JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Boe
ONNEA KAIKILLE JO KÄÄRÖN SAANEILLE :heart:

Terveisiä uudesta kodista. On siivottu, kuurattu, puunattu, saunottu ja vaikka mitä, mutta poju ei juurikaan ole kommentoinut puuhiani... NKL:lla keskivikkona sovittiin treffit rv 40+4 eli eipä taida olla kiirettä synnyttämään, ainakaan lääkärin mielestä. Todennäköisesti yli mennään niin että heilahtaa.

Poju on nyt 3,5 kg eli ei ihan päästä toivon mukaan sinne 4,5 kg.

Ihanaa joulun odotusta kaikille :heart: :heart:

38+1
 
KIITOS neitim!!! :flower: :heart: Mä voin alkaa täällä kaikessa rauhassa odottelemaan sitä synnytystä kun tiiän että joku päivittelee listaa!

Eilen illalla suppareita tuli säännöllisesti puoleen kahteen saakka yöllä, sitten mä menin nukkumaan, eikä peiton alla ollut uusia perheenjäseniä aamulla kun herättiin :LOL: . Nyt mä toivoin tälle illalle vähän samanlaista rupeamaa, mutta tuntuupa siltä että turhaan toivoin.

Huomenna se on sitten ensimmäinen joulukuuta, maaginen LA. Mä oon kovasti yrittänyt jutella massulle, että sulla olis kuule synttäripäivä huomenna, mutta ei se taida totella. Vikuripää pienestä pitäen :D .
 
Heipparallaa, täällähän olikin jo uusi pino valmiina, kirjoittelin epähuomiossa vanhaan, no mutta en nyt jaksa samoja enää kirjoittelemaan korkkaan nyt tämänkin vain samalla, tiistai jänskättää!!!
Vennu ja Tonttu POKS 37+0
 
Oho,
onpas täällä tapahtunut näiden muutaman tunnin aikana jotka vietin muualla kuin koneella! Joulukuun pino jo tänään ilmestynyt ja heti kaksi sivua tekstiäkin :LOL:

Kiva että Mussupussulla on alkanut mennä mukavasti vauvan kanssa. Voi että tuli ihan itku sen huonetoverisi vauvan takia, pieni raukka vain itkenyt ja itkenyt eikä äiti osannut (halunnut? pystynyt?) tehdä asialle mitään. Toivottavasti heillä nyt menee jo paremmin! Huh, vieläkin ahdistaa :'(

TooQT-parka, käynnistymisen kestäminen on kyllä sietämätöntä. Onneksi tilanne vaikuttaa lupaavalta!

Ai miten kurja juttu, että Nyty oli sulun joutunut kokemaan! Kyllähän tämä mahdollinen joulunpyhien aikaan synnyttäminen hirvittää, kun niitä sulkuja on (ainakin E-Suomen) sairaaloissa muinakin aikoina. Tosin esikoinen syntyi kesällä (2007) ja silloin myös ennustettiin kesälomien takia pahaa tilannetta, mutta ainakin silloin kaikki meni hyvin. Toivotaan, että meillä kaikilla menee nytkin!

(.) Mulla myös napsahti maha tänään kerran! Oli kyllä "hassu" kokemus, ja jos ei täällä olisi ollut asiasta puhetta, en varmasti olisi edes tajunnut että se mahasta kuuluu, saati että mistä on kyse.

Ja ne kaipaamani supparit (harjoitussellaiset) palasivat monen päivän tauon jälkeen, äsken sohvalla lueskellessa tuli muutama melko peräperää. Josko tää tästä joskus :xmas: . Eli Jive, mulla lähinnä vatsa kiristyy/kovettuu, on ihan pinkeä siitä päältä, napakin tuntuu tulevan paremmin esiin :D. Ja vatsassa vähän sellainen tunne, kuin joku puristaisi sitä kaksin käsin kasaan (en osaa sitä oikein hyvin kuvata, mutta sinnepäin). Aina kuitenkaan se puristus/kiristys ei ole kovin voimakasta ja huomaan supistuksen siitä, että mulle tulee aina sellainen hengen salpautumista muistuttava tunne supparin aikana. Siitä huomaan että ai jaa, ja kun kokeilen mahaa, se tuntuu kireältä. Napakammatkaan supparit eivät ole mulla kipeitä, tuntuu vaan se puristus kovemmin ja hengensalpautumistunne pakottaa keskittymään hengitykseen ihan kunnolla. Jaa aina joskus tuntuu alaselässä/persiissä sellaista kivunomaista ikään kuin paineen tunnetta (tai jotain, voi elämä kun ei osaa selittää näitä tuntemuksia...).

