JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!


:flower: Onnittelut jakautuneille! :flower: ja voima :hug: masurkan kera kulkeville!

Härkis Onnittelut sulle vielä erikseen, ihan hulvaton synnytystarina :LOL:

joulG Kuusi tuotiin sisään 9 päivä, tavallisesti ollaan haalattu jo ihan joulukuun alussa. Ja kyllä, oon ihan jouluhömppä, siis tunnelmoija/fiilistelijä. Tähän mennessä oon kiskonu ehkä saavillisen glögiä ja nassuttanut aikamoisen läjän pipareita. Ja paistanu kyntteleitä :D
Niitä tavanomasia jouluhässäköitä koetan kartella kaikin mokomin, ei joulupukki-karnevaalia, eikä lahjavuoria, siivous-urakoita tai kymmentä kiloa ruokaa mätänemään jääkaappiin, kun jouluna kuitenki mussutetaan karkkia, niin ettei ruokaa syyä senkää vertaa ku normi-arkena.
Lapsille on tietenki lahjuksia, ja vähä ukkelillekki mutta kohtuus kaikessa ;) -Tonttu voi tuua ne kuusen alle aattoyönä. Koetan uskotella että sillätavoin meijän ei koskaan tartte ressata että mistä "laulava, autoileva ja raitis joulupukki" :p

Imettämisestä oli puhetta kun koko pinon lueskelin läpi. Mulla on nuitten isompien kans menny niin että alussa rinnat niin rikki ja kipiät, että ekat viikot ollu pakko pumpata ja syöttää pullosta, ja kyllä, se pullosta syöttämisen kauheus ja kamaluus kuuluu jokaiselle muorille ja vaarille jotka sen vaan sattuvat todistettavasti näkemään. Onneksi en oo osannu siitä märehtiä sen kummemmin vaikka kommenttia on tullu.
Nythän tilanne Paten kans on semmonen että pullolla/korvikkeella ollaan eletty alusta asti. Oman lääkityksen takia en saanu imettää, ja sain tropit heti synnytyksen jälkeen ettei maito nouse. Toisaalta joissain tilanteissa ois kätevää jos imettäis, mutta onnistuu se ravinnon saanti pullollaki. Mulle tämä pulloruokinta ei ole ongelma, eikä vauvallekkaa ;) , mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä, joillekki ulukopuolisille se varmasti on, ja siinäpä olokoot :whistle:

Oikeen mukavata Joulunaikaa, naiset!!

Otus+perhekunta
 
Naputtaja:Tipahdin ihan täysin näille vikoille neljälle :LOL: Ei näille kyllä ollut takuutakaan mutta pitää kai kokeilla noitakin

. Blowing up balloons: the theory is that the build up of abdominal pressure encourages labour to start.

. Bouncing on your birth ball or driving your car down a bumpy road would seem to put the same faith in shaking things up a little.

. Get a weepy video and have a good cry.

. Wear your best knickers (sod's law will ensure that your waters break in them). :LOL:
 
Tässä ruoanlaiton lomassa tulin taas..Esikoinen vihdoin viihty hetken yksin, tosin metrin säteellä, leikkien autoilla ja kuopus unillaan sohvalla. Mies häärää jotain alakerrassa, pyysi teippiä ja kielsi tulemasta hetkeen alas :LOL: hyvin salaperäistä

Kuinka teillä usempialapsissa perheissä tulokas on otettu vastaan?
Meillä se on mennyt alkuun tosi hyvin, vauva on esikoisen mielestä aivan ihana ja nätti, silittelee ja suukottaa otsaa, haluais pitää sylissä ja kantaa..Ollaan yritetty hienovaraisesti kertoa miksei niin voi tehdä, mutta tuntuu ettei löydy sellasia sanoja jotka kolmevuotias ymmärtäis.. Esikoinen on kyllä aina ollut sitä tyyppiä että äitin tai isän pitää leikkiä hänen kanssaa, vähän malttaa yksin leikkiä..Jos yksin leikkiikin, kyselee ja pyytää katsomaan, arvuttelee meitä yms.. Nyt kun vauva on pieni ja nukkuu suurimman osan ajasta, ollaanki leikitty ja ulkoiltu esikoisen kans vuorotellen miehen kanssa ja jätetty kotihommat vähän sivuun..
Kauhistuttaa samalla ajatus, kun joulukin on niin lähellä, pitis varmaan vähän siivoillakin..Mutta näin meillä nyt, ehkä ens joulu jo vuosikkaan ja 4vuotiaan esikoisen kanssa menee jo toisin..

