**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Heippa!

Kävin vähän vakoilemassa sivujanne, itse kanssa raskaana mutta la:sta ei vielä tietoa, neuvola vasta loppukuusta jolloin myös saan lähetteen raskaudenkeston arviointiin. Mulla siis tuossa nukkuu 4,5kk ikäinen poika eikä menkat alkanut välissä ja siksi ei tietoa vielä liitynkö joukkoonne vai johonkin muuhun porukkaan.

Mutta se minusta, lähinnä ajattelin sanoa että ne ketä harmitteli kun ei ole saanut vau-kirjan vauvan odotuskirjasta niin pistäkääs sinne suoraan s.postia ja pyytäkää jos vielä lähettäisivät. Itse pojasta viimevuonna tein niin kun neuvolasta en ensin saanut ja lähettivät ainakin sillon. Ite ainakin tykkäsin tuosta kirjasta ja ehdottomasti sen nytkin haluaisin.

Mutta hyviä vointeja kaikille ja varmaan ensikuun alussa viimeistään selviää saanko liittyä joukkoonne. :)

t. Elviiratar ja masukki
 
:hug: kaikille jotka saivat surullisia uutisia.

vieras puskasta onnea valmistumisen johdosta.

entä sit. pää tyhjä, viimein pääsen illalla sinne ultraan ja tiedän onko se parvorokko aiheuttanut jotain. mut ei oikein tuo ajatus kulje, ku oottavan aika on pitkä

mut illalla lisää :wave:
 
vieras puskasta
Kiitos kiitos onnitteluista! :D Onhan tuo ihan muikea olo, aika pitkä uurastus takana, tosin työelämässä vielä pidempi uurastus edessä.

lilleriinalle tositosi paljon peukkuja ultraan!

Meillä ei mies ole päässyt vielä neuvolakäynneille mukaan, alkuraskauden uä:ssä ja tulevassa np-uä:ssä mukana oli/on, ja minusta ne onkin (sydänäänten kuuntelun lisäksi) niitä kaikkein havainnollisimpia tulevalle isällekin. Ja kyllähän minä infoan pissanäytetuloksista ja hempoista, kohdunsuun tilasta yms. tuolle, siitä ei pelkoa :D

Odottelen tässä alkuiltaa, lähden yhteen koulutukseen, jossa on myös ruokatarjoilu. Vähän meinaa kuvottavaa oloa pukata, mutta ajattelin, että syön korkeintaan jotain pientä suupalaa, koska illalla on sitten illallinen pidemmän kaavan mukaan tiedossa. Liittyy mun alaan nämä koulutukset ja sen "kylkiäiset" ruokailutilaisuudet :D
 
Mä oon käyny kurkkimassa välillä, mutta en ole uskaltanut kirjoitella mitään, kun täällä on ollut niin ikäviä uutisia. Eli taas palasi taikausko kehiin; kun ei kenellekään kerro, niin ei voi sattua ikävästi :/ .

Mutta joo, mä varasin viimein neuvolan eilen. Taikauskoa siis tuokin, että kesken menee heti, kun neuvola-aika on varattu (kuten viime kesänä). Eka neuvola on vasta 25.5., joten sitä sitten seuraavaksi odotellaan.

Pahaa oloa yrittää pukata viimein minullekin, olo oli eilen ja tänään hyvin epämiellyttävä :x . Ei okseta, mutta kaikkea pahan olon, kuvotuksen, etomisen ja huonovointisuunden välistä. Nyt iltapäivää kohden olo on helpottunut, joten ehkäpä loppupäivä menisi asiallisesti.

Ja se liikunnan himo ja pirteys, mitä oli vielä reilu viikko sitten, on katoamaan päin. Eilen illalla vedin päikkärit ja tänä aamuna en meinannut päästä sängystä ylös. Selkä on niin kipeä, että pakko on raahautua jumppaan, vaikka ei niin hirveästi huvittaisi.

Veeruskakos se muutti uuteen kotiin tässä taannoin? Onnea uuteen kotiin :flower: .

Puskavieraalle myös isot onnittelut valmistumisesta :flower: . Mulla on sama lopputsemi päällä loppuvuodesta, kun valmistuminen jäi muutama vuosi sitten töihin siirryttyäni :ashamed: . Mutta ennen vauvan syntymää on saatava tutkinto valmiiksi.

