun on tilaa hyvin, ja kaksi kerrosta. Ja oma pikku piha tossa takana. Tää aluekkin on tosi lapsiystävällinen, että ilomielin sitten tuodaan tänne pikkuinenkin. Tässä on monta rivitalon pätkää pihapiirissä, ja paljon lapsia koko ajan näkyy ulkona :)

Pian on toi kihlattukin sitten "koko ajan" kotona, kun lähtee tänään viimeiseksi viikoksi armeijan harmaisiin :) Onneksi pääsee nyt pois, ettei esimerkiksi joutunut olla vuotta; pääsis vasta joulun jälkeen pois, hyh.

Musta tuntuu välillä, että maha ei kasva ollenkaan :/ Vaikka tiedänkin, että se näkyy jo, mutta silti, tuntuu et se on nyt pysynyt saman kokoisena jonkun aikaa.. Pelottaa että jos pikkunen ei kasvakkaan.. No huomenna on neuvola onneksi ja pääsee jumputusta taas kuuntelemaan. Ja toivotaan, että hemppa olisi noussut, kun se tosiaan oli viimeksi vain 102. Nyt oon alle pari viikkoa popsinut rautatabuja, toivottavasti olisi auttanut.

Tiistaina mulla on hammaslääkäri :$ Apuva!! Mä pelkään kans oikeesti hammaslääkäriä.. Ja nyt mulla on semmonen ikävä juttu, että on kasvanut joku ihme patti ikäneeseen, yhden hampaan kohdalle, jota on pariin kertaan hoidettu. Pelottaa et mikä se on ja mitä sille täytyy tehdä :| En maininnut aikaa tilatessa ollenkaan raskaudesta, mut sanon vasta sitten siellä paikan päällä..

Niin, snoopylle sitä, että vaadi tosiaan, että pääsisit nyt pian jo kuuntelemaan niitä sydänääniä, ei sun tarvi kärsiä sinne elokuuhun asti :hug:

Saparolle piti kans antaa :hug: Tsemppiä nyt näille viikoille, kun odottelette tuloksia, toivotaan parasta :heart:

Pitiköhän mun vielä muuta.. Varmasti piti, mutta unohdan aina :headwall: No, tuun sitten uudemman kerran jos tulee jotakin mieleen.

Mukavaa viimeistä viikonlopun päivää kaikille :)

mmiilia ja rakas papunen tasan 17 :heart:
 
Tervetuloa uudet mukaan :flower:

Mä oon aatellu et meille tulee varmaan samanlainen joulu kun 2005 kun kuopus syntyi..Silloin oli la 17.12(nyt 16.12) ja kuopus syntyi 18.12. Esikoinen syntyi vkolla 41+4, keskimmäinen 40+5 ja tosiaan kuopus "myöhästyi" tarkalleen 3,5 h lasketusta :) Joten eiköhän tämä ennen joulua synny, tai jos ei niin ollaan sitten vaikka laitoksella, olispahan erillainen joulu :xmas: Ehkei ois kiva kuiteskaan muille lapsille...Esikoinen(5v) puhelee jo nyt et syntyspä se vauva ennen joulua et saatas se kotiin jouluksi =)
Oli kyllä ihana kun kuopus oli jouluna alle vkon vanha, oli ihana rauhallinen perhekeskeinen joulu, eikä mihinkään tarttenut lähtä.

Liikkeitä on "ehkä" tuntunut, tosin tosissaan pitää keskittyä ja miettiä onko se vauva vai suolisto :whistle: Mut eiköhän ne kohta voimistu.


Pakko laittaa vielä omaa napaa tuosta mahan koosta; eilen oltiin häissä jossa yksi sukulaistäti tuli kysymään että jokos on kohta laskettuaika kun ei tiennyt edes että odotan, kun sanoin että vasta joulukuussa niin oli hieman että häh?? ....Eli on tuolla navalla kokoa, mieskin kauhistelee että pääsenkö joulukuussa edes liikkeelle kun nyt jo tämän kokonen. Kieltämättä ittiäkin hieman kauhistuttaa kun nyt jo kyykkiminen tuntuu pahalta ja liitoskivut ovat alkaneet vaivaamaan. Ei ole muissa raskauksissa sentään näin iso ollut.
No jospa se kasvu kohta tasaantus...