KatherineKyseli ilokaasusta..aika pitkälle sillä pärjäsin, kohdunkaulan puudute annettiin viimeisellä tunnilla enneku vauva syntyi..mie pelkäsin kans etten osaa hengitellä, mutta kun se tuntui aluksi auttavan, ni eiköhän se oikein sit mennyt..Tunne oli kuin parin kaljan nousuhumalassa ja sit ku tuli vahingossa liikaa, ni sit tuntui kiuin olis laskuhumala päällä :LOL:

Mutta nyt on taas mentävä.. :wave:
 
Punahattu: Juu, nauroin kans noille, varsinkin sille viimeiselle. :LOL: Ja musta oli aika mielenkiintoinen juttu se etta ne prostaglandiinit imeytyis tosta vatsan lapi parhaiten.. :whistle:

NullPoints: Olipas ihana kuva Millimenninkaiselle, on ne vauvat vain niin suloisia! Mielenkiinnolla odottelen sita tarinaa sielta a-polilta...
 
Nimra
Moikkelis koikkelis porukat


Mä olen ollut toooosi hiljainen, mutta miten sitä ei aina jaksa... :ashamed: :ashamed: Se vaan jotenkin männöö ja sit kun kirjoittelee moneen pinoon niin ... ei aina jaksa kaikkiin vastailla ja sit ehtiikin hurahtaa monia monia sivuja :eek: :eek: ei taho oikein perässä pysyä :ashamed:

Onnittelut Kaikille vauvaantuneille :flower: :heart: Oikein lupsakkaa vauvantuoksuista arkea ja ihania tarinoita tänne on tullut :D Niitä on aina mukava lukea :p

Meillä mennää aika normaalisti tätä arkea eteenpäin. Tyttö on pääsääntöisesti todella kiltti ja ihan muutamia pidempiä itkuhetkiä on ollut, mutta erittäin hyvin on kuitenkin hyssyttelyllä ja vaipanvaihdolla hiljentynyt =) Anni nukkuun ihan mukavia pätkiä..välillä pidempiä ja välillä lyhyempiä, mutta lyhyin uni varmaan jotain 2-3 h, joten hyvin ehtii itse hoitaa kotia, parisuhdetta...ja mitä nyt sit muutenkin on..kaupassa käynnit ym :snotty:

Maanantaina kävin neuvolan puolella poistattamassa tikit ja samalla hiiviskelin..hiukka peloissani vaa´alle, mutta siellä odottikin ihana yllätys :heart: Mulla ei ole enää raskauskiloja jäljellä kuin 2,7, joten oikein odotan sitä, kun saan alkaa kunnolla lenkkeillä niin pääsen taas laihduttamisen makuun, kun hiukka keskeytyi kun tulin raskaaksi :ashamed: Pudotettavaa täältä valitettavasti löytyy, mutta eiköhän se taas hyvin lähde käyntiin!! :D ja johan sitä on tullut painoa tiputettuakin PALJON ;)

Imettämisestä neuvolassa kyselivät ja mä sanoin, että ei imetetä, kun multa ei vaan maitoo tuu... :( Ollaan nyt reilu viikko miehen kanssa pumppailtu, mut tulos on ollut kummastakin rinnasta yhteensä jotain 15 ml niin eipä tuota tyttöä sillä määrällä syötetä, joten mennää nyt sit pelkällä pulloruokinnalla ja ollaan kyllä sinut asian kanssa, sillä kaikki ollaan kyllä yritetty, että maitoo tulis, mut ei niin ei ja se siitä - Emme ota stressiä :wave:

Tuossa on meidän neitistä kuva, kun eilen syötettiin ja tuuditettiin uneen niin johan meni miettelijään näköiseksi http://www.aijaa.com/v.php?i=3240859.jpg

