*~ Joulun tähtöset -06 ~*

Heissan taas! Täällä ollaan vapaalla ja on aikaa olla koneella. Jarkko tutkimusmatkailee pitkin yläkertaa, joten joutuu välillä kurkkaamaan mitä tuo napero ehtii tehdä. Käytiin aamulla toisella influenssapiikillä eikä Jarkko ollut taaskaan millänsäkään koko toimituksesta. Meillä ollaan nyt sit kokonaan kävelylinjalla. Ulkona kävely tuottaa vielä "tuskaa", mutta sisällä mennään ja vauhdilla.

Meillä ollaan kans sairastettu oikein urakalla. Jarkolla todettiin perjantaina korva- ja silmätulehdus ja yskä on ihan kamala, samoin nuha. Mies sai sunnuntaina jonkun ihme kuumeen ja maanantain huili kotona. Eilen siltä meni ääni. Mulla on kuudetta päivää kurkku aivan mielettömän kipee ja tytär yskii keuhkonsa pihalle. Mä luulen että nää kummalliset säät vaikuttaa noihin tauteihin. :snotty:

Lumiina kyseli porteista. Meillä on portaat, mut meillä on semmoinen halpa ratkaisu. Ollaan vedetty litistetyt pahvilaatikot sekä alas että ylös portaiden eteen. Jos noita ei ole edessä, pikku-ukko on heti portaissa. Joskus on jopa käynyt niin, että on päässyt kiipeämään ylös asti ennenkun joku on tajunnut, ettei pahvi ole edessä.

Jokos olette ostaneet joululahjoja? Mä en ole edes ajatellut moisia. Jarkolle olen varannut muovimopon, mutta se taitaa olla synttärilahja kun synttärit on 23.päivä. Kaikki muut lahjat on ostamatta. Vielähän tässä on aikaa... :D

Mut nyt lopettelen ja lähden kattomaan mitä pahuuksia tuo on taas tehnyt...
 
neuvolassa effin kanssa käyty.piikkejä ei saanut ,koska räkäinen vieläkin :( paino oli tullut alas ..enää 12,7kg ja pituus 78cm. :D
joululahjoja tullut hankittua muutamia jo.isommat saa yhdet arvokkaammat ja effi sitten pari pienenpää.ajattelin sellaista puukiikkua ..huomenna hankin viimiset lahjat.
terv.effi ja äiti
 
Ou jee, minä täällä taas terve! :wave: Ihan oli pakko tulla valittaa kun meillä nää hemmetin taudit senkun jyllää :snotty: Olen tänään pojan kanssa "sairaslomalla" kun tuon Jarkon nuha, yskä ja silmät ei tahdo millään parantua. Lääkärissä piipahdettiin äsken ja onpi kuulemma virusperäistä tuon ukon tauti. Antoi se yskään Ventolinea ja jos ei meinaa ens viikon alkuun parantua, menen hakee taas kuurin antibiootteja. Toivottavasti ollaan joulu terveiden kirjoissa :xmas:

Mutta oikein hauskaa viikonloppua kaikille!!!!
 
Meiläkin oli eilen lääkäri reissun Pyryn yskän takia eikä sillä muuta ole kun flunssaa. Korvat terveet, keuhkot ja sydän kuulosti hyvälle ja kurkkussakaan ei ollut mitään. Meinasi lääkäri että on vissiin uusi viruskanta vaan iskenyt päälle ja sen takia on nyt yskinyt enempi ja nokka valunut. Sinällään oikeen hyvä ettei mitään vakavempaa ollut mutta on se nyt jumankekka jos toiset 2kk kuunnellaan pikku ukon köhimistä :kieh: Yskänlääkettä kirjotti että voi antaa pahimpaan yskään mutta eipä tolle muuta voi tehdä.