Eikun nyt oikeesti petiin

Grynna, parinkymmenen minuutin kuluttua 36+6
 
Vielä - laitan linkin marraskuun pinoon, koska sinnekin on tullut paljon juttua viikonlopun aikana; suppareista, sairaalaan menemisestä, unista ym. joten käykääpä lukemassa nekin jos ette viikonlopun aikana koneelle ehtineet =) . Laitoin nyt linkin vikalle sivulle, mutta siitähän voi sitten kelailla taaksepäin :).

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218089,1050
 
Grynna, ok, kiitos valaisusta :)! Kyllä mulla sitten on paljonkin supistuksia. Eilen illalla oli vähän väliä ahdistava puristus mahassa ja koko maha pinkeä pallo. Nyt sama homma vähän väliä.. mutta ei nämä kipeitä sinänsä ole, ihan lievänlievää menkkajomotusta ja inhottavaa tunnetta alaselässä. Ja tuntuu että maha puristuu. Mutta siis ilmeisesti kuiteskin jotain tapahtuu, jee :) .

Voimia kaikille kärvistelijöille!!


muoks. varovasti veikkaan, ettei oma mene laskettuun aikaan asti.. rv 34 lähtien on ollut menkkamaisia kipuja, nyt rv 36+4 ja aina vaan tulee pahempana nuo tuntemukset. Eihän sitä ikinä tiedä, mutta tältä tuntuu nyt.. Onko muilla vastaavia tuntemuksia omasta tilanteesta, meneekö yli vai ali :D ?
 
maarith
vennu multa on menny ihan ohi,että minkä takia sulla käynnistetään jo nyt?

Täällä turvotusta edelleenkin,mutta ei ehkä ihan niin pahana,kun oli tuossa lauantai iltana ja eilen.Nilkkoja särkee ja jotenkin nivelet kipeinä.Täytyy siis tänään soittaa neuvolaan,mutta kun sinne on soittoaika vasta 12-13 niin tässä menee aika odotellessa. :| Tuonne ei siis pääse läpi aikasemmin,kun puhelut menee tuonne keskustaan :x
Muutenkin täällä saa odotella,kun pitäis tuolta naistenklinikalta tulla puhelua..no saa nähdä muistaako ne soittaa vai ei.

 
B-7
:wave: Täällä vaikka mieluusti muualla! :ashamed:

Yön unisaldo n 2h!Pää jomottaa :headwall:
Mutta nyt lähden kyllä kauppaan,vien pienet puistoon jne.

Mistä mieleeni gallup.
Moniko vielä ajelee autolla huoletta?

Itseä hiukan hirvittää ajella,jos vaikka synnytys yht`äkkiä starttaa.Kun noi pienemmät kuitenkin mukana.Toisaalta tuntuu hölmöltä istua kotona passissa ja odottaa jotakin tapahtuvaksi ;)

Edellistä pinoa taaksepäin kun selaisin ,olin ihan oikein kirjoittanut että vaikka oireet lupaavat,varmaan roikun täällä tuskaisena yliaikaisena ja niin tässä varmaan käykin.
No on sentään jo joulukuu =)