Taaskaan en enää muista, mitä kellekin piti kommentoida :whistle: . Uusille tervetuloa :wave: !

tivoli, joka ei työkoneelta viitsi kirjautua, 7+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:03 Tracy75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 10:11 Schätzchen kirjoitti:
Mä en oksentanut eilen kertaakaan joten täälläkin pahoinvointi hieman hellittää =) . Yökin kyllä edelleen. Ja kahvin vähyys on mulla saanut aikaan päänsäryn. Se on tosi ikävää :eek: . Inhoan päänsärkyä.
Päänsärky on syvältä :\| Sympatiasäteitä! Onneksi nämä alkuraskauden vaivat kestää enää n 4-8 viikkoa. Sitten alkaakin kaikki liitoskivut ja turpoamiset ym mukavat jutut :D


Olin ekassa neuvolassa aamulla, se täti oli tosi kiva ja onneksi asiallinen eikä mikään hössöttäjä/lässyttäjä. Mieskin oli mukana ihan innolla, ja kyseli paljon kysymyksiä. Mua hymyilytti kun täti selitti pissanäytteestä ja sanoi että sillä katsotaan että onko proteiinia virtsassa, niin sitten isäntä kysyi että tarkoittaako se sitä että ei saisi syödä proteiinia kun on raskaana :D Noh, ei saa hymyillä, munkin kysymykset on välillä tosi älyvapaita. Esim. kun täti sanoi että sydänäänet kuunnellaan ja niiden täytyy kuulua joka kerta, niin yhtään ajattelematta kysyin että "ai äidin vai vauvan" sit oli miehen vuoro repeillä! Valittelin tuota huimausta ja heikotusta, ja täti lähetti mun saman tien laboratorioon verikokeisiin. Se oli kiva, niin saa tarkistettua hemoglobiinin. Kuulemma huimaus ja heikotus voi johtua raskaudesta vaikka verenpaine ja hb olisi ihan normaalit, ja asiasta ei tarvitse huolestua. Tuli tosi hyvä mieli, ja tuntui että sille tädille voi aina soittaa jos tulee kysymyksiä, ja se vastaili tosi kärsivällisesti ja asiantuntevasti meille.

Aurinkoista päivää kaikille!

T. Tracy + Pikku n. 9+0
Kiitos sympatiasäteistä :saint: .
Sain päivän parhaat naurut proteiinista ja sydänäänistä
:LOL: . Kiitos siis myös ankean työpäivän piristämisestä =) .

Ai niin, me ollaan tosiaan 9+0 =) . Kymmenes viikko alkoi... Aika hurjaa B) .
Tivolille rauhallista mieltä. Pieni pelko sitä taitaa elää itse kullakin...
Tänään oksensin niin antaumuksella, ettei ainakaan oireiden loppumista ole tällä suunnalla ilmassa \|O . Sais tosiaan ne 4-8 viikkoa mennä aika vauhdilla - ellen mä sit oo se neuvolan tädinkin mainitsema tapaus, joilla se pahoinvointi kestää koko raskauden. Ei pliis ainakaan tässä mittakaavassa :eek: .......
 
Olipas taas lääkäri.. joku aikas nuori nainen. Ei alkanutkaan ultraamaan vaan annettiin maanantaille aika kun silloin on kokeneempi lääkäri paikalla joka osaa katsoa kokoa yms.

Kuunteli kuitenkin sydänäänet ja kyllähän se siellä kovasti sykki. :heart: Ei tullut itku, mutta helpotti kun nyt tietää että siellä on oikeasti elämää. Mulla ei ole tuota itkuherkkyyttä ole ollut muutenkaan niinkuin monella muulla. Tuntuu että normaalisti olen paljon itkuherkempi tai saattaahan se iskeä myöhemminkin kait.

Joku kyseli verikokeista, et miks ja kuin usein otetaan. Mulla otetiin eka neuvola käynnillä ja siitä katotaan ainakin veriryhmä ja jotain muutakin mut en muista mitä. Sit jos menee np ultraan niin pitää käydä verikokeissa. Muista en vielä tiedä.

Meillä ei tuo mies oikein ole innostunut neuvolaan lähtemään enkä ole viitsinyt pakottaakaan. Töiden vuoksikin hankala monesti päästä. Se ei taida vielä oikein "tajuta" että tässä ollaan raskaana. Eipä silti itekkään ei välillä "tajua". Ehkä kun mennään np ultraan ja lähtee sinne niin konkretisoituu asia.

