JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Huomenta,

Divinalle ja Findylle onnittelut kääröistä :flower:

Tsemppiä kaikille jotka lähteneet synnyttämään :hug: :heart:

Omaa napaa:Viime yön saldo jopa 1 kunnon supistus joka herätti, no yhestäkin on syytä olla iloinen =)
Anoppi oli tilannut vauvan syntymään tälle päivälle, mutta epäilen suuresti syntyvän vaikka sanoin että joo kun teki tilauksen. =)
Olikos se peräti 5% vauvoista syntyy ennen laskettua aikaa?Jos 60 000 vauvaa syntyy vuodessa niin sehän on huimat 3000 eli aika epätodennäköistä mun kohdalla.Vai onko se 5% 38+ viikolla?

Ei kai tässä ihmeempiä, siivous kutsuu :wave:

Punahattu ja Joulupukin apulainen 2008, 38+3 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: ja tsempitykset niille,jotka lähtee hakemaan omaa nyyttiä kotiin.
Täällä nukuttu yö todella sikeästi.Mies jopa nukkui pommiin,kun herätyskello ei soinut.En sit pääsekkään täältä kämpästä mihinkään tänään,kun ei oo tuota autoa.Neuvolaan kyllä pitää iltapäivällä mennä...mutta siis oireettomana mennään.
 
Jive-, mulla ne kivut tosiaan alkoi jo viikkoja sitten mutta silloin oli vielä lieviä - ajattelin kokoajan että hyvä vaan, tuleepa ajoissa ulos.. :whistle: Sillä ne jaksoi - nyt taas ei jaksais millään kun ei näköjään sitten syntynytkään :kieh: .

Mutta käy varuiksi polilla näyttämässä jos pahoiksi yltyy, mulla mennyt yleensä paikallaanollessa ohi.

Onnea taas tuhannesti vaavinsa saaneille =) =) :flower:

( . ) = kyllästys :headwall: . Eilis-iltapäivästä asti taas suppaili noin pari kertaa tuntiin Kipeästi, vääntäydyin hetkeksi vielä kaupalle... se tosin oli vikatikki koska koko reissun ajan sattui joka paikkaan, huimasi jne :ashamed: . Siihen ne sitten taas loppui, kun illalla katseltiin miehen kans leffaa ja makoilin tuossa sohvalla.

Tää on oikeasti niiiin turhauttavaa - noista ei kummastakaan tullut supistuksen supistusta ennen h-hetkeä, tää on nyt perjantaista asti pitänyt mut siinä uskossa että Nyt se syntyy.

*ruikutus* ...ja neuvolakin ois iltapäivästä |O

- Terhikki ja 40+1 -
 
merkkari ja nasu30, tsemppiä jos ootte lähteny kääröjä hakemaan!! Mä olen täällä täysin normaalissa tilassa, eli ei mitään merkkejä! Seuraavaks ajattelin kyllä hyppiä tasajalkaa, jos se vaikka sais vaavin tulemaan :LOL:
 
Merkkari toivottavasti pääsit tosi toimiin!!!!!!!!

nasulle samat sanat! Vissiin kohdunsuu aukee kun verta tulee? ;)
vauvahaaveita onpas kiva jos voit sille th akalle näyttää pitkän nenän. :D
Punahattu nyt on nimimerkit "oikein", jos tosta on taikaa siis, niin pian on sunkin vuoro! :kieh:
Muille Nyt pökköö pesään jos meinaatte olla kotona varmasti nyydin kans ennen jouluu.

(.) Eilen siis kaupoissa kierrellessä sain hammasta purra kun niin sattu. Kotiin päästyäni tulikin taas muutama kipee suppari. :x Sanoinkin miehelle et nyt on lahjat mitä on, en pysty enää sen enempää..... :ashamed:
Nimiä sit mietittiin ja ON tosi vaikeeta. Typsylle on tosi hieno ja kaunis nimi valmiina, mutta poikien nimet tuottaa hankaluutta. :headwall: Mies kun haluu oman maansa nimen ja mulla menee suomalaisten puolelle. Mun mieli nimistä mies ei oo syttynyt ollenkaan... Sit nimi mistä me molemmat tykätään on liian samanlainen neidin nimen kans... :headwall: Eli jo.
Laitoin lakanatkin nyt pikkuisen kori-kehtoon. Se on niin ihana systeemi. :heart:
Mulla on tänään sit vika ä-poli (neuvola perjantaina) ja muutenkin on kaikenlaisia kissanristiäisiä parin päivän ajan. Sit kun saisin lahjat paketteihinkin, niin olis melkeen kaikki valmiina. Liikaa hommaa, liian paljon tekemistä ja minusta kun ei oo ees enää kaikkeen, niin:
:headwall: :headwall: :headwall:
Kuulemisiin.