Meillä alkoi tänään Äidin-kasvatus. Olen ollut mahottoman väsynyt ja pinna kireällä ja tulee korotettua ääntä pikkusen liian herkästi ja sitten on niin paska olo loppu päivän ettei mitään rajaa. Pistin itselleni listan kaapinoveen mihin saan laittaa tarran hyvin mennen päivän jälkeen ja kun olen "tienannut" tarpeeksi tarroja saan ostaa jotain herkkua :xmas: Jospa sitä saisi venytettyä tuolla systeemillä hermojaan edes pikkusen pidemmiksi :ashamed:


tinde ja Pyry
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Meiläkin oli eilen lääkäri reissun Pyryn yskän takia eikä sillä muuta ole kun flunssaa. Korvat terveet, keuhkot ja sydän kuulosti hyvälle ja kurkkussakaan ei ollut mitään. Meinasi lääkäri että on vissiin uusi viruskanta vaan iskenyt päälle ja sen takia on nyt yskinyt enempi ja nokka valunut. Sinällään oikeen hyvä ettei mitään vakavempaa ollut mutta on se nyt jumankekka jos toiset 2kk kuunnellaan pikku ukon köhimistä :kieh: Yskänlääkettä kirjotti että voi antaa pahimpaan yskään mutta eipä tolle muuta voi tehdä.

Meillä alkoi tänään Äidin-kasvatus. Olen ollut mahottoman väsynyt ja pinna kireällä ja tulee korotettua ääntä pikkusen liian herkästi ja sitten on niin paska olo loppu päivän ettei mitään rajaa. Pistin itselleni listan kaapinoveen mihin saan laittaa tarran hyvin mennen päivän jälkeen ja kun olen "tienannut" tarpeeksi tarroja saan ostaa jotain herkkua :xmas: Jospa sitä saisi venytettyä tuolla systeemillä hermojaan edes pikkusen

pidemmiksi :ashamed:




tinde ja Pyry
hyvä idea..taitas olla täälläkin paikallaan..
 
Meillä oli myös alkuviikosta 1veeneuvola ja mittoja oli tasan 9kg paino ja 75cm pituus sekä 46,3cm pipo. Hyvin kasvava ja tasapainoinen neiti!! :)

Samaten rimprempsan 1vee synttäritkin juhlittiin melki koko suvun voimin. Lahjaksi tuli ihania vaatteita (yllättäen vaaleanpunaisia) ja leluja. Suosikiksi ylsi kuitenkin meitin oma lahja joka oli se vaaleanpunainen säästöpossu (olette varmaan nähneet leluhyllyillä)!! :wave:

Jaahas...olisiko kellään taikatemppua jolla nuo lumet saataisiin taiottua takaisin... :p
 
Meillä käytiin tänään neuvolassa ja neidin mitat olivat 10kg150g ja 73cm =) Piikkejäkin tuli,mutta huono mieli meni pian ohi. Vietiin neuvolatädille lasten kuvalla varustettu joulukorttikin jonka esikois poika antoi tädille =) Kortti pääsikin komeilemaan huoneen seinälle. Flunssasta on selvitty yllättävän vähällä eli mitään pahempaa pöpöä ei onneksi tullutkaan ja lapset saa nukuttua normaalisti vaikka pienet nenät tuhiseekin.

Jaahas...olisiko kellään taikatemppua jolla nuo lumet saataisiin taiottua takaisin... :p
Jos joku tietää miten saadaan lunta jouluksi,niin minäkin haluan tietää :D Ja olisi muutenkin hauskaa päästä pulkkailemaan lasten kanssa. Neitikin kun tykkää myös olla pulkan kyydissä.
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!
En enää tahdo päästä koneelle, kun Ninni näkee et äiti istuu koneella niin hänkin haluaisi tulla kirjottamaan :kieh:
Onnea kaikille joilla on ollut 1v synttärit :flower: Meillä ne on edessä ensi kuussa.
Lumiina kyseli kuinka pitkällä mulla on raskaus, niin nyt on viikkoja 29+1 ja laskettu aika on 29.2. Että pian alkaa taas yöheräilyt.
Joululahjat minä oon ostanu melkein kaikki, muutama lahja vielä ja sitte on kaikki.
Kovasti sisustus juttuja oon koittanu miettiä, ens kuussa päästään jo muuttamaan.
Mekin ollaan taas vaihteeksi flunssassa, mutta Ninnillä ei ainakaan vielä ole paha. Ja toivottavasti ei tulekkaan.
Ninni ei vielä ota askelia, eikä onneksi kiipeäkkään mihinkään. Mutta kummasti yltää jo joka paikkaan. Oon alottanu jo pakkaamisen ettei tuo tyttö ehi kaikkia tavaroita hajottamaan.
Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä.