Kovasti kaikille vielä masuja kasvattaville tsemppiä ja pian ne kääröt on teilläkin tuhisemassa sylissä :heart:

Nimra + Anni 1 vko 4 päivää
 
Pikaisesti täältä vain omaa napaaaaaa :ashamed: :ashamed:

Neuvolakäynti takana, ja kohta takana myös tämä ääääärimmäisen ketutuksentäyteinen tiistai. Jos ei huominen mene yhtään paremmilla fiiliksillä niin mut on pakko sulkea johonkin luolaan yksinään |O

Neuvolassa yllättäen kaikki hyvin, verenpaineet menee samoissa lukemissa kun kokoajan, 127/77 - tuosta vain luvulla tai parilla heittäneet koko odotusajan. Pissat miinuksella, painoa vajaa kilo viikkoon jne. Ihan samaa kauraa.

Ainoa muutos oli se että vauva vihdoin laskeutunut ja kiinnittynyt - no eiköhän ollut aikakin?? Sentään jotain tehneet supparit.

Eilisiltana ehdin tosiaan jo äidillenikin laittaa usemman ennakkovaroitusviestin että varmaan yöllä joutuu lähtemään tänne ajamaan... ja pee sanon mä, varmasti en enää suunnittele mitään varoitusta vaan soitan sitten lapsenvahtia paikalle kun pää näkyy :LOL: :kieh:

Oikeasti, miten voikaan näin ketuttaa? Millainen mä olen ens viikolla jos tää on silloinkin vielä mahassa??

Häivyn takavasemmalle raivoamaan - saiskos kohta jo mennä nukkumaan? :whistle:

- Terhikki ja 40+1 -
 
Terhikki, raivostuttava päivä täälläkin. Neljän jälkeen alkoi selkeästi kipeämmät supparit, jotka tuli 3-5 minuutin välein puolitoista tuntia ja taas loppui. Tai nyt ollut vaan satunnaisia supistuksia jotka kestää vaan vähän aikaa verrattuna aikasempaan. Olin jo ihan varma että päästään tänään lähtemään sairaalaan.. :(

 
Naputtaja:Ainakaan se viimeinen ei toimi mulle, lähin viemään typykkää kickboxing treeneihin ja laitoin verkkarit ja lempilenkkarit ja ei tullut vedet,ei. :LOL:

Meikä kanssa tuli uteliaana Nullpointsin ä-poli käyntiä lukemaan. :wave:

Terhikille :hug: ja jaksamista, ei voi mennä enää kauaa ennen kuin pääset tositoimiin.

Nasu:Kyllä tosi lupaavalta kuulostaa vaikka välillä loppuukin supparit, täällä peukut ja varpaat pystyssä että seuraavat ei lopu.
 
Kiitos Punahattu :)

Kyllä noi satunnaiset supistelut (jotka on taas alkanut tuleen 6-10 minuutin välein) sattuu sen verran, että luulisi ettei ainakaan ensi viikkoon mennä. Täytyy asettaa tarpeeksi kaukaiset tavoitteet, niin välttyy suuremmilta pettymyksiltä.

Naputtaja, mulla on sellainen jumppapallo täytettynä, jonka päällä olen pomputellut, eikä ole auttanut. Toi ananas tossa listalla kuulosti muuten hyvältä vaihtoehdolta, mutta jos niitä pitäis tosiaan syödä 7 kokonaista ennen kuin tehoavat, niin siinä olisi urakkaa kerrakseen :LOL:
 
Kiitos Punahattu :flower:

nasu30
noista tavoitteista, mua alkaa jo sekin ahdistaa että ihan viimeinen tavoite on ollut päästä jo Jouluksi kotiin vauvan kanssa - ja nyt ei ala näyttää mahdottomalta että sekin kariutuis... :whistle: Olen kuitenkin jo pitkään manannut että ellei synny Jouluksi niin saa jäädä ensi vuoteen - eli mun tuurilla syntyy sitten siinä 29.12. tienoilla :ashamed:
 