NP ja Tirri :xmas: 37+5
 
heipat kaikille!
Ajattelin tilaisuuteni tulleeni, esikoinen lähti leikkimään(saas nähä kauanko yksin viihtyy) ja pikku rinsessa nukkuu iskän vieressä sängyssämme.

Meille ei tosiaan itsenäisyyspvä vauvaa suostu, vaikka kovin toivoinkin, mutta jatkoille tämä vauva kerkesi ainakin melkein :LOL:
Poltot alkoivat 02 aikaan yöllä, mutta laskeskelin niitä rauhassa tonne neljään asti, enneku herättelin miestä. Empä ole ennen nähnyt sen nousevan yöllä ylös noinkin reippaasti, kyseli onko jo hoppu ja keitti sen jälkeen kaffet.
Minä tuskailin joskus siitä esikoisen hoidosta kun aika tulee, mutta kävikin niin onnellisesti että appiukko ja kihlattunsa olivat meillä jo perjantaista asti, joten sain huokasta helpotuksesta suuresti. Esikoinen oli suhtautunut tosi iisisti siihen ettei äiti ollutkaan aamulla vieressä, oli sanonut kysyttäessä että"'äiti on menny vaamaan neuvolaan synnyttämään" :)

Kuuden aikaan oltiin sairaalassa, kätilö joka otti vastaan oli ihanan symppis, mutta hän oli yövuorossa ei siis jäänyt avustamaan synnytyksessä. Aamuvuoroon saapunut kätilö oli rempseä vanhemmanpuoleinen täti ja sairaanhoitajaopiskelijapoika, lupasin hänen seurata synnytystä.. Aika meni aika lepposasti jonnekin klo 10 asti, mies vitsaili,mie naureskelin ilokaasuissani ja kuuntelimme ylex:ää... Joskus klo 11 jälkeen lääkäri laittoi kohdunkaulanpuudutteen, suosittelivat kyllä minspinaalia, mutta esikoisen aikana sitä kokeiltiin, eikä onnistanut joten en uskaltanut ottaa.
Ei siitä puudutteesta kyl mitään apua ollut, yhden supistuksen sen ohitti mutta sitten se oli yhtä helvettiä, kiemurteliun tuskissani sängsyssä ja purin miestä ranteesta. Hän oli kyllä korvaamaton tuki, ilman olisi ollut melko kurjaa, vaikkkei muuta tehtnyt juuri kuin piti kädestä ja hieroi selkää..eipä sitä kummempaa juuri pystykkään.

(Kauaa ei esikoinen viihtynyt yssikseen tuola, nyt se on kerännyt mulle jos minkälaista konetta tähän pöydälle,ajatus hiukan katkoaa)

Mitään ponnistuksen kestoja en muista tms, mutta 12.34 tyttö sitten syntyi, hiukan repesin ja vuodin verta aikatavalla, mutta kaikki tollanen unohtui miltei heti kun sain sen tummatukkaisen kaunottaren syliini. Mikään heiveroinen tää tyttö ei ollut 4390g ja 53cm pitkä, pisteet 9/10..

Osastolla oltiin sunnutaista keskiviikkoon, lääkärintarkastuksessa lekuri kehoitti ottamaan yhteyttä neuvolaan painotarkkailuun, koska paino oli hiukan laskussa lähtiessä. Mutta kun eilen neuvolatäti kävi punnitsemassa, ni paino oli lähtenyt hienosti nousuun ja miltei pelkästään rintamaidolla, mistä olen ylpeä koska esikoiselta ei imetys oikein ottanut sujuakseen.
Tyttö syö siis hyvin ja nukkuu tosi paljon, kerkeän olla päivisin esikoisen kanssa. Mieskin on nyt kotona, keskitytään nyt toisiimme, vaikka on meitä joi veljen porukka käyny katsomassa muuten on ollut rauhallista..
Pientä babybluesia ilmassa ja jokin ihme menetyksen pelko, kun kaikki on niin hyvin kuin olla ja voi..Itkettää pienet asiat, mut kuuluu asiaan..