Voimia ja iloa kaikille tähän päivään!Se on sitten meidän kuu =)
Babyseven ja seiska rv 39+2
 
babyseven en ole tullut edes ajatelleeksi tuota autolla ajoa, siis ajelen ihan normaalisti , vaikkakin aika harvoin kun miehellä yleensä päivisin auto töissä ellen välttämättä sitä "varaa" jonkun menon vuoksi :p ainut mikä rupeaa olemaan tosi hankalaa on ratin taakse mahtuminen :( koska olen siis todella lyhyt niin penkki on vedettävä ihan eteen ja sitten ratti hankaakin koko ajan masuun :(

täällä ei vielä mitään merkkejä että synnyttämään pitäis lähtee vielä pitkiin pitkiin aikoihin...en kyllä yhtään pahakseni pistäis jos pikkunen haluais tulla hiukan etuaikaan, koska varsinkin nukkuminen rupeaa jo olemaan tuskaa tän mahan kanssa..mutta vielähän tässä on aikaakin sinne laskettuun aikaan :whistle: :)

maria & pikkuinen 37+4
 
Jep se on nyt meidän oma kuukausi :xmas:

Kylläpä oli ihanaa kun sai nukuttua yön pitkästä aikaa hyvin, kerran vessassa ja ysiltä sit lapsukaiset herätti :whistle:

Täällä ei taasen lähdön meininkiä ole ollut, viikonloppuna suppaili ihan mukavasti, mutta ovat hävinneet kuin tuhkat tuuleen :kieh: .

Autolla minä huristelen päivittäin aikas huoletta olen menevää sorttia ja en kestäisi jos ei pääsisi autonrattiin. Tänäänkin aion lähteä liikenteeseen, ja kaupat ei ihan tuossa lähellä ajomatkaa n 1/2h.

iittala 38+5 :heart:
 
Täällä vielä :wave:

Supparit kanssa nähty viimeksi perjantaina iltapäivästä... siitä lähtien kuitenkin älytöntä vihlontaa alapäässä, varsinkin jos koittaa nousta istumasta ja lähteä liikkeelle :x . Muutoin voisinkin vielä reilun pari viikkoa odotella, mutta jos koko loppuajan jatkuu tuo vihlonta niin en ala |O

Ei meinaa jaksaa enää jaloillaan :/ . Lauantain shoppailusta ei meinannut tulla mitään, eikä oikein mitään sitten ostettukaan - joulukalenterit sentään löydettiin.

Autoilusta; olen kanssa niin lyhyt etten enää oikeastaan uskaltaudu ratin taakse, ratti tulee niin pelottavan kiinni mahaan että ajatus äkkijarrutuksesta hirvittää. Toki just perjantaina viimeksi ajelin, mutta täytyy nyt varmaan jättää. Periaatteessa kaikki on tässä käden ulottuvilla - neuvola, kirjasto, kaksi kauppaa ja kioski - niin ei ole niin pakkokaan autoilemaan päivällä lähteä. Toki tuntuu että meinaa mökkihöperöksi tulla, varsinkin kun tuolla ulkona on niin karsea ilma ettei huvita.

Valivali siis :whistle:

Onneksi meitä on täällä niin paljon, ei ole ihan heti pelkoa että yksinään joutuisi höpöttämään :flower: :) . Ja aikakin kuluu mukavammin kun lueskelee teidän muiden kuulumisia.

Koittakaahan jaksella!

- Terhikki ja PieniIII rv 38 POKS -
 
neitim kiitos uudesta pinosta :heart:
maarith toivottavasti saat neuvolasta jonkun kiinni :hug:
Jive- kovasti toivon että tulis jo pian, mutta jotenkin on sellanen olo että kärvistelen vielä pitkään :ashamed:
Boelle onnitelut uuteen kotiin =)
Grynnan kuulumisia aina innolla luen kun la on samana päivänä :)