Nyt syömään...

"Snoukku" 12+0 (kenellekkään ei ole tohtinut kertoa kun noi viikot vielä epävarmat)
 
Schätzchen pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:54 SnowTiger kirjoitti:
Joku kyseli verikokeista, et miks ja kuin usein otetaan. Mulla otetiin eka neuvola käynnillä ja siitä katotaan ainakin veriryhmä ja jotain muutakin mut en muista mitä. Sit jos menee np ultraan niin pitää käydä verikokeissa. Muista en vielä tiedä.
Minä niitä kyselin. Juu, hemoglobiinin ja ne hivit, kupat yms. ne otti multakin neuvolassa, mutta just toi vähän kiinnostais, et mitä ne siellä np-ultrassa ottaa... Otetaanko kaikilta? Mä ainakin olen valmis antamaan vaikka litran verta, jos niillä kokeilla voidaan antaa lisävarmuutta siitä, että minun pikku Seijallani näyttäisi kaikki olevan hyvin... :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:14 Schätzchen pikana kirjoitti:
Minä niitä kyselin. Juu, hemoglobiinin ja ne hivit, kupat yms. ne otti multakin neuvolassa, mutta just toi vähän kiinnostais, et mitä ne siellä np-ultrassa ottaa... Otetaanko kaikilta? Mä ainakin olen valmis antamaan vaikka litran verta, jos niillä kokeilla voidaan antaa lisävarmuutta siitä, että minun pikku Seijallani näyttäisi kaikki olevan hyvin... :saint:
Mulle kerrottiin kun olin yksityisellä varhaisultrassa, että np ultran yhteydessä on mahdollista ottaa verestä myös ns. seerumiseula (jos muistan oikein), ja se antaa tarkempaa ja luotettavampaa tietoa kromosomipoikkeamista kuin np-mittaus. Se ei kuulema kuulu kaikissa kunnissa maksuttomiin palveluihin, enkä tajunnut neuvolassa kysyä otetaanko se veriseula Helsingissä np-ultran yhteydessä. Tämä on nyt vähän hataraa tietoa - ehkä joku tietää enemmän?
 
Joo siis meidän sairaalan papruissa selvitetään, että "seerumiseulonnan tarkoitus on arvioida sikiön 21-trisomiariskiä. Seerumiseulontatutkimuksessa äidistä otetaan jo terv. keskuksen labrassa ennen ultraäänitutkimusta pieni määrä laskimoverta, mistä määritellään kahden istukkahormonin pitoisuudet." Elikkäs kaitpa tämä sitten yhdessä np-ultran kanssa antaa sen vastauksen, onko sikiö ns. normaali.

Etkö Schänzen oikeesti aio kertoa vanhemmillesi vielä äitienpäivänä, koska et ole käynyt np-ultrassa? Nyt mäkin alan epäröidä onko viisasta kertoa vielä...mitä jos just siks kun kertookin, jotain tapahtuu vielä..? Voi hitsi! Ollaan kyl kokoajan aateltu et sit äitienpäivänä kerrotaan!

Eipä mulle muuta tänään, samaa ällötystä ja väsymystä.... Mutta kohtu tuntuu ja se on kiva asia se!
 
Snoukku
Juup tosiaan saadaan paras tulos kun yhdistetään veriseula ja np ultra. Näin lukee tos mun lapussa. Ja toi verinäyte pitää olla otettu reilu viikko ennen ultraa. Nämäkin varmaan vaihtelee kunnittain aikas paljonkin. Onneksi saa ihan ilman eestä käydä ei tarvii mitään poliklinikka maksuja edes maksaa.

"Snoukku"
 
Päivää kaikille.

Laitoin listaan uudet, eli Riinuska81sen ja päpiksen. Tervetuloa ja mikäli jokin meni väärin niin ilmoittakaa, korjailen sitten. =)

Pahoittelut Ninni78. :hug: :'( Voimia toipumiseen, ja pikaista sellaista. :hug:

Pi pa re kyseli vesirokosta... Joo, mikäli äiti sitä ei ole sairastanut, se on vaarallinen molemmille. Ja sen saa verikokeilla selville, sillä kun sen on sairastanut niin siitä jää vasta-aineet joka näkyy kokeissa. Meillä isäntä saa hoitaa itselleen ajan ja lähetteen kokeisiin, kun ei ole varma onko sairastanut. Odottava äiti pääsee neuvolan kautta, mutta isät ei. Aika tylsää. :\|