Heippa ja kiitos onnitteluista! =)
Tässä ois tätä mun synnytystarinaa..
Elikkä mulla meni siis lapsivedet pe-la välisenä yönä vähän ennen kahta. Supistuksia ei tullut ku 1-2/ tunnissa ni yritin kovasti nukkua aamuun. Aamulla sitten mummi haki esikoisen yheksän jälkeen ja me jäätiin miehen kanssa odottelemaan kotiin. Kättäriltä oltiin sanottu, että 12h voi odottaa kotona jos ei pahemmin suppaile. Noh joskus kahentoista aikaan soitin haikaranpesään mikä siel on tilanne. Kuulemma just lapsi syntymässä, mut ei voi luvata monelta ni pyysi soitteleen kahen aikoihin, jos ei tuu muutosta mun oloon. Me sit katseltiin elokuvaa kotona ja pikku hiljaa alko supistukset tiheneen että 10min oli välissä ja sit kun kello lähesty kahta, ni 5min välein. Soitin taas haikaranpesään ja siellä oli just kaks lasta syntynyt, mutta huoneita vielä siivottiin, ni kehotti lähtemään pikkuhiljaa tulemaan, niin että oltais puoli kolmen aikaan siellä. Siitä sitten kamat kasaan ja taksia soittamaan, supisteli jo vallan kipeesti. Taksimatka n.15min ja siinä 4 tai 5 kipeetä supistusta, eli alle 5min oli jo väliä. Oltiin Haikaranpesässä14.40 ja meidät passitettiin syntymähuoneeseen nro3 odottaan, että kätilö kerkee tulla katsomaan. Mulla alko olla jo tuskaisat paikat ja kelloa soiteltiin: Kätilö tänne mä haluun jotain puudutusta tai jotain!!! Joku harjottelija tuli tarjoon lämpöpussia selkään ja ilokaasua. Pakkohan niihin oli tyytyä =) Kätilö tulee kuulemma niin pian ku pääsee. Mä sanoin jo miehelle, että jos ei oo näillä supistuksilla vähintään 6cm auki ni mä en ala! Kätilö tuli joskus kolmen jälkeen ja miehen kanssa ne repi multa housuja pois ku en oikein kipeenä pystyny liikkumaan! Noooh pieni kurkkaus ja totesi että oon 9cm auki ja 20 minsan sisällä vauva on pihalla! Ilokaasu vaan täysille ja oksitosiinia suoneen ni saadaan se 1cm pois! Muutaman supistuksen jälkeen sain luvan ponnistaa. Siinä sitte ähisin mut ei kauheesti mitään tapahtunut. Kätilö huomas että vauvan tarjonta oli väärä ja siks ei lähde tulemaan. Gynekologi paikalle ja ne ronklas sitä päätä ihan urakalla, ai hitsi teki kipeetä! Ne sit päätti että tilataan kuitenkin anestesialääkäri paikalle ja spinaali mulle, että rentoutuu lantio ja vauva laskeutuu ja tulee! Samalla ku lääkäri tuli, mä totesin, että nyt tää syntyy! Vauva oli siinä kääntyny oikein ja sitte puhkuin sen ulos muutamalla ponnistuksella! Ilman mitään spinaaleja, huh huh! =) 9 pisteen poika syntyi klo 16.17 ja nostettiin rinnalle ja me vaan miehen kanssa hekoteltiin ja hihiteltiin =) En saanut yhtään tikkiä edes! Mies leikkasi napanuoran ja mä ähelsin vaatteita pois että pääsen imettään. Synnytin siis omissa vaatteissa kun ei keretty vaihtaan =) Poju söi 1,5h ja sitten mä pääsin suihkuun ja isukki kylvettään vauvaa. Kaikki meni sit tosi hyvin, saatiin perhehuone ja päästiin iltapalalle ja siinä sitten ihmeteltiin että näinkö tää kävikin hujauksessa. Ihanku en ois ees synnyttäny ku en ollu kipeenä tai heikkona tai mitään.
Poju on tosi kiltti ja syö hyvin. Isosisko tuli sunnuntaina kans perhehuoneeseen meidän kanssa ja on aivan ihastunut vauvaan, hokee vaan että: Tää on meidän vauva, tää on minun pikkuveli, ompa se söpö jne. =)
Eilen siis päästiin kotiin ja kaikki mennyt hienosti! Torstaina neuvolatäti tulee kotikäynnille.

