En mä teitä hylkää! Joo, ehkä mä vaan täällä lueskelen ja kirjoittelen, kun te ootte niin kivoja. =)
Taas lisää vauvoja! Onnea!
Mietin tässä omia merkkejä synnytyksen lähestyvästä käynnistymisestä ja toi miehen kanssa tappelu on ainakin epävirallisesti yks selkee merkki. Meillä oli kunnon sotatila käynnissä, mutta kaikki kirveet haudattiin siinä vaiheessa kun tuli lähtö. Toinen juttu oli hyvät yöunet, paitsi sinä yönä, jolloin lapsivesi tuli. Ja ne ässät toimii OIKEESTI! Kokeilkaa!
Noista
supistuksista... Kukaan ei voi oikeastaan sanoa, mitkä on niitä oikeita supistuksia. Mulla ne alkoi niinä mietoina menkkamaisina juilimisina selässä ja vatsassa, silloin lapsiveden menon jälkeen. Jatkuivat todella pitkään aika lievinä, siedettävinä, kunnes n. kolme tuntia ennen synnytystä muuttuivat nopeasti kivuliaiksi. Tuntuivat enemmän etupuolella ja siihen kätilöopiskelija totesi, ettei se vauva tule vielä pitkään aikaan, kun supistusten pitäisi tuntua selässä. Niinpäniin. Tuli aika kiire!
Mies nauraa vieläkin mun synnytyksen jälkeisille adrenaliinihuuruille, kun toinen jalka halvaannutettuna pomppasin ylös, meinasin lentää nenälleni, sain haettua jonkinlaisen tasapainon ja aloin siivota synnytyssalia ja räpsiä kuvia.
Mähän pelkäsin alun perin synnytyksessä sitä, että sen jälkeen täytyy melkein heti kävellä omin jaloin osastolle...
Ihanaa oli, että olin ottanut omia vaatteita vauvalle. Siellä oli niin paljon vauvoja samanlaisissa, samankokoisissa sairaalan tylsissä vaatteissa. Aika turhamaista, mutta mun mielestä oli kiva pukea vauvaa ja kiva näin jälkikäteen katsella kuvia vauvasta sairaalassa kivoissa vaatteissa. Paljon tuota kiva -sanaa, sori. :ashamed:
Kyllä munkin käy vähän sääliksi sitä huonekaveria ja sen vauvaa. Ei sekään äiti saanut nukuttua ja mä jouduin kestämään sitä kiljumista vaan pari päivää, mutta sillä naisella se saattaa olla puolikin vuotta! Ja vauvathan ei itke turhaan, niin joku hätä sillä raukalla oli. Voivoi. Kamalaa, mitä ajatuksia äärimmilleen viety väsymys teettää! Siellä henkilökuntakin oli stressaantunu siitä ruuhkasta ja osa purkikin sen meihin "asiakkaisiin". Ei oo kyllä varmaan helppoa olla hoitsu.
No, enpä tällä kertaa vie enempää palstatilaa.
Aino & "Lumi" 8 vrk