Helkky kyseli seksin sujumisesta... Meillä on vähentynyt kerrat, johtuen ihan mu väsymyksestä... Halut ois, mut kun ei jaksa valvoa... :ashamed: Ehkä se tästä. :D

Mainiomamma: tarkoittaako se v-geenivirhe sitä, että voi saada laskimotukoksia? Kun siitä hyytymisjutusta sanoit... Mikäli on, niin mulla se on tutkittu ettei sitä ole. Siskolla kun on ollut nuorena, alle 20 vuotiaana syviä laskimotukoksia, niin multa se geenivirhe tutkittiin ennen kuin sain e-pillerit aikoinaan. Mikäli se olisi ollut, en olisi pillereitä saanut...

Ihanaa Tracy nuo tein kysymykset neuvolassa. :D Sain naurut minäkin, kiitos niistä. :flower: B)

ON: Sama meininki kuin ennenkin, tänään on mahaa nipistellyt ja repinyt enemmän. Kuitenkaan ei kovin pahasti. Töissä ollut ihan normaalisti. =) Huomenna onkin viimeinen harjoittelupäivä, nyt jo ikävä sinne kun on ihana paikka. :'( Ja harmittaa: päiväkodin johtaja soitti mulle eilen, ja kysyi jos oisin voinu mennä täksi ja huomiseksi sinne sijaiseksi sille osastolle missä nyt olen. No enhän mä voinut, siitä ois tullu ongelmia koulun ja Kelan kanssa. :/ Ärsyttää, kun harvemmin soitellaan perään ja pyydetään töihin... :'( No, positiivista et musta on sitten kai tykätty. :D

Eilen en ehtinyt ollenkaan koneelle, oli kiiru päivä. :D Kohta onkin ruoka valmista, joten taidan nyt mennä tekemään kakun uuniin niin pääsee vielä kauppaan tänään. Ajattelin viedä työpaikalle pienen kakun kiitokseksi kivasta harjoittelusta... :whistle: :D
 
Moikka !

Tekstiä on niin että poimin sieltä täältä kuulumisianne ja sitten kirjottamaan omia =)

Tsemppiä SHCHÄTZEN oloosi!! Kurjaa jatkuva pahoinvointi..mutta kovasti voimia ja aiheuttaja on ainakin ihana ;)

Mullakin on melkein koko ajan huono ja oksettava olo ja hengästyttää.. mutta oksentanut en ole ja toivon että tämä on jo helpottumaan päin..vatsaa nipistelee usein ja TURVONNUT olen ihan järkysti! Voi olla syömisenkin syytä ja salin väliin jättämisen, mutta luulen et on muutakin..melkein 3kg jo vaaka näyttää enemmän kuin ennen raskautta.. kamalaa..olen jo ryhtynyt TOSItoimiin, herkut pois ja liikuntaa tilalle! Ja tällänen ei kiva vaiva-ummetus..kokemuksia?? hain jo apteekista LEVOLACIA ja toivon et vatsakin asettuu taas farkkuihin TOISTAISEKSI..;)

Onko teillä paino noussut? Mä ajattelin ettei se vielä 9-viikolla ole tarvis nousta..mut enpä mahdu enää caprihousuihini jotka kokoa 36 ja tilasin ne just vähän aikaa sit HM:ltä..ei mene edes reisiltä! ÄÄH typerää mun valitus se kai kuuluu kuvaan ja olen tosi onnellinen vaan jos kaikki on hyvin, viis leviimisestä! :LOL:

Sorry tälläinen typerähkö vuodatus mutta IHMETTELEN OIKEASTI tuota painoni nousua ja mahan SELVÄÄ KASVUA=turvotus tms tietty.mutta nyt syömään makaronilaatikkoa! NAM! mukavaa päivänjatkoa teille plussapallot myös! =)

katherine ja päivänsäde 8+3
 
Tuitsu pikana
Heippa!

täällä mitään kummempia.

Huolestuttaa.

Tuntuu että noi vähäisetkin raskaus oireet katoaa. Tissit ei oo enään juurikaan turvoksissa ja kipeet. Kaikesta pillittämisen lisäksi ei juuri oo mitään. Pelottavan normaali olo.
Kauampa kesti sitä ultran aiheuttamaa varmuutta. Viime torstaina Napa potkiskeli ruudulla ja nyt taas pelottaa ihan kauheesti. Pahoinvointiakaan ei oo muutamaan viikkoon ollut. Pitäsköhän lopettaa inkiväärikapselit jos sais taasen yökkiä...