Nyt alkaa keskittyminen herpaantua, koirakin haluaa tuolla jo ulos..
Onnea kaikille vauvaantuneille, täytyy ottaa joskus todella omaa aikaa ja lukea muidenki kokemuksia synnytyksestä ihan rauhassa..

Ja kovasti tsemppiä ja kärsivällisyyttä vielä odottaville!
 
Heippa vaan kaikille ja onnitteluja nyyttinsä saaneille ja tsemppiä muille.

Tässä hieman minun synnytys kertomusta.

Perjantaina 5.12 miehen kanssa keskusteltiin, että olisipa hienoa saada itsenäisyyspäivän vauva, no joo ilta aivan normaali ei merkkejä minkäänlaisia, saunottiin tietenkin, peittojakin oli tarkoitus heilutella, mutta väsy iski se siitä sitten. 6.12 heräsimme ennen lapsia ja ajateltiin hiukkasen peittoja heilutella, menin vessaan ja alkoi limaista veristä tulla. Ajattelin että olisiko se nyt sitten lähellä. Päivän mittaan sitten alkoi supistella kohtuullisia olivat tunnin ja puolentunnin välein. sitten neljän aikaan iltapäivällä alkoi kunnolla ja niitä alkoi tullakin 5-10 min välein no siinä tuumailtiin lähteäkö vai ei, kävin saunassa ja mies soitti papan lasten hoitoon ja supistukset kävivät aikas ärhäköiksi ja lähdettiin ajeleen sairaalaan kuitenkin näyttämään tilannetta. 18.10 oltiin sairaalassa 5cm olin auki ja eikun synnytyssaliin 18.30 sain spinaalin aaah... sitä nautintoa kun kivut hävisivät. JA 19.59 poika syntyi (rv39+3). Yllätyin itsekin kuinka nopeaa kaikki sitten tapahtuikaan. Kaikki meni hyvin ja kätilöt olivat ihania, kyllä jäi positiivinen mieli.
Nyt sitten tuhisee ihana poika kainalossa :heart:

Hyvää joulun odotusta kaikille :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
Heippa =)

Onpa ketjulla pituutta... Tunnustan että en nyt kyllä ihan heti synnäriltä palattua jaksanut kahlata koko ketjua läpi!

Onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart:

Ja terveisiä siis synnäriltä =)

Johan mä kauan sitten kävin kääntymässä ja ilmoitin että neiti on maailmassa.. Mut nyt ollaan kotona (oltu jo aika pitkäänkin...), ja se "oikee" elämä alkaa synnärin jälkeen.

Tyttö siis syntyi 27.11., 4315g/50cm, ja sektiolla. Sehän oli suunniteltu perätilasektio.. Ja ei harmita ollenkaan etten ottanut kuuleviin korviini sen yhden ilkeän läkärin puheita joka sanoi että mulla on paha asennevamma kun en alakautta suostu synnyttämään.. Ei yli nelikiloisia kai tarvi?! Tai ainakaan asenne ei oo kamalan pahassa pielessä vaikkei siihen puuhaan ryhdykään..