Hih, kymmenen meistä otti sitten varaslähdön :D

Päivää vaan täältäkin :D
Heräsin sitten viideltä kun meidän, ah niin ihana, tyttökani alkoi taas riuhtoa häkin kaltereita :x Pyörin sängyssä sit kuuteen saakka ja nousin. Aamupalan jälkeen menin vielä nukkuun, ja onneks sain unta, nukuin sit vielä puoltoista tuntia |O Nyt koitan suunnitella mitä tänään tekis. Viikonloppuna sain hyvin tehtyä joulua tänne, ja muutenkin siivottua. Ihan puhki oon ollu, mutta koko viikonlopun aikana tuli vaan pari kipeempää supparia :whistle: Eilen käytiin saunassakin, mutta sen ansiosta ainoastaan sain selkää parempaan kuntoon ja nukuin kun tukki :LOL: Jos tänään puunais vielä saunan kunnolla juuriharjalla, ja kai sitä kolmattakin s:ää täytyy kokeilla jossain välissä. Yhtään vaan ei nappaa kun on noi luutkin kipeet :/ Onko muita joita ei seksi nappaa? Maha tuntuu olevan täynnä pelkkää vauvaa, ihan äärimmäisen täys olo. Kaikki kumartelut ja nousemiset on hankalia kun tuntuu että toinen jää aina johonkin väliin ja tekee kipeetä. Sormet ja varpaatkin on taas turvoksissa, blääh.
Kampaajalle haaveilen meneväni, pitäs vaan päättää mihin...


Viivi ja Masi 36+6 (huomenna POKS ja täysaikasia!!)
 
Moikka! Kirjoittelenpa minäkin tänne. Tosiaan joulukuu tuli, ja lopulta aika äkkiä. Nää loppuviikot menee uskomattoman nopeasti, vaikka mieli on aina vaan malttamattomampi. Pakkaan tällä viikolla sairaalakassin kaiken varalta. Tiedän että ehdin hypistellä niitä vaatteita vielä moneen kertaan ja purkaa ja pakata laukun mutta ei se haittaa =)
Huomenna mennään miehen kanssa kaupoille kun en itse jaksa/pysty kantaa kauppakasseja. Alkaa supisteleen ihan kauheesti jos kannan jotain..
Tänään on aika karsea ilma, pitäis alkaa imuroimaan ja sitten vois leipoa lasten kanssa vähän kun ei päästä uloskaan.
Mulle on varmaan uudestaan pukkaamassa flunssa, on aika krapulainen olo.. Lapsilla oli viikonloppuna oudosti kuumetta vain yhtenä päivänä ja meni yhdellä lääkkellä kokonaan ohi. Voi olla että heillekin se flunssa tulee vielä. Ei oo kauaa kun oltiin kaikki kipeitä. Siinä meni viikko sisätiloissa ja se ei ollu hauskaa se :kieh:
Joo mutta nyt koneelta pois ja hommiin! :wave:
sarabi rv 34+6
 
selkää särkeny eilisestä,maha tyhjentelee itseään ja vatsaa kiristää...
joko tää olis sitä?eilen illalla selkää särki ja supisteliki tosi pitkää mut sit ne loppu :( aamulla mahan tyhjennys jatkuu ja julmettu paine lantio alueella ja koko ajan pissahätä!
nyt peukut pystyy :LOL:

sini ja elsa 38+1
 
sintzillä kuulostaa lupaavalta, peukut on täällä pystyssä :wave: Tsemppiä matkaan jos pääset :heart:

Piti vielä marraskuun pinoon kommentoida vauvalle sairaalakassiin pakatuista vaatteista. Mulla on siellä trikoiset puolipotkarit ja body, sekä vähän paksumpi potkupuku. Haalari, töppöset ja tumput, kypärämyssy ja hattu. Potkupuvun voi sit jättää pois jos nää kelit jatkuu tämmösenä, kun autolla kuljetaan, mut ei se paljon tilaa vie :) Lisäksi on myös huopa pakattuna.
 
Sairaalakassi pakattu, mutta just hoksasin unohtaneeni sieltä vauvan kotiutumisvaatteet :whistle: Ilmankos vaikutti niin tyhjältä :D

No osaishan tuo mieskin tuoda tyttöjen kanssa, mutta taidan kuitenkin ainakin sisävaatteet pakata jo mukaan. Ulkovaatteiksi riittänee kevytvanupuku kun lämpimällä autolla mennään lyhyt matka - ottaa sitten vilttiä mukaan varuiksi.