Tulipas pitkä viesti! :LOL: Mä oon täällä semmosissa onnenhuuruissa että! Toivottavasti tekin saatte omanne kainaloon mahdollisimman pian! :heart:

Findy ja poju 3pv
 
Ihanan nopean ja "helpon" kuuloinen synnytys findy.. :flower:

Voishan täälläkin jo pikkuinen ulos tulla, nii pääsis jouluksi kotiin(jos ei mitään ihmeempiä satu) :xmas: :heart: ...vaikkakin tuntuu jotenki että tammikuulle menee, että heilahtaa :ashamed:

vauvis neiti 38+2 (huomena taas neuvola, ei jaksa |O |O )
 
Iltaa!!!
Nyt nopsaan sit ne päivän ä-poli kuulumiset, eli tulee nyt omaa napaa täydeltä tuutilta. Pahoittelut siis siitä.......
Eli oli aika jännittynyt sinne mennessä. Oli hermot mennä kun jouduin ekaks ettii parkkipaikkaakin puoli tuntia, joten olin myöhässä sit. Onneks se paikka on niin kiireinen, ettei ne yhtä kaipaa jos on hukassa. :|
Kuitenkin heti se reseption tyyppi sanoi et sul on ultra eli sinne mars. Mä oli et häh??????????????? :eek: :eek: :eek:
Täällä kun annetaan ultra vaan kaks kertaa ja se on siinä. Vaikka kuinka valittais tai ruikuttais ei saa useampaan otteeseen. Ei todellakaan.
Siellä sit odottaessa mulle tuli aivan kauhee olo. Iski mieleen et miks mua nyt ultrataankin, et onko ne nyt huomanneet et jokin onkin aivan kauheen huonosti. :(
Onneks en joutunut odottelee kun vaan 10min. Sit kun pääsin sen ultraajan juttusille kysyin et MIKSI mua ultrataan. Onko tää joku vahinko nyt vai häh?
Se nainen sanoi et mua ultrataan sen raskausdiabeteksen takia eli katsotaan vauvan kokoa. Eli jopas olikin.........
Kun esikoista odotin mun RD oli paha ja jouduin siel juoksee koko ajan rasituksissa. Vauva olikin iso.
Tällä kertaa mun olo on ollut parempi ja mä sanoin kauan aikaa sit et EN niihin rasituksiin tule. Mun lekuri otti kolme verikoetta ja totes et ei tarte enempää asian kans rassata. ELI koska sanoin tolle ä-polille ei kiitos, niin vissiin ne huolestuivat ja antoivat palkinnoksi lisä ultran! Eli silleen. Vissiin luulivat et ilman niiden apua asiat menee hutelikkoon...........
No kuitenkin. Kun se nainen ultrasi ajattelin et kysyisinkö sukupuolta, mut sit ajattelin et hitto aivan sama se nyt on. Kysyin sit et onko kaikki rakenteet ok ja se tyyppi sanoi et on. =)
Sit siihen painoon. VAUVA ON PIENI!!!!!!!!!!! Siis ei oo tosikaan!!!!!!!! =) Siis Tirri on tosiaankin tirrimpi kuin isosiskonsa on!!!!!!!!! Painoo on vaan siis n 3500g nyt, eli isoo siitä ei siis tuu viikon aikana tekemälläkään!!!!!!!!!!!!!!!! :D
Silleen aivan sama mitä kokoo Tirri on, mut koska mut ohjattiin ultraan Tirrin painon takia oon niin iloinen et se onkin normaali, eikä iso.
Tuohon liittyen kysymys: paljonko vauva kasvaa nyt viikossa??? Unohdin ton kysyy nimittäin. :ashamed: Jotain 300g???
Eli tuossa on nyt opetus mulle ja muillekkin: luottakaa omaan aistiinne! Joskus todellakin äiti tietää itse paremmin kuin joku ammattilainen!
Sit otettiin veret ja mä vähä ilkuin niille (ne ovat just ne tädit, jotka ottaa kans RD verikokeet) ja sanoin et nyt aion syödä kaikki rasvaiset ja makeet! Ne olivat aivan kauhuissaan.... :kieh: Sanoinkin et vitsi vitsinä...
Lekuri sit katseli muut jutut. Pää on alhaalla, mut ei oo kiinnittynyt. Mun paineet ok, samoin vaavin. Pissa ok jne... Kaikki hyvin. Ei siis tullutkaan nyt raskausmyrkytystä ollenkaan. :D Ne sanoivat et vievät sen mun kansion nyt yläkertaan, eli sinne minne sit mennään synnyttämään. Eli kaikki hyvin.
Eli ens tiistaina siis sinne menen suomen aikaan klo 16.00. Keskiviikkona sit on sektio. Kellon aikaa ei sille vielä ollut, eli se sit selvinneet tiistaina kun sinne laukkujeni kanssa menen.