No, mulla on tässä välissä ollut muitakin muutaman päivän jaksoja kun oireet tuntuu katoavan ja silti kaikki on ollut hyvin.
Voiko oikeesti vauva kuolla vaan kohtuun. Ilman mittään kipuja ja vuotoja.

Voihan se olla et nyt on vaan aika oireiden laantua alkuraskaudesta, kun mulla niitäkin oli silloin vähän, niin nyt ihan olematonta.

Yritän kovasti tsemppaa ja olla että kaikki on hyvin. Mutta kaiken pelkääjänä ja NEUROOTTISENA (ootteko tytöt kuullut senmoista sanaa ikinä! =) ) oon ihan varma että Napa on mennyttä vauvaa...

En ees muista mitä piti kommentoida.

Tuun vaikka myöhemmin, kun oon positiivisena.

Onko muita tosi oireettomia?

Tui ja Napa 10+1
 
Tuitsu minä kans oikeestaan täysin vailla oireita, mutta en jaksa enää niiden perään huudella kun alkaa tuo 12. viikko lähestyä jolloin oireiden tulee pikku hiljaa laantua/kadota joka tapauksessa. Eikä näin tietenkää oo kaikilla mutta noin niinku pääsääntöisesti =)

Uusille tervetuloa ja onnea odotukseenne :flower:

Täällä myös kuollutta vaakamambon suhteen, väsymys kun vie voiton iltaisin jolloin on meillä ainut hetki antaa aikaa toisillemme.. Mutta josko tästä piristyis. Sitä yrittää vaan muistuttaa miestä että vika ei oo hänessä kun ei huvita/jaksa. Niin ku ei ookkaa :heart:

Voi kunpa ei enää huonoja uutisia tulisi, voimia todella paljon teille joiden raskaus on keskeytynyt :hug:

Mä kävin eilen antamas verta just tuohon seerumiplaaplaa seulonta hommeliin ja kahden viikon päästä tähän aikaan oon ihaillut jo muutaman tunnin minimiin poseerausta kuvasta jonka toivon mukaan muistan pyytää polilta mukaan =)
On ollut kax ihan hirveen pitkää päivää koulussa, betonilattialla seissyt melkein 8tuntia ja todella huonot kengät jalassa. Nyt tekee mieli vaan maata mutta lapset on eri mieltä asiasta, nyt on kiva pieni väli tässä kun katsovat teletappeja ja mamma saa juoruta kanssanne.. :D
Kahvin juonti puolen päivän jälkeen (ja aamupäivän aikanakin max 2 kuppia) on täällä todellakin kiellettyä. Hiukan nääs närästää. Niin tekee kyllä muutamat ruoatkin. Aiemmissa raskauksissa närästys astunut kuvioihin vasta viimeisen parin kuukauden aikana, huh jos tätä kestää nyt loppuraskauden :whistle: Muuten ei mitään etomista tms oo vaikka olis kuinka kauan syömättä ja juomatta.
Tulihan taas pitkästi kuivaa tekstiä :kieh:

Mä tilasin juuri ekat mamma kuteet.. mulla ei hirveesti niitä aiemmin ollut ja nyt ajattelin että hankin ajoissa ettei tarvi taas verkkareis koko raskausaikaa kulkea.

Jotain piti kommata mut joo kun en taaskaan kirjoittanut muistilappua.. Ja kun ei ole tullut mieleen vieläkään niin täytyy luovuttaa ja palailla asiaan..

:wave:
 
Näyttipä kamalan leveilevältä tuo kirjoittamani ei ala etomaan vaik on syömättä- homma. Tarkoitus ei ole leveillä :ashamed: Kaikki myötätunto teille jotka joudutte kärsimään pahoinvoinnista, ei varmasti ole helppoa!!
:hug: Toivottavasti se alkaa pikku hiljaa teillä helpottamaan!
 
Täällä taas kamala olo... himputti, loppuis jo :kieh:
Nooh, aikansa kutakin, kunhan ei tosiaan koko raskautta kestäis.

Mahassa tuntuu jo hieman "painoa" ja siinä kohdun kohdalla on hienoinen möykky kumpulainen. Sellanen mini. :heart:

Aargh, tajusin tossa just eilen että häh, 12 viikko alkaa ihan just ja se aika menee hullun lujaa vauhtia. :LOL: Ihanaa!