Synnytys meni mielenkiintoisesti, vähän "sivupolkuja". Mentiin sairaalaan aamulla klo 7 tarjonnan tarkistukseen. Perätilassa oli edelleen, joten matka jatkui synnyttäneiden osastolle vaatteiden vaihtoon. Edellisiltana piti itse laittaa sellainen pienoisperäruiske kotona, sairaalassa ei enää kuulemma suolta tyhjennellä ennen sektiota. Olihan muuten kamalaa; ajattelin et alkaa synnytys jo siitä peräruiskeesta kotona :D No joo. Osastolla laitettiin katetri (yääh...) ja sit odoteltiin.. Leikkaus oli ohjelmoitu oleen 8.45 mut odoteltiin... Ja odoteltiin... Vasta puolen päivän jälkeen päästiin saliin.
Spinaalia laittamassa oli ihan tuore anestesiaan erikoistuva.. Pisti mua ensin kyljelläni maaten kolme kertaa selkään - ei onnistunut - ja sit mut käskettiin etukumaraan istumaan ja taas yritettiin. Kolme kertaa poika kokeili siinä - ei onnistunut. Sitten seniorilääkäri totesi että eiköhän hän yritä välillä, ja onnistui ihan elegantisti. Eli aika kallis potilas olin, kun seitsemän spinaalineulaakin tuhlaantui =)
Puudutuksen jälkeen mun verenpaineet romahti, mutta se on kai suht tavallista spinaalin yhteydessä, ja niin mulle kävi edelliselläkin kerralla. Pari kertaa sain lääkettä siihen, ja olo helpottui nopeasti. Vauvan ulosautto oli hankala; lääkäri puri hammasta ja murisi hoitajalle että "vedä siitä, paina NYT TUOSTA!!!!" ja vetkutus ja tuuppaaminen oli niin kovaa että mä heiluin pöydällä. Tuloksena vauvan lantio mustelmilla.. No, se onneksi hoitui parin päivän panadolilla vauvalle. Mutta ei kivaa. Lääkäri myöhemmin kertoi, että vauvan lantio oli jotenkin mun häpyluun alle hakautuneena ja hartia sen päälle, että olisi voinut estää alatiesynnytyksen ihan jo sekin kokonaan. Onneks ei tarvinnut yrittää.. Kun vauva oli syntynyt häntä näytettiin mulle, ja sitten lähtivät kätilön ja iskän kanssa pesulle. Vauva sai 8/9 pistettä, yhdet pisteet lähti aluksi jäntevyydestä ja väristä, ja 5min iässä enää väristä. Eli ihan hyvinvoiva typykkä =)
Puudutus mulla hävisi sitten aika nopeasti, niin että jouduin vaatimaan kipulääkettä jo leikkauksen aikana lisää. Sain sitten kolme kertaa suoneen lisäapua, kun haavan sulku kesti ja mulla jo jalat liikkui ihan mukavasti. Hyvin päästiin loppuun, ja mut kärrättiin heräämöön. Siellä sain lisää kipulääkitystä suoneen, ja kohtua käytiin painelemassa tasaisin väliajoin. Se on musta melkein inhottavin kohta sektiossa, kun sitä pitää heti painaa.. Vauvankin sain jo heräämössä rinnalle :heart: Kätilö toi hänet ja isän mua moikkaamaan, ja sain pikkuruisen jopa alasti riisuttuna iholle. Se oli musta aivan ihanaa, ja parannusta edelliskertaan! Vauvan syötyä kätilö vei hänet jo edeltä synnyttäneiden osastolle, ja isä lähti kotiin käväisemään tullakseen sitten isojen sisarusten kanssa illalla katsomaan meitä. Mulla heräämössä olo venyi kuitenkin vielä, kun aloin siellä vuotaa vähän enemmän.. Leikkauksessa vuotoa tuli vaan jotain 280ml, mutta heräämössä sitten aika pitkään leikkauksen jälkeen yllättäin kohtua painaessa tuotos olikin sellainen sekametelisoppa verta ja hyytymää, että hoitajille tuli kiirus. Vetelivät verhoja eteen ja alkoivat puhua toisilleen kiertoilmauksin =) Gynekologi ja anestesialääkäri soitettiin paikalle ja labra ottamaan perusverenkuvaa.. No, oksitosiinitipalla sitten onneksi saatiin vuoto hidastumaan, ettei tarvinnut alkaa haavaa avaamaan ja uudelleen sulkemaan. Hemoglobiini oli muuten sairaalasta lähtiessä sitten 92, en enää muista paljonko se oli siellä heräämössä. Niin ja vuotoa yhteensä joku 1,7litraa. Eli tuli stä siihen seräämön petiinkin aika loraus :D
Osastolle sit päästiin, ja isä ja sisarukset sekä mummo ja mun sisko kävivät ekana iltana meitä katsomassa =) Toivuin aika nopeasti, pari päivää meni niin etten vauvaa uskaltanut itse nostaa. Kipulääkettä sain säännöllisesti sairaalassa ja vielä kotonakin; ketorinia ja panadolia. Imetys lähti vähän hissukseen käyntiin; sairaalassa vauva sai parhaalla kerralla 65ml lisämaitoa ennen kuin tyytyi.. Mut kotona ollaan onneks toistaiseksi pärjätty pullotta =)

Ja neljäntenä päivänä sit jo kotiuduttiin, ja se oli melkeinpä parasta koko keikassa heti vauvan saamisen jälkeen =) Oli hauskaa mennä kotiin lähtiessä päivystyspolin läpi, kun siellä on paljon vanhoja työkavereita. Näkivät siinä vauvaa sitten hekin.