Maikka +nelonen rv16 tasan
 
Maikka79: Täällä känssa esikoinen syntynyt jouluna. Silloin la oli 27.12, mutta 9 päivää etuajassa tyttö päätti tulla ja 18.12 syntyi. Jouluksi päästiin kotiin ja rauhallinen joulu oli... =) saa nähdä miten nyt käy... Jännittää kovasti, sillä jouluna yleensä tulee nuo minun puolen perheenjäsenet tuolta kauempaa meille joulunpyhiä viettämään...
Omasta navasta sen verran, että vatsa näyttää ihan hirmu isolta... =) Voisi luulla, että olen pidemmälläkin... Pikkuisia töytäisyjä tuntuu aika ajoin, mutta jotenkin nuo liikkeet muuttuneet erilaisiksi tässä viikon aikana... Ne tuntuu enemmän tuohon vatsan päälle kuin tuonne sisälle... Aika epätarkasti selitetty, mutta toivottavasti jotain ymmärsitte... On ollut aika tylsä sunnuntai-päivä... No, nyt sitten alkoi loma, että jospa jaksais paremmin ... =) Ihanaa sunnuntai-illan jatkoa :)
 
Uusi ilmoittautuu joukon jatkeeksi. Mulla ois la 9.12. nyt siis alko 18.vko.
Ja heti alkuun yks kysymys: onko muilla pahoinvointi kestäny näin pitkään?? Esikoista kun odotin ni loppu kuvotus jossain vko:n 14 tietämillä, nyt tuntuu vaan jatkuvan ja jatkuvan. yök.
Noin muuten fiilikset ihan hyvät,tuleva isoveli (4v.) pitää mielen virkeänä loputtomilla kysymyksillä vauvasta. Välillä veikka on kade, välillä niiiin tohkeissaan vauvasta. Iltasin kuuntelee masua ja väittää että vauva huutelee korvaan. Jännittää ankarasti miten menee veikan kans sitte ku vauva syntyy. Mutta tässä tällä kertaa, jospa seuraavalla kerralla liukenis enempi juttua,nyt on väsy.
 
Hei pitkästä aikaa!
Lomat on lomailtu ja olen taas takaisin töissä (ja koneen äärellä). Kiva lukea kuulumisianne.
Snoopylle: Pyydä ihmeessä uusinta-aika neuvolaan, kyllä sellaisen pitäisi järjestyä, jos sitä pyytää. On tuskaista odottaa epätietoisuudessa, joten varmistu ihmeessä siitä, että kaikki on kunnossa. Itselläni oli neuvola viime viikolla ja meinasin jo pelästyä, kun masusta kuului pelkkää kohinaa, vaikka viikkoja jo reilut 16 kasassa ja edellisellä kerrallakin oli jo sydänäänet erotettu. Kuitenkin hoitajan tarpeeksi laitetta käännellessä ja ajan kuluessa äänet tulivat kuuluviin, mutta vain pieninä pätkinä oikeasta kulmasta. Eli vaikkei heti kuuluisi, ei kannata huolestua, mutta pitäisihän ne äänet kuuluviin saada. Itselläni on ollut ilo asioida mukavien ja pitkäpinnaisten neuvolantätien kanssa, jotka eivät heti luovuta..
Tervetuloa uudet, eli ainakin Vauveliini, tk 82 ja äitika. Toivoakseni en sivuuttanut ketään, ja jos, niin tervetuloa heillekin! :)
Vauveliini: toivon, että pitkä odotuksenne ja yrityksenne vihdoin palkitaan. Itselläni yksi km takana, ja jo se säikäytti ja sai muistamaan, ettei lapsen saaminen todellakaan ole mikään itsestään selvyys.. :/
Vielä muutama sananen voinnistani: Pahoinvointi on hellittänyt kokonaan, mutta iho kukkii.. edes teini-iässä en ole kärsinyt aknesta ja nyt noita näppyjä pukkaa. No, pieni suru suuren ilon rinnalla! =) Mitään liikkeitä en ole vielä tuntenut. Masu kasvaa tasaisen varmasti, joskin turvotuksella ja syömisillä lienee asiassa osansa: aamuisin maha näyttää suht normaalilta, kun taas iltaisin vatsani on kuin tynnyri. Öh. Painoni on pysynyt täsmälleen lähtölukemissa, kaipa sekin tuosta alkaa hiljalleen nousta. Mitään sen kummempia mielitekoja ei ole ollut. Olo on kaiken kaikkiaan erittäin "normaali". Jos en tietäisi olevani raskaana, tuskin edes osaisin sitä epäillä. (Nyt asia tietenkin on mielessä lähes koko ajan.) Minulla olisi myös jo hinkua tehdä vauvalle hankintoja, mutta mies epäröi yhä, se taannoinen km kalvaa hänen mieltään, eikä vieläkään oikein uskalla iloita. Odotamme siis r-ultraan asti, jonka jälkeen toivottavasti saamme varmuuden siitä, että tällä kertaa asiat ovat kunnossa. Leppoisia heinäkuun päiviä kaikille!