Maria rv 29+1 ja Ninni 11kk
 
Meillä poju otti eilen muutaman askeleen :heart: Mies sanoi, että kyllä se osaa kävellä, mutta ei vaan lähde :whistle: no aikansa houkutteli sitä tietokoneen hiiren kanssa(mikä onkin pojun suurin mielenkiinnon kohde tällä hetkellä) :D niin kyllähän tuo muutaman askeleen sitten otti :) Saas nähdä milloin alkaa sitten ihan itse oma-aloitteisesti kävelemään.

Pojulla oli tässä pari viikkoa sitten keuhkokuume, tosin aika alkuvaiheessa käytiin jo lääkärillä niin ei ehtinyt kovin pahaksi.Mutta eihän tuo sairastelu hauskaa ole ja meilläkin on paljon sairasteltu.Ja uutta tautia tässä jo odotellaan :ashamed: nimittäin kyllä sieltä joku nuha tulee kuitenkin.Toivottavasti joulun olisi terveenä, kun mummolaan ollaan menossa ja junamatkakin kun kestää viitisen tuntia.

Mitäs olette ostaneet teidän 1-vuotiaille joululahjaksi?Me ei olla vielä ostettu mitään, mutta harkinnassa oli sellainen potkuttelu-auto_Oltiin kylässä niin poju kiipesi koko ajan sellaisen päälle ja istuskeli ihan reteenä :D

Tuo Kookoksen tarrataulu kuulostaa ihan hyvälle(varsinkin tuon isomman lapsen kanssa menee pinna usein), mutta haittapuoli saattaisi olla painonnousu jos liian hyvin menee :saint:
 
synttärit meni hyvin.. sai puolet vaatteita ja puolet leluja..
influenssa tehosterokotus on nyt si saatu.. pikkuista kyl pistetään perjantaina ku on 1 vuotis neuvola.. pitiki mennä näin lähekkäin nuo rokotukset.. pieniä kävelyreissuja vieläkin harjoitellaa... eiköhän nuo tuosta pitene pikku hiljaa.. :)
 
Pöö!!

Mulperi kirjoitti tuosta tietsikka hiirestä ja siitä innostuneena piti tulla heti kertomaan,että meillä kova sana on ollut telkkarin kaukosäädin. :D
Aleksi oppi aikoinaan ryömimään kun piti kakea houkuttimena samaten neitiä se tuntuu myös kiinnostavan kovasti. Aina hää yrittää sen napata itselleen ja seuraa sitä silmä tarkkana,että mihin sen laittaa...josko sen pääsisi nappaseen. :p

Joulua täällä pikkuhiljaa laitellaan...ulkovalot ja kyntteliköt löysivät viikonloppuna paikalleen...
Lunta kun vielä saisi... :whistle:

Jouluostokset on kaikki nyt tehty ja muksuille on pakettia jos jonkinlaista (muilta saadut mukaanlukien)!! Itse laitoimme pojalle (3vee) pakettiin Autot-puupalapelin,Brion-junarataan yhden lisäveturin sekä Pikku Traktori + Puuha pete dvd:t. Neidille (1vee) pakettiin laitettiin kikattava halinalle,kurkistus-lelu sekä yhteispakettiin dublo-legoja iso laatikko.
Juu,juu...tiedän,että vähempikin olisi piisannut varsinkin kun sukulaisilta tulee myös ihan kiitettävästi paketteja mutta kun vähän aina innostun kun pääsen leluosastolle. :ashamed: :p
 
Meillä sitten loppui tissittely. Tai eihän toi ukkeli enää ole kun aamuyöstä tissille malttanut rauhottua ja meinannut taas olla yöt yhtä ylhäällä pomppimista niin aateltiin pistää sitten tuo aamuyön-tissittelykin katkolle. Aika haikealta se äidistä tuntuu, nyt ei todellakaan ole enää vauvaa :ashamed:

Joululahjat on ostettu aikapäivät sitten ja kuusikin takapihalla odottaa sisään pääsyä. Jouluruoat on vielä hakematta, mutta kyllähän tässä vielä kerkiää :p
Meillä pikku ukko saa lahjaksi magneetti-tornin (samantapanen kun se brion pelle jossa laitetaan palikoita kepin ympärille), kirjan ja bodyn ja sukulaiset ja kaverit sitten kantaa lahjoja vielä lisäksi.

tinde ja Pyry
 
Apua!Meidän vauvat on jo taaperoita :D Yhdyn edellisiin ja ihmettelen missä tämä aika oikein on mennyt!
Ihana kun joulu tulee, lahjat on ostettu.Ihan muutamalla paketilla selvisin, me kun päätettiin ettei lahjoja hirveästi ostella, leluja ja vaatteita on jo niin mahottomasti.

Meillä ei vielä kävellä ilman tukea, mutta ei se kyllä enää kaukana ole. Se on varmaan aivan ihmeellinen päivä jolloin ukko ottaa ensiaskeleet :heart:

Ihana kun nyt on taas jaksanut tehdä jotain, pahoinvointi on tiessään, eikä kauheasti enää väsytäkäään. Yötkin ovat parantuneet huomattavasti, enää ei heräillä kun korkeintaan kerran.
 
Heissan kaikille. Joulun kiireet alkaa painaa päälle ja loppua kohti vielä enemmän on hässäkkää. Toivotan teille kaikille oikein hyvää, lämmintä ja etenkin rauhallista joulua. :xmas: Palaamme taas joulun jälkeen neuvolakuulumisten kera...

T: Marsku ja Jarkko (nippa nappa 1vee...)
 
Heippa kaikille!!
Kovasti on kyllä räkätautia liikkeellä!!Samoin olen kuullut että vatsatautikin alkanut jylläämään..Toivon todella ettei sairastuttaisi!Nyt meillä alkaa flunssa helpottaa ja kuume laskenut!!Ihanaa ulkoilla taas pitkästä aikaa!!Sais tuota lunta vaan tulla... :headwall: Meillä pulkka jemmattu toistaiseksi vaatekomeroon kun neiti istuisi siinä muuten koko ajan..:)

Me ostettiin Venlalle joululahjaksi Duploja!!Sellanen maatalo paketti missä paljon eläimiä!Tykkää ihan varmasti!Mun äitillä on meijän vanhoja legoja ja Venla aina niillä tykkää leikkiä :) Sit olen ostanut kaksi kirjaa mutta siihen jää meijän lahjat,komerot on jo vääränä sukulaisten kantamia paketteja pikku-neidille ja vielä on tulossa lisää... :eek:
Saas nähdä kuka ne loppujen lopuks aukoo.. :whistle: Täytyy kyllä myöntää että tykkään joulusta ja odotan innolla aattoa!!Lähinnä sitä ruokaa ja perheen kanssa yhdessä oloa :heart:

Perjantaina meillä on ensimmäinen hammastarkastus ja 1-vuotis neuvola tarkastus!!sitten lisää kuulumisia ja mittoja...

Peggy ja Venla :wave:
 
no niin.. elikkäs neiti sai rokotteen..
pituus neuvolassa. 73.8cm
paino 9190g
pää 46cm ja risat..

voitais vähä kaikki ynnäillä kuinka paljon lapsukaiset kasvanut vuodessa:
48-73.8=25.8cm vuodessa
paino= 2915-9190= n.6kg


pia & netta almost 1 year
 
Meillä neiti 49cm-73cm=24cm
ja 3300g-10kg150g=6kg850g

eli vuodessa on ehditty kasvamaan ihan kivasti. Jouluvalmistelut on ihan hyvällä mallilla =) mutta pientä siivousta täytyisi vielä tehdä. Sitä tosin joutuu muutenkin tekemään,kuin jouluna...lahjoja lapsille oli kertynyt mahdottomasti,kun kaikki mummien ja kummien lahjatkin on tuotu tänne :whistle: Paketeista onneksi löytyy paljon hyödyllistäkin eikä vaan pelkkiä leluja =) Joulukuusikin hankittiin ja koristeltiin jo..lapset vaan tahtovat viedä koristeita omiin leikkeihin..