Kotona ollaan nyt sit oltu jo kaks viikkoa :eek: Onpa aika mennyt nopeasti! Täällä taustalla oon kyllä lähes joka päivä käynyt teidän kuulumisia kurkkaamassa, mutta ihmeesti aikaa ei oo oikein kirjoitella.. Vauva nukkuu lyhyehköjä unia ja joulujuttujakin pitäisi laitella. Eilen just oli siivooja tekemässä oikein suursiivouksen, ihanaa. Mites te muut olette jaksaneet valmistella joulua? Vauvautuneeet ja edelleen odottajat?

Hirmuisesti onnea kaikille nyyttinsä saaneille! Ja jaksamista vielä pyöreänä vaappuville, uskokaa pois, äkkiä selopulta menee vaikka odottavan aika onkin pitkä!! Ja hei, arvatkaas onko ihana olo kun on 13kg vähemmän painoa kuin kolme viikkoa sitten :D Oon ihan onnessani, vaan 2kg vauvakiloja jäljellä ja vanhat farkut mahtuu päälle! Pakko on vähän tuulettaa :D

Tulipas piiiitkä sepustus.. Hups :whistle:

Mukavaa ja rauhallista joulunalusaikaa!! Me lähdetään nyt Siirin kanssa jouluostoksille! :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Terkuin Aubrieta + "Siiri" kohta kolme viikkoa
 
tervehdys naiset........
onnea onnea kovin tuoreille äideille!!! :flower: :heart: ja koko perheelle :heart:
nasu mullakin on ollut hieman veristä tiputteluvuotoa ja kävin siitä näytillä, ottivat vauvan sydänkäyrät ym. ja anoivat että AINA pitää mennä näytille jos vuoto kirkasta, ei -limaista...vaikka tulis vaan vähänkin. joten kannattaa käydä tarkistuttaan tilanne!
mutta kaikki oli hyvin ja sen jälkeen vuotoa ei oo tullut.. nyt vaan ootellaan että "show" alkais... =)

syysvauvalle isot onnittelut!!! voi juku, ihana varmasti tummatukkainen tyttö :heart: :saint:
...ilokaasu auttoi sitten vähän?? ite mietin että osaankohan sitä hengitellä...muutenkaan en oikein osaa nenän kautta hengitellä... :ashamed:

aubrieta iso :hug: sinulle ja onnittelut!!! olet selvinnyt hurjalta kuulostavalta tapauksesta...onneksi loppu hyvin ja kaikki hyvin!!! :saint: :flower:
jaa...joulua laitoin jo marraskuun lopulla kun äippäloma alkoi..enää en tee muuta ku pientä leipomista ja "siivouksen" ylläpitoa...
voisin viettää aaton mielellään sairaalassa...oispa sekin kokemus kun esikoinen tulossa ;)

jaahas... niin hyvä yö takana, ei supisteluja tms... ihan ketuttaa.. syntyyköhän tää tänä vuonna......

kathe ja kultanen 38+3
 
Eilen oli neuvolassa käynti, ei oikein mitään ihmettä. Hemppa oli noussu 131:een, vaikka lopetin nyt raudan juonnin!! Sf oli 35 ja rv (ultralla varmistettu) ja sano että ilmeisesti on kiinnittyny. Eilen vihloi taas tosi kovaa ja kova paineen tunne alapäässä, eipä sitten muuta.
Mä niiiiin kovasti haluaisin, että tällä viikolla alkais..mutta ei se haluaminen taida hirveenä auttaa =)

Milja +vaavi 38+6
 
Ilmottautuminen tälle päivälle :wave:
Kiitos synnytyskertomuksista :heart:
Täällä on ihan järkyttävät liitoskivut! Sunnuntaina tuntui vauva poraavan itseään alaspäin, joten johtuu lienee siitä. Suppareita ei nyt hirveesti oo tullu, ja alan epäillä tuleeko tää ikinä. Noh, ei se nyt kuitenkaan montaa viikkoa enää voi olla ;) Oman olon takia kyllä haluisin jo päästä...
Joulu on täällä laitettu, puuttuu enää kinkku ja kuusi =) Kuusesta en oo ees varma tuleeko (mä kyllä niiiin haluisin) kun en tiedä mihin saisin sen mahtumaan :|
En oo vieläkään saanu aikaseks pestyä sitä saunaa, ja nyt jotenkin ei nappaa kun koko alakertaa särkee... mut ei mulla muutakaan tälle päivälle oo..