Jempu 16+5
 
Pitkästä aikaa jaksaa itekin taas kirjoitella kuulumisia.

Kolmas neuvolakäynti takana ja neuvolan täti meinas pitää mut jännityksessä, kun sydänäänet ei heti kuuluneet. Siinä kerkes jo kaikenlaista miettiä...mutta huh, onneksi ne kuitenkin kuuluivat, siellä se pikkuinen meni reilua 150!!!

Onko teillä muilla ollu verenpaineet noususuunnassa??? Itsellä lukema oli vielä normaalin rajoissa, mutta yläpaine oli koholla kuitenkin alkutilanteeseen nähden...
Kunto taitaa olla ihan rapistunut, kun tuppaa puuskututtamaan vähäinenkin liikunta...

Vatsan koon perusteella ei kukaan vielä varmaan huomaa, että raskaana ollaan...maha kun tuppaa olemaan pömppö vaan tuosta navan alapuolelta. Mammafarkut jalassa se kyllä näyttää jo ihan mammamasulta!!! Niin, löysin siis ihanat farkut vihdoinkin Lindexiltä. Jollakulla taisi olla samanlaiset masukuvassa!!!

On se kyllä jännä, miten eri tahtiin kaikkien masut kasvavat!!! Mulla tosin on kohtu taaksepäin kallellaan ja en muutenkaan niin kovin hentonen kirppu ole, että varmaan senkään takia ei masu vielä näy!!!

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

hippula 16+4
 
Yritänpä pikaseen kirjoitella kans... ;)

Kaikki uudet tervetuloa mukaan (en uskalla rueta luetteleen kun kuitenkin osan unohdan) ja vielä lisääkin mahtuu mikäli on "taustailijoita" kaikki vaan listalle että saadaan oikeen näyttävä joulutonttulista :LOL:

Jossain vaiheessa joku tuossa kyseli noista mitkä ruoat olis hyviä kun kaikki tuntuu tekevän pahaa :x Ite jossain vaiheessa join aamuisin aina vajaan lasin karpalo-vadelma? mehua oli sellasta kirpeää ja ainakin ite tykkäsin ja kaurakeksejä löytyy edelleen myös työpöydän laatikosta :whistle: Kun tämä paha olo tuntuu jatkuvan edelleen ja varsinkin aamuisin... joskin painokin on kyllä jo noususuunnassa ikäväkyllä :/ kun tuota lähtöpainoa kuitenkin on niin ei ihan vielä tarttis nousta... ja tuntuu että maha on kasvanut niin ettei sitä enää hirveästi piilotella :headwall: tän viikon jos vielä sais salattua töissä niin sitte olis loma ja sen jälkeen aattelin kertoilla :eek: joskin yks työkaveri tietää ja pomolle sekä hänen esimiehelleen kerroin että tietävät rueta suunnitteleen syksyä miten mennään... kun pomokin on vaan tilapäinen vuoden vaihteeseen asti ;)

Joku kyseli mieliteoista... mää voisin elää uusilla potuilla ja raakalla sipulilla sekä "voisilmällä" vaikka kaikki päivät :whistle: mutta kun muu sakki on sitä mieltä että tarttee jotain muutakin välillä...