Neidin kävely kehittyy huimaa vauhtia ja parhaillaan mennään n.viiden metrin matkoja ja pari kertaa on menty puoliksi juoksuaskeliakin :eek: kun oikein kiirettä on pitänyt.
 
Heippa..
Siitä on ainakin sata vuotta kun oon kirjottanu viimeksi, mutta toivottavasti joku muistaa meidätkin. Olen silloin tällöin lueskellut, mutta kirjottaminen on tosiaan jäänyt. Gradua väännän, olen hoitovapaalla ja siihen vielä pyörittelen maatilaa miehen apuna... Kyllä pitäs olla käsiä välillä ainakin sata.

Meillä neiti kävelee ja nyt onnistuu jo kengilläkin ulkona. Puhe oli vilkkaimmillaan pari kuukautta sitten, nyt on jäänyt vähemmälle, kun juokseminen vie ajatukset. Lehmänmaitoon totutellaan ja meidän muiden ruokaan... Vielä on kaupanmössöä seassa, kun äitin pöperöt ei siltänään oo vielä menny.

Synttärit vietettiin 8.päivä (oikeesti 1 v tuli siis 5.päivä), ja pehmosia paketteja tuli, aivan kuten toivottiinkin. Heppafarmi lelu tuli tänään jälkikäteisenä ja se on ollutkin neitin mielestä kiva, koko päivän on heppoja kannellut.

Influenssarokotteet haettiin ja 1-v neuvolan mitat 79cm+ ja 8905g. Hoikkeli hujoppi on neiti, niinku on aina ollukkiin. Vuoden aikana siis kasvu: 79-48= 31cm ja 8905-3260= 5645g.

Tervetuloa uusille ja onnittelut uusille masuasukkien omaaville. Marialla onkin laskettuaika karkauspäivänä--- siinä oiskin harvinainen synttäripäivä pienokaisella.

Meille ei kummempia, uutta masuasukkia haaveilen tähän kiireen keskelle, on niin haikee olo, kun Lumi on niin iso, ei enää kiukkua, juoksee ja tekee pahojaan--- varsinainen taapero...

Pimmille erityisterveiset. Olen taustalla lukenut sattumuksiasi ja hiljaa itkenyt puolestasi... Miten epäreilua elämä voi välillä ollakkaan... Onneksi sinulla on taapero ilonasi ja ihana masuasukki. Voimia sinulle!
 
Heippa!
Meilläkin kävelymatkat pitenee ja pitenee päivä päivältä. :D Tänään oltiin eka kertaa ulkona kengät jalassa, mutta ei Lenniä kiinnostanut niillä kävellä... :whistle:

Meilläkin alkaa olla lahjat ostettuina. Vielä vaan täytys siivota... kapit ym, ollaan kyllä jo siivottu, mutta sellainen "tervetuloa joulu" siivous on vielä tekemättä :D
Tänään leivottiin lasten kanssa pipareita ja kakkuja. Lennikin oli pipareitten teossa mukana ja tykkäsi kovasti leikkiä taikinalla. :)

Lennille olemme ostaneet lahjaksi: Bodyn, kuorma-auton, auto naulakon ja sellaisen rakennettavan tornin.
Lisäksi hän saa lahjoja sukulaisilta ja kummeilta. Ainakin sellainen auto on tulossa minkä päällä voi istua ja sinne saa laitettua myös tavaroita kyytiin...