Viivi ja Masi 39 POKS

*noussut totaalisen väärällä jalalla aamulla ihanan kanin ansiosta*
 
Sokerirasituksessa käyty... :wave:...0t arvo oli hyvä (5.3) 1t arvo oli vähän koholla (12.6) ja 2t arvo oli hyvä (6.9) labrahoitaja vaan sano, että ihan hyvät, että ainoastaa tuo 1t arvo on vähän kiikunkaakun...naurahti se itsekki ku sanoin, että tuskin alkaa silmäkovana kyttään tota arvoo, ku LA on ensviikolla :LOL: ...
vaikka voin kyllä jotenki kuvitella, että se mun TH laittaa mut johonki seurantaan.... :kieh: ...mikä kyllä näillä viikoilla olis aika naurettavaa, ja se että jos yks arvo on vähän koholla/kiikunkaakun, nii eihän se nyt tarkoita että mulla nyt on RD :D

vauvis neiti 38+2
 
Moikka ja Onnittelut vauvan jo saaneille ja zemppiä muille!!!

Meidän tytöt syntyi 29.11 A tyttö 2850g ja 47cm, B tyttö 2790g ja 46 cm.
Terveitä lapsia ja kolme päivää vaan oltiin sairaalassa.
Nyt on täällä arki lähteny hienosti pyöriin ja yölläkin herätään vain kerran syömään eli nukkuakkin saadaan! :D

Mutta onnea siis kaikille.. musta ei varmaan enää paljoa kuulu kun enemmän kirjoittelen monikko palstalla!

Niin ja hyvää joulua kaikille!!!! :heart:

Millis ja tytöt 2vk ja 3pv.
 
Onnea Millimenninkäinen typyköistä :flower: :flower:

Vauvis:Eihän se sun terkka enää millään kerkeä laittaa sua seurantaa jos kerran viikkoon käyt siellä, eli enintään 3 käyntiä siellä enää ja jos jostain syystä laittaa sut äippäpolille niin sittenhän sun ei tarvitse ollenkaan käydä neuvolassa vaan riittää ne seurannat.Toisaalta niin uskomaton toi juttu että mistä sitä tietää mitä se keksii. :kieh:

Nullpoints:Nyt on nimi kohallaan, mutta epäilen ettei tää vauva sitä kuuntele, aika jäärältä tuntuu. ;)

Joulunlaitosta:Meillä joulu on ihan auki, riippuen että syntyykö tämä milloin.Eli lähetään Anoppilaan jouluksi mikäli tämä syntyy ja mä voin hyvin ja taas mikäli ei synny niin sitten mietitään päiväkohtaisesti asiaa.Siivoukset tehty normisti ja kuusen haluisin kun tuo sitä tuoksua, mutta ruoka riippuu nyt ihan tästä tulevasta vauvasta tai sen tulemisesta.Eli ensi tiistaina pitää ruoka ostaa tänne mikäli tämä ei ole syntynyt.Vaikeeksi menee.Anoppila on Heinolassa joten ei täältä ole kuin reilun tunnin matka sinne ja onhan lahdessakin sairaala mikäli nopeaan alkaa tulee.Katsellaan ja ihmetellään. :whistle:

Kiitoksia synnytyskertomuksista :flower: :heart:
 
Moikka! Tulin vain ilmoittamaan että kauan odottamani päivä tuli sitten vihdoinkin! Eli tänään viikot poksuu *rv37* B)
Nyt sitten odotellaan että jotain tapahtuisi...Ja tietysti olo on ihan sairaan hyvä pitkään aikaan! Eli merkit loppu tähän kun seinään. On se uskomatonta miten monta viikkoa olen kipuillu kotona ja kärvistelly ja pelänny ennenaikaista synnytystä ja nyt kun vois tapahtua niin ihan tyhjää teettää :kieh:
Luulempa että paras on heittää hanskat tiskiiin ja antaa koko homman olla. Ei kannata miettiä koko synnytystä enää.
Nyt oli kiire, kommentoin paremmin myöhemmin!
sarabi rv 37 :heart:
 
Kivaa, että oli taas tullut monta synnytyskertomusta!