Seuraava neuvola tais olla ens viikon keskiviikkona ja elokuun alussa sitte rakenneultra... olen muutama päivänä kans ollut tuntevinäni liikkeitä...

Joko teillä kaikilla isommat lapset tietää tulevasta joululahjasta? :xmas:
Me ei olla vielä kerrottu kun tietää että tyttäret kuuluttaa sen saman tien koko kylälle (asutaan tämmösessä pikkukunnassa jossa kaikki tuntee toisensa)... mutta vissiin pitää jonkun viikon sisällä heillekkin kertoa... saas nähä varsinkin ton nelivuotiaan pikkumiehen kommentit :)

Mutta nyt takas töihin... oikeen lämpöisiä heinäkuun päivä kaikille...
ens viikolla alkas loma ja seuraavaksi viikoksi ollaan lähdössä lapin urheiluopistolle tuetulle perhelomalle ;) ihanaa täyshoidolla seisovasta pöydästä ruokailut kolmesti päivässä ja ei huolta tiskeistä ym ... ja tenaville ohjattua toimintaa ym... kyllä sitä meillä on jo odotettukkin...



Masu viikolla 16+3
 
Kirjoitan nyt taas, vaikkei mitään asiaa ookaan. Mutta jos ei usein kirjoita jotain, tuntuu että tippuu ihan kelkasta ja jää ulkopuolelle. En mä nytkään muista mitä piti kellekin kirjoittaa.

Äitika mä oksensin esikoisesta 21 viikoille asti, Heksavitilla meni lopulta ohi. Nyt tästä toisesta aloitin oksentamisen vasta viikkon sitten ja viikkoja huomenna 16 (jos oikein muistan). Ei toki joka aamu tartte oksentaa, mutta on tää pelkkä jatkuva kuvotuskin inhottavaa, kun ei tiedä pysyykö ruoka sisällä vai ei.

Liikkeistä on puhuttu. Musta tuntuu, että oon jo jonkun aikaa pientä kuplintaa tuntenut, kun illalla rauhoitun sohvalle. En kuitenkaan näitä nyt vielä niin "vakavasti" ota. Tarkoitan, että odotan niitä kunnon potkuja, kun voihan nää olla vielä jotain ilmakupliakin vaan.

Maha on todella iso viikkoihin ja etenkin edelliseen raskauteen verrattuna. Mulla ei kyllä ollut varmaan ollu tällaista kumpua, vasta kun ihan lopussa. Vaikka vararavintoa löytyy kyllä ihan liikaakin. Äiti jo kysyikin, että ootko varma että siellä on vaan yksi. Apua!

Hippula mulla on aina verenpaineet korkeammalla neuvolassa. Mä en tiedä mikä siinä on. Kotona mulla on oma mittari, jolla mittaan. Lukemat on ihan hyviä, mutta kun neuvolaan pääsen ne kohoaa heti. Ei mitenkään vaarallisiin lukemiin, mutta kuitenkin. Mulla on kyllä muutkin lukemat on ihan liian isoja siellä, paino varsinkin ;).

Onko kellään Hb korkea ja ilman rautalääkkeitä? Voiko siitä olla jotain haittaa tai oirehtiiko se jotenkin (esim. pääkipu)? Kenties Asrai osaa kertoa. Itellä oli ekalla kertaa 152, viimeksi ei edes mitattu. Ei mulla esikoiseltakaan laskenut alle 142 koskaan. Ääh, olikohan tää nyt ihan älyvapaa kysymys... no menköön.

Unohdin tuosta kirjoittaa, kun joku kyseli joulumietteistä. Sen verran oon joulua panikoinut, että jos oonkin joulun laitoksella. Muuten mulle ei oo väliä, vaikkei olis mitään joulupöperöitä ehtinyt kunnolla tehdä. Mutta muutenkin tekee tiukkaa olla tosta esikoisesta se aika erossa ja jos on vielä joulu niin :'( .

T. Mrs Nobody 15+6
 

Yhteistyössä