NP ja Tirri :xmas: 37+5
 
Nullpoints:Onnea hienoista uutisista :flower: :flower: :hug:

Mä jostain joskus luin että keskimäärin 200g/viikko olisi kasvutahti näillä vikoilla viikoilla.Mullakin vaisto sanoo että tää ei voi olla sen kokoinen mitä se lääkäri 35 viikolla povasi mutta saas nähdä sitten kun tää syntyy. =)

Findylle kiitos synnytyskertomuksesta, ihanan helpolta kuulosti,mä tahdon kanssa tollasen synnytyksen.
 
Kiitos Punahattu!
Lueskelen huomenna sit enemmän teiän juttui. On pää aika sekaisin tän päivän jäljiltä. Tietty toi paino arvio on tosiaankin arvio, mut jotenkin on hyvä fiilis tuonkin asian takia. Ja tietty oon iloinen et kaikki muukin on niin kuin pitäis. Kyllä tässä kivikkoisen polun kulkeneena arvostaa kaikkia hyviä uutisia. :heart:
 
Ihana synnytyskertomus Findyllä! Kuulosti siltä että omakin synnytys saattais mennä samaan tapaan jos vertailee kahta aikaisempaa synnytystä. Mutta ainahan ne on oma lukunsa.
Nullpoints, kiva että vauva oli pienempi kuin pelkäsit ja että pääsit vielä loppu suoralla ultraan. Mulla tulis varmaan tossa vaiheessa kans sellanen olo että ei sitä sukulpuolta nyt enää kantsi kysyä kun on muutamasta päivästä kiinni niin saa sen tietää paljon mukavammalla tavalla.
Täällä ihan tasaisen rauhallinen päivä. Käytiin itiksessä koko porukalla ja reippailin siellä niinku en olis raskaana ollenkaan. Ja kotiin tullessa otin portaat mieluummin kuin hissin. Huomenna jos ei sada kauheesti niin voitas lasten kanssa käydä kävelyllä. Tai sitten illalla vois miehen houkutella iltakävelylle.
Tämä vauva on nyt ollu todella hiljainen ja yksi nainen sanoi tänään että sun vatsas tippuu kohta. Ja kyllä vauva tuntuuki aikas alhaalla.
Nyt täytyy mennä laittaan lapset nukkumaan. Kello aina lipsahtaa kun ollaan näin kotona eikä lapsetkaan oo menny koko kuussa päiväkotiin. Silti pitää yrittää pitää yllä jonkilaista rytmiä heidän elämässä ettei pienillä lapsilla mene ihan valvomiseksi kaiket illat.
Huomiseen!
 
Hei, täällä turha käynti eilen synnytysosastolla. Supisteli sen verran, että mentiin mutta paikat vielä epäkypsät ja tietysti supistelut laantui voimakkuudeltaan siellä ollessa (tuli kuitenkin 5 min välein). Kehoitus nukkua, mutta milläs nukut kun supistelee. Koko yön kipeitä supistuksia, mutta täällä ollaan kun en halua toista liian aikaista käyntiä ja oli kehoitus lähteä vasta kun ei todellakaan kestä (milläköhän kestän sitten taksimatkan?). Olin varautunut, että synnytys voi olla tuskainen ja pitkä laitoksella ollessa, mutta en ollut varautunut vuorokausia kestäviin kipeisiin supistuksiin kotona - nytkin taas sattuu :kieh:

Anteeksi kun tuli taas vaan omaa napaa, mutta olo on niin tuskainen.. Mun empatiat on teidän toista tai useampaa odottavien puolella. Nyt jos vielä pitäisi tähän päälle lapsia hoitaa, vaikka ei ole yhtään nukkunut ja on kipuinen, niin vaikeaa olisi.
 