Joo täällä ollaan edelleen :( Menin takas nukkumaan ja heräämisen jälkeen ei supistuksia, vaikka niitä ehti tulla jo puoli kolmesta kymmeneen asti! Kivaa, että yön valvoo supistuksissa ja sitten ne loppuu :kieh:

Katherine. Se vuoto on rusehtavaa eli ei sillä tavalla kirkasta mutta mukana ei kyllä mun mielestä ole limaakaan. Täytyy varmaan soittaa päivystykseen ja kysäistä...

Nasu 40+5
 
Merkkarikin ilmoittautuu! Ne lupaavat supparit loppuivat sit kuuden maissa aamulla... Onkohan mun suppareissa joku vika?! Ne kestää aina sen 5-6h ja sitten lopahtaa. Pakko sanoa, että prkl. Ei tätä kyllä enää kauaa jaksa, nyt kolme yötä supistellut, ei saa kunnolla nukuttua eikä päivälläkään oikeen levättyä kun suppailee sillonkin. Limatulppa tuli eilen kokonaisena mönttinä, ehkä tää tästä...

Nasulle kanssa tsempitys, toivottavasti päästäs pian lähtemään... Aika samanlainen tilanne molemmilla ja samat viikot, hih! :D

Niin ja kiitos synnytyskertomuksista! Niitä on mukava lukea :)

Millimenninkäiselle onnittelut vauvoista! :heart:

Merkkis 40+5 :heart:
 
Hep, paikalla edelleen. Polilla vierähti tovi, otettiin käyrää ja odoteltiin lääkärille, mutta täällä täysin epäkypsä tilanne ja käynnistysaika on nyt sitten pe:lle rv:lle 41+6! Kuka saakeli on keksinyt tommosen lasketun ajan..eikös se vaan olis parempi, jos alunperin todettais vaan, että "joskus joulukuussa", niin säästyis pieni pää monelta ajatukselta!

Ente 41+3
 
Kiitokset synnytystarinoista! ja millimenninkäiselle onnittelut prinsessoista! :flower:
Neuvolassa käyty.Siellä oli joku sijainen tänään.Hempan otti ja se olikin noussu 135.Mihin oon kyllä enemmän,kun tyytyväinen.Muuta uutta asiaa sit ei tullukkaan...

 
Ente miehen kanssa täällä pohdittiin, että jos ens kertaa tulee niin vois muille ilmoittaa kaks viikkoa myöhäisemmän lasketun ajan. Tosin joku voisi ihmetellä miten jää äitiyslomalle niin aikaisin.

Merkkari joo samiksia ollaan kun supistukset ei tunnu jatkuvan. Nyt oon jo kaks kertaa luullut, että pääsen ihan oikeasti lähtemään sairaalaan. Mulla ei ole tullut kuin teelusikallinen limatulppaa, joten ei sikäli yhtä hyvä tilanne.

Onneksi on tää palsta missä kuluttaa aikaa :)
 
Ilmoittaudun vain, ei uutta kerrottavaa...

Millimenninkäiselle lämpimät onnittelut tyttösistä! :flower:

Syysusvalle, Aubrietalle ja Iittalalle kiitoksia synnytystarinoista!

Vauvis: eipä tolle asialle enää mitään voi! Tietenkin kannattaa vältellä kovin sokeripitoista (tai yleensä hiilaripitoista) ruokaa, syödä lautasmallin mukaan ja sitä rataa, mutta eipä sillä näillä viikoilla enää suurta vaikutusta ole, paitsi korkeintaan siihen ettei vauvan oma insuliinintuotanto joudu liian koville (koska r-diabeetikolla sokerit menevät istukasta läpi, jolloin vauva joutuu tuottamaan lisää insuliinia, ja jos se jää kovasti päälle syntymän jälkeen niin vauvan sokeriarvot saattavat laskea liian alas). Mutta kysele teidän ä-polilta mitä ne siellä aikovat tehdä asialle vai katsotaanko tilanne normaaliksi.

Niin ja noista sun arvoista en osaa sanoa, ne kun vaihtelevat eri puolilla Suomea, meillä ne ovat paasto 5,3 ja 1 t arvo 10 ja 2 t arvo 8 jotakin. Minä kärähdin tuosta paastosta, mulla se oli just 5,3 ja dieetille laitettiin. 1 t arvokin oli lähellä rajaa, 9,7. Mutta noihin vaikuttaa jonkin verran myös labrojen mittauskäytännöt, eli eri puolilla tehtyjä mittauksia ei pidä suoraan vertailla keskenään.