Hyviä vointeja kaikille :saint:

tättärä (10+5)
 
Kiia eli ex Repola
Saan kai vaihtaa nimeni takaisin Kiiaksi kun nyt tää kone näyttää huolivan K-alkuisen nimenkin? Raskaana olevan ailahteleva luonne :LOL:

moi tivoli :hug: en ole päässyt tänne niin usein kirjoittelemaan kuin olisin halunnut ja täällä on aina niin julmetusti tekstiä eli toivottavasti huomaat mun terveiset ja että sulla ja idullasi on kaikki ok! :flower:

Katherine, liityn oireettomien odottajien joukkoon, olen nykyään harvinaisen tasainen mieleltäni (!!!), tissit ovat vähän kasvaneet ja turvotusta löytyy niinkuin loppukierrosta yleensä mutta ei yrjön yrjöä eikä outoja himoja. Täällä ollaan käyty ultrassa ja la varmistui 29.12. Oli se aika mahtavaa nähdä syke ruudulla. Sitä miettii, että miten tuollaisesta papusta voi kehittyä ihminen :heart:

Mies on nykyään aivan innoissaan (oli ultrassa mukana) ja suhtautuu jotenkin hellästi tähän kaikkeen. Mun vaan ei tee yhtään mieli seksiä :'( , en ole koskaan ollut näin haluton.

Jokos olette paljastaneet asian tutuillenne? Me meinataan kertoa ens viikon lopulla jolloin nähdään vanhemmat. Ja tutut saa huomata itse sitten kun maha alkaa näkyä kunnolla. Nyt näytän vaan vyötäröpaksulta ja kaikki 36 koon housut ovat siivottu kaappiin ja suurin osa paidoistakaan ei mene enää päälle. Vaatteitten ostoon!
 
Eikun tuitsulle mun piti sanoa että pelkään myös onko vaavilla kaikki hyvin kun oireita ei oikeastaan ole muuta kuin turvotusta ja Katherinelle sympatiat, tiedän miltä turvokkiolo tuntuu. Ehkä pitäisi olla iloinen siitä, että ruoka pysyy sisällä. yksi kaverini yrjöi yötä päivää aina ekalla kolmanneksella.

Sori sekoilu (raskaus kutistaa aivot) :p
 
Hei,
Tässä jälleen uusi joulun odottaja, jos vielä valtavaan ketjuun mahtuu mukaan. Joulua odotetaan kirjaimellisesti, sillä laskettu aika on 25.12.
Olen lueskellut kirjoituksianne päivittäin, mutta vasta nyt oma raskaus alkaa konkretisoitua kunnolla. Kävin jo ekassa neuvolassa sekä yksityisellä varhaisultrassa, jossa näkyi söpö mönkiäinen ja tasainen syke =)

Olen 28 vuotta, avoliitossa, raskaus on ensimmäinen, kättärille tai naistenklinikalle menen.
Tärppi tuli melkein hävettävän nopeasti ennen kuin ehti kunnolla edes odottaa raskaaksi tuloa, mutta ilouutinen se tietysti oli. Kaikkia mahdollisia oireita on ollut mutta sen verran lievässä muodossa, että oon toistaiseksi pärjäillyt hyvin. Joidenkin muiden joulukuisten tavoin minäkin ehdin jossain vaiheessa toivoa kunnon oksuoloa, mutta nyt odottelen jo sitä auvoisaa keskiraskautta... vielä saa odotella, sillä viikkoja tänään 7+2.

Monia asioita mietin, mutta tässä tälle päivälle päällimmäinen: mites te muut, onko teillä paljon vauvakuumeisia / raskaana olevia / lapsiperheellisiä ihmisiä lähipiirissänne, joiden kanssa jakaa ajatuksia? Vaikka itse olen jo tämän ikäinen, omassa ystäväpiirissä ei oikeastaan kenelläkään ole lapsia ja epävakiintuneita elämäntilanteita riittää. Vaikka ystäväni ovat ottaneet raskausuutiseni innostuneena vastaan (ihanaa), tuntuu välillä yksinäiseltä, kun olen kuitenkin niin itsekseni tämän kokemuksen kanssa (ei se mieskään ihan samalla tavalla asioita hahmota, vaikka jännässä odotuksessa mukana onkin).