Ihania uutisia NullPointsilla! :heart:
Nasulle toivon paljon suppareita että pääsisit synnyttämään, eikä tarttis montaa päivää kärvistellä :wave:

Täällä yö meni kipuisasti ja äärimmäisen hikisesti. Ei oikein ollu mitenkään päin hyvä ja peiton kanssa tuskanhiki, ilman peittoo kylmä... :/ Nousin kun mies lähti töihin ja koitan raivata viimesiä tavaroita paikalleen kun sain eilen ostettua pari sängynaluslaatikkoa. Raivasin sille joulukuusellekin paikan, käydään tällä viikolla se sit hakemassa :heart:
Kohta meen tekeen pari leivosta, saan kahviseuraa tänään, ihanaa! Mä oon meinaan niin kyllästynyt ja turhautunu jo tähän olemiseen ettei oo tosikaan... Ja sitä hiusten värjäämistä mietin kans...
Mulla ei oikeesti ajatus kulje taas yhtään, miten nää päivät on tällasia :eek:

Viivi ja Masi 39+1
 
Huomenta :flower:

Nasu:Mullahan kävi viimeksi just tolla lailla että että sunnuntaista supisteli ja ongelmaksi muodostui että sattui niin perkeleesti mutta supparit ei vaan muuttunut säännölliseksi eli tilanne oli 5-8-12min välein ja maanantai iltana mentiin sairaalaan ja ne otti silloin tarkkailuun yöksi ja vasta tiistaina puolilta päivin ne päätti puhkaista kalvot jolloin supparit muuttuivat säännölliseksi.Tiistai iltana sitten esikko syntyi mutta siis jälkikäteen vitsailin että mun tuurilla esikko olisi edelleen vatsassa mikäli ne ei olisi tehnyt mitään asialle. =)
Eli kannattaa nyt miettiä että jos noi jatkuu kerran noin kauan niin sulta loppuu voimat ennenmin tai myöhemmin, eli kun meette niin sanot että koska supistukset jatkuneet noin kauan niin et vaan suostu kotiin,helpommin sanottu kuin tehty. :hug:
Parempi sinne on mennä tarkistuttaa ja joutua kotiin kun väsyttää ittensä ihan loppuun. :heart:

Omaa napaa:Ei uutta tämän taivaan alla, eli ei suppareita tai mitään.Kai sitä joutuu illalla ottaa naputtajan antamalta listalta tuulen viemän käyttöön ja kokeilla itkemistä. ;)

Kaikille :flower: :hug: :heart:

Punahattu 38+4
 
Huomenta kaikille!

Joku tuolla pari sivua takaperin valitteli nivusissa tuntuvasta pistoskivusta, täällä on kanssa ollut niitä nyt muutaman viikon ajan :wave: hyvä ettei meinaa mennä jalat alta...

Suppareita tulee koko ajan, tuntuu, että maha on ollut muutaman päivän sellaisessa yhdessä isossa "kestosupparissa"! :LOL: tosin ne ei vielä kyllä varsinaisesti satu...tuntuu vaan todella epämielyttävältä..välillä pelottaa, että jos nää nyt on sittenkin jo ainakin sillä tavalla oikeita suppareita, että sitten kun ne alkaa sattumaan, niin on jo kauhia kiirus synnärille ja mä synnytän kesken matkan! Esikoisenkin synnytys oli niin helppo ja nopea..niin entäs sitten tämä...jos vaan ei enään tunnu supparit kunnolla kun on jo kerran ne kokenut..? äh..mites teillä useamman kerran synnyttäneillä, tuntuuko supparit yhtä pahalta nyt kuin silloin joskus aikaisemmissa raskauksissa?

Jennae rv38+4
 
Kiitos Findylle synnytyskertomuksesta! =) Toivotaan Nasu et pääsisit kohta tositoimiin.
Tänne ei mitään uutta tänäänkään.Oireettomana mennään edelleenkin.
Taitaa Vauvis täälläkin mennä tammikuulle ennen kun jotain tapahtuu.