Vihlonnasta
; mistä se kaikkein varmimmin kertoo? Kun vihlontaahan mulla on ollut jo useamman viikon, mutta nyt se on siirtynyt ihan eri atmösfääreihin :x . Paikathan mulla on pehmenneet mutta kiinni, voiko pelkkä kova vihlonta lupailla aukeamista vai vaatisko ne aina supparit?

Enemmänkin varmaan vaan meinaa että vaavi laskeutunut entistä alemmas...
 
Huomenet täältäkin :wave:

Onpas eilisen illan jälkee tullu paljon tekstiä :eek: ..Alkaa vissii alkukuun mammoja kuumottaan jo vaavin hakureissu :D
Täällä mennään ja porskutellaan ihan normi fiiliksissä, ei yhtään mitään synnytykseen viittaavaakaan näkyvissä

Jos tossa parin viikon päästä sitte :p

Tänään lähetään varmaan katteleen vaunuja, tai no viimestää tällä viikolla. Saattaa se aluksi olla aika outoa, ku vaunut nököttää tuossa eteisessä, ja saattaa olla että alan tuskaileen enenmmän vaan siitä et tulis jo vauva ulos


Nyt kahvi hakemaan keittiöstä....


vauvis neiti 36+1
 
Heipä hei!

:flower: Onneksi olkoon kaikille jotka on jo vauvan saaneet syliinsä :hug: Kateeksi käy täällä päin..

Eipä tässä olis enää kuin 16 päivää, mikä alkaa tuntua sekin vähän liialta ajalta. Taitaa olla muutama muukin joka yhtyy tähän lauseeseen :LOL:

Enkä nyt oikein ymmärrä kun supistuksia tuli aiemmin niin paljon että olin melkein 2 kk:tta sairaslomalla, niin nyt sit ei mitään. Viikonloppuna ajeltiin pitkä lenkki autolla, käytiin uimassa ja saunassa, harrastin seksiä ( vastaus kyselyyn tekeekö mieli niin mulla kyllä tekee ja koko ajan )kävin lenkillä koiran kaa niin sain aikaiseksi 3 supistusta :kieh: Yön kyllä sain nukuttua todella hyvin.

Ärsyttää kun vaan toi pinna on niin tiukalla koko ajan, onko teillä muilla samaa ongelmaa? Loukkaantuu ihan mitättömistä asioista ja itku tulee heti. En mä tälläinenkaan halua olla, koko ajan valittamassa.

Tuntuu vaan että kellään ei ole aikaa nähdä ja siitäkin tietty tarvii loukkaantua. Normaalisti olen tämänkin kyllä ymmärtänyt, mut nyt ei tule kun itku asiasta :D

Toivotaan me jotka ollaan kasassa vielä et aika tulee nopsaan kun jakaudumme. :wave: Ja Mussupussu odota meidät syntyneiden pinoon mukaan.... ;)

MARTTAN + nakkimakkara 37+0 POKS
 
Hienoa,että on joulukuu :D

Täällä viikonloppu meni ilman selkeitä supistuksia,harmi. Sintzi, selkää mullakin on särkenyt viikon päivät ja vatsa toiminut yllättävän hyvin, mutta oli tosiaan perjantaina vielä 2cm kohdunkaulaan jäljellä. Mutta varmaan vaikuttanut siten,että sormelle auki ja pehmeä. Mutta voihan sulla olla jo tosi toimet käsillä, kaikki synnytykset on niin erilaisia!
 
Täällä yö mennyt vähän levottomasti nukkuen.eilen supisteli illalla ja nyt siivoamalla sain pari mojovaa supparia aikaseksi.
Seksiä kyllä tekis mieli,mut ei tällä mahalla viitti ja mieskin pelkää et mua alkaa suppaileen oikein kunnolla.Sairaalakassin oon pakannut vauvan osalta.Omat tavarat pakkaan myöhemmin.
Juli+nuppu 36+2
 

Yhteistyössä