Mutta eipä muuta tällä kertaa. Pärjäillään kaikki :)
 
Edellistä viestiä kommentoidakseni: Mullakaan ei ole juurikaan lapsellisia ystäviä/ odottavia. Ainakaan mitään läheisiä. Eli yksin ollaan täälläkin asian kaa. Välillä ihmettelen, mistä mulle ees tuli vauvakuume?? Muutamat sellaset tutut joiden luona kyläilään noin 2x/vuosi, on saanu just vauvoja, mut eihän niiden pitäs vaikuttaa. No, ehkäpä just siksi haluan oman kun en saa helliä pikkusia lähipiirissä, näin oon sen aatellut.
 
Minttuliina pikana
Taas tullu paljon asiaa tänne.

Ninnille suuret pahoittelut :hug:

Tervetuloa uusille palleroitten odottajille :wave:

Tänne ei kummempia ällötys olo on vähän lieventyny,mut illat on nyt aika kauheita ja välillä aamut,silloin on pahimpana pahaolo.
Ja tännekin on tullut ihana kaveri kuin ummetus,ihan kuin ei muuten olo ole turvonnut niin tää viel,toivottavasti ei kauaa kestä.

Me ei vielä olla kerrotu kellekään varmaan sit lähempänä 12 viikkoa uskalletaan vanhemmille kertoa,itestä tuntuu kans että jos sen jollekin kertoo niin pahin tapahtuu,mutta tiedän kyllä järjellä ajateltuna että ei se pidä paikkaansa jos se on tapahtuakseen niin sitten se tapahtuu oli siittä kertonut jollekin tai ei.Mutta jotenki tuo järki on johonki jääny ja tunteet vie voiton

:LOL:

Mitähän muuta,pää lyö aivan tyhjää.
Pari viikkoa viel neuvolaan kuinka sitä oikein jaksaa odottaa.

Minttuliina ja joulutähti 6+5 (hitsi kun tuntuu ettei nuo viikot etene yhtään)
 
Minttuliina harmaana
Ilmoitin äitin finnmatkojen kisaan missä voi voittaa matkalahjakortin.
Äiti jos kuka olisi sen ansainnut,jos haluat auttaa äitiäni saamaan unelmien matkan niin käykää äänestämässä =)

http://campaigns.draft.fi/finnmatkat/aiti2007/ ja numero on 3756

Kiitokset kaikille jotka äänestävät äitiäni :flower:
 
Mauahtavaa pikana
Huomenta.
Neuvola kutsuu reilun tunnin päästä. Oikeesti niin omituista kun itellä jo toinen käynti ja täällä on vielä sellaisiakin jotka eivät ole käyneet ollenkaan.
Tuttavapiirissä on vauvoja ja vauvakuumeisia. Mutta en koe että olisin saanut "tartunnan" vaan itselle vaan tuli se sellainen vauvan kaipuu ihan itsestään. Se tunne että jotain puuttuu elämästä.

Niin tuossa eilen mietin että kun täällä on vielä monia jotka eivät ole ultrassa olleet niin mahdetaankohan saada kaksosten odottaja pinoomme. En tiedä miksi mutta kiinnostaa tuo kaksosraskaus systeemi, miten poikkeaa yhden vauvan odotuksesta jne.
Niin Chrissyllähän oli ne kaksi pientä salamatkustajaa jotka eivät pysyneet kyydissä loppuun asti. :'( Terkkuja chrissy jos satut lukemään tätä!! :)

Niin kukas se valmistuikaan.. Onnea joka tapauksessa!! Minäkin nykyisestä koulusta paperit saan sopivasti juuri ennen äippälomia,12.10. olis valmistumispäivä. Syksyksi ei onneksi ole kuin pari kurssia enää..

Nyt on taas olo niin oireeton. Ei edes turvota. Ei niinku mitää ja vaikka tissiä puristais niin kipeetä ei tuu. Paitsi jos runnoo hullun lailla. :kieh:
Kauheesti tietenki toivon että sydänäänet kuuluis doblerilla mutta epäilen isosti.. Tapauskohtaistahan tuo on, eräällä kaverilla kuului äänet jo 9. viikolla mutta itellä edellises raskaudes vasta myöhemmin.
Nyt täytyy etsiä kevyttä syötävää ettei vaaka näyttäis iha hirveet lukemaa.. :LOL:

Heippa pallomahat (ainakin tulevat sellaiset)

Minimiillä ikää 10+1 :heart:
 

Yhteistyössä