Juli+nuppu 38+4
 
HYVÄÄ HUOMENTA =)

NAPUTTAJALLE KIITOS tuosta linkistä!! täytyy ainakin tota ananasta ja kävelyä vielä kokeilla lisätä ohjelmaan! muuten seksiä on hiukka vaikea harrastaa, koska miekkonen ei halua... :'( tai jos haluaa niin ei halua "päästää sisään"...pelkää niin vauvan puolesta, vaikka kuinka selittäis ettei sillä oo vaaraa jne... en voi pakottaakaan...tai on sitäkin jo yritetty :ashamed:

jennaelle mielenrauhaa ja voimia!! en osaa valitettavasti auttaa...kun olen ensikertalainen, ja ite oot jo kakkosrundilla :saint: uskon kyllä että tokasynnyttäjäkin huomaa oikeat ja säännölliset supparit...mutta eihän mikään satavarmaa oo..

punahatun kommentti oli antoisa luettava, koska en ole ajatellutkaan asiaa tuolta kantilta..että voimien takia voi myös harkita sairaalaan lähtöä jos supparit pitkittyneet mut ei säännölliset... hyvä pointti!!! että ei se aina oo vaan niin, että kun tulee säännöllisiä jne...vaan esim. pelkkä tunne ettei jaksa tai kestä kivun kanssa on syy lähteä..

omaa päätä ja napaa mua hiukka harmittaa kun eilen kävin neuvolassa ja oma ihana terkka olikin jääny jo joululomalle, vaikka viimeks sano että on vielä tän kerran ( heti mietin että onkohan jotain sattunut vai kuinkas se nyt yhtäkkiä jäi..) ja vastassa oli nuori nainen, joo ei ikä mitään eikä sekään ettei sillä oo lapsia ( tiedän, kun kyse pienestä paikkakunnasta...) mutta jäi vaan tunne,ettei s emistään mitään tiennyt, ja siks en viittiny kyselläkään sellasia, joita oisin halunnu jakaa luottoterkkani kanssa...mutta oma häpiä, myönnän :whistle: se vAN SANo ettei vauvan pää ois kiinnittynyt vaik on ollu jo viimeset kaks kertaa terkan mukaan ja muutenkin tuntu olevan vaan "teoriatiedon varassa"...no aina ei voi voittaa...ja ens viikoks sain ajan sille terkalle, jonka nimenomaan vaihdoin pois luottamuspulan takia!! vähäks kiva mennä sille.... :x :eek:
no toivottavasti oon synnyttämässä eikä tarvis mennä... :|

ja sitten mua vielä valituttaa toi oma äijä.. ( anteeksi vaan negatiiv. lautaukseni! ) jotenkin tuntuu ettei se tajua mistään mitään eikä osaa sanojaan valita oikein, ei tukea, tsempata, antaa aikaa ja läheisyttä, on vaan omis maailmoissaan ja harrastuksissaan, ei kysele vointeja tms. enemmänkin oottaa vielä normaalia palvelua, siis johon oon ite syyllistynyt aiemmin, että passaan sitä..keitänkahvit, teen ruoan, tuon jahaen kippoja ja kuppeja sen eestä sohvalta...nyt ku en sitä tee ( en jaksa enkä halua ) ni on vähän ihmeissään mutta eipä tajuu et ois mun vuoro nauttia nyt noista iloista! joo ja ehkä oon vaan herkillä, mutta sen jos kenen haluisin sen ymmärtävän! se ei hetkahda mitään ellei lapsivedet mene sen lärviin suoraan litratolkulla, mun "vaivat" ei sitä paljoo liikauta..aattelee varmaan että liioittelen kaikkia kipuja, joita on ja jotka välillä saa mut haukkomaan henkeä... :/

allright, tämäpä positiivinen viesti kerrassaan :kieh:
joo fiilis ei ehkä ihan noin kamala just nyt oo, mutta sainpahan kevennyttyä lastia...
voi tätä elämän onnellisinta aikaa ja odotusta... ;)

katherine ja kultanen 38+4
 

Yhteistyössä