JouluvalmisteluG: enpä ole jaksanut oikein mitään. Suurin osa lahjoista on hankittu (kun olen yrittänyt tätä shoppailu-ässääkin epätoivoissani) mutta pakettiin en ole jaksanut laittaa kuin pari. Kortit kirjoitettu mutta postittamatta, mitään ei ole siivottu (paitsi nyt tätä normaalia pikaimurointia tms.), ei laitettu ruokaa eikä koristeltu. Eikä kyllä nappaakaan yhtään. Ei tässä kämpässä oikein jaksa joulua laittaa, kun tuo alakerran möykkäremmi kuitenkin taas hilluu kaikki joulunpyhät. Ja mulla vaikuttaa tunnelmiin kyllä ihan älyttömästi se, jos ei omassa kotona saa olla rauhassa.

Entelle tsemppiä perjantain odotteluun, nyt ainakin tiedät milloin viimeistään alkaa tapahtua!

Merkkarille ja Terhikille :hug: , tosi raivostuttavaa kun lupaavat supparit lakkaavat. Ja Nasu30:lla ollut samaa myös.

Täällä ei sitten ole ollut mitään! Eilen illalla sain ehkä yhden supparin kun istuin päivän touhujen jälkeen sohvalle... Eiliset ässät olivat shoppailu ja suklaa, sitä nännien hiplailuakin kokeilin, ja vähän yrittelin akupisteitä mutta en oikein itsekseni jaksa selkäpuolta hieroa, milläköhän miehen innostaisi... Mutta jotain voisi kyllä alkaa tapahtua että saisi alakertaa kypsyteltyä, synnytyksestä en anna itselleni lupaa edes haaveilla ennen vuodenvaihdetta.

Grynna 39+0
 
Taitaa olla noi tunteet vahan herkassa kun poru meinaa tulla kun lukee noita synnytyskertomuksia. :/ Niin ihania juttuja ja voi vain kuvitella sen tunteen kun se oma vaavi lopulta saapuu maailmaan ja hanet nakee ensimmaisen kerran. Ah sita ihanuutta! :heart: Ja taytyy sanoa etta toi ajatus siita etta painokin tippuis ittelta noi nopsasti on aikas mukava.. :LOL:

Noista suppareista jotka tulee ja menee; meille sanottiin valmennuksessa etta varsinkin ekasynnyttajilla kohdunkaula nojaa taakse ja sen pitaa siirtya oikeaan asentoon ja se voi aiheuttaa noita suppareita pari paivaa ennen synnytysta. Kuulostaa silta etta siella paasette kohta tositoimiin!!

Se tissien hiplaus muuten erittaa elimistoon oksitosiinia (samaa ainetta mita on siina kaynnistys-tipassa???). Kuulemma sita pitais vaan harrastaa n. 2 h paivassa etta auttais, mulla ainakin vois tulla itku kun ne on niin herkat. :LOL:

Kokeilin muuten sita ruotsalaista "koivet ylos" vinkkia ja kylla se tais yhden supparin saada aikaiseksi... Kaikki neuvot ja vinkit on kylla tervetulleita!

(.): Mies vei tyton tanaan kouluun ja ma sain kompia takaisin sankyyn; nukuin sitten 1130 asti!! Vielakin vasyttais. Nyt pesin sitten kylpparin ja ihme kylla se ei aiheuttanut narastysta niin kuin yleensa... Oliskohan vauva kunnolla laskeutunut... Kay kylla aikas kipeasti tonne hapyluihin etten ihmettelis. Meikalaisen seuraava neuvola on vasta 29.12 - rv. 40+6!! Ketuttaa taa naiden systeemi ja luotto on mennyt melkoisesti... Peruutin sitten sen ajan sinne sweeppiin. Kai taa tasta tulee kun tulee, koitan olla ajattelematta koko asiaa.

Tyton isa tulee perjantaina hakemaan sen jouluksi luokseen joten meilla ei ole hirveasti tehty joulua kotona. Naa murrot sun muut on vahan jarkyttanyt tata meidan jarjestysta ja mielenrauhaa ja siina on tollaset jaanyt kakkoseksi. Mutta syntyy se tunnelma ihan kynttiloista ja musiikistakin.

Naputtaja ja Sean (rv. 39)
 

Yhteistyössä