Jouluruuat on vielä ostamatta, joten aamulla ois tarkotus lähteä niitä osteleen. Arvatkaas vaan kui aamulla väsyttää, ku mä kökötän vielä tähän aikaan koneen ääressä... :headwall:

Jos en ennen aattoa tänne kirjoittele, niin hyvää ja rauhallista joulua kaikille! :hug: :heart:

Lumiina ja Lenni 11kk2vko
 
Eilen oli Venlalla 1-vuotis neuvola ja mitat oli 9170g ja pituutta 75,5cm!!Hammastarkastuksessa huomattiin että ylös oli puhjennut kolmas hammas ja neljäs viereen tulossa myös!!Vihdoinkin,kyllä näitä on ootettukin!!*tuulettaa* =)

Meillä joulusiivousta para-aikaa tehdään,tulin vain hetkeksi "huilimaan" koneen ääreen.. :whistle:

Ruokia ei tarvitse kotiin juurikaan ostaa kun aattona mennään minun äidille syömään ja joulupäivänä anoppilaan!!Eipä niitä sitten kolmatta päivää enää jaksaisikaan!! :D

Venla on ihan mahoton touhuttaja..Ehtii joka paikkaan joka hetki... :eek: Saas nähdä kuinka jättää meijän kuusen rauhaan kun se illalla sisälle tuodaan.. :whistle:

Mutta oikein rauhallista ja hyvää joulua kaikille!!!

Peggy :xmas: ja Venla :xmas: (viikon päästä 1-vee )
 
Heippa!

Heti alkuun noita vuoden aikana kertyneitä mittoja...
Eli painoa Lassille on tullu (3700g-10340g) 6640 g ja pituutta (51cm-79.5cm) 28,5 cm. Molempia ihan hyvin :)

Meillä ei nyt joulusiivousta oo erityisemmin tehty ku ei jouluna olla kovin paljon kotona ja ens viikolla onkin muuttopuuhat. Tuntuis aika turhalta alkaa kovin puunaamaan ku ens viikolla kuitenkin täytyy tyhjentää ja putsata kaikki kaapit, kylppäri ym :)
Viimeisen lahjan hain eilen ja tänään pitäis vielä paketoida pari lahjaa... Eli aika hyvällä mallilla on hommat :)

Huomenna lähdetäänkin anoppilaan ja sieltä siirrytään aattona mun mummulaan jouluruualle. Aattoilta vietetään mun vanhempien luona ku sinne tulee myös Lassin ainoa serkku niin saavat pojat aukoa paketteja yhdessä :)

Joulun aikaan en varmaan ennätä enää koneelle, joten oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!! :xmas:
Syökää ja levätkää hyvin ja ajakaa varovasti :) :xmas:

Pimmi ja Lassi (ja pieni rv27) :heart:
 
Heips. Minäpä palaan joukkoon iloiseen. :D Siis Ria La Vida Locana palstailin täälläkin tuossa puolisen vuotta sitte.

Kasperi täytti 1v 7.12. ja pidettiin juhlat ihan oikeana päivänä. Se avasikin meidän synttärikauden. Ollaan jo juhlittu likanki 6 vuotta ja tänään miehen veljen 26.tta. Tammikuun puolella keskimmäinen täyttää 3, miehen toinen veli 15, mies 28 ja minä 26. :D

Kasperikin ottaa jo ensiaskeleita. Parisen viikkoa haparoinut muutaman askeleenkerrallaan. Kerran taisi tulla jopa kuusi. Mutta kun sillä on aina niin mahoton hoppu niin eihän sitä etukenossa pysy pystyssä. :LOL: Nelivedolla mennään ja lujaa. Aikamoinen hurjapää on tämäkin poika. Tykkää kivetä sohvalle ja sohvapöydäle ja sitten heittäytyä siitä seisaalteen mahalleen sohvalle. :eek: Saan olla sydän kurkussa monta kertaa päivässä kun en joka paikkaan ehdi. :/ Aina se jonnekin kiipeilee ja toinen lempijuttu on kaivella kaikki kaapit.

Kasvaa kuin rikkaruoho ja samaa siitä voi sanoa kuin isoveikastaan: Pitkä ja hoikka. En nyt tähän hätään viitsi neuvolavihkoa kaivella, että saatais tarkat mitat, mutta muistaakseni 1v-neukassa oli 9,6kg ja 76cm. :D

Piti vielä tutin vieroituksesta ja unikoulusta kirjoittaa, mutta nyt tuolla pöksyissä on toinen hätä... :whistle: :wave:

- Maria ja Kassu
 

Yhteistyössä